:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
közel múlttal..nem nélküle...
Persze hogy jók a méretek te raktad össze nem?:)
semmi nem hibás de azért szét kellet szedni a motort hobbiól:D
Csak a sértődött hangnemre tudok válaszolni :D Pl smile-k hiánya :) meg az az odavetett "aggyisten" nem dobja fel a hozzászólást :)
sorszám: 19169 (116724)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-30 13:40:59)
A Rocket nem gyári, de eddig csak jót hallottam róla. Igaz, hogy Jawában még nem láttam ilyet.
Nem tudom miért érzed magad annak..azt neked kell tudnod..:)
Némi sértődöttséget vélek felfedezni a hozzászólásodban :)
Miért is én érezzem rohadéknak magam azért, mert nem olvastad el pontosan a kérdést? :)
sorszám: 19166 (116720)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-30 13:13:53)
"közel múltban" nélkül :D
Méretek ellenőrzése? Sok eltérés nem lehet köztük, ha működött vele a motor eddig......
sorszám: 19165 (116719)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-30 13:26:45)
A rocket felirat jelenthet jót is meg rosszat is..
A jó az hogy fel lett újítva a főtengely a közel múltban..
A rossz pedig hogy nem gyári hajtókar van benne,meg nem biztos hogy jól rakták össze..
Ellenőrizd le hogy a rajznak megfelelőek-e a méretek,nehogy szart építs be.
Rajz van itt a fórumon a szakirodalom menü alatt..
Jó majd legközelebb akkor legyél gyorsabb és válaszolj helyettem,hogy ne írjak hülyeséget...aggyisten..
Köszönöm.
Vannak jóféle ipari tömítőanyagaim, gumis is,keményreszáradós is.
Az a gondom, hogy amig a blokkillesztés, a hengertalp és minden, de tényleg minden, még a karbi-henger csatlakozás is úszott a hőálló szilóban, addig a labirint és a forgattyúsház vállai közt nem volt semmi. Meg aztán nincs Jawával tapasztalatom. MZ-ETZ, Pannónia, Junak már megfordult alattam, de az más.
Itt külön öröm, hogy még a váltóban is kosár nélküli tűgörgős csapágyazás van :)
Van mit bepótolnom, mert pl. azt sem tudtam, hogy ez négyfelömlős.
A "Rocket" felirat a hajtókaron jót jelent?
Ahogy szakértő fórumtársam is írta, ez a labirint. A régebbi könnyített verzió, az újabb teli kivitel, de a lényeg hogy a külső peremén kell tömítőpaszta. Ami lényeges, hogy a blokkfelet nézd meg, a labirint ahol illeszkedik, nincs-e kiverődve. Ja tömítőpaszta. FBS, sziloplaszt és társait felejtsd el, vannak olyan paszták, amit direkt ilyen célokra találtak ki, bírják a benzint, olajat, meleget.
Hát a blokkfelekhez pont nem az tömít.. :) A főtengelynél igen.....
A blokkfelekhez az illesztés tömít...meg a paszta amit beleken az ember alternatív módon néha :)
sorszám: 19160 (116713)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-08-30 10:41:55)
Sziasztok!
15 év kihagyás után kezdem újra a motorozást. Már van egy majdnem gyári 638-som, ami még végleg ki van vonva a forgalomból.
Most szedem szét a gépet, ami ugyan üzemképes, jó állapotú, épp hogy bejáratott(?), de már most látszik, hogy nem igazán szakszerűen rakták össze, több laza csavarral, tömítési gonddal találkoztam már.Itt már sok hasznosságot olvastam tőletek, a gyújtástól a váltóig. Pillanatnyilag a kérdésem talán banális: Mi tömíti a blokkfelekhez a főtengely középső alu forgattyúsház elválasztó tárcsáját? Biztos van valami szebb neve.....
