:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Bocs, csak a példa kedvéért szólnék közbe.
Nálam a főtengelyen volt szorosabb illesztésű a csapágy, tehát oda raktam fel alőször. És ha melegítésre könnyen belemegy a forgattyúsházba? Akkor ugye nem károsodik? :)
Egyébként jó húzósan jött ki a blokkból, tehát azt sem kell még eldobni :)
Egy kicsit mintha túlprecízkednétek a dolgot...szerintem versenyezzetek, hogy kinek bírja tovább a főtengelycsapágya, úgysem az fog hamarabb tönkremenni.....
Béke
Úgy látszik, még az írással és az olvasással is gondod van. Olvass már vissza, ki mit írt. Ha nem sikerül, kiemelem én mit írtam, és te miket..Azért előlegként bemásolok valamit:
Matya válasz erre | email2009-09-13 11:41:39
Akkor most nézz meg egy golyóscsapágy keresztmetszetet, és gondold át, a működését, meg hogy hol fut a golyó....Rögtön láthatod majd, hogy az EGÉSZ felületen felfekszik a golyó, tehát ha deformálódik valami, akkor az befolyásolja az üzemet.....
Nálad a beképzeltség, a tudás jelentős hiányosságai prosulnak az agreszivitással.
Szóval olvasgass, és szégyenkezz.
Ismét csak a csapágyfészek hibáján vagy kiakadva, írtam hogy van egy másik szétszedett blokkom amin kipróbáltam és lemértem a melegítés hatását.Nem volt a csapágyfészek sérülve deformálódva még látszott rajta a megmunkálás, nem egy tükrösre vert felület volt ami jobban hasonlított volna egy tojásra. Ezen is teljesen azok a jelek mutatkoztak mint a másikon.
A végén még kiderül csak a sütőben melegített blokkfél nem deformálodik el, mit tettem.
Túl van már kombinálva ez a dolog.
A hűtős dolog, ot -10C, -15C fokot tud maximum? Ha melegíted a blokkot 100 fokra és hűtőd a főtengelyt -15re akkor. Egyszerűbb ha a blokkot melegíted 115 C fokra és a hőmérséklet különbség meg is van, nem emlékszem már de az acélnak a szobahőmérésklethez képest mennyi az eggyüthatója azaz mekkorát zsugorodik, de szerintem az alu sokkal többet tágul. Számolgattunk ilyeneket de már elfelejtettem.
Hát pedig baromira nem így adtad elő akkor :D Nem azért a kalap szarért, de te bejáratáskor keletkező vállról beszéltél, meg hogy utána "nem szereti a maximális fordulatot", mert "nehezen ugrik át azon a vállon"!!!
Mellesleg nagyon nem azt mondtam ,hogy a golyó teljes felületén fekszik fel a csapágyban....Egyébként olvass vissza, azt viszont mondtam ,hogy szeretek sarkítva fogalmazni, a szembetűnőbb szemléltetés kedvéért...
De oda teszed, ahova akarod... :)
Tudod nem azzal van nekem bajom, hogy ha valaki hülyeséget mond...előfordul....Ha akaraterővel párosul, az a szomorú....
Te tanítottál egyébként? Csak mert az az utolsó mondatod nagyon úgy hangzik :D Mindent mond, de semmit nem mond :D Mondhatnám azt is, hogy értelmezhetetlen oktató-maszlag, annak bebizonyítására a diákok felé, hogy ŐK a hülyék. :)
Te beszélsz mérhetetlen baromságról, aki szerint a golyó teljes felületén felfekszik a csapágyban ?!!! Aki szerint a felületi érdesség tizedénél, századánál kissebb sérülés már halálos ?!!!
