:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Főtengely hézagolás szempontjából előnyösebb szerintem ha a csapágy a főtengelyre van téve először..(a logika mondatja velem)
Bár ennek ellenére én is a csapágy házba szerelem be először a csapágyat..így tudom megnézni élvonalzóval hogy szintbe van-e a a csapágy a forgattyús házzal...
Amúgy a csapágyat én fél kilós kalapáccsal kocogtatom a helyére..meg persze melegítés
Ezt a vitát hallgatva arra gondoltam hogy fogok egy csapágyat és oda k** **-ok neki egy nagyot oszt, szétvágva megnézem a pályagörbületeket..
Bár az erő amivel én a helyére ütőm a csapágyat nem hiszem hogy bármi deformációt okozna egy kemény kopásállóra edzett csapágyban....
sorszám: 19370 (117204)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 20:36:51)
Egy alternatívával kezdek, mivel ülésem nincs.....Végső esetben a Kispók első ülése hibátlanul belefaragható....
Dicsekednék, miközben szívjátok egymás vért,nekem sikerült vennem egy oldalkocsi!!! Igaz elég pukk,de tavaszra kész lesz.
Jut eszembe ,nincs valakinek egy jó ülése oldalkocsiba?
Tegnap vagy mikor írtam pár okot...lehet rá reflektálni.
sorszám: 19367 (117201)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 20:36:51)
Régóta tervezem, és azt hiszem, éppen itt az ideje megcsinálni a bemutatkozó oldalakat az ocskavas.hu-n.
Van 4000 (nem elírás) ilyen-olyan szerelési könyvem, felteszem azokat is.
sorszám: 19366 (117200)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 20:36:51)
Tudod, az a gond, hogy ha írok valamit, azt rögtön személyeskedésnek véled....Szar lehet úgy élni, hogy mindenhonnan, mindig mindenki támad téged :) Legalábbis én úgy veszem észre, erre hegyezed ki az életet....A magam részéről lezártam a dogot, de abban a 4 szavas mondatodban ordított a dolog....Bocs, hogy észrevettem.....
TÉNYLEG nem baszogatás miatt írtam az előzőt.... De ha ez sem fér a fejedbe és nem veszed észre.....hát akkor tényleg nincs mit mondanom....
Egyszerű kérdés, de nincs rá válasz.
Még mindíg nem látom az emberek munkásságát csak egy nick név van és általában utánna egy kioktató szöveg, ez nem ide való ahol elvileg azért van az ember hogy hasonló érdeklődésű és motorú emberekkel komázzon és segítse ha kérdés merül fel. Én leírtam amit tapasztaltam erre jött az okítás hogy mindent totál fordítva csinálok. Ez nem esett jól. De konkrétan nem érvelt senki az okokról, mert a mai napig nem tudom miért baj ha a főtengelyen van előbb a csapágy és utánna kerül a blokkba?
Szakáll egy művész soha nem fog úgy gonolkozni mint egy hétköznapi motoros. Őrültnek is nevezhetném a szó jó értelmében ahogy láttam motorozni.
Neked rosszabb mindenféle szempontból. Egyszerűnek látod a világot, mint minden ostoba alak, ezért nehéz veled bármiről is vitatkozni.
No, most végképp bizonyítottad szakmai szinted. Amikor valaki a helyesírásra kénytelen átváltani, mert a szakmai beírásai hülyére sikerültek, az elég szánalmas.
Nézd....végülis mi történt...elmondtad, hogy szerelted a blokkodat...Erre reflektáltam, hogy én másképp csinálnám, ezért meg azért....Ha te, egy a tiedtől eltérő vélemény leírását, elmondását baszogatásnak veszed...hát sajnálom....
Könyvet nem adok ki, nem éri meg....nincs pénz benne :)
sorszám: 19361 (117195)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 20:27:48)
Na ja. Én helyesen nem tudok írni, te pedig gondolkodni.Kinek rosszabb?!Például most te agyalsz, hogy hogyan tudsz visszavágni, én pedig jót röhögök rajtad.
Azt hiszem, én értem. Szakált is leugatta néhány hangoskodó, mire itthagyta a fórumot. Azóta a motorjai sorra nyerik a magyar és nemzetközi versenyeket, cikkeket írnak róla, fogalommá vált a neve és a munkássága.
Nem tudom, Matya meddig húzza még. Ti egyébként nagyon jól kijönnétek egymással, nem értem, min vesztetek így össze. Visszaolvastam a bejegyzéseket, és tényleg nem értem...
sorszám: 19359 (117193)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 20:24:34)
Árpád!
Tudom, nem hiszed el, de tényleg csak tanács....Esküszöm az élő istenre, hogy nem a kötözködés miatt...!!!
De eddig majd minden hozzászólásodban vannak elég húzósnak minősülő helyesírási hibák....Nézd át légyszíves őket..... Én nem éleztem eddig se ki rájuk a dolgot, ezután sem fogom, példát sem említek pont ezért...De vannak....
Mondanám én ezt privátban is, de itt nincs rá mód sajna....
Tanult ember nem így adja elő magát. A másik baszogatásán élveni. Az megy. Adj ki könyvet ,hogyan szereljenek a hétköznapi emberek címmel.
Nem vitatkozom veled tovább. Minden szavamnál többet mond, amit az utóbbi időben leírtál. Elég jól le tudod magad járatni az én közreműködésem nélkül is.
Látod, kedves Árpád, még a sértegetésbe is belebuksz... Így kell írni: "röhejes".
Bambinak még soha nem olvastam negatív hozzászólását, segítőt az igen. És tényszerűt. De ismét nem erről szól. Szakáll hogy keveredett ide ezt végképp nem értem?
Én úgy vélem, ez nem agyalás, nem kioktatás....egyszerű folyamatleírás...Ahogy ÉN szoktam csinálni, mert úgy látom helyesnek.... De ezt már mondtam korábban is.....Az más kérdés, hogy kételyeimet fejeztem ki a másik sorrend helyességét illetően....De ...jajj...bocsássatok meg, hogy nyilvánosság elé tártam ezeket!!! Úristen, mit tettem!!! :)
sorszám: 19353 (117187)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 20:20:12)
Te pedig a röhelyes alak.
Ez már krónikus eset. Még mindíg ezen agyalni, ha behúzóval van betéve a csapágy akkor sem hat rá akkor sincs a golyókon akkora terhelés hogy gödrök keletkezzenek az árokban!! Ezt meg ne magyarázza már senki nekem. Egyenteletes erővel behúzva és nem dinamikusan. Szóval ez olyan részlet kérdés amin ismét felesleges vitázni! De ha ez tesz boldoggá akkor élvezkedj tovább. Mitass videót hogy te hogy csinálod, mert ekkora szakembertől csak tanulni lehet. De ilyet nem látunk sehol. Sajnos mi csak egyszerű halandók vagyunk a gyakorlati életből. Ez már ismét meddő vita, az ég világon nem old meg semmit csak fokozódik.
Ha már itt tartunk forgásirányos a csapágy ,mert még ez nem kitárgyalt kérdés, szerintem fordítva raktam be, a fene egye meg:-). Oktass ki. Előre is köszi.
Az hogy az ember mit tanult és mi az érdeklődési köre ezeket választhatja, de a személyiségén nem tud senki. Erről ennyit, van aki kioktatja a másikat és van aki segítő szándékkal ír. Ennyi a különbség egy két ember közt.
Hát....Ezzel azért vitatkoznék.....Konkrétan Szakállon /aki ugye nem jár ide bizonyos "okok" miatt/, meg Bambin kívül, RÓLA tudom, hogy mit tud...és aligha jellemezném a "szakmailag nulla" jelzővel.....
Végülis ha jobban belegondolok másokról is tudom, hogy mit tudnak :D De ezt inkább hagyjuk :)
...egyébként pedig "próbálkozzék" a helyes alak...
"Ez az, ha szakmailag nulla valaki, próbálkozzon náshogy."
Pont ezt teszed, kedves Árpád.
Sajnálni a hülyegyereket szokták, nekem nincs rá szükségem. Mint azt mondtam volt, rengeteg referenciám van - csakúgy, mint Matyának -, és itt sem neked akarok megfelelni, hanem a hülyeséget próbálom fékezni.
Meglehetőssen szívóssan probálkozol, hogy újra és újra átfogalmazva orobáld kimagyarázni a hülyeséged. Ha még kísérletezgetsz egy kicsit, talán sikerülni is fog egyszer..
Ez az, ha szakmailag nulla valaki, próbálkozzon náshogy. Elég szánalmas emberecske vagy.Tényleg sajnállak, szar lehet, ha valaki csak így tudja kiélni magát.
Első kerék: 1.8bar, hátsó 2.0-2.2 bar...terheléstől függően ideálisak....NEKEM ezek váltak be.....Mondom NEKEM!!!!!Az atyaúristennek lehet, hogy más értékek tetszenének :) ;)
http://www.ocskavas.hu/image/legnyomasok.jpg
Tanított? Hmm... max. képesítés nélkül. Beleolvastam az MZ-topicba:
"Lehet hogy igazad van a márka szervizekkel kapcsolatba."
Ezt egy tanár írta volna? Akkor pontozzuk a saját rendszere szerint; durva, súlyos, központozási hiba 1-1 alkalommal, ez összesen 6 hibapont. Nem rossz teljesítmény egy mondatból összehozni ennyit :(
Heló márkatársak!
Ugy látom nagyon megy az adok kapok,nem jobb lenne arra koncentrálni amiért létre jött ez az oldal,hogy egymásnak ha tudunk segítsünk.Megtudná mondani valaki ,hogy a 634-es első kerékbe és hátsóba menyi az elő irt levegő nyomás? Az első 3,25/18 hátsó 3,50/18 .Ja meg hogy lehetne egy szerelési könyvhöz jutni,cz 350-sport 634?Üdv Laci.
Erre inkább nem válaszolnék hirtelen jött stílusban, mert ARRA joggal sértődnél meg.....Az úgy kezdődne körülbelül, hogy...na ezt inkább nem írom le, pedig még élvezném is :)
Csak gondold át te is....: Ha láttál golyóscsapágy keresztmetszetet, akkor tudnád, hogy a pálya NEM a golyó feléig fut fel.....Illesztési hézag persze, hogy van, már csak gyártási okok miatt is....És igen, a kenés szükségessége miatt egy egész kis rádiuszkülönbség is van a golyó meg a "futóárok" között...Ebből következik, hogy olajfilm van, amin már nem súrlódik a golyó oldala, hanem elsiklik...De ezeket PERSZE, TE IS TUDOD!! Mint mindent...
DE nem is egy hajszálvékony csíkon fut a golyó, hanem egy keskeny....mondjuk, hogy árokban, bár elég pongyola megfogalmazás, de utólagos engedelmeddel élek a magyar nyelv eme szabadságával, bár tudom, megkövezni való lépés a részemről....
Namármost....ennek az ároknak VAN oldala...ugye ehhez sem fér kétség, hiszen ha nem lenne neki olyanja, akkor nem lenne maga az árok sem a világon...Ha van oldala, akkor ....jééé...mit tesz isten!!! van mit megnyomni a golyónak, ha már az előzőekben említett golyón keresztül haladó erővel tolom be a csapágyat a helyére....!!! Tehát innentől kezdve lehet maradandó alakváltozása is a pályának, ami a kiinduló "golyóra ható, dinamikus, egyre erősödő ütések" problémáját vetette fel.....De hát az ugye semmiféle negatív hatással nincs a csapágy élettartamára, mint tudjuk.....
Sőt!!! Fokozván az élvezeteket!!!Ha elég gyorsan forog, még akár az is előfordulhat, hogy nem döccen ezekben az apró hibákban a golyó, hiszen kellő kerületi sebesség eredményeképp ÁTREPÜL a hiba felett!!!_Levegőbe emelkedett a gördülőtest!!!! Akkor ott azon a ponton meg kenésre sincs szükség, hiszen a levegőben nem kopik!!! :D
Lezárva a dolgot.....Ki is a helikopter? :)
Kb. 18 kg a Jawa főtengelye, ezt elég nehéz adott tengelyvonalon tartani. A lehűtést azért mondtam, mert egy kombinált hűtő általában akad a szerelőműhelyekben, de olyan fagyasztószekrény, amibe a főtengely is belefér, már kevésbé.
sorszám: 19338 (117171)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 12:06:41)
Kösz, de nem tudok 32ampert adni neki.:( Igazság szerint még 16 ampert is csak nehezen tudnék biztosítani.Annyi a max felszerelhető főbizti nálunk. Tehát már egy 16 amperos cucc is levágná, ha akár egy 40 wattos lámpa bekapcsol.
Golyót sikerült írnod, de a futófelület sem sokkal kissebb baromság. Ugyanaz az indok: A golyó oldala így is surlódna csak, nem gördülne.Továbbra is az az igaz, hogy csak egy keskeny felületen görüll körbe a golyó, ami egyik felületnek sem veszi igénybe csak kis részét. Amúgy ha a teljes futófelület érintkezne, kotyogása sem lenne semi sem a csapágynak, pár fok melegedésre be állna dolog, még csak csúszni sem tudna többé.
Így járunk, ha nem gondoljuk végig saját érvünket, csak arra figyelünk, hogy ellentmondjon annak, akinek ellent akarunk mondani, akár van igazság a mondandójában valamennyi, akár nincs.Ha valóban meg akarunk vitatni valamit, és nem csak ledorongolni mindenki mást, akkor máshogy kell hozzáállni a dolgokhoz, és akkor nem is járunk így túl sűrűn.
Dehogy haragszom :) Miért tenném? :)
Trükk a műanyag kosarasra: Majd elárulom, ha aktuális lesz és érdekel :D De mivel elveted a sorrendet, nem fog izgatni :D
sorszám: 19335 (117167)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 19:04:54)
Azt áruld el nekem légyszíves, hogy ebben: "Az elég necces, ha a hőlégfúvós melegítés elég volt ahhoz, hogy a csapágy simán becsússzon a fészekbe..... PB-vel melegítve még ok, az tényleg melegít, de a hőlégfúvó elég gyér hozzá képest....Egyébként meg a csapágyat kell először a fészekbe tenni, a főtengelyt utána kell belehúzni, hogy csak a belső gyűrűre támaszkodjon a behúzó....." mi volt a stílusbeli probléma? :)
Úgy gondolnám továbbra is, hogy semmi sértő nem volt benne :)
Ha nem haragszol meg a kedvedért nem szedem szét, majd pár év múlva csapágycserénél felelevenítem amit írtál, és ismét elvetem mert így sokkal egyszerűbb.
Ha másért nem akkor mondhatom úgy hogy betettem a vasat az alu házba. De ha már bent volna a csapágy akkor nem állná meg a helyét ez a kijelentés. Ha véletelen műanyag kosaras csapágy van éppen a boltban az bírja a melegítést vagy onnantól vége a világnak és mehetek a a Tiszának? :-)
Továbbra is tartom, hogy fordított sorrendben illenék csinálni :) Előbb a csapágyat a fészekbe, utána a főtengelyt a csapágyba behúzni :)
sorszám: 19331 (117163)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 12:00:14)
Ebből én továbbra is azt értelmezném, hogy a FUTÓFELÜLET egész felületén, nem a golyóén :) De lehet, hogy ez nézőpont kérdése :)
hacsak a sütő a gond: ha érdekel egy újszerű aeg beépíthető, teljesen komfortos berendezés, 32 amperes hálózatba illeszthető eszköz, szólj bátran,
üdv
Én is barbár vagyok, csak nem annyira távoli országból.Én se sütőben sütöm a blokkot, hanem fent a gázon, platnin. :D A sütő évek óta rossz, mindig másra megy el a pénz, az új túzhely várhat egyenlőre. :D
Az hogy mennyi kutya van körülötted, nem jelent sokat. :) Ha megnézed a szomszédom, rólam se tudod meg kiket szeretek és kiket nem :D
sorszám: 19328 (117157)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 15:51:59)
Akkor már nem csak egymagam vagyok barbár:-).
Ja 3 kutyánk van.
Szóval te utálod a kutyákat? Grrr....:)
Ja, és én is a hőlégfúvót használom, mert ez a lehetőségem. De hogy egy jó pontom is legyen,és ne nézzetek nagy barbárnak,a melóban viszont SKF indukciós melegítőt.
sorszám: 19326 (117142)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 12:08:49)
A kutya is rossz helyen feküdt. Javítom miután elolvastam. Ne ez legyen a következő kötözködési pont.
sorszám: 19325 (117140)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-14 12:00:14)
Ezt valahogy nem értem, mi mozog ide oda, miért nem bírom lehűteni? Ha melegítve van nem azt jelenti hogy csak ferdén bírom berakni a csapágyat.
Az hogy a csapágyat én a főtengelyre rakom ez részletkérdés, én így láttam jobbnak.
A hőlégfúvós dolog lepett meg engem is ,de látom másokat is. 600C fokot tud és elég kb 5 perc hozzá. Tényleg működik kontárkodás nélkül.
Az egész onnan indult hogy én összeraktam hőlégfúvós melegítéssel a motorom. Ez kicsapta a biztosítokot hogy nem jó valami, innentől kezdve már a kutya sem feküdt rosz helyen.
Ez a túlprecízkedés felsőfokon. Örömmel írtam le a tapasztalataim és ez lett a vége. Sajnálom.
Ha szakmai borzalmas hibát elkövetnék azt elismerném de ha ez hiba akkor hibáztam.
Teljesen igazad van, csak azt is meg kell nézni, ki szokta kezdeni az eféle stílusú vitákat, és milyen felkészültséggel, stílussal. Akinek nem 100 százalékos a tudása, az tanusítson kellő szerénységet, máskülönben amikor ő ír marhaságot , kamatostúl visszakapja a dolgot.Most persze én is efféle stílusban válaszolgatok, de meg kell nézni miért is van ez. Érdekes módon pl az MZ topicban ritkán mérgesednek el ennyire a dolgok, mert ha valaki téved is, álltalában normális hangnemben javítják ki a többiek. De ettől annak a topicnak sem alacsonyabb a szakmai szinvonala, sőt.
Nem szivesen irom, de ebben a vitában a csapágygolyó és társai már másodlagosak... A sértegetés nem megoldás, ahogyan a szándékos "bolhából elefánt, hibakeresgetés" sem.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|