Ma megvolt a műszaki vizsgája az oldalas fogatomnak, elég gyorsan túljutottunk rajta. Két fiatalabb srác volt ott, lehet a motor idősebb náluk.:) Ami a legutóbbi vizsgához képest változott, a fékpadhoz nekem kellett a motorra ülnöm és fékeznem. Hát markolni kellett a kormányt hogy oldalirányba a görgő el ne vigye.:) Aztán jött egy öregebb szaki, hogy ha kéri a háromszöget, akkor elő tudom-e venni. Mondom a B-s eü. dobozzal együtt. Vigyorgott és többet nem is kérdezett.:)))))
Annak valami más oka van, az biztos.....Pl kokszosodásra is hamarabb gondolnék, mint vállasra kopásra....vagy valami előgyújtás bibi....meg kéne néznem.....
Én inkább úgy mondanám, hogy nem szabad összekeverni a lehetetlent a valószínűtlennel :)
Matya! Idéztem szigorúan, ezért is volt az idézőjel :) Csak jeleztem hogy a papír is elbírta anno ezt a dolgot. Amúgy magával a jelenséggel személyesen találkoztam és mivel két 638 Jawat egymás után járattam be, egyiket 1500km-ig csak 3000ig húzatva, utána egyszerűen megállt itt és jóval erősebb gázra ment át ezen a ponton (utána ment, csak itt megtorpant mintha fékeznék), a másik meg simán pörgött fel (de azt 0 kilóméteresen lábon hoztam Tatabányára Szegedről, rendesen végigpörgetve minden fokozatot) ezért hihető számomra az ajánlott bejáratási mód, az oka meg tényleg érdekelne engem is. Jelenlegi szakmámban abból élek hogy eléggé összetett műszaki/vegyi/technológiai problémákat oldok meg, és az elmúlt évtizedekben az vált be hogy már semmire nem mondom azt hogy lehetetlen, csak azt hogy nem tűnik valósnak az eddig gondolt ok, keressük meg a valósat...ami lehet akár véletlenek egybeesése is. Lehet hogy a németek és mások is belefutottak a dologba és "józan" paraszti ésszel egyszerű magyarázatot találtak, ami akár tényleg hülyeség (nem vagyok gépész, csak vegyész, stb.). Magára a jelenség valódi okára viszont most már kíváncsi lettem, eddig belenyugodtam a németekébe...
Off
Ezt most olvastam: "Mellnagyobbítás kézrátétellel! Sikertelenség esetén azonnali pénz-visszafizetési garancia!"
On
De :) És most képzeld el a Budafoki úton ugyanezt a motort oldalkocsi nélkül... Az egész az ő méreteire van átalakítva, kb. olyan érzés volt, mintha úgy húzna maga után a motor, mint a filmeken Scooby Doo-t :)
sorszám: 19153 (116691)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-29 13:23:46)
De...Megnyerted az ajándék kókuszdiót, vagy vadgesztenyét :D
sorszám: 19152 (116687)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-29 13:23:46)
A trabi dugónak azért van életszerűsége...nem is kicsi.....Láttam én is működni...Az egy dolog, hogy hogyan :)
Azzal nincs is, baj egyáltalán, ha valaki szereti a szoci motorokat...sőt....De azért van egy határ a hülyeségekben is, ami nem maradhat szó nélkül.....
sorszám: 19151 (116686)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-29 13:04:44)
638-as oldalkocsissal nem vett véletlen részt Szakál 2008-ban galgamácsán? Szigorúanmatt fekete motor volt. Nagyon ismerős, eszméletlen volt úgy ment fel a hegyre mintha lefelé jött volna, félelemetes volt.
A tévhiten van a hangsúly. Aki nem tudja a miérteket, annak még el lehet mondani. Ha pedig ezután sem hiszi el, az megint csak türelem kérdése...
sorszám: 19149 (116684)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-29 13:04:44)
Ja... Ha már Szakálnál tartunk... pihenésképp nézzük csak pl. ezt a Tümmler-külmotor tuningolást, amit a kenujára akar szerelni, hogy gyorsabban eljusson a horgászhelyére...
Aki nem ismerné, róla beszélünk:
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/emberek/szakal/
Ezt olvasta a kezelési könyvből. Én is tudom hogy nem sok jelentősége van ennek mert a bejáratás alatt nem igen képződik akkora válla a hengernek hogy ez gátolná a kipörgetést. De ettől még nem fogok itt senkit letámadni. Nem ez a módja az egész rendezésének.
