:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Gázkarrögzítő bigyó a gyakorlatban is. Nem utánozni:-)
http://www.youtube.com/watch?v=n-QIFGRYPzI
Ja és a kormánybilincsek közé nem ám teszel gumit vagy bármilyen puha anyagot!
Vigyázat, ez nem gumis motortartó! Gyakorlatilag egy műanyag közbetétlap, de csillapításra némileg alkalmas, ennyi pénzt még meg is érhet. Én is cseréltem az enyémen, szerintem nyugodtan megveheted. Az más lapra tartozik, ha már rázkódik a motor, azt nem fogja megszüntetni. Van ilyen jellegű problémád?
Igen, és abban is hogy vannak olyan mai "modern" motorok szép számmal, amelyeket kényelmetlenebb vezetni (pl. sportmotorok).
sorszám: 20417 (120092)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-01-24 12:56:33)
Van valakinek tapasztalata a motor rezgéscsillapítására használható első gumis motortartóval? Esetleg a kormány és az azt tartó bilincsek közé rakott már valaki gumicsíkot?
Ilyenre gondolok:
http://www.vatera.hu/jawa_638_motortarto_rezgescsillapitos_161033619.html
Igazad van 90km/óra egy kényelmes túrasebesség.
A testtartás a nem mindegy. Már erről is írtam itt , nem azonos súly nehezedik a csuklódra különböző kormánymagasságoknál , a gericed se egyformán terhelt. Vannak túra és gyorsasági motorok, asszem ez utóbbi a megterhelőbb. Egy rendes Harley akár háttámlás is lehet, chopper kormánnyal, azzal tuti ritkábban kell megpihenni, mint a
sportmotorral. Ez Jawa fórum, százötvennel száguldozók kíméljenek :-) Maradjunk a kis túra sebességnél, százig, élménymotorozásnál....
Megfontolandó amit írsz a kormány elengedéséről és igazad van benne. Bringánál is sokszor volt már, hogy elengedett kormánnyal lazultam és az utolsó pillanatban tudtam csak kikerülni aki elém lépett. Motornál meg többszörös a sebesség és az események is gyorsabban történnek meg. Tényleg a megállás a legjobb pihentetés pláne hogy tornászni is lehet egy kicsit. Hátamat például eléggé lefárasztja az alacsony kormányra görnyedés, pláne amikor szembeszél is van.
Pontosan ilyen a teleszkóp az oldalkocsiban.
http://etbike.com/products_pictures/150_0014.jpg
Vagy jó sztem a sima 634 vagy 638 as hátsó telója is... hosszra ugyanaz. Ha valakinek volna eladó, email ben irjon!
Egyetértünk részben. Gyakorlatilag azt írod, hogy józan ember motoron nem használja a gázmegtartó bigyót, mert balesetveszélyesnek ítéled. Csukló pihentetésre marad tehát a megállás. Azzal nem értek egyet, hogy ami balesetveszélyesnek ítélt általad, az nem életveszélyes. Indokom egyszerű, egy motoros baleset könnyen lehet életkioltó is. Főleg egy rögzített gáznál, elengedett gázmarkolatnál, távol az első fékkartól, messze a gyors gázelvétel és a motorfék lehetőségétől, fékezéstől. A cselekvési késedelem nagy mértékben megnöveli a féktávolságot, így egy másképp elkerülhető veszélyhelyzet balesetbe torkollhat.
Szia!
Köszi a számod elraktam,ha netán mégis valami más tipusu alkatrész kell csörgök.
Üdv RAT
Abban nem csepptankosnak a telója van?
a blokkhoz nincs semmi, mivel ez a típus csak úgy beesett a kapun, nem foglalkoztam vele, így is egy halom idő elment, mire rájöttem, hogy 10-20 évet nyilván kibír a diófa alatt is. Szóval a blokk ugrott, a többi alkatrészem pedig más jellegű, elsősorban 559, 360, 354, 353, 361, perak250-350, és ezek nem hasonulnak a cz 485 szerkentyűhöz. Üdv, Ja, a telszámom "nyilvános": +36203926266
Sziasztok!
Cetka egysorosláncos kuplungkosarat keresek SOS!
Vagy csak azt a ricnit,ami háromszög alaku,és a kuplungkosárra van szegecselve.
Köszi RAT
Szewasztok!
Nincs valakinek véletlenül egy 350-es(634/638 Jawa hátsó teleszkópja eladósorban? Az oldalkocsimnak teljesen széthullott a telója, ezért keresnék másikat... Akinek volna email ben irjon! (szabbensz@citromail.hu) Köszönöm!
Szabbensz
szia!
Nekem eggyenlőre csak egy kuplungkosárra lenne szükségem de a késöbbiekben lehet hogy érdekelnének alkatrészek.
Ha netán mailban elküldenéd a számod azt megköszönném.
Üdv RAT
"az autószerelők nagy része egyáltalán nem ért a motorkerékpárokhoz, soha nem is szerelt olyat..."
