hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Ze78
válasz erre | email2009-09-12 11:02:22
Mind tudjátok oldalkocsit akarok venni.
Találtam egyet, de nem tudom befér-e az autómba.Megmérné valaki a csónakot milyen hosszú!!! Legyszi.S.O.S
sorszám: 19270 (117047)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2009-09-12 10:23:38
Haho!

Megjártuk a műszaki vizsgát. Győztünk!
Mosmár jöhet a bejáratás. Ha minden jól megy még a télig sikerülhet bejáratni és akkor a az új szezont egy bejáratott, új motorral sikerül elkezdeni. -Így az álmodozás.
Köszi mindenkinek mindent!

Haho: M
sorszám: 19269 (117046)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-12 10:22:46
Mondtam hogy cak pihenek egy kicsit.

Most beleolvastam a dologba, és nem tudtam megálni hogy ne írjak.10 Agström deformálódást tragikusnak leírni elég meredek dolog. Az angströmöt az atomok átmérőjének megadásakor használják.

A csapágy berakásról annyit,hogy minden melegítés kérdése. Igazából senki nem mondta, hogy a blokkot csak 100 fokosra lehet melegíteni.Persze meg van a határ, de nem 100 foknál. A csapágyak is jóval többet kibírnak torzulás nélkül, mint amit itt vázoltak. Elég utánna nézni a keménység vizsgálatoknak, egy golyó mekkora erőre mennyit nyomódik be a csapágy keményített felületébe. Illetve azt is meg lehet nézni, mekkora tűréssel válogatják össze a golyókat egy csapágyhoz. Mint szó volt róla, üzemszerúen is jókora hatások érik a csapágyakat.

