:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok!
638as 4sebességes blokk mennyit forog 100nál 4.ben gyári áttétellel?
hát pont ezaz... hogy a motor gyári bordó színű, a forgalmi szerint viszont narancsvörös... tehát nem stimmel a kettő...
az ETZ-m volt narancsvörös, és a két szín közt azért óriási a különbség...
Talán segít, hogy a narancssárga 638TS szine élénkpiros38. szóval óvatosan a naranccsal!
apropó, hamarosan átiratom a Jawa-t...
namost meg tudná mondani valaki a 634 eredeti bordó színének a forgalmiban szereplő elnevezését?...
vörös? bordó?
mert a forgalmiban narancsvörös van, a törzskönyvben viszont narancs...
szóval ha már úgyis forgalmi-törzskönyv csere lesz, jó lenne tudni, mi az eredeti szín...
ezt majd jelzem az eredetvizsgálatnál...
szeva, én a bembomotor.hu-nak küldtem egy mailt... ott is elég széles az alkatrész kínálat...
az volt a válasz, nyugodtan rendelhetek, általában van az alkatrészekből, ha nincs is, 1-2 nap alatt beszerzik...
illetve más fórumon többen dícsérték ezt:
e-motorparts.addel.hu
korrekt, olcsó, megbízható...
Üdv. Márkatársak!
Van egy OdorMotor nevű cég. Rendelt már valaki tőlük alkatrészt Jawa-hoz? Egész sok minden van a webshop-jukban.
(http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/jawa.php)
Vagy honnan érdemes rendelni Jawa 350/638-hoz?
Karburátor felújító készlet általában mit szokott tartalmazni?
Haho!
Piszkosul amatőr amit kérdezek, de nekem idén tavaszig semmilyen ruhám nem volt a 10 év kisebb-nagyobb szakadásokkal telt motoros pályafutásom alatt (bukósisakot leszámítva) amit direkt motorotáshoz gyártottak volna. Ez mind azért, mert egy komplett kabát, nadrág, cipő, kesztyű, bukó összeállítás magasabb értékett képvisel, mint a 3 motorom összértéke. A dzsekit amikor vettem, mondom is az eladónak hogy én ennyiért szoktam motort venni, amibe ez a kabát kerül, nem pedig dzsekit...
Nade, amit kérdezek. A nagyok hogy hordják a motoros nadrágot? Úgy hogy aláöltözetként ott van alul az utcai ruha, vagy aláöltözet + motorosnadrág + hátizsákban az utcai?
Bocs+kösz
LeQuack
Szia!
Az az igazság,hogy nem terveztem jáwa vásárlást,de ez annyira jó állapotu,és olyan hihetetlenül olcsó, hogy megveszem.
Az embernek az a lényeg hogy eltünjön a garázsából.
Régen is voltak oldalkocsis 250es jáwák nem?
Köszönöm RAT
Jól sejted az o-gyűrűt szerintem,vagy a tuti megoldás:Feltenni egy 634-es kuplungot,esetleg a rugók alá kell egy egy alátétet erősítésnek tenni.Utána el lehet felejteni a kuplungot.Üdv:Fecó
Hát tényleg, a gyertyák.....sajna még nem tudom tartósan használni,kilómétereken át, így még nem alakul ki a gyertyakép.
A kuplunghangra valami ötlet?
Talán mégsem teljesen egyforma a két kipufogó. Újak? Ha nem, akkor valószínű, hogy korábban sokáig ment a gép aszimmetrikus gyújtásbeállítással. Akkor szokott 'érces' lenni a hangja, ha frissen van kiégetve a kipufogó, vagy még új. Ezért csapódik ki az olaj. A másiknál inkább folyt, azért hallani 'lágyabbnak'. A két gyertyát kell összehasonlítani, azok mindent elárulnak a gyújtásról!
Köszi, nem vettem észre, olyan gyorsan átszaladtam, de már megvan télleg...
Amúgy gyújtás-töltés problémás mint minden 6 voltos Jawanak a mai világban. Nekem speciel bekapcsolt lámpa mellett egy idő után elmegy a töltés, majd kikapcsolt lámpával visszajön...
Nekem van egy 82-es darab. Ha egyszer jól össze van rakva, nincs vele sok gond, kivéve hogy gyenge (13 lóerő) viszont nyomatékos: negyedikben 40-től szépen húz...és pörgős az áttétel, gyorsul 80-ig szépen. Cirkáló motor :)
Ez a gép az 1960-as évekből a 455 típusú Cz "sportosított" blokkját kapta, nagyobb sűrítés, 634 Jawa elemek (kuplung stb) más vázban. De hosszú löket, nyugodt járás kis fogyasztás.Oldalkocsi barokkos túlzás lenne rá a 13 pacinak...
