:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Pedig mennyire remekül lehet gyújtást állítani fejjel lefelé belógatva az oldalkocsi mellé... :D
Épeszű ember eleve csak olyan motortól várja el a hibátlan és rendeltetésszerű üzemet...
Mai mottónk: "Sz..ból még mindig nem lehet várat építeni" :D
Gyújtás:
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/elektronika/egyeb_elektronika/trabant_601_ropsulyos_elektronikus_gyujtas_170940564.html
Nekem ilyen let felrakra,ne reklámoznik akarom csak egy alternatíva. Egy + vezetéket kell csak hozzá behúzni,esztergálni kellet egy közdarabot a mágnes alá a főtengely végére ,6 furattal és a bütyök elé felfogattam, hoszabb csavarral. A generátor álórészére a régi alaplap helyére felfogattam egy 3mm bakelit lapot /kifurkálva és kivágva/erre pedig az elektronikát.
Elfelejtettem említeni pár okot, amik még hozzájárulhatnak a trabi gyújtás korai halálához. Rossz szénkefe, hibás vagy hiányzó szűrő kondi, hibás érintkezések, rossz vezetékezés. Vagyis minden, ami hirtelen feszültség tüskéket okozhat a tápon. Csak teljesen korrekt elektromos rendszerű motornál várható el a gyújtás megfelelő működése.
Gyújtást eleve nem felejtek rajta, a fekete doboz meg a nyereg alatti szerszámos deklibe van téve, úgy néztem hogy jól szellőző helyen van, ezidáig gondom sem volt vele. Egy srác segített a felszerelésben, kaptam tőle egy ledes, ellenőrző lámpát ha szinkront kell állítani. Nekem a fő célom az volt, hogy megbízható, olcsó rendszer legyen, amelyet állítani sem kell ami nálam fontos, mert az oldalkocsi miatt nem olyan könnyű hozzáférni a megszakítókhoz. Gondom akkor volt egyedül mikor az akksi megadta magát, nem volt emiatt alapjárat.
Közben újragondolva a dolgot, arra jutottam, hogy ha nyákot akarsz használni, akkor sincs gond. Megveszed az alkatrészeket. ráteszed őket a nyákra hogy megfelelően legyenek elrendezve. A filccel bejelölöd hova kerülnek a lábak. Utánna összekötögeted szintén a filccel az így kapott forpontokat.Ha félsz hogy elmozdulnak az alkatrészek, körül rajzolhatod őket más színű, de vízben oldodódó filccel, így drabonként jelólheted be őket. Aztán már marathatsz is. Ha sikerült, müxik a kütyü lefotózhatod a nyákot és a későbbi érdeklődöknek odaadhatod, akkor ők már fotózhatják is a nyákot.:D
Valami rémlik a panelrajzzal kapcsolatban.:)
De arról is, hogy én is csináltam nelked egyet, csak nem vetted át.:) Talán még meg is van valahol az áthotott cuccok között, hacsak nem csatlakozott a költözés közben ellopott holmikhoz.
De a panelrajzhoz visszatérve: Lehet hogy már mondtam, de ha nem akkor most elárulom. Nem használok csak ritkán maratott nyákot. Pont raszteres próba panelt használok és teflonos huzalt.:) Beforrasztgatom az alkatrészeket, majd a huzallal öszzekötögetem a megfelelő lábakat.A megfelelő lábak jelölve vannak a kapcsrajzokon illetve a lábkiosztási ábrákon. A huzalt a próbapanel furataiba megfelelően befűzögetve nincs lógás, nem tud leszakadni. De ha gyanakvó lélek vagy, le is lakkozhatod amikor kész van. A próbapanel nem nagyon drága. Egy 700 forintos lapból nem egy gyújtás jön ki. A maratás úgy is macerás, könnyű elrontani, drága a marató szer, a filc a nyák rajzolásához. A próbapanelt, a feteket meg mindent megrendelheted a Lomextől vagy a HQ elektronikától. Bár a HQnak talán nincs teflonos huzala. Meg kell nézni a neten a honlapjaikat.
http://www.hqelektronik.hu/
http://www.lomex.hu/
Biztos van több bolt is, de én ezt a kettőt látogatom.
sorszám: 21064 (122084)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-05-27 13:10:06)
Üdv. Már régebben is kértelek hogy legalább egy panelrajzot vagy esetleg egy fotót mutass a szerkezetről. Mert megépíteni meg tudom de ahhoz legalább egy panel és egy beültetési rajz kellene. De régebben is csak eddig a rajzokig jutottunk el. Én 6V-os motoron használok trabi gyújtást. Nem hagy ki és tökéletesen működik de viszont ha az aksi egy bizonyos szint alá merül akkor nem indítható be. Ezért érdekelne ez a technika. Előre is köszi a nyomtatott árramkört és a beültetési rajzot:-).
http://takacsweb.co.cc/web_documents/gyujtas/gyujtas.htm
Ha kérdésed lenne, emailben megbeszélhetjük.
A vitákat megelőzendő: A végfetek hexa fetek. Feszültség vezérelt jószágok.Ellentétben a tranzisztorokkal. 5 voltnál már teljesen nyitott a csatornájuk. A legrosszabb tipusuak ellenállása teljesen nyitott állapotban 0.3 ohmnál kevevesebb.Ez természetesen már 5 voltos drain source feszültségnél is igaz, ugyanis áram és gate feszültség függő. Nekem 4.5 voltos feszültségnél is működött, ennél kissebb feszültségnél már a hall is működés képtelen általában. 6 voltos és a 12 voltos gyújtás egyforma, csak a hall jeladó tápja más a két esetben. Aki a tranyos megoldást favorizálja, az nézze meg az általam javasolt IRFP 460 adatlapját. De az is megoldás, hogy az esetleges ellenzők megépítik a legegyszerűbb egy kis, egy nagy fetből és két ellenállásból álló változatot, utánna mérnek.
Bocsi. Tudom, ez az elektronika topicba való beírás lett volna.
érdekelne az a gyujtás.tudnál küldeni infot rola?
A tranyókat ki lehet cserélni jobbakra, de ha rendesen hűtöd a dobozt és nem felejted rajta a gyújtást akkor nem szokott gond lenni az erediekkel sem. A problémát az szokta okozni, hogy ha minden igaz, a dobozt valami nagyfelületű fémhez szokták erősíteni eredetileg hogy megfelelően tudjon hülni. Viszont sok motoros csak úgy bedobja valahova a motorba, esetleg olyan helyre ahol még szellőzni sem tud. Vagy olyanok használják mint én, aki rendszeressen rajta felejti a gyújtást.Illetve pár éve már én se felejtem rajta a gyújtást. Túl kínos volt reggelente a kuncsorgás hogy bikázzon meg valaki.:)Visszatérve a trabi gyújtásra: A trabantokban általában gond nélkül müxik, tehát ha gond van vele, az csak a beszerelésen múlik valószínüleg.
De lehet jobbat is csinálni mint a trabi gyújtás. Vagy csináltatni. Anyag ára kevesebb mint 3000 forint. Most tiszta lelkiismerettel ajánlom a dolgot mert én egy jó ideig nem vállalok ilyesmit, tehát nem vagyok érdekelt benne. Szóval olyan gyújtást lehet 3 pénzből összeütni amelyiken rajta lehet hagyni a gyújtás, lehet rosszabbul szellőző helyre rakni, lemerült aksival is gyújt.Kevesebb alkatrésze miatt üzembiztossabb, laikusok által könnyebben elkészíthető. Ilyent használok egy hengeres változatban az ETZmen évek óta, nagyon kíváló tulajdonságokkal rendelkezik. De az olcsó ára, kis mérete, könnyű szerelhetősége miatt mindig van egy tartalék rendszer is nálam. Ha mégis behalna, negyed óra után mennék tovább. Vapéból meredekebb lenne a tartalék hurcolása. De mint mondtam, jó a trabi is, azt 5000 körül lehet kapni(ha éppen lehet) ha jól tudom. Normális, üzemszerű használatra az is megteszi.
De a Vape a magas árával, gyakori elhalásával nem igen tetszik nekem. Nem hiszem hogy rá tudna valaki beszélni hogy azt vegyek vagy ismerős motorjára olyant tegyek fel.
Amit olvastam, hogy a Trabi elektronikában a két tranzisztor adhatja meg magát, de lehet betenni helyettük jobbakat is. Nekem kifogástalanul működik, nincs vele gondom, nem is akartam VAPE-ra cserélni, aránytalanul drága a motor értékéhez képest. A Trabi gyújtáshoz csak a gyári trafó jó!!!
Ha jól helyezed el a mociban,rendesen tud hülni , ha nem hagyod rajta a gyújtást álló helyzetben akkor valóban működni szokott sok éven keresztül . Még a szikrájáról sem lehet azt mondani hogy gyenge. Erőssebb mint a mechanikus megszakítóé. Persze van pár gyárihibás is köztük, de talán nem több mint más termékeknél.
Persze van sokkal jobb is mint a trabi gyújtás, de aki nem tud beszerezni vagy csinálni jobbat, az a trabival is tökéletesen elvan, ha eléggé körültekintő, és 12 voltos a rendszere. 6 voltosnál alacsony fordulaton kihagyogathat egy picit, de éllítólag az is elviselhető még.
A Wape szerintem nem csak drága, hanem nem is túl jó. Bár már sokat vitatkoztunk erről, de nekem továbbra sem tetszik hogy nem lehet hengerenként állítani a gyújtást. Az induktív jeladó sem tartozik a kedvenceim közé a zavarérzékenysége miatt. A trafójával is lehet valami gond, mert sokaknak elszállt már.De még egyszer: Abban mindenképpen egyetértünk hogy felesleges pénz kidobás. Az árán nem is negyon lehet vitatkozni. Magáért beszél.
Jut eszembe: Trafóból még mindig van a piacon egy valami bolgár csoda. No, azt kerülni kell minden elektronikus gyújtásnál, vagy legalábbis mindig vinni kell egy tartalékot magunkkal, mert az elektronikus gyújtások hamar kivégzik. De már pár száz kilométer után csökkeni kezd a szikra ezeknél a dögöknél.Én két év alatt hármat nyírtam ki mire rájöttem hogy a közelünkben lévő boltban minden trafó bolgár, és nem a gyújtást kell módosítgatnom, hanem vásárláskor a trafó dobozát megnéznem.
Hát nemtudom....Én maradnék a Trabi gyújtásnál....Nekem működött szépen mindig...és megy azóta is, már vagy 5 éve....
Trafóból jó a gyári...
Szia!
Természetesen nincs kedvem kiadni sok pénzt.Amit szeretnék az az hogy nyugodtan el merjek indulni motorozni.Sajnos még nem találtam a környékünkön egy boltot sem ahol ne néznének ufónak (Békéscsaba és környéke)amikor jawa-hoz keresek alkatrészt.Azt sem tudom hogy egyáltalán milyen trafók kellenek ehez a gyújtáshoz.Egy "fekete dobozt" már kellet cserélni,de az amikor elkezdett vacakolni az kb 6km alatt be adta az unalmast és az is így kezdte.Amikor átalakítottam k.-régen elsőre sem tetszett a szikra. Gyengének találtam.Még mindig azok a trafók vannak rajta amikkel vettem.Amúgy elég régen irogattunk már egymásnak(sorszám 4346 2005.05.27.), de ezt már megoldottam. :)
Üdv Zeta.
Khmm....találtam is 35A-eseket 400Ft-ért.
Kösz a tippet!
Sajna a szövegből csak a 35 ampert értem :) Ez a B+ -ra vonatkozik, vagy egyenként a graetzekre?
De lehet. Egyfolytában tönkremegy a rezgéstől és a hőtől. Építsd meg ezt:
http://www.volny.cz/dizzzy/usmernovac.htm
Kb. 1500 forintból kijön a graetz híd, zsugorcsövek meg miegyéb. A vezetékeket pedig ne forraszd, hanem csúszósaruval vezesd ki. Legtöbbünk ilyet épített be és azóta hibátlanul üzemel. Ha nagyon elvetemült vagy, akkor még egy régi procihűtőről is leapplikálhatod az alu hűtőbordát. Semmire nem lesz jó ugyan, de nagyon ütősen fog kinézni a rendszer :)
Pff... ezek komoly hibák.
Megújítottam a forrasztásokat az egyenirányítóban,volt két repedt is.Más gond nem lehet vele?
Valószínűleg döglik az aksid...Akkor szokott szarakodni....Én maradnék a Trabant gyújtásnál....De ha van kedved több tízezret kiadni a VAPE-ra, lelked rajta.....
Sziasztok!
Segítséget kérnék!638-asom van trabant gyújtással.Múltkori motorozásom alkalmával azt vettem észre 60km megtétele után hogy a motor 70-80 as tempónál néha bedadog.Ezután lelasítottam mert szerettem volna haza érni és még volt hátra 20 km.lassabb tempónál is kihagyott néha de nem annyiszor.Az utolsó 10km-en meghajtottam 100-110 körül(gondoltam ha valami el akar romlani mostmár teheti) egyszer sem hagyott ki.piszkált a dolog és kerestem a hibát.átnéztem a kötéseket meg ilyesmi.volt egy dolog ami nem tudom normális e.Az egyik trafó 1-es pontján álló motornál 10V-tot mértem míg a másik trafó 1-es pontján is volt 0.3V.Ha jól tudom egyszerre csak az egyiken kéne hogy legyen.amúgy a szikrák is elég gyeszorák.Más.Tudja valaki hogy Magyarországon hol lehet kapni vape gyújtást 638-asba és hogy mennyibe kerül?Válaszaitokat előre is köszönöm.
Nekem bizonyos 2T olajokkal volt csak ilyen problémám. Némelyik olaj hamar kicsapódik a benzinből, ebből a karbi alján leülepedő sűrű olajból kell szippantania induláskor a szivató fúvókájának. A kis vákuum erre nem képes. Tipikus tünet ilyenkor, hogy ha be is indul, egy darabig hallhatóan "keveset kap" a motor, szivatóval nagyon felpörög, nélküle leáll. Erre tippelek.
A főbiztosítékom egyszer beleégett a biztosítéktartóba. Kiiktattam 5 perc alatt és mentem tovább. Ez volt az egyedüli dolog, ami miatt megállt alattam a 638, kb. 25 ezer km alatt. Persze volt már sok kis idegesítő dolog, akkuzárlat, tartályrepedés, este kanyarban lámpazárlat, elszálló kipufogótompitó, sorolhatnám estig.
Tartalék belsőm mindíg van bekészítve, +bejáratott szerelővasak,gyertya-kondi.megszakító, töltés ki-átmérve, benzinszűrő,vezetékek átnézve.
Talán bizakodásra ad okot, hogy az elmúlt 4500 km-en az össz hiba két karbidugulás, egy gyertyapipa leesés,egy tompított égő csere volt. Becsszó, nem lódítok!
Nekem már szakadt szét menet közben belsőm,még pumpa sem volt nálam, az asszony meg szült a kórházban:-)Fecó
Jövő hónapban kb. 1000 km-es útra készülök. 638-asok, légyszi írjátok le, hogy ti milyen hibákkal maradtatok az út szélén!
Sajnos a 638 karbi engem is pont így szívatott, 2 hétig állt a motor szét kellett szedni. Bármilyen kis lerakódás és máris nem működik rajta a szívató. Vettem egy másik ugyanilyen karbit azzal is szívtam mindig.Javasolták állítsam fejre akkor kifolyik a kosz,de ez sem jött be mindig. Végül esztergáltattam egy közdarabot és felkerült rá egy 634 karbi. Többet nem eszik talán egy kicsit lustább, de tavaly szeptemberben szedtem szét utoljára. Szívató megúsztat 2x lenyom a berúgókar gyújtás rá majd 1,2 rúgás és Pöf, Pöf :-)
Hát ez elég nagy tévedés, mert a rossz hengerfejtömítésnél olyan falsot kap mint huzat. Mivel nem tud rendesen sűríteni, nem fog szívni sem rendesen.
Egy kétüteműnek nincs nagy vákuuma, ha valahol kicsit tömítetlen, máris gond van.
Jah, csak minden héten kapjam szét a karbit? D a sivató jól működik, hisz amikor jár, s ráhúzom rögtön észreveszi, mert leesik a fordulat a sok anyagtól megfullad... Mégis ha 1 hétig áll, s inditanám szivatóval, semmi nem történik :( Amugy meg a hengerfejtömitéshez sztem semmi köze ahhoz, hogy egy deka benzin nem jut a gyertyához szivatás közben...
Ha indításkor gázt adsz, akkor tuti, hogy nem fog a dúsítórendszer működni!
Nekem is volt ilyen gondom,egy alapos tekerítás segített rajta. Az úszóház szivatófúvókája kényes pont.
Én két problémára gyanakszom:1.testelési hiba a motoron:ezt át kell nézni a testpontokon,2.a gyujtáskapcsoló :ha van melegedésnek helye,akkor szétszedni,javítani(ha olyan,mint a 638-on)a638-as gyujtáskapcsolója csereszabatos az IFA teherautójéval.Üdv:Fecó
sorszám: 21039 (121970)
( előzmény: Blackestdaemon, 2010-05-23 20:58:32)
Azt mondod, hogy rossz a hengerfejtömítésed....Tehát tudsz egy hibáról, de nem csinálod meg....Akkor addig miről is beszélünk??!!
Hali!
Szerintetek az miért lehet hogy ha 1 hét állás után hiába szívatom a 638 as TS em, az istennek sem indul be? Csont száraz a gyertya, hiába húzom fel a szívatót... Ha fél óráig rugdosom is :( A síber akárhol van a helyzet ugyanaz. Karbit cseréltem, akkor sem indul :( Viszont ha öntök be benzint, utána röffen bármikor 1 rúgásra :( Mi lehet a baj? Mi idézhet ilyen gondot? (megjegyzésként a hengerfejtömitésem rossz)
Lehetseges, tavaly csereltem ki a gyujtaskapcsolot.nem volt olcso, remelem megint nem azzal van gond. Ha csak kontakt hiba, akkor nem lesz baj.
Nem lehet hogy bizonytalan a kontakt a gyújtáskapcsolóban? Fura dolog ez az index, normál esetben semmi köze a gyújtáshoz. Esetleg akkor ha valami gond van a kábelkötegben és összezáródik két vezeték.
sorszám: 21035 (121964)
( előzmény: Blackestdaemon, 2010-05-23 20:58:32)
Fura problemam van. A 640es jawamon elektronikus gyujtas van.
nem ritkan menet kozben ,mondjuk 80km/h nal leall a motor, neha vissza is gyul magatol, neha ra kell segitenem, veletlenul jottem ra,hogy amikor megall es bekapcsolom az indexet, hirtelen kontaktot kap es beindul. Mi koze a gyujtasnak az indexhez? volt valakinek ilyen problemaja? zarlatom van? hol? Miert all le a motor? koszi elore!!@
Az a gyanúm, hogy valami kavarodás van a mozaikszavak körül.Nem a CPI-re gondoltál, amit hygy használt még a Jawa Twinsport-on? Az egy nagyon jó szerkezet, de inkább autóra való, ahol nem teszik tönkre a vibrációk.Az említett CPI egy készen kapható, gyújtótekercsbe integrált elektronika, valóban azt tudta, amit írsz.
Az IGC pedig egy szabályozható (írható) előgyújtásvezérló, amit egy honfitársunk fejlesztett, kapható is volt, itt a fórumon egyesek forgalmazták, de úgy emlékszem, valami gondok voltak vele (alapjárat közelében nem működött, vagy valami hasonló).
CPI már nem kapható, mert eléggé régi szerkezet, pedig jó cucc.Nekem maradt egy hibás darab, cseréltem egy autón, a 31-est nem kötötték be soha, test nélkül ment kb. egy évig (?), aztán valami meghalt benne, de nem dobtam ki, egyszer meg kellene nézni, miből áll a szerkezet.
üdv.: R
szerintem hajtassál le egyet hozzáértő emberrel,pl: egy praktizáló karosszériással
Ha megcseréled a rugókat akkor ellenkező irányba fog félrehúzni? Vajon? Hmm? Felemásan fáradt el a rugó??? Nem hiszem.
Példának okáért recom.hu. Reklámot hallottak...
Motorosboltokban általában fogalmuk sincs semmiről, felejtsd el... A csavarrugók szabványosak, ha meg tudod mérni a tiedet, akkor jó eséllyel találni is fogsz. A hüvelyátmérőt, hosszát és a huzalátmérőt könnyen meg tudod mérni. Amúgy meg a din 2098-as szabványt kéne nézegetned, vagy a körül valahogy (2095 mondjuk). Rengeteg cég van, akik ilyenekkel foglalkoznak, egyet kiguglizol és felhívod őket :)
üdv!
A 634-ben kezdenek meghalni az első rúgók a telóban. Az lenne a kérdésem, hogy valaki szerzett már be ilyet? vagy egyáltalán lehetséges-e. mert sajnos minden kereskedő azt modnja, hogy nincs.
A gép problémája, hogy kerék nem szimmetrikusan van az úton, mintha emg lenlen dőlve, és félrehúz az egész szerkezet. gondolom én ez lehet a baja.
A válaszokat előre is köszönöm
Hí! Tudja valaki hogy hol lehet szerezni 1969 250-eshez akku leszorító lemezt? Az enyém elvéknyodott a savtól és kettétört... :(
Bocsánat, azt hittem, hogy egy ismerős pesti zeta vagy. Persze nem gyorsulni akartam, nem is szabad kínozni ezeket a gépeket. Amúgy se lenne esélyed :)
Szia!
Ezt most mire?Csak simán kérdezősködök.Nem vagyok sem versenyző sem ilyen "gyere gyorsuljunk egyet" tipusú ember.Kinőttem már ebből.Szépen pöfögök a jawa-mmal és kész.Azért még érdekelnek ezek a dolgok.
+ a tanksapka szellőzője, mint rejtett hiba
A benzincsapnak mégha vékonyan is, de folyamatos sugárban kell folyatnia. Ha csepeg vagy a szűrő rozsdált be, de inkább a csapban lévő gumilap furatainak elzáródására tippelek. Célszerű egy újat rakni bele.
A karbi minden pontját kitakarítottam, de csak akkor megy, ha a manuális befecskendező rendszert használom (azaz beöntök neki:) és akkor is csak egy darabig, közepes fordulaton. Füstöl mint állat és friss benzin van benne, mert üres volt a tank (mégsem rozsdásodott egy négyzetmillimétere sem). A benzincsapnak körülbelül mennyire kéne folynia? Mert nekem szinte csak csepeg. Ez lehet probléma? Vagy a légszűrő gumi csonkja?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|