Akkor az MZ fórumon lehetne az őrületes baromságokat írókat kivégezni, pl trabi dugós mzt emlegetőket is.
Előfordulnak tévhitek vagy butaságok de akkor is arról szólna az egész hogy azért szimpatizálunk a másikkal mert hasonló elvei vannak és szereti a szocimotorokat.
Videomegosztókon fent van Sugera Bugera is régen pannóniával nyomta most ha jól tudom 350 jawaval. Bajság van nála az emeleten de az hogy szocigéppel jár már mindjárt szimpatikussá teszi a különös alkotót.
Főleg Szakállhoz képest szélsőségek :D
De ha látod, hogy másképp nem kap észbe, akkor kénytelen az ember "képen törölni" egy ilyen hozzászólással, hátha észbe kap...ha ezek után sem, akkor kalap kabát, menthetetlen az ember....
Mindenesetre időnként nem ártana, ha az emberek végigolvasnák azokat a hozzászólásokat amiket írtak ide....És a reakciókat rá...Ha túlnyomó többségben azt látja, hogy a többség szerint hülyeségeket ír, ideje a nézeteit revideálni....
sorszám: 19145 (116680)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-29 10:28:01)
Bigula: ha egy ekkora hülyeséget mond valaki, szemtől szembe is megmondom, hogy hülye vagy fiam, baromságot mondtál...Aztán ha van annyi intelligencia benne, hogy /még el is ismeri előtte, hogy nem az ő szakterülete!/ végiggondolja józan paraszti ésszel, akkor még segítek is neki adott esetben....De ha korlátolt, módon áll hozzá, akkor mit vár, hogy majd hajbókolok neki? Egy hülyeség attól még hülyeség marad, függetlenül az azt szajkózók számától...
Könyörgöm!!! Egy főtengelynél századmilliméter pontosságú illesztésekről beszélünk!!! Hogy lenne a visszafordulási pontja magasabban!!!!!
Attól még hogy nyomtatásban megjelent, lehet méretes baromság, amit írnak.....A szeplőtlen fogantatást is szórul szóra elhiszitek?Egy reggel Mária felébredt, hogy "Jé, babát várok!" ?
Mellesleg ha már kopási lépcső van, az a henger nagy eséllyel kuka....
Erre most hadd válaszoljak egy P.G.Woodhouse idézettel, mindenféle indulat nélkül: "Érveket még csak adhatnék neked, de eszet nem."
Egyébként engem nem sok minden bosszant fel, ezt tudják sokan itt is, de ha a hülyeség akaraterővel párosul, akkor az kihoz a sodromból....Igen, ezt lehet a hibámnak felfogni, elismerem.
Egyébként az én 638-asom is simán beleforgott a 6500 1/min-be.....
"És tényleg nem látom a nevek mögött rejlő hatalmas tehteségeket."
Pont ezért nem a személyeket kell minősíteni, hanem a hozzászólásokat. Olvasd vissza, mi volt a bejegyzésem előzménye...
A felmerülő problémáiddal kapcsolatban sok fórumos tud segíteni, de nem biztos, hogy a leghangosabbra kell hallgatnod. Ellenvélemények ütköznek - ezért is van a fórum -, de vannak páran, akik egyedül a sajátjukat hajlandóak elismerni. Az ocsut néha igen nehéz elválasztani a pelyvától - és ha kritikus szemmel olvasod végig a hozzászólásokat, láthatod, hogy miért hagyták itt a régiek az egészet. A rövid bejegyzéseket keresd, az olyanokat, melyek nem a "mainstream" vélemények mantrázásai. Mert könnyű azt mondani, hogy "szarajawagyújtásaócskaazegész", de a sok marhaság között bizony ott találod a megoldást is - műszer, akár innen is letölthető szervizkönyv módszerekkel, értékekkel, megfelelő szerszámok, türelem.
