hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

R.A.
válasz erre | email2009-10-30 08:23:32
Itt a fórumon találtam ezt az egyszerű és használható ötletet:

http://www.ocskavas.hu/image/jawa/1.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/2.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/3.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/4.jpg
sorszám: 19820 (118455)
(előzmény: -ricsi-, 2009-10-29 20:56:30)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-10-30 08:01:02
Mennyire igaz, Nekem volt 250 es ETZ-m, most 350 es TS Jawa. Az MZ a 3. ban betegszik meg, a Jawa ált ban 4.
Mindkét váltóval volt szerencsém közelebbről megismerkedni, sajna mind2 motoromban a váltóvilla adta fel a harcot. Érezhetően (Nem dicsérni akarom, de mondjuk ki) jobb az MZ váltója. Nameg szerintem még egy 5. sebesség nyugodtan mehetett volna a jawa ba. Szerintem... :)
sorszám: 19819 (118454)
(előzmény: Bandita, 2009-10-30 00:05:17)

 
 
Bandita
válasz erre | email2009-10-30 00:05:17
Jawa párti vok, de sajna egy Jawa váltó sose lesz olyen mint egy MZ. Aki már látta szétszedve mindkét váltót az tudja miért
sorszám: 19818 (118453)
(előzmény: Kacsás, 2009-10-29 21:31:44)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-10-29 23:54:26
A hátsó féknél 3-4 állás között lehet változtatni, ami már "előfeszíti". Ha nagyjából eltalálod, akkor az elsőt sem kell tökig húzni, sőt...
sorszám: 19817 (118451)
(előzmény: Árpád, 2009-10-29 21:18:46)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-29 22:32:00
Az utóbbira még nem jöttem rá eddig. Nekem csak az a tanulság jött le pillanatragasztóval kapcsolatban, hogy használata közben ne vakarjunk orrot.:D
A váltóban igazad van. Nekem, és még pár ismerősömnek rendesen működik. Egyetlen panaszunk van vele szemben, hogy váltás közben orrba rúgjuk magunkat, akkora a kar mozgása.De meg lehet szokni.Jó olaj kell a blokba, jó bowden, jó beállítás.
sorszám: 19816 (118448)
(előzmény: Kacsás, 2009-10-29 21:31:44)

 
 
Kacsás
válasz erre | email2009-10-29 21:31:44
Haho!

Lehet hogy más is rájött ezekre már, de biztos akad akinek újdonság.

1. Nagyon sokat jelent, ha van elég olaj a váltóban, és a kuplung ügyesen be van állítva. Teljesen MZ-s pontosságú váltót lehet kapni ilyen esetekben.

2. pedig, hogyha valamit megragasztunk pillanat ragasztóval, akkor mindenképpen előtte menjünk el brunyálni, semmiképpen ne utána, mert nagyon, NAGYON csúnyán megjárhatjuk!

Bocs.

M
sorszám: 19815 (118444)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-29 21:18:46
A nagy kanyar a kissebb probléma. A nagyobb az, hogy amikor nyúélik a bowden, vagy romlik a kapcsoló, nehéz vagy időnként lehetetlen az után állítás. Ráadásul nem lehet külön állítani az első és a hátsó érzékenysét, így előfordul, hogy valamelyik féket tövig kell nyomni, hogy kigyulladjon a féklámpa.
Tehát a külön kapcsoló nem rossz ötlet, de én maradnék a bowdenesnél, mind két bowden végére egy-egy kapcsoló.Így viszonylag könnyen megépíthető strapa bíró rendzser.A fékkarhoz nem tennék közvetlenül kapcsolót, mert nehéz megoldani hogy strapa bíró, de biztosan működő legyen.
sorszám: 19814 (118442)
(előzmény: -ricsi-, 2009-10-29 20:56:30)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-29 20:56:30
csak kérdeztem a múltkor, hogy hogyan van megoldva, illetve valaki átalakította-e a kapcsolót...

