:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Én úgy fogalmaznék, hogy a kuposság más a genenerátoros végen. De javítson ki valaki téged, ha tévedek.:D
A forgórész (generátor) csapjai szerintem nem egyformák (javítson ki valaki ha tévedek).
Légyszi mondja meg valaki, hogy a 638-ba jó-e a 634-es főtengelye?
Meg az e-motorparts is árul, én is vettem szimmeringeket gumiharmonikát bowdent stb. egy csomó cucc jó a 350 gépekről. Budafokon van boltjuk is.
Hát ha küldtél, akkor még az nem érkezett meg, most néztem, s nincs semmi...
http://jawamarkt.cz/en/jawa-cz-125-175ccm
Van egy kissé hiányos 350es jawa 360 típusjelű motorom (csepptankos) aminek a blokkja egyben van, papírok nélkül.
Akit érdekel írjon.
Sziasztok..Jawa 488 (cz 125)-hoz hol tudnék alkatrészeket venni,rendelni ??
Még gondolkodom a dolgon, de az első megérzésem az, hogy nem nagyon működne, csak kisegítő áramkörrel.De azt viszont bele lehetne tervezni, építeni eleve a kapcsolásba.Sőt, ha van időm, csinálhatok eleve olyan kapcsolást a ilyen.
Igen, megkaptam a leveled! Gondoltam hogy házilag nem lehet hozzákötni, nem is szeretnék kókánykodni vele, ez az 1 dolog az amitől rosszul vagyok, ha valaki kókányol... Én is úgy gondoltam hogy az ülést legyártom, anyósom varrónő, szóval azzal sem lesz probléma. De mielőtt nekikezdek, inkább böngészgetek, keresgetek, hátha találni valamit hozzá. Viszont a hátuljával még mindig probléma áll fenn, hogy kötöm a motorhoz az idom takarása miatt... Megkérdezted azt az ismerősöd, aki szintén TS hez kötötte, ő hogyan oldotta meg?
Szabbensz
Árpád!
a töltésvisszajelző izzót lehet helyetessíteni LED-es megoldással?...
ki lehet váltani LED-re egyazegybe, vagy esetleg az izzóval párhuzamosan kötve?... meghagyva az izzót, az izzó meg világíthat, mondjuk az ülés alatt, ott senkit sem zavar... :D
nem modernizálni akarok, csak szeretném 1 kmórásra alakítani a szerkezetet... a neten van 1 órás műszerfal, és felfogatás is, csak a színes visszajelzők hiányoznak... ezeket meg tudnám oldani krómozott elemekkel (foglalat) + LEDes visszajelzéssel...
kérdés, hogy a töltésjelző működne-e LEDes megoldással?...
szevasztok...
ma megvolt az "első nagyobb" köröm a Jawa 634-el...
a blokk csörög-zörög, kompresszió nulla, de így is az érzés leírhatatlan (számomra)... :)
először csak finoman ismerkedve, de amikor egy 50m-es szakaszon már a negyediket kapcsoltam, és a motor még mindíg megy, mint az ökör, hááát elgondolkodtam...
ETZ-251 után váltottam, az sem volt egy piskóta szerkezet, de ez a Jawa tényleg megdobogtatta a szívemet... azt nem mondom, hogy féltem a kövér gáznál, de igencsak pislogtam a hatást illetően... Árpád szavaival élve: "Én Jawa-ra születtem"... :)
egyfolytában azon járt az eszem, tejóisten, mi lesz, ha tényleg cakkbavágom a blokkot?... :D
pedig hamarosan kezdődik a felújítás...
Az ülést nem nezéz megoldani, én is csinálom, 1 cm vastag rétegelt lemez + 6cm vastag szivacs. A műbört pedig meg kell varratni vagy varni az az eredeti mintájára . képeket találsz a neten róla. Viszont a motorhoz való rögzítést már nem lehet házilag megoldani. Levelem megkaptad?
Ah, az ötlet bennem is megfordult, csak ám a környékemen senkinek nincs oldalkocsi, 1 van, ami olyan csupasz mint az enyém...Ja, S a felfogató csatlakozók is hiányoznak... Ha esetleg valaki tud, vagy volna neki, az érdekelne, mert a csatlakozások nélkül nehéz lesz hozzákötni a motorhoz :(
Hali!Szerintem ülés ügyben az a legegyszerűbb,ha fogod magad,megnézel egy gyárit és lekoppintod.Legalább ÚJ lesz:-)Az ezeréves rétegelt lemez,meg a szakadt műbőr amúgy sem nagy látvány!
bocsi elneztem
6305 csapagybol 4 darab van 6306 nincs
Tényleg, neked ülésed volt az oldalkocsiban? Nekem sajna nincs, s fogalmam nincs honnan szerezhetnék be, hova forduljak...
