:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Csak egy része jó hozzá, több ponton lényegi eltérések vannak. Ha jó a csehszlovák verzió, el tudom küldeni e-mailben. A célszerszámok ugyanazok, ha kell rajz, küldök azt is.
IFA lámpatestek nem jók?
Csak mert az összes MZ, Trabant, IFA, Ikarusz, Lad refi ugyan az állítólag.
korábban én a kiégett foncsorokat újragőzöltettem, a XVI.kerületben van is műhely, teljesen jó, szuper.
vagy: valamelyik harley (tán a hugger vagy a dyna) lámpája pont jó a jawahoz is, az már fullos, csak arra vigyázz, hogy eu-konform testet szerezz hozzá
üdv
Sziasztok!
Hernádon falunap Augusztus 8 veterán motor,autó kiállítás és szépségverseny.
Ügyességi verseny,felvonulás,este KARTHAGÓ koncert,tüzijáték.
A rendezvény INGYENES,a veterán nevezés ingyenes + egy ebéd anevezőknek!
Hernád Bp től 32 km 50es út50.km
Szeretettel várunk mindenkit.
HERNÁD HUNGARY MOTOROS CIVIL EGYESÜLET
Infó 0670 321 39 85
Hali!
Van erre legális megoldás, mégpedig egy R2-es halogén izzó. Ugyanaz a foglalata mint a hagyományos R2 izzónak, a teljesítménye szintén 45/40W, jóváhagyási jellel ellátott, rendőr, vizsgabiztos, senki sem köthet bele. Az ne zavarjon hogy szimmetrikus mintázatú a fényszóró, a sima izzót sem ehhez készítik már.
Üdv mindenkinek!
A jawa 350/632 -es javítási kézikönyve tényleg jó a 634 -hez is? Nem találok sehol 634 -es javítási kézikönyvet, de azt hallottam hogy a 632 ugyanaz. Igaz ez?
Hahó!
Próbált már valaki "rendes" 12V-s halogén izzót csepptankos első búrába? Kezdjük az elején. VAPE felszerelésért esz a fene. És ha már vesz a koma, miért ne venne 12V-os-at? A motyóhoz van minden - ahogy én tudom - ami a működéshez kell, komplett rendszer. Generátor, jeladó, trafó, fesz szabályzó stb. Egy kürtöt kell csak beszerezni, meg az izzókat kicserélni. De ezek kaphatók. Na most mi van akkor ha látni is szeretne az ember? Elgondolkodik hogy akkor elöl tesz egy halogén izzót, mert egy elég stabil elektromos rendszerre tesz szert. De! Mit tesz a lámpa szimmetrikus lencséje az asszimertikus halogén izzó fényével? Mit tesz a halogénizzó magasabb hőmérséklete a foncsorral és a lámpafejben elhelyezett vezetékek, bovdenek, spirállal?
B,) Vesz 6V-os VAPE motyót, nem cserél izzót, de látni azért szeretne a koma. Mit tegyen?
Hátha van itt e téren tapasztalt jawa/nem jawas.
Köszi, LeQuack
Üdv!
Van egy eladó Jawa 350 csepptankosom.burkolatok hiányoznak róla. ha valakit érdekel,emailban többet tudok mondani róla. motorsokk@citromail.hu
Sziasztok!
Lenne e igény egy ratbike /patkánymotor/
találkozóra?
Lenne börze, érdekes motorok veteránok,zene,sör,STB.
Csak egy napról lenne szó.
A hely az HERNÁD BP-től 32 km 50út 50.km
Ha lenne rá igény akkor megcsináljuk,szeptember végén, október elején.
Jelzéseket várok!
vespagyuri@gmail.com
Tel: 0630 215 61 50
Pontosan ez tartja a szimering alatti hüvelyt a forgattyús tengely vállának nyomva, nem engedi a tengelyen kóvályogni. Van annyi hely pont a forgórész mögött, ahová befér, ha nem akkor valami gond van.
Mire szolgál szerintetek?
Nekem sincs benne,mivel szétszedéskor darabokban jött ki. Szerintem valami rezgéscsíllapító funkciója lehet.Mivel emlékeim szerint igen lapult állapotban van ha behúzod a csavart. Pár ezer kilométert azér már mentem én is nélküle.Akor mikor kihagytam /lehet hülyeség, arra jutottam hogy ad némi előfeszítést/ ezért a csavar feje alá és a bütyök közé raktam egy rugós alátétet.
Kifejezetten emlékszem én is arra a forgórész alatti hullámos alátétre. Az én motoromban nem volt benne, és mondta nekem Powerarc, hogy kell. Feltúrtam a kacatos fiókot, megtaláltam, aláraktam, de akkor meg nem tudtam rákapatni a forgórészt tartó hosszú csavart a kúpban lévő menetre. Úgyhogy kihagytam. Azért e nélkül is elfutott 20ezer km-t és még mindig megy. Tehát próbáld meg, mert úgy a jó, úgy a gyári (nyilván nem véletlenül rakták alá a csehek), de ha nincs alatta akkor sem történik tragédia.
