:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A csillag és villáskulcsok rendszeres használata remek csuklóizület erősítő... a kis kézi súlyzók is. Amúgy akinek gyenge a csuklója, nemigen fog izmos karra szert tenni. A motorozás egyértelműen fizikai igénybevétellel jár . Nem egyformán bírjuk, fizikumfüggő. Egy adminisztrátor valószínűleg picit gyakrabban pihenget, mint a kazánkovács... Az se mindegy, milyen a mocin a testtartásod, mennyi jut a saját súlyodból a csuklódon keresztül a kormányra.
Bokaizület erősítésre pedig a hoki kori kiváló.. :)
Micsoda fizikai magasságokba emelkedik ez a gázmarkolat.:DDDDD A széltől az ízületeket meg legjobban egy jó kesztyű védi.:))))
Az oldalasnál egyébként nekem az volt a legnagyobb bajom, hogy mivel egyenesen nem nagyon akar menni, ezért az egyik kéz tol, a másik meg húz.
De a markolatra visszatérve, az egy dolog hogy régebben csináltak ilyen szerkentyűt, de ma hol látsz ilyet? Én nem találkoztam vele, pedig nem egy drága cucc lehetne.
Nem az izmokkal...az ízülettel van a gond....Azt nyújtja a beléd kapaszkodó szél.....És ne hasonlítsad össze egy oldalkocsis üzemmel, volt szerencsém mindkettőhöz....Oldalkocsinál egy változó terhelés éri a csuklód, az autópályázásnál meg statikus egyirányú nyújtó terhelés....Lehet akármilyen izmod, azon nem segítesz...egyébként óránként nem árt megállni miatta egy pár percre....
Hiába na, vitorla az ember egy naked bike-on....
Nem értem mit akadékoskodtok egy gázmarkolaton ennyit.Kölökkoromban egy darab bovdennal a kezemben szeltem az utakat,mert ugye még gázbovdent sem nagyon engedte a pénztárca...Egyébként tényleg létezik Jawara olyan gázszektor ami rászorításos módszerrel beállítható a kívánt erősségre.Egyébként a menet rögzítését egy ricni szolgálja,ami nem engedi ide-oda elmozdulni a beállított erősséget.Lehet hogy ha jól szétnézek akkor találok is valahol 1-et.
Lehet de egy szorosabban járó gázmarkolat nem ugyanaz, mint egy olyan szerkezet, amely azt egy adott helyzetben rögzíti.
Haho!
Valaminek a kezelési utasításában olvastam ezt a csavaros megoldást. Miszerint úgy kell beállítani a gázmarkolat szabályozó csavarját, hogy a karburátorban lévő rugó íppeg csak ne bírja visszahúzni, de másképp könnyen mozgatható legyen a gázkar mindkét irányban. S ennek valszeg abban az időben volt komoly jelentősége - a monoton utakon megtett fárasztó km-ken felül, - amikor még nemigen volt divat indexet szerelni drága vasparipáinkra, hanem a városi forgalomban, gázadás nélkül kellett teszem azt jobbra kanyarodni. Na akkor enélkül hogy ledudálhatták a szaktárst a polonezből. Szóval úgy gondolom nem egy holdbéli dolog ez.
Mint kiderül az előzményekből, nekem sem tetszik, de nem én vagyok a karmester :)
sorszám: 20314 (119917)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-01-15 21:30:10)
Az én JAWAmon 81es 634es is ilyen szoritó gázkar volt fölszerelve gyárilag de nem túl jó
Hát, irgumburgum... mi az hogy fél óra után máris lazítani akarsz, motoros férfiember ? :))
Tanuld meg csak a szükséges módon és mértékben feszíteni az izmaidat, majd megtanulnád hamar, ha az oldalkocsis kormányával kéne bírkóznod...
Ellenőrizd a markolat szabad forgását, a gázbowden és külső kifogástalan állapotát, a rugó erejét - nem túl erős, nem lett megnyújtva ? - , a megfelelő olajzás meglétét.. a rögzítő kütyüt meg inkább felejtsd el.
Tehát ez a kis kapcsoló igaz hogy rögziti a gázkart,de amint a markolatot megmozditod visszafele-- a kapcsoló kioldja magát és nemfog szorulni még csak véletlenül sem--egészen addig amig újra nem akarod rögzitene!Valami ilyesmit emlegetett az öreg,de sajna már ő sem emlékszik rá pontosan!
Mégvalami-ha autópályán közlekedek ahol a monoton 105km/h-át folyamatosan tudom tartani,akkor szerintem nincs az az izmos kéz aminek egy fél óra után ne esne jól egy kis "lazitás"!Tehát a kacsó a markolaton van csak épp nemkell görcsbe rántva tartani a gázt!
ha van valaki aki már látott ilyet,örülnék ha megosztaná velem tapasztalatait és adna egy kis infót a megépitéséhez!
...köszi
Jobb felszereltségű Babetákra tettek olyan megoldást, amin a gázszektorban volt egy nagyfejű csavar, ezzel lehetett beszoritani-rögziteni a gázmarkolatot. Közútra 60-felett szerintem életveszélyes. Gyúrjál alkarra :-)
Mentem ilyen motorral ami megtartotta a gázkart.Nem emlészem ,hogy volt megoldva/akkor nem is érd kb 15 eve./ de ha kicsit megmozdítottam akkor vissza ugrot rögtön. Viszont emlékszem akkor nagyon bejött MZ 125 ES volt. Mondtam , hogy szorul de állítóták direk ilyen erre tisztán emlékszem.
Ez ugye akkor egy állandó előfeszítést jelentene? Akkor eszerint gázadás-gázelvétel egy szorosabban járó gázkarral történik, ami szerintem nem túl kezelhető, a gáz adagolhatóságának finomsága leromlik.
Nekem volt egy olyan, hogy a markolatra húzott gumifogantyú kicsit hosszabb volt és a pereménél súrlódott, kvázi kézigázként működve. Baromira nem tetszett, hogy elengedtem és és nem ment vissza alaphelyzetbe. Először azt hittem hogy a bowden vagy a tolattyú szorul, de kiderült hogy ez. Ki is cseréltem, azóta is így használom.
110 felett akkor a bal csukló is fáj nem?:)
Nagy sebességnél, az a hollanderes kütyü, alkalmas a majdnem csutka gáz "automatikus " rögzítésére ? Vagy csak kis fordulatszámot rögzít ?
Én a 33 éves hivatásos ABC jogsimmal , ebből 10 év taxi, nem vállalnám be, motoron, akkora látszólagos cselekvési késedelmet okozhat a kioldása ha csak mechanikus manuális és nem automata oldású ,fékezés esetén... a féktávolság megnőhet miatta, észlelés, oldás, fékezés... a ráfutásos baleseteket is szaporíthatja az ilyesmi használata, én úgy gondolom.
Aztán, lehet, más egyebet gondol erről , én már óvatos duhaj vagyok...
Amúgy, nézd meg az ami nagymotorosok többségében hatalmas karizmait , ha kicsit gyúrsz, neked sem fog fájni a csuklód :)) Nekem autószerelő az alapszakmám, a csuklóm rendesen megerősödött a csavarok évekig tartó huzigálásától, inkább a hátam fájt a hosszú úton..
És tényleg van olyan gáz-armatúra, aminek az előfeszítését egy nagyon finom menetes hollanderrel lehet állítani....És tényleg alkalmas "tempomatot" helyettesíteni....350-es CZ-n láttam....gyárilag :)
Az, hogy vészfékezésnél mennyire előnyös, nem tudom, de egyébként értem a kollégát.....110km/h felett egy full idom nélküli motoron veszettül el tud kezdeni fájni az ember csuklója./Az egy dolog, hogy CZ-vel nem utazunk annyival, de pl a Yamahámon autópályán nyáron igen/. Mozdítani sem bírod, úgy bemerevedik... És az talán még veszélyesebb, mint az alant említett armatúra/tempomat használata....
Pontosítok, rögzítőfék volt , de valóban az első kereket rögzítette az első fékkar behúzása után, annak állapotmegőrző fixálásával..
Ugyi, a kézifék amúgy biztonsági, és rögzítőfék titulusnak örvend és általában gk. esetén a hátsó kerekekre hat..
Nem vilu ez nekem , gázkarról írsz, nem gázmarkolatról.. oldalkocsisoknál volt , első fékkarrögzítő billenőfülszerű izé anno , helyesen tán kilincsmű, kilincsszerkezet lenne a neve, kéziféket helyettesített , nem kevered te véletlenül össze ezt a két dolgot ?
Ne hallgass a huhogókra, ha elfárad a jobb kezed, nyugodtan húzd a gázt a ballal, ha az is elfárad, vedd a fogaid közé a gázmarkolatot, javasolt a szörpös kezelés, úgy nem kellemetlen ízű a markolat , ez óvszereknél is nagyon bevált, a bogárhálómaszkot se felejtsd el ha közben levegőt is szeretnél venni. Kellemes, pihentető motorozást... figyu, élni tudni kell.. :))
Csak azért mertem ilyet kérdezni,mert apám 250-esén-ami még időszámításunk előttröl való - na szóval azon volt ilyen- és na most figyu- gyári!Ez valami olyasmi volt hogy a gázkarnál volt valami kis mechanikus "gomb" ,ami megtartotta a kázkart a pillanatnyi helyzetébe!de nemrögzítette annyira,hogy netudd visszaengedni ha hirtelen arra lenne szükség!Ez nemkell hogy rögtön életveszélyes legyen...
Nem lehet kapni és szerintem te se csinálj ilyet, ha jót akarsz...
Ha valaki csinált már és még nem halt meg, akkor jó nagy mákja van.....
Pihentetni a kezed? Hogy gondolod, csak rajta tartod a praclid és hadd guruljon? És ha hirtelen fékezni kell, akkor meg tekergetni kell vissza előbb?
Régen autón létezett ilyesmi, de ma már nem lehet ilyet használni.
Ha jót akarsz, hogy verd ki a fejedből.
De tudod mit? Vannak itt elektromos guruk, kérdezd meg őket, hátha kitaláltak valami elektronikus tempomatot, milyen elegáns lenne egy olyan.:)))
Szevasztok szakik!
Hosszabb motorozás alkalmával sokszor előfordult velem,hogy bizony megpihentettem volna kicsit jobb kezem,de ugye nem tehettem mert akkor a gázt ki fogja húzni?!
A kérdésem a következő:csinált már valaki közületek "gázrögzitő" szerkezetet?
Vagy esetleg árulnak ilyesmit? 350 639
Ha gondod van, csak írj ide, ha tudunk, segítünk.
Üdvi..
Megtaláltam, és pont úgy van leírva ahogy elképzeltem :) csak korábban amiket innen lementettem szakirodalmakat, csak cseh nyelvűeket találtam a gépen, ezért írtam a forumba.
hát a nick név régóta ez. 15 éve egy táborba egy gyerek találta ki, mert hasonlít az igazi nevemre. Ennyi :)
Kösz még1x!
Ha válaszomat látva tekintetedet balfelé irányítod, a menüben megleled a szakirodalom címszót. Erre klikkelve, kiválaszthatod és letöltheted a szerelési útmutatót. Pont úgy írja le a gyújtás állítást, ahogy kívántad, és olyan szinten, ahogy azt kérted :)
Szívesen :)
Üdvi ..
Hülyébb nicket nem találtál ?
Hali!
Nincs véletlenül valakinek oldalkocsi felfogatásához szükséges alkatrész eladóban? Ha tud valaki, e-mailben jelezze! (szabbensz@citromail.hu) Köszönöm!
Szabbensz
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem :) Még eddig nem szórakoztam gyújtás beállítással, így meg szeretnék kérni valakit, hogyha ideje engedi akkor leírná nekem ide forumba, hogy kell 350-es jawa-n precízen gyújtást állítani? de ugy leírva mint egy hülye gyereknek lépésről lépésre :)
A kis útmutatást előre is köszönöm!
Üdv!
elnézést! itt a hirdetés rendes linkje:
6000ft az irányár, ami erősen alkuképes.
http://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/motoralkatresz/karosszeria/hirdetes-18200502/
Alaposan, ahogy a nagykönyv előírja :)
Először a kis fékkulcsot érintőre, majd hozzá a nagyot. Mintha a bowdenkülső sokat menne össze.
A féket,hogy állítotad be?
Mind a 2 csavart állítodtad a dobnál , vagy csak a bowden végén lévőt.
Azt megnézted, hogy amikor már fog és húzod tovább a kart, a fékkar is láthatóan fordul? Ha igen, akkor nem is a bowdennel lesz a gond.
Be lehet ilyet szerezni vhol, e-motorpartsnál nincsen...
Az alsó fülön van egy kis lapos gumi, és így a váz mögé beillesztve nem zörög. A felső lapos csavar tartja, de úgy a jó , ha a felső hajlított fül rugózik egy kicsit Én erre a lapos nagy csavarfejre regesztottam egy datab gumilapot, így az ülés sem löttyen.
Az elsőfékem hamar fog, aztán koppig húzva sem blokkol. A fékpofák egyformán kopnak.
sorszám: 20288 (119835)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-01-11 18:49:14)
638-as oldaldeklijeit mi tartja? Csak az ülés alatti pöcök? Alul van egy fül furattal, de az nem kapcsolódik semmihez, mert mindenhez messze van. Mitől nem zörög eredetileg? Valami gumivalami hiányzik esetleg? Alkatrészjegyzék nincsen valahol véletlenül?
Ha nyúlik, akkor valami sufniműhelyből való példányt fogták ki. Amit én autós/motorosboltban vettem anno, annak semmi ilyen baja nincs.
Kérdezném, hogy létezik-e 350-eshez masszívabb első fékbowden? Ami nem nyűlik :(((
Az ETZ első féklámpakapcsoló a Jawán eddig bírta...1 hónap..
sziasztok!
Nekem is van egy 350-jawa tankom. Nem a krómbetétes fajta.(tehát csavar menetfészek sincs benne)
Ha valakit érdekel akkor olcsón megszámítom. Kérésre küldök képet.
motorsokk@citromail.hu
van egy Ritkább szériás CZ tankom, szép gyári állapotba rozsdamentes belsővel. itt a link:
http://www.expressz.hu/secure/showAdvert.do?rid=1&aid=18200502&cid=687
üdv a topicnak!
Peti74 gyújtásánál egyszerűbb szerkezetre szerintem nincs szükség. én ennek a megbízható, sokaknál jelenleg is bizonyító gyújtásnak a híve vagyok. ez a szerkezet bizonyít legalább 20-30motorban(többek közt nagy fordulatú tuningolt 2, és négy ütemű nyugati és távolkeleti motorban is), ennek jórészét ismerem is. a beállíthatósága csak a beállító ügyességén múlik, gyakorlatilag századpontos értékekkel lehet játszani teljesen tetszőlegesen. IGC előgyújtás szabályzó beépítése is lehetséges, minden átalakítás nélkül. egyszerű félvezetős áramköre minden felesleges integrált áramkörös hibalehetőséget mellőz, pusztán annyi ész kell hozzá, hogy ne hagyjuk rajta álló motornál a gyújtást fél órára. ő gyártott, és szerintem gyárt is ilyet. de azért mint jóbarátomat, megkérdezném, mielőtt megadom a telefonszámát.
Haho!
Na most aztán rászánom magam hogy írjak. Esténként figyelemmel kísérem minden nap a fórumot, - a leveleim olvasása után - de hogy írni kezdjek, arra nincs erőm.
Szóval itt mondok köszönetet mindenkinek a december közepén esett problémám megoldásában nyújtott segítségéért.
Kedves Bodnár!
Nem még mindig, hanem megint. (2009-12-02 19:37:35) Ez a "baj" kb. szezononként 2x előjön nálam. De most az volt a baj hogy lent a dimankónál lötyögősödött ki a vezeték. Forrasztás, illesztés -> OK.
És csakugyan, most hogy volt egy kis időm, találtam olyan levelet, ami még az elsőre jelentkező problémámkor keltek. Abban is volt már szó ezekről a lengyel feszszabályzókról és akkor is elvetettük őket. Azóta viszont láttam hogy az elektro-mechanikus szabályzók sincsenek olyan szédüetes árban, mint amennyiért én vettem. (Ez az ha valaki olyan annyira, de piszkosul és nagyon-nagyon akar motorozni, de nincs tapasztalata a piacon. Úgy csapják be hogy évekig nem kerül ki a hatása alól!!!)
Na mindegy. Lényeg hogy utána megoldottuk a problémát és Karácsony - Szilveszter között motoroztam is egy jót. Most le van zsírozva a moci és bent pihen a színben. (A garázsban ugyanis elemeire bontva újul a kacsám. Mondanom sem kell hogy hol is lesz akkor a VAPE generátor és a motoros nadrág ára. De nadrágot muszáj lesz venni, a VAPE meg most jó árban van, a kacsa meg fontos és faluhelyen autó nélkül... Szóval tetriszezget a koma a pénzzel, de hát mindenki így van ezzel.)
Hát így.
Én is mindenkinek kívánok minél kevesebb bajt, minél több benzint és minél több boldog és vigyorral teli kilométert az utakon. És persze sok napsütést, hogy úgy érezhessük magunkat mint a reklámfotókon a fekete bőrszerkós szerencsések a szép új és drága és műanyag motorok nyergében...
Haho: LeQuack
A cikk végén megtalálható az elérhetőség!
Üdv: Gyula-bá
http://jawamarkt.cz/en/electr-ignition-set-6volt-top-price-
http://sites.google.com/site/muellerelectronics/ próbáld nála, hirdeti is magát ezen az oldalon.
Próbáld meg e-mailen is, szerintem hamarabb fogsz választ kapni.
De a Gyulabával vagy Peti74-el is szivesen felveném a kapcsolatot!!Azért szeretnék felveni velük a kapcsolatot hogy gyártanak e ijen gyujtást!
Az odáig rendben van hogy részletes de én nem igazán értek az elektronikához én inkább venék egy kész konplet gyujtást elfogathato áron mert a vape gyujtást itthon 70000ft-ért kinálták és ha valakitud elfogathato áron akor jeleze azt legyen szives!!!vagy telefonon:+36302882257 ezen lörhetö vagyok elöre is köszi!!
http://peti74.atw.hu/gyujtas/elektronika/elektronika.html
Ez is egy lehetőség, már korábban is volt erről szó itt. Nézd, olvasd át, szerintem nagyon részletes.
Van egy 634 -es Jáwám és szertnék egy elektronukus gyujtásban segitséget kérni !!Gyulabá elérhetösége kelen mert nem értek az elektronikához elöre is köszönöm!?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|