:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Jawanál elég gyakori ez a kuplung rángatás.
Tippem szerint, a kuplung agy ki van kopva.
Karburátor beállítás, rendberakás ráfér ahogy elmondod.
Elég jó az a Jikov karbi, de érteni kell hozzá.
Egy kis folytatás: olajcsere a váltóban, 1-esben induláskor továbbra is rángat, megcsúszik. A hidegen nem indul téma: a gyertyák teljesen szárazak, picike benzin beöntve a gyertyanyílláson, a motor azonnal indul, mind a két henger.Ezután már indul 1 rugásra!!!
Köszi az infót.
Most került hozzám a 350-es, előéletet nem tudok.
Gyujtás elektronikus (Trababnt, állítólag, lassan pörög fel, 4.be nemakar menni csak ha jól kihúzatom ( de néha 3.ba úgy megindúl, hogy nagyon megy), elégé füstöl, a kipufogón nagymérvű olajfolyás.Elmondás szerint 1 éve fel volt fúrva, nem igen hiszem el a jelek miatt.A kuplung 1-esbe induláskor rángat, megcsúszik elvileg új lamellák vannak benne, ha igaz?
A gyartyán nem nagyon van üzemanyag. Reggel hidegen nem indúlt, kb 15-20 rugásra sem, délután 1 rugásra beindult, de csak 1 henger. Gyertya csere a nem indúló hengeren és indult mind a két henger. Melegen 1 rugásra indul a gép. Egyenlőre ennyit, várom a válaszod.
Nyáron, a legnagyobb melegekben is így viselkedett?Hidegindításkor értem, persze.
Aztán: ha már járt, meleg, könnyen indul?
Ez csak néhány az ilyenkor felmerülhető kérdések közül, ha nem vagy ott a motor mellett, nehezebb az ügy.
Ja és üdvözlet a fórumon, jó helyen vagy.
üdv.: R
Jó lenne többet tudni a körülményekről, mert így ez nagyon kevés adat.
Pl. hosszú rugdosás után, ha bejut kellő mennyiségű benzin, akkor indul?
Ha becsöppentesz pár cseppet a gyertyanyílásokon, akkor könnyen indul?
Hidegindító jól működik, tiszta a fúvóka az aknában?
Mindig így indult, vagy egyszercsak elkezdte?
Volt nálad tökéletesen működő hidegindítás és utána elromlott?
Milyen gyújtás van rajta és milyen állapotban, beállításokkal?
Ha nem indul, rugdosás után van üzemanyag a gyertyán?
Nyitott gázállásnál fújj be kis alkoholos szert (pl. féktisztítót) és utána indíts, akar indulni?Ja, ne hidegindítót, az rombolhat, az alkoholos szer nem árt.
Ha beindul, megy rendesen, minden más helyzetben jó (alapjárat, átmenet, nagyobb fordulat)?
Ezekből lehetne kideríteni, merre kellene keresni a hibát, de ezeket mi nem tudjuk.
Mikori évjárat a motor, mert a korai porlasztókon kissé kicsi volt gyárilag a hidegindító fúvóka (70), ezt később a gyár módosította nagyobbra (80).A korai porlasztóknál volt ez a "hidegen szét kell rugdosni, hogy induljon" jelenség.
Szóval, ha adsz pár adatot, akkor könnyebben kiderül a hiba.
Jó munkát, üdv.: R
Sziasztok!
Van egy jawa 638-asom ami nem indul hidegen, tanácsot kérek.
Köszi
72-es helyére tegyél be egy 60-ast, 92-est vissza a helyére és jó lesz. A többi finomhangolás, szóval játék a tűvel és az alapjárati levegőcsavarral, esetleg az úszószinttel. Ha tudsz karburálni, sikerülni fog.
Köszi a választ. Tehát azt mondod, hogy tegyem vissza a 92-es főfúvókát és így tegyek be a 72-es helyett egy kisebbet? Vagy szerezzek egy jobb "állapotú" vagy új karbit?
Az általad leirt probléma egyértelmüen karbi problémára utal. Alacsony gyertya hőérték okozhat ilyet, de a 15-ös Brisket nem lehet utcán túlhevíteni (a 17est igen :-). A 2838 nál öreg korukra . Keverőcső szokott megkopni, (amiben a súbertű csúszkál) és elkezd részterhelésre sokat kapni, 8L stb. A megoldás a részterhekés 72 es fúvójáját egy 60, vagy 65 ösre cserélni. A 80 as föfúvókával a teljesen jól működő teligázas tartományt szegényítetted el, igy az első hidegebb reggelen, vagy kikormolásnál átfújja a dugótetőt a szúróláng.
Üdv! Az írásod végén leírt rossz karburálással kapcsolatban lenne kérdésem. Mit értesz rossz karburáláson? Nekem egy '86-os 638-asom van JIKOV 2838-as karbival. A motor fogyasztása kb 8 literre jött ki, ezért rendeltem egy javító készletet, és a 92-es fűfúvókát 80-asra cseréltem. Fúvóka cseréje után a szerelési könyv alapján beállítottam a karbit. Ezután jártam úgy, hogy a jobb dugattyú kilyukadt és elkente a hengert. Én gyertya hibára gondoltam eddig (Brisk N15C volt benn).
Én csak 1:65-ig merészkedtem el, 90-es utazónál nem volt gond, bár a blokkomban van vagy 50 ezer km, szóval nem bejáratós :-) Nem gondoltam, hogy segit neki az 'áztatás', szerencsére tévedtem. Mintha jobban zörögne azóta, de lehet, csak beképzelem. Az biztos, hogy sokat elvett a csapágyak élettartamából ez a kis malőr, ráadásul a legérzékenyeb és legidöigényesebben cserélhetö alkatrész talán az egész motorban.
Azt hittem te voltál ilyen bátor hogy próbálgatod :)
Ha egy csapágy besül, azt ki lehet lazítani olajjal? Gondolom azért zörög valamennyire.
Heti tapasztalat: 350 638 blokknál kenési elégtelenség (1:75 olaj:benzin arány) esetén legelöször a fötengely középsö két golyóscsapágya szorul meg. A blokk télen teljes motorfelújitáson esett át, 800km-nél a tulaj elkottázta a keverési arányt. Leállitásig gond nélkül ment a motor, a következő indítási szándéknál már nem lehetett átrúgni. Hengerek, dugók hajtórúdak szépen megúszták az esetet. Mindent vagy semmit alapon feltöltöttem 1:10 es keverékkel a kartert, 24 óra után megindult a főtengely, összerakás után szépen jár, kérdés, hogy meddig. Ezidáig 300 km-t ment gond nélkül szerencsétlen motor. Rossz karburálás esetén van csak dugólyukasztás -ragasztás (szúróláng).
Nézd meg ezt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=WjbORxpYOI Jawahoz van fejlesztve.
Ha a börzén jársz, akkor a Szamara elektronika és Polski 126 gyújtótrafó kombót is érdemes megfontolni.
ha így bele kontárkodhatok: trabant elektronikus gyújtásokat börzéken elég olcsón lehet szerezni, tuti barkácsolós, de talán olcsóban kijössz mint a gyári, vagy utángyáriakkal.
Sziasztok! Erdeklodnek 12 v Jawa 350-be elektronikus gyujtas utan , hol-merre , minden otlet erdekel ....Udv.
no végre sikerült megvalósítani a rendes felrakást, már nem szív falsot van alapjárat is meg mindenek. :D
a menet teljesítmény még elég lergya egyenlőre, mindenhol gyenge olyan 3000től ha odahúzom neki egyesbe, akkor olyan mintha kettőbe lenne, csodálkoztam is mikor sikerült 5et kapcsolni a 4 sebességes MZ-n :D, de jó hír hogy találtam egy 105ös fúvókát, amit bele tudok tenni.
Sziasztok!
A boltokban kapható lengyel utángyártott hengerszettről mi a véleményetek? 350/638.
Pl:http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_12V_HENGER_KPL_JOBB_12V.php
Dugóban gyűrűben jók a lengyelek az mz-sek szerint.
www.magnetimarelli.com
www.alfatrade.hu
sorszám: 26350 (140793)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-09 19:56:29)
kösz, megtaláltam én is egy angol szerelési könyvben. :)
olajat cseréltem bennük, találtam 10W teleszkópolajat a garázsban. Az egyiket mintha nehezebb lenne kihúzni, mint a másikat, lehet a sok kis lamellát összekevertem. :( Nincs valakinek egy jó robbantott ábrája erről?
Üdv.Helyileg hol laksz?
sorszám: 26348 (140787)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-09 19:56:29)
nem rossz ötlet :D
egyenlőre úgy látom ez a karbi egy erős közép fordulatszám tartományt fog adni, és remélem egy stabil alapjáratot is, felülre nem érzem olyan erősnek mint a bvf-el, de ha sikerülne 4,5 körülire vinni a fogyasztást már elégedett lennék.
47 ml lökésgátló olaj.(Jawa, CZ)
Én sem beszélem bár tanultam de a Google fordító sokat segít ezen.
srácok, mennyi olaj kell a hátsó lengéscsillapítókba és milyen? 15W40 az akad literszám. :P
Szia! Szerintem ez nem kopogás. Ez a szokásos tűgörgős csapszeges zörgés. Onnan tudom ezt, hogy régen egy másik főtengellyel amin gyári hajtókarok voltak egyáltalán nem csinálta ezt a hangot. Hengerek pedig ugyanezek voltak ugyanezen dugattyúkkal.Csak mivel hogy az a főtengely olyan meghibásodást szenvedett, hogy egy másikat kellett felújítani az már nem került vissza.
A probléma inkább az hogy az egyik gyárt dugót, a másik csapszeget, a harmadik hajtókart, a negyedik meg tűgörgőt..... A világ minden pontján :D Sehol nincs ez normálisan össze illesztve. A kopogás, a kopogásos égés az teljesen más. Sőt volt már szerencsém olyan jawat szerelni amiben szó szerint "harangozott" a dugattyú, de annak se ilyen hangja van.
Idén lesz benne 8000 km már csak szét hullott volna ha valami nem oké :D
Köszönöm szépen a segítségeket, majd megosztom a történéseket, persze nem várom, hogy elsőre jó lesz, van is egy másik szett fúvókám bár azokon már előttem átütöttek egy kisebb szeget valószínűleg, de nem baj van pákám meg dörzsáram csak kihozok valamit belőle.
Azért is kérdeztem, hogy mi micsoda benne, nehogy eleve rossz irányába keresgéljek.
A másik karbiról találtam leírást kár, hogy nem beszélem a szláv nyelvek egyikét sem. :(
Hasonlítsad össze a 2928-cal. Arról találsz bőven információt. Állítólag hasonlítanak egymásra.
Hasonlítsad össze a 2928-cal. Arról találsz bőven információt. Állítólag hasonlítanak egymásra.
Ne várd, hogy egyböl bekarburálod, 90% ,hogy fúvókázni kell valamerre.
A 92-es tényleg főfúvóka. A 72-es, részterhelés fúvóka, hatásait a 350-esnél 2-3000 f/percnél érezni legjobban. Ha kicsavarod, ez alatt van még egy hosszú, féglevegő furatokkal. A kicsi az alapjárati. Ez alatt is van még egy. A szivatóé a vékonyabbik cső az úszó mellet. A vastagabbik nyélen fejti ki hatását. Az alapjárati levegő klasszikus kétüteműs, ha becsavarod, dúsitasz.
Visszatérve a kopogásra, a "Jawa 350/638 szerelési könyv" a 38. oldalon ír a hengerek és dugattyúkról. Ott megemlítenek valamit a dugó hidegen való kopogásáról. "Nem megfelelő dugó a hengerhez". Bár nekem is a dugóhoz fúrták a hengereket de halottam olyan minőségű dugókról amik az első pár használat során "összezsugorodtak". Eredetileg cseh dugókat rendeltem de ugyanúgy küldhettek indiai sz@rt is.
Csak találgatok mert nekem is hidegen kopog melegen viszont szép hangja van.
Halihó!
Valaki el tudná nekem magyarázni a a jikov 2838as karbi működését és beállítását?
Ilyet raktam fel az MZ-re mert meguntam a kopott bvf karbikkal a szívást, viszont nem teljesen értem mi micsoda benne, a szerelési könyve annyi fúvókát ír, hogy teljesen belekavarodtam, amit sikerült kiszűrni hogy van egy 92es főfúvóka, mellette egy 72es fúvóka amit én a szivatónak gondolok, azon kivül van még egy kis fúvóka szerintem az az alapjárati, na most úgy gondolom hogy ha a levegőcsavart kifelé tekerem akkor dúsítok, tehát pont fordítva mint az MZ-nél.
Valahol nincs még benne eldugva valami alapjárati fúvóka, mert alulra elég szegény a keverék?
Előre is köszi.
ez akár nálam is lehet gond? Nehezen indul a vas. Ha megy, akkor megy, igaz, nincs benne annyi kraft, mint akarnám, bár a 100 kilóm alatt viszi a 90-100-at. (632-es blokk)
azt tudom, hogy lukas a karbi - légszűrő cső, most barkácsolok valami újat hozzá.
Még valamit próbálj meg. Összeszerelésnél a helyes sorrend a hengerek tőcsavarra való felszerelése (ráhelyezése) után - mivel nincsen stift amely fixen rögzítené a hengereket mint a 360-nál- az alu öntvényt kell felszerelni, amely a két hengert összeköti. Csavarok 4 db meghúzása után következik a hengerfejek elhelyezése, csavarok meghúzása.(Ezt már én is megszívtam és először villamos hibára gondoltam. Valóban egy hengerezett a gép, hamis levegőt szívott a nem működő henger.)
sorszám: 26334 (140758)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-09 17:38:17)
Akkut most vettem bele én is.
Mutass egy web címet ahonnan jó megszakítót vehetek mert itt falun már azt se tudják mi fán terem a jawa.
én 360-ast használok, de nekem is volt teljesen hasonló tünet: mindig a jobbos (a kettes) henger nyöszörgött, lekormozta a gyertyát, a balos szépen ment.
aztán lecseréltem az akksit egy új darabra (én varta-t vásároltam), belőttem a töltést, jófajta gyújtótrafót szereltem fel és a gagyi megszakítókat nívós darabokra cseréltem, (ezek szó szerint párban vannak, és nem ferde), alaposan kalibráltam a gyújtást is. pl. gyenge minőségű megszakítókkál egyszerűen nem tudtam 0,05 mm-re rakni,(nálam a fhp-től 3,5 mm) annyira vackok voltak, sohasem adtak méretet. a jófajta megszakítóknál ilyen gond nincs, szuperpontosan lehet állítani (ja, az alaplap csavarjait is spéci csavarok váltották, elővigyázatosságból, mert a gyári csavarok a megszakítók között nyitott helyzetbe hajmeresztően alacsony távolságot mértem).
kb. ennyi, azóta nagyon szépen fut, húz, indul hidegen-langyosan-melegen, nem tapsikol...
sorszám: 26332 (140756)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-09 17:38:17)
Ezeken már túl vagyok.
Egyesével csináltam a cseréket.
Elsőnek a megszakítók majd condi azután trafó legvégül a pipák majd gyertyák.
Mindegy mit csinálok a bal oldalba rakott gyertya kibarnul míg a jobb oldali fekete és taknyos.
Amikor szétbontottuk a blokkot nem foglalkoztunk a labirint gyűrűvel, elég kopott volt lötyögött azt se figyeltük hogyan volt mielőtt széttoltuk.
Feladom én és a fater is pedig neki már a 70-es évekbe volt jawa 360-asa.
Ha tudtok Debrecen vonzáskörzetében szakit adjatok elérhetőséget és elviszem hozzá.
Kösz a válaszokat.
Ellenőrizd a két trafó 15 jelű pontját összekötő vezetéket.
sorszám: 26330 (140746)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-07 15:56:09)
Nem figyeltél! A "megcserélés" megtörtént, nem változott a helyzet.
Megcserélés: Megszakítónál a vezetékeket és a pipákat. Ekkor ami a jobb henger gyújtás rendszere az a balra kerül a balé pedig jobbra. Villamos hiba esetén a másik henger áll le. Egyéb hibák: az alsó megszakítóra a bőven olajozott filcről az olaj ráfolyik a megszakító érintkezőjére ami szikra kimaradásokat okozhat, a tr. hiba szokott úgy is jelentkezni, hogy hidegen működik, ahogy melegszik egyre több szikrát hagy ki végül megáll. Tr helyes bekötése: 15 pozitív, 1 megszakító.
sorszám: 26328 (140743)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-07 15:56:09)
Két dolog szokott ilyent okozni: hibás kondenzátor, és fordítva bekötött/repedt trafó. Először ezeket ellenőrizd, főleg a fordítva bekötést.
sorszám: 26327 (140737)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-07 15:56:09)
Igen mindkét hengernél 2.7mm.
A kondit is felcseréltem a trafóval együtt és semmi változás.
sorszám: 26326 (140736)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2013-09-07 17:10:12)
A kondi is lehet,mind két hengernél annyi az előgyujtás?
sorszám: 26325 (140735)
( előzmény: megzavarodok.com, 2013-09-07 15:56:09)
Sziasztok!
Be estem ide mint légy a tejbe.
A segítségeteket kérem.
Van egy Jawa twin sport-om.
A gyújtás rendben, meg lett csapágyazva stb.
Elméletileg fel van újítva.
A tünetek a következök.
Szépen megy kb 30 percet.
A jobb oldali henger meghal, a gyertya fekete a kipufogóból folyik a lé és nem dolgozik.
A baloldali őz barna mint ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Mindkét oldalon a megszakító hézag 0.4mm.
Felső holtpont előtt gyujt 2.7mm-rel mindkét oldal.
Megcseréltem már a megszakítót trafót mindent és nem javul meg. A jobb oldal pár km után megáll és a gyertya fekete trutyis.
Számtalanszor ellenőriztem én is és még olyan is aki érti is és mégsincs meg a megoldás.
Kérlek titeket ha tudtok tanácsot írjátok meg.
Mail cimem arany0429kukacingyenmailponthu.
Van olyan műanyag közdarab a váz és a blokk között de akkor is átveszi a váz a rezonanciát... nem karambolos a motorom.
Szia, én túl sokat nem babráltam rajta mert adja magát hogyan kell felrakni, jah és a hozzá kapott kis utasítás is elég egyértelmű.
Én annyit babráltam a dologgal, hogy meghagytam a saját görbületét a plexinek és ehhez távtartókat használtam. Nekem nem tetszett a lámpatartóra ráerőszakolva mint ahogy sok jawan is látom.
Hello, pedig lehet kapni :)Emlékeim szerint nekem van több is, majd megnézem milyen állapotban vannak.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|