:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
No ezért és még pár hasonló kellemetlenség miatt akarok elektronikus sebesség mérőt barkácsolni. Majd ha eljutok addig hogy a jawát is beüzemelhetem. Egyébbként már vagy öt éve kilométeróra nélkül járok. Illetve négy és fél, mert az ETZ-n volt egy rövid ideig. Öszintén megvalva nem nagyon hiányzik.Látom a táj haladásából, a többi közlekedő hozzám viszonyított sebességéből hogy kb mennyivel megyek.Ez elég nekem mivel köztudottan nem szoktam száguldani.
Nálam oldalas van, így a nagyobb fogszámú km hajtás van benne. Ezzel annyit szívtam, hogy ez a kerék már nem fér ki a blokk furatán keresztül. Befelé meg úgy tudtam kiszedni, hogy kis reszelővel apránként egy lapolást reszeltem a hajtás alu hüvelyére, így ki tudtam szedni. Ha nincsen rajta, akkor érdemes előre rátenni, hogyha ki kell szedni, ne legyen macera vele.
Üdv Ricsi
A sebességmérő kihajtás esetében ha jól végiggondolod kiderül, hogy csak a egyik fogaskerék szerelhető be, z enyémben 12 fogúan (a tengelyvonalak köti távolság állandó kisebb fogszámhoz nagyobb átmérőjű csiga kell). Tudomásom szerint a 634-es nél a a du. csapszeg zárt oldala befele néz, hogy a beömléskor ne okozzon turbulenciát.
Üdv: Gyula-bá
A Házipálinkát szereti a JAWA!!! kb.2-3 centet öntötünk hengerenként és kis rudrogdosás után beindult! Mikor leítam ide azt hittem hülyének néztek, de szerencsére nagyon is bejött.
ez azért furcsa, mert a még érintetlen blokk csapszegei mindkét oldalon baloldalt zártak... csak érdekességképpen kérdeztem, még messze vagyok attól a ponttól, hogy a hengereket tegyem a helyére...
egy álom szerelni egy bontatlan blokkot... :D nem kell kétméteres cső, hogy letekerjek egy anyát, nem szakad le a csavar feje, nem merítették meg a blokkot csapágyragasztóban... :D
viszont a papiros blokk már kemény dió... azt már nyitották meg vésővel...
Elméletileg a nyitott részek kellenek, hogy összenézzenek "befelé" fordítva a kenés miatt, lévén középen eteti a karbi, de gyakorlatilag halvány lila gőzöm sincs :)
niko 78: ha kondit is cseréltél, akkor esélyes egy túl nagy gyertyahézag. Akkor szokott megtorpanni, meg prüszkölni, ahogy leírod. Nem játszottál még a hézaggal? Esetleg más gyertyával?
-ricsi-: én is a kisebb fogszámúra tippelek, hogy az kell a szólóhoz, mert nagyobb a fordulatszáma, ami csak nagyobb szekunder lánckerék esetén mutathat helyes értéket az órán.
Apropó. A jawamocis által ajánlott koma nem igazán akar a levelemre válaszolni, ezért még mindig nyitott a kérdés: a 639 chopper első és hátsó ülése csereszabatos a 638-aséval?
Lehetne valóban a gyújtás, de ha rendbe tetted már és még mindig ilyen akkor nem az volt a hibás. Rengeteg minden lehet. Hibás főtengely, más motorból való dugattyúcsapszeg, talán még főtengely csapágy is. Esetleg hajtókar.meg még egy csomó dolog.Hallani, érezni kellene. Szerezz egy vasrudat. Azt a blokkra fület meg a rúdra szorítva néha meg lehet hallani pontosan hol is van a bibi.
Az oldalkocsi miatt van különbség, hogy a kilométer óra pontos legyen.Ha jól emlékszem a kisebb a szóló/de ez nem 100%/
Üdv!Nemrég vásárolt Jawa 559-esemet műszakira készítem fel.A menetpróbák alatt a motor 70-től többet nem megy,Írdatlanul berezonál a blokk,és megtorpan,természetesen ezt minden fokozatban ugyanazon a fordulatszámon megcsinálja.Hozzáértők szerint,gyújtásprobléma áll fenn.Tettem bele új megszakítót,kondit,gyári értékekere állítottam a karburátort,és a gyújtást is.Ha valakinek van tapasztalata a témában kérem írja meg.
Most látom csak az utolsó kérdést. Nekem eredeti , félignyitott van és kosár. A kosaras súlya pont annyi mint telegörgősé. Ami görgő hiányzik, azt a kosár súlya pótolja. Szerintem. Van olyan gyanúm hogy a teljesen átfúrt a 638 é, vagy másé, de nem 634 csapszeg. Vagy roszul emlékszem és a teljesen fúrt a 638é.:) Kiderül, mert le van mind a két tipus csapszegének súlya írva. Talán itt a szakairodalomban is valahol.Ha tudod hasonlítsd össze a kettő súlyát. Mondjuk tedd őket egy egy tasakba csaágyastúl aztán a tasakokat egy rúd két végére kösd. Ha durván nem középen lesz a súlypont akkor a kettő nem csereszabatos.
Azt így hirtelen nem tudom merre kell a liknak állni , ha egyálltalán fontos az irány. De a lik a könnyítés miatt van. A dugattyú a csapszeg súlyával együtt plussz a hajtókar súlya együtt egyensúlyozza ki a főtengelyt. Azt hiszem. Az biztos, ha 634be 638 dugattyú csapszeget raksz ami más súlyú, de belemegy, rázkódni fog de nagyon a blokk.
és mi a szerepe az egyoldalon lezárt dugattyúcsapszegnek?... mi határozza meg, melyik irányba kell állnia?... (bár pontosan feljegyeztem szétszedéskor)...
melyik párosítás a jobb?... a félig zárt csapszeg a 28 görgővel, vagy mindkét oldalt nyitott csapszeg tűgörgő kosárral?...
még jó, hogy van miből válogatni... :D
Szerintem 634hez is két féle van. Az egyik az oldalasos blokké, a másik a normálé. Ha nem tévedek a 634-nél a per után következő számból is kiderül eredetileg oldalasos volt e. Régen volt, de mintha vissza kellett volna vinnem egy garantáltan 634 be valót a Futárhoz mert nem volt jó az enyémbe. (634/5) És nem a fogszám miatt, hanem mintha más lett volna egy picit a kialakítása is. Pedig Futár Peti nem szokott tévedni. Ha valamiről azt mondja hogy 634be való, akkor az igaz is.
Egy biztos: Ha korrekt km/ó mérést akarunk, nem lehet azonos a kihajtás fogszáma az oldalashoz való kis fogaskerék esetén.
köszi a választ, akkor utánajárok a boltokban a rúgónak...
majd megszámolom a fogakat, de valószínű a 11 fogast rakom vissza... ezen acélból van a csiga, a 12 fogas műanyagból van, és az kopott is egy kicsit...
Szerintem az egyik 634-esé (18-as szekunder kislánckerékkel jöttek ki gyárilag), másik 638 (17-es kislánckerék). Habár lehet, hogy a primer áttételben is van eltérés, az biztos, hogy a 634-nek 1 foggal kevesebb van a kuplungkosarán, mint a 638-nak.
A rugó nálam is fogyó eszköznek bizonyult. Én a Futár Petinél vettem a Zichy utcában.
Úgy emlékszem a sebességmérő kihajtás bonyolultabb kérdés. Az igaz hogy az eltérő fogazást a különböző kis fogas kerék okozza, de nem is mennek be símán egymás helyére. Ha jól emlékszem. Ami nem biztos. Eddig csak egy kihajtást cseréltem 634ben, azt is jó régen.
és azt is észrevettem, hogy a sebességmérő kihajtásnál két fajta ferdefogazású kerék van...
van 11 fogas, és van 12 fogas is...
a 12 fogas akkor kell, ha a szekunder lánckerék nagyobb? (pl.: oldalkocsis üzem)
szevasztok...
pakolom össze a 634 blokkját, váltó, főtengely csere... megakadtam ott, hogy a váltó kilincsműben (?) lévő két rúgó, ami a váltókart rakja vissza alaphelyzetbe, eltörött... most úgy néz ki a helyzet, hogy van összesen 3 blokkom, ezekből 1 rugó maradt épségben, a többi 5 dirib-darabokban...
gondolom, ha mind a 3 blokkban eltört, nem lehet egyéni a problémám...
hogyan tudnám pótolni, honnan tudnék szerezni bele rúgót?...
Részvétem! Szerintem minél hamarabb be kell indítani valahogy, mielőtt kialakulna valamilyen felületi rozsda. Szerintem próbáld indítósprével, vagy "beöntéssel" a gyertyanyiláson át!
Haho!
Ilyenkor ad hálát az ember az Úrnak hogy itt csak permeteznek hajnalban és nem árvíz van... :-(
De az alkesz nem keveredik a vízzel?
Denaturált szesz nincs otthon? Inkább azt kellene használni, nem a drága páleszt beleönteni.
Az árvíz elöntötte a motoromat,fel volt rakva kefnikre de mégis, 1 m -re víz lett hirtelen.
Kiszabadítottuk,az oldalkocsi úszott a vízben az első kerék érte csak a talajt.
2 órát volt hengerfejig a vízben.
A gyújtás oldal kiszáradt,szikra van. Viszont ha indítom 1-2másodperc után megáll és vizes a gyertya. Öntöttem bele olajat de más ötletem nincs,szétszedni lehetetlen mivel szinte tó van az udvaron. Szerintetek egy kis alkohollal érdemes lenne kisérletezni? Gondolom a forgattyús házban lehet minimális víz.
Válasz a 2.-re.:ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá!!! Utána kimegyek alsó gatyában és felemelt kézzel fenyegetek!
Haho!
1. Oldalkocsiban lehet gyermeket vinni gyerekülésben? Mert ugye, ott hamrabb szállítható biztonságban, mint mögöttem.
2. Ha valaki, azelőtt az ablak előtt, mely mögött te az igazak legigazabb álmát aluszod vasárnap hajnal 6 kor beindít egy olyan permetezőt, mely hangja megegyezik egy benzines fűnyíró hangjával és azt működteti, mi az első gondolatod mondatba foglalva (lehet egyszerű mondat is)? Erre is várok válaszokat.
Köszi, M
Sziasztok!
Jawa 350 638-hoz, twinsporthoz való álló és forgórész illetve karburátor eladó érdeklődni e-mail-en tudtok.
Köszönöm!
Sziasztok!
Sziasztok!
Jawa 559-hez (250-es csepptankos) keresek első lámpabúrát. Foncsorral, vagy anélkül. Postai utánvéttel például.
Aki tud segítsen ki! Előre is kösz!
Tel:06 30 542 6944
Nekem nem tudom melyik van (az Innován), de csodát művelt vele egy új szivacsbelső (egy BMW könyöklőjéből kölcsönözte :-) ).
Ettől függetlenül az egész ülést egy kicsit keskenynek érzem, szerintem ezen kellene módosítani. pl. új huzatot varratni (amely szélesebb) és az alaplapba belehegeszteni egy lemezcsíkot.
http://www.szolnokiveteran.hu/events/details/4-AVB-31
Jöttök?
Köszi, írtam neki. Remélem, majd meg tudjuk szakérteni a dolgokat.
Srácok!Ez az ülés dolog engem is érdekelne.Ha van valami fejlemény,dobjatok egy mailt!köszi:Fecó
Halihoo!
Van 1 ismerősöm-Matyinak hivják- és a lényeg hogy 639-es chopper jawa-ja van asszem fog nektek tudni segitene -pötyögjetek neki egy e-mailt:
csibakukacfreemail.hu
Annyit hozzá tudok tenni az ülés kérdéshez, hogy egy éve a halászi túrán volt egy 640es csopper, azt néztem, hogy nem csereszabatos az ülés. Pontosan nem tudom megmondani miként, mert nem emlékszem, de valami eltérés volt.
Engem is érdekelne egy kényelmesebb ülés.
A hétvégi túra után egy-két kérdés megfogalmazódott bennem. A 638 és a 639 chopper ülések vajon csereszabatosak? Erősen gondolkodok egy ülés+háttámla kombón, csak kérdés, hogy passzolnak-e. Cikkszám alapján is a chopper ülése két félből van, de mást nem nagyon tudtam kideríteni. Még jobb lenne, ha akadna egy chopper tulaj :) A 638-as ülése egyedül nagyon kényelmes, de két személlyel sajnos nagyon nem az. Főleg, mikor 5 órás az út. Gondoltam beújítok egy háttámlás ülést, ha nem válik be, legfeljebb megválok tőle. Tud valaki bővebbet?
Ahoj!
tényleg 638asom volt, és azon nem lehetett semmit sem állítani.
Én nem vagyok műszaki ember, mindössze arra akartam rámutatni, hogy egy gyárban kitalált univerzális beállítás nem biztos hogy minden, némiképp egyedi, motorra ugyanúgy jó, finomhangolás nélkül.
Ha 634-es, vagy azelőtti motorod van (emlékeim szerint a tiéd 638-as), a VAPE alaplapján lehet - és kell is - állítani az előgyújtást. Ez elég pontosan le van írva a beszelési útmutatóban, motorkódok is vannak emlékeim szerint. (A hengertalp-tömítés egyébként nem befolyásolja a szükséges előgyújtási szöget, és ha indikátorórát használsz, akkor sincs eltérés a holtponttól mért elmozdulásban.)
A 12V-osnál lehetnek egyvonalban, nálam is a tank alatti eredeti helyükön vannak.
Holnap ha minden igaz kapok kölcsön trafókat,és egy Másik trabi gyújtás elektronikát.Talán lesz időm a hétvégén próbálkozni.Remélem a kizárásosdi működik majd.Most a szerszám tartó zsebben van az elektronika.Az jó hely?A trafókat,ugye jól tudom hogy nem jó egy vonalban elhelyezni?minden hasznos tanácsnak örülök.
Én vagyok az egyetlen, akiről tudok, akinél vmi gond volt a vape gyújtással. Egyszerűen 3ezres fordulattól kihagyogatott a gyújtás. Nem előnyös kamion előzés közben...
Visszaküldtem, bevizsgálták, állítólag hibátlan volt, ezzel az igazolással továbbadtam rajta, mert bizodalmam odalett. Lehet, a motorom valamiféle villanyrendszer-beli gyengesége okozhatta.
Trabi gyújtás került fel, hibátlanul üzemelt. Arra jutottam, hogy valószínűleg precízebb, mint a vape. Mert be tudod állítani az előgyújtást hengerenként, és századra pontosan amennyire akarod.
A vape fixen felfúrt alaplappal működik, sem egymáshoz, sem összességében nem lehet gyújtást állítani rajta. Átlagosan mindenhez jó, de valszeg nem a legjobb megoldás: nekem is elment vele a jaffa 2 évet, és valszeg rajta hagytam volna, ha nem jön a probléma vele. Tehát egy jó megoldás, de nem biztos, hogy a motor az ideális előgyújtással üzemel vele (eltérés a hengerek között, nem pont 180 fok, vastagabb/vékonyabb hengertalp tömítés...).
Megy. Csak kimondottan paranoiásoknak lett a védelem kitalálva. A hexa fet bírja a visszarúgásokat és a túl feszültséget is levágja mint a zener dióda.Ebben is különbözik a tranyóktól. én valami négy éve használom védő diódák nélkül. Ami viszont fontossabb az a hall tápja. Az a tipus se bírja ki garantáltan a 12 voltos motor feszültségét amelyik 14 voltos tápra készült. De még a 6 voltos motorban se árt egy ellenálás és egy zener segítségével védeni.Jól elhelyezett trabi illetve a fetes gyújtások esetén is szinte mindig a hall hibásodott meg a tapasztalataim szerint.Eddigi mérlegem 0 fetes elektronika hiba, egy trabi és legalább 10 hall jeladó.
Ha veszel próba panelt és működik a kapcsolás , rögtön csinálj még egyet mert marad elég panel. Sőt csinálhatsz ezek után vagy két elektronikus indexet is, az is belefér egy panelbe, ha jól emlékszem. Az idex is, a gyújtás is gyufás doboz méretű. A kéthengeres gyújtás talán két doboznyi.egy tizesből minden elektronikus lehet a mocidon, sőt még egy ledes hátsólámpa is benne lehet ebben.:)
sorszám: 21081 (122132)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-05-28 08:57:22)
Magush motorján láttam működés közben, de valami apró bibi volt vele, sajna nem emlékszem rá micsoda, tőle kellene megkérdezni.
Nekem évek óta Vape van a motoromon, összehasonlíthatatlanul jobban működik a minden, mint korábban. Közvetlenül Németországból vettem, olyan kedvezményekkel és számlázással, hogy egyáltalán nem volt aránytalanul drága (külön szabályok szerint szállítanak Magyarországra, a kedvezményt meg egyszerűen csak kérni kell - ha adsz egy elfogadható indokot, megkapod). Ha a töltést is át akarod alakítani 12 V-osra, akkor mindenképp ez az alternatíva.
Ne a "többektől hallottam" legyen a döntésed alapja, mert a hülyeség forrása már nincs meg, csak az ostoba tévhitek (pláne, hogy megint olyan osztja az észt a Vapéról, aki még csak képen látot ilyent). Nézz meg egyet működés közben, próbáld ki, ha van rá lehetőséged.
Kösz a bíztató szavakat. Megnézem a boltban ezt a próbapanelt és gyártok egy árramkört. Van még a másik árramkört védő árramkör azt hová építsem vagy ennélkül megy-e a technika?
Hidd el, a legózási ismereteidet a próba paneles esetben tudod legjobban kamatoztatni. Oda dugsz és azt amit akarsz.:) Ha nem fér el, dughatod máshova.:D A próba panel még csak nem is sikít ilyen esetekben.:D
Én se véletlenül terelem el a szót mindig a nyák és beültetetési rajzokról. Nincs szkennerem, de még csak fényképezős mobilom se. A kapcsrajzokat még meg tudom oldani valahogy, de nyákrajzoló progik nem akarnak korrektül menni. De most akkor se tudnék segíteni ha lenne szkennerem. Most már alkatrészeim sincsenek mert a költözéskor lábuk kelt. Lehetne persze adatlapok alapján rajzolgatni, de az végképp macerás. Tehát tényleg marad a próba panel. Ha nekem jó, másnak is az. Én roppant gyanakvó vagyok. Ha elhiszem valamiről hogy stabil, az valszeg örökké fog tartani. De ha te még gyanakvóbb vagy, öntsd ki műgyantával. A régészek ezer év mulva működő képes állapotban fogják kiásni. Egy háromezer forintos cuccnál nem annyira lényeges hogy javítható legyen.
De ha még mindig nem győztelek volna meg, itt a végső érvem: Nincs nyák és beültetési rajz. Punktum! :D
sorszám: 21076 (122124)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-05-28 07:52:16)
Kösz az infót, kb régebbi beszélgetéseinkel is eddig jutottunk. Arra nem emlékeztem hogy csináltál nekem is de előfordulhat. Marattam már panelt van folyadék is hozzá és rajzolni is tudok van hozzá direkt kis tartályos panelfestőm. (vagy nem tudom mi a megnevezése) Azért erősködöm a panel és a beültetési rajz mellett mert akkor a legózási gyakorlatom fel tudom használni. Ennyi az ok :-).
Nem is az igazi, csak jobb kanyarban dönthető, féloldalas szegény gép. :D
Rendszeres használatra én nem is javaslom.
Végiggondoltam a dolgot. Talán nem is kell nekem oldalkocsis. :D
Naná, az egyik megszakítót fejjel lefelé, a másikat meg aknából, érdekes egy kombináció.:DDD
Bár most a kipufogóval bíbelődöm, végre van klingerit a furulyában :DDD, de a dob elejébe volt macerás tömítést szerezni, most várom hogy a vitonos o-gyűrű megérkezzen.
Vagy ha mégis lehet, nem célszerű alá állni.:D
Ne tudd meg milyen motorokat hoztak már elém hogy vajon mi bajuk van.:D Még az én szaktudásom is bőven elég volt a megállításhoz. Minden.:D
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|