:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
"még mindig kérdés, hogy melyik sebességi fokozatban forog annyit."
Ezt most komolyan kérdezed? Ne nézz hülyének a válaszodban :-)
Lineáris az a függvény(összefüggés), amelynél az eredmény a változó értékének valahány szorosa. A grafikus képe egy egyenes. Természetesen nullánál nulla az értéke.Utánna persze a tényleg egyre többet csal. Amire te céloztál, az a konstans függvény.Az csinálja azt, hogy nullánál nem nulla, aztán mindig ugyanannyi a csalás.
Más: még mindig kérdés, hogy melyik sebességi fokozatban forog annyit.
Nem "állítólag"...Tuti....
Persze, hogy annál többet csal, minél többel mész.....Nem lineáris a pontatlansága, hanem sebességfüggő...Ha lineáris lenne, akkor mindenhol ugyanannyit csalna, de ha állsz, akkor is.....!! Ergo nem nullától indulna a számlálás
17-es első, 52-s hátsó lánckerékkel, ha szóló sebességmérő kihajtás van rajta, akkor 80-nál 3000 1/min körül kell forognia, 90-nél 3500 1/min körül, 100-nál 4000 1/min táján.....
Mellesleg az, hogy "economy" fölött van a fordulatod, abszolút nem irreális....Oldalkocsis áttétellel például pont megfelel, mivel az "economy" az 2750 fordulattól 3750 fordulatig van jelezve, és 15 fogú első lánckerékkel pont 4000 körül kell forognia 90-nél.Szóval simán lehet reális....
Használt már valaki 12V4Ah-ás akksit?
Csak azért kérdezem, mert láttam ilyet, Bosch vagy Varta volt, gondozásmentes, 3600 Ft, és feleakora mint a régi Seleks-em-, ami 6Ah-ás.
Sziasztok! Nekem van egy CZ125-488 típusú motorom, és azt szeretném megkérdezni, hol lehet hozzá főtengely felújító készletet kapni, ill. dugattyút. Interneten már keresgéltem, de nem jutottam sikerrel ezzel a típussal. Még 1 kérdés, esetleg egy másik motor felújító készlet jó lenne e egy kis fúrással, és honolással.
Kérdés hányadik fokozatban
90Km kb 4000-ret forok a 638-as.
Jó a Skodáé bele, ami 180-ig van skálázva. Mivel ha eltérés van, az százalékban jelentkezik, ezért a nagyobb sebességnél többet fog csalni. Milyen kislánckerék van rajta? 17-es?
Ja,a segitséget előre is köszönöm!
Sziasztok!Gond van a sebességmérőmmel meg a fordulatmérőmmel,valójában csak saccra tudom hogy mennyivel csapom a szelet!
KICSIT idegesitő!a sebességmérő skodábol valo,állitolag minél gyorsabban megyek annál többet csal.a fordulatmérő meg kb 90nél-autoval lemértük- már az "economy" fölött van ami szintén nem reális!meglehet ezeket bütykölni vagy ujakat kell vennem?Esetleg valaki tud elado orákat?
jawa 350 639
Hali! 350/638-ashoz keresek hátsó doboztartót!!! emil:ada79@citromail.hu
Ehhe, valahogy sejtettem, hogy a fesszabályzó a bűnös ilyen esetben :) Örülök hogy tudtam/tunk segiteni!
köszi szépen árpád megnézem
Próbáltam mailt küldeni, de nem sikerült.Így ide írom a lényeget:Próbáld meg az elképzelésed a NÉM lapján valamelyik fórumon vázolni.Gyakran veszünk részt különféle jótékonysági dolgokban,
www.nemzetimotorosok.hu
De a motorozz.hu-n is előfodulnak segítőkész motorosok. Legalábbis régebben szép számmal akadtak ott ilyenek.
De gondolom, pár ember erről a lapról is érdeklődni fog a dolog iránt.
Elnézést mindenkitő ezért az ide nem tartozó beírásért, de szükségesnek éreztem
tudom hogy nem ide tartozik de:
sziasztok a segitségeteket szeretném kérni kedves motorostársaim azzal kapcsolatban hogy 2010 április közepén szeretnénk rendezni egy jótékonysági mtoros találkozót gögyün(győr mellet)már több szervezetet megkerestem és segitenének de tudnom kéne hogy hány motoros jelenne meg és van e értelme megcsinálni nagyon szeretném ha sikerülne mert két beteg gyereken szeretnénk segiteni ha lene akkor segitenétek e ?? légyszives jellezzetek az a7szabo@gmail.com-ra előre is köszönöm minden megjegyzés vélemény fontos lenne számomra előre is köszönöm
Reggelt!
Ez valami lengyel után gyártott történet lehet de jól működik vele!
Jezpol fantázia neve van és 2190.- volt.
Azóta kicseréltem a Szabbensz által javasolt diódahidat is. Csillagos ötösre vizsgázott:-)
Király örülök!
A Skoda feszab típusát és árát leírnád,okulás képpen.
Uraim!
Azok után amiket írtatok és méregettem...meg valami hatodik érzéktől vezérelve...elmentem és vettem egy skoda fesz.szab-ot! Itthon rádugtam, rárúgtam aztán majd hanyat estem mikor kialudt a lámpa...mikor rámértem az akksira járó motornál 13,82 V mutatott...az ütő megállt bennem! Tolom rá az oldalkocsit aztán megyek is:-) Ha találkozunk egy sörre a vendégeim lesztek! Köszi még egyszer mindent!!!
Ez a füstös duma haláli. Ilyet kitalálni. Szóval óvakodni kell mindenféle mérőfüst előállításától.
Nem lehet másképpen javítani csak ha szét van szedve, a labirint hornyok tömítenek, ezekbe áramlik be a levegő majd megütközik a hornyokban, van 2 horony is rajta.
Modjuk az hogy a generátorod ok!
DE hogy biztos legyen:
huzzd le a generátor x pontjárol a sarut /kék/ majd kös rá egy izzót aminek a másik lábát a testhez érinted.
indísd be a motort ,és nézd meg hogy világit-e az izzó/ne sokáig csak egy kicsit/.
Ha világít akkor, biztos jó a generátorod. Nézd meg így az y,z -is üdv.
Akkor lehet még a Feszab vagy a Dióda híd?
Szia!
Mérd ki mindegyik diódát. Egyszerűen mondva: az egyik irányban vezeti az áramot, a másik irányba meg nem.Ez igaz külön-külön is, és az egész egyenirányítóra is. Mérheted ellenállásmérővel is, szakadásvizsgálóval is.
Jó reggelt mindenkinek!
Este sajnos el kellett ugranom bár szívesen részt vettem volna a társalgásban! Reggel rámentem az állórészre! Gyújtást ráadtam, multit Ohm állásba tekertem...a 200-ra mind a három sarut levettem, egyenként, rámértem és egyformán 99,2-nél beállt mind a három!
A diódahíddal még bírkózom mert bevallom nem teljesen tiszta a technológia:-)
Szétszedtem...dióda állásba állítottam a multit és a két kis "érintkezőre" tettem a vezetékeket...valószínű nem így írtátok, igaz??
Talán annyiban, hogy ott is a kapcsolási rajzon végigmenve minden egyes elemet meg kellett nézni, hogy melyik a hiba forrása.
Jó ez a poén a füstről.:)))
A füst megjelenése már baj. Azt hiszem, itt a szocimotoroson is leírta már valaki:
Az elektromos készülékek füsttel működnek. Ha az kijön belőlük, többé nem szuperálnak.:D
Azt még nem tudom, hogy jön ez ide a jawa forumra. Hisz a jawából is jön a füst, mégis megy. Mindegy, mire valaki beleköt, hogy ez nem idevaló, kitalálom hogy mégis miért igen. :D
Bár nagy baj nincs, az utolsó szakmai kérdésre azt hiszem elég jól válaszoltunk már.:)
Milyen egyszerű ez így nem?:)
Mit kínlódtam egy régi csöves rádiómmal,mire megtaláltam, hogy azért füstölög, mert egy kondi átvezetett.:)))
Na ja, a semmi sincs a lebiztossabb jel.:)
Erről jut eszembe:
Az elektromos cuccok javítása a világon a legegyszerűbb dolog. Csak két hiba lehetséges, Valami aminek benne kellene lenni, nincs benne. Valami, aminek nem kellene benne lennie, benne.van. :)Néha persze ez a két hiba együtt jelentkezik. :D
Nehéz ez a virtuális motorjavítás:-)
kb 15 perc alatt végig lehet mérni az egész motort.