Szerintem ez csak a szokásos önmutogató kötözködés volt.
sorszám: 19268 (117045)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-09-12 08:42:12)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-12 09:43:48
Kipróbáltam ismét, van egy szétszedett blokkom, lemértem a cspágyházat 61,98 mm. Melegítettem kb 5 percig hőlégfúvóval majd lemértem és 62,01 mutatott. Ez után még volt annyi időm hogy egy új főtengelycsapágyat a belső furatánál fogva 2 újjal beletegyek. amikor a helyén volt egyből rászorult kiszedni már nem lehetett kézzel. Szóval akkor van még egy gyári hibás blokkom? Vagy ehhez mit szóltok? Kár ezen töprengeni körkörösen melegítve elég ekkora hőtágulás.
Így a vasárnapi ebéd sem marad el a motorszerelés miatt, mert senki sem szeret sült jawa blokkot második fogásnak.:-)
sorszám: 19267 (117043)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-09-12 08:42:12)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-12 08:42:12
Szia Árpi. Azt hittem tényleg feladtad. Kezdem érteni miért kaptad fel a vizet. Ha egyszer így össze tudtam rakni a motort melegítéssel akkor nem értem miért kell egyből valami hibát keresni.
sorszám: 19266 (117042)
(előzmény: Árpád, 2009-09-12 08:10:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-09-12 08:10:59
No, ez az igazi baromság. A mikron ezred részével deformálódott felület..., Hallottál te mnár arról, mennyi a felületi érdessége csapágyak gördülő felületének?!!! Csak olyan két nagyságrendet túloztál.
sorszám: 19265 (117041)
(előzmény: Matya, 2009-09-12 02:40:28)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-12 07:50:38
De ráakadtatok a témára, kár hogy melegítés után nem mértem meg tolómérővel a különbséget. Századmiliméteressel! De ma kipróbálom és leírom mekkora a változás a melegítés hatására.
Ha annyira rosz a csapágyfészek hogy melegítésnél becsúszik a csapágy és a középső csapágyház is de kifelé csak kinyomóval lehet kiszedni és akkor sem adja meg magát könnyen. Nem értem hol a hiba, nem vaktában állítom ezt tapasztaltam. Egyébként a nagyobb méretű alu ház a melegítés hatására többet tágul mint a már beépített csapágy belső acél gyűrűje és a hűtött főtengely közti különbség. De ez a szerény véleményem.
A szakamai részéhez is konyítok valamennyit, mert a fősulin okítottak. De nem gépész a szakmám.
Amit most velem elszenvedtek mint szakemberek, pont olyan mintha én belépnék kiskertészek oldalára és ott a Mari nénit piszkálnám hogy nem tett elég mikroelemet abba a táptalajba amibe éppen a muskátlit beültette vagy nem jó a pH.
Ez a hobbim.
sorszám: 19264 (117040)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-09-12 02:40:28
Márpedig ha a mikron egy ezredrészével is deformálódik valami tartósan, ott egyre fokozottabban fog egy nemkívánatos erő=pályahiba, durván szólva "gödör" jelentkezni, még ha eleinte nem is tűnik fel, idővel felerősödik az általa generált golyóra ható ütő/deformáló hatás.......Öngerjesztő folyamat...Hosszútávon semmiképp nem kifizetődő sztem.....
sorszám: 19263 (117039)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-09-11 16:29:14)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-09-11 21:34:36
A csapágyat én se, az álló terhelésű külső gyűrű illesztése szorosabb mint a forgó belsőé. A csapágyat ezzel a melegítéses fagyasztásos eljárással sem lehet egy megfelelő furatú blokkba beletenni, nemhogy a főtengelyre előre rárakva. Ha így könnyen szerelhető, ott szerintem valami már nem megfelelő.
sorszám: 19262 (117035)
(előzmény: bodnár, 2009-09-11 20:10:04)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-09-11 20:10:04
ez nekem is bevált, mármint a hőközles, meg a meglévő hőhidak mellett operálni a főtengellyel. pb-s egység is van,(valaki egyszer olyan sertésbarnító vacakra próbált rábeszélni, amit a 11,5 vagy 23 kg-s pb-palackra kell rácsavarintani, nyomásszabályozó nélkül, szó szerint full gázzal, háát, érdekes lehet) meg brutál benzinpilács, a csapszeg meg nálam is a mélyfagyasztóban dekkolt, a csapágyat pedig magam is első ízben a blokkba illesztem, igazából fordítva el sem tudom képzelni, hogyan lehetséges. tömítés: papír vagy szintetikus modernkori kenőcsök...
sorszám: 19261 (117033)
(előzmény: Powerarc, 2009-09-10 22:29:00)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-11 16:29:14
Elhiszem, de ha akkora oldalirányú erőtől tönkre megy a csapágy akkor egy nagyobb esetleg rosszul beállított gyújtásnál sokkal nagyob erőnek van kitéve. Melegen öszeszerleve még akkora erőnek sincs kitéve mint amikor a polcról levették és a pultra kitették elém:-). Óvom mint a hímes tojást.
A csapágy bejáratásáról mi a véleményed? Ezzel lavinát indítok el? A boltos rendes ürge volt, elmagyarázott mindent hogy a porvédőt vegyem le (mintha nem tudtam volna). Azt is mondta legalább 500 km járatni kell. Egyébként is járatom a hajtókarok miatt.
Ha villanymotorba építeném be a csapágyat ott nem lehet járatni, tehát akkor hogy is van ez? Vagy estleg a hirtelen fellépő erők miatt kell a motorba járatni? Vagy esetleg a hőmérséklet miatt?
sorszám: 19260 (117030)
(előzmény: Matya, 2009-09-11 15:40:53)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-09-11 15:40:53
Igaz, hogy az a legelső dolog,a mit megtanítanak csapágyakkal kapcsolatban, hogy szereléskor azt kell szem előtt tartani, hogy az erővonal, ami behúzáskor keletkezik, NE A GOLYÓKON keresztül záródjon, mert károsodhat a futófelület.....
Én inkább a házba teszem be előbb a csapágyat...és eddig sosem volt gond belőle :)
sorszám: 19259 (117029)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-09-11 08:03:58)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-09-11 13:39:56
Szertnék venni egy oldalkocsit a 350 Jawamra ,nincs valakinek egy elfekvőben.
sorszám: 19258 (117026)

 
 
