:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Üdv Jawafan!
Az 559-es tankja 13,5 literes,ebből 1,5 liter tartalék.
Kellemes Karácsonyt!
Sziasztok!
559-esnek hány literes tankja van?
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket%
Üdv: Bazsi
Ha tudok segíteni nyugodtan keressen meg ismerek egy pár megbizható szakit Bpn. Pl fém csiszolás, főtengely javítás stb.
Felújítás alatt van..
Újra krómoztatja, újra építi a gépet...
Szeretné totál jól megcsinálni, hogy utána ne legyen gond. S a szocitúra is érdekli..:)
Teknőc
Nem is lehet. Miért is szeretnéd levenni?
Nézz szét a jawaold.su oldalon a garázs vagy elektrika füleknél. a forditó segít ha nem tudsz oroszul. Más ötlet: valamilyen robogó villamos rnndszerét vagy amit én tettem a 477-re egy Zasztava generátort Trabi gyújtással(nincs hely a megszakítónak).Visszatérve a garázsra találsz 634-re 638-as generátor beépítést műhely rajzzal. Esetleg adaptálható.
Síman nem építhető be. A 12 voltos tengelyében más a kúpossága, de az átmérőlye miatt se fér be ha minden igaz. De a tengely másságát a nagyobb gond köztes darab kellene, plussz a blokkot is flexxelni kellene , úgy emlékszem.
A 6 voltosság hibáit jelentősen lehet csökkenteni. Jó aksi kell é ledes hatsólampa, féklámpa.
Bár én a belvárosban is elaraszolgatok hagyományos izzókkal, mióta teljesen rendbe tettem a dinamót.sokat jelent a felszabályzott, tiszta kommutátor.
Ha az a gond hogy a 6 voltos hoz nehezebb cuccokat venni, a legkönnyebben járható út a dinamo attekercselése. Elvileg elég a forgórészt áttekertetni fele keresztmetszetű huzallal dupla menet számmal. Az allorész elé attekerés nélkül akkor egy soros ellenállást kell bekötni,
A forgórész attekerése olyan ötezer forint körül mozog, ha nem szabadultak el az árak az utóbbi pár hónapban.
Sziasztok!
Szeretném átalakítani cz 472.4-es típusú motorom 6v-ról 12v-ra.
Az lenne a kérdésem, hogy a 12v-os Jawa generátor beépíthető az eredeti helyére?
Esetleg van valami ötlete, hogy milyen típusú generátort lehet viszonylag könnyen beépíteni?
előre is köszönöm!
Üdv.
Üdv itt! Lassan több jáwás lesz körülöttem, mint mz-és..DDDD
Sőt, a tárolóban nem is látok már mz-ét a sajátomon kívül..:( Grat a géphez,jó gép, nyomatékos jószág ekkora embernek kell is...Virág András még jáwás... ;) Tényleg, szocitúrára várható a megjelenésed?:)
Teknőc
Igen már nézegettem a gépeket és Én is erre a következtetésre jutottam, vagyis inkább arra, hogy nem e típusszámot kell néznem, hanem a blokk kialakítását az újakon a két oldalsó dekni másképp néz ki ki van könnyítve. Erre gondoltál Te is? De van ilyen blokkal szerelt motor, amit 634/5-ösnek hirdetnek, de szerintem ezek mind 638-asok?!
Köszönöm a jó tanácsot igyekszem megfogadni!
Csakis 638-as legyen, a 6V-ost felejtsd el. (olvass kicsit vissza, mennyi nyűg van vele)
Sziasztok!
Szétszedtem a 250/559- es nagy sárvédős Jawa-m első teleszkópját festés és felújítás miatt. De a teleszkóp száron lévő sárvédő felfogató lemezeket nem tudom leszedni. Erőltetni nem merem nehogy beletörjön.
A tanácsokat előre is köszönöm!
Köszönöm meggyőztetek szerintem nem sok ,mivel nem egy új konstrukció és a 125-ös Piaggióm is megette a 3-3,5-et 80-90 között.
A 634-esem beéri 4-4,5 literrel. Ilyenkor télen még gazdaságosabb :)
80-90 -nel használva 5 liter körül van. Felette eszegetnek jobban. Emberfüggő nagyon. 634 talán egy kicsit kevesebbet eszik.
Sziasztok!
Arra az elhatározásra jutottam, hogy veszek egy JAWA-t régebben már volt egy 559-es gépem, de most 350-est szeretnék, ha lehet 634/5 vagy 638-ast , ha valaki tud eladót (Komárom-Esztergom megye) ide jelezze:kgt@citromail.hu . Egyébként tud valaki segíteni abban mi ennek a típusnak, típusoknak(bár, ha jól tudom a blokk egyforma 86-tól) a fogyasztása, mert igen sokféle adatot olvastam 4-10literig, persze tudom ez a jobb csuklótól is függ, de egy normál átlag érdekelne!?
Köszönöm!
Gábor
Sziasztok!
Pénteken érkezik a vas és életet kellene lehelnem bele. Milyen arányú üzemanyagot keverjek a Jawa 559-esembe?
Haveromnak is ilyen tipus van hogy bowdenes de lehet használni felusztatást is
Hellosztok keresnék Jawa ts 12 v állórészt
Nincs különbség. A szám a jobb oldalon a tank alatt a nyakrész bekötőben
:) erről eszembe jutott... Megoldható, hogy legyen egy ilyen tipp a lap alján, hogy hogyan keressen az ember a domainen belül. Itt írtátok nekem, az tutti, de elfelejtettem. Kereső nélkül sajna a rengeteg infó ami összegyűlött az évek során csak ül itt, és ha nincs kereső (mert nem várom el senkitől, hogy megcsinálja) akkor lehetne egy tipp a főoldalon, hogy miképp keressünk...
Pl, megtaláltam google segítségével, de ez időbe került ("keresőszó" site:szocimotoros.hu)
Talán, ha ez ott van alul, akkor nem jönnek elő ugyan azok a kérdések folyton. :D
"... a vázon hol találom a vázszámot. .." - lásd a 26434 sz.-ú hsz.-t.
Sziasztok!
Jawa 250-es vásárlása előtt állok és kérdezni szeretném hogy van e különbség a nagy sárvédős jawa váza és a kis sárvédős jawa váza között illetve a vázon hol találom a vázszámot.
A segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok!NÓgrád megyében lakom és érdeklödnék hogy valakinek nincs-e 67-es 05-ös jawa alkatrész,elsö lámpa,tanksapka,benzincsap,netán ülés :)nem vagyok milliomos de megoldjuk valahogy.Ja és azis érdekelne hogy miért indulhat nehezen a motor,szikra van ,benzint kap mégis megkell küzdeni némi élményért :) kapas74@citromail.hu
Sziasztok!
Jawa 350 Twin Sport motorom van, és nagyon szeretem.
Elég sok alaktrészem van eladó.
Pl: Jobb és bal aluhenger (bezsírozva),
főtengely, első és hátsó lánc fogaskerék.
Hogy megtarthassam szeretett motoromat, most muszály egy kis pénzhez jutnom, ezért eladóak. Sok minden van még.
Akit érdekel valami, kérem kérdezzen, gyorsan válaszolok.
Sziasztok!
Van néhány ingyen elvihető 250/559-es Jawa alkatrészem, ha valakit érdekel írjon:kgt@citromail.hu!
-váz
-teleszkópok
-akksi tartó
-egyéb apróságok
-tank
Üdv!
kokoga
Pár alkalommal ugyanígy jártam, volt köztük robogó is (de esetünkben ez mindegy), a végén azt találtam, hogy a forgattyúsházban folyékony anyag volt, többnyire persze olajban dús, mert a benzin elpárolgott már belőle.A folyamat az, hogy "lé" van a karterben, beindul, röffen párat, aztán amikor az átömlők felküldik a "nyálat" az elmossa a szikrát, akármilyen jó.
Egy dolog segített: vékony csővel a szívócsatornán kiszippantottam a "nyálat" a karterből, azután indult nehezen, nagy gázzal kitisztult, utána ment szépen.
Ha valami miatt maradt üzemanyag a karterban, ez is előfordulhat a nagyon sok ok között.
A gyújtás folyamatosságát is kell ellenőrizni, ahogy Tibi2T ajánlotta.
Néhány célirányos ellenőrzés után kiderül a hiba és menni fog rendesen.
üdv.: R
Vagy éppen 18-al, nagyon attól függött, milyen országba exportálták.Nem értem én sem, hogy pl. a dél-angliai export modelleken miért volt 18?Ezt Mike barátomtól tudom, akivel levelezek, új motort vett 18 volt rajta eredetileg.
Aztán, egy csehországi (magyar) haver említette, hogy az iráni és török exportra küldött gépeken 17-es kerék volt.
A fene sem érti ezt, nyilván a gyártónak voltak tapasztalatai, vagy éppen aznap olyan volt a szerelősoron.
A mi esetünkben ez nem annyira érdekes, hanem inkább a tény, hogy mennyi is az a lánckerék, mert valaki cserélhette is, amit nem tudunk, ezért ellenőrizni kell, a gyári adat csk egy információ, nem több.
Persze, mint említettem,számos más hiba is előfordulhat, (van-e ekonosztát a porlasztóban, működik-e stb.)de az ellenőrzés kiderít mindent.
üdv.: R
Valószínű, hogy gyújtáshiba. Dobj rá egy sztroboszkópot és rögtön meglátod.
Sziasztok.
Lenne egy kérdésem.
Van egy ROMET kadet, ami rendesen működött, aztán jött a hiba.
Beindul, megy vagy 3-4 ütemet aztán meg áll. Szikra van,benzin van, gyujtás van, rögtön indul egy rugásra, gázadásra nem reagál. Gyertya csere volt, megszakító hézag van. Leállás után ujra indul rögtön, de szintén csak 3-4 ütem és aztán meg áll. Vélemény?
Köszi: kferi
"... Ezen a típuson a 17-18 az általánosan használt ..." - a 638-ast 17 fogú lánckerékkel szerelte a gyár.
Hosszú az áttétel, ha az utolsó sebességi fokozatban gyenge a motor és nem tudja elérni a max fordulatot, vagy csak nehezen.
Nincs mit állítani, cserélni kell a kislánckereket, ha túl nagy.Ezen a típuson a 17-18 az általánosan használt, oldalkocsihoz van 15 is, a kereskedelemben kapható 16 fogú kerék is.
Nézd meg, milyen van rajta, aztán tegyél kisebbet, amennyiben túl nagy.Ha 19 vagy nagyobb, akkor szörnyen lomha a gép 4-esben.
Persze, emellett még számos más oka is lehet, hogy így viselkedik.
üdv.. R
Köszi a választ.
Szerintem nem vagyok nehéz, egy JAWA-nak 94-kg nem lehet sok.
Hogy érted a hosszú áttételt? Mit lehet itt állitani?
Köszi: kferi
Sziasztok!
Igaz, hogy nem JAWA de lenne egy kérdésem.
Van egy ROMET kadet, ami rendesen működött, aztán jött a hiba.
Beindul, megy vagy 3-4 ütemet aztán meg áll. Szikra van,benzin van, gyujtás van, rögtön indul egy rugásra, gázadásra nem reagál. Gyertya csere volt, megszakító hézag van. Vélemény?
Köszi: kferi
A szögletes váz és a kormány nyak találkozásánál, majdnem vízszintesen a kormány nyakon bal oldalt.
Nem tudom ennél hol van, de általában a kormány nyak, vagy blokk tartó fülbe ütik.
Viszont ha nem ütötték bele elég mélyen akkor egy szimpla festés eltünteti :)
Sziasztok!
Egy Jawa 250/559-en keresem az alvázszámot, tudnátok segíteni, hogy melyik részére üthették gyárilag?
Nem től hosszú az áttétel, te meg jó nehéz vagy? :D
Mert akkor csak jól kihúzatva képes annyi kraftot előadni 3-ból 4-be váltva, hogy menjen. Én direkt kicsit hosszúra tettem, mert nem szeretem, ha pörög, cserébe 2 személlyel 40-50-körül felváltva maga a halál.
Koszi a tippet, tegnap szetneztem a Jawa 250 alkatreszek kozott, akkor eppen nem volt, de szemmel tartom az altalad javasolt oldalt. Egyebkent ezzel a ledugozott megoldassal pocc-roff indul a gep, szepen jar, mar "ropkodok" vele. Kicsit szokatlan az MZ-hez kepest, de gyonyoru technika ez is. A burkolatok miatt remalom a szerelgetes, de esztetikailag meg kellenek ra, mert ez tenyleg igy szep. Nem kinzom, de a 80-as tempot viszi gond nelkul. Egy 40 eves vastol ez mar igazan jo teljesitmeny, okoz nemi feltunest a kozutakon. :-)
Minden jot kivanva, Udv.
Ellenőrizd a benzincsap átfolyását, 10L/óra(0,83L/5perc) meg kell, hogy legyen, ha nem, pucold ki. Ha jó a csap, ellenőrizd az úszóházban a benzinszintet, ha túl alacsonyra van véve, akkor romlik a tűszelep áteresztése, mert nem nyit ki rendesen. Ha ez is jó, ellenőrizd a gyertyaképet, 8as hőértékűt használj.
Üdv.
Van egy 350-es 638-as JAWA-m az a problémám, hogy 4.-ben nem megy rendesen. 1-2-3.-ban húz mint az álat, de 4-ben nem megy visszaesik a sebesség, alig megy 60-70-et.
Ennek ellenére egy alkalommal jól kihúzattam és utánna ment mint a gép, vagy 130-at. A karbit már teljesen szét szedtem és kitakarítottam, a fő fúvóka 92-es a segéd fuvóka 75-ös.
Mi lehet a baj?
Köszi: Feri
a német e-bayen van komplett csúszkás gázkar meg dúsító szerkezet is, mindenféle betéttel meg műa. cuccal, 1 eur-ért
Mivel akkumulátoros Gyujtas van a gépen, így az akksi mindenképp kellene.
A papír most még nem fontos! A forgalmi szerint, jáwa CZ-472.4
azt veszem ki, hogy nem kell neki papir... :)
milyen czetka? az még segítene.
Akkor lepapírozni nehéz lesz.
Az eredeti tulaj meghalt már, inkább az a bajom hogy nem indul be!
Ha nem stimmel az alvázszám esélytelen a dolog. Ha a forgalmiban lévő tulajtól nincs adás-vételi nem jó semmire.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|