:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem akartam a szakszót írni, miszerint "eltolt tengelyű" mert amennyi eszed van, arra gondoltál volna, hogy valami tengelyt tologatni kell , vagy valami elrontott tengelyről csacsogok :)
Amúgy, kérdezz meg egy gépészmérnököt, mi is az az eltolt tengelyű ..
Csak szemléltettem "gyengébbek " kedvéért , látod, így még így te is megértetted :)
Amúgy, ezt "baromságot" élesben alkalmazzák az autógyárak, a helytakarékos kisméretű pótkerékkel, ha esetleg ezt sem tudnád ...
Na azért csak kérdezd meg hivatalos helyen...érdekel az ő válaszuk is.......
És ki az a barom, aki úgy közlekedik az autójával, hogy a két oldalon eltérő abroncsok vannak?? mewgint elmentél az elméleti "baromságok" felé :) Mert igen, ELMÉLETBEN valahogy hasonlóan történne, de aki megteszi, az meg is érdemli....
Hát de EZT az előző írásodból, meg abból az....öööö...fogalmazzunk úgy, bár kissé erős ;) ....elnevezésből, amit te használtál rá, esélytelen lett volna kihámozni :) Mellesleg valahol éreztem én, hogy erre gondolsz, de egy kis marogatás nem árt sosem :D
Asszem nem láttál még motorkerékpár fékpadot, az előzményekben már leírtam, hogy műxik a satuja ... hogy minek, a motort rögzíteni, méréshez, azt a nkh. megválaszolja.. ők vették a speciális eszközt, motorhoz, nem én.
Szóval, az adott kerék elég nehezen lenne mérhető oldalkocsi esetén , eddig eljutottunk, de , ha mérhető, akkor tudni kell, hogy a motor hátsó kerekéhez képest XYZ százalékban gyengébb fékhatásra kell állítani az oldalkocsi kerekét, hogy fékezésnél ne húzzon el. No, ezt az arányszámot tán még nem sakkozta ki a nkh... és, kétkerekes befogósatu sincs az oldalashoz...
Írom ezt azonos fékhatásra, és első kerékre értve. Nem mintha a hátsónál nem lenne épp ennyire veszélyes, de ez a szitu látványosabb ....
Csak neked, a könnyebb megértés miatt.. ha a kocsid bal abroncsa 165 -ös, a jobb meg 145-ös szerinted, mi fog törpénni vészfékezéskor ? Én asszem jobbra felcsavarod magad az első póznára.
Az eltérő tengelyű a két nyomon haladó nem egytengelyűsége. Magyarul az oldalkocsi tengelye a motor hátsó tengelye előtt van. Emiatt nem egytengelyű a motor segge az oldalassal :))
No ,, Matyánk, AZ ilyen.. :)
Majdnem egyszerre írtunk.. no, adódik a kérdés, miért is nem fékpadozzák az oldalasokat, asszem mi hiába vitázunk erről, a jövő héten felhívom a kedvenc vizsgabázisomat, infóért... Amit én gondoltam erről , leírtam, az ő véleményüket pedig megszerzem...
Amúgy, ha a kis oldalkocsi kerék egyforma fékhatással bírna a motor hátsó kerekéhez képest, úgy gondolom, rendesen jobbra rántaná a gépet a kisebb abroncsméret miatt. Persze matematikailag meghatározható lenne a kedvező fékeltérés mértéke , de a gép rögzítése méréshez nincs perpill megoldva.
Kezdem a végén...Az autókat is felteszik a két nyomon járásuk ellenére :)
A kerékméret miért is lenne gond? Ezek alapján, ha egy Pannónia után az én 250-es Jawám jön a sorban, akkor szarban a haza? :)
Eltérő tengelyű????? AZ milyen? :)
Szerintem a fékmérés a fékpadon lévő ADOTT kerékre vonatkozik.Az kivitelezhető........ Az ovalitást meg a fékdobon ÖNMAGÁHOZ mérten vizsgálják....
Mint mondottam volt, a motorkerékpárokat is úgy mérik, egyik kerék satuban, a másik ekkor mérhető. Oldalkocsinál az abroncsméret eleve kisebb a többinél, ráadásul a fékpad kicsavarja, kidobja a fékezett kereket, ha ráállsz az oldalkocsival, így nem lesz értékelhető mérés eredmény. Okoskodhatsz erről, és bárki más is, akkor sem lesz oldalkocsi fékhatás mérés padon a hivatalos vizsgabázisokon. Ők tudják miért, én csak sejtem, velük vitatkozz erről. Ha bárki ideír, hogy padon mérték az oldalkocsi fékét, akkor ma te nyertél.
Lesatuzni? Minek? Két görgő van, ami 5km/h-s sebességet "szimulál". Ha nagyon akarod, biciklivel is ráállhatsz, egy kereket néz mindig. Cinkelni se nagyon lehet, mert a grafikon alá kinyomtatja a számszerű értékeket, aminek a vége, hogy megfelelt, vagy nem.
http://www.vatera.hu/czetka_jawa_250_163015435.html
Ha ezt árulod, bajban vagy, jármű tulajdonjogával csak tulajdonos rendelkezhet . Ha a tulajdonjogodat nem tudod igazolni a közbenső tulajdonosokkal köttetett adádvételikkel , a legutolsó bejegyzett tulajig, akkor rossz esetben csak orgazda lehetsz.
Jó esetben meg van egy vitrintárgyad , ami eladhatatlan.
Az enyémen ugyan nem mértek féket, egyáltalán .Legeltették a szemüket a kifogástalanul , műszakilag és esztétikailag is felújított oldalason, a világítást megnézték,az oladalas csatlakozásait, rögzítéseit, a gumikat, oszt már küldtek is kifele a csarnokból, nkh vizsgabázis... nem kamuvizsga..
Mert nincs olyan fékpad, ami lesatuzza a motorkerékpár első és hátsó kerekét, úgy, hogy az oldalkocsi mérhető legyen , de ez se lenne megoldás. Mint tudod, oldalnézetből 3 egymást nem takaró kerékről beszélünk. Ráadásul az oldalkocsi kereke kisebb, a fékdob ugyanaz, mint hátsó, vagy, ha az első nem tárcsás, akkor azzal is megegyező. Ne menjünk bele elvi számításokba, a Közlekedési Hatóság se ment bele. Hogy mérsz egy eltérő tengelyű kereket, mihez viszonyítod, a kapott értéket, és egyáltalán,kezdjük itt, hogy teszed fékpadra ?
Hja, néztem is valamelyik nap. De!!! Nem lenne érdemesebb a forgalmis tulajjal biankó adásvételit iratni? Mert a leírásod a Vaterán nem valami bizalomgerjesztő. De ezt csak jószándékból írom, nen kekeckedek ám!
Sziasztok!
czetka 250-485 eladó üzemképes állapotban első sárvédő és akksi nélkül.
Frissen fényezett tank és dekli.
Forgalmi van rendszám nincs meg.
vaterán megnézhető.
55 000 ft
0630 215 61 50
Szia!
Írtam és várom a választ.
Köszönöm hogy ilyen gyorsan reagáltál.
Üdv!
Esetleg tudnának, de nem fognak.:)
Bár emlékeszem még arra, amikor nem fékpadon vizsgálódtak, hanem kint a vizsgabázis udvarán, hogy koma, gyorsíjjon mán fel oszt adjon egy kövér féket.:) És külön az elsőre, külön a hátsófékre szólt a szemsaccos vizsgálat.:)
Oldalkocsiféket egy ízben sem mértek, gondolom vagy nem volt ilyen készülék, vagy ha igen, nem akartak babrálni vele hogy előszedjék.
Miért ne tudnák az oldalkocsiét is mérni???
Szia!
Nekem van jobbos hengerem 638-ra. Ha érdekel még írj.Email: motorsokk@citromail.hu
De, ugye, az oldalkocsifék nem mérhető, csak a gép eleje és hátulja ? Az is csak úgy, hogy speciális oldalsatuba fogják az első kereket, amíg a hátsót mérik, és viszont. Legalábbis 4 éve így volt még .
Ősz végén voltam, mérték is fékpadon. Hogy maga az értékek megfelelőek-e azt nem tudom, gondolom van annyi tapasztaltuk hogy cirka mennyinek kéne lennie. Igen, tudják nézni az ingadozást is. Az oldalasomtól úgy megijedtek, hogy nekem kellett a fékpadra tolni, és fékezni.:)
Fékpadon...Beleértve az ovalitást is......
Üdv! részletesebben beszámolhatnál a tapasztalataidról.Én is győrbe viszem az NKH-hoz, mivel az előző tulaj leadta a rendszámát,sok volt neki a 300Ft évente amit fizetett utánna.Na mindegy,egy kicsit megszívtam,de legalább minden működik raja, csak féket kell rá csinálnom,meg persze gumit kell rá tennem,egy kicsit ütött kopott,de remélem ez nem szempont egy 39 éves motornál.A fékhatást hogyan ellenőrzik?
Kedvs Laci!
Nyomozónk ne jelentkezz, ott van: -"Félkész ill. kész Nyákok -" ...
Üdv:Gyula-bá
Sziasztok!
Keresek 350/638- ra jobb oldali hengert.
Nem számít ha koszos régen használt fúrásra szorult a lényeg hogy a bordák és a hüvely épp legyen. Esetleg bontott hengerpár is érdekel ami még használható dugattyúval gyűrűkkel görgőkkel együtt. Előre is köszi!
Gyula-bá!
Nem találok semmi email vagy telefon címet,hiába néztem alul a cikk végén.Azt szeretném kérdezni ezt a gyújtást készen nem lehet megvenni ,ha igen mennyibe kerül?Üdv Laci.
Az enyém is át van kicsit alakítva de a mozaikban is levizsgázott látás ellenör nélkül.
Az csak egyszeri fellépési díj lehetett, a többi Széchenyi és Deák majd a helyszínen közúti ellenőrzésnél ...... :))
A kormányszorító láttán már hunyorogtak , mert frissen políroztad , visszaverhette a fényt, a típusazonos tárcsaféket zavarukban beleképzelték a típusbizonyítványba , a peres gumi épp belefért szerintük a tűréshatárba, a doboz tényleg nem számít, mert nem a jármű méretei változtak meg geometriailag, a zene meg tetszhetett nekik .. :) A mozaikban baromi nagyot hasaltál volna :)
Nem, tényleg nem kellett se egomi látkép, se deákigazolvány. Lehet, mázlista vagyok, de a győri vizsgabázissal csupa jó élményem van. Ez kettő vizsgáztatást jelent, de pár hét múlva megint viszem a jawát, ígérem, beszámolok róla! :)
És ki zenélt nekik? Széchenyi meg Deák? :D
műszaki vizsga: nekem kormánymagasítással (két kormányleszorító egymásba fordítva), jawa tárcsafékkel, peres gumival, büdös nagy túlnyúló dobozzal együtt, zeneszóval átment a motor, itt Győrben. Lehet, már csak a mozaik utcában szűkek a látókörök.
Gumi:
én 638-ra tettem 90/90-es r18-as IRC (anlas) gumit (lásd mofaker.hu). Oka az volt, hogy ennek egész normális mintázata volt, és olcsó. kb 5ezer Ft volt, és teljesen jól bevált. egyébként: Powerarc és Matya tudják a jót, jawára mitasnál jobb sose vót :)
Köszi. Azért nem jöttem rá, mert nekem csak egy Riga biluxkapcsoló van a gépen.
Más: Vettem gyűrűket, és van köztük olyan, ami kicsit sötétebb és nincs legömbölyítve az éle. Ez legalulra, vagy legfelülre megy?
Üdv. Laci
Elérhetőségem a cikk végén!
Gyula-bá
Ja-ja, ezer féle gyártmány van, amit fel lehet hányni a felnikre. Nálam is van tömlős Michelin Macadam párban, aztán másik gépen Pirelli, szintén lufis, meg van Heidenau meg Mitas, Dunlop is.Persze egyik sem peres köpeny, hanem majdhogynem "gyári" méret...
Helló!
Én tavaly cseréltem a cz350-esen gumit,a régi barum volt most állítólag mitas a neve.Nem hittem volna ha nem tapasztalom,hogy mennyire jó lett a motor rugózása az új gumiktól.Szerintem jó a mitas,még az ára is tűrhető.Valaki nem tudna segíteni,hogyan lehetne Gyula bácsival felvenni a kapcsolatot.Tudjátok aki a főoldalon leirja a 6v gyujtást a jawara és képekkel ilusztrálja.Üdv Laci.
Amikor én kerestem az 559-esemhez, akkor találtam a neten pirellit, contintntalt, meg michelint a mitason kívül. A veterán, vagy oldtimer rovatban kell kerestetni a gumisnál lévő katalógusban, ami annyit tesz, hogy ár+ ~10e Ft.
Ok .Köszi a tanácsot,megfontolom.Bár azért azt furcsának találom, hogy a régi méretosztálynak,nincs alternatívája
Nem is kell hogy egyforma mintázatú legyen. Nálam a 638-on elöl H04, hátul H06 van, eredetileg is ilyen mintázattal volt szerelve. Azért azt nem mondanám hogy a Mitas nem nagyon ismert, akinek szoci vasa van, sokan ezt használják. Szerintem a motor tudásához ez a gumi elégséges.
Ha mákod van, egy műszakin nem veszik észre, de nem kell nagy szaki ahhoz kiszúrja a peres gumit, ami ilyen motorokon nem volt jóváhagyott.
Vannak puha Mitasok is, csak nem 16-osak. Én H15-öset használok, még nem hagyott cserben. Igaz, hogy csak max 15000km-t bir.
Még egy kérdés. Alkatrészügyben, ezt találtam többek között:http://etbike.com/index.php?categoryID=255
Esetleg tapasztalat?Valami normális minőség kellene
A nem megfelelő azt takarja,hogy az érintett méretben nem találtam azonos mintázatút,meg nem a klasszikus traktor kivitelért szeretnék pénzt adni.A mitas-al az a probléma, hogy nem valmi ismert, ráadásul barumszármazék, ami köztudottan elég kemény gumi,amivel motoros pályafutásom során szívtam már éppen eleget.Amúgy kicsit utánnaszámolva, 80/80-16,ill 90/80-16 lehet az ideális méret.Az viszont igaz, hogy az NKH-s főistenektől meg kéne kérdeznem nehogy megszívjam
Jah....eltérni a gyári mérettől nem nagyon kéne, mert ha rosszabb napja van a vizsgabiztosnak, kivág vele a műszakiról....
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|