Köszi a tanácsot, majd utánnajárok :)De gyári csak jobb volna...
Szia én autosboltban vettem,hasonlót 500Ft ért igaz nem krómozott hanem fekete a széle ,de szerintem jó .
Jawa és CZ-re jó 18-as kerekek,gumival ,első 3.00, hátsó 80%-os 3.25-ös és van hozzá egy bontatlan belső is,irányjelzők,meg egy első sárvédő.Cz-hez múszerfal, első lámpa eladók.
Szewasztok!
Velorex 562 es oldalkocsihoz keresek helyzetjelző lámpa búrát a sárvédő elejére! Akinek volna eladó irjon mailt: szabbensz@citromail.hu
Köszönöm!
634 hez van par csapagyam meg szimeringem!
FAG 6305 2db
SKF 6306 2db
szimering 25x62x8 4db
30x52x10 1db
valamint van meg
SKF 3206 1db
ha valakit esetleg erdekel, bontatlan origin, mar nincs meg a motor amihez lettek. esetleg 250 etz alkatreszek erdekelnek cserebe
hanibal@freemail.hu
130-as felmegy rá, de a láncvédőt le kell szedni.
Van-e valakinek infója/ötlete/tapasztalata, hogy Jawa 559, 16 collos hátsó felnire, milyen széles gumi szerelhető max. Jelenleg 3,5-16 van rajta, ez meg sem kottyan neki. :-)
ha jól tudom, ez vmi lengyel termék, sajna nincs infóm meg tapasztalatom, miként reagál az említett teljesítményhez, illetve illeszthető-e megfelelően, nyilván, ha szerepel a szabályozón a wattnyi teljesítmény, vagy az áramerősség, akkor könnyen kiderül. a vezetők kiégnek, sajna ebben sem vagyok otthon, nálam a segédérintkező, átlagos hőterhelést viselő elemén érhető tetten vizuálisan vmi, de semmi több. multizd le a masinát, a fegyverzettel viszont óvatosan operálj,
üdv
Most meg mire duplázott?!!
Ha megnézed alulról Hosszában valahol középtály hosszáb, talán valamivel előrébb van, széltében középen. Ha jól emlékszem. De valahol biztosan van.:D Egy ferde likat keréssél, ami közelében egy csavar, vagy a helye van. Az fogja a helyén tartani a spirált.De régiek az emlékeim, mert jó régen nincs az enyémen spirál, a bllokot is vagy három éve szedtem szét. De még csak le se mostam a javát két éve.:D Igaz ebből egy bő évet állt.
Mindig tanul az ember... Én eddig csak blokból, vagy hátsó kerékről láttam kihajtást. Az első kerék érdekes lehet mechanikus kilométeróra esetén.
Ha megnézed alulról Hosszában valahol középtály hosszáb, talán valamivel előrébb van, széltében középen. Ha jól emlékszem. De valahol biztosan van.:D Egy ferde likat keréssél, ami közelében egy csavar, vagy a helye van. Az fogja a helyén tartani a spirált.De régiek az emlékeim, mert jó régen nincs az enyémen spirál, a bllokot is vagy három éve szedtem szét. De még csak le se mostam a javát két éve.:D Igaz ebből egy bő évet állt.
Mindig tanul az ember... Én eddig csak blokból, vagy hátsó kerékről láttam kihajtást. Az első kerék érdekes lehet mechanikus kilométeróra esetén.
Köszi a választ, még meg sem néztem alulról a blokkot:)
Nekem ahány motorom volt eddig (kettő:), mindegyiknél elsőkerékről mért, most Izsem van annál is így van.
A robbantott ábra és az emlékeim szerint bizpny a 638 debességmérő kihajtás is a blokk alján van.
Első kerékre egyíébbként is csak a kerékpár kilométerórák vannak szerelve, a motoroknál általában a hátsó keréken lévő fogaskerékről van a lehajtás, néha a blokkból.
Ha jelen esetben a kihajtás rossz, vagy szét kell húzni a blokkot, vagy valamelyik kerékre kell jeladót szerelni digitális kilométerórához való jeladót.De kis szerencsével semmi baja a kihajtásnak, csak nem találta meg, hova kel dugni a spirált.:D
Neked nincs a blokk alján sebmérő kihajtás?
És mégegy kérdés. a kuplungoldalon lévő kihajtás sebesség, vagy fordulat (638), illetve ha az fordulat és etz első kerekem van, van ötletetek sebességmérőre?
Sziasztok!
634 kislánckereke és kuplungkiemelője jó a 638 blokkhoz is?
Hali! Kellene egy kis segítség: szétkaptam a hátsó lengéscsillapítót (kivettem a rugóból) mert fossa az olajat. viszont itt megakadtam: hogy lehet szimmeringet cserélni benne illetve mennyi olaj mehet bele? MZ rugós lengéscsillapítóról van szó. köszi
Udv.Mit kell 5000 km utan nezni, esetleg cserelni (jawa640) . Lanc, oljaj, .. stb?
Nálam is, 04 piros (638).
köszi, tényleg S.O.S. volt... :D
akkor maradok én is a pirosnál... vagy majd az eredetvizsgáló eldönti... :D
Haho!
Amikor vittem a csepptankosomat, a srácnak teljesen fogalma nem volt hogy ez itten mi. Van nekik felsorolva ez is, meg az is, mellette számok, és akkor azt választottuk ki együtt, ami a leginkább talál a motor színéhez. Itt egy bordó csepptankos esetében a pirosban egyeztünk meg, mert leginkább nem kék. A típusról meg akármit is kamuzhattam volna neki, ő gépelte be. Bármit, ami nem átlátszó. És aztán az lett a forgalmiban. 250 559
Haho!
Hát két pikk-pakk, de rend volt, viszont mostanában vacakol a feszszabim (kétoszloposra átalakított komplett, új kábeles, meg minden rendszer). A terhelő tekercs és az áram tekercs közti vékony és amúgy két vezetékből álló alkotmány szokott (immáron 2.*) elégni. Na de most hogy ez mi?!?!
Szóval? De meg hogy ilyan feszszabit látott-e már a világ?
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_6V_FESZULTSEGSZABALYZO_6V.php
És hogy az a 75W-os dinamóhoz jó?
Haho: M
Nekem 04 piros van beírva. A 04 beírás vagy a nyotatvány kódjának kiegészítése, vagy a pirosé. Mindenestre feketével van írva, ugyanúgy mint a piros szöveg.
04 Piros van az én forgalmimban. Igaz ez 638-as, de gondolom ugyanaz a szín lehet.
S.O.S.
a Jawa 634 eredeti színe miként van beírva a forgalmiba?...
piros?...
vörös?...
bordó?...
vagy egyéb?...
az 559 gyárilag pozitív testelésű dinamóval (45w) van szerelve, a 75w-os viszont (későbbi 634 és egyéb 6v változatok) negatív. ha egy-az egyben csak átdobod a dinamót, nem árt a drótokat is igazitani a negatív testelésű egységhez. egyébként csak ki kell méregetni a dinamót, üresjárásban és terheléssel, a gerjesztést meg néhány dolgot a feszszab sem egy észbontó vmi, pikk-pakk rendet lehet tenni a töltésrendszerrel
Halo!
Újra aktuálissá vált a dolog és mostmár minden részem kivan a dologgal! A mostani konfig: Jawa 250/559 (-)-os testelés, 75W-os dimankó + kétoszlopos feszszabi, az áramkapcsoló kiiktatva, helyén dióda. A feszszabi+dioda helyére be lehet tenni ezt?
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_6V_FESZULTSEGSZABALYZO_6V.php
Az MZ-s megoldásba belekezdtem pár éve, akkor még itt volt Peti74 és az ő irányítgatásával és mások értékes segítségével összejött a mostani dolog, az meg így feleslegessé vált. Nem motoroztam sokat, mert közbejött egy kis ez is, az is. És most megint keresni kéne MZ dinamót, meg drótot, meg miegyebet, ha ez menne, akkor piszok boldog lennék, mert nem kéne 60e-ért vape felszerelést, vagy powerdinamót venni. És még MZ dinamó után sem kéne kujtatni, meg mindent átszerelni és agyalni még ezen is.
Köszi: kvákk
[URL=http://kephost.com/view.php?filename=49cz_485_dunapart.jpg][img]http://kephost.com/images/49cz_485_dunapart_tn.jpg[/img][/URL]
Ez lett belőle...
http://kephost.com/images/49cz_485_dunapart.jpg
250es Jawak voltak, de a Cz inkább a sport vonal, én nem hallottam oldalkocsisról.
Sok örömet hozzá! Mondjuk én is 30e-rt vettem, most meg 100e amiben van, de új gumik, fékeszterga, betétek, akksi, műszaki, átíratás stb. Ha elakadnál, kb. feltérképeztem hol lehet alkatrészeket kapni hozzá. 25
Kb. 4100-4200-at, gumiköpenytől függően.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|