hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Blackestdaemon
válasz erre | email2009-10-14 19:45:46
Azt hiszem vege a szezonnak :(
sorszám: 19720 (118099)

 
 
TyerCorp
válasz erre | email2009-10-14 19:38:16
Sziasztok!
Minap sikerült szert tennem két darab 360-as Csepptankos Jawára, viszont hiányzik egy főtengely, a papírosból eltűnt, még valószínűleg az előző tulaj vitte volna felújítani, de elszublimált az idők során, a másikat nincs szívem megbontani, ezért fordulok Hozzátok: nincs valakinek egy eladó 360-as főtengelye? Állapot mindegy, két zsír új tűgörgős gyári hajtókart kaptam hozzá, még talán embert is tudok, aki öszerakná, csak nincs mit felújítani. Legyetek szívesek jelezni, amennyiben volna fölöslegben, tartalékban. E-mail:tyercorp@gmail.com
sorszám: 19719 (118098)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-10-14 17:24:36
Novembertől kiabáljatok néha rám, ne felejtsem el. MZ reklámok vannak, Jawa inkább mint érdekes cikkek, Sanyi bácsi milyen átalakításokat csinált, stb. Felraknám a papírokhoz is ide az oldalra, de még nem jöttem rá képet, dokumentumot hogyan lehet ide bejuttatni. Ha elárulja vki, szakirodalomhoz is felpakolhatom apránként (akár lehetne egy régi cikkek, hirdetések folder, mindenki tölthetne rá).
sorszám: 19718 (118093)
(előzmény: Petrov, 2009-10-13 19:14:12)

 
 
LG TS
válasz erre | email2009-10-14 15:22:37
Engem érdekelnének bármilyen MZ-vel kapcsolatos részek, ha ráérsz majd.
sorszám: 19717 (118091)
(előzmény: Bigula68, 2009-10-12 09:48:49)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-10-13 21:48:08
És jó lett?
sorszám: 19716 (118086)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-13 09:56:28)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-10-13 19:14:12
Nahát ez nem semmi:)! És akkor majd számithatok esetleg hogy keres nekem dokumentumokat 472-vel kapcsolatban? Végülis nem sürgös rá ér amikor lessz rá idöd!
sorszám: 19715 (118081)
(előzmény: Bigula68, 2009-10-13 15:07:42)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-10-13 15:07:42
Cz 472 sztem van. Még az a könnyeket előcsaló szép hír, amikor az űttörőcsapat KRESZ versenygyőztese átveszi új Verhovina motorkerékpárját a helyi erőktől :D De tényleg...
sorszám: 19714 (118073)
(előzmény: Petrov, 2009-10-12 19:43:19)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-10-13 09:56:28
Köszi az infókat, a benzinszint magaságát beállítom. Fals levegőt nem szív sehol, eddig szívott. A légszűrő nem túl régi. Csak a pontos beállításokat nem tudtam egyáltalán a karburátorhoz.
sorszám: 19713 (118068)
(előzmény: Ze78, 2009-10-11 21:28:14)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-12 20:45:45
szevasztok...

megérkezett az új biciklim, 83as évjáratú Jawa 634es...

2 év műszakival, tartalék blokkal, alkatrészekkel... plusz ott van a kiégett Jawa is... lesz mivel eltölteni az időt... :)

lehet, hogy hülye kérdés, de mivel, illetve milyen módon lehet a hengerfejből a gyertyákat kiszedni?...
nem akar megindulni sehogy sem... próbáltam melegen-hidegen, semmi...

arra gyanakszok, hogy esetleg hosszú menetes gyertya van benne, és a korom ráégett a kiálló menetre...

de ha normál méretű a gyertya, akkor valami törni-szakadni fog... :(

mondjuk egy hengerfejlehúzás nem nagy dolog, a 3 blokkból kell összeraknom majd egy pöpecet... a papíros blokkban zörög a hajtókar, az egyik papír nélküli blokk meg még érintetlen...
sorszám: 19712 (118060)

 
 