Az én " mérhetlen baromsámról" annyit, hogy könyvek is írják és azon a feltevésen alapul, hogy a dugattyú, a hajtokar tehetlensége okoz a rugalmas görgőkben és az ebből a szempontból rugalmasnak tekinthető hatókarban érezhető méret változást különböző fordulaton.A dugattyúra két erő különvségének az eredője hat: a nyomás felüről, a tehetelenség alulról.A nyomás minden fordulaton ugyan úgy alakul, a tehetlenségi erő változik. Az eredő tehát változik. A változó erő változóan nyomja rugalmas felületet. Tehát van méretbeli változás. Legfeljebb a mértéke nem akkora, mint én feltételezem. De ha tévedek a mértékben, hol van az a baromság ahhoz képest, mint amikor valaki nem ismeri az általános iskolai fizikát és nem tudja, hogy a tartó erő vonala megeggyezik a terhelő erő vonalával, iránya ellentétes, és hogy ebböl az következik, hogy a erő vonala a tartó golyó más pontjain halad keresztül, azaz a golyó más pályán gördül, ha más az erő?!!!
Felőlem....
De erre már csak reagálok, ha nem gond...Szóval...Azért kérdeztem, mert pont előjött, amire gondoltam...Hogy amikor tolod ki a főtengelyt, jön vele a csapágy..namármost... a csapágyfészkeket úgy illesztik, hogy a csapágyban lévő tengelyt tudd kinyomni, és a csapágy bentmaradjon a fészekben addig..Tehát a fészek illesztése a szorosabb....Ha a tengely kinyomásakor azon rajta marad a csapágy és a fészekből csúszik ki előbb, ott kezdheted vakarni a fejed, hogy hogy mentsd meg a csapágyfészkedet a megforgástól, kiverődéstől.......
Ha meg nem érted a szerelési sorrendből adódó problémámat, azt csak sajnálni tudom....
Ez az egyik :)
A másik ...öööö..mondjuk úgy észrevételem a következő...Árpi a múltkor mérhetetlen baromságot mondott, ha az erre adott válaszom beszólásnak minősül, akkor legyen...
Idegesíteni meg nem kell magadat, totál felesleges...ha igazi "szarházi" akarnék lenni, azt mondanám, van nekem haverom épp elég így is :D ;) De én nem zárkózom el a későbbiekben történő kommunikációtól azért...Erőltetni azért nem fogom, ne félj.
Mellesleg a segítő szándék megvolt nálam is, mivel elmondtál valamit, hogy hogy csináltad és én erre reflektáltam, hogy másképp tettem volna/tenném....
Ave :)
sorszám: 19315 (117124)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-13 16:47:52)
Jut eszembe: Elfelejtettem írni, hogy ha valaki 100 fok fölé akarja melegíteni a 634 blokkját, szedje ki az üres visszajelző kapcsolót.:) Én nem szedtem ki. Nem volt túl drága az új, és elég könnyen kaptam is.:)
Amúgy elsőre nekem is megszorult amíg beigazgattam a labirintet. Ezért jobb MZ blokkot szétkapni.:D
Én igyekeztem betartani a szerelési könyvben leírtakat, mert abból nagy gond nem lehet.:) Abban 80-100 fokra való melegítést írnak elő. Az eltérés nálam abban merült ki, hogy amit beszereltem, azt hűtőbe vagy fagyasztóba tettem, növelve a hőkülönbséget. Az alu ugye nagyon jó hővezető, ha az ember nem siet, meg tud szorulni az alkatrész útközben és szerelhető ki. De vannak még szempontjaim a csapágy előre történő beszereléséhez. Ha az rajta van a főtengelyen, akkor beszerelésnél figyelni kell a csapágyra, meg a labirintra is, hogy rendesen a helyükre menjenek. A csapágynál hamar eltűnhet a hőkülönbség a blokk jó hőelvezető képessége miatt, hamar megszorulhat. Persze ha 100 foknál melegebb, belemehet könnyen a helyére. Az illesztésről pár szót. Az álló külső gyűrű/ forgó belső gyűrű esetén a külső illesztése a szorosabb (csapágykatalógusokban meg lehet nézni), így érdemesebb előre beszerelni. A belső gyűrűbe meg a főtengely viszonylag könnyen belemegy, nem is kell különösebben melegítgetni sem.
