:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Átsiklottam ez írásod felett, most olvastam csak vissza, ha velorex 562 és jawa 638 van neked, akkor tudok mutatni rajzzal gyári beállítási adatokat. Nem tudom, mit állítottál át , mivel a tengelyeltolás fix, az említett fogatnál, az összetartás és a dőlés állítható viszont, ebben tudok segíteni.
KÖszi előre is. Valószínüleg igénybe is fogom venni,csak süssön ki végre a nap.
Ja,jó a 'motor' alatt én is csak a blokkra gondoltam.Ha bármi kell csak szólj,viszonylag gyakran megyek pozsonyba,nem gond megálni a fickónál.És nemcsak neked--másnak is segitek ha tudok!
Hú.Köszi az infót.Nagyon rendes vagy, de előbb át akarom tolni műszakin, mert úgyis lessz vele később több műtét is.Mivel leadták róla annó a rendszámot, előbb végigjárom az nkh-s okmányirodás utat, aztán amikor a nevemen lesz, utánna szeretnék rá komolyabban költeni.Bármi gixer közbejöhet agyarországban.Látatlanban nehéz bármit is kérdezni,egyvalamit azért talán,én csak a blokkot vinném hozzá.
tehát a neve Volf Rudolf,jarovce.
tel szám: +421 908 716 773
Ami a magyartudását illeti-háát én inkább azt mondanám hogy tud pár szót magyarul,de telefonon keresztül szerintem nem lesz 1szerű,hacsak nem tudsz szlovákul?!
Amúgy én kedden megyek hozzá,mert kell 1-2 alkatrész,amit pénteken elfelejtettem,ha gondolod érdeklődhetek nála-vagy akár a motrot is elvihetem
Sajna csak helyileg tudom hol van, pedig van telefonszáma, korábban írta is itt valaki. Az illető valamennyire tud magyarul.
Ok!Elérhetőséget, ha kérhetnék?Köszi
Bocs, ezt nem írtam meg, én is Jarovcébe vittem.
A gumitömitések ált.2-3 évetbírnak ki utána csere.
Kiválló motort szeretnék, amivel bármikor lehet menni,nem kirakatba szánom, ez a vonal is érdekelne
A főtengelyemet itt újíttattam fel, meg a hengerfúrást is nála csináltattam és a szükséges alkatrészek is tőle vannak. A munkája minőségére abszolút nem lehet panaszom.
Az enyém is kb. ennyit állt, viszonylag száraz helyen, mert külső rozsdát lényegében nem is láttam rajta sehol (persze a tank az olyan volt belül). A szimeringek kikeményedtek, nem tömítenek megfelelően, át fogja szívni a váltóból az olajat, meg benzinszaga lesz. A szimeringcsere még nem olyan nagy ördöngösség, és önmagában az sem gond, hogy ennyi km van benne. Nagyon nagy rá az esély, hogy a főtengelycsapágyak megsínylették ezt a sok állást. Ha erős surrogó hang hallatszik a főtengely felől, akkor a rozsda kikezdte azokat. Nálam is ez volt, egy darabig ment, de minden előjel nélkül egy indításkor! megszorult az egyik csapágy. Szétszerelés után látszott meg, milyen siralmas. Nálad sem kizárni, hogy csereéretté váltak, de ehhez füleld meg őket. Talán még annyi ellenőrzést meg lehetne tenni, hogy gyújtásállítás során megállapítható hogy lóg-e már a főtengely, mert akkor sohasem sikerül ugyanoda állítani a gyújtást. Vagy ha tudsz szerezni mérőórát, azzal is kimérheted. A blokkszerelés valóban sok odafigyelést igényel, inkább csinálja szakember. Győrben a Schwarz még foglalkozik Jawa-kkal is, ha jól tudom.
Tudok neked jawasolni egy komoly szakembert,bár nagyban függ az egész attól hogy mennyit szánsz a motorodra- jarovce-i fickó- ez egy kis falu közvetlenül pozsony mellett,a neve Volf,és mindennel felvan szerelve ami csak kellhet-alkatrész faszig!
Pénteken hoztam meg tőle a motoromat-komplett felújitotta-igaz nemis volt olcsó
Az a furcsa, ahhoz képest,hogy állt 10 évet, viszonylag gyorsan sikerült beindítani.viszont a váltóházban lévő olajnak elég komoly benzinszaga van, valszeg meg is ette a szimeringeket.A másik az 51000 km -er ami benne van, ez aggaszt igazán.Bármi mást megtudok csinálni rajta, de a motorhoz nem szívesen nyúlok.
Nos, a lassulásmérés vagy fékút mérés a gépjárművek típusvizsgálatához szükséges, az egyes járműkategóriákra külön-külön meg vannak határozva a fékhatásosság ezen értékei. A vizsgálóintézet ezeket is méri, nem is zsebkütyüvel, hanem komoly műszerekkel. Ha ez megfelel, akkor kiállítja a megfelelő jegyzőkönyvet és az NKH-hoz benyújtható amely kiadja a típusbizonyítványt (illetve ha van már EU-s tipbize a járműre, akkor a vizsgáltok már nem szükségesek). No de nem várható el az, hogy műszaki vizsgán ezeket így megmérjék, bonyolult, lassú és drága megoldás lenne. Sokkal egyszerűbb mérni a kerékfékerőt, amely a fékrendszer elemein keresztül könnyen ki is számítható, illetve mérhető. Ugyanis a típusbizonyítványban benne szerepelnek a kerékfékerők is, ha a vizsgán ezeket az értékeket tudja, akkor tudni fogja az előírt lassulási értéket is. Az előírás szerint még mérik műszaki vizsgán a két oldali eltérést, elöl is, hátul is, valamint a fékerő ingadozását is, szintén azért, hogy a fékszerkezet műszaki állapota megfelelő-e. Ennyi elég magyarázatnak? :) Értékeket nem írtam bele, nem is volt a lényeg, akit meg érdekel, kikeresheti a guglival.:)
Esetleg kifejthetnéd, mint a téma megkérdőjelezhetetlen és igen kiváló szakértője, mi a különbség a műszeres zsebkütyüs lassulásmérés, és a kerekenkénti fékhatásmérés, fékeltérésmérés közt, valamint kihangsúlyozhatnád, melyik műszakin az előírt vizsgakövetelmény :)
Sajna én nem, amit lehet magam csináltam meg, esetleg kérdezd meg magusht, hátha ő tud segíteni. Mi a gondja a mocidnak?
Ehhez nem is kell kommentárt fűznöm.:D
Mert jól eltolták , mikor megtervezték :D
Balra kanyarnál előnyös, hogy az oldalkocsi súlypontja az oldalkocsi kerekének a motor hátsó kerekéhez képesti előrehelyezett talajérintőjére mutat, de mégsem eléggé van elöl, mert simán leszitál jobbra az első kerék egy gyorsabb balosnál, ezáltal nagyobb ívben fordul a kívántnál, mivel kissé megemelkedik a kormányzott kerék. Ha egytengelyű lenne a hátsó tengellyel, még rosszabb lenne ez a kanyarodási mutató.
Jobbos kanyarnál az oldalas előretolt tengelye szűkebb ívű fordulást tesz lehetővé járdázás nélkül, ez a másik érv.
Szélesebb nyomtáv nagyobb stabilitást eredményezett volna ívmenetben, de az egyenesben tartás további róvására. Értem mindezeket az őslényekre, a mai modern, akár 2-4 személyes oldalkocsikról halványsárga gőzöm nincs. Gyanítom sokat javult a helyzet, mert létezik 160 km/h sebességre is képes oldalkocsis motorkerékpár, ( Hayabusa mellett láttam ) az oldalasban két személyes üléssel, gyári hifivel, egyebekkel.
Kis észrevételeim azért vannak.
"súlyponti tengelyre lesz kisebb a csavarónyomaték"
Maradjunk a forgatónyomatéknál, ez nem torziós rúd témakörszerű.
Helyesbítenélek, ne engem kritizálj szövegértelmezésből, nekem az tán nálad jobban is megy, esetleg a jogi rész is, - olvass utána - inkább tanulj meg szabatosan fogalmazni és legyél következetes.
Amúgy idézlek :
"Saturól életükben nem hallottak a padon, két vezető van a kerekek mellett,"
Akkor, mégse én értelmezek rosszul szöveget, te írtad ezt, ami másképp nem értelmezhető .
Fékpadról írsz, egyértelmű.
Ne ködösíts, és ne változtass közúti szerű fékpróbára, zsebkütyüsre, ami rejtélyes módon röptében megméri 3 kerék fékhatását , valahogy rögzíti, és "valami kijön" ... mert nem ezt írtad eredetileg. Amúgyis ez kissé nevetséges hatósági vizsgán .
Szóval az "értő olvasást " asszem már csemetekoromban megtanultam, most se ezzel volt a baj.
További szép estét
Vilu, értem. Ha belinkelsz valamit erről a csillagháborús készülékről, akkor talán el is hiszem a létezését. Hogy mennyire hiteles, az más kérdés, de nem is ez volt a téma, erről nem is megyek bele vitába, mert amihez nem értek , amit nem ismerek, én abból a témakörből nem próbálom meg az észt osztani, ennyire nem vagyok nyeretlen.
Amúgy, tényleg hagyjuk. Volt annyi eszed, hogy a rögzítős görgős fékpad létezését megkérdőjelezted. Én bebizonyítottam neked, ha a tanyavilágban nem ismerik , attól még létezhet.
Amúgy az eszköz szigorúan csak az abroncsot szorítja, nem a ráfot. Nincs mit félteni a krómon.
Jól is teszed, ha befejezed. Ezt a témát már én is unom. Remélem nincs harag.
Üdv : Fullkopy
Üdv!Tud esetleg valaki hozzáértő jawa szerelőt Győr környékén?
Az értő olvasást még gyakorolnod kell.
Akkor betűzöm:
1, a fékpad (ami egyébként nem is fékpad, de hagyjuk...:) 5km/h-t szimulál, ezt már korábban írtam.
2, kint mérik az oldalkocsit a műszerrel, nem bent. Ez egy kézi műszer, a zsebedbe is rakhatod. A motorkerékpárt pedig semmi nem rögzíti, oldalt van szorosan két gumibevonatú lemez, ha eldőlne, kisiklana, megenne reggelire a motor stb. Nekem ne is rögzítse, most krómoztattam a felniket... Itt be is fejeztem a témát.
Amúgy, nagyon sok éve üzemel a motorkerékpár fékpad a Vas Gereben utcai hivatalos NKH vizsgabázison, van a keskeny soron egy szorító, egy görgő és mégegy szorító, ha rááll a motoros első kerékkel a görgőre, a hátsó kerekét satuzzák, rögzítik ezután továbbmegy, a hátsó kerék kerül a meghajtógörgőre, és az első kerekét biztosítja a szorítószerkezet.
Nagyon sötét lehet ott, ahol erről érdeklődtél kedves Miklósbácsi. ( csakazértis )
A féket nem 30, hanem 5 km/ h - nál mérik, melléklet szerint , a "satu" pedig a motorkerékpár rögzítő berendezés. Oldalkocsit pedig egyáltalán nem mér a készülék. A két vezetőt a kerék mellet pedig 30- km/h-nál meg lehet b.@-ni,se ember , se palánk nem tartja meg, ha kiszabadul, ekkora marhaságot azért nem vártam tőled.
Nem kellett volna odamenned, kár volt fáradoznod, használhattad volna a keresőt is , többre mentél volna :)
http://www.weszti.hu/kepek/vs_4.pdf
http://rotradeservice.ro/forras/upload/2008_09/02/122037129563026769/motorvilag2008_fedlappal.pdf
Egészen pontosan a súlyponti tengelyre lesz kisebb a csavarónyomaték. Egyébként tegnap reggel csakazértis beugrottam a gödöllői vizsgaállomásra, ahol felhomályosítottak, hogy oldalkocsis gépnél műszerrel mérik a lassulást. Elég mondjuk 30-ra felgyorsítani, fék, aztán kijön valami. Saturól életükben nem hallottak a padon, két vezető van a kerekek mellett, ha esetleg ficánkolni kezdene a gép.
Hát akárhogy is nézzük, elég asszimetrikus egy szerkezet, valamerre mindig el akar menni és irtó érzékeny arra, hogy üres vagy terhelt a csónak, egész másképp fog viselkedni.
Nem olvastam utána az oknak, hogy miért van előrébb a csónak kereke, szerintem abból jöhet ki, hogy utassal együtt annak súlypontja minél inkább egyvonalba essen a motor (hosszanti) súlypontjával.
A hivatalos szöveg szerint a "jobb álóképesség miatt" vagy is az oldalkocsi elejének terhelésekor ne billenjen fel, és balra kanyarodáskor is ez a szitu.Probálgattam a beállítani a legkisebb eltolást, hát izé 31 nál is a 4 kerék nagyon kellet volna.
No akkor lehetne egy keveset csacsogni arról, miért is eltolt tengelyű egy oldalas fogat, miért nem futnak egy vonalban? :)
Csak nehogy kalapáccsal próbáld meg feltörni azt a diót, mert beletörik a kalapácsod.:D
Szia majd lesz vele valami,de megvan a tulaj és egész készséges.
Halihó RAT
Szia!
Igazad van, de már megtaláltam a tulajt, és ad adásvételit majd a vaterán át írom mert így tényleg gáz.
Azért köszi.
RAT
Hát igen, próbállak gyakorlatiasabb szemléletre szorítani a papírforma helyett, de nehéz dió vagy......Nem könnyíted meg az ember dolgát.... :D
Rajzoltam olyat eleget :) Nekünk még kellett :D
Az eltolt tengelyű, az egy elrontott méretezésű, de ennek ellenére legyártott tengely :D
Persze, megértelek, semmi gond, ha akarod, korrepetállak még a kitérő tengelyű hengerek áthatásáról, meg a tórusz síkmetszeteiből is, ha már azt is elfeledted volna :D
Nehéz ész nélkül kihámozni ilyesmiket : D
" marogatás" ez haláli duma :D
Csak ha a bal első a kisebb kerék, és, csak fékezésnél :D
Te, ez nem a szocimotoros oldal? Akkó nem balra kéne haladni? :D
Nem balra :) Már többen is jobbosak vagyunk :)
Figyu, ha ez az alak már ma ilyen, képzeld el, milyen ronda vénember lesz belőle :D
Ahogy írtam, már az első keréknél történő mérés is tud meglepetést okozni, nem árt jó erősen markolni a kormányt.
A motor dőlésszögéről még nem is beszéltünk, meg arról hogy egész más a geometria ha üres a csónak, vagy egy teli sörös rekesz van benne (az tökmindegy milyen márkájú sör) :DDD
Ühüm, most gondold el, mi történne, ha az oldalkocsi kerekével állnál padra, aminek köztudottan kerékösszetartása van a motorhoz képest. Képtelenség egyenesen futtatni a padon az oldalkocsi kerekét, ezért is írtam , hogy nem mérhető.. úgy kidob a fékpad, jó ha nem csavarja el a vázat...
Dehogy szíttam, egy kis technokol rapid kellett oszt rámragadt.:D
Jaja, helyes az okfejtés.:)
Ne, máris magadba szívtad a Tudást :D
Tehát ugyanazon magasságnál a kisebb szélességű gumi ( abroncs ) produkál kisebb átmérőt azonos felnin. Magyarul a 155 / szélesség / kisebb körátmérő, mit a 165, ha a per érték mondjuk 55 / magasság / mindkettőnél azonos.
No akkor próbál meg egy oldalassal ráállni egy görgős fékpadra az első! kerékkel és végezz el egy mérést. Ha nem áll merőlegesen a motor a görgő tengelyéhez képest és a kormány sincs pontosan egyenesben, elég kellemetlen meglepetést tud okozni. Nem véletlen, hogy a vizsgabiztos nem is ült fel rá és velem csináltatta.... :)
Igen, de a szélesebb gumin kisebb a felületi nyomás, ha mindkét keréken ugyanazt a terhelést vesszük alapul. Akkor azon nem kevesebb vonó-, ill. fékerő vihető át?
No így egy esti feles lehúzása után az is felötlött, hogy a a két gumi jelölése azonos, csak a szélességi jelzés tér el, akkor az a nagyobb átmérőjű, vagyis azzal arányosan kisebb fékerő fog keletkezni rajta. Nos így van, vagy igyak többet? :D
Üdv!
Egy Jawa 360-as blokkot újítok fel és nem találok hozzá labirint gyűrűt. Valaki nem tudja hol lehet ilyet szerezni, vagy nincs valakinek eladó?
Kedves Ze78 !
Rossz nyomon vagy , csak tréfáltam, akinek írtam, érti is :) Amúgy ő , pont az :)
Sok éve húzzuk már itt egymást , úgyhogy lazíts kicsit....
üdvi
Kedves Fulkopy !
Muszáj minde apró szaron így felcsattani?
Nem mindenki gépészmérnök.
Balra. Mert a szélesebb gumin jobb a fékhatás, hamarabb megáll, körülötte csavarodnak tovább a dolgok. De az eredmény a látványos :)))
Én nem értem Matya mit nem ért, még a szemléltetésedbe is beleköt,. Szerintem csak ugrat minket, ilyet nem állíthat komolyan egy komoly ember :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|