:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
csak egy kérdés... pontosan most milyen karikákról beszéltek?... :)
leírhatná valaki kicsit részletesebben, mire gondoltok... :)
jövőhéten megyek jarovcére,ha gondolod vehetek Neked is csak a kérdés hogy juttatom el hozzád?
Van egy ismerősöm, aki ugyan nem Jawa-s, hanem Pannóniás és tuningol is. A Jawa-kat azért valamennyire ismeri, ő mondta nekem, hogy ne változtassak a kipun semmit, legyen tiszta, jól tömített és legyenek benne a karikák is. Sajna azok nincsenek benne, nekem is vadásznom kell majd valahonnan.
Pedig megmertem volna esküdni hogy van motorod,de nemtudom hogy honnan szedtem!
Csepelen még úgyse jártam,(csepel pest része?)de majd egy motorozásom alkalmával útba ejtem!
Vegyél egy járgányt-hisz mindjárt itt a jóidő!:)
Hát fiúk kost mitévő legyek?
Asszem visszarakom a gyári tompitórendszert azzal a változtatással,hogy a középső azbesztkarikát kihagyom!Hátha igy adok a szarnak egy pofont!ja,most még azbeszt karikákat is vehetek,mert a régieket kidobtam!hurá
Köszi, kedves vagy, de muris lennék ott nagy francia egyterűvel , mocim ugyanis nincs perpill :) Ha Csepel útbaesik, itt is tudok inni :)
Én 638 -asnak a belsejében lévő fojtást szétszedtem és a motorhoz leközelebbi 20Cm darabot/egy karika +cső/ raktam csak vissza. Hozzá hegesztettem a véghez amit oda kell csavarozni a csőhöz.Kis fordulaton erősebb és jobban megy,de kb 5000 felett már leforog.Van gyári is de ezt jobban szeretem mert 2000 től már húz.
Szerintem a gyári kipufogó és szívórendszer összehangolt ellenállása közel a legoptimálisabb. A kis fojtással max akkor lehetne hatása, ha tuningban gondolkodsz és a nagy teljesítményre akarod kihegyezni.
Rémlik, hogy valaki írt arról, hogy van rezó méretező progija, azzal ki lehetne próbálni elméletben néhány variációt.
Saját tapasztalatok (638), nem biztos, hogy mindenkinek igy a jó: Gyári kipufogónként 3 azbesztgyűrűvel nyomatékszegény, forgatva vadállat módjára megy. Utassal nem jó, mert nincs benne erő alul. 2 azbesztgyűrűvel egészen jó, minden tartományban, bár az utas 150 km-nél többet nem bir halláskárosodás nélkül :DD. 1 gyűrűvel nem jó, csak csopperezni. Teljesen üres csövekkel 3000 fölé nem forgott, de 3-al simán indulok, és szép lángokat lő, ha rajta van a szivató. A legjobb szerintem 3 gyűrűvel, ha már kicsit kezdenek kiégni (5000 km kb.)
Míg elnem felejtem!
Fullkopy , vendégem vagy egy jópofa cseh söröcskére az idei szocitalálkozón!
Üdv mindenkinek!
Még egy megtudnivalóm lenne,ami nemhagy nyugodni,szóval a kipufogóról lenne szó!
A gyári szerintem sokat visszafog,úgyhogy kikaptam az egészet,aztán bepöffentettem a járgányt,de így viszont nagyon csőhangja van!
Ha valakinek van tapasztalata otthon fabrikált tompítóval és megosztaná velem-(akár képet is küldhet róla,ha van)-megköszönném!A lényeg hogy nefogjon vissza sokat és főleg hogy jó hangja legyen!
Helló!
A 350/634-es első teleszkópba 1,25dl olaj szükséges ha többet teszel kinyomja.Üdv Laci.
Helló!
A 350/634-es első teleszkópba 1,25dl olaj szükséges ha többet teszel kinyomja.Üdv Laci.
Szerintem 2-2 deci. Itt baloldalt, a szakirodalomban nem találtál alkalmas leírást?
Üdv mindenkinek!
Következő lenne a kérdésem: mennyi olaj kell a 350\634-5 első teleszkópjába? előre is köszi a válaszokat, és ha valaki tud szerelési utasítást a fenti típushoz, azt is nagyon megköszönném.
Ezért jó pl. a jawa - találsz belevaló alkatrészt skodából,ezekszerint trabiból is meg a jó ég tudja hogy miből!És nem utolsósorban olcsón jutsz hozzá az alkatrészekhez!
Az 1ik haveromnak 929es hondája van és amikor azt mondta hogy kicsit spórol mert új gyertyákat akar bele venni,nemértettem hogy miért kell gyertyára spórolni!
Aztán elmagyarázta h 1 db speckós gyertya kb 35 euró!jó mi???
Holnap Miskolcon Börze! az egyetemnél lévő Tesco pakolóban /Avas alatt/
Ha valakit érdekel,iga elég kicsike de vége va itt is.
Igen igazad van, elsiklottam fölötte.
Régebben mondta valaki, hogy más a kipufogókönyök íve és a légszűrőház gumijában sincsen törés, ami a karbival köti össze.
Jól raktad össze, de ha kopott már a főfékhenger,netán hosszirányban barázdált már, vagy mégse mérethű az új karmantyú, nem lesz jó.
Amúgy cirka megegyezik a trabi egykörös főfékhengerrel a felépítése , itt találsz képet, 4. fejezetben.
http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/vizsga/trabi-vizsg3.htm
Még annyi az eltérés, hogy a 639-nek rövidebb a primer áttétele.
Mindíg a nyomás irányába legyen a szoknya úgy tömít.
A 639es és a 638as között asszem csak a tárcsás fék az eltérés.a 639 es motorszáma is úgy kezdődik hogy 638...
Már elis készitettem a szivargyujtót és a 4es indexet is--- egy happy vagyok!!! :))
Ja,a tárcsafékről jut eszembe--a főfékhengerből szivárgott a fékolaj ugyhogy szétkaptam és új gumitömitéseket raktam bele.csak épp nemfigyeltem meg hogy milyen irányba is álltak!!
Úgy raktam össze h a tömítés 'szoknyája' a műszerfal irányába mutat (mind a 2tömítés 1irányba néz)!
1-2csepp olaj szivárgott igy is!
Várjak vele míg kicsit megdagad a gumi vagy kapjam szét mert rosszul raktam össze???
Az enyém is elmegy 100kmt 2személlyel csomagokkal vegyes használatban 3,7l igaz 11,7 a kompresszió de a víz jól hűti
Büszkén jelentem, hogy két liter benzinnel, kevés városi forgalommal, 80-90-es tempó mellett, sikerült 43 kilométert megtennem a vassal! :)))
Ami azt jelenti, hogy ezzel a 4,65 l/100km-es fogyasztással tudok számolni egy hosszú túratávnál. De csak akkor. Egyébként jó lesz az öt és félnek is a rövidebb utakon. Gyertyák szép egyforma barnák, súbertű teljesen leengedve, 100-as főfúvóka.
A 3 lábú kapcsolóról ( ami 6 lábú ) :))
Van ilyen is, pl. ami a háztartásban , mint billenőkapcsoló, főkapcsoló , egyszerre bekapcsolja vagy megszakítja a fázist, a nullát, és a földelést. Magyarul mindent leválaszt .
Vagy, az egymástól független három fázist is lekapcsolhatod, ha erre van kötve, tökmindegy.
Nem tudom van-e kicsiben és vízhatlanban.
A bemenő oldal csatlakozási pontjaira bekötöd az emlitett 1,2,3 vezetéket, a kimenő oldalt pedig pl. két u kábel hurokkal összekötöd.
Jut eszembe, akkor neked 4x21=84+ max 3W kontroll = 87 Watt összteljesítményt produkáló relé kell, elakadásjelzőhöz, ha jól sejtem. Ez nagyobb ám, mint amit kalkuláltam elsőre.
Ja, én még az energiatakarékosságot igénylő 638-at hajtottam, főleg városban, oldalkocsival,volt is vele bajom elég a dugóban tötyörgés miatt Pesten. Nem tudom, mennyivel jobb a 639 töltése, és nagyobb akkuja van-e. Nálam nem volt az se mindegy, mekkora a fényszóróizzó... hisz nappal is kötelező, ráadásul dupla hátsó helyzetjelző szívta az áramot. Országúti közlekedéshez mindíg volt nálam átalakító és halogén fényszóróizzó. Természetesen csak 15 wattos irányjelzőizzókat használtam.
A Skodát simán alapul veheted, de lehet , hogy másként kell bekötni, mint írtam, én igazából arra az írásodra reagáltam,kapcsoló bekötési tervvel, mely szerint a kábeleket összekötve neked működött.
639-esem van és az index égőim 21wattosak,megnéztem.Nem tudom hogy az enyém ilyen különc vagy esetleg Te más tipusra gondoltál?!
Egy 120as skodában ilyen relé működteti az irányjelzést és a 4es indexet is- ezért gondoltam h nekem is bevál6.az ugye egy más kérdés h mennyire vehetek alapul egy 120as skodát???
Azthiszem összerakom igy aztan majd kiderül a vallatásnál!
Kösz a segitséget fullkopy!majd még lesz pár apró kérdésem
Nem ,asszem ez elvileg kicsi, mert egy oldalra csak kétszer 21 Wattot tud, az 42 Watt, de emlékeim szerint az irányjelző 15 W / körteizzó ( a fék 21 W) ez egy oldalra 2x 15W + max 1,5 W - 3 W kontroll, ez 33 Watt neked viszont 60 Watt + max 3 W kontrollámpa az igényed, az akár 63 Watt . Ez megoldható , ha veszel egy mezei 3 lábú e teljesítménynek egy kimeneti oldalon megfelelő elektronikus irányjelző relét .
Amúgy nem elektromos szakember vagyok, ha tévedtem, a hozzáértők remélem kijavítanak.
A leirásod hibátlan,igy fogom megcsinálni,már csak 1 vizálló kapcsolót kell beszereznem!
A relével kapcsolatban: skodás relém van-régi fajta-gondolom ez az a bimetálos- ez 2x21W + 2x21W. Ezzel is birni kéne neki,nem?
ada79!
Mofaker kft.
mofaker.hu
Ha jól értem, "elakadásjelzőt" szeretnél, vagyis azt, hogy egyszerre villogjon az összes "index". A kormánykapcsoló jobbos és balos kivezetését kell ehez mindössze egy külön kapcsolóval összekötnöd, ha előzőleg az irányjelző kapcsolót már kibillentetted bármely irány felé, asszem ez a legegyszerűbb.
Leírásod szerint a 2-es vezeték a bemenő, ekkor az 1- es és 3-as vezetékeket kell ideiglenesen összekötni plusz a feljebb leírt irányjelző kapcsolót valamerre. Ha modern elektronikus reléd van, nem bimetálos, akkor elvileg simán bírja a 30W helyett a 60 Wattot ( a kontrollizzót nem számoltam )
Jelenleg skodás relé van benne,kipróbáltam és szépen villogtatja a 4indexet!a problémám a kapcsolóval van.
Úgyálltam neki az egésznek h szétszedtem az indexkapcsoló dobozt és ott 3 vezeték megy az indexre. Pl.jobbra indexnél kapcsolódik 1-es és a 2-es vezeték,balra indexnel meg a 2-es és a 3-as vezeték!Ez eddig rendben is volna,de 4-es indexhez mind a 3vezetékre szükség van(kipróbáltam - ha összeérintettem mind a 3at =működött)!A kérdés milyen kapcsolóval tudom ezt megoldani?
Az eladónak mikor elmagyaráztam hogy mit is akarok-csak nézett rám mint hal a zacskóból...
Futár Motorosbolt
1066 Budapest,
Zichy Jenő u. 34.
Telefon: (1) 312-1526
Újpesti Motorcenter
MA-DEKO Mobil Bt
1047. Budapest, Kisfaludy u. 10.
Hétköznap: Hétfő-szerda:8-17-ig
Csütörtök-péntek 8-18-ig
Szombaton: 9-13-ig
Telefon+fax: 360-1034
06203954277
06705226383
web nincs de telefonon segítenek
Hali mindenki! Légyszi segítsetek nekem: mondjatok egy olyan Jawa alkatrészeket forgalmazó üzletet, ahonnan lehetne rendelni illetve meg lehetne nézni neten a raktárkészlelet. Sajna már a 4. üzlet ahonnan nem kaptam meg semmit, amit kértem... Köcce előre is
Az áramtalanitó kapcsoló nekem is eszembe jutott,kösz a segitséget-- ezzel holnap el is leszek!
Még van a tarsolyban pár megtudnivaló éspedig:
Ugyebár nagy unalmamba kiötlöttem,hogy nekem kell a gépre 4es index!a kérdés a következő: van olyan kapcsoló aminek 3lába van és főleg ,hogy 1szerre kapcsolja össze a három lábat,kikapcsoláskor pedig mind a 3at megszakitja? Remélem azért kilehet bogozni hogy mit is akarok :))
Nekem közvetlenül az akksin van, pontosan ahogy Fullkopy is irta, biztositékkal, áramtalanitó kapcsolóval.
Nyugogtan kösd oda, de iktass be a kiépítendő áramkörbe egy lengőbiztosíték aljzatot, döntsd el, mekkora biztit teszel bele, ha akarsz, egy áramtalanító kapcsolót is alkalmazhatsz.
Szevasztok szakik!Lenne pár apró kérdésem-ez nektek csak 'csemege' lesz!
Szóval: beszereltem egy szivargyujtot a járgányba(639-es) már csak bekell kötnöm a 2 kábelt- na de hova?közvetlenül az akksira mégsem köthetem!
Katonakoromban jártam többek közt benyás ural tartálykocsival, alapnormája 67 liter szuperbenya volt, gyakorlatilag százon százat evett, imádtam a halk zümmögő 8 hengeres V motorját :-) 3 tengely, hátul hossz és kereszt difizár, menet közben kerekenként csökkenthető vagy növelhető légnyomás... mindez már 78-ban. Hihetetlen végsebesség és terepjáró képesség.
Az orosz csúcstechnika.:) Nekem csak a katonaságnál jutott kézközelbe néhány példány, hát nem semmik voltak.:)
Emléxem, biza .. főleg a zilek voltak alattomosak, ha a sofőr nem pumpálgatta a féket, hogy ki-ki eresszen a fékhengert működtető levegőből, úgy bekapott a fék, hogy már füstölt is a kerék... Ilyeneket szereltem billencsben anno, és pár évig jártam hosszúplatóssal, még a régi benyással. Úgy lehetett cikázni vele a sávok közt, mint egy személyautóval :)
Talán még emlékszel rá, mikor a teherautók hátuljára rá volt nagy betűkkel pingálva, hogy Vigyázz, légfék! :)
Ma már a tgk is elutottak oda, hogy már ABS helyett EBS van rendszeresítve. Legalábbis már találkoztam ilyennel, hogy az újak mind ilyenek, azt nem tudom.
Én a tengely eltolást is tudom állítani kb. 3Cmm ide és oda. A középső tartót bilincs fogja az oldalkocsi vázához. Elöl meg forgatható a csonk,viszont a motorhoz fogatás nem biztoshogy szabályos volt,de kiváncs voltam milyen:-). Elég "szar".
Köszi, kimerítő volt :)
Csak annyit fűznék hozzá, hogy a legjobb lassulást a személyautóktól és egyéb személyszállító járművektől , pl. buszoktól várták el anno, a teherjárművek felé támasztott követelmények ezektől kissé elmaradtak.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|