Egyébként pedig, akinek nem inge, ne vegye magára.
sorszám: 19141 (116672)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-29 10:28:01)
Érdekes dolog ez a gyűrűtéma és őszintén szólva kicsit furcsállom a könyvet, vagyis az abból idézetteket. Azzal gondolom mindenki egyetért, hogy kell egy motort bejáratni (típusonként eltérhet, de a lényeg ugyanaz). Én ott akadtam meg, hogy helyet hagyni a magasabb fordulatszámoknál a gyűrűnek. A henger ugye újkorában semmiféle vállal nem rendelkezik, az a használat során folyamatosan alakul ki és egyre nagyobb lesz a mértéke. Ha tegyük fel normálisan használom, lényegében a maximális fordulatszámot elkerülöm (pl. a Jawanak jobb is így), egy idő után ugye lesz valami váll. Mi történik akkor ha egy szituációban ki kell húzatnom a motort maximális fordulatszámig? Szerintem nem fog történni semmi különös, nem fog eltörni a gyűrű vagy kopogni ahogy a vállon átugrik a gyűrű. Azt aláírom, hogy a fém nem összenyomhatatlan, és terhelés alatt "benyomódik", de szerintem az alsó meg a felső fordulatszám közötti különbség szinte semmilyen nyúlsát sem fog eredményezni, vagy max mikronokban mérhető amit észre sem lehet venni használat közben. No ez az én teóriám. Tán még annyit, hogyha ez a nyúlás ekkora mértékű lenne, akkor a motorok kezelésijében kellene lennie olyan előírásnak, hogy x időnként a maximális fordulaton kell terhelés alatt járatni.
Fiuk ez egy forum, ide mindenki kerdeseket,tapasztalatokat irni jon. Nem kell ide a hangulat.. A motorosok jo testverek ! :)
Ezen a dobozon van ugye 4 kivezetés? A töltésjelző reléje, erre van kötve a műszerfali visszajelző lámpa. Nekem ilyesmi jelenségem akkor volt, amikor az akkumulátor a végét járta.
Nem megbántani akarok senkit..a válasz azért neked ment mert te mutattál rá a könyvre..
amúgy nem láttam még ezt a könyvet..jó hogy megmutattad..
köszi
Mint írtam, nem értek a témához, nem is kívánok erről vitatkozni, ezért felesleges nekem címezni a válaszokat. Én valójában erre reagáltam: "De ez egy akkora méretes eszement hülyeség, hogy azt nem értem, ember eszébe hogy juthat ilyen!!!!!" Hát eszébe jutott másnak is. Ez nem azt jelenti hogy akár egyik, akár másik oldalnak van igaza, csak annyit, hogy Árpádon kívül volt még ember a világon akinek eszébe jutott. Nincs több hozzászólnivalóm a témához.
A helyesírási és a szóismétlési hibákért bocsánat, de felhúztam ezen magam.
Nem akarlak megbántani de egy nick alá nincs oda írva hogy gépészmérnök vagy akármi más végzettség. Szóval ez alapján ne várd el hogy mindenki tudja mi a másik szakterülete és mit tett le az asztalra.
Én is meglepve olvasta mamit az mz hogyan tovább könyvében olvasta ma 41. oldalon. Akkor akik a könyvet írták hülyék voltak.
Sajnálom hogy így le lehet támadni itt a másikat és még meg is lehet indokolni a sértegetéseket.
Ha valaki őrületes baromságokat ír akkor sem fogom letámadni ebben a formában ahogy Matya tette.
És tényleg nem látom a nevek mögött rejlő hatalmas tehteségeket.
Szakmám szerint Kertészmérnök vagyok ha eddig ez nem derült ki a hozzászólásaimból. A közöm a motorokhoz annyi ,hogy szeretem a régi gépeket és örülök ha a kezem munkájának az eredményével motorozhatok. Sokat informálódtam és amikor váltóhibával küszködtem már vagy 2 éve az akkor feltett kérdéseimre nem nagyon kaptam mérnöki szintű kielégitő választ senkitől. Szóval akkor biztos mindenki szakértelem hiányában volt. Vagy lehet csak lebaszás szintű kommentárokra van erő.
A bejáratást ismét nem mozdította előre ez a hozzászólás sem ezért bocsi. A bejáratáshoz ami kell az benzin és sok türelem.
Beleolvastam...tényleg ott van...
De olvasd el még egyszer azt a második mondatot?
Inkább idézem:"Egy új motornál a leg-fontosabb folyamat a dugattyú hengerrel érintkező felületének a tükrösödése."
Na azt értem hogy a dugattyú a henger falához ér.Olvastam hogy a pannóniáknál is a szívó oldal felé van szorítva a dugó palástja.....
..de szerintem régen rossz ha a dugó miatt tükrösödik ki a a henger:D a gyűrűket meg az ujjainkon kell hordani nem?:D
Na nem téged akarlak bántani,de eléggé ködös a leírás ezen része..
A másik meg amit nem értek:
Ha ott van az a váll,és a gyűrű bele ütközik nagy fordulatszámon..miért nem láttam még szétvert gyűrűhornyot?
A leírás szerint ha tized mm-eket nyúlik a hatókar szerintem a puhább alumínium dugónak kellene engedni..én még nem vettem észre hogy tágult volna a legfelső gyűrű horony
De itt a lehetőség bizonyítani... kűlső mikométerrel hasonlítsátok össze a legalsó és a legfelső gyűrűhorony szélességét..
...van egy olyan vérzésem hogy hogy nem lessz tized mm-er különbség..
Amúgy új vagyok itt, de sokat és sokfelé dolgozom emberekkel, nem is ma kezdtem: ez főleg netes jellemző, hogy olyan stílusú reagálások születnek, amit egy csendes kocsmában mondjuk nem volna bátorságos arcba mondani - relatíve névtelenség? Nem a tudással van baj, hanem az azonnali hülyézéssel, gondolon Ti sem 15 éves kamaszok vagytok...
Mondjuk lúzer német MZ mérnökök...elvesztették a háborút is, megszűnt az NDK, stb...rákeresek japánul :)
Ha csak feleannyi tudásod és tapasztalatod lenne, mint amennyi Matyának van, most szépen, csöndben azt mondanád: "lehet, hogy sokmindenben tévedtem, de szívesen elbeszélgetnék veled egy sör mellett". Persze, persze, tudom... ez nem fér bele az imidzsbe. Pedig intelligens ember elismeri, ha hibázott, és nem menstruációs hisztivel reagál a neki nem tetsző véleményekre.
Miért van az, hogy országosan, európai szinten elismert szakembereket oktattok ki állandóan pusztán azzal az érvvel, hogy "kisöcsém, én már x éve..." ? Tudod egyáltalán, kit oktattál ki ismét ?
Pár éve olyan arcok voltak itt, akik valódi tudást adtak át a többieknek, nem pedig a kalapács-kombináltfogó motorgenerál során elbaszott motorokat szidták. Majdnem mindenkit személyesen ismerek közülük, mindegyikük egy külön egyéniség. Érdekes módon mindegyikükkel nagyon jól ki lehet jönni, pedig Zapkorte és Fullkopy esetében ez igen erős szélsőségeket jelent. A fórum kezdetétől gyűjtöm a hasznos hozzászólásokat, de mostanában valahogy nem nagyon bővült a lista...
Riedel-Steiner: MZ Hogyan tovább? 1983
"A helyes bejáratással arról kell gondoskodnunk, hogy a felső dugattyúél a nagyobb fordulatszámok esetén is elegendő mozgási szabadsággal rendelkezzék, ne ütközzék a kis vagy közepes fordulatszámmal való óvatos bejáratáskor keletkezett kopási lépcsőnek."
"A fellépő centrifugális és tehetetlenségi erő következtében a dugattyú visszafordulási pontja a nagyon nagy fordulatszámoknál tizedmilliméterekkel magasabban van, mint a kisebb fordulatszámoknál"
De bizony megharagharagszom. Nem ez az első eset, amikor hiányos tudásod erőszakosságal egészíted ki. Illetve ha mégis neked lenne igazad, akkor nem érvelsz, hanem minősítesz.De nem valószínű, hogy igazad lenne, mert a tapasztalat teljesen mást mutat. Úgy néz ki, hogy nem csak nem ismered szakmád tökéletesen, de még motoron is kevesen ültél, különben találkoznod kellett volna jelenséggel.Persze találkoztál már vele, csak nem tudtad összerakni a képet.