Ez a hullámos gyűrű nincs ott! Gondolom ez tartaná helyén a hüvelyt. De ott olyan kis hely van, hogy szerintem nem veszem észre a hiányát, de átdúrom az alkatrészes ládámat holnap.
Örülök hogy megoldódott. Nem is értem hogy maradt ki, nem vették észre. Ha jól rémlik, ennek a hüvelynek támaszkodik egy hullámos gyűrű amit a forgórész nyom.
Tényleg ott volt a baj! Kimaradt a hüvely amin a szimering fut! Sajnos nem voltam ott minden mozzanatnál, hát ez lett belőle! Szerencsére van egy bontott blokkom, és abban benne volt! Köszi a segítséget!
Jawa Ideal alkartészek!
http://www.vatera.hu/jawa_05_ideal_alkatreszek_csere_is_175588375.html
Pedálos komár lemezvillás kb40éves üzemképes nem lelakott állapotban.
Kecskeméten van.
06702912829
Igazad van, teljesen kiment a fejemből! Köszönöm hogy emlékeztettél. :)
Itt van sok dolog, pl. letölthető szervizkönyv is, a Szakirodalom menüpont alatt.
Jawa 350cc 638-hoz tud valaki neten elérhető részletesebb adatokat? Esetleg letölthető szervízkönyvet? Pannoniához találtam annyit mint a szemét, de Jawához még alap műszaki adatokat is alig-alig.
Értem. Vagyis nagyjából értem... :D Köszönöm!
köszi,megpróbálok felhajtani,
Megrendeltem a román gyujtást a jawara.
53 euró van már valakinel ilyen?
http://www.gotronic.ro
http://www.youtube.com/watch?v=-u97ZPQ9YL8
A 7mm nem lesz gond, nekem is olyan van benne, nem kaptam 8-ast. Meg kell nézni a blokkban a fészkét, nincs-e sérülve, illetve milyen állapotban van a hüvely amin a szimering fut.
Létezik hozzá alumínium tömítőrendszer, ezt be kell ütni a műanyag helyére, és megszűnik az olajszivárgás. Az Újpesti Motorcenter árulta annak idején, talán van még nekik.
Üdv!
Ami a szívócsonk és a karburátor közé megy közbetét, nincs véletlenül valakinek? 638-hoz.
Előre is köszi
Bár nem írtad le a kísérő jelenségeket, két dolog szokta okozni a hibákat:
1. Alapjáraton kevés a feszültség. Ellenőrizd az egész töltésrendszert az elejétől a végéig, ha szükséges, cseréld ki az akkumulátort, állíttasd be a feszültségszabályzót. A diódahidat is ellenőriztesd, mindegyik diódának működnie kell. Ha a töltés teljes jelleggörbéjét nem tudod ellenőrizni, akkor az ökölszabály az, hogy alapjáraton legyen meg 12V, fordulaton pedig 14,4V.
Kép: http://img0.tar.hu/raub/img/33661225.jpg
2. Ha mechanikailag nincs rendben a motor, ide-oda verődnek a dugattyúk és a hajtókarok. Ha a szekunderáttételt megváltoztattad (pl. nagyobb lánckereket tettél fel előre), akkor kis sebességnél rángat, cibálja a láncot. Ha ezt tapasztalod, érdemes egy komplett motorfelújítást elvégezned, mert egyébként is szét fogja verni 1-2-ezer km-en belül a teljes forgattyús mechanizmust.
Ismét a hozzáértés, bazz... a Vape gyújtása fix (gyk. nem állítható).
Én annak idején elkövettem azt a hibát hogy a jerékpár hátsó fogaskerékagyába vettem egy marék 2.5ös csapágyat mert az volt benne kismillió. mit ne mondjak, szarul sült el a dolog. Vagy akadozott vagy kotyogott. De normálisan nem lehetett beállítani.Igaz azok kissebb golyók voltak, jobban számított a különbség. Viszont a követelmény is kissebb volt. Kormánynál kissebb rendelenesség is sokkal zavaróbb. Szerintem. De mintha olvastam is volna valahol hogy méret szerintválogatott golyók kellenek a kormáncsapágyba.Mintha...
Kivételesen egyetértek. Csak készletben vennék csapágygolyókat. Ezt bármelyik közeli csapágyboltban megteheti az ember, ha nem is azonnal, másnapra meghozzák, és filléres tétel a 100-as csomag válogatott golyó.
A tűrés mindegy, hiszen csavarral állítod a csapágyhézagot, a lényeg hogy egyforma legyen.
Holnap leszedem a generátort, és megnézem. Ha jól emlékszem, nem kaptunk csak 7mm széles szimeringet, az eredeti 8mm-es helyett!
hát igen nekem nem volt bakalit korong,mögötte csak az a fehér.....ezért gondoltam ,hogy erre a fehérre esztergálunk egy hornyot és o gyürüt rakok rá ,igy majd tömiteni fog a belsejében lévő o gyürüt is kicseréltem,,.....még mindig "folyik"...kipróbálom amit irtál,hátha valami kijön belőle.
Az azt jelenti, hogy nincs kompresszió, leginkább falsot szív. Biztos jó az a szimering a generátor mögött?????
A kuplungpálcához megy az általad emlitett fehér műanyagkorong, belsejében kis O gyűrű. Utána lenni kell még egy ugyanolyan átmérőjű, de kicsit vastagabb bakelitkorongnak. Elég szerencsétlen megoldás, szerintem ki lehetne váltani valami jobb dologgal is. Pl. valami olyasmival, mint ami a fordulatmérő kivezetésénél van, de ez tipp, még nem próbáltam.
hogy lehet képet feltölteni??
üdv.volna egy kérdésem,talán tud valaki segiteni.most nem olyan rég lett kész a motorom,egy 638,csak kicsit átszabtam saját izlésre....ha sikerül töltök fel róla képeket.de inkább a motorról.szóval a gép pöpec,de a gyujtás felöli oldalon,a kis lánckeréknél ahol a kuplung kiemelö nyomja a tengelyt,szivárog a motorolaj....full fel lett újitva minden,talán nem volt már benne akkor sem valami ,mikor vettem?? azon a tengelyen egy müanyag korong,azt más semmi...ha tud valaki valamit???lécci
Én nem vennék úgy, dehát az én ilyen irányú tudásom szerény. Én úgy tudom hogy minden csapágyban összeválogatott golyóknak kell lennie. Ez áll a kormánycsapágyra is. Talán leírja valamelyik gépészünk hogy mekkora golyók különmbségének tűrése, de félek kissebb lesz ez a tűrés mint a golyók tűrése általában. De persze könnyen előfordul hogy tévedek és minden 6.5ös golyó jó bele.
Webshopon keresztül venném, darabonként adják.
Hali újfent!
A csapágy tuti nem lóg, áll mint katiban a gyerek. A hüvelyt is megnéztük mérőórával, nem az a ludas, nagyon gyanítok a perselyre.
Ha jól sejtem nem célszerű darabonként összegyűjteni a golyókat mert nagyon kicsi különbség lehet csak közöttük. Ha boltban veszed ott meg általában tudják mennyi kell. sőt kiszámolva zacskozzák a legtöbb helyen szerintem.
A csapágy a kuplung alatt nem lóg? nekem az okozta a kóvájgást.
Nehezen indul, sokat kell szívatni!
Szép napot!
A 634-es Jawam kormányában ugyebár 6,35-ös golyók vannak? Hány darab kell ezekből? Köszönöm!
Üdv!
Ellenőrizd le, hogy a kosár alatti hornyolt hüvely vajon nem kopott-e? Egy picit alapban lóghat a kosár. Nézd meg jól a bronzperselyt, a felületén egyértelműen látszik a kopás? Én is hittem már hogy kopott, de végig látszott a forgálcsolókés nyoma egyenletesen, tehát nem volt kopva.
És hidegen hogyan indul be? Egy rúgásra akár szivató nélkül, vagy nehezen pöffen be?
Üdvözlöm a becses társaságot!
Ma levettem 638-asom primer fedelét, mert rángatott elinduláskor, meg váltáskor, ezért a kuplungra gyanakodtam. A probléma valószínűleg meg is oldódott, mert a lamellák voltak összetapadva, szétszedtem őket. Azonban feltűnt, hogy a primer fedél egy részen kissé ki van forgácsolva. Megforgattam a kuplungkosárban a menesztőt, hát a kosár le-fel jár, emiatt ért hozzá a fedélhez is. Megnéztük, a tengelyvég valószínűleg nem üt, látszólag a hüvely sem, hanem a kosár középső bronzperselye van kikopva, emiatt mozog a hüvelyen. Tanácsot kérnék tőletek, hogy ilyenkor mi a teendő? Beszéljek az esztergályos kollégával? (persely kisajtolás, új persely be, dörzsárazás) Vagy keressek valahonnan egy használt, de jó állapotút? Mondjuk van egy 634-es kuplung itthon, felpróbáltam, de az még jobban kóvályog. Előre is köszönöm a választ, minden jót: Peti
Üdv!
Éljenek a szakik! főleg a hozzáértők. Na igaz lehet én sem mondtam el pontosan a bácsinak mit is kellene csinálnia... Elvittem a blokkot, meg a geneátort egy esztergányolóhoz hogy csinálja már meg hogy össze lehessen tenni azaz készítsen bele egy közgyűrűt... erre a barom meg belmetszett a forgórészbe. Majd közölte 10-ért talán kijavtja a hibát.
Csak gondoltam megszotom veletek, ne járjon így más is.
Kulio
Előszőr probálj állítani az előgyújtáson. Ha srencséd van ettől van , vagy kevés a benzin a keverékben ezen a terhelésen. Ha nincs szerencséd akkor a Vape érzékenyaz alacsony fordulatnál lévő alacsonyabb feszültségre. Mérjél feszültséget. Lehet hogy nagyon kevés a töltés.Bróbáld meg csökkenteni a gyertyhézagot, hátha változik valami.
segicstek abban hogy felraktuk avape gyujtást a motorom ra és alacsony fordulat számon kicsit rángat az amitől lehet és a régi gyujtásal ezt nem lehetett érezni
?????
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|