:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Csak a tankot kell leszedni, és könnyen lejön akár a henger is. Én is csupaszon raktam vissza a blokkot a vázba,kompletten azért van súlya, nem loptam én a derekamat
Kösz. A békesség kedvéért is, meg magamra gondolva is inkább megcsinálom az első féklámpakapcsolót, úgyis azt használom többet. '91-es a gép és nyoma sincs első féklámpakapcsolónak, pedig nem találtam rajta eddig tákolást
Hát...nemtudom....A Mozaik utcában azért általában odafigyelnek.....Egyébiránt az index is az a téma, ami ha fent van a motoron működnie kell, de ha nincs, nem balhéznak miatta...Mivel ugye kézzel is lehet, sőt elvileg KELL is irányjelezni.....Mivel a motoron a világítótest nagyon sokáig csak kiegészítő segédberendezés volt....Én anno még a vizsgán meg oktatáson bőven nem használhattam, mivel kötelező volt kézzel jelezni az irányváltoztatást.....És ez épphogy csak 15 éve volt :D Pedig akkor már nagyon régen voltak ETZ-k, meg 638-asok :)
Megoldható,de a trafónak tudnia kell a 12V és a 40W hoz legalább egy 60-70 W trafó kell. Olyan aksitöltő méretű mivel 3-4 Ah tudnia kell folyamatosan. Én is a halogénre szavazok. Tovább gondolva a konyhai 2x20w halogén lámpánkon egy 65W /12V trafó van.
sorszám: 19867 (118519)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-11-01 02:38:20)
Hát olyan trafó kell, ami bírja azt a 3A körüli értéket. Ha mindenképpen a dizájnhoz ragaszkodsz, lehet jobban járnál egy 230V-os kis halogénizzóval, amit rá lehetne aplikálni valahogy a lámpa foglalatába.
sorszám: 19866 (118518)
( előzmény: Blackestdaemon, 2009-11-01 02:38:20)
Ha gyárilag nincsen rajta, akkor nem kérhetik számon. A 638-ast mikor gyártották valószínű már az előírások is olyanok voltak, hogy mindkettőre működnie kell. Az más kérdés, hogy a vizsgaállomáson mennyire értenek hozzá.
Az azért érdekes lenne a 250-es Jawámon :D
Nekem a 638-on is világéletemben csak a hátsóra volt féklámpa.....sosem szóltak egy rossz szót sem miatta..Persze, ha a kapcsoló ott van, akkor működnie kell....
Off topic kerdes, ne hordjatok le,csk tudom,hogy itt van aki valaszoljon ra :)
Szeretnek egy auto lampat feltenni az asztalom fole, hogyan tudom megoldani,hogy a 40 w os ego vilagitson a lampatestben? sima trafoval meglehet? Menyire szamit az Amper, a Volt az megvan trafon.
Segédmotornál és OT-nél nem nézik, amúgy kötelező.
hamarosan viszont a blokkra kell koncentrálni... nagyon nincs ereje, alig bírtam beindítani... szerintem a kompresszió nulla... van nemrég fúrt henger-dugó, kérdés, hogy főtengelyt kell-e majd cserélnem...
jó hogy eszembe jut, a hengerfejet-hengert le lehet szedni, ha a blokk a vázban marad?...
vagy készüljek a birkózásra?... :D
sokmindenre haladtam ma... kicseréltem a helyzetjelző izzót, megcsináltam a hátsó féket, mert csak blokkolt, kimértem a töltést (alapjárat 5.8 fordulat 6.8-7.0 szerintem jó) felraktam a lapátfüleket (kapaszkodó) hátra, persze a rozsda már megette, volt vele meló...
a tartalék első kétkulcsos fékfedelem is ugyanolyan, mint ami használatban van... majd a telófelújításon eldöntöm, hogy az alu, vagy a króm villa megy-e vissza...
Műszakin nézik mindkét fékre, hogy világít-e a féklámpa. Nemrég voltam, úgyhogy tuti.
köszi a rajzot... valahol olvastam, hogy használt fém lamellából is érdemes csinálni, csak rá kell hegeszteni egy fület...
ügyes anyukád van... :D
én meg szólok az én anyukámnak, hogy gyártsa le, mert Ő is ügyes ám... :D
Ha mégis meggondolnád magad, itt a rajz:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/jawa_kuplungszerszam.pdf
(Anyukámat kértem meg, hogy rajzolja vissza - én ehhez unintelligens barom vagyok...)
Ha 638, akkor biztosan volt.
Az én 638 TwinSportomon nyoma sincs első féklámpakapcsolónak.....se a karnál, se plusz bowden. Lehet hogy gyárilag nem is volt? Műszakira mindenképpen kell???
látom a különbséget a felfogatásban... de nem ilyenre emlékszem...
ez egyébként melyik tipusról való?...
Nézd meg, hogy ha egyik fénykép sem stimmel, hogy nem ez a változat-e:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/ff7.png
azt tudtam, hogy létezik 1 illetve 2 fékkulcsos változat... a képeken is látszik, hogy nem egészen egyforma a kialakítása a kettőnek...
akkor valószínüleg az történhetett, hogy a krómozott villa eredetileg egykulcsos rendszerrel jöhetett ki, ahhoz passzol... gondolom kicserélték kétkulcsosra, amit már az alu villához fejlesztettek ki, ezért nem stimmel a kettő...
délután megyek a garázsba, majd jobban szemügyre veszem...
Tedd még hozzá, hogy tapasztalatlan, felkészületlen... :D
Azér' a fékesdit hadd ne haggggyam má' szó néékűű :D
Igen, többfajta létezik. A különbség minimális, de nagyon lényeges. Kottyanni akkor szokott, amikor egykulcsos féket cserélnek kétkulcsosra.
Egykulcsos:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/ff1.png
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/ff4.png
Kétkulcsos: http://www.ocskavas.hu/image/jawa/ff2.png
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/ff3.png
Ha nem "ezek szerint" szintű tanácsokra akarod bízni az életed, két megoldás jöhet szóba:
- kicseréled a villaszárat megfelelőre:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/ff6.png
- felrakóhegesztéssel kialakítod a megfelelő formát:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/ff5.png
Ezek szerint többféle fékfedél van. Az én 634em krómozott villás, sőt amivel eddig találkoztam mind ilyen. Mindegyiken meglehtősen passzos a fékfedél rögzítése elfordulás ellen.De minden szempontból egész rendben van 634en ez a rész, szerintem. Tényleg vagy hézagold ki, vagy próbálj bontott cuccot szerezni.
Szia,
Ha jól tudom 634-ig volt a krómozott villa+kotyógósdi.
Hézagold ki.
Viktor
első dobfék fékfedeléböl létezett több fajta is?...
most krómozott első villa van a gépben, és a szár alján van egy tuskó, ami beleül a fékfedél megfelelő vályatába, hogy fékezéskor ne tudjon elfordulni... és az a baj, hogy a krómozott villa esetében a fékfdél óriásit kottyan...
van alu villa is, és azon a "tuskó" sokkal nagyobb, az passzosan beleül a fékfedélbe...
elképzelhető, hogy a régebbi, krómozott villához másfajta fékfedél való, vagy hézagolással orvosoljam a problémát?...
Látod, te "baromállat", aki vagy még "végtelenül primitív, tanulatlan" is :D Én már csak ezért sem szólok bele semmibe :D
köszi a képeket, ezek is sokat fognak segíteni...
részletesebb, mint ami a szerelési könyvben van...
Közben megtaláltam Varga Gyuri sorozatát is:
http://gylab.fw.hu/photos/photos.php?x=./motoros/sajat_motor/nagy/szetszedtem
7 Euróért rendelhetsz az EBay-ről, három nap alatt ideér. Óva intelek attól, hogy a kuplungkosár réseibe bármit beakassz, mert helyrehozhatatlan károkat tudsz vele okozni.
A "kutyacsontok" kiszedéséhez is van egy szerszám:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/jawak01.png
Használata:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/jawak02.png
ez csak nekem jó, hogy mindenki segíteni akar... :)
hát igen, ez a tökéletes célszerszám...
sajnos nekem se időm, se lehetőségem nincs ilyen eszköz legyártására, de magát az elvet, módszert hasonlóan alkalmazni fogom...
Örülök, hogy így látod - én viszont gyakorlati ember vagyok, úgyhogy hadd segítsek én is. Kicsit korábban kérdeztél a főtengely-anyával kapcsolatban.
Van egy célszerszám a művelethez:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/jawaft01.png
Így kell használni:
http://www.ocskavas.hu/image/jawa/jawaft02.png
Ez egy 634-es primer-áttétele, de 366-tól 640-ig mindegyik 350-es Jawahoz ugyanaz a szerszám használható.
Árpád már nagyon is sokat segített...
és remélem tovább is fogja osztani az észt... :D
de majd a szerelés közben eldől... :)
van 3 blokk is... :)
majd a szétégetten gyakorlok... :D
aztán majd mehet "élesben" is a dolog... :D
Nem emlékszem, hogy megszólítottalak volna... és arra sem, hogy használható megoldást javasoltál volna -ricsi- barátunknak.
Csak a hangoskodás megint... ki a f*sznak képzeled magad tulajdonképpen ?
egyébként én olyan megoldásra gondoltam a csavar leszedésére, hogy egy pillanatszorítóval (vagy kettővel) fesztelenítem a kupplungot, kiszedem azokat a csapokat, meg lamellákat, és az üres ház "vályataiba" rakok egy laposvasat, vagy valami rögzítő eszközt, hogy a blokk falának nekiütközve ne tudjon elfordulni...
aztán mehet a csillagkulcs a csavarnak... :)
oké, akkor nem teszek közé semmit...
nem kötekedésképpen, de mintha láttam volna Jawa tömítésgarníturát valahol, és abban volt egy csomó...
vagy csak a kupplung oldali dekli alá való volt ott?...
Fogd már vissza magad baromállat! A képen ETZ kapcsoló volt, természetesen szól minden ETZ tulajdonos, hogy olyant ne tegyen be senki.
Nem veszed észre, te agyament, hogy magad minősíted, amikor akkor is durván szólsz hozzá, amikor igazam van?!!!
Nem veszed észre, hogy mindig te viszed el személyeskedés irányába a beszélgetést, ha kell , ha nem?!! Meg kell jegyeznem, végtelenül primitív, tanulatlan ember vagy.
Papír nem kell a blokk felek közé. Sőt, nem is szabad tenni oda.Valami tömítő paszta kell. Célszerű nem csak olaj, hanem benzin álló pasztát használni. Én álltalában fekete Loctite pasztát kenegetek oda. A pontos márkát nem tudom, rajta van a tuboson, hogy olajtűrő, de a valóságban bírja a benzint is, és elég magas hőfokot, ami szintén nem hátrány.
A főtengely kiékeléshez lehet használni kibelezett gyertyába épített kemény műanyagot, vagy keményfa hengerecskét.
Ne felejtsed el, hogy a primer fogaskarék leszedéséhez a leszedő csavarjára rá kell koccintan amikor teljesen meg van húzva, mert néha nagyon rá van rohadva. Bár többen vitatták ezt az eljárást itt, de rárohadt fogaskereket nem lehet leszedni másként. A tengely irányú ütést elég jól bírják a csapágyak és a főtengely is. De valszeg úgyis fel kell újítani a főtengelyt , a csapágyakat pedig cserélni, tehát mindegy hogy mennyire bírják.:D Ha pedig a főtengely jó és a csapágyak is, akkor nem szokott annyira rárohadva lenni a fogaskerék, akkor el lehet hagyni a koccintást.
Nem az ETZ-kapcsolón van a hangsúly, hanem a megoldáson - ne hagyd magad nagyhangú hülyék által erdőbe vinni. A lényeg a működési elv, és az egyszerű kivitelezhetőség.
Sokféle alkatrész jöhet szóba, dönts a belátásod szerint.
apropó, hamarosan szétbontom a tartalék blokkot, mert főtengelycserét kell eszközölnöm... legalábbis nagyon úgy néz ki a dolog... és szeretnék felkészülni mindenre...
ki milyen módon akasztja meg a főtengelyt a záróanya letekeréséhez, illetve a kupplung leszedéséhez?...
blokkközéphez kell papír tömítés gyárilag?...
kkk... :D 3k... :D ez így helyes?... :D
köszi a képeket, ez sem rossz megoldás, csak a kapcsoló tényleg gyenge... :)
látom másnak is szakadozik a bowden... :)
egyébként, ha már szóba került a pillanatragasztó... át lehet alakítani az ETZ féklámpakapcsolót... satuba befogva ki kell szakítani belőle a fekete műanyag részt, amibe a z érintkezők vannak... megmarad a menetes rész, illetve a kék műanyag rész, amit a fékkar mozgat...ezt a kék bizbazt rá kell ragasztani egy mikrokapcsoló működtető gombjára, majd mehet vissza az egész az acél házba,,, a mikrokapcsoló szépen fel- illetve beleül az acél házba, már csak néhány csepp erős ragasztó kell, hogy pozícióba tartsa... atombiztos megoldás, esetleg a műanyag működtető rúd kophat el...
Szerintem is jobb a gyári jawa kapcsoló mint az ETZ-é. Bár annál talán minden jobb. Mint az előbb írtam, a két év rekord élettartam az ETZénél. A jawa nálam kihúzta vagy 5 évig, pedig már nem volt tökéletes amikor vettem a motort.
Én mindenképpen bowdenes megoldásra szavazok.Használható a jawa is, de lehet barkácsolni házilag jobbat is, ha van kedve valakinek hozzá.
Csak ne ETZ kapcsolóval....
Az enyém is kiválóan működik. Igaz kicsit megvátoztattam a gyári helyét ,hogy a bowden ne legyen megtörve.
Két év relativ. Nekem a Jawa bowdenes első fékkapcsolóval soha semmi bajom nem volt (kb 8000 km), annak ellenére, hogy kivétel nélkül mindenkitől rosszat hallottam róla. A sajátomon kivül nem is találkoztam más Jawással, akinek működött volna. Amikor tárcsásra cseréltem, sima mikrokapcsolóval oldottam meg. Gyári kapcsoló tárcsafékeshez alig bir valamit, főleg az esőre érzékeny. Nekem egy mikrokapcsoló 10 ezer km körül teljesit esőre, fagyra sem érzékeny(bár nem erre lett tervezve) és csak fillérekbe kerül.
Közben eszembe jutott, hopgy a Lomexben vettem hasonló kapcsolót, csak rövidebb a menetes része. Van nyomásra záró, és nyitó változat is. De a műanyag rűd ebben is elég puhának tűnik.
Ha jól látom, ETZ fék kapcsoló van a képeken. Az eredeti gyári bírta pár évig, de a mostani után gyártottak nem. Még a legjobb a török, ha tudsz szerezni, az akár két évig is kibírja. Nem véletlen, hogy itt a szocimotoroson is van cikk arról, hogy váltsuk ki az ETZ kapcsolót.Én négy-5 év ETZ használat során vagy 5 ilyen kapcsolót nyírtam ki, úgy hogy a török két évig múködött. Volt olyan, amelyik két hétig bírta.Tipus hibák: A nyomogatástól deformálódik a műanyag rúd benne, egyszer benyomva marad. Némelyiknél a menetes rész préselve van a kapcsoló részbe, és egyszerűen kiszakad idővel.
Tudom, kötözködésnek veszed a dolgot, ne is higgy nekem, kérdezd meg az MZ forumon, mik a tapasztalatok, meddig bírja.Szerintem két évnél több élettartamot senki sem fog állítani.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|