A beleeséshez az én tapasztalatom szerint kb 200 fok különbbség kell ha jó passzos a a csapágyfészek.Miovel a helyre koccintást körülményesnek tartom, én a 100 fok be nem tartására szavazok.Magassabb hőfokon elvi lehetősége lenne a deformálódásnak, de ha lassan melegítünk ez a lehetőség elvi marad. Szerintem. Az üzemi hőmérséklete is 100 fok körül van a 634em blokkjának nyaranta, Tehát fel lehet jobban melegíteni, mert csak nem centizték ki annyira a gyárban a dolgot.... De megértem ha valaki óvatos és betartja az előírtakat. Amit én nem is olvastam eddig. :) De elhiszem azt hogy úgy van,
Ha már a csapágy beszerelésénél tartunk, én a következőt tapasztaltam. Hiába melegítettem fel a blokkot valahol 80-100 fok környékére meg fagyasztóban volt a csapágy, nem lehetett csak úgy beleejteni a furatába, egy cső kellett amivel gyorsan beleütöttem a helyére (nem ütni verni kellett). Ha előre fent a főtengelyen, nálam nem is ment volna így a beszerelés. Ok, lehet a hőlégfúvóval jobban felmelegíteni, de a hirtelen és koncentrált hevítést én nem szeretem. Persze lehet így is szerelni, valakinek sikerült is így, de úgy gondolom abban több kockázat van a jó végeredmény eléréséhez.
Ez viszont igaz. Én is a csapágyfészek sérüléstől tartanék.
Nem kötözködés: a csapágy külön beszerelésének egyik fő oka, hogy a fészeknek és a csapágynak egytengelyűnek kell lennie. Ha a főtengellyel együtt teszed, egyrészt lehűteni sem tudod, másrészt ide-oda mozog, és akaratlanul is sérül a fészek.
sorszám: 19308 (117111)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-13 16:47:52)
Méltóztassék:
http://www.ocskavas.hu/image/20374089.jpg
Most néztem a műhelyszerelési kézikönyvben, a behúzó szerszám ábrázolva van művelet közben ahol a blokkban már bent van a csapágy és a behúzó a csapágyházon támaszkodik ne ma középső gyűrűn. Szóval akkor a Cseh mérnökök nem igazán hallottak még ilyen torzulásokról.
Én is azt vallom mindenki úgy csinálja ahogy tudja, de lehetőség adott mindenféle megvalósításra.
szeva,
ma én is jártam azon a börzén, aztán wolt egy halom jawa cucc is, azokból akadt, amit te kerestél, remélem, sikerült wásáfiát szerezned,
üdv
Mindenki úgy szerel ahogy akar, ha utána nem lesz jó akkor ne panaszkodjon...ha meg jó akkor hurrá, guruljon vele ami belefér.
Elvileg 2 fokot dől balra a motor, az oldalkocsi kerékösszetartása 30mm a motor első kerekénél mérve. Bár ahogy próbálgattam tök mindegy volt, szinte soha nem akar egyenesen menni.
Hali Jawacezet350!
Az Extreme Trader Kft.-nél kapható bruttó 4688Huf. az ára.
sorszám: 19302 (117098)
( előzmény: jawacezet350, 2009-09-13 11:28:32)
Látom, még mindig nem vagy teljesen képben csapágy ügyben. Az erő persze a golyón halad keresztül. Természetesen a golyó két érintkezési pontját összekötő egyenesen halad keresztül.Amikor betolják a csapágyat a fészekbe akkor az erő tengely irányú. amikor pörög a motor akkor az erő majdnem merőleges a tengelyre. Ebből is látszik, hogy az érintkezési pontok nem lehetnek azonofak, hiszen nem azonos a rajtuk áthaladó egyenes.Tehát a golyók nem azonos körökön futnak. Azaz a felületi hibának amit a hibás berakás okozott akkorának kell lennie, hogy elérje a másik pályát is.