Hurka
válasz erre | email2009-09-11 13:20:31
Bodnár!
Köszi a tippet!
sorszám: 19257 (117023)
(előzmény: bodnár, 2009-09-08 19:09:32)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-11 11:27:37
Lassan, és óvatosan. Régen csináltam egy prést 2 db olajemelő az egyik a szivattyú a másik a munkahenger, meg kb 2 méter sín :-). Ebből áll össze a technika. A szerelést ezzel oldom meg. A központosítás 3 indikátorórával 2 csúcs közt. Elég sokára jöttem rá mit merre és hogy kell feszíteni koppintani bronzal. De ha nincs nagyon elszúrva akkor könnyű beállítani. A hajtókarokat futár Petinél rendeltem ezeket építettem be, ilyenek is voltak benne, de a csapágycsere miatt szét kellet szedni ezért kicseréltem azokat is. Szóval így oldom meg okosban kb 10000 vagy 15000 Ft spórolok. Nem utolsó sorban így nem vernek át a hajtókarokkal és a középső csapágyal, mert volt rá példa, 1000km talán ha kibírt a Kecskeméti szerelőnél javított főtengely. Használt tűgörgővel rakta öszze a köszörült hajtókarokat. A pénz elkérte, ekkor már én is elkezdtem szidni a jawat, de rájöttem nem ott a hiba hanem a "mesternek " mondott szerlőkkel. És gondolom a szerelő még a kopott labirintömítéssel sem foglalkozik. Ami ismét gond ha kopott.
sorszám: 19256 (117022)
(előzmény: Ze78, 2009-09-11 08:27:49)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-09-11 08:27:49
Könyebben össze megy ha csapágy a főtengelyen van, az öcsém hondáját csak így tudtuk összerakni.Sehogy nem akar a főtengely belemenni a házban lévő csapágyba.Gondolom nem tudtam annyira megmelegíteni a blokk ban.
De mesélj hogy volt ez a hajtókar csere bere OTTHON?
sorszám: 19255 (117020)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-09-11 08:03:58)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-11 08:03:58
Nincs a csapágyháznak semmi baja, szétszeni csak kinyomóval lehetett. A behúzásnál nem a csapágyon támasztottam fel, hanem a csapágyházon amikor így csináltam. A hőlégfúvó 600 Cfok a gázláng meg 700 vagy 800 nem tudom pontosan. Olyan könnyedén összement ezt furcsáltam én is. A főtengelyt nem hűtöttem. 15 perc alatt össze lehetett rakni a blokkot.
Örüljetek velem és ne a kifogásokat keressétek. Azon nem akadtok meg hogy házi körülmények közt cserélek hajtókart?
Addig melegítettem a forgattyúsházat amíg nem kezdett el a külső oldalán gőzölögni. Szerintem egyszerűbb a csapágyat a tengelyre felrakni és utánna a blokkot melegítve belerakni a főtengelyt, egyszer próbáljátok ki.
Aki nem hiszi járjon utánna.
A tapasztalatom írtam le hátha segít valakinek.
sorszám: 19254 (117019)
(előzmény: Powerarc, 2009-09-10 22:29:00)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-09-10 22:29:00
Nekem van egy kis gázpalack, azon egy pisztoly, de azzal melegítve sem ment nagyon a szerelés. Elég egyenetlen a hőbevitel, ha az ember nem vigyáz, olvaszthat is vele. De nem is ezzel végeztem a szerelést, hanem a sütővel, kivágtam a tepsiket és egyéb lábosokat.:) Egy kis fémpohárban tettem bele vizet is, addig tartott a melegítés, mielőtt a víz forrni kezdett. Ja, először én is beleraktam a csapágyat a blokkba, után jött a főtengely. Amit meg beszereltem, előtte fagyasztóba tettem. Így tényleg könnyen belement minden a helyére. No persze gyorsan is kell dolgozni, hamar eltűnik a hőkülönbség. FBS meg sok mindenre jó csak blokkfelek meg benzinnel érintkező elemek tömítésére nem, ezt sokan elfelejtik és sok pluszmunkát szereznek maguknak.
sorszám: 19253 (117014)
(előzmény: Matya, 2009-09-10 21:30:10)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-09-10 21:30:10
Az elég necces, ha a hőlégfúvós melegítés elég volt ahhoz, hogy a csapágy simán becsússzon a fészekbe..... PB-vel melegítve még ok, az tényleg melegít, de a hőlégfúvó elég gyér hozzá képest....Egyébként meg a csapágyat kell először a fészekbe tenni, a főtengelyt utána kell belehúzni, hogy csak a belső gyűrűre támaszkodjon a behúzó.....