a fékkar konzolján van lyuk, de magán a fékkaron nem láttam... egy biztos, ha marad a bowdenes megoldás, akkor külön kapcsolót kap... egy mikro- vagy végálláskapcsolót... nem fogom mindkét bowdent bekötni egy kapcsolóba, mint ahogy az állítólag eredetileg van... ha csak egy közös kapcsolót használnék, akkor az egyik bovden nagy kanyart kell hogy vegyen, és ez nem igazán jó megoldás...

inkább külön-köülön 2 kis kapcsoló...
sorszám: 19813 (118440)
(előzmény: Árpád, 2009-10-29 20:46:11)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-29 20:46:11
Nem egészen. Ha jól emlékszem 634 ről volt szó. Ott aznelső fékkar két bowdent húz meg. Az egyik a féket, a másik a féklámpa kapcsolót múködteti. Ha neki nincs hely a fékkaron ahova a bowdent beakaszthassa, akkor ki van cserélve a fékkar. Amúgy a féklámpa kapcsoló bowdwnje vékonyabb, csak a saját felborzolt, leónozott végéből van rajta egy gömbőc, ha jól emlékszem. Így a fékkaron is kissebbbb az a lik ahova be lehetbakasztani.Talán elkerülte a figyelmét, mert mintha felűről nem is lenne látható, úgy emlékszem nem átmenő furat. De nem láttam már vagy két éve. De meg lehet nézni talán a robbantotton, akár még a 638én is, hiszen ez azonos a két tipuson, ha minden igaz.Talán a 64én van külön kapcsoló az első féknél.
sorszám: 19812 (118439)
(előzmény: csöves, 2009-10-29 20:06:56)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-29 20:39:42
persze, minden segítséget szívesen veszek...

csak annyi mindent kellene csinálnom a motoron, hogy szinte nem tudom, hova kapjak... :)

először üzembiztossá kell tenni, majd aztán jön a szépítgetés...
sorszám: 19811 (118438)
(előzmény: csöves, 2009-10-29 20:06:56)

 
 
csöves
válasz erre | email2009-10-29 20:06:56
Heló!
Az első féklámpakapcsoló uggy van megoldva ,hogy a fékkarba beakasztott bovdennek a körives tuskója lefele kilógott kb-1cm és az hozott müködésbe 1 kis kapcsolót ami a fékkar alatt volt.Ha huztad befele a kart a bütyök vagy tuskó engedte kifelé a kapcsolóból azt a kis pecket és az hozta működésbe 2 vezetékkel a lámpát.Egy kis kerek kapcsoló volt,fekete műanyag volt majdnem olyan elven működött mint az autóknál a riasztáshoz használt kapcsolók ha felnyitod a motorháztetőt összezár.Csak így tudtam elmagyarázni remélem valamit tudtam segíteni.Űdv Laci.
sorszám: 19810 (118436)
(előzmény: -ricsi-, 2009-10-27 09:48:38)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-29 19:22:29
Azért egy mérés nem lenne rossz. Az én menetzárlatos forgórészes 634em látszatra egész normálisan világítani. Aztán volt vagy 4.5 volt. A következő évben az aksi lett cella zárlatos.Szintén 4.5 volt, szintén normális pilácsolás. Szerintem az ember szeme nem elég pontos műszer.
sorszám: 19809 (118435)
(előzmény: -ricsi-, 2009-10-29 19:17:19)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-29 19:17:19
oké, köszi...

világos magyarázat... :)

álló motornál "normálisan" világít a tompított, tehát 6V körüli érték megvan... indításkor pedig a töltésjelző elalszik...
sorszám: 19808 (118434)
(előzmény: Árpád, 2009-10-29 19:06:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-29 19:06:49
Ha álló motornál világit, majd a megfelelő fordulatnál elalszik a töltés jelző, akkor atöbbet tölt a dinamó, mint az aksiban van.
DE! Ez nem jelent sokat. Ha szar a dinamó és max 4-5 voltot ad le, akkor az aksi is erre töltődik. Aztán ha lemerülaz akasi erre a szintre, elalszik a töltésjelző, ha a dinamó tölt enyit.
sorszám: 19807 (118433)
(előzmény: -ricsi-, 2009-10-29 19:00:21)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-29 19:00:21
de egy kérdésemen átsiklottatok... :)

szóval dinamó esetében előfoőfordulhat-e olyan helyzet, hogy a töltésjelző nem világít, és az akksi még sem kap elég feszt, vagy megnyugodhatok, hogy biztosan több delejt kap, mint ami az akksiban van?...

