:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Sziasztok..Nemtudtok olyan oldalt ahol CZ 488 (125ccm)-ről találnék információkat? pl:műszaki adatok,stb...
Milyen a _jó_ minőségű anyag?
Jajj, ne is mondd....ismerős csapat a kelemen féle bolt....:) Viszont a dugattyúgyűrű amit vettem náluk hibátlan minőségű volt. DE komolyabb munkát én se bíznék rájuk.
Igen az hogy hol van én is tudom, mivel ott voltam, náluk csináltattam a Yamahám, Zsoltot személyesen ismerem, illetve a szerelőjükkel is beszélgettünk elég hosszasan. Történelmi hátterükkel szintén képben vagyok ;)
Amit én láttam, hogy előttem raktam össze egy ETZ főtengelyt normálisan kicentírozva, szóval nem tűnt rossznak. No meg ugye, hogy felajánlották, hogy főtengelyfelújítást és hengerfúrást, akár helyben megvárhatom, ha szükségem valamikor, ha szeretném előttem csinálják meg. DE ez lehet meg egyedi eset. Tudod ezt pont olyan, mint a Futár Peti így megy úgy, szerintem az ő munkái is elég szarok...de más meg más véleményen van. DE ugye nem árt tapasztalatot gyűjteni (már csak kíváncsiságból), ezért kérdeztem körbe, és köszönöm a visszajelzésed!!
Engem igazából csak a felhasznált anyagok minősége érdekel, valakinek csináltak e már ott vmit és van e saját tapasztalata.
üdv
Jaaajj, mégvalami. Érdekelne két hangtompító furulya, mert az enyémből szublimáltak a főtengellyel együtt... Nem szeretném, ha a műszakin beszólnának, bár tény, hogy masszív hangja lenne. ;)
Esetleg képet, leírást, valamit, hoyg leglaább ideiglenesen egy hasonlót tudjak csinálni. Gondolom hasonló megoldású, mint a verhovináé. (belső végén lezárt cső, benne lyukakkal, elzárásokkal, labirintusokkal, hogy csak a kék füst távozzon, a hang ne. :)
Hmm, pedig reménykedtem, hogy ott azért nem veszik ennyire komolyan ezeket a környezetvédelmi baromságokat a krómozásnál, és nem spórolják ki az anyagot. Megvan mondjuk a két gyári dob, az egész motor 8 évet ment (58000 km-t), majd 80-ban leadták a rendszámát, annyira nem vészesek a krómok, de már néhol felpattogott, és sajnos nem egy patika állapotú harley-króm csillogása van...
Ha érdekel valakit, nyomonkövethetitek a felújítást, hétről hétre frissítek, ha van mit.
http://jawa360.blog.hu/
Sziasztok!
Egy jótanács,h ne járjatok úgy mint én és egy pár motoros kolléga:
Van az alkatrészbörzés fórumon egy állandóan hirdetgető Szumo nevű alak.Nem vennék tőle soha többé!!!
Idézem levélváltásunkat,amiből sokminden kiderül:(Mustang cuccról van szó,2 kerék meg 1 blokknak látszó vmi)
Én:
"Szia!
Megjött a csomag.
Sajnos nem a legjobb minőségűek a dolgok...
Az egyik fékdob repedt,kuka.
1 küllő törött.
Az egyik fékfedélből hiányzik egy darab ahova a bowdent akasztanám.
A fékkulcs szintén kuka,össze van hegesztve.
A blokkból hiányzik a komplett gyújtás,a kislánckerék,
Ahengerbe bele van törve az egyik kipufogó csavar,másik menete kiszakadva.
A hengerfej lamelláiba durván beleflexelt vki.
Csapágyak,tengelyek lógnak.
Váltókar letörve,hiányzik.
Főtengely gyújtás oldali vége el van verve.
A blokk alján az egyik fülbe szintén bele flexeltek.
A kuplung pálcák helyett egy görbe drót volt bedugva.
Tömítő felületek össze-vissza verve...10e ft azért kicsit sok volt ezért a cuccért...
És még vártam is rá nem kicsit...(23nap)
A berúgókar hiányát nem is említettem.
4e-ért üzemképes blokkot vettem,karbival,trafóval,szívócsonkkal,könyökkel(kiváló álapotú)
Magától értetődően rajta a váltókarral és berúgóval.Gyújtás minden tisztességes blokkhoz jár hiszen a motor része...
De semmi gond nem lenne itt ha az elején szólsz h csak ilyened van,és kész.Max alkudtam volna kicsit.Nem lenne átb@szás szaga a dolognak.(Még szólsz is h több cuccod van,erre ezt küldöd...)
Ez nagyon nem korrekt,még akkor sem ha esetleg nem tud az eladó bizonyos dolgokról...(azért pl egy gyújtás és berúgókar hiányt nem nagy művészet és meló felismerni.)
Mellesleg a küldött képen nem is a postázott blokk szerepel...ez azért amatőr...
Nem értem h aki a neten reklámozza magát nagy alkatrész bázisként,miért reckírozza meg az ilyen dolgot h KOCKÁZTASSA A "HÍRNEVÉT"...no comment!
Erre ő:
Ezt az ócsárolósdit akár be is fejezheted mert könnyen megütheted a bokádat!
Kezdeném ott hogy nem 10000ft-ért vetted a cuccokat hanem 8310ft-ért. a többi postaköltség volt.(amit még kétszer is fizettem valami adminisztrációs hiba miatt.)
Ez magában foglalt két kereket ami használható,akármit is mondasz.Ha egy küllő hiányzik is. szerintem az nem egy javíthatatlan alkatrész,főleg egy 25 éves keréktől.Egy blokkot, egy könyököt,két fékfedelet.a blokkhoz gyújtásom nem volt. Igaz azért nem mert egy gyújtást 5000ft-ért adok,és elvitték.Igaz hogy nem mondtam, de szó sem volt róla.Nekem ez természetes mivel bontós vagyok.Gyújtás és karbi nélkül jár egy blokk...a hengerbordát nem láttam sérültnek, nem tudom mit láttál rajta sérülést.
Egy beletört tőcsavart kb 1perc kiszedni...Legalábbis egy valamit is hozzáértő emernek.
Nem értem mi a nagy gond!? Nem új alkatrészeket vásároltál.
Meg felajánlottam a személyes átvételt is.
Ha ekkora igényeid vannak akkor miért nem jötél el érte,és nézted meg mit veszel?
Ami meg a fényképet illeti Két egyforma blokkom volt, az egyiket elvitte más, a másikat meg Te. Mit foglalkozok a szaros Mustang blokkokkal hogy melyiket ki viszi.
gondolod hogy 2-3 ezer forintért fél napig szerelek hogy melyik milyen belül? darabra megy és kész. ennyi.Tudom hogy használtak az alkatrészek és nem újjak. simán lóghat benne bátrmi. Nem látok bele.
De ha ez sem elég akkor pakold össze, hozd el és visszafizetem az árát.
Nem fogok pár ezer forintért vitatkozni!
Ha meg nem hozod akkor fejezzd ezt be,nem vagyok rá kíváncsi!
Van jobb dologom is!"
Török kémény? viccelsz? jobban jársz, ha egyszerűen sörösdobozt kalapálsz fel a kipufogócsőre, a török holmi olyan látenspuffancs, meg minden, amit a janicsárnők két kávé között összegányolnak, szóval tök gáz az egész. az egyik 360 masinán még a műszakira (mozaik utca) is hurkatöltőt "szereltem fel" mer nem volt rendes, lyukmentes dob, igaz, a kissé blazírtabb hangja volt, mint egyébként...
üdv
Kelemen? Tipikus dilettáns banda, mindenféle kreténnel az élen, ilyen erővel jobban teszed, ha kivágod az ablakba a főtengelyed, és hozzámormolsz néhány gépimát, azzal sokkal előrébb vagy, mintsem hogy Kelemen szakira bíznád ezt kifinomult eljárást,
üdv
Amire te gondolsz, a Karsai-műhely, közvetlenül a hangvillás szalon mellett dekkol, mindenféle gépmunkát elvégeznek. Korábban, amikor még az "öreg" Karsai, tehát nem a fia, aki most a Yamahát pörgeti, szóval az öreg kizárólag hengermegmunkálással foglalkozott, több köbméternyi gyári dugattyút meg egyebet zsákmányolt az egykori túra-mobil áruház budaörsi raktárából, azóta persze az öreg kikopott, a jelenlegi melósok, akik többnyire erdélyi magyarok, mindenféle kontroll nélkül csinálgatnak hengerfúrást, főtengyely összerámolást, úgyhogy csak óvatosan, sokat kopott a Karsai-műhely renoméja, magyarul szar lett...
Szia
Sajnos főtengelyfelújítással kapcsolatban én sem tudok sok jót mondani. Én Pécsen a Stivicsnél csináltattam, nekem hibátlan lett, de rajtam kívűl minden Jawas mély gyűlölettel nyilatkozik róla. Én sokallom a 25000Ft-ot a kipufogóért, ennyiért kapsz jó állapotú használt gyárit, ami biztos nem dobja le a krómot. Ujrakrómoztatással kapcsolatban meg ugyanazt tudom mondani, mit a főtengelynél. Nehéz korrekt szakit találni.
Üdv!
Nem tud valaki 634-es főtengelyt jó állapotút eladót. köszönöm
Annyi pénzért nagyon jó!
Persze kérdés, hogy milyen minőségű csapágyat, hajtókart használ...
Na tökjó... :)
Végülis részemről ráér, úgyis valamiből össze kell szedni a rávalót, meg még tavasszal jogsi is jól jönne, illetve egy műszaki is, és még nincs lefestve se, a krómozás meg... örülök, ha ebben az életben valaha sikerül összeszedni rá... :)
Börzén árulnak 30-ért Török gyártmányú kipufogókat, ezekről tudtok valamit? (tudnék szerezni egy párral nagykeráron => 25000Ft), érdemesebb megvenni, mint a meglévőket újrakrómoztatni? Az eladó szerint jó minőségű, (bár etekintetben nem feltétlen kell hallgatni az eladóra) én meg szabadszemmel nemigazán látom a króm vastagságát, azt meg főleg nem, hogy alá dolgoztak-e rézzel.
1 kérdés:jawa cz 125 86-os évjárat,hány voltos 6 vagy 12 ??
A Kelemnék teljesen megbízhatatlanok.Ráadásul az említett múhely a két bolt között van a túl oldalon, tehát gondolom ugyanoda hordják a cuccot.
Nem tudok ajánlani senkit, de ha visszaolvasol jó sokat, vannak ajánlott helyek. Vagy várd meg amíg elégedett ábrázatú alak ír be ide valamit. :)
De már azzal is előrébb vagy, hogy hova ne. :D
Rendben, ha egy nap alatt ennyien ellenkeztek, én hiszek Nektek. Mit tudtok Kelemenékről, ott a szomsédban? :)
Esetleg valaki tudna egy megbízható alernatívát? Van két gyári hajtókarom, csak be kéne rakni, és "centírozni". Akár vidéken is jó, Szarvason lakom, csak a Bánkira járok fősulira. Ajánlottak régebben valakit Mezőtúron, de állítólag ő is kezd "kiöregedni", már nem dolgozik olyan jól, mint régen, illetve van egy címem, Lakiteleken, róla ketten is mondták, hogy jó, bár olyan mondta nekem, aki az MZ blokkjára odafigyel, semmi másra, de minden évben cseréli a motorját... (nem azért, mert tönkremegy, hanem mert mindig talál egy balekot, akitől vesz olcsón, meg egy másikat, akinek a meglévőt eladja drágán) szóval nemtudom, mennyire hihetek neki. Esetleg még hengerfúrás is érdekelne. Mustangot fúrtak nekem a Futárnál, az nagyon bevált.
Nekem belerakott két hézagolót a hajtókat mellé, de minek?, így nem tudták összenyomni a két sonkát normálisan. Otthoon meg ugye az egész nem passzolt a blokkba....persze ez csak akkor derült ki amikor már össze akartuk húzni...jah és az "eredeti" felújítókészelete is kaki volt.. Ugyanúgy csörgött tőle a gép, míg végül szereztem egy gyári hajtókart használtan....és mindjárt okés lett minden...
A bolt kiválló, de a gépmühelyi munkákat valahol abban az utcában végezteti el, nem messze a bolttól. nos, az a műhely valóban igen szar munkát szokott végezni. Nekem a jawa főtengelyemre való anyag felszórást szúrták el, két robogós imerősöm főtengelyén az olajozó furatot szüntették meg. Akivek eddig beszéltem, mind kissebb, nagyobb hibákkal kapta vissza a cuccát.Szerintem felejtős ez a műhely, és ezért a Petin keresztüli felújítás is, addig, amíg nem szokik le erről a műhelyről.
Egy kérdés. Van valakinek tapasztalata Nyíregyházi Yamaha szervízzel kapcsolatban. Nem Yamaha részről kérdezem, azt ismerem (pozitív), hanem van egy részlegük, ahol Mz és Jawa főtengelyeket újítanak fel, elég korrekt áron. Személyesen láttam hogy újítják fel a főtengelyeket, és eléggé tetszett. MZnél angol hajtókarokkal dolgoznak (márka nincs most képben nekem). Állítólag minőségre is rendban van a dolog. Ismeri őket valaki erről az oldalról?
üdv:
Feri
Úgy újítja a Jawa főtengelyt is mint az MZ-jét ? Mmint ami a minőséget illeti... Nekem TS-ét csinálta és egy nagy szar lett...igaz az MZ, köze sincs Jawahoz, de sztem minősége ott se különbözik....Sokan annyira dícsérik, azért vittem hozzá, nekem nagy szar lett, egy rakat pénzért...
Voltam ma Budapesten a Futár motorosboltban, ha érdekel valakit, megosztom (ha nem, akkor is) 18500-ért újítanak főtengelyt (új labirint, középsőcsapágy, hajtókarok, csapszegek, tűgörgők, amiket hallottam, ahhoz képest ők egész olcsóak, illetve hengert 6-ért fúrnak darabját dugóval, seegerrel, csapszeggel. (Csepptankos 350-esről van szó, de ugyanez 634-nél)
Soká érjük utol az MZ seket (hozzászólásban), de tartjuk az ezüstérmet :)
Ohh, én akartam lenni a 20 000. :) Na sebaj :)
Szép kerek szám ez a húszezer :)
Oldalkocsiba meg a kispolszki ülés pont bepasszol.....Átmenetileg mindenképpen megszívlelendő :)
elektromos levél ment :-)
Királyul néz ki, nagyon klassz.
Van még egy nekem, megüzletelhetjük, ha gondolod!
Teljesen jó , hogy lehet ilyenre szertenni? Én is szeretné 1 -et.
Szewasztok!
Van Velorex 562 es oldalkocsira való matricám, nagyon hasonló a gyárira, s ütősen néz ki! Szerintetek milyen lett?
http://www.keptarolo.com/show-image.php?id=c918916bf6f608bf119e5bf4e9db496a
csapszeget a dugóhoz adnak,csak akkor szabad használt főtengelyt venni ha tudsz jó szakműhelyt ahol feltudják ujjítani jól
hihetetlen, hogy még mindig ezzel szívsz... kiméregetted az elemeket, utána néztél az alkatrészeknek? ha nem jársz sehogyan sem sikerrel, vásárolj e-gyújtást, a vape egység 100 w kimenő teljesítménnyel bír, csekély hibaforással, kiváló hatásfokkal dolgozik,
üdv
Üdv, Még nem vettem tőlük, egyelőre csak a könyvjelzőkben van az oldal:)
Haho!
Onnan hogy jawamarkt.cz, már vásároltál, vannak tapasztalataid?
M
Ha nem jön kerregő traktor hang a hajtókar felől, akkor nem érdemes vele foglalkozni. A tapasztalat azt mutatja, hogy egy idő után így, vagy úgy, de megint csörögni kezd.
Milyen márkájú hajtókart érdemes venni 638-ba? Rocket van benne, már csúnyán szól. A TW is egy márka? A komplett kivitelnél jár a hajtókarhoz a görgőkön kívűl csapszeg is? Drága móka egy felújításra szoruló rossz főtengelyt venni?
8-9mm a felső peremtől ha benne van az úszó. Beállítani az úszó állításával tudod ,úgy hogy az uszóház helyet egy üveg poharat teszel oda. amin bejelölöd a szintet. Hivatalos verz.
De ha leveszed az úszóházat akkor kb 16-17 mm kell lenie bennne az benzinnek úszó nélkül.
Hali!
Ha már ilyen nagy a csend, kérdezek :)
Nincs véletlen valakinek egy eladó, működőképes Skoda fesszabályzója?? :)
Mennyinek kell lennie a 638 as Jawa normál benzinszintjének? Hogy tudom beállitani?
Sikerült a szabályzó kimenetét plusszra kötnöm.Nem, nem a lábakat cseréltem fel, hanem egy kóbor csavar került a két láb közé. Ezt csak nem csinálod utánnam.:D
Galla ismerőse: -Te Miki, nektek ugyanakkora a lakásotok, mint a mienk. Hány tekercs tapétát vettetek a nappaliba?
Galla: - 11 tekerccsel
Pár nap múlva
GI: - Te Miki, nekünk megmaradt 3 tekercs!
G: -Hát nekünk is.
:D
De az jó ha emlékszel, ma belekukkantok a dolgokba, aztán beszélünk. Köszi: M
Nem. Csak így volt bekötve. Nem olyan van most, mert leégettem.De nagy valószínűséggel jól emlékszem, mert felboncoltam, elvileg a belsejére is emlékszem.
Ez most úgy, ahogy neked van bekötve a 634-en? Összehasonlítom, de ma már nem megyek ki, hideg van. Holnap beszélünk.
Köszi: M
Pont olyan. 6 volt, 75 watt, negatív testelés, eredetileg kétoszlopos fesszab amelyik föld felé húz.Ha minden igaz a lábkiosztása a fekete doboznak, ha nem tudnád : első láb dinamó. második aksi +. Harmadik szabályzó, azaz az megy az állórészre.A töltésvisszajelzés az első lábra megy.Hirtelen ennyi jut róla eszembe.
Jóóóó! Na és akkor a 634 milyen dinamóval van? Netán 6V 75W (-) test és eredetileg 2 oszlopos feszszabi?
Én nagyon hasonlót láttam, és a 634men. Lengyel 6 voltos jawa szabályzónak tűnik, így fotó alapján.Jó ideih volt a Futár petinél, de tavaly már nem kaptam. Idén a fene tudja.
Halo!
Elfakad az epém... Te vásároltál már tőlük?
http://www.kompletanew.tkmoto.cz/www/index.htm
Én innen vettem dolgokat Tibi2T nagyon szíves segítségével, amire azóta is hálásan gondolok. Érdemes itt is szétnézni.
LeQuack
Emberek, jawasok!
Megkérdem másképp: Ki látott ilyet és milyen motoron?
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_6V_FESZULTSEGSZABALYZO_6V.php
Haho: LeQuack
Köszi! Itt a tél lassan. Befűtök a műhelybe és szétnézek vajon mi lehet a hiba...
M
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|