Igazából egyetlen valamire való ellenérv hangzott el a témakörben. Az, hogy a gyűrűk kopnak be másként. Ez lehetséges magyarázat lenne. De a többi nem, mert figyelmen kívül hagyja azt, hogy a kis fordulaton bejáratott motornak minden baja van, amikor magassabb fordulatra kényszerítjük. Aztán jönnek a nagyokosok, hogy a jawák nem képesek 6000 fordulatra...Érdekes, hogy az enyém képes 6500ra is...
No, de hogy leírjam azt is végre amiért elkezdtem a hozzászólásom:
Belefáradtam a dologba, a zseniális emberekbe. ezért engen nem fizetnek, elfoglaltságot is tudok mást is találni. Az eredmény egyértelmű. A fene se fárasztja , idegesíti magát ha nem muszály. Szóval egy jóidőre elbucsúztam.
Nem tisztem Árpádot megvédeni, nem is értek hozzá, de: MZ hogyan tovább könyv 41. oldal, alulról a 3. bekezdés.
Amikor a hülyeség akaraterővel párosul......
Ne haragudj Árpád..."Árpád a Csillikéktől?" :) De ez egy akkora méretes eszement hülyeség, hogy azt nem értem, ember eszébe hogy juthat ilyen!!!!!
És még terjeszted is az igét!!!
"Pár kilométeren minimális váll" "fordulatszám függő kopások" "minél jobban pörgeted a motort, annál feljebb megy dugattyú a hengerben."
Hát már ne is haragudj meg, de ezen már röhögni sincs kedvem.....Egy marék szárított lepkének több esze van......
B...ki!!!! Ha nem tudod, mert nem vagy gépész, akkor minek szólsz bele ilyenbe????Egyébként ez nem gépészet kérdése, hanem első elemista józan paraszti ész kb....
szerintem pedig semmi szükség ilyen baromi drága kencékre(ja, OMW=OMV), különösen ilyen gagyi erőleves-árak mellett. jawaék sem hülyek, annak idején alaposan lesajnálták ezt az egészet, összekalapáltak vmi pöffentőst, ami aztán elmászik nitróval, étolajjal, trafóolajjal, hidraulika olajjal meg mindenféle kenőccsel... meg max. 76-os benyával. ehhez még, meg a "Nyújtózáshoz" annyit, hogy az egyik masina blokkja már úgy megnyúlt, mint a gyurma, a 95-ös benzintől pedig mindig kalapot emel a henger:)
Köszönöm a válaszokat. Hozzátenném, hogy a saruk vadonatújak, tehát nem lógnak és lifegnek. Magasabb feszültség? 14V körül tölt mindig, ezért nem értem. Létezik, hogy a napon kint maradt egyszer és attól olvadt meg a csatlakozó? :D
Az a "más és más térfogatot vesznek fel" már igencsak a nyúlásokhoz tartozik. Illetve nem is igaz a térfogatváltozás, mert nyúlásnál keresztmetszeti tényezőkkel kell számolni, ami azt jelenti, hogy a hosszanti irányváltozásnak hanyad részével csökken a keresztmetszet. A belső égésű motorban a felső holtpont utáni gyorsuláskor nem ébred több száz kN erő, szóval még nyúlásról sem beszélhetünk. Ami vállat okoz, olyanról biztosan nem. Főleg, hogy ajtókilincsből van a dugattyú:) Sokkal inkább a gyűrűk nyírásánál kell keresni az okot. Szerintem.
Igazad van erre nem gondoltam :)
Bocs mindenkitől de az a dugattyu felső helyzet változásos tévtant nem birtam szó nélkül hagyni. De belátom a bejáratás kédését ez az elméleti vita nem viszi előre így a magam részéről nem lopom a tárhelyet és befejezem
sorszám: 19122 (116625)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-08-28 10:57:18)
Van ilyen mozzanat amikor húzásnak van kitéve a hajtókar amikor a hengert lehúzzák a dugóról :-). Ismét el fog harapózni ez a vita is már látom előre, és érdemi előrelépést nem fog hozni.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|