hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 24. vasárnap 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Lally
válasz erre | email2009-12-22 18:11:58
Az az automata váltók olaja? És azzal, csak azzal fasza?
sorszám: 20120 (119424)
(előzmény: Powerarc, 2009-12-22 17:39:34)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-12-22 17:39:34
Én ATF-et használok, annál hígabb szerintem nemigen akad.:)))
sorszám: 20119 (119423)
(előzmény: Lally, 2009-12-22 16:41:01)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-12-22 16:41:01
Nincs tapasztalatotok 10w40-es motorolaj használatáról a váltóban?
A 80w90-es hajtóműolaj szerintem sűrű ebben a hidegben. Nehezen veszi az egyest, a többi is erővel, akadozva ugrik be, mióta bejött a hideg idő. Még állványon végigkapcsolva is! Vagy a rendesen kiemelő kuplungot is fogja a vastag olaj?

sorszám: 20118 (119422)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-12-22 14:26:48
Lehúzó nélkül le lehet szedni egy pillanat alatt minden kúpra szorult dolgot. Láncfűrész lendkereket is így szedtem le. Az előkészületekkel együt kb 1 perc. Kell hozzá kompresszor és kis méretű légkalapács, elég a legkisebb. Ez olyan hírtelen és apró ütéseket ad hogy minden dolog leuugrik egyből a kúpról. Elég egy is feszítés a lánckeréknek a tengely közepébe beilleszteni és az első megnyomásra le is ugrik lánckerék. Ha nincs lehúzó akkor így a legegyszerűbb. Körmös lehúzó kevés ehhez. A tengely végén az ég világon nem látszik semmi sérülés sem. Mielőtt valaki ebbe belekötne.
sorszám: 20117 (119421)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-12-22 14:05:30
Miután nekem nem sikerült leven,masikró már igen még célszerszámot is csináltunk hozzá. Ezért az újat is szétszedtem majd összeraktam.Nem szépmegoldás ,de 2 éve tökéletesen működik.Ha normálian lácpréssel csinálod a szétszedés, akkor könyű összerakni és nem sérül meg.
sorszám: 20116 (119420)
(előzmény: Powerarc, 2009-12-22 11:38:46)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-12-22 13:33:09
Egyik haverommal volt úgy, hogy nem jott le. Vagyis lejott csak nem egy darabban :-) Amikor a gyári lehúzónak sem engedelmeskedett, megmelegitettuk a lánckereket és vizet csepegtettunk a tengelyre, :-) hát igy tortént.
sorszám: 20115 (119419)
(előzmény: Matya, 2009-12-22 13:17:31)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-12-22 13:17:31
Dehogynem lehet levenni :) maximum ha valaki előzőleg melegítve húzta fel, akkor picit tovább tart :D De lejön az :)

A végtelenített láncot meg nem annyira ajánlanám szétszedni és újra összeszegecselni....Annyira nem egészséges a dolog.....Még patentszem-cserével sem ajánlom, ha csak nem az a gyári előírás.....
sorszám: 20114 (119418)
(előzmény: Ze78, 2009-12-22 10:29:58)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-12-22 11:38:46
És az újat hogyan fogja akkor felrakni???
sorszám: 20113 (119417)
(előzmény: Ze78, 2009-12-22 10:29:58)

 
 
Ze78
válasz erre | email2009-12-22 10:29:58
Ki lehet cserélni a láncot, csak ketté kell szedni egy helyen. Az enyémről sem lehetett levenni a fogaskereket, ezér én is így csináltam.
sorszám: 20112 (119416)
(előzmény: szélkakas, 2009-12-22 09:21:45)

 
 
szélkakas
válasz erre | email2009-12-22 09:21:45
Köszönöm mindenkinek! Szóval itt Miskolc környékén lehetetlen ezeket beszerezni? Akkor már Kassa is közelebb van, mint Esztergom:)
A láncot már muszály cserélni, mert belever a blokkba, de megpróbálom először a kislánckerék levétele nélkül.
sorszám: 20111 (119415)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2009-12-21 22:56:25
Köszönöm,van benne egy pár órám
sorszám: 20110 (119413)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-12-20 14:14:46)

 
 
csimbók
válasz erre | email2009-12-20 23:05:53
Nemtudod,hogy ott CZ 488 125-höz árulnak-e alkatrészeket?
sorszám: 20109 (119410)
(előzmény: Lally, 2009-12-20 21:39:14)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2009-12-20 22:45:16
A lehúzó kísértetiesen hasonlít a trabant agylehúzóra, csak más a méretezése.
sorszám: 20108 (119409)
(előzmény: Powerarc, 2009-12-20 18:19:42)