DIÓDA:
Ha a diódákon nincs forasztási hiba, akkor mérd meg egyesével a diódáka.
A multimétert tekerd dióda állásba /1 3szög meg egy vonal egyben/
Mérést úgy kell csinálni hogy: 1 dióda mind két lábára rárakod a műszert ,megnézed mit látsz.Majd megcseréled a két zsinór.HA JÓ A DIÓDA egyik irányba vezetnie kell, a másik irányba szakadást kell mutatnia a műszernek. Ha nincs dióda mérés rajta akkor ellenállás mérben is mérheted.
GENERÁTOR ÁLÓRÉSZ:
Lehúzol egy vetetéket az X,Y,Z közől majd a teshez /motorblok/képest megnézed ellenállás mérésben, ha nem mutat szakadást/0/ akkor az a tekercs jó. Mérd így végig mind a 3 at.
Ha ezek mind hibátlanak és a szénkefék is jók, akkor kérj kölcsön egy feszabájzót és próbáld ki.
Nekem ebben egy biztos van, az pedig a nulla.:))))
Talán ha az a dióda zárlatos, akkor nagyon el tudja tüntetni a delejt.Ki kellene számolni, mert tapasztalatom erről nincs. Diódát láttam már kilazulni a hídból, láttam Totál zárlatos és totál szakadt egyenirányítót is párat, de egy darab zárlatos diót a hídban még nem. Ha egy zárlatos lesz, elvileg rövididőn belül magával rántja a többit is.
Ha a fesz teljesen eltűnik, akkor a feszmérés is jó.:) Az a nem biztos, amikor megvan a feszültség, mert attól még lehet rossz. De ha nincs fesz amikor a másik végen van, az egyértelmű.:)
Egyébbként nekem elég sajátos módszerem van a feszszabok ellenörzésére:Dinamónál direktbe kötöm, generátornál egy izzóval kötöm a megfelelő tápra.5 wattos izzóval már meg kell valamekkora feszültségnek jelennie a generátor fázisain, viszont nem szokott leégni semmi sem.:) A generátoros szabályzó lábát direktbe tápra kötni tapasztalatom szerint gázos, elszállhat a diódahíd vidáman.
De ez saját módszer, senkinek nem ajánlom, mert nincs leellenőrizve se tudományossan (teljesen), se mások nem próbálták még ki az ismerőseim közül.Nekem eddig bejött.
Akkor a feszmérés elég becsapós. Ha jól rémlik, nála a töltésjelző egyfolytában világított, ezt okozhatja egy diódahiba?
Ha megtaláltad az egyenirányítót , a digit múszer dióda vizsgáló állásában kell mérned.Mind a három fázisnak ami a generátorból fel jön mind a + és - felé ugyanúgy kell visekednie. Azaz az egyik méárőtappancs a fázison, a másik a +on vagy -on. Egyik irányban gyakorlatilag szakadás, a másik irányban valamekkora vezetés. Az irányt úgy értsd, hogy mérőzsinórokat felcseréled.
Ha elenged egy dióda a hídban az azért kellemetlen mert a terheletlen feszültség gyakorlatilag nem változik, viszont a terhelhetőség hatodával csökken körülbelül Azaz feszültség méréssel az aksinál nem látszik a hiba, viszont mégis gyengül a töltés.Tehát az egyenirányító fázisonkénti szakadás, átvezetés, zárlat vizsgálatát feltétlen meg kell ejteni ha nem vagyunk biztosak a hiba mibenlétében.A hírek szerint valóban elég gyenge a jawa egyeirányítója.
Ha leírnád nekem, h hogy kell ezt megmérni akkor megköszönném...mert ha az nem működik akkor már azzal is előrébb vagyok! De úgy gondolom, h mindenképp rámegyek arra történetre amit Szabbensz ajánlott! Meggyőzött:-)
És akkor mi tömít a két forgattyúsház között?
A javításhoz szétnyomtad a főtengelyt?
Arra gondoltam a diódák kapcsán, hogy azt kellene mérni, hogy rendben zár/nyit-e, nincs-e átvezetés vagy szakadás valamelyikben. Valakinek olyan gondja volt, hogy egyiknek a forrasztása elengedett, emiatt nem volt rendes töltése.
Jaja! Már kinyomtattam és ott van a garázs falán a kép:-)
A 120-as skodának a fesz.szab-ja jó bele, igaz?
Csak odafigyeléssel kösd be, nehogy leégjen valami :)
Szét kappintottam azt a diódahidat de én nem látok semmi rendellenes dolgot...ami nem jelenti azt, h rendben van...holnap utána járok ezeknek amiket írtál!
Érdemes lecserélni. Nekem is ezt javasolták, s bejött! Én 3 napig szórakoztam, mig rájöttem miért nem tölt vissza, de legalább meg is tanultam, hogyan működik :)
Köszi szépen!
Sokat segítettél!
Lehet, h nem is kisérletezek vele hanem össze hozom így ahogy írtad! Jól hangzik és meggyőzően néz ki:-)
Köszi még egyszer
Lehet, h már megzavarodtam...de amire emlékszem...még mondom...
szóval..mértem a diódahidat...DC-n és AC-n is...mind a kettőn mutat értéket...
mértem a gerjesztést is a szénkefén DC-n 1,9-et mutatott...bele zavarodtam már???
Nehogy vegyél uj fesszabályzót! Először kérj kölcsön egy működőképest, majd bontóból hozzájuthatsz picsa pénzért egy Skoda fesszabályzóhoz! Ha az egyenirányitód nem jó, érdemes átépitened/lecserélned 2 db KBPC5006 -os diódahidra. Kb 800 ft darabja, de örök életű! A gyárit kihajitod (ha xar), s a házába simán be tudod épiteni a két hidat, a képen látható módon, s kapcsolás szerint!
Itt a kép:
http://kepfeltoltes.hu/view/090917/di_dahid_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Remélem tudtam segiteni :)
A multiméterrel kapcs. vki más megmondja mire kell tekerned, mert én ahhoz sötét vagyok :)
Lehet, de én megnézném még a diódahidat is, a multimétereken van már lehetőség diódákat mérni. Gerjesztést megkapja a generátor?
Az akksi az oké!
Igaz már egy picit lejjebb adta a sok próbálkozástól...de azzal minden rendben!
Egyik pillanatról a másikra csinálta ezt! Egyszer csak nem volt töltés! Régebben véletlenül rárúgtam a vasra úgy, h még rajta volt a töltő....akkor csinált hasonlót egy pár percig...de aztán megjavult:-) lehet, h most feladta a fesz.szab.??
...Ja, h az az egyenirányítóóóóóó!
Na igy már értem kérem!
Abban tudtok segíteni, h hogy kell kimérni az álló és forgó részt és, h mit, mennyit kell mutatni?
Na meg, h hova állítsam a multit?
Ha az jo akkor veszek egy fesz.szabot...ha azzal sem jó még akkor rámegyek az egyenirányítóra is:-)
Sajnos ez járó motornál ennyi...mert nincs töltés...semmi...ennyi van az akksiban...lemértem az állórésznél ACV 200-as skálára állítva a multit...ez a legkisebb ott 0,58-at mért...létezik ilyen?
Az akksi rendben van? Mennyi a nyugalmi feszültsége?
köszi az infót, nekem is elég hihetetlennek hanzott, és hangzik... :) de ugye sosem volt Jawa-m, így nem tudhatom...
szóval rajta vagyok a dolgon, csak az adásvétel lesz némileg problémás...
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|