csakmert a műszer is kezdi beadni a kulcsot, össze-vissza mér... :(
sorszám: 19806 (118431)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-10-29 18:24:13
Na iylenkor ne mértem miért nem jönnek az okosok segíteni. Amikor precíz szerelésről írtam meg hogy rakom a motort össze egyből jött a mérnök gárda. Most amikor olyan hozzászólások vannak amitől még az én hátamon is felál a szőr akkor nincs semmi lecseszés. Nekem a 250 jawaamon mz dinamó van mz elektronikus fesszab van , az ég világon nincs vele semmi gond, tökéletes a töltése és nem kell sűrűn megszakítót állítanom. Pedig az is a régi rajta igaz mz -é. Szóval ilyen riga delta meg hasonló ákombákomozás nem a leg egészségesebb.
sorszám: 19805 (118430)
(előzmény: Árpád, 2009-10-29 17:18:40)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-29 17:18:40
Aksi nélkül még mechanikus megszakító és mechanikus fesszab esetén se lehet igazán beindítani, legalábbis nekem jawát még nem sikerült. Viszont mint írtam, egy lapos elemmel három-négyszer be lehet indítani.:D
sorszám: 19804 (118427)
(előzmény: TyerCorp, 2009-10-29 13:27:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-29 17:14:39
Az áram felvétellel igazad van. A fettel és a 6 voltal természetesen nincs.Sőt a dolog pont fordítva igaz. Ugyanis az IRFP460 már 4.5 voltnál teljesen kinyit, így ezzel nincs gond. Viszont kevesebb feszültség esik rajta, mint a tranyon, így több jut a tranyóra, tehát nagyobb a szikra. Kíváncsi lennék, mire alapozod azt, hogy fetessel nem indulna be a 6 voltos lemerült aksinál.
De ezen a fórumon tényleg túlzásba vittem már a témát, tehát akit érdekel, vagy van véleménye jöjjön át a saját fórumomra, ott talán karakterisztikákat, egyebeket is be tudunk szúrni. Ha még nem menne a dolog, ha van rá igény, megoldom.Aztán ha letisztult a dolog esetleg, akkor a végeredményt beírhatjuk ide a a motor elektronika topicba.
Szóval akinek van kedve vitatkozni és türelme is reggelni, jöjjön az oldalamra.
Több címen is el lehet érni, az egyik ez: www.takacsweb.co.cc
Ezek után, ha elektromos dolgokban nem értenék egyet valakivel, csak ezt a címet írom majd be- Az kevésbé veri szét a fórumot szerintem.És a forgalom is nő talán nálam.:)
sorszám: 19803 (118426)
(előzmény: pozsothereal, 2009-10-29 11:46:00)

 
 
TyerCorp
válasz erre | email2009-10-29 13:27:12
Szia!
Analóg műszerrel mértük. Na még ezt átgondolom, így se tudom beindítani akku nélkül, tehát e-tekintetben tökmindegy.
sorszám: 19802 (118423)
(előzmény: pozsothereal, 2009-10-29 11:46:00)

 
 
pozsothereal
válasz erre | email2009-10-29 11:46:00
Szia,

Az áramfelvételt nem határozza meg olyan nagy mértékben az, hogy tranzisztoros vagy fetes-e.
Nameg attól is függ mivel mérted..digitális műszerrel esélytelen hogy jó érték jön ki. Legalábbis alacsony árkategóriában biztos.
6V-os rendszerre teljesen jó a tranzisztoros, ha esetleg lemerül az akksid, fetessel esélyed nem lesz beinditani..-akármennyire is állitja Árpád hogy a fetes jobb:)..12V-ra biztosan-
Egyébként KeriLaci megmondta a frankót a témával kapcsolatban..lehet ezt csűrni csavarni de a végén ugyanaz lesz a helyzet mint Jawa vs. Mz illetve hasonló témákban.

Viktor
sorszám: 19801 (118421)
(előzmény: TyerCorp, 2009-10-29 09:32:42)

 
 
TyerCorp
válasz erre | email2009-10-29 09:32:42
Engem érdekelt volna a vita vége, szeretnék a csepptankosra egy normális gyújtást, hogy ne kelljen kéthavonta megszakítókat lőnöm. Elég volt azt az egyhengeres Mustangoknál. :)
A tranyóssal olyan aprócska gondom volt, hogy mindennemű terhelés nélkül 3 ampert, járó motornál 7 ampert zabált. (ez az egyhengeres kapcsolás, ezt Mustangra gondoltam csinálni, de ott a 20 wattos dinamó nem túl jó ilyen célra, főleg, hogy még világítsak is mellette.)
sorszám: 19800 (118413)

 
 
apibéla
válasz erre | email2009-10-28 20:20:46
Sziasztok! Jawa 250/559-hez keresek kormányvégre szerelhető eredeti visszapillantót és hátsó sárvédőbe üveg prizmát. Ha valaki tud segíteni jelezze a bela.horvi@gmail.com e.mail címen. Előre is köszönöm
sorszám: 19799 (118399)

 
 
sonkatolvaj
válasz erre | email2009-10-28 14:21:13
Jawa 250 1969-es, csepptankos, eredeti állapotú, üzemképes.1. tulaj,eredeti használati utasítás+gyári szerszámkészlet.17000 km .Új gumikkal.
Forgalomból ideiglenesen kivonva.
Kérésre képet küldök.
kovacspal87@gmail.com
sorszám: 19798 (118396)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-28 12:43:27
a 6Vos indexrelét mire, illetve milyen típusra lehetne lecserélni?...

valami modernebb cucc kellene 6Vos robogóból...
sorszám: 19797 (118394)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-28 07:18:37
Van valamelyes igazad.
sorszám: 19796 (118389)
(előzmény: pozsothereal, 2009-10-28 00:51:24)

 
 
ada79
válasz erre | email2009-10-28 05:31:43
köszi megkukkantom
sorszám: 19795 (118386)
(előzmény: Lally, 2009-10-25 22:03:45)

 
 
pozsothereal
válasz erre | email2009-10-28 00:51:24
Sziasztok,

Árpád, nyugodjál már végre meg ezzel a fet vs. tranzisztor vitával, ez vmi rettenet hogy képes vagy 10en 20on sorokat áldozni fölöslegesen az életedből emiatt..ha ennyi fölösleges időd van, inkább írjál cikket.

