:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszi földim, már majdnem minden rugásra harap, de nem kapja el, most pihentetem, lehet szétszivattam. Annakidején úgy indult, hogy szivatva megrugtam párszor gyújtás nélkül, aztán gyújtással addig amíg el nem kapta, aztánszivató le, és gázzal indult. Ha sokat állt(1-2hét)többet kellett rugdosni. Másnap reggel viszont 4-5 rugás, és indult, még januárban is.
próbáld úgy hogy a hengerbe befecskendezel egy kis benzint(mindkettőbe).Ha úgy beindul,akkor el van állítva a karbi.A levegőcsavart teljesen betekerni,kifelé 1-1.5 fordulatot visszatekerni.Az alapjáratot amennyire lehetvissza kell venni,mert csak így működik a szívató rendesen.Üdv:Fecó
sorszám: 21169 (122520)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-20 16:30:03)
Nem sikerül beindítanom a 638-at, kipucoltam a karbit, tele a tank, használt de jó szikrájú 15-ös brisk van benne, az akksiját most töltöm, de a próbálkozásokkor egyet-egyet böffentett, aztán több rugásra semmi, aztán megint . A gyujtást nem piszkáltam, de szeretném leellenőrizni, beállításban tudtok segíteni?
Igen. Gyakorlatilag bármit rátehetsz, mive mind a szénkefék, mind az állórész mind két vezetékét szabadon kötheted ahova akarod.Trhehát kötheted úgy, hogy olyan legyen mint a TS MZ-é.Egy dologra vigyázz. Ha minden igaz a cseptankos pozitív testelésű, azaz az aksi plussza van földön. A jawa634 és a ts negatív testellésüek. Azaz az aksi minusza van földre kötve. De ezen két tipus fesszabja is eltér egymástól.Ha sikerül jawa634 vagy TS fesszabot szerezned, majd elmagyarázzuk az adott tipus bekötését nálad. Trabi fesszabot nem ajánlom, abból is belevarázsolható a hat voltos változat, de sok lába van és megzavarhat.:)
Üdv!
Jawas szakikat kérdeznék, hogy 250 csepptankos 559-es Jawamon (1969) a 6V fesszabályzó milyen típuséval váltható ki? Van jelentősége a fordított polaritásnak? (Rátehetek mondjuk MZ-t?)
Előre is kösz!
Köszi Srácok! Főleg magush-nak a konkrét tippet!
Széles utat!
Majdnem mindegy, hogy hány Ah, 5Ah gondolom a minimum amivel problémamentes az üzemelés. Nekem 10Ah-s van, de ismerek olyat, akinek 55Ah-s akksi van az oldalkocsijában sőt olyan is volt, aki töltés hiányában kuliban húzta maga után a 70Ah-s akkut és hónapokig igy járt :D
Én asszem 12v 7Ah-s akkut vettem akkuboltban. Elvileg riasztókhoz való, gondozásmentes, kicsit keskenyebb és magasabb, oldalt van egymás mellett két csúszósarus csatlakozó. Annyi helyet hagyott maga mellett, hogy oda befért a trabigyújtás doboza.
Kb 3 éve bírja gond nélkül és valami 3000 Ft volt.
Na, megtaláltam, itt van, ilyent keress.
http://www.argep.hu/trend/ZSEL/Zseles-akkumulator-12V-7Ah.html
Sziasztok!
Új akku vásárlás projekt, mert a régi teljesen elfáradt...
A kérdés mekkora legyen?
Könyvben 5Ah szerepel. Azt hiszem Matya te mondtad annó, hogy lehet kicsit nagyobb is... Kövezz meg ha rosszul emlékszem :D
De ha igen, mennyivel legyen nagyobb 5,5 vagy 6 vagy 7Ah ?
Hát egy az egyben pont nem kompatibilis...vannak darabok, amik csereszabatosak....de az nagyjából két fogaskerék, meg a léptetőszerkezet....
A váltó tudtommal ugyanaz, ha nem jól tudom javtsatok:) Nekem is ilyen problémám volt, csak nekem a 4. et dobálta ki. Én kicseréltem a léptetővillákat öntöttvas ra(634 es léptetővilla) mert a 638 asé gyengébb anyagból van, és a 3. 4. fokozat fogaskerékpárját.
Amugy szét kell szednek hozzá, hogy lásd melyik fogaskerék kapcsoló körmei vannak lekopva, az a cserés.
Szabbensz
Az előbb elfelejtettem: amennyiben a 3. sebességi fokozatot dobálja, illetve ott ugrik egyet a motor, akkor melyik fogaskerekeket kell kicserélni.
Előre is köszönöm
Üdv!
Meg tudájátok nekem mondani, hogy a 638-as váltója kompatibilis-e a 634-essel.
Kulio
Vagy a lámpát vedd le:)))
Igen, arra gondoltam, köszi!
Hjajj-jajj a régi szép idők, amikor volt még TOTAL, meg ARAL... Egy kedves ismerősöm szerint a varesz jelentősen kevesebbett fogyasztott ARAL-ból, mint bármi másból. Meg is fogadtam, amit lesz motorom az ARAL-on tankolok. Lett is motorom, asszem kétszer tudtam tankolni, bezárták, lett a helyén OMV. Aztán volt egy másik fogadalmam is, amint lesz Kacsám, csak a TOTAL-on tankolok... Alkeszről volt már itt ereszd el a hajam?
A hozzánk közeli Shell kútnál pl nem szabad tankolni. Rendszeresen víz kerül valahogy a benzinjükbe. Egy csak picit távolabbinál pedig tavalyelőtt mosószer volt a benzinben. Tehát lehet hogy jó a benzikjük, de a kútjaik kezelői nem jobbak a többinél.Sőt....
Soha nem tankolok ott, egyszer akartak csodabenzint rám erőltetni. Csak OMV, esetleg MOL, ahol tankolok.
Várj, nincs ott még rajta egy rugós körmös lemez, amit rányomni könnyen lehet, de visszafelé csavarhúzóval kell segíteni? Nekem úgy rémlik ezek fogják igazán a műanyagot.
Mi a tapasztalatotok a Shell-benzinnel?
Nekem nagyon kilódik vele a motor.
Ha arra a müanyagra gondolsz, amin a 4 db visszajelző lámpa van, akkor: ki kell huzni alolról a 4 db lámpát foglalattal együtt,mivel az fogja. Viszont ha nem vagy profi nőgyógyász előtte ved le legalább az egyik műszert, hogy hozzáférj.:-)
Kollégák, a 638-as műanyag műszerfalát hogyan kell szakszerűen leoperálni az óratartó lemezről?
Esetleg javítófesték színkódot tud valaki mondani?
Ja, ez volt a legszarabb, jót akart, betolta, nehogy elázzon a moci.
Aztán durr....
Jaaa, és miután látta hogy magamba vagyok roskadva a széthullott, eldeformálódott burkolattal, annyit mondott, hogy "xsak lement a festék..."
Az életemből -10 év...
Ez a legszarabb...és még csak le sem b...hatja az ember a saját apját....
Sajnos nem ilyen vicces a dolog. Fater rossz helyre támasztotta, megsüllyedt a földön és nekidőlt a garázs hullámpala oldalának. Ennyit 41 évnyi gondos törődésről és gyári állapotról... :(
Tudom, a Duna is nagydé....csak elbambultam na.....
Hol dőlt el, hogy a felső burkolatod cserélni kell......A Gellért hegyen a duna felé?
Eldőlt a motorom... ;(
Tudja valaki hol /mennyiért/ rendelhetek új lámpaburkolatot felülre? 69-es 250es csepptankos jószágról van szó! Ha esetleg van valakinek szép állapotú, szívesen megvenném! Köszönöm!
Ismét bebizonyosodott, hogy nem szar motor a Jawa!!! XDDD
Én a vészleállítóval szoktam szivatni magam.
Kész szívás hogy nem szívott.:DDDD
Hát le vettem a henger és a karbi közti közdarabot és akkor pillantotam meg hogy a hülye fejemel alata hagyatm az alátétet a menetes száron :D Mert mindig rá szoktam húzni hogy egyben legyenek na hát most sikerült ott hagyni és így persze hogy nem volt szívása :D:D:D
Megoldodott a probléma köszi a segítséget!
Ha az olajos oldali szimering száll el, akkor olajos lesz a gyertya. Ha generátor oldali akkor elindul a moci csak iszonyú erőtlen lesz. szerintem valami olyan helyen szuszog ami közös a két hengernél. A labirint tömítés vagy az a valami ami a két oldal között van a hengertalpak alatt. Vagy mégis a karbi és ahengerek közötti csatlakozásnál, csak még nem vetted észre.Mérni kellene a kompressziót a gyertyáknál. Ha megvan mind a két hengeren akkor a karbinál.Ha egyformán kevesebb akkor labirint vagy a köztes darab, esetleg a kétblokk fél között. Ha a generátor oldali gyengébb akkor cagy hengertalp vagy hengerfej, vagy szimering. Ha a másik oldalon ott a szimering nem valószínű.valehogy nekem a labirint a leggyanúsabb vagy a karbi utánni tömítés.Még egyszer: valahogy kompressziót kellene mérni a tovább haladáshoz.
Ha nincs kompresszió, akkor megette a fene az egészet. Hengerfej- és talp tömítés, a szívócsonk tömítés a hengereknél, a karbi kúpos gumigyűrűje, a labirintház és labirintgyűrű. Bármelyikben hiba van, nem fog szívni semmit.
Na ma megint neki ültem a jáwa szerelésnek! A karbi hátulját befogtam mondom meg rugdalom úgy hogy hátha meg szívja magát! Erre azt vettem észere hogy abszolut nem szív semmit még annyitsem mint egy babetta ! A hengernél nem fúj ki semmit a gyertya nyiláson ha be fogom iszonyatosan fúj! Meg lehet az hogy a szímeringek fingottak ell? és ott nyomja ki?
Én még nagyobb százalékot is megkockáztatnék. A jawával pár tízezret lenyomtam és a gyújhtáson kívül csak a dinamó forgórészem hibásodott meg. Valszeg az is csak azért, mert valaki kiszerelés után rosszul tette le a földre és megsérült a huzal lakkozása. A gyújtásról pedig csak ént tehettem, miért nem tettem fel elektronikusat,pedig már 1986 ban is gyártottam pár darabot?!! (tényleg nem tudom megmagyarázni)
Az ETZbe is belenyomtam 10et huszat, de csak egy gyújtáselektronika hiba és egy felrobban bolgár gyújtótrafó az eredmény. A ygújtás elektronika hiba is az én saramm, nem rögzítettem rendesen a fesszabot a nyákhoz és a rázkódás letörte. Nem szoktam hibázni, de azért isten nem vagyok, néha én is elszúrok ezt azt.
Egy modern motor ha annyi gondozást kapna csak mint a jawák, ETZk szoktak kapni, ezret sem mennének el hiba nélkül. Vegyük csak például az 500 kilométerenkénti láncspriccelést. Ha azt kihagyjuk igencsak hamar jön a lánc szakadás. Tehát megbízhatóság, strapabírás szempontjából a régi szoci jöszágok talán különbek is voltak mint a mai métnöki csúcsremekek. Szerintem.
Mondhatni, hogy 70%-ban szerelési-karbantartási hiba miatt szar a Jawa, az MZ. Pl. ki más cserél rendszeres időközönként megszakítót? vagy méri a töltést?
638-hoz meg muszáj a plusz benzinszűrő.
Amikor szétkaptam a 634et összerakásnán nem püföltem eléggé a helyére azt a darabot ami a két forgattyúsházat illetve hengert elválasztja. (lehet hogy az az amit te a guiként leírtál. 634él az alú, 638nál a fene se emlékszik így hirtelen rá) Azaz kiált vagy egy tizedet. Ebből persze a talp tömítés eltüntetett valamennyit, főleg hogy én mindig pasztázok is plusszban. Nos a gyertyám olyan csont száraz volt mint egy beduin hullája a Szaharában száz év után. :D Amúgy én is a karbit tartom a legesélyesebbnek, csak vázoltam még pár okaot ha mégse jönne be.Jut eszembe, az ismerős szintén 634én napokig szenvedtem mire rájöttem hogy a tömítő bakelit repedt meg a karbi és a henger között.
Ezek is lehetnek, bár ahhoz nagyon nagy tömítetlenségek kellenek, hogy a gyertyák szárazon maradjanak mindkét hengerben. Ha szivatón sem kap benzint, akkor az Y beömlőben levő gumi hibájára tudok csak tippelni. De szerintem a karburátornál lesz a hiba. A 638-as sokfúvókás karburátora viszonylag érzékeny a koszra, vagy ha egyszer már belerohadt a benzin az is sok baj forrása lehet. Vagy csak egyszerű szerelési hiba. Emlékszem egyszer motoros találkozón odajött hozzám egy srác, hogy milyen szar má' a jáva, neki is volt. Aztán kiderült, hogy 559 karburátort tett rá, mert azzal nagyon megy és megkérdezte, kell-e tömités a hengertalpakhoz :D
Akkor ezek szerint mégis kap benzint valszeg, csak nem kéri. Ha a karbi ki van pucolva és mégse megy a motorba a benzin annak több oka lehet. Például valahol falsot szí. El van dugulva a légszűrő, levegőt sem tud szívni. Vagy akár lehet tömítetlenség a forgattyús házban, a hengerben. (hengerfej, hengertalp tömítetlenség, hengerfej csavarok nincsenek meghűzva, hengerfej deformálódott). Szerintem.
Ha a gyertyanyíláson beöntesz kevéske benzint, akkor sem indul el?
A benzin le folyik a csapon és az uszó szint is jó a karbiban van benzin! nem értem mi lehet
Sziasztok! Letört a fékkaromon a kis pöcök, ami a bowdent tartotta. - menet közben - Kompatibilis hozzá valamelyik forgalomban lévő? /mz, babetta, stb.../ Csak amíg nem találok gyárit. /1969 Jawa 250/ KÖSZÖNÖM!
Miért gondolod, hogy az úszó nem akad fent az úszóháztömítésben? pl.
Nézd meg az úszószintet az üvegpoharas mődszerrel!!!
Lehet még eltömődve valamelyik szűrő is. Annak idején nekem iagaz csak 634nél a tankban lévő szűrő tömődött el néha. Igaz rozsda az volt bőven. Egy benzincső darabot hurcultam magammal. Ha eladt a lélegzete a motornak cső a csapra, nagy levegő, fúlyás. Utánna mindig ment pár száz kilométert. Persze a végén rászántam magam a rozsdátlanításra.A gumicső talán itt is megprobálható. Kissebb dugulást a csapból is eltünteti.vagy legalább kiderül hogy folyhat e egyáltalán a benzin.
De van mnég egy lehetséges hibaok. Valami nem gyári csap, aminek négy állása van. Ebből kettő zárt. Fönt és lent Láttam már ilyant. :D Ha nics feliratozva, bármi előfordulhat.:D
Jut eszembe: Előszőr símán le kell húzni a benzincsövet, kinyit ni a csapot, nézni hogy jön a benya. Így máris megfeleződik a lehetséges hibák száma.
Minden nem lehet rendben, ha nem kap benzint :). Ha az úszóházba nem folyik le a benzin, akkor vagy a benzincsap van eltömődve, vagy a karburátor tűszelepe eltömődve, vagy rosszul beállitva.
Sziasztok! Össze raktam egy 638-as jawa blokkot és vallami miatt nem kap benzint a karbit 4 szedtem szétt! minden rendben van velle! na vajon mi lehet akkor?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|