:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Jó az IGC de nem bírja a vibrációt
ezért motoron megbízhatattlan.
HyGy gumi rezgéscsillapítókkal szerelte fel, úgy már nem volt többet gondja.
Én Skodámon használtam és nagyon durva
dolgokat lehetett vele. Gyakorlatilag bármit meggyújt, annyira bika a szikrája. Leginkább indításban veszed észre a különbséget. Fogyasztást, teljesítményt nekem nem befolyásolta észrevehetően.
ETZ-n próbáltam, ott bizonytalan volt vele a gyújtás, gondolom a vibrációtól.
Másik gond vele, hogy túl erős, ezért hagyományos gyertyakábellel és pipával lazán áthúz a testre és olyankor nem a szikraköznél szikrázik.
Nekem szilikon kábelt és pipát kellet használnom hozzá. Ezeket mondjuk amúgy is érdemes, mert ezzel víz alatt is működik a gyújtás. MZ-nél sok problémától megkímélt már. Jawa nem annyira érzékeny a vízre.
Csak szimeringet cserélt, de azt mondja, lehet sok olajat öntött bele, egyenlőre ennyi, köszi a választ, Keri neked is.
Szia R.A. !
Hát ez igen gyors volt.Szó volt itt többször is az igc-ről,volt aki azt mondta hogy jobb lett simoja és volt olyan is aki azt mondta hogy semmit nem ér.Gondok voltak a megbízhatóságával is ha jól tudom.Ezt esetleg próbálta már valaki motoron,mondjuk jawa-n?
Igen, olyasmi, programozni tudod a gyújtást a fordulatszám függvényében. Van egy kiegészítője is, az SI-2 jelzésű, kétcsatornás kapcsolómodul. Maga a szerkezet egyébként a Trabant elektronikus gyújtásának a versenyváltozata.
Sziasztok!
http://www.trabiteile.de/bib/kennfeldz/r_details.htm
Ez a trabitronic valami olyasmi lehet mint az igc?Estleg tud erről valaki valamit?Sajnos nem tudok németül.
Igazából szerintem nincs benne semmi tudomány, ha ugyanúgy rakta össze, ahogy szétszedte, akkor nem lehet baj, maximum az új(utángyártott) alkatrészekkel(perselyekkel).Sajnos én nem tudom,mi az eredeti gyári mérete ezeknek.De én ilyen jellegű hibára tippelek,illetve, mivel elég vékony anyagról van szó, ami ráadásul elég puha alumínium,felszereléskor, az anyag vagy felperemeződött a szélén,vagy,ha nem megfelelő erővel kocoktatta fel a tengelyre, összezömülhetett.Én újra szétszedném,tolómérővel átmérném a perselyt a tengelyen teljes hosszban,illetve összehasonlítanám a régivel.
sorszám: 21015 (121892)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-05-18 21:01:37)
Sok állás után takarítsad ki a karbit, mert ha maradt benne benzin az már belekötött a fúvókába.
Aztán gyertyanyíláson fél köbcenti benzint adj be neki, forgasd át párszor gyújtás nélkül, majd alacsonyabb hőértékű gyertyát tekerj be ami jobba benyúlik az égéstérbe ezért könnyebben gyújt. Ha kifüstölte magát akkor visszarakhatod a rendes gyertyát.
Ja és friss benzin! Ez a legfontosabb mert téli állás alatt is képes megromlani a benzin és azzal nem szeret indulni. A szaga is furcsa. Ha már megy akkor felesbe keverheted, hogy ne menjen pocsékba.
sorszám: 21013 (121889)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-05-18 21:25:15)
Rugdossad, én is ezen vagyok(638). Rugdossad.
Ha vki tud jó módszert beindításra, meghallgatom szivesen!
Szerinted tudnál neki segíteni? Összehoználak benneteket, nem vagyok jó közvetítő.
annak idején "sikerült" egykori zsernyákbringát akasztani (r80s), hát mit mondjak, nem volt őszinte a mosolyom, amit kitekertem vele az Egressy úti garázsból, azonnal eldobta a kalapácsot, azóta is ott veri a franc valahol a betonkeverő mögött. Nálam is a nagyságrendileg az 1:30-as keverék a nyerő, arol 2t, megafüst, tartályonként még 30g ricinusolaj a patikából, (360-00)blokkja, mint a Schaffhausen...
Üdv!
Annak idején az enyém is ált 86-96-ig,néha ha eszembe jutott rugtam párat rajta nehogy beragadjon a dugó.Nekem sem indult akármit csináltunk vele,az eggyik ismerősöm adott neki beöntést vagy 2-szer és nagynehezen beindult.
Én konkrétan egy BMW-stől hallottam:
Miért nem üdvözlik a BMW-sek egymást délután?
Mert délelőtt a szervizben már találkoztak.... :D
Azért azt jó lenne tudni, hogy miután visszaszerelte a helyére rugóval együtt akkor is fennáll-e a jelenség.Én nemrég fejeztem be az enyémen a telók takarítását,tény és való olajjal feltőltve nehéz volt alsó véghelyzetből visszahúzni rugó nélkül, (de tulajdonképpen ez lenne a dolga).Az új perselyek mérete, viszont érdekes probléma lehet, talán olajjal együtt már megszorul.
sorszám: 21007 (121871)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-05-17 19:47:49)
Helló,
ha a sok indítási kísérlet után száraz a gyertya akkor nem kap benzint, ha lucskos akkor nincs szikra a hengerben. Az hogy a pipánál van szikra az egy dolog.
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, az én mocim is 10 évet állt mielőtt hozzám került, hát a főtengelycsapágyak tönkre is mentek.
Haverom 559 250-es első telójával küszködik, szétszedte, vett bele új mindeneket, olaj nélkül szuszog ha lenyomja, de ha olajat önt bele(repsol) akkor egszer lemegy és bekeményedik. Mi tud hiba lenni?
Szép napot!
Próbálom feléleszteni nem túl régi szerzeményemet: egy 634-es 1980-ból. :) Nos a gép több, mint 10 éve áll, szikra csodálatos módon van, csak egy új akksi kellett bele. Viszont mégsem indul. Elméletben kap benzint, gyakorlatban még próbáltam "beöntéssel" is, de semmi. :/ Mihez kezdjek vele?
Segítségeteket köszönöm!
Rosszat a BMW-kről sem hallottam, csak a márkaszervízéről, ami drága és tojik az ember fejére.
Minden túrás és pénzes haver BMW GS1200-t vesz, merthogy az a tuti állítólag, de a fentartási költségről nem tudok semmit, ha érdekel megkérdezem.
Ebben igazad van. Az hogy a HD romlik az csak tévhit. Van egy pár ismerösömnek HD jópár éve és még nemszerelték. A kilométerekkel járó szerviz és alkatrészek (olajfilter,fékpofák,stb) meg nagyon olcsók. Tudod melyik márkáról hallottam még h olcsó a fenntartása? A régebbi BMW-k(2002-ig), de ez a szememben nembizonyitott csak hallottam... Te mit tudsz erröl?
Azért nem olyan rosszak azok a HD-k.
Még egy haverom sem panaszkodott rá...ellenben Jawaval szívtam már eleget :)))
És nem is drágák amerikában. Csak mire átkerül ide, addigra lesz belőle "luxusmotor".
De jó lenne, sőt 6V mz dinamó is jó lenne. Ha van valakinek eladó szóljon.
Miért nem lenne jó egy 6V-os, 75W-os dinamó? Egyszerűbb lenne az élet...meg olcsóbb is....
Sziasztok, Jawa 350, 360 6V pozítív testelésű dinamómat (45W) szeretném lecserélni 12 voltos negatív testelésű megoldásra. Milyen megoldást jawasoltok?
Oké, elraktam a mailcímed.
350-es hátsó lánckereket keresek Kom-Egom-ban. Pénzen kívűl még Skoda, MZ, Pannónia cuccokat tudok adni cserébe.
Akkor is igaz :D
Még pl a WLA-t el is ismerem egyébiránt :) De nem változtat azon a tényen, hogy baltával szerelhető körülbelül....Ugyanaz mint a Ford Mustang....hatalmas kult-autó lett, de a tök egyszerű amerikai "parasztkölköknek" lett tervezve.....Ok, életstílus meg tradíció....Jól hangzik.....nem mellesleg kurvadrága.....Motorozni azért még nem nagyon lehet vele....De valamiért nagy szarban vannak mostanság ugye.....
Azért azt megnézném, hogy melyik 40 éves HD-t tudnál két hónapon keresztül minden áldott nap használni anélkül, hogy hozzá kéne nyúlni :)
Tudod mit ismerek el igazán? A TULAJOK kitartását.....Le a kalappal előttük...
Szerintem a gyári 1:30-tól nem érdemes eltérni,sőt semilyen motor esetében nem illik,abban van igazság,hogy a régi 2T-t nem lehet már összehasonlítani, sem a sprintel , sem egyéb más gyártótól származó olajjal.Nemrég találtam egy eredeti bontatlan, AROL 2T-t hát óborzalom, sűrű mézes.Egyébként a szintetikus,is jó lehet, kiválóan tapad a felülethez,igaz nagyobb fordulatú motorokhoz való, de az előírt keverési arányban kárt biztosan nem okoz.A váltóhoz 30-as 40-es 50-es motorolajat ír a kezelési,én 75w-90-et raktam az enyémbe,sűrűbb egy picit,de egy kicsit várni kell az elindulással,ha átforgatta a motor, már jó.Bemelegedve, meg biztosan többet tud akármelyik motorolajnál.
...húúú, mit fogsz ezért kapni :D
Hát...lehet, hogy SZERINTÜK a 80W-90 amerikai fostalicskába való, de nem hinném, hogy olyan baromi nagy különbség lenne a két váltó között igényességben.....Megsúgom, NEM a Jawa anyagminősége miatt :D
16 éve használom az 559-est, világéletében 80W-90 volt benne és semmi baja a mai napig....
Az 1:40 karcsú lesz...akármit mondanak a "guruk".Én konkrétan 1:25 - 1:30- ba keverem.40 éves kétütemű...az a dolga, hogy füstöljön.....Egyébként NEKIK persze, hogy elég 1:40-be keverni...nem az ő motorjukról van szó....
Üdv mindenkinek! Jawa 638ra keresek oldalsztendert! ada79@citromail.hu
Igen, lényegesen jobbak, még az Arol 2T is. Én a Sprint 2T-t használom, az egy picivel jobb, nem is drága, nem is füstöl vele, szóval nekem megfelel.
Mindegy a típus, egyedül a noname olajat célszerű kerülni.
köszönöm a választ!
33 lenne, de azt mondták hogy azóta sokkal jobbak az olajak... Most csak Arol 2T van benne, mert egy Mol kútnál fogytam ki, nem volt nálam olaj, de egyébként Valvoline-t teszek bele, 1:40-be...
Most a Repsollal kacérkodom!
Váltóba mindegy a típus?
Szia!
Nem rossz váltóolaj az, talán picit sűrű hidegen, de szerintem jó az bele, vagy max 75W-90.
Jó minőségű ásványi 2T szintén bőven jó bele, de lehet kicsit több olaj kellene bele, mert még bronzperselyes a hajtókarja ha jól tudom. A gépkönyv nem 33-ast ír?
Sziasztok! Van egy 1969-es 250-es Jawa-m, nem tudom milyen váltóolajat tegyek bele, most 80W-s volt, de lehurrogtak, hogy az hárliba való...
+ a benzinhez milyen 2T dukál? Ásványi, szintetikus, félszintetikus? 1/40-be használom, azt mondták ezek a mai olajak annyival jobbak, hogy elég így...
A legjobbat szeretném öreg barátomnak mindenből...
Köszönöm a segítséget!
Szép a gép.:) Oldaltámasz van rajta???:D:D:D
Üdv mindenkinek! Ha vkit érdekel van egy eladó jawa 350.638-as TS 89'es évjáratú, fehér, bukócső, króm tükrök, új gumik, 14 hó műszakival, dobozokkal, stb...
képeket itt tudtok megnézni: http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_350.638-3841881
Üdv!
Ha neki nincs sztender akkor nekem van...motorsokk@citromail.hu
Hali! olvastam van neked oldalsztender, megvan még? érdekelne...
Jut eszembe! 638ashoz tartozó generátor (álló és forgórész) van eladó kompletten ha valakit érdekel! (szintén nem volt jó az én 6V-osomhoz)
Üdv!
Nekem van gyári kitámasztóm,és ha kell elbizniszelhetjük. Nekem CZ-m van,de annó megvettem rá,cs később derült ki h nem jó. Azóta ott áll dobozban.
sorszám: 20978 (121706)
( előzmény: Blackestdaemon, 2010-05-03 23:04:17)
Üdv, mennyivel eszik többet? A keverési arányt változtattad?
Helló!
Én is így jártam kb 2-éve az enyém cz 350 634-es. Alúmíniumból van a támasz, elvittem egy hegesztőhöz és megcsinálta egy 1000-ért azóta is jó.
sorszám: 20976 (121663)
( előzmény: Blackestdaemon, 2010-05-03 23:04:17)
Sajnos a hetvegen beleakadtam egy jardaszegelybe a mocim tamasztojaval es letorott az a resz amelyikre ra kell lepni feltamasztaskor. 640es Jawarol van szo (ugyanaz mint a 638as.)
Vajon bontott 350esekrol talalna a tamaszto?
Szevasztok!
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy honnan lehet 350-es (634) hez új vagy után gyártott dugattyút szerezni?
sziasztok!
javasolnátok nekem egy elfogadható árú jawa szervízt budapesten vagy a XVII kerület környékén vidéken valahol? köszi!
Jujj. Már tavaly nyáron is hiába tologattam... -(((
1974-es fölujított csepptankos 350-es Jawa eladó!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|