:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Motoren.sk, en itt vettem vagy jawamarkt.cz egyszer ki kell fizetni, es a török dob is jo. Nekem is az van fent.
Ezt néztem már, írtam neki. Várom mit reagál. És közben egy cseh boltossal is felvettem a kapcsolatot alkatrészek ügyében.q
Szia,
az apródon van két nyerő panelka dob, párban, újrakrómozva, nem drágán...
Én vennék használt gyári horpadásmentest olcsón és azt krómoztatnám.
Esetleg megpróbálhatod "házilag" legyártani a nagynyomású mosós technológiával.
Ja és sima leömlőt le lehet gyártatni szerintem olcsóbban, ahol van csőhajlító.
Az nyilván már muzeális darab ha egy vacak cső 30ezer, vagy csak irdatlan pofátlanok a kereskedők.
Sajnos Gyulabának igaza van. Ezt javítgatni drágább mint gyártani egy újat, ami nem olcsó szóval megéri sokat kiadni egy jóra, de persze nem annyit mint amit írtál, mert azért komoly kipufogó rendszereket lehet kapni nem ilyet.
Kell keresni egy jó minőségű utángyártottat.
Ilyen öreg motorokhoz szoktak csinálni kedvező áron.
Öreg MZémhez én régebben olcsó utángyártottat vettem. ~4000forintért. Ezen látszott hogy nem ügyeltek a megmunkálásra, vékony a króm, átütött rajta a csiszolás nyom. Persze messziről jól nézet ki, és 2 évente elég volt cserélni, amikor is átrohadt.
Most teljesen fel akarom újítani és kaptam nagyon szép utángyártottat. Vastag lemez, vastag gyönyörű króm, igényes kidolgozás. 14ezer volt amit sokan sokallnak, de valójában ez nagyon jó ár mert magamnak sem tudnám megcsinálni olcsóbban.
A kikalapálással az a baj, hogy nagyon érteni kell a lemezhez hogy szép is legyen és krómozhatod újra.
Ha meg ezt meg tudnád csinálni, akkor meg már képes vagy saját magadnak gyártani egy új ugyan ilyet :) és érdemesebb is mint egy régi vacakkal kínlódni.
CO-val pontozva ronda lesz, azt csak előzetes rögzítésre használják, aztán áthegesztik AWI-val, de ehhez is kell némi gyakorlat hogy tényleg szép legyen.
Azt kell mondjam, hogy szinte biztos voltam ebben a válaszban, de az utángyártott minőségéről sajnos eléggé sok rosszat hallani. A cseh meg olyan drága könyökökkel együtt, hogy a motor olcsóbb volt. Konkrétan az utángyártott dobok 36e környék + könyökök 22e, vagy a cseh ami dobok 60e, könyök 30e... A feleségem a gyáriról letiltott :)
Szerintem bármilyen megoldást is választasz tökéletes nem lesz. Ha a bele fecolt munka óradíját plusz a krómozás árát számolod valószínűleg olcsóbb újat venni.
Gratulálok a 350es motorhoz. A face-en van egy pár főt tartalmazó Jawa 250 559 kör, berakhatom oda a képét? Valami eszméletlenül átgondolt és szép motor lett. Megérdemelted az első díjat!
Sziasztok!
Mint új tag szeretnék kicsit bemutatkozni és kis segítséget kérni. S. Zsolt vagyok, 33éves és 2 hete vásároltam egy 1969-es Jawa 250 559-et. Azóta majdnem teljesen szét is szedtem, viszont a krómozás előkészítésében elakadtam a horpadt kipufogó résznél. Van 2 garnitúra is, de kisebb-nagyobb horpadások vannak minden. Olvastam többféle megoldást, pl peremek tövében végigvágni vékony koronggal és kikalapálni, majd pontozgatva összehegeszteni, vagy belehegeszteni a horpadásba és kihúzni, vagy feltölteni ezüstbevonatos pálcával. Ti ezt, hogyan csináljátok? Apropó a gyári kipufogó hollanderes vagy belecsúsztatós csak?
Ja köszönöm,reméltem is,hogy tetszik. Igaz,hogy átalakított de nem kókányolt mint ahogy az látszik is. Egy igazi klasszikus spotmotor. Cafe Racer néven fut ez a stílus. Neten van róluk jó pár kép.
Az előző üziben a "tudom", a gyujtásra értettem. :-)
Tuudooom!!! Már beszéltünk ezzel kapcsolatban,írtam emailt(2013.09.24)
Nyárra tervben van, a cuccos beszerzése. Csak nehogy kettő keljen egyszerre. /faterral egyszerre vettünk 2 egyformát :-)/
Szép a motorod, gratulálok. Már csak egy ilyen: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=5X_FoD1A18 gyújtás hiányzik róla. :)
http://www.haon.hu/kepek/5602704/?articleLink=http%3A%2F%2Fwww.haon.hu%2Fmotorkiallitas-es-vasar%2F2476653
Itt van pár kép,ezen a linken keresztül elérhető a motorkiállítás képei,rajta a díjátadás utána meg a győztes motor,velem!! :-)
holnap viszem szimering cserére a gépet.
Azt én sem, talán Kéri Laci tud segíteni.
Már mint,hogy hol lehet ide feltölteni. nem tudom.
Gratulálok. Majd csak meglesznek azok a fotók.
O.K!
Ja nem is mondtam,ma ért véget Debrecenben a II. téli motorkiállítás és szépségverseny (4 napos volt) amire beneveztem a motoromat. Első helyezést fölényesen elvittem!!!!! :-) mindenki csodálta, na meg persze fotózta. töltenék fel képet ide én is de nem találom hol lehet.
Kézzel nem nagyon tudod benyomni de a peremnél óvatosan körbe-körbe ütögetve bemegy.
Igen a bal oldalon 1 db van (méret 25x62x8 mm) a kis lánckerék alatt, jobb oldalon pedig egy (25x62x8 mm) a dinamó alatt (a forgó részt egy hosszú M8 csavarral kell levenni) és egy a kihajtás kis lánckereke alatt (30x52x12).
Fogóval nem nagyon tudod kihúzni inkább a tengely mellet bedugott csavarhúzóval lehet kifeszegetni őket.
Akkor bal oldalon egy, jobb oldalon 2db. van. Akkor ez végül is kb. 2 -3 órás meló. A szimeringet meg gondolom csak meg fogom fogóval és kiszedem,persze a zégergyűrű után. Az újat meg elég csak kézzel benyomkodni?
Persze a kuplungot is le(szét) kell szedni. A házat egyetlen csavar tartja, levehető célszerszám nélkül is, a kis lánckerékkel együtt. A bal (kuplung) oldalon nincs másik simmering, a váltó és a kuplung közös olaj fürdőben van. Ezt gondolom tudtad csak "siettél" az írással.
Es a kuplungszerkezet? Gondolom azt is le kell szedni? Ott is van szimering,nem? Ahoz nem kell valami lehúzó vagy speckó szerszám? A kuplungot ahoz szétszedni nem kell, csak simán lehúzni? Nem láttam még szétszedve.
A Jawa a robogókhoz képest egy "faék" egyszerű konstrukció.
Megcsinálhatod magad is, nem "egy nagy mutatvány", a lánckerék lehúzó olcsón beszerezhető és otthon marad mint ahogy a többi szerszám (kulcsok) is, de te tudod ...
Már meg is van a szerelő,aki a robogómat szokta szervizelni elvállalta. Jövőhéten vihetem is. :-)
Amint kész lesz írok.
Akkor más nem jut eszembe.
ezeket azzal kizárnám (ha jól gondolom),hogy amikor a gyertyapipákat megcseréltem, na meg persze az alaplapnál a megszakítók vezetékeit és beindítottam akkor is ugyan ez a jelenség állt fenn és nem módosult a jobb hengerre.
Lehet gyújtás (megszakító, trafó stb. ..) hiba is.
Holnap megnézem menetközben,de tutira jobban mert a kipufobó vége olajosabb. mi lehet még a gubabc amúgy pl. ??
Lehet más is de ez a legvalószínűbb, főleg akkor ha a bal kipufogó jobban füstöl mint a jobb.
Ja azt elfelejtettem mondani,írni ,hogy a bal henger mind ezek mellett alapjáraton kb 1/3 vagy 1/4 ed annyit pöffen mint a jobb henger. Mintha kimaradna pár ütem,de gáz húzásra felzárkózik a másikhoz. Ha pedig megyek vele gáz húzásra egy pillanatra megtorpan aztán megindul és közben van,hogy lő egyet a puffancs.
Kérdés? Még így is úgy gondoljátok,hogy a szimeringel van probléma,vagy lehet még más is?
Ma már vettem is Brisk n17c típusú gyertyát, a szimering cserét pedig hamarosan beiktatom ,már csak egy szakit kell keresni hozzá.
Köszönöm a segítséget!!!
Persze,hogy érdemes. A dinamó oldali könnyen hozzáférhető, a kis lánckerék alatti szintén ezekhez még lehúzó sem kell.
Akkor gondolom érdemes lenne az összes szimeringet cserélni? jól gondolom?!
Nem kell széthúzni a blokkot, csak a teljes kuplung szerkezetet és a lánckereket kell levenni (lehúzó!) a főtengely végéről.
És ti mien arányú keveréket használtok?
És ahoz szét kell húzni az egész blokkot, vagy elég csak a bal oldaldeknit leszedni és kicserélni a szimeringet??? Nagy meló???
Ha csak a bal henger "eszi", "köpi le" a gyertyát az simering hibára utal, olajat szív a váltóból.
Kopott keverőcső (vagyis benzinben dús keverék)kinyirja a gyertyát, a jobb oldalit nem, mert kompenzál a falsoló főtengelyszimering :-)
De az elozo tulaj is ezel kuszkodott. O azt mondta mindig csak a bal henger eszi es vétel után láttam,hogy a bal hengerben NGK gyertya van amiről úgy tudom nem bírja ezt a motort a jobbosban pedig brisk volt.
Akkor alacsonyabb hőérték a titok nyitja ebben az időben,és mien típust vegyek pontosan?
De az elozo tulaj is ezel kuszkodott. O azt mondta mindig csak a bal henger eszi es vétel után láttam,hogy a bal hengerben NGK gyertya van amiről úgy tudom nem bírja ezt a motort a jobbosban pedig brisk volt.
Akkor alacsonyabb hőérték a titok nyitja ebben az időben,és mien típust vegyek pontosan?
"... de eszi a gyertyát mint kacsa a nokedlit. ..." majd ha nem hidegben és rövid távon fogod hajtani a gépet nem fogja "enni a gyertyát", addig is használj alacsonyabb hőértékűt.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Pár hónapja vettem egy jawa 350 /634-est gyönyörűre megcsináltam,de eszi a gyertyát mint kacsa a nokedlit. :-( a használt típus brisk n15yc v. brisk n15c, úgy tudom ez neki a legjobb.
Előre is köszi mindenkinek!!!
Nem tudom, szerintem a Veterán fórumon érdemes ezt a kérdést feltenni.
Sziasztok!
Nagy sárvédős Jawa 250/559-eset bitorlok.
Az lenne a kérdésem hogy melyik oldallemez való rá? Az egyik fajtán mind a két lemez alján van "csík" a másik fajtán csak az egyik oldalt van csík.
Válaszokat előre is köszönöm!
Magvas gondolat volt! :D)
Szerintem azzal magyarázható a dolog, hogy a Jawasok többsége a medvék családjába tartozik és téli álmot alszik.:)
1 hónapja nem járt itt senki:-(
Gondoltam írok VALAMIT.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|