Petrov
válasz erre | email2009-10-12 19:43:19
Szia! nekem esetleg ha majd rá érsz:)!Jawa 350/638 vagy CZ 472-vel kapcsolatos dokumentumok kellenének!Nagyon meg köszöném!
sorszám: 19711 (118058)
(előzmény: Bigula68, 2009-10-12 09:48:49)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-10-12 17:46:22
Az Autó-Motor kétüteműek technikája nincs meg véletlenül? Az átömlők-részre lenne szükségem, azt hiszem a 95/3-as. Ha valakinek meg volna, legyen szives elküldeni a mail cimemre!
sorszám: 19710 (118056)
(előzmény: Bigula68, 2009-10-12 09:48:49)

 
 
Szumó
válasz erre | email2009-10-12 09:50:52
Eladó JAWA IDEAL alkatrészek.elvileg mindenem van hozzá. Komplett blokk stb... motorsokk@citromail.hu 06307101501
sorszám: 19709 (118048)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-10-12 09:48:49
Biztosan így van. A régi Autó-Motor gyűjteményem anno büszkén írja, hogy a 250 kéthengeres Cz megkapja a Jawa 350 blokkját, de tényleg nem írja hogy az is ott készül. A motor kapta meg, nem a gyár :D Viszont akit érdekel konkrét téma MZ, Pannónia, Jawa ügyben, kb. 1970-85 az összes AM megvan, régi MZ reklámos, stb, télen talán még rá is érek szkennelni, küldeni, stb.
sorszám: 19708 (118047)
(előzmény: Matya, 2009-10-11 22:52:49)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-10-12 08:40:59
Igy szezon vége felé 3 cella megdöglött az akkumban. Terhelés nélkül 10-10,5V-ot mértem, ráadott gyújtással 5,7-6V. Hideg motor simán beröffen, fordulaton lámpával sem fullad, de olyan a fény, mintha nem volna akku. Magam is meglepődtem, mindenfelől azt hallottam, hogy mennyire érzékenyek ezek a fesz-re.
sorszám: 19707 (118039)
(előzmény: Matya, 2009-10-11 22:48:34)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-10-11 22:52:49
Mellesleg az összes motorblokk a CZ gyárban készült :) Még a 638-640 széria is :) A "szocialista munkamegosztás jegyében" még a hatvanas években valamikor, ha jól emlékszem, bár elég fiatal voltam akkor, átszervezték. :D ;)
sorszám: 19706 (118037)
(előzmény: Bigula68, 2009-10-11 14:26:06)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-10-11 22:48:34
Hátsó karterrögzítő csavartól van kivezetve egy kis műanyag csövön.....

638-ba 5Ah-s aksit tegyél....még az is elég harmatos, ha városban sokat poroszkálsz piros lámpáknál...Főleg elektronikus gyújtással.....
sorszám: 19705 (118035)
(előzmény: Lally, 2009-10-11 17:00:52)

 
 
Blackestdaemon
válasz erre | email2009-10-11 22:07:42
Matya sajnos nekem nem tanitottak ilyesmit oktatason, viszont magamtol rajottem. ha meg kell allnom akkor mindig kettesbol rakom uresbe, csak nem mindig van alkalmam kis sebessegnel araszolaskor .. Azt hittem,hogy csak az enyemmel van gond,h csak 2esbol tudom visszarakni.Koszi mindenkinek.
sorszám: 19704 (118030)
(előzmény: Matya, 2009-10-11 05:02:19)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-10-11 21:28:14
Karbi beállítása:
-tű 3 bevágás
-levegő csavar 1,5 fordulat teljes behajtástól kifelé + - 0,5
-üzemanyag szint 8mm a ház peremétől/úszóval/ ami egyenlő úszóházon mérve 16-18mm ./leveszed az uszóházat majt a peremtől lefelé méred meg /
sorszám: 19703 (118028)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-10-11 21:14:25
A karbi tökéltesen tiszta? Légszürő,légszürő ház renben van? Szürő nélkül próbáltad? Nem szív fals levegőt valahol?
sorszám: 19702 (118027)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-11 20:56:12
Nem lehet a légszűrő a hibás?
sorszám: 19701 (118025)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-10-11 19:30:27
Próbáld meg hogy a tűt eggyel feljebb teszed. Gondolom a dús keverék nemcsak indításnál jelent gondot hanem üzemi fordulaton is. Kisebb méretű fúvókákról ehhez a karbihoz nem tudok.
sorszám: 19700 (118024)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-11 18:04:09)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2009-10-11 18:06:34
Az utolsó, azaz leghátsó kuplungdekni-csavar egy kis, belül üreges műanyag darabot tart, amely a lengővillatengely közepébe van befűzve.Belül, a dekniben kis "olajzseb" van kialakítva, innen jut ki a kevéske, de fontos váltóolaj a lengővilla tengelyébe, onnan keresztfuratokon a perselyekig.Ügyes elgondolás.

üdv.: R
sorszám: 19699 (118023)
(előzmény: Lally, 2009-10-11 17:00:52)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-10-11 18:04:09
Problémám támadt a motorommal. Segítség kellene.
a motor 472 CZ, a karbi rajta 638-asé. Évekig jó volt minden, de furásérett lett a henger, és a főtengely is új hajtókarokat kapott. Ami cifrázza az életem, hogy hidegen beindul szívató nélkül 4 rugásra, néha még kevesebbre is. De melegen valószínű ez már sok neki mert néha éppen beindulna de akkor lehörög és jöhet a tolás. Ami változott a motoron régen a blokkfelek közt ahol a karburátor becsatlakozik falsott szívott mert a tömítő anyag megfáradt. De akkor tökéletesen működött hidegen szívatóval indult melegen max a 2.rugásra.Amióta megtörtén a javítás azóta valami szívatás van a dologban.A benzinszint nem magas ,de nem tudok vele mit csinálni. Esetleg kisebb fúvóka kell a segédfúvóka helyére? 72-es van benne a fő 92, és van még az üresjáraté az 25 ha jól emlékszem. Esetleg valahol találok karbi beállításhoz infót? 638-as karbi. Előre is köszi a segítséget.
sorszám: 19698 (118022)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-10-11 17:58:45
Elég.
sorszám: 19697 (118021)
(előzmény: Lally, 2009-10-11 17:00:52)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-10-11 17:00:52
Hogyan keni a váltóolaj???

Más: Elég lehet a 638-nak a 4Ah-ás akksi?
sorszám: 19696 (118019)
(előzmény: Tibi2T, 2009-10-11 14:50:21)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2009-10-11 16:39:57
Hali! Próbáld meg a következő trükköt:Először kettesbe tenni,majd ÓVATOSAN üresbe.Üdv:Fecó
sorszám: 19695 (118018)
(előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-10-11 15:39:06
a 360-as és az 559 Jawáét is
sorszám: 19694 (118016)
(előzmény: Tibi2T, 2009-10-11 14:50:21)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-10-11 14:50:21
Ha már ennyire: A gyár neve Česká Zbrojovka - Cseh fegyvergyár. A Čezet annyit tesz, mintha magyarul kiejtenénk a két betűt. Csé-Zé, Če-Zet. Ja, most került a kezeim közé egy 453-as CZ, kicsit behaltam, a lengővilla perselyét a váltóolaj keni :-)
sorszám: 19693 (118015)
(előzmény: Bigula68, 2009-10-11 14:26:06)

 
 
Bigula68
válasz erre | email2009-10-11 14:26:06
Mint CZ (és volt Jawa)tulaj: a CEZET nem csak becézés, ez van a tankon gyárilag, de a "koronás" C miatt "CSEZET" a helyes kiejtése (cseh kolléga mondta én meg elhiszem). A 250-es 1 hengeresek blokk henger/karbi része volt inkáb a különböző, 1960-tól ment a 455 blokk, abból lett a 485 nagyobb sűrítéssel. Voltak a saját fejlesztésű sportosabb 175 és 125 blokkok még, amikkel Jawaban nem találkoztam. Aztán a későbbiek sztem már a szocialista munkamegosztás jegyében a Jawa gyárból jöttek, mikor melyik. Viszont a CZ üléspozíciója sztem jobb mint a Jawaé, az ülés/kormány/lábtartó háromszög kényelmesebb, a motor könnyebb. Rövidebb, így az ülésen az utas helye kisebb. A vezető viszont előrébb ül kissé a hátsó tengelyhez képest. Az egész motor kompaktabb, a 250ccm Cz-m 126 kg.
sorszám: 19692 (118014)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-10 13:10:53)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-10-11 10:25:52
Úgy figyeltem meg, hogy amelyik 350-esnek még "feszes" újszerű váltója van, azt nem lehet kivenni üresbe, ha megállsz. Ez teljesen normális.
sorszám: 19691 (118010)
(előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-10-11 09:04:20
Ha járó motorral álló járműnél nem tudod kivenni üresbe, akkor ez egyértelmű jele annak hogy nem emel ki rendesen a kupplungod
sorszám: 19690 (118009)
(előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-10-11 05:02:19
Például, hogy nem túlzottan szinkron váltó van bennük :D Ezért tanítják az oktatáson, hogy gurulás közben tegyük ki üresbe :);)
Egyébként leállítás után is csak nagy szerencsével állnak úgy a fogaskerekek, hogy lehet váltogatni...Ahoz is mozgatni kell a motort általában.....
sorszám: 19689 (118008)
(előzmény: Blackestdaemon, 2009-10-11 00:54:44)

 
 
Blackestdaemon
válasz erre | email2009-10-11 00:54:44
Nem tudja valaki, hogy mi okozhatja a 640esemnel , hogy ha megy a motor (pld allok a pirosnal ) nem tudom betenni uresbe, egyszeruen nem lehet valtani allo helyzetben.. Ha kikapcsolom a motort,egybol konneden beteheto uresbe..
sorszám: 19688 (118005)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-10-10 20:35:55
ez igy nem igaz , egyedül a 350-es kapta a 634 blokkját , illetve létezett egy 250-es 2 hengeres verzió is (471-es) ami a 623-as Bizon 250 blokkjával volt azonos. Az összes többi modell blokkja különbözött a Jawáktól
sorszám: 19687 (118000)
(előzmény: Árpád, 2009-10-10 15:19:19)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-10 20:33:54
Örülök, hogy így van, lelkem tapsol.Köszi
sorszám: 19686 (117999)
(előzmény: Matya, 2009-10-10 20:19:29)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-10-10 20:19:29
Nincs azokkal semmi baj, ha odafigyel az ember rá, és egyszer tisztességesen átnézi/megcsinálja.....A lemez léptetővillákkal is hibátlanul működnek....Ha nem dobálja a sebességet, mikor elhozod, akkor használni kell....csak ezért nem állnék neki szétrántani, mert akkor már tartócsapágyak, hajtókarok, dugyattyú, stb.....
Gyújtásnak meg egy Trabant elektronikusat kell feltenni....nem kunszt :)

Ennél több ötlet nem is kell hozzá szerintem :) Bár én a kábelezését a későbbi esetleges kontakt hibák miatt kicserélném tokkal-vonóval...Egy napot megér a későbbi anyázás kiváltása :)
sorszám: 19685 (117997)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:28:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-10 20:00:37
Bár elmüxik az eredeti gyújtással is, sok kellemetlenségtől megkímélne egy elektronikus gyújtás.
sorszám: 19684 (117996)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:28:39)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-10-10 19:53:49
A lemezvillák helyett az öntvény kialakításút ajánlották már többen, bár nálam a lemez is jól elvan még. Ha nem dobálja ki a fokozatot, akkor a kapcsolóköröm sem gömbölyödött még meg, szerintem más nyűgje nincs. Összerakásnál legyen beállítva az előtéttengely hézaga, legyen benne normális olaj és egy jó kuplung és kész.
sorszám: 19683 (117994)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-10 18:28:39)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-10 18:28:39
Állítólag a 638-nak a váltója az egy teher a bolygónak. Meg lehet azt úgy bütykölni, hogy a hozzányúlási intervallum lecsökkenjen? Hallomásból tudom, hogy a gyújtása sem túl megbízható, azt elektromosra(?) kell cserélni? Pár hónap múlva lesz egy ilyenem, aztán felkészülnék ötletekből, mert csak a buksivakarás marad.
sorszám: 19682 (117993)

 
 
Szumó
válasz erre | email2009-10-10 15:22:06
Eladó JAWA IDEAL alkatrészek.elvileg mindenem van hozzá. Komplett blokk stb... motorsokk@citromail.hu 06307101501
sorszám: 19681 (117988)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-10 15:19:19
Így van ahogy írtad. A blokk azonos, a CZ váza rövidebb ahogy elnézem, és egésszen biztosan könnyebb és szimpla váz.Ugy láttam, a CZkben mindig az adott időszak jawa blokkja van, csak a váz más mindig.
sorszám: 19680 (117987)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-10 13:10:53)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-10-10 13:10:53
Vidéken ami 350-es jawa az a köztudatban vagy Cetka vagy california. Sok embert kiokosítottam már amikor mondanak a motoromra mindent.
Blokkban nem tudom mekkora különbség van, de a CZ 472-esem blokkszáma 634-el kezdődik. Így valószínű hogy a blokk belseje u.a. A hátsó felfogatásban van különbség. Inkább a váz kialakításában vannak különbségek amik szembetűnöek. A Cz váza szimpla bölcső a 634-es dupla bölcső vázas.
sorszám: 19679 (117984)
(előzmény: Journey, 2009-10-09 19:54:13)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-10-10 09:13:39
A Jawa gyár nagyon sok tipusú 350-est kiadott a kezéből (legalább 20 tipust a gyár fennállása óta), a Jawa 350 megnevezés semmit sem ér, mert a hengerűrtartalmon kivül nem árul el semmit. A California az egyik a sok tipus közül. Jawa 350 Californian - http://www.bikez.com/motorcycles/jawa_350_california_1970.php
A Cezet és a Cetka egyaránt a ČZ gyár magyarországi becézgetése. Nekik is volt "1-2" fajta 350-esük. És még nagyon sok más is...
sorszám: 19678 (117983)
(előzmény: Journey, 2009-10-09 19:54:13)

 
 
Journey
válasz erre | email2009-10-09 19:54:13
Helló mindenkinek.
Az lenne a kérdésem hogy mi a különbség a Jawa 350, a California, a Cezet, és a Cetka között. Leginkább a motorikus eltérésekre vagyok kíváncsi és a gyártási évjáratokra, és hogy esetleg kompatibilisek-e a különböző tipusok alkatrészei egymással. Előre is köszi a válaszokat.
sorszám: 19677 (117977)

 
 
gabor680713
válasz erre | email2009-10-08 21:29:56
Hali, a vaterán szinte mindent megtalálsz szinte fillérekért...
sorszám: 19676 (117968)
(előzmény: szélkakas, 2009-10-08 21:19:46)

 
 
szélkakas
válasz erre | email2009-10-08 21:19:46
Sziasztok! Vettem egy 638ast, de kicsit hiányos. A bal oldalon a generátoron kívül minden hiányzik a blokkból. Nagy dolog szerezni kuplungkiemelőt, vagy mifenét, kisfogaskereket és még mittomén mik vannak ott amúgy?
sorszám: 19675 (117966)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2009-10-07 18:54:39

Köszönöm ,nagyon hasznos a link!
sorszám: 19674 (117948)
(elözmény: Ze78, 2009-10-06 22:07:04)

 
 
Szumó
válasz erre | email2009-10-07 13:43:30
sziasztok.
Jawa 350 634-638-ra átalakított ETZ kormánykifli eladó.Csapágyakkal,csapágyfészkekkel együtt.Csak fel kell szerelni és máris tárcsafékesre alakítható a motor. motorsokk@citromail.hu 06307101501
sorszám: 19673 (117943)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-07 09:57:00
Jóhír, hogy még mindig töltögetnek festéket elviselhető áron, mert jövőre sajnos be kell ütemeznem egy jawa festést, ha sok pénzem marad, akkor egy ETZ tank is jó lenne.

Dolgoztam üvegszálas műgyantával, igaz elég régen. Én valóban csőnakot csináltam. Nem egy nagy durranás volt. Ha csak foltozni akarsz, akkor a legtöbb figyelmet a lukakszéleinek kilépzése igényli. Zsírmentesíteni kell, és mivel a műgyanta sűrű ragacs, a felületet fel kell borzolni, hogy jól tapaddjon.De szerintem ki lehet vitelezni a dolgot.Jut eszembe, a műgyantát előre színezheted kedved szerint, akkor talán könnyebb lesz a festés és talán tartóssabb is.
sorszám: 19672 (117936)
(előzmény: Ze78, 2009-10-07 09:21:04)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-10-07 09:21:04
Ha már szóbakerült a festés,oldalkocsit mivel kellene alapozni /müanyag / szerintetek?
Üvéeszálas műgyantával dolgoztatok már? mert sajnos itt ott bele kell javítanom a csónakba.
sorszám: 19671 (117933)
(elözmény: Ze78, 2009-10-07 09:15:38)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu