:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A diódahid nem egyenlő a fesszabályzóval! 2 teljesen különálló alkatrész, ami a megfelelő töltéshez elengedhetetlen. A diódahid más néven egyenirányító, ha úgy ismerősebb.
Próbáld egy Skoda fesszabályzóval megnézni h visszatölt-e, csatlakozó, felfogatás, minden egyezik, nekem az adta be az unalmast.
Az aksin 11,8 V -ot mérsz ha nem jár a motor
Járó motornál ez mennyi?
Az álórész x,y,z pontján AC -kell mérned:"Lemértem az állórésznél menet közben mindenhol 1,5 körül mutat ha a multiméter a DCV 20-asra van állítva.
"
a ^D + 11,8 az igen kevés? milyen fordulaton van ez?
Jelentések a garázsból!
Megmértem a szénkefénél. Gyújtás nélkül semmi, gyújtással: 1,9V
Lemértem az állórésznél menet közben mindenhol 1,5 körül mutat ha a multiméter a DCV 20-asra van állítva. Fessz.szab menet közben D+ teljes akksi töltést mutat (jelenleg 11,8)Ezt gyújtással is adja! Ki lehet ezekből az adatokból vmit csikarni? Köszi szépen
Veteránjármű tulajdonosok, motorosok!
Évekkel ezelőtt barátaimmal azt tapasztaltuk, hogy a sokunk által kedvelt motorkerékpár utánfutóról, a Motorkuliról szinte semmilyen szakirodalom nem maradt fenn.
Ez a kecses kis jármű szépségével és praktikumával nem csak a múlt, hanem a jelen közlekedésének is pótolhatatlan kiegészítője. Ezt a kijelentést mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a több, mint 40 éve készült járműveket nem csak veterán motorkerékpárok vontatják az utakon. Az országban közlekedve többször láthatjuk, hogy különféle „mai” motorkerékpárok vontatmánya is a Motorkuli.
Hogy az eredet és a típus jellemzők tisztázhatóak legyenek, egy lelkes Pannoniás barátommal 2006-ban Motorkuli adatbázis készítéséhez kezdtünk.
Az első lépés az volt, hogy különböző internetes oldalakon, illetve a veterán szaksajtóban közzétettük hirdetésünket, miszerint keressük a Motorkuli tulajdonosokat és megkérjük őket, küldjenek adatokat járműveikről. Örömmel számolhatok be arról, hogy a kezdeményezés sikeres volt. A mai napig 136 Motorkuli került be a „nyilvántartásba”. Ez köszönhető a lelkes tulajdonosoknak illetve a sok kedves ismerősnek, akik börzéken, találkozókon, parkolókban és ki tudja még hol fotózták a kis utánfutókat és juttatták el hozzám a képeket.
Ma már tudjuk, melyik években gyártottak Motorkulit. Tisztázódott, hogy két típusban készítették, a típusok sajátosságai is egyre inkább körvonalazódnak. Nem is gondolná a felületes szemlélő, milyen sok apró eltérés tapasztalható a gumi torziós és a teleszkóp rugózású Motorkulik között.
A tapasztalat szerint a gyártás során emelkedő sorrendben látták el alvázszámmal az elkészült példányokat. Az adatbázis szerint már majdnem pontosan tudjuk (8 db-on belül), hogy melyik alvázszámú volt az utolsó gumi torziós és melyik az első teleszkópos Motorkuli. Megközelítőleg kiderült, mikor váltottak a gyártók az osztott prizmáról az egy darabos háromszög prizmára.
Sajnos még mindig sok a talány, nem minden alkatrész azonosítható be tökéletesen. Ahhoz, hogy az adatbázis még pontosabb, alaposabb lehessen, ismételten megkérek minden Motorkuli tulajdonost (azokat is, akik már küldtek adatot vagy fotót), hogy küldjön járművéről minél alaposabb illetve minél aprólékosabb, részletesebb fényképeket (több irányból, alulról, felülről, belülről és az adattábláról) ! Természetesen az adatbázisból semmiféle olyan információ nem kerül nyilvánosságra, amelyik felfedné a tulajdonosok kilétét.
Sokan megkerestek már olyanok, akik segítséget kértek járművük restaurálásához. Természetesen legjobb tudásom szerint mindenkinek segítettem illetve segítek a jövőben is. A cél az, hogy minél több Motorkulit mentsünk meg a jövő számára.
Elérhetőségeim a www.ringistvan.hu weblapon megtalálhatóak.
Veterános üdvözlettel:
Ring István
Elég nagy az esélye, hogy hazudik, ti. gyári dugattyú nem létezik hozzá. Nem zárható ki, mert egyébként megoldható, kb. három hete volt ez a téma ugyanitt. A 400 ccm-hez 62-es dugattyú tartozik, ha meg tudod mérni, ellenőrizheted.
Na hát akkor pakolok is össze aztán lépek haza...
az akksin mértem ott nem változik semmi...vagyis inkább lefele megy...szóval sztem egyáltalán nincs töltésem...a töltés jelző világít mindig mintha kötelező lenne! Rámérek a szénkefékre de úgy emlékszem, h ott mutatott valamit...ha kiiktatom a fesz.szab-ot ugyan az van..megy amig az akksi birja!
Megyek és mérek. Aztán valószínű, h kérem a szakértelmeteket! Köszi a segítségeket!
Csatlakoznék az előttem szólóhoz.
Egyáltalán nincs töltésed,vagy csak gyenge?
Jawaslom az vagy az asi felől indul el vagy generátortól és mérdvégig.
Amper mérőt köss a akku elé közvetlen,ha ráadod a gyújtást kb 3 A kell,hogy mérj indísd be ha nem vátozik egy kicsit sem akkor biztos, hogy teljesen nincs töltés./ez azért érdemes megnézni mert a lámpa rossz töltés mellet is felgyulad/.Feszültséget is mérhetsz az aksin.
Mérd meg a generátort, a szénkeféken kell mérned gerjesztő feszültséget,ha nincs akkor a feszabájzót kell bogarásznod.Viszont ha van akkor nézd meg a 3 x,y z kiveztéseket /váltó áram/
ha ott is van akkor a generátor valszeg jó.Majd mérd meg a diódákat.
Ha elkadsz segítönk
üdv
Nagyon szépen köszi a segítséget!
Ez a diódahíd magában a feszültségszabályzóban van, igaz?
Hali!
Nekem is volt ilyenproblémám!
Én a következőket kaptam, h nézzem meg:
Gyujtás nélkül áramnak kell lennie a diódahid + végén, gyujtással a fesszabályzó D+ pontján, majd járó motornál kéne feszültséget kapnod a diódahid minden lábán (kivéve - ), az állórész X-Y-Z és a 86-os ponján, és a fesszabályzó DF pontján is! fesszabályzóra.
http://bembomotor.hu/aru/jawa-350-12v.jpg
Ezt böngészgesd! Nekem fesszabályzót kellett cserélni, előtte meg a diódahid égett szét... jellemző Jawa betegség.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni olyanban, h mit, hogy, és hol kell mérni (kimérni) ha nincs töltése a 638-as Jawamnak? Állórész? Forgórész? Feszültségszabályzó? A szénkefék rendben vannak...nincs megszorulva! Köszi előre is!
Ott nincs más csak az alu labirint és az acél gyűrű a csapágy mellett. Az a karika lötyög ami a labirint bal oldali részén, vagy az a kis acélkarika ami a tengelyen van.
Bár teljesen mindegy mert ebből szerelés lesz, mindegy melyik lötyög.
Nekem is ki volt kopva e furcsa módon nem az alu kopott hanem a vas, ezt nem tudom hogy sikerül de ez van. Megmértem a labirint tömítést és keresetem hozzá való gyűrűt, én egyszerűen és gyorsan megcsináltam, egy a tengelyre illő csapágy belső gyűrűjének két szélét használtam fel, acél is és a tengelyre is passzol. Boltba nem jártam utánna lehet-e ilyet kapni, de nem sok esélyt látok rá. Valószínűbb komplett középső csapágyházat tartanak, de erre sem mernék megesküdni.
szevasztok...
szeretnék venni egy 634-es Jawat, és a tulaj azt állítja, hogy a hengerek 400-asra vannak fúrva...
létezik ekkora dugattyú, vagy valami külön szett, vagy csak egyszerűen félrebeszél?... :)
ok.feltétlen ird meg a tapasztalatod
kár, hogy aránylag ritkán, illetve kevés forgalmazó akad. én többnyire tesco töltőállomásokon szerzem be, kb. 180 huf egy litykó. csak e85 meg olaj még nem fordult meg a forgattyúsházban, de talán a legközelebbi fulltanknál letesztelem
Sajna nem találom metszetben, hogy milyen a két középső főtengelycsapágy közti labirint. Csak alu? Semmi szimmering? A két fél alu tárcsát levéve ez a kis labirint nekem kotyog.
uraim!
szerintem ez a bioetanol téma megér ismét egy jó balhét :)
kiváncsi lennék a tapasztalatokra és véleményekre pro és kontra.
szívessen áttérnék e85-re,de féltem a frissen felújított blokkom
hali
valamit alakítottál a rendszeren vagy 1 az 1 ben minden oké?
hali,
ja, magam is az efféle erőlevest nyomatom az idei (360) masinába. van receptúrám is: felesbe keverek be 95 oktános benzint meg E85-ös bioetanol lötyit, ebbe még szalad generálkenőcs 1:35 arányban (alap mol-arol 2t), valamit kannánként 30g ricinusolaj.
ebből az én tempómmal 3-3,5 liter kanalaz ki az eszköz, szóval klassz, nagyjából hozza a szokásos jawa-powert.
Sziasztok!
Használja valaki a jawáját ezzel a bio-etanol lötyivel ? Mert én már küldöm neki egy ideje (2000km már tuti benne van), (olajjal 1:40 arányban keverve)és eddig semmi baja nem bírt lenni neki, valamint nem füstöl amint bemelegszik, és a kipufgó furulya is tiszta lett (pedig nagyon rég nem volt hozzányúlva, és az tény hogy az első héten olyan szinten füstölt hogy nem láttam hátra, gondolom akkor tisztult ki :))
Jawa 634 komplett blokk eladó. kipróbálható,jó állapotú. motorsokk@citromail.hu 06307101501
az egyszerűbb megoldást válaszotttam: kerékcsere. az első hátra, a hátsó előre, gyorsba átgumiztam, és máris úgy forgolódik, mint a fagyigép, erre sztán végképp nem számítottam.
Nekem nem volt ennyire pozitív az első élményem. Szigetszentmiklóson(hajól emlékszem) Régebben nem volt külön motoros mérőhely. Nem szorították be a nem fékezett kereket. Amikor meghúztam az ETZ első fékét lendületesn elhagytam a mérőhelyet, mintha már végeztem volna. Csak az nem stimmelt teljesen, hogy oldal irányba műveltem ezt. Csak az vigasztalt, hogy az illetékes nálam is jobban megrémült, amikor elindultam felé.:D De utánna rögtön beírta, fékerő megfelelő.:D
Sziasztok!
Szükségem lenne jawa 350 balos négycsavaros hengerfejre.
Köszi
RATBIKE
Nálam ez most volt először. De jó volt látni ahogy a fékerő egyenletesen épült fel egészen a megcsúszásig. Két fiatalabb srác volt a vizsgáztató, kb. a motorral egyidősek.:DDD Aztán odajött egy idősebb szaki, kérdi hogy háromszögem van-e. Mondom hogy B-s eü dobozzal együtt. Erre csak vigyorgott egyet és ment tovább.:)
Eddig minden vizsgán velem fékeztették a motort. Pedik vizsgáztattam ETZ-t, TS-t, Jawa634-et, 638-at már.
Jut eszembe, az utóbbi egy két évben változott a jogszabály, szigorúan csak a tulaj viheti vizsgára a motort, vagy valami megbízás kell, nem is síma változat. Tehát ezek után jó darabig csak 634-et és ETZ-t fogok vizsgára vinni.A sajátjaimatt.
A kerék kiegyensúlyozással nálunk se nagyon foglalkoznak, a szívászaj tompítással még kevésbé.Volt már hogy autóval vittem vizsgáztatni a motort mert üzemképtelen volt. Símán átment. Viszont küldtek el motorral mert csöpögött belőle az olaj. Nem teljesen tartom jogosnak, de így jártam. De a fék ha szemet szúr nekik akkor megvágják. Csak tipus azonos fék, blokk lehet. Elvileg a kormány is ilyen lenne, de azzal valamiért nem szórakoznak.A kerék is, de azzal sem foglalkoznak ahogy észrevettem. De a fék.....
Nem biztos hogy azonosak a jogszabályok a két országban.
Annyira nem ismerték nálunk, hogy én mutattam meg hol vannak az azonosítók és nekem! kellett a fékpadra vinni és fékezni.
Nekem a 640es tárcsaféke van 638-on, szivászajtompitó szétfaragva, kerekek dróttal kisúlyozva stb.. Műszakin mindig csont nélül átmegy. Igaz, hogy Szlovákiában.
Ha csak úgy nem... Bár én is kinézem belőlük, hogy nem ismerik az összes jawa tipust megfelelően.
Még nem próbáltam a dolgot, de valószínüleg olcsó sem lenne a dolog. Az a gyanúm, hogy tipus vizsgára, vagy hasonlóra kell vinni. Ami elég gázos lehet, mert elvileg csak olyasmire adnak engedélyt, ami nem kapható kereskedelmi forgalomban. Én is láttam már utcán átalíkított 638-at is, 634-et is, de kérdés, hogy átalakítva vizsgáztatták e, vagy vizsga után alakították át.Esetleg két évente oda-vissza.... Bár ez utóbbit kevésbé hiszem, de ki tudja....
Ha a szabályokat nézzük, nemigen lehet átalakítani.Ha kell valakinek az idevágó két rendelkezés, kikereshetem.
Hivatalosan még a Jawa tárcsafék sem mehetne át a műszakin, az más kérdés hogy azt simán elnézik mint gyári, és talán nincsenek is tisztában a típusszámozással.
Régebben volt itt a fórumon egy Jawás pinyós néven neki elég sok minden át volt alakitva a gépén, többek között dupla tárcsaféke volt MZ villasszárakkal. Azt irta, hogy volt rá hivatalos átalakitási engedélye, gondolom, nem volt egyszerű elintézni. De fene tudja.
Az ETZ fékcucc hogy megy át a műszakin? Okosba?
Egy apró módosítás szükséges hozzá a villanyak alatt, a vázon, mert az ETZ ütközője másmilyen alakú.
Eddig 2 fajta megoldással találkoztam, 1.gyári JAWA tárcsafék 639, vagy 640-es Jawábol 2. MZ komplett első villa tárcsafékkel, MZ kerékaggyal Jawába szerelve.
Gyári Jawa fék előnye, hogy gyári, csak felszereled és kész, csak a kormányról kell eltávolitani a régi fékkar helyét, ennyi amit nem cserélni, hanem átalakitani kell. Hátránya, hogy anyagilag húzós, boltból összelegózva kb.80 000 Ft ha jól emlékszem, bontottan viszonylag nehéz beszerezni.
Az Mz cuccok könnyebben és olcsóbban beszerezhetők, hátrány, hogy vékonyabbak a villaszárak, instabilabb vele a motor és rá kell faragni a motorra, de mivel nem csináltam még ilyet, nem tudom, hogyan kell.
abszolút. a lehúzást megelőzően minden patent, aztám meg minden over. nem lapozgatom gyakran a szakirodalmat, de itt még ezt is megtettem, semmi újat nem találtam benne, tényleg gyárazonos eljárást követtem...
Vagyis a fékfedél a kerékcsapágy belsejére támaszkodik? Biztos?
ma nekiláttam egy 360 gépnek, a felhasználó szerint szorul a hátsó kerék, gondoltam: 5 perc. na, egész délután foglalkoztam vele, mégsem született megoldás, ugyanolyan szoros, mint volt. módszeresen szétszedzem, lecsekkoltam a hézagoló lemezeket, még kerékcsapágyakat is cseréltem, egyenesbe hoztam a kereket, mégsem megfelelő. elvileg minden alkatrész létezik, azonban amit lehúzom az anyát, minden beáll. szerintetek?
Még egyszer nekiveselkedek: 89-es 638-asom van, gondolodtam, hogy kicserélem az első féket tárcsásra. Mik a tapasztalatok, mire figyeljek oda és miből rakjam át? köszi előre is annak aki válaszra méltat
Üdv! HA BEFEJEZTÉTEK EGYMÁS FIKÁZÁSÁT TI NAGY SZAKIK, akkor azzal is foglalkozhatnátok aki tanácsot szeretne kérni tőletek, habár kezd elmenni tőle a kedvem, pedig jó kis oldal...
Szia,nagyon köszi!
Viktor
sorszám: 19380 (117236)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-09-15 16:47:55)
7,8mm
sorszám: 19379 (117235)
( előzmény: pozsothereal, 2009-09-15 16:28:47)
Sziasztok, kérnék szépen valakit,
hogy mérjen le nekem egy trabi mágnesgyűrűt, egyetlen méretre lenne szükségem, a vastagságára a peremes acéllemezzel együtt, amire ragasztva van..
Nem mintha lelehetne szedni..:)
Köszönöm szépen,
Viktor
Jó olvasni ezt a fórumot, komolyan...
Legalább hatféle csapágyhézag fogalmat tanítottak, talán többet is, de ennyire biztosan emlékszek. Amikor már gödrös a futófelület, akkor szoktuk kihajítani, mert kifáradt az anyag. A lehetséges hajszálrepedésekről nem is beszélve, azok még rosszabbak. Nem véletlenül a két gyűrű határozza meg az egész csapágy élettartamát. Jóllehet, hogy lassan űrtechnológiával dolgoznak mindenhol, de nem erre találták ki azt a szerencsétlen csapágyat. Miért tennénk tönkre, még mielőtt egyszer is körbefordult volna?! Abba meg kár belemenni, hogyan fekszik fel a 'golyó', amíg nem látott valaki ilyet, ezt már mondtam neked.
Lényeg, hogy igazad van, de az ilyen helikopterezésektől szerintem bárkinek kinyílna a bicska a zsebében...
Mivel nem volt a motoron kormányszorító, a barom előző tulaj szorosra húzta a kormánycsapágyat. A csészén gyönyörűen látszottak is ahol a golyó gödrött nyomott bele. Dobhattam is ki, még jó hogy tudtam szerezni jó állapotú csészéket meg vettem új golyókat bele. A főtengelycsapágyra visszatérve én házbaszerelés párti vagyok, ott szorosabb az illesztés mint a tengelynél. A csapágyat a ségerig pont a helyére tudom tenni, ha a főtengelyre előre ráteszem, nem látom biztosítva hogy a helyén legyen.
Mire lecseng a vita ,kész is lesz az oldalkocsid:-).
Sok sikert hozzá. Arra ügyelj ha fent lesz a kocsi ne akarj a kocsik közt előbbhúzni a lámpánál:-).
Ez az mindenki úgy csinálja ahogy akarja, csak a kalapácsot nem veszem elő szerléskor. Csak esetleg a traktor féltengely csapágyának kiszerelésékor. Ami nem kis darab.
Behúzóval még kisebb erőnek van kitéve mert egyenletesen jelentkezik nem ütésszerűen. De még mindíg ezt meg akarják magyarázni, annak ellenére hogy melegítés hatására a hajtókaroknál fogva szinte bedobtam a főtengelyt a blokkba ,nem tudok rá légiesebb könnyedebb jelzőt használni. És HŐLÉGFÚVÓVAL melegítettem.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|