:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Ja igen, a csapágyakat is ott vettem, gyáriak, viszont szimeringből minőségit vettem. Abból van vitonos is, arra is érdemes még beruházni.
Így van, ha már egyszer szét van szedve, jobb mindent megcsinálni amit lehet, akkor ezek az alkatrészek majdnem "nulláról" indulnak, kicsi az esély hogy valamilyen nagyobb gubanc adódjon. Minden csapágyat és szimeringet kicseréltem, még a váltóban is. Annak alkatrészeivel nem volt gond, meg gyanúsan kopott kerék, így azok visszakerültek. A főtengely felújítás, hengerfúrás, új dugók csapszegekkel és gyűrűkkel Jarovce-ből származik, én a szerelést végeztem el.
igazad van, az efféle munkával nem érdemes érintőlegesen eljárni, és célszerű a mindig az elérhető legjobb minőséget beépíteni, ez igaz a dugattyúcsapszegekre (lehetőleg a belső oldalukon zárt kialakítású), szuperanyagú csapszegperselyekre, gyűrűkre, dugattyúkra is, a szuperpontos hengermegmunkálásra. Ilyen esetben, amikor szét a blokk, talán a váltót is meg lehet támogatni mindenféle gyárazonos, vagy prémium alkatrészekkel...
Nem feltétlen, de ha már egy csapágy megadta magát, a többi sem lehet túl jó állapotban. Mivel a főtengelyt szét kell sajtolni, teljes felújítást érdemes elvégeztetni, ezen ne legyen spórolás. Ha meg már a tengely fel lesz újítva, ellenőrizendő hogy a hengerekkel mi van, ha kell akkor azokat is fel kell fúratni. Nálam ez volt kompletten, a szerelést csináltam magam. Amúgy nálam az volt a gond, hogy a motor cirka 10 évet állt. Noha száraz helyen tarthatták, mert külső rozsda szinte semmi sem volt rajta, a főtengelycsapágyakat megette. Már az első beindításnál is nagyon surrogó hangja volt, csoda hogy valamennyit el is ment így.
Üdv.
Ha már szét lesz szedve a főtengely akkor amit nagyon el szoktak felejteni a labirint tömítés ellenőrzése és javítása. Nekem is most adta meg a középső csapágy, nincs látványos hiba a csapágyban csak iszonyatosan morgott menet közben.
Ki akartam cserélni a középső csapágyházat a labirint kopása miatt , de eddig még nem kaptam hozzá. Futár Peti nem tud szerezni.
A nagykert amelyiket kerestem meg nem tudja hogy a gyűrű az vele jár-e a csapágyházzal. Most erre várok.
hát persze azza tiztában vagyok de amugy szerinted nagyon szétt lehet a főtengely? neked mennyire volt szétt menve?
Hali!Úgy Látom időben kezded tanítani!:-)Üdv:fecó
Kérdezd meg, de ha van is csapágyuk, a főtengelyt magad nem fogod tudni felújítani. Nemtom, hogy a svarcék még foglalkoznak-e Jawa-val, ha nem, akkor marad Jarovce.
tudom én is ott szoktam vásárolni! csak már jártam ugy hogy valami nem volt! akkor ha meg lessz a cucc eshetek is neki de nem szeretem :((
Igen, az. :) Ott próbáld meg, ott van rá a legnagyobb esély bármilyen Jawa alkatrészt kapni.
Babetta kétsebis blokk nélkül eladó.
kecskeméten van
06702912829
Köszi a válasz én is erre gondoltam! Te is Győri vagy ugye? Te figyel a transitban kapok szerinted cuccokat hozzá?
Szia!
Nekem a középső csapágy adta meg magát, ráadásul beindítás közben kezdett szorulni. Pár pöffent aztán le is állt, meg sem lehetett mozdítani. A labirintban lévő csapágy adta meg magát, de a másik kettő sem volt túl jó állapotban már.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Tegnap jawa 638 érdekes hangokat hallatot és le állitotam miután ujra akartam inditani eszméletlenül szórosnak bizonyult ami aztán már csak olyan surlodos szoroságba ment átt! Ma le vettem a hengereket tökéletes mindkettö illetve a hajtókarokban a csapágyak is flottul mennek! össze raktam megint ell probáltam inditani indul de ahogy be indul meg áll mintha meg szorulna hirtelen én a főtengely csapágyra gondolok mert a ball feléböl lemezes surlodást hallok! szerintetek mi lehet a bibi?
Kösz a tippet, megnéztem. Itt mintha más képek lennének.
sorszám: 20906 (121377)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-04-16 19:45:08)
Halo!
Ma volt hogy sütött a nap. És a 14,5 hós gyermekemmel motoroztunk egyet az udvarban. Kell ennél nagyobb boldogság?
Halo: M
Nézd meg az et bike.hu-nál. Lehet nem lesz lényeges különbség, nincs sok beszállító az országban.
Köszi a tippet, de épp tőlük rendeltem egy hete. Tényleg korrekt cég, csak az a baj, hogy ez pont valami gagyi tajvani utángyártott cucc, és nem tudom beszerelni, mert nem ugyanolyan menet van a kehelycsövön. Néztem az odormotor nevű cég webshopjában is, de ők is ugyanazt a terméket árulják, ezért kéne valami más forrás, ahol esetleg az eredetivel megegyező alkatrészt árulnak.
Régebben sokan emlegettek valami Futár Petit, vagy futár motoros boltot, ha jól emlékszem, őket ismeri valaki?
Tudok egy nagyon korrekt és olcsó webshop ot, 3 nap alatt kiszállitják a rendelt terméket!
Amit keresel szerintem ez lesz:
3. JAWA 350 12V KARBURÁTOR JAVÍTÓ KLT. 12V-HOZ * 443752282400-TW R
Ird be a keresőbe hogy: Jawa karburátor, s kiadja 3. termékként.
A link: http://e-motorparts.addel.hu/search.php?searchtext=jawa+karbur%E1tor
Szabbensz
Köszi a gyors választ Powerarc! Napsütéses hétvégét, 100-as benzint Mindenkinek
Üdv. Márkatársak!
Valakinek nincs egyéb ötlete, honnan lehet Jawa 350/638 karburátorhoz alkatrészeket rendelni?
Szia,
ha jó minőségű a megszakító, azért azzal is használható gond nélkül, de karbantartás igénye van, kopik, utána kell állítani, a filcet nem szabad túl ojazoni, stb. Ha szeretnéd, hogy a gyújtás tartsa meg a pontos előgyújtást és szinkron, ne legyenek gyújtáskihagyások, érdemesebb beruházni egy elektromos gyújtásra, pl. a Trabié nem is drága, viszonylag könnyen aplikálható.
Sziasztok,
Végig olvastam a fórum korábbi írásait JAWA gyújtás ügyében, de csak nem jutok 1ről a 2re: most akkor jó a gyári megszakítós gyújtás, vagy érdemes lecserélni elektronikusra?
Köszi a választ!
Küldd a szöveget a mail-emre és lefordítom!
Oké. Találd ki. Albertirsán lakom.
Tibi, tudnál segiteni egy cseh oldal megértésében? :) nem igazán tudom leforditani az ott irtakat :)
Még gondolkodom rajta. Egyébként hol laksz?
Nincs semmi gond, inkább tisztázzuk ki mire gondol pontosan.:) Meg szerintem egy mezei golyóscsapágynak mindig is lesz némi tengelyirányú mozgása. Az előtéttengelynél sincs külön hézagoló, ha nagyobb az előírtnál, akkor a görgőkosarat kicsit beljebb kell kocogatni, elé a zéger alá kell egy gyűrűt beletenni, ami speciel lehet egy régi zéger elköszörülve. Ezt meg is kellett tennem. A blokkot pár éve magam szedtem szét meg össze, és a szerelési könyv leírása szerint csináltam. Egyet is értek veled, a léptetővillák, váltó jó kapcsolhatósága és hosszabb élettartamához fontos a hézag. Ekkor elég a lemezvilla is, nem feltétlen kell az öntött.
Biztosan igazad van, ha tévedtem, bocs. Sajnos ezek a blokkok már 20-25 évesek, több 10 ezer km-rel a hátuk mögött. Nem szedtem szét még bontatlant, a robbantott ábrára meg nem emlékszem. Én mindig ki szoktam hézagolgatni a tengelyeket, ha látom, hogy van oda nem illő tengelyirányú mozgás és ellenőrzöm, hogy a léptetővillák jól kapcsolnak-e. Ez nem árthat.
Szia!
Nem tudom az e-mailodat,:) de nem titok. A karbi ára 6000ft.Teljesen komplett,szép állapotú. az én e-mailomat megtalálod itt a fórumban mindenfelé.:)
Hm, mikor a blokkomat szétszedtem, a váltótengelyen nem láttam semmiféle hézagolót, biztos hogy ott van? A kuplungkosár alatt van egy alátét, amely a két lánckerék egyvonalban futásához kell, nálam cirka 3mm vastag. Amit írtál 0,5-ös hézagot, az az előtéttengelyre van megadva.
Szeva!
Milyen árra gondoltál?
(írhatsz az e-mail-emre is)
Hát én a melóban csak dolgozni szoktam, :-) de amilyen értékes ember vagyok, úgy néz ki mára már elegük van belőlem :-) 17:30 körül számíts rá, hogy feltűnök nálad, megnézem, hogy állsz a CZ-vel! Vagy szólj, ha kell még valamilyen cucc, viszek. Na de ne OFFoljunk!
Szevasz.Ma nemmelózol?Vagy ilyen hamar fajront? :) Szerencse hogy nekem van idom netezni meloban.
Kopottak a hézagolóalátétek, vagy egyszerűen nincsenek benne a váltóban. A maximális megengedett axiális mozgás 0,5 mm, ha jól emlékszem. A régi blokkomban mozgott vagy 2 mm-t, de hibát sosem okozott, mert ha a kuplungkosárnál felszereléskor kihézagolod, akkor a kuplungtengely sem tud mozogni. Valamennyi holtjátéknak persze lennie kell 1-2 tized mm, ennyi kell a kuplungkosárnak, hogy helyesen működhessen.
Szia!
Van egy hibátlan 638 ülésem, küldj egy e-mail címet,és küldök róla képet. motorsokk@citromail.hu
Leszedtem komplett a kuplungrészt,tehát maga a váltótengely mogoz,de oldalirányú mozgása abszolút nincs! csak be-ki mozdul egy keveset! A csapágyak vadiújak! Lehet hogy ez a kis mozgás eredetileg is kell bele?
Szumó!...
Jawa 634-638 jó állapotú ülés érdekelne... esetleg elég lenne a huzat is... tudnál képet küldeni róla?...
az emil címem valós...
előre is köszi...
Szeva! Újat sajna én sem tudok, de komplett 638-as karbim van ha nem boldogulsz vele. Még motoron van,(most kezdem bontani)tökéletes volt az alapjárata(is)...( ha érdekel írj,vagy hívj. elérhetőségemet megtalálod itt a fórumokban.
Akkor ez maga a váltótengely csapágya lesz. Biztos hogy az lóg? Ugyanis a kuplungkosár perselye és a tengely között egy hüvely van, azon szokott inkább lógni maga a kosár.
Értem, csak sikerül akkor máshonnan.
Igen,a kuplungkosár egy tengelyen forog és ez a tengely 'lötyög' egy kicsikét
Hát igen. Voltam már egy párszor régebben, szerintem nem sokat vesztettem.
Szia!
Nem egészen értem, melyik kerék is? A kuplungkosarat mondod?
Heló!
A primerláncnál lévő nagyobbik fogaskerék egy tengelyre ül rá -micsoda logika :)!
Ennek a tengelynek stabilnak kell lennie?
Az enyém kb. 2-3mm-t mozog vizszintesen
Most látom a veteran.hu-n, hogy most vasárnap volt Debrecenben veteránbörze, sajnos erről lemaradtál akkor...
Ok. Köszi. Azért hátha lesz még 1-2 egyéb ötlet.
Akkor valószínű az van mindenhol. Esetleg próbáld meg még a Vaterán, Apróneten, stb. hátha ott akad, ha már a fórumon még nem jelentkezett senki más infóval.
Az a baj, hogy a kehelycsövek (ez a rendes neve?) egyike eltört (nem tudom mitől) a másiknak meg a kiszedéskor ment szét a feje.
Az újakat a netről rendeltem (Extreme Trader Kft.), de a többi cég webshopjában is ugyanezeket láttam. Debreceni motoros boltokban nem lehet kapni. Nem tudom, honnan lehetne rendelni.
Igazából az alapjárattal voltak gondok, ezért gondoltam, hogy kipróbálom új fúvókákkal/csövekkel, de csak a szívás van vele.
Egy menetre másikat vágni nem lehet ugyanakkora külső átmérő esetén.
Meg kell próbálni motoros boltokban, börzéken, esetleg szlovákiában. Börzén tarcsiba én komplett karbit vettem. Amúgy ha mechanikailag nem sérült/kopott egy fúvóka, nem igazán kell kicserélni.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|