Szerintem annak a magyarázata hogy miért nem szabad eröltetni a csapágy benyomását az az hogy a csapágy fészek megy tönkre ha túl nagy erővel kell belenyomni a csapágyat. A csapágy jóval többet kibír, mint a csapágyház.
Ami biztosan nem igaz: az általad említett nanométeres torzulás semmit nem befolyásol, valamint a golyók csak egy keskeny felülettel érintkeznek a csapággyal, különben nem forogna a cucc.Az esetleges benyomódás középpontja nem járó motor csapágy golyójának pályájára esik.
Összefoglalva: Beleketöttél valakibe, elég agresszíven, a felhozott érveid viszont teljesen hibássak.Ahelyett hogy beismerted volna amikor butaságot írtál, hogy tévedtél, megpróbáltál más oldalról próbálkozni, szintén hamis dolgot állítva.
az gáz... én most hajtatok egy ismerősömmel savállóból, kiváncsi vagyok milyen lesz. leviszem egészen a váltókar-fékkar alá.
Hal szakik! 89-es 638-asom van, godolodtam, hogy kicserélem az első féket tárcsásra. Mik a tapasztalatok, mire figyeljek oda és miből rakjam át? köszi
Hogy kell beállítani a 350 sen az oldalkocsit? Segítene valaki? Leírás vagy rajz van van valakinek? köszi
Oks, csak az akkora szar oldal hogy hiába regisztrálok, nem enged be!
a vaterán láttam tegnap, próbáld ott ha itt nem válaszolnak
sorszám: 19296 (117089)
( előzmény: jawacezet350, 2009-09-13 11:28:32)
Hali!
Ha valakit érdekel van egy feleslegessé vált Jawa tankom!Asszem 250 esé... Rozsda és horpadásmentes, de egy festés ráférne.
Több infó e-mailben!
http://kepfeltoltes.hu/view/090913/DSC01274_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Felcsavaroztam a dinamó felöli oldalra és tekertem a csavart, Ezen az oldalon a csapágy bent maradt a blokkban, a kuplung oldalnál csapágyastól jött ki a főtengely.
Még mindíg nem értem mi az a SZAKMAIlLAG hatalmas probléma ami szemet szúr azon hogy a főtengelyre rakom előbb a csapágyat és ezután melegített blokkba könnyedén beteszem. Ha erre mondasz érvet akkor igazat adok.
A kötözködésed nem a mostani esetre vonatkozik csak, olvass vissza Árpinak is beszóltál nem gyengén amikor a dugattyú holponti helyzetéről volt szó.
Szerintem ne erőltessük a témát.
Nem leszünk nagy haverok az biztos, igaz nem is segítettél még nekem semmiben. Akadtak egy páran akik segítő szándékkal írtak. De amint látom szerinted mindent fordítva csinálok. De nem érdekel a továbbiakban mert felidegesítem magam rajta.
Örömmel leírtam milyen egyszerűen összeraktam a motort erre jön az okosok hadserege.
Szerintem a továbbiakban nem fogom komentálni a hozzászólásaid bár eddig sem én szólitottalak meg , kérlek te is tedd meg ezt az enyéimmel. Előre is köszönöm.
Kérdésem lenne...Szakmai....Tényleg csak a kíváncsiság hajt, meg akkor tudok választ is adni az általad feltettre asszem....
Szóval..azt írtad, hogy: "Ha annyira rosz a csapágyfészek hogy melegítésnél becsúszik a csapágy és a középső csapágyház is de kifelé csak kinyomóval lehet kiszedni és akkor sem adja meg magát könnyen. Nem értem hol a hiba, nem vaktában állítom ezt tapasztaltam."
A kinyomós kiszedést hogy érted? A főtengely bent volt még a csapágyban és azt toltad ki, azzal együtt jött ki a csapágy, vagy a főtengely már kint volt a csapágyból és akkor szedted ki a csapágyat a házból?
És ha az erők a golyón keresztül záródnak, akkor ebből következik ugye, hogy a pályát ott nyomja meg a golyó, ahol hozzá sem ér :) ;)
Naná, hogy ott nyomja meg, ahol hozzáér, tehát OTT FUT üzem közben iis, és képbe is lépett a pályahiba, ami szép lassan dinamikus ütéseket mér a golyóra, az tovább deformálódik és így tovább......Előre a szocialista haladás útján!! :)
Félre ne értsd, nem azt kritizáltam, hogy mivel melegíted, szerintem a PB-vel lehet rendesen felhevíteni..Ha neked sikerült hőlégfúvóval is, ok....Ami nekem szemet szúrt, az az, hogy előbb a főtengelyre tetted fel a csapágyat...NA EZ a szakszerűtlen szerelés szempontjából...Egy büdös szót nem szóltam a "régi" szerelési eljárásodra....Dehogy kerestem én másik fogást rajtad....Mellesleg a "ujj"-aid rövid í-vel írandók :D Na EZ a másik fogás ;) De ez tényleg csak piszkálódás, fel ne vedd, de feldobott labda volt :D
Hát apám....ha ez letámadás volt szerinted a részemről Árpi felé, hogy saját bevallása szerint sem gépész, de beleszól gépész dolgokba....Akkor sajnállak....Én ezt maximum észrevételnek venném mástól, felém...Ettől vannak nagyobb pofonok is az életben....
Továbbra is állítom, hogy fordított sorrend sokkal szerencsésebb a hosszú csapágyélettartam szempontjából... :)
sorszám: 19291 (117083)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-13 11:55:01)
A csapágy se nagyobb, se kisebb erőnek nincsen kitéve, ha rosszul van beállítva a gyújtás. Dinamikus terhelés révén a padlógáz a legrosszabb neki, amit kaphat. A kérdésre, meg szerintem válaszoltál is :) Célszerű terhelés nélkül járatni a villanymotorokat néhány óráig, kb. ennyit takar a bejáratás. Pl. nem kell azonnal ráborítani 100 mázsa terményt egy szalagra...
A személyeskedéshez semmi közöm, de Matyának annyiban igazat adok, hogy én se szakértek bele az áramos kérdésekbe, mert nagyon távol állnak tőlem. Pl. "Az, hogy hol helyezkedik el a kör amin a golyó fut attól függ, milyen irányú a terhelés." itt a szerző gondolhatott, a hatásvonalakra is, meg arra is, hogy axiális gördülőcsapágyat akart mondani. Szóval az ilyen szintű "kioktatás" elég mókás tud lenni, főleg h az előző mondatokból kitűnik, hogy valószínűleg még nem is látott csapágyat (metszetben). Persze, mindez semmi a kalapácsos témákhoz képest...
Amire te gondolsz, az a tűgörgő. A golyós csapágy golyója természetesen nem fekszik fel teljes felületén . Még azon a felületen sem, ami a vályatokban van. Ha felfeküdne, meg se lehetne mozdítani. Ugyanis az oldalán nem gördülne, hanem csúszna mivel a golyó csak egy tengely körül tud elfordulni. A golyó oldalához természetesn más tengely tartozik, mint az aljához..A valóságban a golyó csak igen kekeny felületen érintkezik a csapágy felületével. Az, hogy hol helyezkedik el a kör amin a golyó fut attól függ, milyen irányú a terhelés.
Tehát inkább neked kellene utánna nézned, hogy is működik egy golyóscsapágy.
Két külön dologról beszélünk, létezik a behúzós módszer.
Létezik a melegítéses módszer.
A melegítésről írtam egy két dolgot, írtam tényeket is , de akkor jött hogy az nem jó mert biztos a csapágyfészek rosz mert a hőlégfúvó nem tud akkora hőt átadni. Ezután lemértem századmiliméterre pontosan hogy mekkora a hőtágulás ha hőlégfúvóval melegítem. A mérés után még be tudtam rakni a csapágyat is két újjal.
Szóval ez a része most nem kifogásolható, másik fogást kerestél rajtam, hogy régen hogy csináltam. De ez nem téma mert már nem aktuális. Jött Árpi őt is le kellet támadni.
A csapágyról nem akarok többet írni mert soha nem lesz vége.
A különbség az hogy hőlégfúvóval melegítettem és nem rezsón vagy sütőben. Szóval ez szerelésnél nagy hiba akkor kontár vagyok és vállalom.
Még mindíg fenntartom a véleményem akkor lépjetek elő a szakmai tudátosokkal amikor kérdés merül fel. És ne akkor amikor kötözködésnek lehet venni.
Akkor most nézz meg egy golyóscsapágy keresztmetszetet, és gondold át, a működését, meg hogy hol fut a golyó....Rögtön láthatod majd, hogy az EGÉSZ felületen felfekszik a golyó, tehát ha deformálódik valami, akkor az befolyásolja az üzemet.....
Személyeskedésről pedig szó sincs részemről...
Mellesleg a deformitások kialakulása nem márkafüggő...
Egyébként örülök neki, ha sikerült összeszerelni és hibátlanul működik, de én akkor is azt mondom, hogy nem az az üdvösséghez vezető szerelési mód, ahogy csináltad... :)
Meg lehet kövezni érte, vállalom :)
sorszám: 19287 (117078)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-13 07:31:47)
hali...
ha a motor ki van vonva forgalomból, a forgalmit le kell adni az okmányirodán?...
csakmert lenne egy Jawa 634, és 2005ben ki lett vonva a forgalomból... szóval követeljem a tulajtól a forgalmit, vagy az előző tulajtól, vagy ott pihen az okmányirodában a rendszámmal együtt?...
és az is érdekelne, hogy forgalomból kivont motort hogyan lehet átiratni...
350-es jawahoz keresek bukokeretet! Esetleg tudna valaki segíteni?:P
Épp erről kellene szólnia a fórumnak, amit írsz - ne kelljen kalapálni, gányolni, hanem ha valaki releváns tudás birtokában van, akkor azt ossza meg a többiekkel. Az "így is sikerült" nem ez a kategória...
sorszám: 19284 (117074)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-13 07:31:47)
Szeretnék,de addig nem lesz kész a fogat:(. Mivel még mindig nem találtam oldalkocsit. Úgy hogy szombaton a Bükkben még döntögetek:) .
Kezdem azt hinni hogy it már ismét csak a személyeskedésről szól az egész. Én írtam hogy régen kezdő motorosként hogy húztam össze a blokkot, soha semmi baja nem volt a csapágynak. Nem az örökévalóságra gyártották a kétütemű gépeket. Ez után írtam hogy melegítettem hőlégfúvóval és tökéletesen össze lehetett szerelni. De hogy ez ekkora vitát generáljon ezt már nem hiszem el.
Ha a csapágygolyókon megy át az erő akkor a golyó oldalán és a csapágyfészek oldallán jelennek megy a gödrök üzem közben pedig nem ezen a felületet veszi igénybe.
De ha a behúzástól akkora gödrök kialakulhatnak akkor kicsit márkásabb csapágyat kellene vásárolni.
Nem akarok senkit elkeseríteni de aki kisebb motor szerléséhez szokott éppen kezdő jawast vagy mz-st. Meg kellene kérdezni tőlük az összes mozzanatot amit szerelés közben végeznek. Az után volna itt sírás rívás. Főleg amikor még a kalapács is előkerülhet. Ne ilyen miniális problémán akadjatok meg hogy a behúzó hová támaszkodik fel. Mindenki úgy csinálja hogy tudja. Ha felmerül valami konkrétum a szerlésben akkor legyetek ennyire segítőkészek és ne csak a kész dolgokon töprengjetek.
Oldalkocsissal akarsz jönni a Bükkbe? Mert akkor motort cserélünk pár kilométerre, ha megengeded :-)
Az óvodások sírva könyörögnek az utolsó szó receptjéért...
Kedves Árpád, a csavarokat is meg lehet húzni fogóval, de nem tanítjuk ezt a fiataloknak, mert nem ez a szakszerű technológia.
Elismerem, sokmindenhez konyítasz - de lássuk be végre, hogy a konyítás nem egyenlő azzal, hogy értesz is mindenhez. Attól, hogy csűröd-csavarod a dolgokat, személyeskedsz, megsértődsz stb., még nem lesz igazad.
Meg fogsz döbbeni, tudom hogy kell csapágyat betenni. Csak ha valaki másként teszi be , mérlegelem mennyire cseszi el a dolgot. Ha nem okoz nagy bajt, nem kötök rögtön bele.
Megkerestem, csak most, csak neked, hogy ne kelljen sokat keresgélni az atomfizikai könyveid között: MZ Mainternace #3
2.10-től: "(...) to approximately one hundred degree (...)"
http://www.ocskavas.hu/image/heatup.jpg
...a csapágy behelyezése szerszámmal 3.40-től:
http://www.ocskavas.hu/image/csapagy.jpg
De igen, többször is le van írva a 100 fok, méghozzá nemcsak a Jawa kiadványaiban, hanem az MZ és a Simson leírásaiban is (az MZ filmet is adott ki). Sőt, az is oda vagyon írva, hogy egyenletesen, fokozatosan kell melegíteni.
Elvi lehetősége valóban van a radiax csapágyak golyókon keresztül szerelésének, de ez olyan szintű kontárság, amit nem nagyon kellene terjeszteni.
Látom a két véglet közti különbséget, de eltértünk nagyon az eredeti felvetéstől. A melegítéstől, leírtam a reggeli tapasztalataim ami már elég bizonyítékot ad a hogy működik a hőlégfúvós dolog is és nem a csapágyfészek van felverődve.
Én úgy gondolnám, hogy "a szokásos önmutogató kötözködés" akkor lenne igaz, ha pl villanyász dolgokba szólnék bele :) Ahhoz csak minimálisat értek, de nem is kezdek bele vitatkozni mindenféle tranzisztorokról :)
Azt elismerem, lehet, hogy néha egy kis túlzás van a hozzászólásokban, de valamivel szemléltetni kell a dolgokat...Egyéb esetben hajlamosak átsiklani a jó értelemben vett amatőr emberek fölötte....
De szólj, ha szerinted nem így van....
Látom időközben szereztél gépész diplomát is :D
Mellesleg nem baromság....Arra céloztam vele, hogy már igen pici hiba is generálhat nagyobbat mint öngerjesztő folyamat.......Tudod, dinamóelv :)
Nem a hibát keresem....Annyit mondtam, hogy ÉN másképp csinálnám.....Jobb szeretem, ha nem a golyókon keresztül halad az erő behúzáskor....Meg mondjuk a gyári technológia is azt mondja....De biztos hülyék :D ;).....Ne baszogatásnak vedd, de legalább látják leírva mindkét véleményt...Ennyi....
Csak a forumtól és egyébb ideg romboló elfoglaltságoktól tartóztattam meg magam. A jawához nem kezdtem hozzá érdemben. Pedig jövőre mindenképpen kell valami változás, mert leketyeg az MZ forgalmija is. Azon is minimum gumit kell cserélni műszaki előtt. Tehát legkésőbb tavasszal mindenképpen el kell kezdenem költekezni.
sorszám: 19272 (117049)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-12 11:07:45)
Ha már így pihenni voltál, merre pihentél? Remélem már a jáwád üzemeled be. Vagy a fórumtól vettél könyesszemű búcsút egy kis időre?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|