:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nekem már sok amit elkombináltok ezzel a töltővel, szokott lenni a lidl-ben töltő. 1600Ft kis teljesítményű 2-6-12 voltot tölt. A halottnak hitt aksimat ezzel feltöltöttem azóta is bírja, volt egy kicsivel nagyobb töltőm az egyből forralta a savat. Ez kis amperral tölt és kíméletes.
egyébként lemerült akksi esetén beindítható valahogy a 634?...
csakhogy felkészüljek a legrosszabbakra is... :D
mégis találtam a lomok között egy közepes trafót... van rajta 6Vos és 12Vos kivezetés... kicsit rozsdás, kissé zörögnek a vasmag lemezei, de a célnak megfelel... :)
rádobtam egy 10Aos Graetz kockát + 1 pufferkondit... csak ezeket találtam itthon...
egész jól teljesít, ezért lehet hogy bedobozolom, mégse annyira kényes, mint a labortáp...
tehát a hálózati töltés megoldva... :)
Azért gondoltam, mert van nekem valahol. Illetve mert nagyobb átmérőkön megy át rajta minden, tudom a több tud rossz lenni. És mert egyszerű mint egy vajaskenyér, ha a trabi tuningot már nem bírja hátha jó jawán.
Csak kérdés volt.
sorszám: 19767 (118284)
( előzmény: Jawa350speed, 2009-10-24 11:58:40)
Mi értelme volna, nem is fér el és órmótlan. Amikor trabit tuningolnak akkor az első a karbicsere. Szóval egy kérdést megért de szerintem ötletnek rossz.
sorszám: 19766 (118282)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-22 22:27:29)
trabant karbival próbált már vki 350-et etetni?
Sziasztok,
egy megjegyzésem lenne a töltős témához: ha jól emlékszem tölteni az aksikat maximum a kapacitás tizedével illik, azaz egy 14 Ah-s aksit 1.4 amperrel. Csak azért bátorkodom megjegyezni mert 1 amperes töltésről volt szó, tehát ha 10 Ah-nál kisebb az aksi akkor lehet nem tesz neki jót.Mekkra kapacitású aksit akarsz feltölteni amúgy? Ha nem így van akkor pardon. Egyébként van egy bolt a Váci úton, ahol pár ezer forintért olyan töltőt lehet kapni ami fix 300 (ill. 600) mA-rel tölt 6 és 12V-s aksit.
Abban az esetben,ha a két "izzó" belső ellenállása megegyezik, de mivel itt az egyik "izzó" az aksi ezért nem pont így viselkedik a történet,de min1 nem akarok vitázni. Aksi így is felfog töltődni,de én a 9V- vel csinálnám.
köszi az ötleteket!...
egyébként a hobbielektronikán olvastam, hogy úgy is megoldható, hogy 12Vos trafó primer körébe kell sorosan bekötni egy 230V 15Wos kis izzót, és a szekunder oldalon a kimenet egyenirányítással, pufferolással kb. 7V lesz...
de szívesen várok egyéb tanácsokat is... :)
Üdv!Fele lesz!Soros kapcsolásnál ha egy amper áram folyik akkor az 5w-os izzó teljes fénnyel világít,és 6 voltot lecsíp a12-ből.Csak nem képzeled hogy nem próbáltam már ki! :)
A 9V Trafó a nyerő + 5W vagy 10 W izzó sorbakötve vele, ha nem túl nagy a trafó akkor terhelve esni fog a feszültsége /nem 9 hanem 7-8V lesz/ az izzó pedig korlátozza a túláramot.A 12 töltőt ne tedd rá mert hiába korlátozod a töltö áramot izzóval, a feszültség nem lesz a fele,mivel ez nem tökéletes egyenáram.
A 9V Trafó a nyerő + 5W vagy 10 W izzó sorbakötve vele, ha nem túl nagy a trafó akkor terhelve esni fog a feszültsége /nem 9 hanem 7-8V lesz/ az izzó pedig korlátozza a túláramot.A 12 töltőt ne tedd rá mert hiába korlátozod a töltö áramot izzóval, a feszültség nem lesz a fele,mivel ez nem tökéletes egyenáram.
HELLÓ!Az elgondolás jó!Kösd az akksival sorba az 5w-os izzót.Állítsd be az 1A-es töltőáramot,és töltsd bátran!A fontos dolog,hogy 1A-ral töltöd az akkut,az égő automatikusan beállítja a feszt.Ha véletlenül nem menne fel a töltőáram 1A-ra,köss be10w-os izzót,de figyelj azáram újbóli beállítására!Üdv:Fecó
125-250 hengerekről van szó. Motorozni jó lenne közösen,de 10 fok alatt már csak a környékeny szoktam max 20-30Km -tert megyek. Meg hát a fogat felújításával töltöm az időmet. az alváz már kész, most a csónakot bügykölöm hétvégén.
