:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Kösz. most már értem a kéregötvözés=hőkezelés, ha így határozzuk meg akkor sok mindenben igazad van. Az említett cikk ábráinak minősége már nekem is sok bosszúságot okozott, sajnos nem én vagyok a hunyó (hogy ezt hogyan hozta össze a szerkesztő nem tudom, ha érdekel emailban elküldöm az eredeti változatot). A személyeskedésről csak annyit első hozzászólásomban már elmondtam „kinek nem inge ne vegye magára”.... , ezzel a témát részemről befejeztem.
Üdv: Gyula-bá
Gyula-bá!
Sajnos ezúttal teljesen rossz úton jársz. A kéregötvözés tulajdonképpen hőkezelés. A szó onnan ered, hogy az alkatrész felületébe ötvözőt viszünk be. A kéreg felveszi az ötvözet tulajdonságait, pl. szívós, kemény, kopásálló ésatöbbi, az alkatrész többi része pedig megtartja az eredeti tulajdonságát. A gépészetben kismillió helyen használják az eljárást, kezdve a fogaskerekek gyártásánál, különböző forgattyús szerkezeteknél, csapágyaknál és még a _dugattyúgyűrűknél_ is. Mint már említettem, ott nitridálják az alkatrészt, aminek szintén több fajtája van, de ezt most hagyjuk. A krómozás és a kromálás között ég és föld a különbség. "Krómozás" legjobb tudásom szerint csupán egy felületi réteg, ugyanúgy mint a nikkelezés is, míg a kromálás szintén a kéregötvözés egyik fajtája. A felületkezelést hagyjuk, nálam ez kimeríti a mosogatást...
A nitrált és a kromált réteg valóban eltér egymástól, de mindkét eljárás lényege, hogy az alkatrész keményebb lesz, kopásállóbb. Bátran keress rá a gyűrűkre, biztosan fogsz találni a nitridálásról is.
Másik, hogy ha érdemben akartál volna a témához szólni és nem _megint_ ellenem támadni, akkor kifejtetted volna, hogy az öntvény gyűrűkön tulajdonképpen króm bevonat van, vagy pedig kéregötvözve van-e, mint ahogyan én is mondtam. Illetve kérdeztem, mert nem állítottam semmit. Ezért van a fórum többek között...
Még egyszer kérlek, hogy a jóindulat keretein belül társalogjunk és ne arra célozgassunk, hogy ki mekkora nagy "szakember". Ha már itt tartunk, én se támadtam le ezt, pedig nem semmi mutatvány a painttel, vagy mivel elkészített "műhelyrajz":
http://szocimotoros.hu/cikkek/tuningfejlesztes/20091020_tarzisztoros_gyujtas_jawa_350_6v/pic03.jpg
Neked is boldog újévet :)
Keress az email címemen (nyákok), megbeszéljük.
Üdv: Gyula-bá
Kedves Miklósbácsi ismét pontatlanul fogalmazol! (lásd csapágy 15 vagy 16 mm) Az általad emlegetett módszerek (nitridálás, cementálás, plattírozás, galvanizálás, stb) a "felület kezelés" kategóriájába tartoznak. Tudomásom szerint az "ötvözés" nem más mint külömböző anyagok (elsősorban fémek) fém olvadékban,a hangsúly a fém olvadékon, való oldása.Nem ismerek olyan technologiát amelyik ez a felületen valósítja meg. Tehát továbbra is kíváncsian várom a "kéregötvözés" fogalmának tisztázását. Mellékesen a nitridált és a kromozott felületek tulajdonságai erősen külömbözőek.
Üdv: Gyula-bá
Gyula bácsinak!
Üdvözlet!
Lenne egy kérdésem!Vállal szerelést?Egy "szellemi termékről" lenne szó,aminek az összeszerelése a cikkben igaz hogy le van irva --feketén-fehéren,de nekem valahogy mégis magas!nemis lenne sürgős és persze nemkérném ingyen.
Ha lehet róla szó,akkor a többit telefonon
Mikor eddig gyűrűt cseréltem, alig éreztem valami kis változást. Persze nem mintha fúrásra szorult volna a gép.
Acélokat szokás kéregötvözni, hogy kopásálló, saválló, hőálló stb. legyen. Egyébként az általad emlegetett gyűrűket nitridálni is szokták, nyilván nem az öntötteket, hanem az acélokat. Ez is egyfajta kéregötvözés.
Jut eszembe milyen technológia a "kéregötvözés", én még nem hallottam róla.
Üdv: Gyula-bá
A hosszabb élettartam (megfelelő minőség esetén, elsősorban a krómréteg vastagságától függ) 1 gyűrű szett / hengerfúrás nem ritka. A "hidegebb üzemet" a gyakorlatban nehéz, inkább lehetetlen érzékelni.
Üdv Gyula-bá
Egy Jawa esetében ezek az előnyök miként jelentkeznek?
B.U.É.K. minden kedves kollégának!
Azért neked szól a válasz mert Te vetteted fel a krómozott gyűrűk témáját , de ajánlom soraimat "a kiváló szakemberek" figyelmébe (akinek nem inge ne vegye magára). De térjünk vissza a témához, nem új technológiáról van szó (a '70-es évek közepén már a "szoci táborban" is boltban lehetett kapni, személy szerint azóta sem használok mást. Előnye a krómréteg nagy keménységéből adódó hosszú élettartam ill. a króm-szürkeöntvény pár kedvezőbb súrlódási tulajdonságaiból adódó hidegebb üzem, viszont vigyázni kell vele mert ha a nagy felületi keménység nagy "feszítő erővel" párosul hajlamos idő előtt elkoptatni a hengert.
Üdv: Gyula-bá
Ja tényleg. A CCM-es Sz. Józsi.Ha nem lesz hó,be is nézek hozzá.
Köszi a választ,
maradok a "hagyományos" összeszerelésnél, a nicosilos holmikat pedig egyenlőre halasztom, a vegyesgyűrűs dugattyúkat viszont hamarosan tesztelem,
üdv
Nekem sajna nincs.De van Nyergesújfalun egy motorbontós próbáld meg nála. tel száma: (30)3897-649
Van-e valakinek 1 pár felesleges Jawa 350-es kormánynyak csészéje? Lehetőleg Egom, Tbánya, Komárom térségéből?
Bocsi! GY-M-S megyében egy öreg foszernál bukkantam rá 2 hét mulva hozom ell!
Hali!
Engem érdekel!
Mi lenne az ára? s hol lenne helyileg?
Sziasztok! Érdekel valakit vadi ujj még régi zsír pappirba csomagolt jawa bukó keret?
A legenda szerint a 100-as Skoda számlálója ugyanaz, mint a Jawakban. A napiszámlállós már csak azért sem jó, mert a nullázó "bizgentyűnél" beázik. Egyébként lehet javító szettet kapni Sokdaboltban számlálóhoz, szerintem érdemes próbálkozni, hátha megúszod fillérekböl.
Sorry, a nicasilhoz nincs tippem.
Itt van a Szakirodalomban, letölthető.
Persze lehet használni alapnak nyomatéktáblázatokat, függvényében hogy milyen anyagminőségű a csavar meg amibe hajtva van, milyen a menet, száraz vagy kent, stb. A primer hajtás anyájával nem szokott gond lenni, mivel a bal oldalon van, előrefelé forog és jobbmenetes, a tehetetlenség inkább ráhúzza.
jawa-s manualom nincsen, hrc vizsgálatra meg egyéb helyekre nincs energiám rohangálni, lehet, hogy teljesen reménytelen, illetve szükségtelen ez az egész, hogy pl. primer hajtásnak mekkora Nm a lehúzó nyomatéka. Ha rengeteg időm adódik, max. elmászok ide-oda, nyüstölök néhány csavart, aztán lehet számolgatni. Hanem, a nicosilos cuccok járhatóak a jawa-nal?
Szerelési könyvben nincsen benne?
Hát én nem használtam nyomatékkulcsot sehol a mocinál, még egyben van.:)
igaza van a cróm kopásálló az öntvény pedig jól keni az okajat és vezeti a dugót
Kollégák!
Létezik jawa-s nyomatéktáblázat? Mármint, mekkora erőt kell kifejteni a csavarok lehúzásakor, melyik fődarabhoz mekkora Nm alkalmazható? Illetve: nicosil-os dugattyút szerelhetek nem nicosil-os hengerbe?
www.czetka.eoldal.hu/oldal/hengerfuras Jawa és CZ motorok,hengerfurása,alkatrész beszerzése,stb...
BUÉK Minden Jawas kollegának! Sok balesetmentes kilómétert, s olcsó benzint mindenkinek!!!
Köszi az észrevételeket!! Különben Mahle meg Götz gyártmányokról van szó, azt gondolom, mindkettő megfelelő referenciákkal rendelkezik. Meg az is megfordult a fejemben, mivel az egyik blokk Vape gyújtással szerelt, tényleg érdemes jóhiszeműen eljárni, mivel a vape nagyságrendekkel nagyobb szikraképet produkál, a porlasztója is meg van babrálva érintőlegesen, így a dugattyú is talán nagyobb sebességet ér el. talán...
De, krómbevonatra gondoltam amit esetleg még ónbevonattal látnak el, hogy bejáratáskor a persely ne sérüljön.
BUÉK motoros kollegák!
Nem lehet, hogy kéregötvözik az gyűrűt a kopásállóság miatt? Szerintem a króm önmagában, mint bevonat kevés lenne oda, elégne.
Boldog új évet és minden motoros jót kívánok mindenkinek!
A keménykrómozott gyűrűről már hallottam én is. A tűzgyűrű kap legkevésbé kenést, ennek ellensúlyozására segít a krómbevonat.
BUMÉK!!! BUMÉK!!!
Boldog Új Motorozós Évet Kívánok!!!
Boldog Új Évet Kívánok mindenkinek!
Széles utat és neves .... :-)
Szerencsés újesztendőt Szakik!
Hanem, mit gondoltok: néhány masinán gyűrűcsereberét szeretnék elvégezni a jól felfűtött műhelyben, és kívácsni vagyok a véleményetekre. A közelmúltban kapcsolatba kerültem egy gyűrűforgalmazóval, aki meg van győződve arról, hogy a felső kompressziógyűrűnek márpedig keménykróm gyűrűnek kell lennie, az alábbiak pedig sima, szürkeöntvényűeknek. Igazából nem néztem utána, miként változhat ígí az üzem, de ha van ötletetek, szívesen veszem
Boldog motorozásban és szerencsében gazdag Újévet kívánok!
Igen, a napi számláló nélküli kivitelt keresd.
nezd meg a prototipusokat is, nagyon jok
szivesen, gondoltam, hogy tetszeni fog. ja a nemet meg angol e-bayen lehet nagyon jo minosegu matricat venni a 638-hoz, itt van a link
http://cgi.ebay.co.uk/Set-of-stickers-for-Jawa-TS-350-type-638-639_W0QQitemZ280432393464QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts? hash=item414b12bcf8
Sziasztok!639-esemben kifingott a sebességmérő,már menthetetlen!Azt hallottam hogy a skodás óra passzol bele!? A "kétszámlálósat"-ahol az alsót kilehet nullázni- aztmár kipróbáltam és az elég sokat csal!!!
Vannak az "egyszámlálósak"-- érdemes olyat beszereznem? Azzal jól fog mérni???
Eladó 68-as cz áron alul, Érd:70-588-5765
Ez tényleg nagyon komoly :-) főleg az egykerekezés. Kösz a linket SimsonosZoli!
Még az ex tulival megbeszélem, mert fel lett újítva nagyjából, de ő ismeri minden porcát.
Ez az oldal nagyon nagy!
Meg eza film is:
Ukázka honičky Jawa 350/634 vs. ©koda ze seriálu Pitaval (9.15MB, avi)
sorszám: 20175 (119540)
( előzmény: SimsonosZoli, 2009-12-26 20:25:27)
Én is a kuplungra gyanakszom. Próbálj állítani kicsit rajta, lehet nem emel ki eléggé. Még odébb van a szezon kezdete, vásárlás után úgyis illik olajat cserélni a váltóban, ha van egy kis kalandvágyad szedd le a bal oldali deklit és nézd meg a kuplungban a lamellákat. Ha el vannak hajolva, akkor is lehet hasonló tünet.
A kuplungod nem emel ki rendesen, több mint valószínű, olvasd el a dokumentációt - javítási könyv - és annak megfelelően, a bowden lekötése után állítsd be a kuplungautomata hézagát, ezután a bowdent állítsd be. Ha nagyon kopott az automata, cserélni kell.
http://www.jawagallery.net/?page=clanky/multimedia
egy erdekes link, jawasokat biztos erdekli
Akkor minden OK ha üzemszerű, annyi baja van még, hogy szállítás közben sz@rul kötöttem le, és a támasztója kihajolt, attól félek, ha visszakalapálom eltörik
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|