Viktor
sorszám: 19794 (118385)
(előzmény: Árpád, 2009-10-27 22:36:45)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2009-10-27 23:52:15
Nem néztem félre, azért mert nem tudsz róla még nem biztos, hogy nincs, az ár 118 és nem 110Ft, legyünk pontosak! A típusa MJE13007G (http://lomex.hu/) .A pontosságról még csak annyit, hogy az IRFP460 katalógusában, mindjárt a cím utáni II. sorban ez szerepel "rds=0,27ohm and 0,35ohm", vagyis 0,2-ről szó nincs. Abban igazad van, hogy általában a FET-es megoldás előnyösebb de nem biztos, hogy minden körülmények között. Ezt a vitát sem ma sem máskor nem folytatom. Jó éjszakát!
sorszám: 19793 (118383)
(előzmény: Árpád, 2009-10-27 22:36:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-27 22:36:45
Valamit nagyon félre néztél.... Nincs teljesítmény tranyó 1.5 volt szaturációs feszültségűnél jobb. Az 1 volt alattiak gallium arzenid, vagy hasonló cuccok, nem igazán van köztük teljesítmény tranyó.Az IRFP 460 4.5 voltnál is teljesen nyitott. Nincs a piacon tudtommal olyan tranyó, amelyik bír 4 ampert és 400 voltot és csak 110 forint. .Gondolom, a feszültséget nézted be.De egyszerű a dolog, írd be az általad használt tipust, mindenki megnézheti, tudja e a 400 voltot, kevesebb a szaturációs feszültsége 1.5 voltnál, és 110 forintba kerül e.Szerintem csak a 110 forint fog stimmelni. Talán.
sorszám: 19792 (118380)
(előzmény: Gyula-bá, 2009-10-27 21:33:32)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2009-10-27 21:33:32
Úgy látom nem a szakmával van problémád (azzal nekem sincs), hanem azzal, hogy nem nézel utána annak amit állítasz! Igenis ma létezik olyan tranzisztor amelynek a szaturációs feszültsége 1V alatt van 4A áram esetén, LOMEX-ára 118 Ft és nem 7-800 amint állítod. Másrészről, és ezt már csak emlékezetből mert hónapokkal ezelőtt nézem meg azt a bizonyos FET adatlapot hátha jobb mint az általam alkalmazott és újra megkeresni nincs időm, a baj csak az, hogy ez a FET még 7.2V-on (a dinamó töltő feszültsége) sem nyit ki teljesen és mint jól Tudod a gate feszültség csökkenésével a FET ellenállása jócskán növekszik. Ezennel a tranzisztorokól szóló vitát a magam részéről befejezettnek tekintem, már csak azért is mert igazad van nem ide való.
sorszám: 19791 (118378)
(előzmény: Árpád, 2009-10-27 20:27:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-27 20:27:28
Mindentudó valszeg nem vagyok, de a szakmám alapjaihoz eléggé értek még.
Alkatrész ismeret elég a bírálathoz.
A tranzisztornak ugyebár szaturációs feszültsége van. A legkevesebb 1.5 volt. Ennyi minimum esik rajta. Ha jól emlékszem, olyan 2 amper körüli áram folyik rajta 12 voltos estben.6 voltos esetben vagy három-4. A teljesítmény számítható. 6 voltos esetben ráadásul a 6 volt helyett így már csak max 4.5 volt jut a trafóra. Lemerült aksinál alacsony fordulaton ez gyújtás kihagyásokat okozhat.
A fetnek ellenállása van, teljesen nyitott állapotban az általam reklámozott tipusnak 0.2 ohm. Tehát eme feten még 6 voltos esetben sem esik 0.6-0.8 voltnál több. Vagyis fele a disszipáció, magasabb feszültség jut a trafóra.A fetes kapcsolás kevesebb alkatrészből áll. A fet nem túl érzékeny a feszültség lökésekre, igazából nem kell védő zener a végére. A fet ára 4-500 forint, a tranyó 7-800.Ezek után miért kellene ismernem a konkrét kapcsolást, amikor ezek a hátrányok nem kapcsolás függők, hanem alkatrészé?!!!

A másik dolog az, hogy a gate feszültség ha eléri a teljes nyitáshoz szükséges értéket, de nem haladja meg az átütési értéket, teljesen mindegy mennyi, nem befolyásolja a karakterisztikát.Sőt teljesen nyitott állapot elérése után már az áram növelése sem változtatja az ellenállást.
Ismerni kell a fetek lelkivilágát, akkor az ember nem is használ mást kapcsoló üzemre.Ez nem az én véleményem, mások sem használnak már ilyesmire jó régen tranzisztort.Már a nyolcvanas évek elején is fetet használtak a jobb cégek kapcsolásra, pedig akkor még drágák voltak a teljesítmény fetek.Ez tehát nem az én izlésem, ez a szakma hozzáállása.
De aki nem hisz nekem, nézze meg az adatlapokon látható karakterisztikákat.

De ez nem jawa topicba való vita, de még motor elektronika topicba sem nagyon, mert túl szakmai. Illetve annak kellene lennie.
sorszám: 19790 (118377)
(előzmény: Gyula-bá, 2009-10-27 19:40:37)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2009-10-27 19:40:37
Kedves mindentudó Árpád!
Ha úgy lenne ötösöm a lottón ahogy tudtam, hogy Te leszel az első aki "ugrik" nem itt tartanék. Azt azért nem gondoltam, hogy megengeded magadnak azt, hogy egy kapcsolás ismerete nélkül alkoss bármilyen véleményt. Ha már itt tartunk szerényen megjegyezném, hogy az általad agyonreklámozott kapcsolás esetében,ami a gyakorlatban valószínűleg megállja a helyét,"elfelejted" azt az "apróságot", hogy az általad alkalmazott modern FET 6V körüli gate feszültség esetén nem azokkal a paraméterekkel (disszipációval) rendelkezik amit Te úton útfélen emlegetsz.
sorszám: 19789 (118376)
(előzmény: Árpád, 2009-10-27 14:25:50)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-27 18:20:25
A trabi karbival fantáziáltam, mert az nincs rajta, de nem biztos hogy nem lesz, az össz négy gyertyalyuk létező eleme, de mint már említettem, csak két gyertya működik jelenleg, és ezen nem is változtatok. Kiváncsi voltam, a tipus beazonosításához kellett volna segítség. Ez úgy fog műkökni mint a többi ezer, de ez más...
sorszám: 19788 (118371)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-27 12:02:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-27 14:25:50
Vagy a címe félrevezető, vagy nem igazán modern megoldás.
Jó, jó a tranzisztoros gyújtás, de nem a legjobb. Drágább mint a fetes, és kevésbé megbízható, szűkebb a feszültség tartománya is. Kapcsoló üzemű erősítőt nemigen csinálnak már jó ideje tranzisztorral, hanem fettel. A kissebb disszipáció, stb miatt.
De lehet még gyújtást csináűlni IGBT-vel is, bár szerintem az se annyira nyerő.

Bár szerinetem ez inkább a motor elektronika topicba való.
De kihasználom az alkalmat újra a lapom ajánlgatására. Fent van már az újon is a fetes gyújtás.(meg két flash játék is már. :D )
www.takac-arpad.tk
sorszám: 19787 (118369)
(előzmény: Gyula-bá, 2009-10-27 12:44:23)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-27 13:45:17
oké, a fékkarnál megtaláltam a bovden furatát, de a fékkaron semmi beakasztási hely sincs...

majd szétnézek, hátha egy kis mikrokapcsoló beférne oda...

esetleg csinált valaki átalakítást?...

vagy valahogy megoldani, hogy a fékkulcs elfordulására, vagy a bovden feszítésére kapcsoljon...

a hátsó is elég ramaty állapotban van, annyira szorul a kapcsolót vezérlő bovden, alig lehet a féket taposni... nem is értem, hogy nem szakad el... :D
sorszám: 19786 (118368)
(előzmény: Matya, 2009-10-27 11:46:11)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2009-10-27 12:44:23
Az éppen megjelenés alatt álló cikk ezt a kérdést hivatott megoldani.
sorszám: 19785 (118365)
(előzmény: ada79, 2009-10-25 18:06:22)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-10-27 12:02:00
Több ezer másik 350-es is csak egy gyertyával működik hengerenként. Nem tudom mi fantáziát látsz ebben a 2 gyertyás dologban. Nem versenymotor ez hogy hidegen az egyik gyertya, melegen a másik gyertya műkökjön.
sorszám: 19784 (118363)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-26 21:44:33)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-27 12:00:47
Én pedig lehagytam szokád szerint az oldalt. :( egyenlőre még w3.enternet.hu.
De órákon belül fent lesz a www.takacs-arpad.tk -n is.
sorszám: 19783 (118362)
(előzmény: Lally, 2009-10-25 22:03:45)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-10-27 11:46:11
Közös bowdennel van megoldva...Valami eszement barom módon.....Jobban jársz, ha kihagyod a motorból....
sorszám: 19782 (118361)
(előzmény: -ricsi-, 2009-10-27 09:48:38)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2009-10-27 09:48:38
sziasztok...

az lenne a kérdésem, hogy a Jawa 634 első féklámpakapcsolója hogyan van megoldva?...

nekem egyszerűen hiányzik... a fékkarnál semmi kapcsolószerűséget nem látok... vagy esetleg úgy van megoldva, mint a hátsó, egy külön bovdennel?...