Szerintem lehetséges, ugye sorba kötésnél az áram állandó és a részfeszültségek adódnak össze. Biztos ki lehet számolni, hogy a töltőfeszültség is meglegyen valahol 7-7,2V körül és az áramerősség valahol 1A legyen, de ez nem az én tudományom.:)
lenne egy olyan kérdésem is, hogy (mivel az állítható tápegységem a BC301 hiányában halott) 12Vos akkutöltővel hogyan tudok 6V 11Ah-s akksit tölteni?...
jól gondolom, hogy az akkuval sorba kell kötni egy mondjuk 5Wos 6Vos izzót, hogy az akkun is durván 6V feszültség essen?...
nézegettem itthon a trafókat, de nem találok 6Vosat, hogy összedobjak egy töltőt... a legkisebb is 9Vos, de nem akarom az akksit kinyírni...
Sziasztok!
Jawa Mustang hátsó lánckereket keresek,felfogató tengelyével,anyával együtt.Esetleg jó állapotú km meghajtás is érdekelne!
thotpeti@gmail.com
Köszi!
Ez igy rendben volna, de gondolom, nem mindegy, hogy mekkora hengerre érvényesek ezek az adatok. Megpróbálok beletenni egy új dugót, remélem 3 százados heger-dugattyú tűrés elég a kis vashengeres 50-esnek. :-)
ui: Hétvégén jössz motorozni? Én még birom :D
Probáltam utánna olvasni,de nem nagyon találtam semmit ,viszont a Ternai könyvben 0,05mm vagyis 5század eltérés még belefér a tűrésbe. A henger felfúrását 0,35mm-nél javasolja ezt az eltérést a kipufogó nyilásnál kell mérni,ilyenkor 0,5mm tulméretes dugót javasol.
Jaaah, és az elsőhöz jár egy vörös ezeröcsi 690-ért :)
5 századdal több a legtetején a legaljához képest. Ez meg van az egész felületen, nem ovális kopás.
sorszám: 19750 (118186)
( előzmény: pozsothereal, 2009-10-19 10:55:47)
Hm, akkor bennfelejtették a hónolót:)
Passz egyébként, nem tudom gyárilag kúposra fúrták-e, lehet hogy csak gyártási hiba. Mekkora a kúposság? Tized?
Viktor
Szabad szemmel látni azt a sávot, ameddig a gyűrűk feljöttek, mert ott más szine van a hengernek, de egyáltalán nincs válla.
sorszám: 19748 (118183)
( előzmény: pozsothereal, 2009-10-18 22:45:20)
Esetleg..kopott?:)
Válla van?
Viktor
meg aztán találtam egy nagyon hasznos oldalt Jawa-hoz...
www.jawaclub.ru
igaz, hogy ruszki oldal, de a webfordítás használatával azért olvasható-érthető...
csatornák módosítása, kábelezés, fesszab beállítás... rajzok, képek, leírások, fórum...
szevasztok...
tudom, nem ide tartozik, de most láttam a TV-ben a hirdetést...
"Retroautók a keleti blokkból"
www.retroauto.com
az újság mellékleteként 1:43as fém modell jár...
hátha valaki szereti a KGST autóit is...
Gyárilag ilyen, még alapméretes és tökéletes állapotú. Az benne a csoda, hogy ismerem a motor előéletét, nem kevés km van benne, a létező legszarabb olajokkal lett használva. És 1962-től tudtommal nem cseréltek rajta hengert.
Csak egy régi örökség... Nagyapám emlékére újitom fel teljesen. Jövőre Bodrogkeresztúrra készen lesz, de addig még rengeteg meló van vele, főleg az alkatrészbeszerzés gázos.
Valahol olvastam, hogy csináltak ilyeneket kétütemű motornál,de nem emlékszem,hogy milyen márkánál.Viszont az biztos ,pancsikat furtak meg ilyenre hogy a dugó ne szoruljon meg ha tulmelekszik.
A hengernek nem szabad kúposnak lennie. Ott vmi nem stimmel.
Az létezik, hogy vashengeres Jawa 555-nél nem a dugó kúpos, hanem a henger? A henger gyári alapméretes. És kúpos. Az égéstér irányába növekszik az átmérő.
Nem, bírtam eddig még megcsinálni csak majd ma. Egész héten szüreteltünk látástól mikulásig. Meghalni nem volna erőm.
Hehe, én is 5 évig kerestem... :) Haveromnál voltam a Honda MB8-as gépállattal, amikor a szomszédja megszólított, hogy ő is ilyet szeretett volna a 80-as években, de csak simson jutott a nagymenőknek is anno... :)meg később a háromötvenes votl az álom, van is neki kettő, eladó 50-ért, rákérdeztem pókerarccal hogy ugye nem a csepptankos? aszondja "őő deee, csepp alakú tankjuk van" megnéztem, és 3 hónap alatt egy fillért nem sikerült összeszedni motor eladásból, aztán haverom jelentkezett, hoyg kéne neki a honda, most azonnal, 120-ért megalkudtunk rengeteg pótalkatrésszel (2 donorral együtt) odaadtam neki, fájt is a szívem utána, még most is fáj, pedig már 1 hete történt.
Amúgy Szarvason, Békés megyében történt az eset. Főtengelyt továbbra is keresek. :)
sorszám: 19737 (118148)
( előzmény: pozsothereal, 2009-10-15 00:23:20)
Tíz éve már nem ott lakom, de nagyritkán hazajárok, MZ-vel már 3x. Remélem jövőre 638-al, azzal gyorsabb lesz.
Kabai vagyok Rolleres! Szomsziiiiid :)
sorszám: 19735 (118143)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-17 08:29:32)
Pladányi vagyok én is, Kiss Lóri.
Az enyémet papírosan ramaty állapotba vettem 20-ért.
a piacon papíros és jó állapotú már van 60-ért.
Amit te mondasz ha nagyon jó állapotba van se érhet 50-nél többet.
És egy 250-559 Jawa papirok nélkül? A blokk hajtókaros. Ezen kivül a mkp teljesen gyári és hiánytalan.
sorszám: 19732 (118133)
( előzmény: rétiboglárka, 2009-10-16 21:56:59)
haver 30-ért vette.pici papírgonddal.
másik haver 50-ért.
Hali! Te hol laksz,150-es? Én pladányi vagyok.Fecó
sorszám: 19730 (118128)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-10-16 21:03:19)
Hali!Olyan autószerelővel kell beszélni aki forgalomból való kivonásokat intézi.Náluk inkább kerül ilyesmi.(Leszerelik egy forgalomból kivont trabiról)Nekem egyébként Jawa vs.Renault csinálta a trabigyujtást,elküldte postán,egy két óra alatt földobtam,és azonnal röfögött:)Üdv:Fecó
Sziasztok!
Mi a reális ára egy eredeti fényezésű, működőképes, fekete 1962-es 175-ösnek?
Tudom, hogy sok mindenen múlik, de elég, ha egy tól-ig összeget mondtok!
Köszönöm szépen!
(ja, amúgy venni megyek, megvan a jelölt, de se nekem, se az eladónak nincs fogalmunk az árakról...)
Nekem itt a szomszéd városban, Hajduszoboszlón egy trabant wartburg bontóban adtak volna 7000 ért olyat, amit szatyorból húztak elő a sok lom alól, ami nem is biztos hogy működik... a mágnesgyűrű koszolt rajta, a fekete doboza tele volt kosszal... szóval nem volt valami megnyerő. Irt egy kolléga e-mailt, hogy ő is csinál fekete dobozt, s mágnesgyűrűt, kiváncsi leszek a fejleményekre.
Üdv, Kb. 7-8ezer forintért tud szerezni felújított (értsd: működő) trabi fekete dobozt egy helyi autósboltban dolgozó ürge. Ha érdekel, jelezd és beszélek vele. Mellesleg Peti74 még nem olyan régen vállalta komplett rendszer elkészítését, amit csak be kell szerelned. Az árban több, de sok anyázást megspórolhatsz vele...
hi...
a meló miatt még csak holnap fogom kicsit jobban szemügyre venni a 6V-os Jawa elektronikát...
a vezetékek elég jó állapotúak, leszámítva 1-2 kontár kötözgetést (vezeték összetekerve + szigszalag) főleg az akksi környékén...
első ránézésre nem találtam biztosítékot, 634 esetében merre keressem őket?...
ráadásul most a mérőműszerem is beadta a kulcsot, így nem tudom megmérni a töltés szintjét sem... a dinamós gépeket sem ismerem eléggé (még), így az lenne a kérdésem, hogy ha a töltés visszajelző lámpa nem világít, akkor biztosan több feszültséget kap az akksi, mint amennyit az magában tárol?... vagyis előfordulhat-e olyan helyzet, hogy a töltésjelző nem világít, de az akksi mégsem kap elég delejt?... :)
azért lenne fontos, mert az akksitöltőm is meghalt... 0-30V-ig szabályozható, békebeli maszek gyártmány... egy szerencsétlen zárlat miatt kiütötte a BC301es tranzisztort, és a környékünkön nem lehet kapni... most egy 40 Ft-os alkatrészért utazhatok majd 30 km-ert... :(
Szewasztok!
Továbbra is keresnék hall jeladós trabant gyujtást, hogy át tudjam alakitani a 638 asom gyújtását elektronikusra! Valaki igérte nekem itt, hogy utánnanéz bontóban, ahonnan Ő is szerezte, de el lett felejtve azóta... A környékemen sehol nem kapni, ahol van, ott meg csillagászati árat kérnek érte...
Szia,
Szabad tudni hol osztogatják párosával
a csepptankos 350-et?:)
En alig-alig találok néha hirdetésben..főleg papírosat..
Viktor
Jawa 638 hátsó lámpa kompletten eladó 2db van.
2000ft/db kompletten búrával...
motorsokk@citromail.hu
06307101501
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|