Ha ilyet vennél, tudok segíteni gépkönyvvel, megvan nekem a gyári kezelési könyve, szkennelhetek belőle.
Halihó!
Köszönöm remélem nem lesz negatív élményem vele, ha netán megveszem.
ÜDV RAT
Van irodalom, itt az oldalunkon, a szakirodalom menüpont alatt, Jawa 250/559 kezelési útmutató.
Ott áll, hogy az első villába száranként 140 ccm olaj kell.
Hogy hogyan kell kiereszteni a régit, kimosni stb., azt mind megtalálod abban a dokumentumban, és még sok mást is, persze.
Jó munkát, üdv.: R
sorszám: 19904 (118658)
( előzmény: 150esRolleres, 2009-11-08 20:41:55)
Hello, az 559-es első telójába nem tudjátok mennyi olaj kell, vagy van e vmi jelzés ameddig kell önteni, esetleg vmi irodalom, ahonnan meg tudnám nézni?
Most, hogy lassacskán üzemelem be a 638-asom (mert még nincs rendszám), pár érdekességre szeretnék rákérdezni a tapasztaltabbaktól.
A jobb henger ércesen, határozottan megy, már-már MZ-sen, a bal oldali lagymatag,lágy-dohogós. Egyértelmű a gyújtáshiba?
A jobb kipuff vastagon termeli ki a végén az olajat, a bal alig füstöl.Szétszedtem őket,tök egyformák.Érdekes?
Induláskor mielőtt teljesen összezárna a kuplung, az utolsó 2mm-en, erősen sivít-nyüsszent,enyhén ránt. De ha nagyon lassan kuplungolok akkor nem. Kopott lenne a kuplungagyon az O-gyűrű?
Régen volt ilyen egy haveromnak ő nagyon dicsérte. Menni jóvolt vele, de hogy megbíható -e azt nem tudom .
Sziasztok!
Ki tudná megmondani, hogy cetka jawa 250 es mennyire megbízható motor.
Ez a horpasztott tankos 80-as évekből.
Az érdekelne még,hogy abból volt e oldalkocsis?
Vennék egy ilyet,és nem tudok róla semmit.
Köszi RAT
kösz a tippet... szóval akkor Babettáé... :)
azért kell, mert ilyen van rajta, csak 1 db. balos...
szerintem nem ronda, nagyon is jól mutat, persze rövidebb szárral...
azt hittem, MZ TS tükör van átfaragva...
Jawa Babettán volt gyári verzióban néhány régebbi 207-es sorozaton ilyen tükör, persze a gumiharmonika nélkül, azt valaki utólag húzta rá.
Amúgy eléggé randa, minek kell ez a motorodra?
Azt hiszem, van is egy ilyen a garázsban leselejtezve, megrepedt a tükörlap benne.
üdv.: R
Karburátort átpucoltad? Enyém akkor szokott ilyet csinálni, ha nincs beinditva legalább egy hónapig. A karburátorból elpárolog a benzin, az olaj ottmarad, ez okozhat gondot. Nem tudom miért, de ha kijáratom a karburátorból a benzint, akkor hosszú leállás után sincs ilyen gond.
sziasztok...
meg tudná mondani valaki, hogy a képen milyen motor visszapillantója szerepel?...
pont ilyen kellene a Jawa-ra...
http://www.postimage.org/image.php?v=Ts11ce10
szia,
nem valószínű, megpróbálom megértetni vele, mennyire keresett a megbízható, kiváló forrású szakmunka, azonban egyelőre ne számíts semmi jóra,
üdv
Engem a múlt heti első indításnál a gázbowden viccelt meg :)
De nálad benzinbaj lesz a gond, nézd csak át a karbit....
Falsot szív valahol vagy igen kevés a benzin, emiatt pörög fel, semmiképpen se hagyd így. A felpörgésnek nincs köze a hideghez.
Helló!
Van egy 350es Czetka Jawam. Ma beröffentettem, teljesen felújítás után(főtengely,felfúrták,dugók,gyűrűk...stb) és rettenetesen felpörög(gondolom a hideg miatt), és ráadásul van amikor csak az egyik henger indul be, de utána a másik is majd leállítom és megint csak az egyik, nem akartam addig menetni mig bemelegszik mert mivel most lett kész be kéne járatni és annyira pörög, hogy inkább lelöttem mielött vmi gond lesz. Na most arra vagyok kíváncsi, hogy szerintetek hagyhatom járni mig visszaesik az alapjáratra vagy vmi más miatt is lehet? Gondoltam inkább megkérdezem minthogy, kárt okozzak benne. Várom a tippeket. A válaszokat előre köszönöm!
559-es első telóba mennyi olaj kell? Honnan tudok utána nézni?
Kapcsoló csak egy van, bowden megy bele elölről-hátulról.:)
Igen, van egy furat, jó bele a 6-os csavar. De a kuplungkarnál is van :)
Nem baj, csinálok rá féklámpát...
Az én 638-asomon sem volt sosem első féklámpakapcsoló (bár mintha lenne egy lyuk a fékkarfelfogatásnál a számára).
Eddig háromszor vittem műszakira a gépet, de egyszer sem szóltak érte. Le kell informálni,hogy hova érdemes vinni.
Miskolcon a Futó utcán nem teszik fékpadra a gépeket.
Állítólag azóta, hogy valakinek beleszorult a lába a fékpadba.
Világítást, váz és motorszámot néznek (engem megkértek, hogy olvassam már fel, ne kelljen lehajolni érte :)), sárvédők, oldaldeklik a helyükön legyenek (pl egy Buell-est azzal zavartak vissza, hogy rakja fel a lánc vagy fogasszíj elülső kerekének takaródeklijét).
A fék csak annyi, hogy "tolja meg és fékezzen".
Sziasztok!
638ason hány fogas gyárilag az első és a hátsó fogaskerék?
Szia Bodnár!
Az enyémet vállalná?Emailba a többit,ha igen.
sziasztok...
egy kis látnivalót találtam a youtube-on... van több videó is...
egy Jawa 350 TS felújítása, és átépítése cafe racer stílusban... piszok jól sikerült a gép...
keressetek rá... Jawa RT 350 (Retro Twin)...
fantasztikus... :)
Szia
előgyújtás 3mm /2,7-3,2mm /
beállításmenete: cutter.hu gyújtás
Tű ha 5 rovátkás, akkor fentről a 3 vagy bejáratásnál a 4 edik.Ha sokat állt a motor akkor jobb a 4 rovátka
Merrefele lakik? Hátha meg lehet győzni, sajnos tudom milyen érzés... Engem is érdekelne fúrás, meg lehet, hogy főtengelyfelújítás is, ha mégis vállalná, cuccokat természetesen beszerzem hozzá.
Sziasztok!
Lenne egy Cezet 350 motorom, amit felújítok, a munka jól halad, de segítségre lenne szükségem. A motor általános gyújtásbeállításával kapcsolatban érdeklődőm. Alaplap beállítása, megszakító stb. Kérdésem még hogy a IKOV karbin úszóházban lévő tűt melyik rovátkába célszerű állítani? Válaszaitokat és a hozzászólásokat köszönöm!
szerencsére nálam nincs efféle gond: az öregem abszolút prémium minőségben dolgozik, valahány 360 főtengely (meg egyéb) kikerült a keze közül, semmiféle probléma nem merült fel, rengeteg célszerszámmal, préssel, megmunkálóeszközzel rendelkezik, az összes illesztést, utómunkát önállóan végzi, és rendkívűl sikeres. "külsős" munkát azonban már nem vállal, mert egy néhány gennyzsák korábban nem fizette ki.
T.Szakik!
Kitud jósszívvel ajánlani gépműhelyt,ahol csepptankos kéthengeres főtengelyt megtudnak javítani?Mert már én befürödtem.
Hát annyira azért sosem volt laza sztem, hogy egy fékpadot ne néztek volna féklámpával együtt :)
a mozaik utca is csak egy vicc, ugyanolyan kretén banda van ott is, mint a boldizsáron. kizárólag a vizsgabiztoson meg a csatlós vizsgálóin múlik egy-egy műszaki,(milyen kedve van, jó kedve, vagy nem jó kedve) egy halomszor rádobták a fékpadra a motorokat, még zajszintet is mértek, másszor meg talicskán toltam be a motort, hogy "ehun van, ni", aztán kikukázták a rendszámot, és máris nyalták rá a plakettet...
Koszonom a valaszokat.. a dizajn miatt is ,meg a fogyasztasert is.. viszont ekkora trafoval nem csinaltam semmit :P
Emiatt is feltétlen szerelj fel valamit, akár szerzel bowdeneset, vagy beépítesz a karhoz egy mikrokapcsolót.
Így van, ami fel van szerelve, annak működnie kell. És amelyiken régen nem volt index, arra nem kell utólag felszerelni. Viszont érdekes, hogy oldalason is csak egy féklámpa lehetne, nem szőröztek azért mert kettő van (szerintem minden Velorexes Jawa ilyen.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|