:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Szevasztok!Sajnálom hogy a multkori kérdésemmel,súlyos vitasorozatot inditottam el(lineáris-nemlineáris)!Nem ez volt a célja...
Nemtudom hogy milyen fogaskerék van rajta,a meglévővel vettem!Csak azt szeretném még megtudni hogy milyen fogaskerék rá a legideálisabb,amivel a sprintje nemsokat romlik,viszont90-100 körüli sebességnél a fordulat 4000 alatt marad?Valójában azt akarom elérni hogy kevesebb üzemanyagot szippancson be!Előre is kösz a segitséget!
A Velorex 562-es minden további nélkül felrakható, a motoron megvannak a bekötési pontjai. Kell új papír, mert a szállítható személyek száma 3 lesz, változik az össztömeg, és kell még egy rendszámtábla, ja és beírják a forgalmiba az oldalkocsi vázszámát.
Szewasztok!
Ha oldalkocsit szeretnék a 638 as Twin Sportomhoz, mit kell átalakitani rajta? S a papir ügyekben, kell uj forgalmi, vagy csak műszakin beirják hogy + oldalkocsi? Valaki irja le nekem kérem, hogyan megy ez, mert a jövőben szeretnék egy oldalkocsit a Jawam ra, csak előtte jólenne tisztában lenni a dolgokkal. Köszi
Szabbensz
A jawa 634 és a TS is 6 voltos, negatív testelésű rendszer. Azaz az akumlátor minusza van földre kötve. Mind a kettőnél az egyik székefe a földre van kötve, a másikról megy fel a plussz a szabályzó felé. Egyenirányító nincs, a dinamó egyenáramot termel. A szabályzóban előszőr egy iránykapcsolóra kerül az áram. Ez akadályozza meg, hogy az áram az aksiból vissza tudjon folyni a dinamóba, ha áll a motor.Azirány kapcsoló után megy az aksihoz tartozó kivezetéshez és megy tovább a szabályzóáramkörhöz vagy mechanikus reléhez. Nos ez a szabályzórész tér el a ts-nél és a jawánál. A TS a + felé húzza a szabályzó kimenetet, a jawa lefelé, földfelé. A szabályzó fezsültség a dinamó állórészéhez megy. TSnél, mivel az a szabályzó kimenetet felfelé húzza, az állórész másik kimenetét földre kell kötni. A jawa lefelé húzza a kimenetet, tehát az álló rész másik vége plusszon van, mégpedig közvetlenül a plusszos szénkefén. Ha TS szabályzót teszel be a 634be, akkor a következőt kell csinálnod: Az állórész azon kivezetésére kell kötnöd a szabályzó vezetéket ami eddig a szénkefén volt. Ami eddig a szabályzóra ment azt pedig földre kell kötnöd. Azaz csak az állórész két vezetékét kell másként bekötnöd.
erröl tudnál adni bővebb infot?... most ugye minden kábel szétégett, ugyhogy újra kell húzni az egész elektromos rendszert...
Nem. A jawa 634-et lehet úgy átkötni, hogy jó legyen rá a TS MZ szabályzója.Vigyázni, az ETZ szabályzója sose lesz rá jó, mert az 12 voltos!
szóval akkor az MZ-s 4 kivezetéses fesszabot át lehet kötni 3 kivezetéses Jawa fesszabbá?...
mert MZ-hez van 1-2 kapcsolás... ami nem is túl bonyolult...
Van. Egy BMW 6 voltos szabnak a jawásított változata. :) De mostanság nem szeretek eféléket csinálni, mert el vagyok átkozva, Nem is sokkal olcsóbb mint a bolti, legfeljebb megbízhatóbb. Lenne, ha nem lennék elátkozva.:(
A boltit utoljára 4000 körül láttam, a mechanikust egy ezressel drágábban.
Hát, nekem is gyanús lenne a dolog, de földzárlaton kívül mint írtam megbízhatóan úgy se tudsz mérni semmit se. A Vaterán néha lehet szerezni dinamót 6-8 ezerért.
oké, azt hittem, 6Vos fesszabra is van valami spéci Árpád-féle kapcsolás... :D
az a baj, hogy ránézésre nagyon is jónak tűnik a dinamó... mind a forgó rész, mind az álló rész... furcsa, mert a szénkefe kivezetése sértetlen, de a sarutól a vezetékből csak a rézszál maradt...
szóval jónak néz ki, miközben a dekni a hőtöl ilyen bugyborékosan felhólyagosodott... szóval volt ott pokol rendesen...
el is neveztem Főnix Madárnak... :D
a fesszab is furcsa... látszólag a tekercsek sértetlenek, még csillog a lakk rajta (tudom ez semmit nem jelent), de az alaplapon a szigetelés szarrá égve, a szegecs a hőtöl kilazulva... szóval kétlem, hogy ez megúszta volna...
Tapasztalatom szerint az elsőlámpa üvege, foncsora méretben megeggyezik szinte az összes szoci cuccal, legfeljebb az izzó helye másmilyen. Az ETZé és a jawa 634é kbb megeggyezik. Ha nem tudsz szerezni, valahogy megoldjuk a dolgot, Másmilyen izzó foglalatúm van tartalékban, de végszükségben az is jó.
A dinamót jobb ha szemrevételezed, majd kipróbálod.Túl kicsik az ellenállások a korrekt méréshez. Földhöz zárlatot mérhetsz azért, mindent lekötve róla, a földre menő kanócokat is.
A többiről: Néha lehet kapni 6 voltos elektronikus feszszabot jawához, pl a Futár Petinél.Ha csak MZhez valót kapsz, át lehet kötni a rendzsert, hogy jó legyen. Ezt majd akkor, ha meglesz.:) Persze mechanikussat is lehet kapni, de az elektronikus jobb. Bármilyen 6 voltos gyújtótrafó jó. Az a valami amit találtál, valóban index relének tűnik.
a fényszóró üveg (mivel Csehszlovák) gyártmány megegyezik a Skoda kereklámpás változataival...
sajnos ez is elpattant... :(
bombázlak Benneteket a kérdéseimmel... :)
a mechanikus fesszabot lehet helyetesíteni valamivel? gondolok itt elektromos fesszabra...
a gyújtótrafók is szénné égtek... :( ezeket lehet helyetesíteni bármilyen 6Vos trafókkal (Trabant, Simson)?...
jaaa és a kormány alatt találtam egy alkatrészt, amit nem tudom, mi az... :D
úgy néz ki, mint egy kondi, de a belseje meg mint egy relé... ez lenne az indexrelé?...
viszont az nagyon érdekelne, hogy a 6V-os dinamó álló, illetve forgó részét hogyan tudnám kimérni, hogy megúszták-e szodomát és gomorát... :D
persze szétszedet állapotban...
Árpádnak igaza van, valószínű, hogy ez lehetett a baj (ugye nem én gyulladtam fel)... meg még annyit hozzátennék, hogy ahogy szedem szét a motort, mindenhol 0,5-0,75ös vezetékek (illetve csak a réz szál) maradtak... 6V esetében szerintem ez önmagában életveszélyes... + a kontár szigszalagos kötözgetés... :(
a képek, amiket ígértem, jönnek később, csak a garázsban maradt a fényképező, mert dokumentálom a szétszerelés folyamatát... :)
nagyon brutális, de egyre jobban tetszik... (már maga a motor) :D
Bár már írtam párszor, én két éve a következő módon gyújtottam fel a 634et:
Hirtelen fellépő gyújtás hiba miatt alapoassan túlszivattam. Ezt konstatálva levettem a légszűrő gumit, hogy kifollyon a benya, mert a 634ek oda pakolják a felesleget. A kifolyt benzin megált a blokktetején lévő medencében. Berugtam a motort. Végre eltört teljesen annak a megyszakítónak a talpa, amelyik szórakoztatott addig. Emiatt jókora utángyűjtás. Szépen visszalő a karbiba. Mivel légszűrő leszedve, a karbi hátulján láng ki, amit a szél visszacsap a blokk tetején lévő benzinhez. Fél méteres lángok. Fél perc oltogatás után hátra léptem, hogy ne az arcomba robbanjon a tank. Szerencsémre egy kisteherautó elé léptem, a vezető mellett ülő fickó szerencsére azonnal kapcsolt, egyből ugrott ki a poroltóval. A mocinak semmi baja sem lett, csak a légszűrő gumi égett el, ami a blokk tetején hevert.
Mitől gyuladhatott ki? Üzemanyag befolyt a gyújás oldara?
Honnan indulhatott a tűz csak okulás képpen kerdezem,mire kell figyelni?
Kb 10000km-nél látod majd a külömbséget.
sorszám: 19551 (117554)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-09-22 10:36:11)
Felszereltem az oldakocsit a Jawara!
Kurva jó vele közlekedi.
Igaz az első 2-3 Km -ren a pánikgomb folyamatosan vilogot, de 2-3 óra "motorozás" után már tényleg jó volt vele menni. Probáljátoki ha tehetitek.
Ha csak úgy nem....
Akkor az is olyan mint az ETZ kapcsoló. Az gyakran egy évig se bírja. Mármint az utángyártottak. De a jawának legalább a hátsó féklámpa kapcsoló normálissabb maradt ezek szerint.
A képeken minden úgy jó, ahogy van. A tárcsafék féklámpakapcsolója a fékkarnál van gyárilag, az pont nincs lefényképezve. Ez a cucc a ludas, gyakran meghal, beázik stb. érdemes kicserélni közönséges mikrokapcsolóra.
Igen, reajta van a bowden, de bowdeneknek kellene rajta lenni.:) Kettőnek. Egynek alul, egynek felül. Az a rudacska tartozik a felső bowdenhez. Azért kell két bowdennek lenni, mert ha nincs külön kapcsolója az első féknek, akkor az egyik megy oda, a másik a hátsófékhez. Azért kell egész pontossaan a rudacska, mert az egyik bowden húzza az egyik irányból a kapcsolót, a másik a mások oldalról tolja. De bowden ugyebár símán nem tud tolni, ezért van az a szerkenytű rajta. És abból hiányzik az odatartozó bowden, ami szerintem az első féké.
Kicsit bőbesszédűre sikerült a dolog, de legalább érthetőre, remélem.:)
sorszám: 19545 (117532)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-09-24 10:21:19)
Rajta van a bovden a kapcsolon ( a tetejen az a hosszu rudacska mire jo??). Az egyik par piros-kek drot megy az elso fekkar erintkezos kapcsolojahoz . a masodik par piros kek drot megy a lampahoz hatulra.
egyébként egy nagyon szép állapotú 634-esről van szó... bár a blokkon 632 szerepel...
1982-es évjárat...
kár lett volna otthagyni a gazba az árok szélén...
legalább lehet sztorizgatni majd, hogy mitől színeződött el mindkét krómozott sárvádő... :)
szomorú esetet kell megosztanom veletek... :(
szerettem volna elcserélni a motoromat egy Jawa 350-re... útban felém a Jawa kigyulladt... :( a srácnak az ijedtségen kívül nem lett semmi baja, de a motor szarrá égett... oldaldeknik elolvadtak, a gumi alkatrészek hamuvá váltak... :(
deee...
elhatároztam, hogy életet lehelek a gépbe... :)
szóval akinek van olcsó donor motorja, illetve bármilyen alkatrésze, az kérem segítse e nemes cselekedetet...
amire szükségem lenne:
-kuplung oldali dekni...
-karburátor...
-komplett műszerfal, kormányon a kezelőszervek...
-a vázon található műanyag légszűrőház...
-komplett ülés...
-szerintem a dinamó megúszta a fesszabályzóval együtt, bár a kivezetései rommá égtek...
-első indexek komletten...
-első lámpa...
-lábtartó, hátsó lábtartó...
-meg még sok minden...
ami műanyagból van a motoron, az minden elégett... :(
holnap teszek képeket az elégett motorról... csak erős idegzetűeknek!...
Mert a trafó onnan kapja az áramot. Talán be van építve egy második féklámpa, azért lehet 2x2.
Azt nem tudom. De felhívom a figyelmed, hogy a kékből is kettő van egy helyett .:) Talán nem volt megfelelő vastagságú vezetékeket.:)
Egyetértek, a bovden hiányzik, és nálam is csak 1-1 vezeték megy rá, de valószínű a bowden ha benne lenne, rendben működne.
Valóban, hiányzik a bovden. Nekem viszont csak 1 piros vezetéken megy az áram, nem értem itt miért van kettő.
A 640-nek külön van az első fékhez tartozó féklámpa kapcsoló? Mert az első lépen olyan féklámpakapcsoló van, mint a régebbieken, csak hiányzik róla az első fékhez tartozó bowden.
Ha külön kapcsoló van előre és a kapcsoló ius jó és a vezetékek is, akkor csak az lehet, hogy a fék nem működteti a kapcsolót.Kopás, törés miatt nem húzza vagy tolja meg eléggé a kapcsolót, attol függően hog húzni, vagy nyomni kell e. De nekem nagyon gyanús az az első képen látható kapcsoló, és az arról hiányzó bowden. Feltéve, hogy jó a szemem.
A tárcsafékhez nem tudok hozzászólni. Esetleg tönkrement a kapcsoló?
1, féklámpa kapcsoló
2-3, ilyet még nem láttam. Talán az irányjelző reléje?
4, bal oldalon a fém házban az egyenirányító, alatta a töltés visszajelző reléje.
sorszám: 19536 (117513)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-09-23 16:24:15)
Lesz egy nagyon banalis kerdesem... Nem megy a feklampam,(jawa 640) ha az elso feket huzom.. A kapcsolot kimertem,de azzal nincs gond.. Hatso feknel van lampa.. Szetkaptam a motrot ,de nem latok szalat szakadva.. Mit keressek? Es van 4 kep nehany elektromos alkatreszrol a mocimban.. Ideje megtudnom,mire jok :D valaki ,ha elmagyarazna , megkoszonnem :) kepek : 1es kep http://kepfeltoltes.hu/090923/P1110029_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2es kep http://kepfeltoltes.hu/090923/P1110030_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
3as kep http://kepfeltoltes.hu/090923/P1110032_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
4es kep http://kepfeltoltes.hu/090923/P1110033_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
5os kep http://kepfeltoltes.hu/090923/P1110034_resize_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a valaszokhoz igy lehet irni, 1es ,2es stb :) elore is koszi :)
szerintem a svarc müvek itt Győrben is onnan szerezhetik:)!
:DDD
Jól van,na, Csak azért kérdeztem, hogy mire számítsak. Dugattyútőrésre, vagy fokozottabb kopásra?
Ha van időd, akkor benzin + ecset, a végén meg nagy nyomású mosó valami oldószerrel kombinálva. Patyolat lesz szerintem.
sztem itt kovácsolták az AUDI-nál Győrben! ;D
Az én dugattyúimban a Made in Hungary olvasható. Ez biztosan kisipari vagy valami komoly cég öntötte?
hát igen, akkor a brigó ki van lőve...
semmi kedvem órákig kínlódni azzal a sokmindennel, maradhat a vegyszeres, illetve a durva vegyszeres. mosóm van otthon, a repcsitérről guberáltam: 90 fokos vízzel 50 bar nyomással dolgozik, pufferrel, pikk-pakk felfűti a vizet van hozzá ilyen "ülepítőrendszer" meg egy halom tartozék, szóval klassz.
Brigo csak akkor lesz hatásos, ha az olajos szutyok java része le van szedve. Jó még a forróvizes mosó ami a kutaknál van, csak vigyázni kell hogy el ne szaladjanak a darabok.:)
Na tudod mit kavarjál itt??!! :D:D
Én is óra szerinti értékeket írtam...GPS-el nem ellenőriztem a Jawa üzemet....Bár a Yamahám /mert azt viszont igen/ GPS szerint ugyanígy van vele, mint a 638-asod.Nekem tuti, hogy a gyári áttétel van rajta, mivel a kardán áttételt nehézkes lenne módosítani :)
Szakik! szabin vagyok, robbantom a szerelőknát, ami teljesen megtelt mindenféle jawa fődarabokkal meg blokkcuccal, ilyesmi, szóval szeretném rendesen letolni róluk az évtizedes olajos-saras szennyeződést, melyik a leghatásosabb eljárás: a széntetraklorid+forróvizes mosó vagy a brigo+forróvizes mosó vagy a trinátrium-foszfát+forróvizes mosó?
Én tegnap vettem zsír új hengereket a CZm-re. Dobozban gyári csomagolásban. 1988-óta pihent egy öreg szakinál. Ha rárakom a motorra kiderül mekkora különbség van az utángyártott és az eredeti dugó közt.
Jarovce jawa szerviz:
+421262860143
A májsztró neve pedig Rudolf Wolf, ha jól emlékszem. Óvatosan vele, fél éve kapott hír szerint már az általa összerakott 638-asban is magyar kisipari dugó volt... :/
Mellesleg (vitát szítok, vigyázz, figyelj) az én 638asom, óra szerint 100nál forog 4000et, ami viszont valójában (GPS-szel mérve) 90 km/h.
Jó, jó, nekem 18as szekunder fogaskerekem van. Jóvan, megyekmár...
:D Ezért mondtam, hogy "körül" :D Megvan a megoldás egyébként?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|