 
 
Fullkopy
válasz erre | email2009-12-20 22:31:46
Nincs talán, le kell húzni a főtengelyről a lánckereket a primer lánc cseréjéhez. A kuplungkosár levételéhez nem kell leszedni az elsődleges lánckereket, ha kivesszük az acélperselyét.
sorszám: 20107 (119408)
(előzmény: Lally, 2009-12-20 21:34:53)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-12-20 22:01:34
Nekem úgy még a megnyúlt lánc sem jött le, pedig elég lógós volt. Újat meg esély sincsen úgy felrakni, muszáj lesz a főtengelyről leoperálni a lánckereket. Sőt, ha jól rémlik, a blokk öntvénye olyan közel van a lánchoz, hogy amiatt is a lánckerék lehúzása szükséges.
sorszám: 20106 (119407)
(előzmény: Lally, 2009-12-20 21:34:53)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-12-20 21:39:14
Ja, és hogy hol? Esztergom környékén bárhol.Itt három helyet is tudok. Nem elérhetetlen cuccok ezek.
sorszám: 20105 (119406)
(előzmény: Lally, 2009-12-20 21:34:53)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-12-20 21:34:53
Ha kiveszed a kuplungkosár alól a perselyt, akkor talán nem kell lehúzni. 66 szemű Favorit láncot kaptam, kb. 2700 forintért. A gyűrűnél figyelj mit veszel! Csak 2 mm széles, nem 2,5!
sorszám: 20104 (119405)
(előzmény: szélkakas, 2009-12-20 16:27:55)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2009-12-20 18:19:42
Az alapméret 58-as, onnan 0,25-ös lépcsőben növekszik. A primer lánc kereke kúpra van felhúzatva. Le kell előtte tekerni az anyát (amin a ford. mérő menete is rajta van műanyagból). A 2 vagy 3 körmös lehúzó is használható, de ha régóta rá van gyógyulva, akkor a tengelyvégre való lehúzó kell (hasonló mint a gömbfej lehúzó). Itt van leírás a szerelési könyvben, töltsd leg, elég részletesen leírja.
sorszám: 20103 (119403)
(előzmény: szélkakas, 2009-12-20 16:27:55)

 
 
szélkakas
válasz erre | email2009-12-20 16:27:55
Egy kis szerelési tanácsot kérnék: A 638as gyári dugója milyen átmérőjű és hol lehet gyűrűket kapni? A másik pedig, hogy a primer láncot cserélném, hogy jön le a kisfogaskerék, milyen menet? Láncot hol lehet kapni? Köszönöm!
sorszám: 20102 (119402)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-12-20 14:14:46
Jahogy a vizes. Nem tudtam, hogy a tied, pedig már sokszor láttam a gépet. Csemőn is ott volt, de a gazdája sehol... Gratulálok hozzá, ügyes darab :)
sorszám: 20101 (119401)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2009-12-20 11:17:29)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2009-12-20 11:17:29
Fent van a gép a Sárospataki túrán Csnorbi képei között p1010006 jobbról a 2.
sorszám: 20100 (119400)
(előzmény: HETYETY, 2009-12-18 21:41:21)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-18 21:41:21
11 ezer szép,biztos hogy a szived csücske a moci,én is vagyok a Pannóniámmal,lelkük van......
sorszám: 20099 (119396)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2009-12-17 21:43:24)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-18 21:39:35
Manapság nincs bennt a gépekben az anyag,megváltozott a szemlélet,ma is vannak jó mocik de nem birja mindenki bukszája......
sorszám: 20098 (119395)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2009-12-17 21:43:24)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2009-12-17 21:43:24
Igazad van mert ezek a régi vasak,ha nincs törés akkor az útszélén is javíthatók én a 634est 81ben vettem 1 tulaj vagyok 2006 ban 11000kmt tettem meg javítás nélkül
sorszám: 20097 (119389)
(előzmény: HETYETY, 2009-12-15 21:18:03)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-15 21:18:03
Igen az ember nem is gondolná hogy mennyi ember kedveli a Pannóniákat és a Jawakat,Simsonokat,Mz-ket,mindenkinek eszébe jut egy régi történet,és a nosztalgia az néha keveri a tipusokat..... nekem pénzem sincs egy komolyabb gépre,és az igazat megvalva ha lenne akkor is lenne pár szoci motor.....most van a háznál,Mz,Simson star,pannonia,Babetta még egy 350-es elférne..... az a legjobb mikor egy régi Cseh és Magyar vas nyergében ülve faljuk a kilómétert.....Ha figyelünk ezekre a gépekre akkor meghálálják.....mert régen is csináltak jó motorokat.....
sorszám: 20096 (119379)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-12-15 20:38:44
Nem várható el, hogy mindenki, aki ránéz, kívülről fújja az összes típust. Aki már valaha is összekapcsolta magában a T5 és a Pannónia szót, az nyilván ezt fogja mondani, ha kérdezősködni támad kedve. Velem is előfordul, hogy szakértenek, de inkább csak a kíváncsiság miatt. A Jawa feliratot sokan meglátják, de a 638-as típust nem nagyon ismerik. Aki kissé keresztbe lép, annak cetkajáva-k*erős-énisilyetakartam-viszlát, akit meg valóban érdekel, annak órákat tudok mesélni :)
sorszám: 20095 (119378)
(előzmény: HETYETY, 2009-12-15 20:16:41)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-15 20:16:41
Köszönöm a jótanácsokat és örülök hogy kinyomoztuk hogy melyik az a tipus,egyébként nekem most van egy Pannóniám és azt a tipust is mindenki le t5sözi pedig T1 és Tlf,szóval minden motornál általánositanak és ez nem mindig jó....
sorszám: 20094 (119377)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-12-15 19:53:23
Szerintem nem probléma, az enyém is vibrál 100 körül. Mentem bontatlan blokkossal, az is csinálja. Cseh tipusbemutató tesztek emlitik is mint "tipushibát". Persze meg lehet szüntetni, csak kisebb toleranciákkal kell összerakni mint gyárilag.
sorszám: 20093 (119376)
(előzmény: Lally, 2009-12-15 19:22:12)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-12-15 19:22:12
Na jó, de az enyém sajnos pont 90-nél csinálja...
sorszám: 20092 (119375)
(előzmény: Matya, 2009-12-15 17:31:57)

 
 
Matya
válasz erre | email2009-12-15 17:31:57
Az enyém is rázni kezdett anno...6000-es fordulat felett :D
sorszám: 20091 (119369)
(előzmény: Lally, 2009-12-15 17:09:24)

 
 
Lally
válasz erre | email2009-12-15 17:09:24
Az enyémet is :)))

Adott fordulatszám felett elkezdődő rezonancia egyértelműen főtengely kiegyensúlyozatlanság miatt van?
sorszám: 20090 (119367)
(előzmény: Szabbensz, 2009-12-15 16:44:17)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-12-15 16:44:17
Ez igaz, az én Twin Sportomat is azonnal le "czetkázták". Azért gondoltam a rosszat a 634 ről... Sorry
sorszám: 20089 (119366)
(előzmény: Jawa350speed, 2009-12-15 12:56:18)

 
 
Jawa350speed
válasz erre | email2009-12-15 12:56:18
Ha valaki 350 jawát lát akkor az biztos california, ha ez a a tipp nem jön be neki akkor biztos czetka. Szóval ezért terjedt el a köztudatban. Vannak ilyen dolgok amiken lehet vitázni de nem érdemes. Hallotam már olyat is hogy a Hoffer traktorban bőr dugattyúgyűrű volt :-) .A hülyeségnek nincs határa.
sorszám: 20088 (119363)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2009-12-15 12:39:30
Üdv Szabbensz!
A Californian350-es nem azonos a 634-es típussal.A 361/05/03/04-azCalifornian.
A 250-es Californian az 590/05/00/02-jelzésű.Az I-II Californian az alapváltozattal azonos teljesítményű.A III-as sorozat nagyobb teljesítményű.A 250-es 16.5 a 350-es 21Le.A dinamó is 10W-val többet ad,a kerékméret 19"-os.

Ez nem hülyézés,vagy leugatás.A hirdetésekben gyakran írnak téves adatokat.
sorszám: 20087 (119362)
(előzmény: Szabbensz, 2009-12-14 22:15:26)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-12-14 22:15:26
Szóval amire HETYETY kiváncsi volt, én azt irtam le, szóval nem kell leugatni, hogy hülye vagyok... Én is ugy ismerem a 634 est hogy California, s nagyon sok hirdetés is ugy szól, ennyi ember nem tévedhet...
sorszám: 20086 (119358)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-14 22:04:29
http://www.bikez.com/motorcycles/jawa_350_type_6346_1983.php Én erre gondoltam de ennek akkor más a száma kösz a segitséget.....Nekem ez a modell nagyon tetszik.....erre voltam kiváncsi...
sorszám: 20085 (119357)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-12-14 21:56:14
Ez az http://www.bikez.com/motorcycles/jawa_350_california_1970.php
sorszám: 20084 (119356)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-14 21:52:11
Akkor elnézést ezeket a jáwákat a 80-as évek vége felé gyártották,én hibáztam,mondjuk néha még a gazdája is rosszul tudja.....
sorszám: 20083 (119355)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2009-12-14 21:41:32
Ja és a tankoldalán teli krómbetét van gumi térdtámasszal
sorszám: 20082 (119354)
(előzmény: Csápisti-vizes, 2009-12-14 21:36:27)

 
 
Csápisti-vizes
válasz erre | email2009-12-14 21:36:27
A JAWA CALIFORNIA 634es csak km órája van és az első villa lemez boritásu 1981 elött gyártották
sorszám: 20081 (119353)
(előzmény: Szabbensz, 2009-12-14 09:57:09)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-14 19:44:05
Én a Jawa 350/638 -as Kaliforniára gondoltam egy krómcsik van az oldalán....
sorszám: 20080 (119350)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-12-14 10:24:38
Ez az, hogy csak becézik. Ég és föld a kettő...
sorszám: 20079 (119345)
(előzmény: Szabbensz, 2009-12-14 09:57:09)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-12-14 09:57:09
Sorry, én a 634 esre gondoltam h azt becézik a Californiának...
sorszám: 20078 (119344)
(előzmény: Tibi2T, 2009-12-14 08:38:16)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-12-14 08:38:16
Ez igy nem teljesen igaz. Az általad használt 638 távol áll a kolléga által szóba hozott Californian-tól. A Californian egy szimpla bolcsovázas filigrán motor, a blokkja kb. ugyanaz mint a 360-asé, szóval régebbi mint a 634-es. Hátránya, viszonylag gyenge a blokk, de tartós. 6V. Váltó nem volt problémás. Ebben és a 634-ben is lemez léptetovilla van, de ezekkel nem volt gond.
sorszám: 20077 (119343)
(előzmény: Szabbensz, 2009-12-13 22:29:52)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-12-14 08:14:40
Miről beszélsz? Amugy meg Twin Sportom van, Nem California... csak leirtam azt a jawa betegséget amit én eddig megismertem!
sorszám: 20076 (119342)
(előzmény: Miklósbácsi, 2009-12-13 22:52:01)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2009-12-13 22:52:01
Tanya'kaliforniai'ról beszélsz, vagy valódi Californiád van ?
sorszám: 20075 (119340)
(előzmény: Szabbensz, 2009-12-13 22:29:52)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2009-12-13 22:29:52
Ha már kérdezed, megoszthatom a tapasztalatom a Jawa ról. Én 250 es ETZ ről váltottam Jawa 350 re. Mióta használom, 1x kellett beállitani a gyujtást, a 638 asnak tipushibája a lemez váltóvilla, ami hamar kikopik, de a 634 es Jawa California öntöttvas léptetővillával jött ki, az hosszabb életű. Jawa betegség hogy leég az egyenirányitó, amit diódahiddal örök életűvé lehet tenni, s a gyári fesszabot kicserélve skodáéra, a világból ki lehet motorozni vele. A bölcsőváz miatt stabil, massziv szerkezet, jobb az úttartása, nem pörgi szét az agyát, ugyanakkor nyomatékos, és erős motorok s szerintem 1000 szer kényelmesebb motorozni Jawa val, mint ETZ vel. Szóval összességében jó a California!
sorszám: 20074 (119339)
(előzmény: HETYETY, 2009-12-13 18:59:43)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-13 19:00:57
Összességében nagyon jóknak tartom a Jawakat de ezt a tipust annyira nem ismerem.....
sorszám: 20073 (119333)

 
 
HETYETY
válasz erre | email2009-12-13 18:59:43
Sziasztok milyen motor a Jawa Kalifornia....nekem egy pannóniám van,gondolkodom hogy kéne egyet venni valamikor,az érdekelne hogy milyen motor a többi Jawahoz képest?Mert hiába szeretem a pannóniámat ami egy TLF de megvannak neki is a gyerekbetegségei,tipushibái ez érdekelne hogy a Jawaé milyen és van e hozzá alkatrész.....
sorszám: 20072 (119332)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2009-12-11 17:01:40
Erre gondoltam - http://www.motoren.sk/shop/detail/518/38
A csehek jóval olcsóbbak, de nem vagyok biztos benne, hogy ez pontosan az a Jawás felni ami nekem kell mintha kicsit más lenne - http://www.kompletanew.tkmoto.cz/www/index.htm
Légy szives kérdezd meg, hogy mennyi lenne ez 16x1.6" -os, elore is koszonom!
sorszám: 20071 (119292)
(elözmény: TyerCorp, 2009-12-11 13:28:25)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu