:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja, én azt mondom, a gépészmérnök majd akkor ért igazán a járművekhez, ha ezirányban továbképzi magát. Mert helyből neki nem azt tanítják ám.
A gépésznek kötelező a járművekkel kapcsolatos kresz és a köhém , bm . rendelet tudás ?
A közlekedésgépésznél ez mind alapvető.
Bocs, de bizonyításnak ez a kijelentés szerintem nem elegendő :) A "legtöbb" jelző meg át is billentette a mérleg nyelvét szerintem :) Legalábbis simán úgy lehet értelmezni az általad előbb leírtakat, hogy bárki aki gépészmérnök, nem ért a járművekhez.....Azért ez elég merész kijelentés :D
Az öreget én is csak mutatóba hoztam fel :)
Nagyon jó a levezetés, csóró gyalogkakukk futhatna az életéért , de vajmi kevés eséllyel.. :)
Sajna, csóró mocis se lenne hosszabb életű, tali esetén.... :(
Szakosodás a logikai alap, nem mindenki tanul mindent. Minden szakirányú végzettségnek megvan a maga fortélya.
Matya, rossz hírem van számodra, a legtöbb közlekedésgépésznek gőze nincs az eszterga gép felújításáról, mint szánfutóköszörülés, kézi hántolás, tusírpad..
Az öregeket ne keverjük a maiakkal, tök más volt anno a képzés.
Kérek egy képet, a befont szemöldöködről, de sírnod mégse kell, elengedem..
őőő a biztonság szempontjából gondoltam. Én úgy képzelem (nekem a kacsában nincs ilyesmi, viszont nem gémberedek akár 6órán át sem) hogy utazik a koma kb. fél napja a bazi Cadillac-ben, rohadt nagy sivatag, dél van, meleg, (tudjátok ahol Forrest futott és megállt és hazament, vagy mint a műanyag motorok plakátjain) issza a Coke-ot és elgémberedett már és egy kicsit kedve támad levenni a lábát a gázról. OK. De ott egy préri farkas!!! satufék!!! de a lába arrébb van a fékpedáltól 10cm-rel, mintha a gázon volna, és az pont elég PUFF a BIPBIP a gyalogkakukk megmenekült. De ha ugyanez teszem azt egy ilyen cuccal felszerelt JAWA-val történik meg, akkor lesz mit szaladjon a gyalogkakukk, mert itt a láb fékkészenlétben van és az első féket is szinte azonnal működésbe lehet hozni, a gázkar egyidejűleg történt előrecsavarása mellett.
Ja, mert a fa megy az esztergának :) Ez pont olyan, mintha kiakasztanám a gázt és elébe mennék a dolgoknak...
Azt ne mondd, hogy egy gépészmérnök nem ért a járművekhez, egy közlekedésgépész meg nem ért az esztergához....Akkor sírva befonom a szemöldököm :D
Ha meg így van...a STABILMOTOROKHOZ ki ért? :D
Mellesleg ismertem olyan öreget, ami a Budapesti Műszaki Egyetemen végzett és mindösszesen annyi volt a diplomájába írva, hogy "mérnök"....Se építész, se gépész, se közlek, se építő vagy vegyész....
Tudnillik valamikor 1940 táján végzett :D Na akkor ki mihez értett? :) konkrétan joga volt BÁRMIT tervezni, és aláírni, ami műszaki cucc....
??? ez most hogy jön ide ?
Az esztergagép ritkán megy a fának, a marógép is eléggé.
A gép, az bizony az, gép, a jármű jármű, a gépjármű meg nagyon gépjármű . Szóval, más elvek, más szabályzás, más logika.
Európán belül a tempomat sem túl rendszeresen kihasználható, az amiországba való, ahol előtted, utánad néha száz km-re sincs semmilyen jármű.. Érdemes ezzel honunkban foglalkozni ? Itt a másik seggében vagy, autóúton, pályán is, országúton meg pláne.
Eredetileg gépészmérnök lennék :) Az informatika posztgrad.
Nana, a kormányszorító szükséges rossz, oldalkocsinál, mert a kormányszitálás leküzdésében segít, a gáz felakasztása meg a halálba jutáshoz remek útvonal . A kettőt ne mossuk össze, nem mindíg jó, ha az informatikus gépészkedik , mint a mellékelt ábra mutatja... a kézigáz funkciót pedig már a 131 zil is tudta, de nem azért, hogy kettesnél magasabb sebváltó fokozatban is használd ám...
Haho!
Valaminek a javítókönyve volt, de nem vagyok képes megtalálni, így nem is tudom idézni, de valami olyasmi elven működik, mint lentebb R.A. is vázolja. Nem a bowden holtjátékra gondoltam. Nincs kiakasztva vagy rögzítve vagy ilyesmi a gázmarkolat olymódon hogy két kézzel, vagy csavarhúzóval, vagy valaminek a kiakasztásával kéne a fékezés előtt (esetleg leszállva a motorról fél óráig) ;-) hatástalanítani, csupán a súber rugója nem bírja visszahúzni, mert finomhangolva van a dolog a szerkezet által. (tehát nem ugrik alaphelyzetbe) Fékezéskor, meg úgyis igencsak megmarkoljuk a gázkart (is).
De ha meg meggondoljuk hogy autón hogy van ez ha tempomat (mondjuk nem ugyanaz a 2, de az eredményt tekintve igen) itt az autóval szemben 2-féle módon is tudunk fékezni.
Üdv: LeQuack
Ja, félreértettél :) A "mennyiben más" arra vonatkozott, hogy mindenféle életveszélyes szerkezetnek gondoljátok - pedig nem az, még annyira sem, mint egy kormányszorító.
Ez már lassan egy óramű szerkezet lesz.:)
Igen, úgy működik, de van benne egy nagyon finom racsni is, tehát nem "kotyogósra" is állítható a gáz, ha akarod.
Kormányszorító súrlódásos elven alapul, fémlemezek között pl fékbetét anyag van, az előfeszítést csavarral lehet állítani egy gumilemezen keresztül. Vagy a gumilemez helyett lehet rugót is használni. Ezek szerint a képeken lévő állítható gázmarkolat is súrlódás növelés-csökkentés elvén működhet.
Autentikus forrás, a kép az én motoromat ábrázolja (634/05, 1982):
http://www.ocskavas.hu/image/index.php?Jawa%2FG%C3%A1zmarkolat-szor%C3%ADt%C3%B3
A szorító nagyon finoman szabályozható, szó sincs kiakasztásról. Ha vezettetek már ruszki haditechnikát, ott is van kézigáz, azt a szerepet is be tudja tölteni, de az igazi haszna rosszabb földutakon van, ti. ha jól beállítod, nem rángat össze-vissza a motor.
Hmm... mennyiben más ez, mint a kormányszorítók?
Nagyon hasonlóak, de nem egyformák.
A Jawa 65x75mm alapméretű, a CZ 66x72, eszerint a főtengely, henger, dugattyú nem cserélhető fel.
A 485 a 455-ös modellből kapta a kissé modernizált blokkját, a vázat pedig az akkor futó 472-es sorozatból "kölcsönözte".
A kuplung és váltó különbségeiről nem tudok, az lehet, hogy egyforma, nem tudom.
A blokkfeleket sem lehet oda-vissza használni, mert a CZ a közismert hosszú blokkszájjal épített, a Jawa pedig úgymond hagyományos módon,azaz, a hengerre kapcsolódik a porlasztó, a CZ-n pedig a két blokkfélből kiálló csavarok rögzítik, persze, ott a persely alatta, de maga a henger bordázott része jóval rövidebb, mint a Jawán.
Szimpatikus gép mind a kettő számomra.
üdv.: R
Nem jawa ,de lehetne az is.
http://www.kepesmotor.hu/pannonia-veteran_motor/p296616
No akkor kicsit világosabban fogalmazok Jawa mocis.:) Adott egy motor, amelyet valamikor kitaláltak, megépítették, és forgalomba is kerültek. Ezek olyanok voltak amilyenek, ha most valaki vesz egy ilyet, alapvetően AZT a motort fogja használni. Nem is állítottam hogy nem lehet fejleszteni, vagy inkább korszerűsíteni, de csodákat ne várjunk. Azzal viszont egyáltalán nem értek egyet, hogy olyan eszköz legyen felszerelve, amely régen lehet hogy elfogadott volt, de ma biztonságilag nem elfogadható.
A jogi dolgok pedig legalább alapvető szinten kell hogy érdekeljen bárkit is, aki motoron vagy más járművön beavatkozást, átalakítást végez. Nálunk az OCC motorjai max kiállításon vehetnének részt, ugye van sejtésed miért.:)
De örülök neki, ha valaki érdeklődik ilyen műszaki megoldások után, főleg meg annak ha hallgat többek tanácsára.:)
Azt írod , hogy : "fejlesztések mindig voltak és lesznek is,", mindezt powerarcnak címezve… nahát, a kis maradi powi… :) Úgy tűnik teljesen rossz nyomra tévedtél . Elárulom neked, hogy pontosan ő az , akit erről memigen kellene meggyőznöd , szükségtelen , ez a mindennapos munkája, ugyanis aktív járműfejlesztő mérnök :))
Őt csöppet érdeklik a jogszabályok , és semmiképp nem tervez ön és közveszélyes átalakításokat , akkor se, valamikor ha rég esetleg volt olyan.
A mellébeszélést arra értettem,hogy nagyon eltértetek a tárgytól-(csuklótorna,meg játékszerek a kormányon stb.),ugyanis párszor már elmondtam hogy ez nem az én agyszüleményem--ez egy létező szerkezet!Lehet hogy már valóban nemnagyon használják,de attól még szabad róla többet megtudni,nem?
meg egy csöppet visszatérve powerarcra--azt hogy "a motort elfogadtuk úgy ahogy van" -mondok erre valamit,ha szabad --fejlesztések mindig voltak és lesznek is,még ha egy szoci gépről is van szó-vegyük pl. a mágnesesgyujtást!A jogi része a dolognak őszintén szólva nem szokott érdekelni-nemakarok minden szabályt betartani,de azért köszi hogy utána néztél!
Másrészről értem én hogy mit próbáltok a fülembe súgni-ez veszélyekkel jár6 -ezt én is tudom!
Azért kösz fiúk hogy próbáltatok segiteni.
Szia!
Köszönöm!
Azt még valaki megtudná mondani,hogy a 250 jawa csepptankos motorja,és a cz 250 gömbölyű hengeres belseje megeggyezhet, vagy netán más a kettő.
Lehet e pótolni alatrészeket egymásból?
Köszi RAT
Gyanítom ő a javítókönyv tartalmából idézett, de nem jól a "gázmarkolat szabályozó csavar"-nak
nem szabályzó, hanem csak határoló és rögzítő funkciója van, mindössze a markolat a gyári nút szerinti szögben való elfordíthatóságát biztosítja egy általában csaposvégű csavar segítségével. Ha rövid a csap, vagy túlhúzzuk a csavart, akkor jár nehezebben a markolat, de az már hibajelenség. A hozzászólásának e része gyakorlatilag a helyes bowdenholtjáték beállításáról szól. Amúgy pedig, ha ráhúzzuk a gázt, és elengedjük a markolatot, a motornak alapjáratig kell szinte azonnal lassulnia, a bowdwnnek és a markolatnak akadálymentesen kell alaphelyzetbe állnia. Kanyar előtt pedig a motorfék, kétütemű lévén elhanyagolható , emiatt nem kell gázrögzítő, sőt, pont ekkor lenne a legveszélyesebb egy ilyesmi.
Valószinűleg Kacsásnak lesz igaza, az ilyen rögzithető markolatokkal kapcsolatban. "Tempomat-ként" felhasználni ön és közveszélyes. Ne bennünk keresd a hibát.
Üdv.
Ha már így személy szerint megszólítottál, az általad leírt markolat rögzítő szerkezettel soha nem találkoztam, valószínűleg nem véletlenül, az már előfordult, hogy valamilyen hiba okán a markolat szorult – nagyon kellemetlen tud lenni.
Üdv: Gyula-bá
Mi mellé beszélünk??? Ezt kifejtenéd részletesebben? :)
No akkor nézzük egy kicsit jogi oldalról.
1984 óta él egy rendelet, egész pontosan az ENSZ-EGB 60-as, amely része a 6/1990-es KöHÉM rendeletnek a járművek forgalomba helyezéséről és tartásáról.
Lefordítva belőle: „Forgatható markolat” egy markolatot jelent, a jármű egy funkcionális szerkezetét működteti, amely a kormányon SZABADON elfordul, amikor a jármű vezetője azt elfordítja.
Világos? Szabadon forgatható, nincs semmiféle állítható fék meg ilyesmi. Gondolom nem a hátsójukat vakarták a jogalkotók, mikor így fogalmazták ezt meg.
Persze, régebbi motorokon előfordul ilyen szerkezet, de ha valaki jót akar, nem fogja úgy beállítani, hogy ne szabadon forogjon. Szóval én nem agyalnék ilyen markolat utólagos beépítésén.
Beszéltem olyan emberrel, akinek volt, hogy három barátját temették egy éven belül. Mind motorosok voltak. Nézd meg a lánglovagokat április, május felé, amikor beindul a szezon. De nem baj, te csak akaszd ki a gázt magadnak...
Mert olyan szerkezetet akarsz használni, amit már nem tesznek fel motorra, és valószínű ennek oka is volt....
Ha nagyon akartuk volna, utána lehetett volna már évekkel ezelőtt járni, de elfogadtuk a motort úgy ahogy kitalálták.
Ha tudsz egyet szerezni (függetlenül a működési elvétől), szereld csak fel, aztán majd a használat során kiderül hogy beválik-e.
Azért elég jól megy nektek a mellébeszélés!azthiszem igy próbáljátok palástolni azt hogy fogalmatok sincs a kérdéses cuccról!csuklótorna?már jó hogy nem Norbi-tréning?!Infót akartam egy létező szerkezetről-de úgylátom ez számotokra kemény dió-sebaj!
Azért szivesen meghallgatnám Gyula-bát,hátha ő többet tud a szerkezetről...
Szegényt akkor hányszor rugdoshatták, hogy lekoptak? Pedig úgy indulnak ezek mint a jó anyós, első rúgásra.:D
Akkor hátra kell dőlni vagy feküdni, mennyivel kisebb felületbe kapaszkodik bele akkor a szél. Menet közben még aludni is lehet.:DDD
Valószínűleg /igen nagy az esélye/ le van nyalva a berúgó racsniról a fog....vagy a fogasívről...Vicces tud lenni, ahogy sípcsonton vágja az embert a berúgókar :D
Fenét...plexivel nem rontjuk az összképet :) Hogy nézne ki egy Jawa vagy egy régi rizskályha valami modern szarral? :D
Nincs itt hozzá szerelési könyv? Ha itt nincs semmi, akkor a Marótinál biztos van könyv. Sajna én csak a 638-asét ismerem, azé szegecselve van a kosárra téve. Próbálj meg itt keresni, vagy Vaterán, Bazárban körülnézni.
szia!
Köszönöm, holnap megnézem, de még nem szedtem szét olyat.
Ha netán a kuplung kosár rossz, olyat hol lehet szerezni?
Üdv RAT
Akkor maga a szabadonfutó lesz a ludas. Gondolom itt is a kuplungkosár hátulján van rajta. Ha szemmel a dekli levétele után nem látszik, le kéne a kuplungot venni.
Sziasztok!
Mi lehet az oka, hogy a cz 250 amikor be akarom rúgni, akkor a racsni átugrik és nem forgatja a motort.
Megnéztem és a fogaskerék bordája az ép.
De mégsem bírom berugni.
Ritkán elkapja, de sajnos ritkán.
Köszi RAT
Még szerencse, hogy nem az volt a srác problémája, hogy unatkozik a motoron és kéne valami játék a kormányra... :D
Lehet túl bivaly a Jawa súber rugója, azért találták ki, bár egy gyengébb rugó egyszerűbb lett volna:DDD
Szél ellen lehet plexit is alkalmazni, á lá aerodinamika.:)
Én sem láttam sehol, csak a Jawán :) Nem is hiányolom, én sem támogatnám a használatát....
A csuklófájásra meg van egy remek módszer a naked bike-okon....115-120km/h-s utazó helyett 100-110km/h-s :D
Oké köszönöm megnézem.
Üdv Rat
Angol leírásokat vásárolhatsz hozzá ha gondolod , itt :
http://www.motorszaki.hu/index.html
Láttam kezelési utasítást és javítási könyvet is.
Szevasztok! valameikötök szolt a multkor hogy érdekelné a zsír ujj bukokeret jawára! Ell hoztam öket még zsír papirba vannak csomagolva! Gyönyörüek!
Sziasztok!
Kérdezni szeretném,hogy valaki tud e valami adatot a czetka 485*0* tipusú 250 ccm motorról.
Azt mondták hogy ritka, mert ez egy kipufogós és gömbölyű hengeres"csepp blokkos"
Mit jelent a *0* a 485 után?
Egyáltalán jó motor?
Végülis meg vettem már úgyhogy mindegy,csak egy pár infót szeretnék róla.
Köszönöm RATBIKE
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|