a fékdobba még nem néztem bele, hogy nem-e olyan a megoldása, mint az MZ TSen...

jó lenne, ha valaki elmagyarázná, illetve 1-2 képpel illusztrálná... :D
sorszám: 19781 (118356)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-26 21:44:33
Kettő már biztosan van, az enyém csak 1db/hengerrel megy, az előző tuli döntése.Tavasszal megyek motorral legközelebb, addig te is leállsz a nagyobb utakról gondolom, illetve addigra rengeteg kérdésem lesz...
sorszám: 19780 (118343)
(előzmény: erdeifeco, 2009-10-25 21:16:31)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-10-25 22:03:45
http://www.vttoth.com/~gandrassy/jawagyujtas/


http://peti74.atw.hu/gyujtas/jelado/jawa/jawajelado.html


http://trabimiskolc.extra.hu/Technika/gyujtas.html

Így hamarjában...........
sorszám: 19779 (118324)
(előzmény: ada79, 2009-10-25 18:06:22)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2009-10-25 21:16:31
Hali!150-es! A hengerenkénti 2db gyertya az én jaffám sajátossága.Ilyen nem sok van az országban.Gyere el és megbeszéljük:Tudod én vagyok a legkövérebb postás ladányban.Üdv:Fecó
sorszám: 19778 (118323)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-25 15:25:06)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-25 18:53:13
elvileg a régi lapomon van valamennyi a témáról. Ha mégse, vagy nem lennék valamiben elég világos, keress meg mailben.
Ez a téma is fent lesz az új lapomon kibővítve, napokon belül. (ez volt a reklám.:D)
sorszám: 19777 (118320)
(előzmény: ada79, 2009-10-25 18:06:22)

 
 
Kobra1
válasz erre | email2009-10-25 18:43:40
Még mindig eladó 2db Jawa Mustang kerék. Fékekkel ,külső belsővel felszerelve.
Nem akarok belőle meggazdagodni.. útba van.
A Kettő együttes ára 3.000.. jó magyar forint.
Dunakeszin.
üdv. Kobra
sorszám: 19776 (118319)

 
 
ada79
válasz erre | email2009-10-25 18:06:22
Üdv! ha valakinek van anyaga Jawa 350 12V-hez, hogyan kell elektromos gyújtást készíteni, az légyszi jelezze!!!
sorszám: 19775 (118316)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-25 15:25:06
Oké, ezt én sem hagyhattam volna ki, próbálok pontosabb lenni.:hengerenként 2db(2+2=4) összesen négy db gyertya melyik modell sajátossága?
sorszám: 19774 (118313)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-10-25 12:36:37)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-10-25 12:36:37
Hengerenként egy darab gyertya, ez a minimum. Mivel kéthengeres motorról van szó :-)így kijön a 2 db gyertya. A tartalék gyertya a szerszámosban de azt ne számoljuk bele.
sorszám: 19773 (118308)
(előzmény: 150esRolleres, 2009-10-25 12:32:34)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2009-10-25 12:32:34
Ez igaz, van egy 1961 es ezermester könyvem, és abban egy Szpevár Rudolf nevű postaműszerész(Lágymányos, Távbeszélő Üzem) neki 125-ös K55-ös mocija volt, 6v-os. Beindította 4,5 voltos elemmel, aztán átkapcsolt akksi nélküli üzemállásra, és kész.
638-as az mindegyik 2 gyertyás, vagy ez opció?
sorszám: 19772 (118307)
(előzmény: Árpád, 2009-10-25 09:09:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2009-10-25 09:09:39
Kicsit drága megoldás, de ha van két drótod, elkocogsz a legközelebbi nyítva levő boltba és veszel egy lapos elemet.:D Általában elég egy, de kettővel tuti indul. Csak három-négy indítási kísérletnél többet nem bír az elem:(
Amúgy lemerült aksival nekem sose indult be, lehetett tologatni bármeddig. Viszont annyira gyenge aksival, hogy a visszajelző izzókat sem lehetett látni, már beindult párszor.
sorszám: 19771 (118299)
(elözmény: -ricsi-, 2009-10-24 21:40:08)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu