:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Üdv!
ha nem jár a motor, mint "motorfék" teljesen megfogja a gépet, nem ugrál. természetesen kézzel sem tudom meghajtani.
Ezért is nem értem, mi lehet vele.
A kosár vájatai nem sorjásak, nem tudom miben akadhat meg.
De most már el tudok vele indulni, annyi, hogy hamarabb kell 2-esbe raknom, mint szoktam.
Arra gondoltam, hogyha sztenderre teszed, 1-esbe rakod, behúzod a kuplungot és megnézed hogy a kerék szabadon forog-e. Aztán lassan engeded fel a kart, a kereket meg kell fogja a motor.
A lamella az okés, de a kosárban lévő vályatok milyen állapotban vannak? Lehet után kéne reszelni őket, mert a lamellák meg tudnak akadni, vagy átugrani egy-egy huplin.
most cseréltem ki az összes lamellát. Elég kopottak voltak. Így már valamivel jobb a helyzet, de még mindig meg-meg dobja, és ágaskodik olyankor. legalább már tudom, hogy ilyenre is képes
Kuplung rendesen old és zár???
Üdv!
Olyan problémám volna, hogy a minap, egyik percről a másikra, a motor nem ment 1-ben. A sebességet beveszi, és benne is tartja, de csak néha néha ránt egyet a gépen, és kész. Van, hogy pörög a motor, de erőt nem visz át a kerékre.
Tönkre mehetett az 1-es? bár nemrég lett kicserélve.
Van valakinek valami ötlete?
A tengelyek nem kotyognak, jól vannak hézagolva, mint mondtam egy pár száz kilométert lefutottak, legutóbbi javítás óta.
Előre is köszönöm a válaszokat
Kulio
Szia,
tekerj bele egy M8-as hosszú csavart, a főtengely végén majd feltámaszkodik és lenyomja a kúpról a forgórészt.
Sziasztok!
Kéne egy gyors help. 638-as forgórészt lehúzó hiányában mivel lehet levenni? Először azt hittem, hogy úgy mint a 125-ös ETZ-jét (10x100-as csavar), de ebben van egy M8-as menet is...a lehúzó csapja a főtengely zsákfuratában fekszik fel? ha van egy méretezett, épkézláb lehúzórajzotok, az is jólenne :) Előre is köszi: Peti
Lematult Jawa kipúfogót,hogy lehet helyrehozni? Ötelt?
Szóval akkor ha jól értem, nem éri meg papírok nélkül venni gépet/vázat még akkor sem ha nagyon olcsó, mert mire beszerzem a papírokat ugyanott vagyok, és még három agyvérzést is kaptam a bürokratáktól?
Alvázszám alapján is megmondják, hogy ki volt az utolsó bejegyzett tulaj, csak jóban kell lenni a nénikkel, mert személyes adatokat nem szokás kiadni.
Igen, mert ha van forgalmi, akár a régi szürke is, bizonyíték, hogy ezzel a vázzal egy motor regisztrálva volt, részt vett forgalomban, nyilván volt tartva ki a tulaja.
Akitől a váz származik, annak miért nincs meg a papírja? Mert elvesztette, vagy már sokadik kézen ment keresztül?
Tulajdonjogot csak tulajdonostól lehet szerezni, attól kell legyen adásvételi szerződés. Ha az illető a tulaj, de a forgalomból kivonás után elvesztette a forgalmit, akkor segíthet a nyilvántartó, ha megvan a rendszám.
Köszi, körülnéztem a papír mizériák-ba is és ha jól értem akkor az a lényeg hogy a váznak legyen forgalmija?
Hali!
Papír nélkül sehogyan. Nem is a blokk a lényeg, azt lehet cserélni is típusazonosra. De ha nincs papírod a vázról, mivel igazolod hogy te vagy a tulaj? Akitől vetted ír egyet? Az nem elég. Fel kéne kutatni a BM nyilvántartóból rendszám alapján, talán akkor lehetne kezdeni vele valamit. Azt hiszem voltak ilyen tárgyú kérdések, nézz bele Papír mizériák topikba.
Helló!
Lenne egy olyan kérdésem, hogyha veszek egy olyan motort aminek nincsenek papírjai, de én megcsinálom patentra akkor hogy lehet levizsgáztatni, vagy leműszakiztatni? Esetleg a nevemre íratni. Van egy csomó blokk meg váz amit olcson megvehetnék, de sajna nincsenek papírjai. Ezért kérdem hogy hogy működik ilyenkor a dolog.
Köszi a válaszokat
Nnna, autentikus forrásból, hátulról, a garázsomból :). Két darab 632-000 sorozatú blokkot néztem végig tüzetesen; mindkettőnél a váltó fordított, és csak dinamónak van hely. A kutya valószínűleg a 000 jelölésnél van elásva... meg tudnád nézni a tiédet milyen számokkal jelölték?
Szerintem mindenkinek igaza van :) Az általam emlitett motort egyszerűen nem forgalmazták Magyarországon, csak Cseszkóban. A 634-es blokkba nem megy bele a 638 generátor, de a 632-be igen. Az egész dolog a 638-al kezdődött 1984-ben. Nem voltak rendesen letesztelve. Pár ezer km után elkoptatták a 3. 4. fokozat léptetővilláját. Amikor erre rájött a gyár, az Oroszországba exportált 638-asokat visszahivták és Cseszkóban eladták olcsóbban. Pl. az enyém is ilyen. Mentésként megcsinálták a 632-t a jól bevált 634- blokk 12V-al. Nem szajkóznám sokadszor is, ha nem létezne, ha nem láttam volna. 1990-ben kijött a 639 öntött léptetővillákkal, ekkor a legtöbb 638 tulaj is kicserélte öntvényre. Na de ez Jawa fórum, nem történelemóra, bocsánat.
http://www.jawa.nl/jawa_632.htm
Na de mindegy is, csak megemlítettem, hogy márpedig ilyen állat van. És ebbe a kerek 632-es blokkba nem megy bele a 12V-os generátor.
Négy bordája van csak, a kuplungfedél alumínium, fordított a váltókulissza, de a többi úgy tűnik, ugyanaz. Dinamónak van kialakítva az öntvény (a 12V-os generátor nem is fér el a rekeszben), de a szakirodalom szerint valóban létezik 12V-os változat.
A papírján az volt hogy Jawa350 :)
Nem hülyéztelek le, de a 632-es tényleg 12V-os. Twin sport váz, idomok. 634-motor annyi eltéréssel, hogy gyárilag benne van (belefér)a 638 generátora, villanya. Szerintem Magyarországon nem volt kapható, nem részletezem, hogy mi volt a célja vele a Jawának. A blokkon lehet 632, a lényeg, hogy mi van a papirjaiban. Pl. sok 640-esnek 639 van a blokkján. Raktárról maradt :DD
Bocs lemaradt:
http://www.youtube.com/watch?v=dewGkWRZIJo
Az enyém ilyen volt
A váltó ugyan úgy működött mint a többin. Automata kuplung és lefele egy felfele a többi.
Azokon felfelé van az egyes, lefelé a többi asszem.....És tán csak 4 öntött alu bordája van....Nézegettem vagy két éve én is....Kuplungautomatája van?
Nem én voltam, nekem is van ilyen blokkom. Sima 6V-os dinamó volt rajta, de a váltókulisszája más.
Szép.
A végén kedvet kapok egy Jawara én is :)
Más. Valaki lehülyézett, hogy a 632-es Jawa nem 6V-os.
Hát most hétvégén találkoztam egy 632-es blokkszámú 6V-os Jawaval és nekem is pont ugyan ez a típus volt. Szóval mégsem vagyok teljesen hülye, mégis jól emlékeztem a motorom típusára :D
Hello Hello !! Ugynezki keszen lett a motor...Tekintsetek meg ,nem keves munkam volt vele...
http://uploadnow.org/share/321822-DSC00187.jpeg
http://uploadnow.org/share/321823-DSC00188.jpeg
Felraktam a román elektronikus gyújtást.
A jawa olyan lett mint egy vilanymotor. Az én öreg jawám pörög mint az állat, és persze gyorsul is!!!!
Köszönet annak aki ide beírta ezt a címet:
http://www.gotronic.ro
Ja a beállításhoz van 2 led ha elalszik akkor van a szikra!
http://www.youtube.com/watch?v=-u97ZPQ9YL8
mindjárt küldök mail-t,
cső
Ugynezki,hogy az elozo tulaj szokdosott a berugokaron.Telen majd kap mas valto tengelyt,primer lancot.Most foleg a vizsgaztatasra keszitem fel,es hogy rendben legyen minden.Most jo lett az elso fek is,nem gondoltam volna ,hogy ezt ki hozom a dobfekbol.Minden csavart at kellet neznem ,bealitani a labtartotol a kullo csavarokig ,mert ahogy atvettem semmi sem volt ugy ahogy az kell legyen.Nem fog ra ismerni az ex tulaj. Udv
Hat a kopas lapos,lemosott feluletet hagy, ez meg bordas .Talan mindketto.Sajnos csak jobb kep nem sikerult,fokusz gondok...De a valtas szuper,a tavolsag is csokkent a valtasok kozott..Nemsokara kesz lessz a paripa,keszitek egy videot is... Udv
Örülök, hogy megoldódott a gond. Biztosan törés volt? Pontosan itt szoktak elkopni az ellentétes sarkak, és még ott is, ahol a tengely érintkezik a léptetőmechanikában. A képen nem tudtam kivenni. Ha tényleg törés, akkor nagyot kapott!
Szep napot !! Csak egy kis darab tort le belolle de oriasi a valtozas.. itt egy par kep:
http://tinypic.com/view.php?pic=ff46bt&s=3
http://uploadnow.org/share/321760-DSC00178.jpeg
Egy kerdes:ez a primer lanc nem laza?
http://uploadnow.org/share/321761-DSC00167.jpeg
http://uploadnow.org/share/321764-DSC00168.jpeg
Es itt a moci is :
http://uploadnow.org/share/321765-DSC00162.jpeg
Örülök, hogy sikerült.
Ilyen törést még nem hallottam, minden más könnyebben törik általában a váltószerkezetben, a berúgó végén a lelapolás aránylag vastag, masszív darab.Lehet, hogy a korábbi "erőszakos" berúgások miatt törött le?
üdv.: R
Szia!!! Most jottem be a garazsbol,meglett a hiba es megcsinaltam.Valtokarrol bent,a leggbelso villaszeruseg sarka tort le.. heggeztettem ra egy bogot es ujra csiszoltam..helyre alt a rendszer, szepen valt fel,le es nem ugrik at..koszonom az irottakat...!!!
Ha a kipufogót eléri és rongálja a berúgókar, az általában nem a blokk hibája (hacsak nem görbe a berúgó befelé, pl. eséstől), hanem a kipufogó nincs a helyén a görbe, eldeformálódott tartók, rossz felszerelés, esés stb. miatt.
A váltókar útja két véghelyzet között hosszú, ez szerkezeti sajátosságok miatt ilyen, hozzáadódhatnak még a kopások az egész váltórendszerben, de attól még működik jól.Gyári új váltó sem kapcsol pl. pár cm úton.
Ha jó minden, valóban könnyedén indul.
üdv.: R
Szia!
A műhely címét vagy telefonszámát meg tudnád adni? A foncsolok az én Jawamon is tropák.
Köszi R.A. Küldheted a doksikat, nem baj ha cseh bár jobb lenne a magyar, és a rajzot is. És ha van az elektromos részéhez részletes bekötési rajz, azt is megköszönném.
pcmagic.atw@gmail.com
Köszi
Amugy ,hogy hogyan rugta be az elozo tulajdonod arrol lenne egy ket szavam.Nem tudom ,hogy ez motor hiba e: a kipufogo ba rendes mely sanc van.Nekem be indul csak kis poccintessel...
Szinten koszonom Tibi2T !!! Jo ,hogy irtad a valto kar poziciot leveveskor ,mert nincs kedvem keresgelni az aknaban :) Irok ,ahogy megneztem ezeket, sot majd csinalok egy ket kepet a jarganyrol....
Hello!! nagyon szepen koszonom a valaszt! Melo utan irany a garazs es megnezem.emlekezetem szerint a valtokar benyomasa kezzel :van ellenalas es visszaugrik a helyere.a kar szorosan all a tengelyen ,nem szedtem meg szet a ball felet ,ha van ott nyomorugo ,akkor biztosan az lessz a ludas.
Üdv a klubban! A váltókkarról annyit, hogy az előző tulaj(ok) valószinűleg "rosszul" inditották a motort. A berúgókar hátraforditásánál figyelni kell, hogy teljesen be legyen nyomva a berúgó-váltó tengely, amin a váltókar van. Ellenkező esetben meg tud kopni az a rész (lesarkalódik) amiben ez a tengely van és egy idő után felváltáskor berúgóhelyzetbe "húzza" magát. Ideig óráig szokott segiteni a tengelyt kinyomó rugó megnyújtása, de ezt nem ajánlom, csak kezelés, nem gyúgyitás. Lehet, hogy most ez igy nem teljesen világos, a dekni levétele után világossá válik minden. Mielőtt levennéd a deknit, forditsd berúgóhelyzetbe a tengelyt, mert amúgy szétugrik. A többi kérdesedre választ kapsz, ha letöltöd a kezelési-szerelési könyveket 638-hoz a Szakirodalom menüpontból.
Szia!
Az előgyújtás így séróból 2,7-3,2mm között kell hogy legyen. Szerintem a 98-as benzinnel lehet a nagyobbik érték felé menni. 1:40-es keverék jó bele, csak noname olaj legyen, de extra szintetikus lötty nem szükséges. Váltóolajból a 80W90-es jó lesz bele, de egy 75W-90 sem lesz rossz. A telóba 2-2 deci kell, de hogy milyen, azt szerintem nézd meg itt a Szakirodalomban, van hozzá anyag.
A kuplungfeklit le kéne venni hogy mi újság, lehet a a tengely vége alatt lévő nyomórugó törött és nem tartja a váltáshoz való helyzetben. De nyomd be kézzel a berugókart, érezhető ellenállás van és gyorsan visszaugrik a helyére ha elengeded?
Ja es 350/638 elirtam.Meg egy kerdes eszembe jutott:platina(megszakito) nyitasi hezagja? Udv!!
SZiasztok!Uj jawa tulajdonos vagyok 350/658.Egy hete kerult hozzam a motor,azota minden nap 5-8 ora-t dolgozom vele.Amit csinaltam mar: kipufogo,minden belet kiszedtem belolle es a tompitas helyere vekony lukas csovet,korulotte pedig kozetgyapottot tettem.Az eredeti szet volt rohadva.Szep hangja lett(nem hangos).Ulest modositottam,bevagassal;toltes regulatort csereltem,karbi pucolas ,alitas;gyujtas alitas;stb stb stb.Volt egy nagy gond mikor esett az eso: eszrevettem ,hogy a motor ket savot hagy maga utan.Az elteres 7cm ! volt(biztosan meg volt utve)bemertem honnan gorbul, leszedtem a villakat es felhevitettem oket;egyenes feluleten utottem vertem ,hajlitottam ,formaltam(nem volt konnyu,kemeny a rud)7 centibol 3 ra tudtam vissza hozni,legalabb egy szelesebb sav marad a motor utan.Egy par adatra lenne szugesem 87es moci 12v :Elogyujtas erteke 98 as benzinnel (inkabb nyomatekosabb legyen also hatarban);keveresi arany 1:50,1:40,1.35?Valto olaj w90? elso villa olaj 10w30? Es meg egy jo kerdes:Mikor fel valtok ,ha nem finoman teszem akkor atugrik a berugo uzemmodba,es nagy a jatek a lefele valtas es felfele valtas kozott kb.12-13cm... ? Valaszotokat koszonom ,s remelem nem untattam senkit !! Udv.
Jó a Lada is, sőt a régi VW golf is jó bele. (Pedig az nem is KGST)
Úúúú télleg! Én találkoztam olyan JAWA-val (aminek hatására - egyébként - belebuzultam a típusba) akinek régi octaviáról volt való a lámpája és a lámpakeret. Mutatós nagyon.
Köszi, kutakodok.
Nektek sem jött be az oldal, vagy csak nálam volt bekrepálva valami?
M
Szerintem maga a foncsor jó. Legalábbis Nekem sikerült skoda foncsort felvarázsolni az ETZ-re, tehát fordítva is megy a dolog. A skoda pedig egy 634ről származott. De a foncsoron le kell cserélni a fém karimát, mert az eltér egy picit. Tehát a trabi, skoda, Mz cuccok szerintem jók. A ladáról csak hallottam ugyanezt.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|