:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Hát én most hétvégén a hangvillán játszottam :) Csóri 250-est is le kéne takarítani meg picit rendbeszedni így nyárra.....
Gondolom, így tárgytalan már :)
A közel 1500 problémamentes km után azt mondhatom: IGEN elég jól sikerült :D:D
Majd teszek fel képeket az útról ha engedik a moderátorok, ha nem akkor megkapod privátba :)
Mellesleg Tordán összefutottam egy román ( a rendesebbik fajtából) szerelő sráccal aki megmutatta a saját 638-asán a helyi gyártmányú gyújtását:
CSak a kalapácsokat kell leszerelni, helyére érzékelők (mágneses) és elő is áll a probléma és állításmentes a srác állítása szerint 3,5l/100km-es fogyasztást produkáló TRABI-gyújtáshoz hasonlatos technika!!
Akit érdekel: www.gotronic.ro
A srác szerint ez egy magyar cég. Biztos ami biztos angolul ma elment egy típus és árajánlat kérő levél jawa 12V-hoz. Ha megjön a válasz közkincsé teszem
Széles utat mindenkinek!
Igen műszakilag aránylag könnyen megoldható az ETZ 250 komplett villájának "átoperálása" a 634-be de az átalakítást nem javasolom (annak ellenére, hogy a sajátomban is ilyen van és kifogástalanul működik)mert manapság gyakorlatilag lehetetlen lepapírozni, enélkül pedig csak az első vizsgáig leszel vele megelégedve.
Üdv: Gyula-bá
Akkor sikerült belőni a gyújtást... :D
Sziasztok!
Azt hallottam, hogy a 350-es Jawa-ra fel lehet valahogyan szerkeszteni valamelyik ETZ típus első villáját. Ez igaz? Ha igen melyik típusét? Milyen átalakításokat kell eszközölni az ETZ/Jawa villán? Előre is köszönöm válaszotokat, tisztelettel: Peti
Egészen véletlenül nem járt valaki mostanában (szombaton) Erdélyben ?
Mintha egy szembejövő hármas-bandából a hátsó egy szürke TwinSport lett volna Bánfihunyad környékén!??
Itt van az egész:
http://www.ocskavas.hu/download/ternaimotor.djvu
Ezzel tudod megnyitni:
http://djvu.org/files/DjVuSolo3.1-noncom.exe
Ha sikerülne ide föltölteni azt nagyon megköszönném. Ha nem, akár el is megyek érte :) Fontos nekem az a könyv.
A lap alján található "Írj nekünk"-ön keresztül lehet anyagot feltölteni.
Üdv: Gyula-bá
Bizony megvan :) Arra gondoltam, hogy ha már szkennelek, akkor fel lehetne tölteni az itteni szakirodalomba is (kérdés, hogyan). Olyanok vannak itt, mint két- és négyütemű motorok belső szerkezete, boxer motorok, vezérlési típusok, mágnesgyújtás, dinamó, lendkerékmágnes, feszszabályzó, teleszkópok felépítése, fékek satöbbi satöbbi, rengeteg színes, robbantott ábra, magyarázó szövegekkel.
Azt hiszem megvan. Holnap délután meg tudom nézni, ha hazaértem.
Sziasztok!
Nemrég hozzám került Ternai Zoltán: A motorkerékpár c. könyve. Nincs meg valakinek a hozzá tartozó néhány melléklet egy fénymásolás esetleg scannelés erejéig?
Előre is köszönöm.
Kismacsek
Ha mégis érdekelne, ez egy 12V-os átalakítás is egyben:
http://kep.tar.hu/raub/50556062
megoldodott a kérdés az egyik profiszerelő felrakja avape gyujtást a motoromra és köszi asegitséget!
helló a vape gyujtást és jawa alkatrészeket inentud tok rendelni ez egy szlovákiai telefonszám énis ugykaptam csak közzéteszem a forumon hogy másis elérje::00421567413286
magyarul beszélnek és az alkatrészt magyar országon agyák postára !
helló az a nagybaj hogy a google nem találtam normális olineszövegforditót részben les forrditótta de értelmetlen szavakjöttek ki szoval nincs értelme googléval foglakozni csak ha valaki tud cseh ül és ő forditja le!!!ha tud valaki ijen kapscolási rajzott magyarul akkor szoljatok email:simson8888@hotmail.com
Valóban ez a járható út. Amúgy nem is kell olyan sok dolgot megnézni. Eléggé korlátozott számú madzagot kell bekötni. Szerintem.
Asszem egy kapcsolási rajz "nemzetközi nyelvű"....Legtöbbször ábrák és általánosan az egész világon használt jelek vannak benne....Általában nem a lexikális tudást igénylik a használatukkor....
Ha a rajzokon elhelyezett "alkatrészek" elnevezései okoznak gondot, akkor pedig a "google a barátod" jelszót elrikkantva, fel tudsz menni egy online szótárra pl, ahol kikeresheted őket :)
Helló vetem egy vape gyujtást jawa 634 re és nem atak magyar kapcsolási rajzott 6 voltos 100watost vettem ha valaki tud magyar kapcsolásirajzott akkor szoljatok emailcimem:simson8888@hotmail.com
Felteszem újra nagy port és vitákat kavart kérdésemet. lásd Kacsás - 2010-06-24 11:10:36
Köszi, M
Mindegy melyikünket keresi meg, csak az a lényeg hogy jó legyen végül.:)
A kenyeremet pedig nem tudnád elvenni, mert zsömlét eszem.:D
Erről jut eszembe. Végre átment a műszakin a mocim. Így egy két napon belül még melót is tudok szerezni valamilyent. Hogy télen mi lesz, azt még nem tudom.
Bocsi, az előző bejegyzésért, nem akarom elvenni Árpi kenyerét, csak figyelmetlen voltam.
Üdv:Gyula-bá
Keress meg a reruamalugy@freemail.hu -n,segítek.
Gyula-bá
Kösz a gyors választ.
Azóta szereztem egy MZ fesszabot, aminek 2 bemenete (DF, D+) és 2 kimenete (61, 51 akksi +) van. A Jawa-é 2 bemenet (tekercsekről) és 2 kimenet (51, 61). Na! Most, hogy látom leírva nem is olyan cinkes...
Szóval mit hova kössek? Számít-e a Jawa pozitív testje?
Tudom szakembereknek rossz olvasni ezt a sok szerencsétlenkedőt, mint én, de ha valaki tud segítsen! (Utolsó szalmaszál!)
Köszi!
Úgy látom jó kényelmes az az ülés.
Szerintem húzasd át.
Bármelyik mezei kárpitoshoz vidd el, 1-2 óra alatt megcsinálják.
szevasztok...
találtam rugót a kulisszába... igaz, indítómotor szénkeféjét tologatja, de szerintem tökéletes lesz...
kicsit vékonyabb a gyárinál, 1,2mmes rugóacél huzal helyett csak kerek 1 mm a vastagsága, de kevesebb csavarás van rajta, ezáltal jobban szét van húzva...
a rugóerő emiatt ugyanaz, de a ritkább menet miatt sokkal jobban összenyomható...
ez már biztos nem fog eltörni...
Az baj. Mert eze xerint nemigen lesz rá másik.
Most akkor szerezzek másik ülést???
Sziasztok.Ez a huzat ami neked van,az kisipari gyártmány.Ilyet a jawa cég nem gyártott.
Rövidebben:
http://href.hu/x/cmgh
Ajjaj, most vagyok gondban.
Végignéztem az általad írt típusokat és egyik sem!
Pedig szerintem egy (most már tudom) 638-ról bontottam. Mi lehet ez?
http://picasaweb.google.hu/lh/photo/6VYQOnNbDOVRWfjjHSIkVWtm2zn3uJ5WitkYUDwQHwE?feat=directlink
Szlovákiában 638, 639-re még általában lehet, 640-re van mindig. 634-re már szerintem nem.
"valamilyen" huzatot lehet kapni... de az szerintem Twin Sport-ra való... ezt árulják univerzális üléshuzat néven...
fehér kéderest én is vadászok, majd lehet írok az Újpesti Motorcentrumba egy mailt...
Persze, hogy nem tudom! Mert ebben más blokk van ;-)
(midenki ezt kérdezi, milyen blokk van ebben a Jawaban? - csak viccelek, igazából ez egy kis Honda Jawa/MZ szerelékekkel)
Majd hétvégén lefotózom. Aki most volt a XX. túrán láthatta az ülést, de azt nemigen figyelte senki :-)
No, de lehet- avagy nem lehet (valamilyen) huzatot kapni boltban?
Magyarországon vagy Szlovákiában mind1!
Most pakoltunk össze:-). Holnap meló útán indulun, ha nem szakad az eső akkor 6 ra lentt leszünk.
Megyek :D Holnap még naplemente előtt ott leszünk. Te?
Csak tudnod kellene, hogy milyen motorod van :DDD. Két huplis hmm... Jawa Teve?
Jawa ülésre kellene nekem új huzat. Lehet még kiskereskedelemben készen (olcsón) kapni, vagy csináltani kell?
(mofakert néztem)
Nem tudom milyen Jawa, mindig MZ-s voltam :-) Olyan két huplis típus, a vezető jelentősen lejjebb ül rajta mint az utas.
Haló!
Jawa 250/559.
1. Az a kis cső, ami keni a hátsó lengőkart az csak nekem nem tömít tökéletesen? Mi van akkor, ha azt onnan én kiveszem és megzsírzom néha. Vagy valaki tudta azt nagyon letömíteni? Vagy valami. Mert olyan égő, megáll a koma egy frühwaldos bejárón, minden tök elegáns és mikor megyek el, ott az olajfolt... A tulaj új bömbijére nem lehet ráfogni.
2. Ez igazán szubjektív, de mindenkinek kényelmes ilyen jawan utazni? Én egy tök átlagos testalkatnak számítok arányos végtagokkal (a 17 éves kori egészalakos fényképeken kicsi a fejem és égő a rövidgatyám, de ez most mindegy) Szóval 10 km után nem tudok hogy ülni rajta, mert fáj a hátam - túl ki kell nyújtani a kezem és az nem kényelmes. A leghátrébb van húzva a kormány amennyire a lámpafej engedi.
Ötletek? Azzal a sárga jawaval Csemőn meg az eladó motorok közt, aminek amcsi zászló volt az ülésén (az amin egy X-ben vannak a csillagok) és nagyon meg volt csinálva, találkozott valaki?Szóval valamit kéne kezdeni a kormánnyal, de úgy hogy megtartani azért az eredeti jellegét + hátrébb hozni hogy egyenesen nem kifeszített karral lehessen ülni rajta. Csinált ilyet valaki?
Köszi, M
Most volt szétszerelve... vissza kell vinni a maestrohoz.
Sőt....ha váltószerelés, akkor blokkrobbantás van....
sorszám: 21175 (122550)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-06-21 22:54:42)
Ma is próbálkoztam voplna indítani a jawát, de nem mozdul a berugókar, vagyis mozog, de akad, a sebességet sem tudom kapcsolni, most cserélték a léptetővillát meg néhány dolgot. Ezt elintézni le kell szednem a bal deklit?
A mérete 30x52x8, a szerelési könyv szerint.
Szewasztok!
Utánnanéztem mindeütt, de nem találtam meg, igy hát inkább megkérdezem, hogy milyen főtengely szimering kell a 638 as blokkba a gyújtás felől?
Köszönöm előre is!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|