:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Igen. Gondolom valami gagyi, utángyártott tajvani cucc lehet, azért nem akar a helyére menni. Gondoltam rá, hogy vágok rá új menetet, csak attól félek, hogy eldeformálódik, ha satuba fogom.
Üdv!
Gondolom összehasonlítottad az eredetivel, csak a menetemelkedésben különbözik?
Üdv. Márkatársak!
Kérnék egy kis segítséget. Jawa 350 638 karburátorát szeretném felújítani. Rendeltem hozzá fúvókákat és kehelycsöveket. Az a gond, hogy baromi nehezen lehet ezeket becsavarni. Sokkal sűrűbb rajtuk a menet, mint az eredetieken.
A képen látható darabot például lehetetlen teljesen becsavarni:
http://robogoalkatresz.odormotor.hu/alkatresz/JAWA_350_12V_FUVOKA_ALAPJARATI_KEHELYCSO.php
Van valami ötletetek?
Esetleg honnan lehetne az eredetivel megegyező minőségűt rendelni?
Üdv.!
Sziasztok. Jawa 638 alkatrészek eladóak. komplett blokk is akár,szép kerekek,órák,üllés,stb... Érd: motorsokk@citromail.hu 06209813916
Ezen az oldalon is leírja. Amúgy az alaplapot kell elforgatni, amin a hall-ic van. Ha megnézed, elég hosszan van benne vesefurat, szóval bőven lehet játszani vele.
Jé Tényleg itt van csak túrni kellett kicsit :)
http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/ese2h/ese-2h.htm
Mondjuk itt se írják hogy mit kell "tekergetni" az állításhoz...
Lehet! :D arra tuti emléxem, hogy szinkront lehet állítani, de azt lenn a denkni alatt. Előgyújtás szögre abszolút nem emlékszem!! Attól még simán mondhattad :D
Árpi!
Ne szórakozz itt velem!!! :D Én nem mondtam el elég világosan anno, mikor vetted a motort? :D
A trabigyújtáson lehet állítani előgyújtás szöget? Én eddig meg voltam győződve, hogy az fix-et ad! :S Miklósbácsi! Avass be kérlek a részletekbe, beállítás helye, módja az elektronikán stb...
Köszönet!
Hello! Matricát már Szlovákiában sem nagyon lehet kapni, tudtommal nem gyártják a csehek, ukrán utángyártott van, én is onnan hozattam.
És olyan matricát kapok egyáltalán magyarországon, amit a képen látni a Twin Sportokon?
http://kepfeltoltes.hu/view/100411/DSC02054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A piros amúgy is fakulós és olyanra nem tudják kikeverni. Még autóknál is úgy van, hogy inkább az egész elemet lefújják, úgy kevésbé üt el. Ha a mattultat felpolíroznád, lehet kisebb lenne a különbség.
Elvittem kikevertetni a szint nemrégiben, oldalkocsit fényeztem, s ahhoz kellett. Csak azért kérdeztem volna, mert mintha nem ugyanolyan lenne a kevert szin mint a motorom szine... valahogy élénkebbnek tűnik, vagy ki lenne fakulva a motorom? Ami már lassan 20 éves...
Valamilyen papírja van-e esetleg?
Magánban írhatok?
üdv.: R
Ahoj,
esetleg próbáld meg egy festékboltban, ahol autóhoz való festékeket is kikevernek. Szerintem próbáld meg régi Skoda pirossal összehasonlítani, ha van egy nem fakult alkatrészed, azzal össze tudod hasonlítani a színmintát.
A régi forgalmimban élénkpiros38 volt erre a színre bejegyezve.
Szewasztok!
Tudja valaki hogy mi pontosan az ilyen piros Twin Sportok szinkódja?
http://kepfeltoltes.hu/view/100411/DSC02054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
S hogy hol kapok ilyen matricát a motorra?
Köszönöm!
Szabbensz
Helló mindenki!Épp most jöttem haza egyik motoros társunk temetéséről.VÉTLEN ÁLDOZAT volt,nem volt szabálytalan,nem ment gyorsan,csak elékanyarodott egy autó...Vigyázzunk magunkra srácok!!!Jóska,nyugodj békében!Fecó
Üdv ! Van egy CZ350(634-s 6V) motorblokk dugattyuk nélkül, illetve a váz és kipufogó kivételél szinte minden más alkatrész ( sárhányó, kerék,lámpák, stb ). Eladnám vagy valami normális dologra cserélném. sziriak@freemail.hu
Üdv.
Lenne egy pár alkatrész amire szükségem lenne a motorom összerakásához. Egy Jawa 175öst és egy Pannónia T5öst is építek, de mindegyik elég hiányos állapotban van. Egy pár ami kellene Jawa 175 1957es évjárat: berúgó tengely, láncvédő, világítás kapcsoló (tompítottról-refire), sztender rugó, fék visszahúzó rugó, kipufogó vég (a "trapéz" alakú). Pannóniához elég sok minden kellene. Ha valakinek lenne esetleg ezekből a motorokból otthon bontásra vagy bontva alkatrészeknek, az kérem jelezze: g.angyalati@gmail.com-ra. Előre is köszönöm!
Igen, egyenes a légszűrőgumi. Csodálkozott is az eladó.
És pont a kipuff középvonalába esik a hátsókerék tengelye :(((
És ezért tünik hosszúnak a 66-os primerlánc?
Köszi az infókat!!!
Szerintem a motorod 639-es, 638-ak 86-os és 92-es fúvókával készültek, de lehet, hogy tévedek. Az első verziók majdnem úgy néznek ki, mint a 638, az eltérések: a kipufogókönyök íve nincs 2 helyen megtörve, a főfúvóka 100-as, rövidebb primeráttétel, (a főtengelyen lévő lánckeréken 1 foggal kevesebb van) a karbi és légszűrő közötti gumi is egyenes, nincs benn törés, ezért a légszűrő is más kicsit. A későbbi 639 verziók tárcsaféket és elektronikus gyújtást is kaptak.
Helyesen: a szekunder áttételre?
Olyan mint a tiéd, ülésidomos, TS, '91-es kiadás. Rövid áttételes? A hajtóláncra gondolsz?
Ha 100-as a főfúvókád, akkor gondolom rövid áttételes 639, vagy 640-esed van, azokban gyári. Ezek normál üzemmódban használva elmennek 5L-el, de nagyon megugrik a fogyasztás, ha kiméletlenül hajtja az ember, akér 7-8 L is lehet. 40-es keverékkel minden 350-es fröcsköli az olajat, talán 86-os főfúvókával nem annyira. Az enyém 638 most eszik 6-7 között 92-es fúvókával, de megy is rendesen :-) Lehet, hogy nyárra visszaalakitom gyárira, a hosszú túrákra :D
Ha magas fordulatról indul meg, akkor lehet, hogy nagy az előgyújtásod. Pár tizedet állítsd vissza. Persze nem kötelező, én szándékosan nagyra állítottam a trabigyújtást, nehogy elfogyjak egy esetleges előzésnél:) Szerintem ez lehet egy oka a magasabb fogyasztásnak, mert alacsony fordulaton akarva, vagy akaratlanul is jobban rányúlsz a gázkarra. Másik, hogy abszolút fordulatfüggő, volt, hogy kb. 60 kilométerre hazulról 0 forinttal a zsebemben tartalékra kellett már tennem, de 50-60-nal hazadöcögtem:) Vagy 110-et mész, vagy 5-öt eszik, a kettő együtt nem megy, legalábbis nálam...
Adná az isten, hogy vezérláncos lenne! :)))
Szerintem 66 szemes kell bele.
Szevasztok skacok!
A 638-as vezérlánca milyen hosszú--hány szemből áll?
Sikerült szereznem egy zsiir újat skodeszból,állitólag passzol a jawaba,de jólenne biztosra tudnom!
Ezen láncon a 'čz35' számozást találtam,amúgy 24 szemből áll!
A 100-as helyett nekem a gyári 92-es van, a többi ugyanaz. A tű az első rovátkában, vagyis a legdúsabbon, a 2.ban valahogy szegény és akkor hidegen is alig indul (falsot nem szív). Valahol 40-es körüli keveréket használok, némileg olajos, de nem folyik, persze ásványi olaj van benne, a szintetikusnál tud folyni. A fogyim nem mérvadó mert oldalas, cirka 6,5-et eszik normál tempóval.
A 638-as tulajokat kérdezném, hogy ti milyen fúvókázással, mekkora fogyasztással használjátok a gépet?
Nekem 72 és 100 a fúvókák mérete, a tű 1. vagy 2. rovátkában, megy mint az állat, minden tartományban húz, 100-tól is megindul. De a fogyi biztosan több mint 5.5, a gyertyák is sötétbarnák. Kímélve a mért fogyi 4.7.
Nektek is folyik, fröcsköl az olaj a kipuff végén, 40-es keveréknél?
Neels van Niekerk, EngMod2T nevű programjának módositott verzióját használom, felhasználva az eddigi tapasztalataimat is (nincs belőlük sok...) A progit egy magyar srác alakitotta át, elég jól vágja a rezó-témát.
Lekéstem, kicsit később érek haza a melóból, de a kérdéses (638) hajtórúd valóban 145 mm.
A 250-es 559 hajtórúdja a 160 mm, szép hosszú, igaz, a löket is 75 mm azon.
Milyen módszerrel számolsz, ha nem titok?
Jó munkát, üdv.: R
Ó, nagyon köszönöm, megspóroltál nekem pár munkaórát! :D
Rezót akarok tervezni a Jawára. Az alapok megvannak, azt már most látni, hogy a méretei miatt nem lesz egyszerű a történet.
Üdv Tibi2T!
Nem kell szerelned,145mm a csapközepek távolsága.
Van valami tuti tunig leírásod, vagy csak próbálkozol?
Nekem igérte egy,de még nem kaptam meg.
Igen :D Azért kérdeztem, mert nekem is csak olyan blokkom van, amiről csak a henger van levéve. Olyan 150-160 mm lehet, de nem tudom igy lemérni. Lehet, hogy szétszedem azt a blokkot :-)
Igy már világos. Sajnos csak olyan blokkom van amiről a henger van levéve azon pontosan nem tudom megmérni ez a távolságot. Egy kivett főtengely kellene hozzá. ? tuningosz?
Egyet is ki lehet.....csak nehéz összeakasztani utána :D
Az alsó és a felső csapszegek képzeletbeli tengelye (közepe) közötti távolság. Nevezhetném egyszerűen a hajtórúd hosszának is. Sajna szlovákul tanultam mindent, amit tudok a gépekről, bocs, ha szakszavaknál magyartalanul fogalmazok :O
csapszegfurat távolság?
Mire gondosz pontosa?
Nem igazán értem,mit mérjünk?
Csak kettesével lehet kivenni, azt se felejtsd el.
Azért egy-két láncszemet nem nagy kaland kiütni, ha hosszúnak ítéltetett.... :)
Hmm...honnan is vannak ilyen "remek, kreatív, használható" ötleteid? :D Az 1mm-es flex-korongot ne felejtsük ki a sorból a kettévágáshoz :)
Valaki legyen szives leirni 350-638 hajtórúd csapszegfurat távolságát? Kösz!
638-re 128-tagú lánc kell.
Sziasztok Jawasok!
Kérdésem lenn, hogy a szekunder lánc hány szemű 638-on, illetve etz-é jó-e hozzá bontás nélkül. fogtávolságra asszem jó, de hosszra nemtom.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|