:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Üdv niko78!
A parafabetét vastagsága 3,8mm ,cserélni akkor kell,ha 3mm alá kopik.
Üdv mindenkinek!Valaki tudja esetleg,hogy a 250/559-es parafabetétes kuplungtárcsáinak mi az eredeti vastagsága,illetve, hol lehet ilyet beszerezni?
Aj, az nem mostanában lesz, mert jelenleg még csak a hirdetéseket figyelem. Azért kérdeztem, hogy egyáltalán érdemes-e a papír nélküli vasakkal tervezni, érdeklődni. De ha megtudok valamit, írok a fórumra.
Eladó!
Jawa 638 főtengely, hengerpár dugattyúval.Komplett váltó,Komplett kuplung,oldaldeklik,blokkházak,kerekek,sárvédők,tankok,ülés,órák.stb...Érd: motorsokk@citromail.hu 06209813916
Minden jawást érdekelne egy árajánlat, tájékoztató 634-638 főtengely felújításáról, a beépített középső csapágyak, hajtókarok minőségéről!
Üdv mindenkinek!
Kétütemű motorok szakszervize Győrtől 10km-re, Nyúlon! Több mint 20 éves tapasztalat, felkészült szerelőgárda! MZ, Jawa, és más keleti motorok, robogók! Speciális szervizelés, teljes felújítás. Ha már mindenki feladta, mi megcsinájuk!
tel.: 70/3698050
mail: lada.drifter(kukac)gmail.com
Majd tájékoztass minket, mire jutsz az okmányirodával, kíváncsi vagyok.
Talán erre gondoltál:
http://www.takacs.000a.biz/index.php?p=1_15&p2=4
Sziasztok, szeretnék egy olyat kérdezni hogy a tengely kapcsoló betéteit és lemezeit hogy kéne sorba rakni(Jawa 350 - 634, 14V)?a választ előre is köszönöm
Se régi forgalmi, se rendszám, sem az eredeti forgalmis tulaj adásvételije???
Első felindulásból azt mondanám, hogy az már csak alkatrésznek jó, de kérdezd meg egy okmányirodában....hátha.
A 634 vashengeres és eredetileg 6 voltos. De sokan áttekertették már 12 voltosra. Ami biztos, hogy dinamós. A dinamó átszerelése generátorra már bonyolultabb feladat. A kuplungja szerintem is jobb mint a nyolcasé. Vas lamellás, és kissebb átmérőjű is. Nem szokott deformálódni.Én szeretem.
Vadiúj feszültségvarázslót muszáj (érdemes) átpolarizálni? /koffer/
A 634-es még vashengeres ha jól emlékszem, 6V-os. Ennek a kuplungja más mint a 638-asé, többen mondták hogy euz a jobb és átszerelték a 638-asra.
Igen, a két pálca közöttire gondoltam.
Sziasztok!
Van-e arra lehetőség, hogy papírokkal nem rendelkező motort nevemre átírjanak, és le is tudjam vizsgáztatni?
Köszi!
köszönöm a választ.
amugy 2 jawaról van szó az egyik az első kérdés az 638 asról szól,a második csak azt tudom h 350 es jawa,szóval vagy 638 v 634 nemtudom,de amugy amit leirtál szerelésnél nincs különbsg igaz?
A két tipusnál mik ak ülönbségek amik főbbek.
Érdekes mert a léptető rendszer nél benn van a golyó! tudod amit egy rugó nyom fell! nézegetem de nincs helye meg lehet hogy a szétt ment csapágybol jött ki mert az asztalon volt és lehet onnan esett ki!
A kuplung automatából nem tud kiesni a golyó, mert nagyobb mint a pálca vastagsága. A két pálca között lehet golyó.
Golyó? Hm, lehet nem tuti, hogy pontosan emlékszem, de van egy golyó a kuplungautomata pálcájánál. Mekkora az a golyó ami kiesett?
ja ezt ell is felejtetem ki eset egy golyó na és vajon hova megy?:) de holnap nézem meg még világisban a váltohoz valo ha joll emlékszem méghozzá a kuliszában volt valahogy de javits ki ha tévedek!
Powerarc! na szétt huztam a blokkot! Hát a probléma az ami neked volt a középsö csapágy C-vágány:(! De mindegy mert jövő hétre jönn egy másik főtengely!
Hali, a kuplungkosár hátulján van a berúgó szabadonfutós fogaskereke, azt meg tudod nézni ha a kuplungkosarat leveszed. Ehhez le kell húzni a primer lánckereket, ekkor már a szimeringcsere és könnyen menni fog. Jobb oldalon le kell venni a komplett generátort, állórészt, meg lehúzatni a forgórészt a kúpjáról és ott lesz a szimering.
Üdv!
Tulajdonjogot csak tulajdonostól lehet szerezni. Vagyis a motoroknak bele kell kerülnie a hagyatéki eljárásba, a tulaj testvérei közül valamelyik lemond a jogáról a másik javára, így egyvalaki lesz a tulaj, a hagyatéki papírral meg a nevére kell íratnia a motorokat, ez esetben tudtommal eredetvizsga nem kell. Ezután tudja ő ajándékozásival, vagy adásvételivel neked eladni, ekkor fogod tudni a nevedre íratni és a forgalomba helyezést elintézni.
Helló.Lenne két kérdésem.Jawa 638 asról lenne szó.Azt mondták hogy a berugó néha csak recseg.Mi lehet a baj?deknit könnyű levenni gondolom,ha leveszem már megtudom csinálni,valami elkopott gondolom,vagy fogak törtek ki valahonnan.
A másik kérdésem:csak azt tudom hogy 350es jawa és aztmondta a tulaj meg kellene főtengely szimeringezni,ez mennyire nehéz meló?
Szép napot.A napokban leszek 2 db 69-73-as évjáratú 353 jawa gazdája egy megboldogult rokonomtól öröklöm meg és itt kezdődik egyik gondom.A motorok forgalmija,rendszáma megvan a motorok kb.1980-tól nem voltak forgalomban, hogy tudom a motorokat ismét forgalomba helyezni és nevemre íratni ha volt tulaja meghalt, és a tulaj testvérei ingyen nekem adták a motorokat úgy értem nincs adásvételi szerződés írva. Még érdekelne, hogy piros jawa szín mint ilyen, van valami színkódja?
Teljesen igazad van, egyszer ráfáztam, hogy nem járattam ki a karbiból a benzint a téli pihenő idejére, hát nem is indult tavasszal :D A problémán sokat segit a jó minőségű ásványi, vagy félszintetikus olaj, habár ez nem szentirás, pl. API TC Teljesitményszintű Shellel sokkal jobbak a tapasztalataim, mint ugyanilyen Castrollal. MOL Sprint, vagy Valvolin Durablend szintén hasonlóan jó. Bocs a reklámért :-)
Ezért kell elzárt benzincsappal fulladásig kijáratni az üzemanyagot, ha hosszabb időre le lesz téve a gép. Éveket állt motoroknál olyan is előfordul, hogy teljesen beleköt az olaj a járatokba, meg a fúvókákba, olyan lesz, mint a gyanta, gyakorlatilag el lehet dobni a karbit, mert semmivel sem lehet kitisztítani...
Az úszóház aljában a szivató fúvókája nem szereti a koszt. Ez meg az alapjárati szokott elkoszolódni nálam. Csak mindíg elfelejtek benzinszűrőt venni-tenni a csap után.
Ja, és ami nagyon megszivatott többször: ha pl. jobbra fordított kormánynál picit is megfeszül a gázbowden vagy amúgy is szoros, akkor a levegő-benzin még véletlenül sem a dúsítórendszeren fog átmenni..... ha felakasztom a karbi tetején a bowdent az állítócsavarra, nincs az a tolvaj aki betudná indítani...
Illetve feljebb tenni a tűt... :)
1:40 ben kevertem az anyagot. Prista 2T mix az olaj neve, most megnéztem.
http://www.robogoalkatreszbolt.hu/kepek/nagy_kepek/fejdiszek/SDC11199ROBI.JPG
Pontosan ilyen :)
Megpróbálom amit irtatok, lentébb tenni a tűt, és kitaaritani a fúvókákat. Köszönöm!
A 638-as "sokfúvókás" karburátora érzékeny a sűrű olajra. 1-2 hét állás után a benzin kipárolog a karbiból és a tartályból utánaengedett friss benzin nem képes a kicsapódott sűrű olajat azonnal feloldani. Ez beszűkiti a fúvókákat, olyan, mintha mindegyik átmérője a felére csökkenne. Ilyenkor hidegen nehezen (vagy egyáltalán nem) indul, és aztán még pár km-en keresztül furán jár a motor, amig ki nem tisztul a karburátor. Hidegebb időben az egész még hamarabb bekövetkezik.
Új gyűrű? Akkor tedd a tűt eggyel dúsabb állásba, meg az alapjárati levegőszabályozó csavart is tekerd kicsit beljebb. Bejáratáshoz dúsabb kell.
Na jót kérdeztél. Valami nevesincs olaj 1l volt 800 Ft(Nem teszkó gazdaságos), s ukrán benzinnel járok.
Milyen 2T olajat használsz?
Ahha. Kompresszió van neki, mert 200 km óta kapott új gyűrűket. Akkor mit tegyek? Takaritsam ki a fúvókákat, s adjak magasabb benzinszintet? S hogyan tudom állitani a szintet? Mi az optimális mennyiség?
Szia!
Szegény a keverék neki, keveset kap ahhoz hogy elinduljon. A napi használat során nem szárad ki a blokk, némi benzingőz marad, ami a kevesebb benzinnel is elég hogy beinduljon. Hogy szivatón keveset kap, annak több oka lehet. Fúvókák dugulása (az úszóház alján lévő is), alacsonyabb szint, kisebb a kompresszió, kis fals levegőt is szívhat valahonnan. Kevés eltérés is elég ahhoz, hogy ne induljon el rendesen.
Hali!
Lenne egy gondom a jawammal... (638 TS)remélem tud valaki mondani rá valamit.
Ha a motorom 1 hétig áll akkor hidegindítást ráadva nem kap egy gramm benzint sem, csak akkor indul be ha öntök anyagot a hengerbe. De ha minden nap használom, akkor pöccre indul 3-4 szivató, utánna gyujtás ráadása után. Viszont ha kb 1 hétig áll, akkor már nem akar beindulni. A gyertya ilyenkor csont száraz... mi lehet a gond szerintetek?
Köszi
Szabbensz
No ez jó kérdés, már így fejből nem ugrik be, hogy a pillangótárcsa kiszerelhető ahogy írod. Nézd meg itt a szakirodalomban a szerelési könyvet, abból kiderülhet.
És ha csak a pillangó helyzet reteszelője nem okés? Azt ki lehet szedni, a léptetővillák maradnak.!?
Én kézzel benyúltam, végigléptettem, kis tükörrel-próbalámpával besasoltam...aztán szétszedtem, öntvény villát raktam be.
nagyon köszönöm, holnap megnézem. ha itt nincs baj, szedhetem szét, igaz?
Ha rosszul van beállítva, akkor előfordulhat hogy a kuplung nem tud teljesen kiemelni amikor tolja már be a fogaskereket a helyére. De ezt észrevetted volna szerintem, ha ilyen baja lenne. Egyébként ha a váltó olajbetöltő kupakot kiveszed, láthatod a lamellákat, hogy oldódnak vagy sem, ha a váltókart lenyomod. Illetve ha leveszed a kuplungdeklit, ellenőrizheted, mennyi az automatánál a hézag.
le tud akkor is gömbölyödni, ha van automata kuplung? mert ugye akkor nemigen lehet recsegve váltani. eddig nagyon vigyáztam a motoromra, elég elkeserítő.
Szia,
először megnézném, hogy az előtéttengely hézaga megfelelő-e, ehhez sok mindent nem kell lebontani. Ha az okés, akkor arra tippelek hogy a kapcsolókörme legömbölyödött már.
sziasztok,
a segítségeteket kérem. jawa ts-em van, kiugrik a 2. sebesség nagyobb fordulatszámon. mi lehet a baj? az automata kuplung tökéletesen be van állítva. előre is köszönöm a segítséget!
Jó dolog ha van pótalkatrész főleg olyan mocinál amihez nem lehet minden sarkon alkatrészt kapni. Ennyi km szép teljesítmény, biztosan meg volt kímélve és jó kenőanyagot kapott. Hát ilyen gépes munkát én nem tudok kivitelezni, ezt szakértőkre bízom, a szerelést azt megoldom magam.:)
Klassz...
Nekem az édesapám végzett mindenféle szakmunkát, abszolút profi szinten, a főtengelyt is maga spécizte fel, igaz, akkor még nyújtózótt a műhelyben mindenféle megmunkálógép (marógép, présgép, nc gép stb.) Persze a szimeringek és a csapágyak szintjén sem ismert kompromisszumot. Azóta közel 50 ezer km-et tettem meg a 360-nal, hamarosan azonban csereberélni kell a fődarabokat, szerencsére, ezekből is alaposan betáraztunk, gyakorlatilag a "polcról" kell levenni a vadiúj főtengelyt és az alapméretes hengerpárt meg dugót...
sziasztok!
Eladó Jawa 638 üzemanyagtank,oldaldeklikkel,és krómozott sárvédők.Gyári állapotú ülés,és más egyéb alkatrészek. motorsokk@citromail.hu 06209813916
Ja hát nem akarom össze csapni a dolgot mert az ugy nem járja! ma megint meg probáltam be inditani ell is indult elsöre nem is szorult aztán megint meg szorult és uttána megint nem de mindegy mert neki állok szerintem héten! egyébként köszi a válaszokat majd ha esetleg valami bibi van azért szolok:)!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|