Ezzel egyetértek. Viszont a gázmegtartó bigyó nekem is benne van a gázszektorában a korai kis TS-emnek, csak nem használom. Viszont szerintem nem életveszélyes, mivel józan ember nagyon ritkán tudná baleset veszélye nélkül kihasználni, de nekem is eszembe jutott már jó pár km után, hogy de jó lett volna ha egy kicsit pihenhetett volna a csuklóm.
nálam nyújtózik egy cz 250, a 485-ös típus, a blokkot viszont, ami teljesen gyári, bontatlan, szépen járó erőforrás nincs 3 hete, hogy valaki megvásárolta. A több cucc még nagyságrendileg a gépen van, bár néhány elemet elpasszoltam,
üdv
Jól elszórakoztunk pár marhaságon , de ideje abbafejezni mert kapunk.. de, legalább volt egy kis élet itt..
Sziasztok!
A tanácsotokat kérem. Van egy (nem rossz állapotban lévő) Mustang-om, amit szeretnék teljesen felújítani. Mivel egyáltalán nem értek a szereléshez és nem a motorszerelés, hanem a Mustang-on közlekedés a hobbim, ezért szeretném beadni valahova, ahol tudom, hogy korrektül rendbe hozzák, de a munka végén nem fizettetnek ki olyan dolgokat, amivel nem foglalkoztak. Tudtok ilyen helyet mondani? Vagy van valaki, aki segítene?
Hali!
Budapesten bocskorban járnak???? :-O
Erről a típusról beszéltem én is.:D
Halihó!
Na mindegy azért megpróbálom.
Gondolkoztam hogy a Kawasai kle 500 as omra rakom de azt nem akarom össze gányolni.
Vettem egy ts 250/1 est az oldalashoz de közbe jött a Cetka 250. Van még vespám is oldalkocsis, de annyi motort nem akarok megtartani,mert a feleségem ígyis huzza aszáját.
Azért gondolkoztam a Cetkán mert az jobban tetszik mint az MZ.
Üdv RAT
Ja, tudom mi volt furcsa :Royal Enfield helyesen :)
Vagy www.czcprestice.estranky.cz
Érdekes, mert elvileg az oldalkocsi típusbizonyítványának tartalmaznia kéne, milyen gépekhez van saját gyári rögzítőeleme. Lehet, hogy a BMW-nek van olyan, azért sikerült a műszaki. Az Einfild igen régi márka. Lehetett hozzávaló cucc. Ugyan, pl. a velorexnek is van univerzális , azt láttam .
Én mielőtt elkezdeném a dolgot, csak felhívnám telón a NKH Engedélyezési Osztályát, tapasztalatom szerint készségesek. Másik lehetőség bármelyik NKH vizsgaállomáson kifaggatni a vezetőt .
Ha pesti vagy, hívd fel telón a Vas Gereben utcai bázist, és kérd Hetényi Tamást, ő ott a főmufti, biztos lehetsz benne, hogy segít. Ha spontán nem tudja, utánanéz. Telószám a NKH lapján lesz..
Amúgy a másik követelmény a motorkerékpárral szemben van támasztva, alkalmasnak kell lennie oldalkocsi csatlakoztatására. Ez a másik akadály. Ha már láttál olyan motort oldalkocsival, van esély, ha nem, akkor szerintem bajos lesz.
Helló.Itt nézted már az infókat cz-ről ?www.czetka.eoldal.hu vagy www.cezetmania.info
Szia!
Köszi,de abban bízok hogy valahol rábukkanok egy komplett blokkra.
Az összeépítés szerintem már nem gond,mert egyre több oldakocsis motort látni,amit vagy túra ,vagy gyorsasági mociból csináltak.
Van egy haverom egy régi BMW oldalkocsit épített egy új Royal Einfildhez.
Minden gond nélkül levizsgázott.
Üdv RAT
Talán itt lesz alkatrész neked, ha rajz nem is, amúgy a szocin már 2005-ben is panaszkodtak, hogy 485-höz nincs semmi.
zénó21 27. hozzászólás
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9193964
Tuti, hogy valami régi könyvből lopta a szólásokat , ha valóban nem a vérében van :)
Van egy régi szakácskönyvem, Így kezdi a gulyáslevest :" végy egy birkát a nyájból" a többit el lehet képzelni..
Most nem bonyolódnék bele a jogszabályi háttérbe, az a lényeg, csak akkor építhetnéd össze, ha valaha volt már ilyen hazánkban hivatalosan típusbizonyítvánnyal forgalomba helyezve, másképp nem fog levizsgázni.
Aha, bukta, szóval te is bocskorban sétálgattál pulyakorodban :))
Sziasztok!
Cz 250 elbírna egy MZ oldalkocsit?
Azért kérdezem mert nem tartanék külön azért egy MZ-t hogy mégegy oldalkocsis mocim legyen.
Rádobnám a Cz re.
Üdv Rat
Valószínűleg ők is poénnak szánták, de tényleg jó. Egy ilyen weboldalt többen átolvasnak, mielőt felteszik a netre.
Gyerekkora óta ismerem a sorok íróját, hidd el nekem, hogy budapesti :)
Ez a mondat nagyon jó , megérdemli a bemásolást .
"Ölég vicces egy motorszerelő, akinek nincs jogsija, s ezért jogszerűen nem próbálhatja ki az általa javított bringákat. Azért, hogy a MAMI Csapatában tanulókat ne érhesse ily csúfság, Magyarországon egyedülálló módon jogosultságot szereztünk a Közlekedési Főfelügyelettől járművezető képzésre is. "
Megjegyzem , sokadik olvasatban már nem Szegedre tippelek, Erdélyre inkább. Az "s" miatt, és a fogalmazás szókincse is ezt támasztaná alá .
Bocs mindenkitől, ez off de nem tudom kihagyni :)
Idézek a lapról:
"Most megmutatjuk Néked
aktívan bevonunk Téged
Amit nem tudunk Néked
Ölég vicces egy motorszerelő, akinek nincs jogsija"
No, ha ez mai nyelvezetű ,akkor csukott füllel járom a pesti utakat félszáz éve , és neked van igazad, akkor bocs, én elismerem, ha tévedek, nem küzdök, ha véletlen marhaságot állítok , elviszem a balhét.
Nana , most , lehet ő jelenleg butapesten, meg okoson is, de az ízes kedves tájszólása , a stiláris eszközei azok bizony kincset érő nyelvi remekek, nem fővárosiak, erre mérget vennék.. Ő bizony tájszólással bír, ami lassan sajna kihal.
Teljes egészében gyári szerkezet, eredetileg is a motoron volt. Láttam elfekvő darabokat teljesen újonnan is, tehát nem egy beszerezhetetlen valami (csak tudd elmondani, mit is keresel, mert kevesen ismerik). Maga a markolat is a szerves része a szerkezetnek, a bowden szereléséhez nem is kell semmilyen szerszám.
Hát, ezt most nagyon mellélőtted :) Budapesti az illető.
Helóka!
Örülök hogy mások is hozzászóltak a témához és igy végre talán többet megtud6ok erről a titokzatos markolatról!
Nem vagyok mindennap gép előtt(legtöbbször a műhelyben újitgatok,szerkesztgetek) :),úgyhogy külön köszönet azért hogy sikerült megfejteni a "rejtélyt"!
R.A.-lenne 1-2 kérdésem,ha megengeded?!
Nemtudtam a képről jól kivenni,hogy ez gyári vagy más gépről átszerelt vagy otthon fabrikált szerkezettel állunk szemben!
Valszeg továbbszárnyaltak a gondolataim :)
Még véletlenül sem bántás képpen mondom, de megint elmentél az elmélet irányba.....Az előbb is mondtam: egy gázszektorról beszéltünk.....
Tök véletlenül leltem erre az érdekes lapra, tuti "Szögöd" környéki aki fogalmazta :)
http://www.mami.hu/tajekoztato.htm
Motorkerékpárszerelő suli...
Én továbbra is a szakirányú képzettség szükségessége mellett voksolok . Nem kell a diplomáig elmenni, egy géplakatos alapesetben nem tud autót szerelni,az autószerelő meg nem tud forgácsológépet. Pedig mindkettő ugyanazt a fémipari alapképzést kapta, és az esztergában is, meg az autóban is van pl. sebességváltó vagy folyadékszivattyú.
Az autószerelőnek sem kötelező a jogsi. De, hogyan fog féket próbálni, például, javítás után ?
Egy ismerősöm autószerelő, javít és vizsgáztat, ez utóbbi miatt fejből vágja a műszaki megvizsgálásról szóló KöHÉM rendeleteket, mert enélkül nem boldogulna . Nem fejlesztőmérnök :)
Odáig már el se mennék, hogy az emberek nem állatorvoshoz járnak, pedig ő szinte ugyanazt tanulta, mint a házidoki... :))
Az már csak hab a tortán, hogy az autószerelők nagy része egyáltalán nem ért a motorkerékpárokhoz, soha nem is szerelt olyat...
Szia,köszönöm!
Na ezeket nem tudtam,nem tudom hogy hogy keressek rá,mert a Cz 485 re nem nagyon ad ki semmit.
Robbantott ábrát meg egyáltalán nem találltam.
Mégegyszer köszi!
RAT
Látod pont erre utaltam az előbb....a "papírmérnököknek" a jogszabályi háttér a fontos.....
Az öcsém építészmérnök, de az életben nem kevert egy talicska betont sem.....azért tartott egy kiselőadást a betonozásról...Én inkább megcsináltam a pofázás helyett....
Neharagudj, de úgy gondolom, hogy egy "szaros" gázszektorhoz nem kell KÖHÉM rendelet tudás:) Ahoz elég a gépészet....
Fejlesztőmérnöknek kellenek az általad felsoroltak..... Mellesleg ugye nem elhanyagolható tényező, hogy a közlekedésgépészet is az általános gépészetből alakult ki.. :)
Ne csak a műszaki részét nézd, abban az ügyesek elboldogulnak. A jogszabályi felkészültségi háttérre utaltam.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|