:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Azt hiszem vege a szezonnak :(
Sziasztok!
Minap sikerült szert tennem két darab 360-as Csepptankos Jawára, viszont hiányzik egy főtengely, a papírosból eltűnt, még valószínűleg az előző tulaj vitte volna felújítani, de elszublimált az idők során, a másikat nincs szívem megbontani, ezért fordulok Hozzátok: nincs valakinek egy eladó 360-as főtengelye? Állapot mindegy, két zsír új tűgörgős gyári hajtókart kaptam hozzá, még talán embert is tudok, aki öszerakná, csak nincs mit felújítani. Legyetek szívesek jelezni, amennyiben volna fölöslegben, tartalékban. E-mail:tyercorp@gmail.com
Novembertől kiabáljatok néha rám, ne felejtsem el. MZ reklámok vannak, Jawa inkább mint érdekes cikkek, Sanyi bácsi milyen átalakításokat csinált, stb. Felraknám a papírokhoz is ide az oldalra, de még nem jöttem rá képet, dokumentumot hogyan lehet ide bejuttatni. Ha elárulja vki, szakirodalomhoz is felpakolhatom apránként (akár lehetne egy régi cikkek, hirdetések folder, mindenki tölthetne rá).
Engem érdekelnének bármilyen MZ-vel kapcsolatos részek, ha ráérsz majd.
És jó lett?
sorszám: 19716 (118086)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-13 09:56:28)
Nahát ez nem semmi:)! És akkor majd számithatok esetleg hogy keres nekem dokumentumokat 472-vel kapcsolatban? Végülis nem sürgös rá ér amikor lessz rá idöd!
Cz 472 sztem van. Még az a könnyeket előcsaló szép hír, amikor az űttörőcsapat KRESZ versenygyőztese átveszi új Verhovina motorkerékpárját a helyi erőktől :D De tényleg...
Köszi az infókat, a benzinszint magaságát beállítom. Fals levegőt nem szív sehol, eddig szívott. A légszűrő nem túl régi. Csak a pontos beállításokat nem tudtam egyáltalán a karburátorhoz.
szevasztok...
megérkezett az új biciklim, 83as évjáratú Jawa 634es...
2 év műszakival, tartalék blokkal, alkatrészekkel... plusz ott van a kiégett Jawa is... lesz mivel eltölteni az időt... :)
lehet, hogy hülye kérdés, de mivel, illetve milyen módon lehet a hengerfejből a gyertyákat kiszedni?...
nem akar megindulni sehogy sem... próbáltam melegen-hidegen, semmi...
arra gyanakszok, hogy esetleg hosszú menetes gyertya van benne, és a korom ráégett a kiálló menetre...
de ha normál méretű a gyertya, akkor valami törni-szakadni fog... :(
mondjuk egy hengerfejlehúzás nem nagy dolog, a 3 blokkból kell összeraknom majd egy pöpecet... a papíros blokkban zörög a hajtókar, az egyik papír nélküli blokk meg még érintetlen...
Szia! nekem esetleg ha majd rá érsz:)!Jawa 350/638 vagy CZ 472-vel kapcsolatos dokumentumok kellenének!Nagyon meg köszöném!
Az Autó-Motor kétüteműek technikája nincs meg véletlenül? Az átömlők-részre lenne szükségem, azt hiszem a 95/3-as. Ha valakinek meg volna, legyen szives elküldeni a mail cimemre!
Eladó JAWA IDEAL alkatrészek.elvileg mindenem van hozzá. Komplett blokk stb... motorsokk@citromail.hu 06307101501
Biztosan így van. A régi Autó-Motor gyűjteményem anno büszkén írja, hogy a 250 kéthengeres Cz megkapja a Jawa 350 blokkját, de tényleg nem írja hogy az is ott készül. A motor kapta meg, nem a gyár :D Viszont akit érdekel konkrét téma MZ, Pannónia, Jawa ügyben, kb. 1970-85 az összes AM megvan, régi MZ reklámos, stb, télen talán még rá is érek szkennelni, küldeni, stb.
Igy szezon vége felé 3 cella megdöglött az akkumban. Terhelés nélkül 10-10,5V-ot mértem, ráadott gyújtással 5,7-6V. Hideg motor simán beröffen, fordulaton lámpával sem fullad, de olyan a fény, mintha nem volna akku. Magam is meglepődtem, mindenfelől azt hallottam, hogy mennyire érzékenyek ezek a fesz-re.
Mellesleg az összes motorblokk a CZ gyárban készült :) Még a 638-640 széria is :) A "szocialista munkamegosztás jegyében" még a hatvanas években valamikor, ha jól emlékszem, bár elég fiatal voltam akkor, átszervezték. :D ;)
Hátsó karterrögzítő csavartól van kivezetve egy kis műanyag csövön.....
638-ba 5Ah-s aksit tegyél....még az is elég harmatos, ha városban sokat poroszkálsz piros lámpáknál...Főleg elektronikus gyújtással.....
Matya sajnos nekem nem tanitottak ilyesmit oktatason, viszont magamtol rajottem. ha meg kell allnom akkor mindig kettesbol rakom uresbe, csak nem mindig van alkalmam kis sebessegnel araszolaskor .. Azt hittem,hogy csak az enyemmel van gond,h csak 2esbol tudom visszarakni.Koszi mindenkinek.
Karbi beállítása:
-tű 3 bevágás
-levegő csavar 1,5 fordulat teljes behajtástól kifelé + - 0,5
-üzemanyag szint 8mm a ház peremétől/úszóval/ ami egyenlő úszóházon mérve 16-18mm ./leveszed az uszóházat majt a peremtől lefelé méred meg /
sorszám: 19703 (118028)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)
A karbi tökéltesen tiszta? Légszürő,légszürő ház renben van? Szürő nélkül próbáltad? Nem szív fals levegőt valahol?
sorszám: 19702 (118027)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)
Nem lehet a légszűrő a hibás?
sorszám: 19701 (118025)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)
Próbáld meg hogy a tűt eggyel feljebb teszed. Gondolom a dús keverék nemcsak indításnál jelent gondot hanem üzemi fordulaton is. Kisebb méretű fúvókákról ehhez a karbihoz nem tudok.
sorszám: 19700 (118024)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)
Az utolsó, azaz leghátsó kuplungdekni-csavar egy kis, belül üreges műanyag darabot tart, amely a lengővillatengely közepébe van befűzve.Belül, a dekniben kis "olajzseb" van kialakítva, innen jut ki a kevéske, de fontos váltóolaj a lengővilla tengelyébe, onnan keresztfuratokon a perselyekig.Ügyes elgondolás.
üdv.: R
Problémám támadt a motorommal. Segítség kellene.
a motor 472 CZ, a karbi rajta 638-asé. Évekig jó volt minden, de furásérett lett a henger, és a főtengely is új hajtókarokat kapott. Ami cifrázza az életem, hogy hidegen beindul szívató nélkül 4 rugásra, néha még kevesebbre is. De melegen valószínű ez már sok neki mert néha éppen beindulna de akkor lehörög és jöhet a tolás. Ami változott a motoron régen a blokkfelek közt ahol a karburátor becsatlakozik falsott szívott mert a tömítő anyag megfáradt. De akkor tökéletesen működött hidegen szívatóval indult melegen max a 2.rugásra.Amióta megtörtén a javítás azóta valami szívatás van a dologban.A benzinszint nem magas ,de nem tudok vele mit csinálni. Esetleg kisebb fúvóka kell a segédfúvóka helyére? 72-es van benne a fő 92, és van még az üresjáraté az 25 ha jól emlékszem. Esetleg valahol találok karbi beállításhoz infót? 638-as karbi. Előre is köszi a segítséget.
Hogyan keni a váltóolaj???
Más: Elég lehet a 638-nak a 4Ah-ás akksi?
Hali! Próbáld meg a következő trükköt:Először kettesbe tenni,majd ÓVATOSAN üresbe.Üdv:Fecó
sorszám: 19695 (118018)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)
a 360-as és az 559 Jawáét is
Ha már ennyire: A gyár neve Česká Zbrojovka - Cseh fegyvergyár. A Čezet annyit tesz, mintha magyarul kiejtenénk a két betűt. Csé-Zé, Če-Zet. Ja, most került a kezeim közé egy 453-as CZ, kicsit behaltam, a lengővilla perselyét a váltóolaj keni :-)
Mint CZ (és volt Jawa)tulaj: a CEZET nem csak becézés, ez van a tankon gyárilag, de a "koronás" C miatt "CSEZET" a helyes kiejtése (cseh kolléga mondta én meg elhiszem). A 250-es 1 hengeresek blokk henger/karbi része volt inkáb a különböző, 1960-tól ment a 455 blokk, abból lett a 485 nagyobb sűrítéssel. Voltak a saját fejlesztésű sportosabb 175 és 125 blokkok még, amikkel Jawaban nem találkoztam. Aztán a későbbiek sztem már a szocialista munkamegosztás jegyében a Jawa gyárból jöttek, mikor melyik. Viszont a CZ üléspozíciója sztem jobb mint a Jawaé, az ülés/kormány/lábtartó háromszög kényelmesebb, a motor könnyebb. Rövidebb, így az ülésen az utas helye kisebb. A vezető viszont előrébb ül kissé a hátsó tengelyhez képest. Az egész motor kompaktabb, a 250ccm Cz-m 126 kg.
sorszám: 19692 (118014)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-10 13:10:53)
Úgy figyeltem meg, hogy amelyik 350-esnek még "feszes" újszerű váltója van, azt nem lehet kivenni üresbe, ha megállsz. Ez teljesen normális.
sorszám: 19691 (118010)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)
Ha járó motorral álló járműnél nem tudod kivenni üresbe, akkor ez egyértelmű jele annak hogy nem emel ki rendesen a kupplungod
sorszám: 19690 (118009)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)
Például, hogy nem túlzottan szinkron váltó van bennük :D Ezért tanítják az oktatáson, hogy gurulás közben tegyük ki üresbe :);)
Egyébként leállítás után is csak nagy szerencsével állnak úgy a fogaskerekek, hogy lehet váltogatni...Ahoz is mozgatni kell a motort általában.....
sorszám: 19689 (118008)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)
Nem tudja valaki, hogy mi okozhatja a 640esemnel , hogy ha megy a motor (pld allok a pirosnal ) nem tudom betenni uresbe, egyszeruen nem lehet valtani allo helyzetben.. Ha kikapcsolom a motort,egybol konneden beteheto uresbe..
ez igy nem igaz , egyedül a 350-es kapta a 634 blokkját , illetve létezett egy 250-es 2 hengeres verzió is (471-es) ami a 623-as Bizon 250 blokkjával volt azonos. Az összes többi modell blokkja különbözött a Jawáktól
Örülök, hogy így van, lelkem tapsol.Köszi
Nincs azokkal semmi baj, ha odafigyel az ember rá, és egyszer tisztességesen átnézi/megcsinálja.....A lemez léptetővillákkal is hibátlanul működnek....Ha nem dobálja a sebességet, mikor elhozod, akkor használni kell....csak ezért nem állnék neki szétrántani, mert akkor már tartócsapágyak, hajtókarok, dugyattyú, stb.....
Gyújtásnak meg egy Trabant elektronikusat kell feltenni....nem kunszt :)
Ennél több ötlet nem is kell hozzá szerintem :) Bár én a kábelezését a későbbi esetleges kontakt hibák miatt kicserélném tokkal-vonóval...Egy napot megér a későbbi anyázás kiváltása :)
sorszám: 19685 (117997)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:28:39)
Bár elmüxik az eredeti gyújtással is, sok kellemetlenségtől megkímélne egy elektronikus gyújtás.
sorszám: 19684 (117996)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:28:39)
A lemezvillák helyett az öntvény kialakításút ajánlották már többen, bár nálam a lemez is jól elvan még. Ha nem dobálja ki a fokozatot, akkor a kapcsolóköröm sem gömbölyödött még meg, szerintem más nyűgje nincs. Összerakásnál legyen beállítva az előtéttengely hézaga, legyen benne normális olaj és egy jó kuplung és kész.
sorszám: 19683 (117994)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:28:39)
Állítólag a 638-nak a váltója az egy teher a bolygónak. Meg lehet azt úgy bütykölni, hogy a hozzányúlási intervallum lecsökkenjen? Hallomásból tudom, hogy a gyújtása sem túl megbízható, azt elektromosra(?) kell cserélni? Pár hónap múlva lesz egy ilyenem, aztán felkészülnék ötletekből, mert csak a buksivakarás marad.
Eladó JAWA IDEAL alkatrészek.elvileg mindenem van hozzá. Komplett blokk stb... motorsokk@citromail.hu 06307101501
Így van ahogy írtad. A blokk azonos, a CZ váza rövidebb ahogy elnézem, és egésszen biztosan könnyebb és szimpla váz.Ugy láttam, a CZkben mindig az adott időszak jawa blokkja van, csak a váz más mindig.
sorszám: 19680 (117987)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-10 13:10:53)
Vidéken ami 350-es jawa az a köztudatban vagy Cetka vagy california. Sok embert kiokosítottam már amikor mondanak a motoromra mindent.
Blokkban nem tudom mekkora különbség van, de a CZ 472-esem blokkszáma 634-el kezdődik. Így valószínű hogy a blokk belseje u.a. A hátsó felfogatásban van különbség. Inkább a váz kialakításában vannak különbségek amik szembetűnöek. A Cz váza szimpla bölcső a 634-es dupla bölcső vázas.
A Jawa gyár nagyon sok tipusú 350-est kiadott a kezéből (legalább 20 tipust a gyár fennállása óta), a Jawa 350 megnevezés semmit sem ér, mert a hengerűrtartalmon kivül nem árul el semmit. A California az egyik a sok tipus közül. Jawa 350 Californian - http://www.bikez.com/motorcycles/jawa_350_california_1970.php
A Cezet és a Cetka egyaránt a ČZ gyár magyarországi becézgetése. Nekik is volt "1-2" fajta 350-esük. És még nagyon sok más is...
Helló mindenkinek.
Az lenne a kérdésem hogy mi a különbség a Jawa 350, a California, a Cezet, és a Cetka között. Leginkább a motorikus eltérésekre vagyok kíváncsi és a gyártási évjáratokra, és hogy esetleg kompatibilisek-e a különböző tipusok alkatrészei egymással. Előre is köszi a válaszokat.
Hali, a vaterán szinte mindent megtalálsz szinte fillérekért...
Sziasztok! Vettem egy 638ast, de kicsit hiányos. A bal oldalon a generátoron kívül minden hiányzik a blokkból. Nagy dolog szerezni kuplungkiemelőt, vagy mifenét, kisfogaskereket és még mittomén mik vannak ott amúgy?
Köszönöm ,nagyon hasznos a link!
sziasztok.
Jawa 350 634-638-ra átalakított ETZ kormánykifli eladó.Csapágyakkal,csapágyfészkekkel együtt.Csak fel kell szerelni és máris tárcsafékesre alakítható a motor. motorsokk@citromail.hu 06307101501
Jóhír, hogy még mindig töltögetnek festéket elviselhető áron, mert jövőre sajnos be kell ütemeznem egy jawa festést, ha sok pénzem marad, akkor egy ETZ tank is jó lenne.
Dolgoztam üvegszálas műgyantával, igaz elég régen. Én valóban csőnakot csináltam. Nem egy nagy durranás volt. Ha csak foltozni akarsz, akkor a legtöbb figyelmet a lukakszéleinek kilépzése igényli. Zsírmentesíteni kell, és mivel a műgyanta sűrű ragacs, a felületet fel kell borzolni, hogy jól tapaddjon.De szerintem ki lehet vitelezni a dolgot.Jut eszembe, a műgyantát előre színezheted kedved szerint, akkor talán könnyebb lesz a festés és talán tartóssabb is.
Ha már szóbakerült a festés,oldalkocsit mivel kellene alapozni /müanyag / szerintetek?
Üvéeszálas műgyantával dolgoztatok már? mert sajnos itt ott bele kell javítanom a csónakba.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|