Az FBS hogy jutott az eszedbe anno?Az nem tömítőpaszta..... Én Loctite alatt eleve nem használok semmit....
sorszám: 19252 (117008)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-09-10 13:54:38)

 
 
gabor680713
válasz erre | email2009-09-10 16:26:12
Hali, a vaterán láttam kétféle Jawa lámpafejet... nézd meg hátha jó valamelyik!
sorszám: 19251 (117004)
(előzmény: apepee, 2009-09-09 13:05:03)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-09-10 13:54:38
Tudom nem téma épp a jawa javítás. De most ilyen gondal küzdök. A lényeg hogy ne használjon senki a blokkfél tömítések közé fbs-t és ennél olcsóbb kenőcsöket. Most ez miatt kellet bontanom a blokkot és a csapágyakat cserélnem. A gond ami kialakult az volt hogy az fbs valahogy elfelejtett így pár év után tömíteni és eltűnt a blokkfél közül, a karbi alatt néha lecsöppenő benzin betett neki. Na itt a pici résen amikor mostam a motort szépen beszivárgott a víz a középső csapágyhoz és rendesen megfogdosta rozsda alapjárat körül már olyan hangja volt mintha össze akarna valami akadni a blokkban. Így a csapágy behalt. Szétszedtem a főtengelyt , taiwani hajtókarokat raktam bele még pár éve azoknak semmi bajuk sem volt de ha már szét olt szedve kicseréltem u.a olyanra csak éppen újra:-). Ezzel raktam össze. A blokk összeszerelést mindíg behúzóval csináltam, de kipróbáltam a melegítéses módszert, kb 5 percet melegítettem a blokkot hőlégfúvóval (obis 3000Ft-os) a főtengelyre már előtte felraktam a csapágyat. A melegített blokkba csak be kellet rakni a főtengyelyt, a hajtókarnál megfogtam és a helyére csúsztattam, még gumikalapács sem került elő. Eszméletlen milyen egyszerű. A blokfelet loktitte pasztával kentem meg fekete szín 2000Ft egy tubus. Majd melegítettem a másik felét , ez is olyan könnyen ment össze hogy el sem hittem.
Az egész amiért ezt leírtam nem szabad elspórolni semmit mert többet szív vele az ember.
Csapágyboltban kértem egy leírást loktite termékekről amiben csavarrögzítők csapágy és agyrögzítők, fémragasztók, gyorsjavító ragasztók, kopásálló bevonatok. Szóval eszméletlen sok felhasználása van. Nekem loktite 603 csapágyragasztóm van -50 től 150 C fokik bírja 0,1 mm hézagot is kitölt. ha felverődött egy kicsit a tengelyég a csapágynál akkor ezzel lazán rögzíthető. Melegítéssel oldható a ragasztás.
sorszám: 19250 (117002)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-09-10 09:34:31
Városban füstöl jobban minden olajjal....ki kéne égetni néha közúton......
sorszám: 19249 (116997)
(előzmény: Blackestdaemon, 2009-09-10 07:21:34)

 
 
Blackestdaemon
válasz erre | email2009-09-10 07:21:34
Mind a ketto fustol.. most fokent varosban hasznalom. Azt hiszem,h az olaj nem a legjobb. Eddig MOLossal jartam, most roman olajat kenyszerultem venni. Akkor idegesito ,amikor allok a pirosnal,es mindent belep a fust.. 5literhez 1 decit rakok...
sorszám: 19248 (116991)
(előzmény: Powerarc, 2009-09-09 20:59:32)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-09-09 20:59:32
Mindkét cső füstöl, kb. egyformán? Ha igen, akkor sok az olaj a keverékben. Vagy sokat járkálsz városban és amikor meghúzod neki, akkor a sok lerakódott olaj ki akar égni. Ha csak a balos füstöl, szívhat váltóolajat.
sorszám: 19247 (116985)
(előzmény: Blackestdaemon, 2009-09-09 10:40:32)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-09-09 20:57:33
Még a régi bimetállos reléd van? Alu hengerben van, érdemes elektronikusra lecserélni.
sorszám: 19246 (116984)
(előzmény: ada79, 2009-09-09 13:22:02)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-09-09 20:12:34
cikk érdekel küld el ,karbit meg javítom. Kösz.
sorszám: 19245 (116983)
(előzmény: Szabbensz, 2009-09-09 17:51:09)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-09-09 19:33:23
én is pont így végzem az efféle bütykölést. a dipa pont jó, kb. 250 grammos, vagy műnyomó kartont, esetleg nátronpapírt, prespánt, és kenőccsel lefilmezem.
sorszám: 19244 (116981)
(előzmény: Powerarc, 2009-09-09 08:35:16)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-09-09 17:51:09
Hali!

Nézegettem az oldalad, nem rossz nem rossz, de majd alakul. A "karbulátor"-t légyszi javitsd ki "Karburátor"-ra, vagy porlasztóra, mert az nagyon baszta a fülemet :) S tehetnél fel más tipusokról is, mint a CZ125, a 250 esek, stb sorolhatnám. Jah, s a festéssel kapcsolatba nekem van egy fasza cikkem ami sokkal bővebben leirja a munka menetét :) Ha érdekel, elküldöm!
sorszám: 19243 (116979)
(előzmény: Ze78, 2009-09-09 16:13:13)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-09-09 16:13:13
Sziasztok
El keztem csinálgatni egy Jawa-s web oldalt:
www.cutter.hu/ ez már meg volt/
Ha valakinek van valami iromány az szivesen fölraknám rá ,hogy aki most kezdi a Jawazást segítsen neki.
Ez még beta verzió.
sorszám: 19242 (116974)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-09-09 13:44:51
Van egy uj magyar licitálós oldal , de ha agyonüttök se jut eszembe a neve (nem a TeszVesz) na pár napja ott láttam 3000-ért ha jól emlékszem
sorszám: 19241 (116970)
(előzmény: apepee, 2009-09-09 13:05:03)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-09-09 13:43:01
Ha őszinte vagyok akkor nem is nekem volt bajom az illatával hanem az ex barátnőmnek. Szerelés után nem engedett magához közel ha a hermosallal dolgoztam :) Hogy hol vettem sajna már nem tudom mert több éve szereztem be. Anno én is elcsodálkoztam hogy még lehet kapni
sorszám: 19240 (116969)
(előzmény: Matya, 2009-09-08 22:24:28)

 
 
ada79
válasz erre | email2009-09-09 13:22:02
Hi! A kérdésem a következő: ha húzom a 638-asomnak magas ford.számon irgalmatlanul villog az irányjelzőm. 13,9 V-ig tölt a dinamó. Mi lehet a gebasz?
sorszám: 19239 (116968)

 
 
apepee
válasz erre | email2009-09-09 13:05:03
Sziasztok Jawatársak!
634-es nagylámpafejes gépemmel városon belül elcsúsztam.* Kitört a lámpabúrám és meghorpadt a kávája. Ha valakinek lenne eladó megköszönném, kérem írjon. Vaterán nincs... Esetleg komplett fej is érdekel.
aratopepe@gmail.com
Köszönöm!

* építkezés volt. a homokos vizen átsiklottam szépen, de nem láttam, hogy kiömlött kavics van a kanyarban. Azért magyarázkodom, nehogy azt gondoljátok hogy őrültködök a '74-es gépen, dehogy. :-)
sorszám: 19238 (116967)

 
 
Blackestdaemon
válasz erre | email2009-09-09 10:40:32
Jawa 640- valami otlet, hogy miert fustol nagyon a kipufogo? ( az adalek olajon es a gyertyakon kivul)
sorszám: 19237 (116963)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-09-09 08:35:16
Műszaki rajzlap tökéletesen megfelel a célra, semmi vastag karton meg ilyesmi nem kell. De az újságpapír az kevés.... A papírt lehet pasztázni, de bőven elég vékonyan zsírral bekenni.
sorszám: 19236 (116961)
(előzmény: Bigula68, 2009-09-09 07:25:49)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-09-09 07:25:49
Henger talp tömítés vastagságáról mi a gyári adat/tapasztalat? Ha már tömítek... Amit tettem bele anno az valszeg vastag, mert nem éri el a likak alsó élét a dugó teteje. De akkora a különbség hogy sztem csak pasztával lenne éppen síkban. Amikor szétkaptam már nem gyári volt benne hanem valami Szabad Nép magazinból kivágott jellegű...
sorszám: 19235 (116960)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-09-08 22:24:28
Egyébként meg hibátlan illata van sztem :)
sorszám: 19234 (116954)
(előzmény: Bandita, 2009-09-08 14:50:36)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-09-08 22:23:50
Pedig AZ az igazi tömítőpaszta......hol szerezted? kell nekem is!!!!!!
sorszám: 19233 (116953)
(előzmény: Bandita, 2009-09-08 14:50:36)

 
 
bodnár
válasz erre | email2009-09-08 19:09:32
mássz ki 7végén (vasárnap) a monostorpályi útra (a konzervüzmenél) a börzére, talán ott kapsz,
cső
sorszám: 19232 (116950)
(előzmény: Hurka, 2009-09-08 12:24:12)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-09-08 15:44:50
ALU kell oda, veszel egy grilltálcát /200Ft Cora,Tesco stb/kb.03-04mmm vastag puha alu. Ráteszed a hengerefejre ,kezeddel ovatosan meg nyomkodod hogy lásd ,hol kell körbevágni,majd kisollóval kivágod és kész is van,többet nem lesz velegond.
Fontos hogy átlósan húzd le a hengerfejet.
sorszám: 19231 (116946)
(előzmény: Bigula68, 2009-09-08 13:49:24)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-09-08 14:50:36
Alu való bele, a tömítés mérete nem függ a fúrástól. Nézd meg hogy a hengerfejed nincs-e elhuzódva. Ha kell szabályoztasd le esztergán. Én egyébként az alut a Hermosal nevű átokbüdös cseh medveszarral szoktam vékonyan megkenni
sorszám: 19230 (116945)
(előzmény: Bigula68, 2009-09-08 13:49:24)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-09-08 13:49:24
Az alu jó. Ha van ... Egyrészt kisollóval nehéz kivágni alut. Kapni ilyen méretet meg nem hinném hogy tudok (2. túlméretes (?) Cz 485, 66mm furat, lépcsős illeszkedésű hengerfej, ráadásul benne vannak a tőcsavar helyek az átfedés szélében). Az azbeszt szalag érdekes lehet, de belemásztak valamikor a szélébe, kb. ott ereszt most is. Hogyan azbesztelsz? Azért pasztát sem adnám még fel...fél évet bírt, lehet én rontottam valahol.
sorszám: 19229 (116944)
(előzmény: Matya, 2009-09-08 11:52:28)

 
 
Hurka
válasz erre | email2009-09-08 12:24:12
Üdv. Márkatársak!

Elhagytam egy pár alkatrészt motorozás közben: tankrögzítő gumi, kipufogóvég. Honnan lehet ilyet szerezni? Motorosboltban nincs (Debrecen). (Jawa350/638)
Van valami ötletetek? Esetleg valakinek van eladó?
Gyári relét lehet valamivel helyettesíteni?
sorszám: 19228 (116940)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-09-08 11:52:28
PASZTÁT???!!!! Fenét nem jó az alu... Hibátlanul működött nekem is mindig a 638-asban....Sokezer kilométeren keresztül....
A csepptankosba meg azbeszt tömítőszalagot használok....
sorszám: 19227 (116937)
(előzmény: Bigula68, 2009-09-08 07:12:54)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-09-08 07:12:54
Tud e valaki ajánlani valami tényleg jó hengerfej tömítő pasztát? nyár elején vmi állítólag új "ABRO" nevezetű piros nyállal raktam össze, eddig jó is volt de most már egy tűhegynyi lyukon kezd szuszogni, látszik az olajos buborék menet közben. Alu nem vált be, sztem gyárilag nem volt tömítés, de elég vacak a felület, anno vki mintha megkarcolta volna adott ponton... Vagy jó az Abro csak ott gyengébb lett?
sorszám: 19226 (116933)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-09-08 07:07:48
Mondjuk nekem két gyári új 638 volt anno egymás után, az egyikben OK volt a csavar, a másikban gyárilag belefúrták a torokba és belógott :) Amúgy az ment jobban, de a járatáson múlt ...
sorszám: 19225 (116932)
(előzmény: Lally, 2009-09-07 21:59:04)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-09-07 22:51:36
Hát akkor jobb is rapityára szedni és jól összerakni az egészet, csapágyakat, hibás alkatrészeket kicserélni, megjavítani.
sorszám: 19224 (116929)
(előzmény: Lally, 2009-09-07 21:59:04)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-09-07 21:59:04
Hát igen, ezért szedtem szét. Pl. a szívócsonk tőcsavarja fél anyányit belógott a torokba, felemás léptetővilla,lelazult kuplung, lánckerék, ilyesmi.
sorszám: 19223 (116925)
(előzmény: Powerarc, 2009-09-07 21:21:28)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-09-07 21:21:28
Őszintén szólva ha ott papír volt, akkor mennyire szakszerűen van összerakva a többi része? Vagy lehet azért rakott papírt, nem sík valami miatt a blokkfél??
sorszám: 19222 (116920)
(előzmény: Lally, 2009-09-07 21:01:22)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-09-07 21:01:22
Aha, kösz,érdekes.
sorszám: 19221 (116919)
(elözmény: Powerarc, 2009-09-07 20:55:41)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu