:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Nem kell megsértődni.
Tényleg érdekelne az a könyv, mert mint említettem én mást tanultam a menet méretezésről.
Pusztán szakmailag érdekelne mi alapján gondolod hogy 3 menet kapaszkodik egy csavarkötésnél.
Csak mert, az átalam tanultaktól függetlenül a gyakorlatban is azt tapasztaltam, hogy 3 menet úgy szakad ki hogy meg sem eröltetem magam.
Ugyan akkor nem tartom kizárnak hogy amit te mondasz az is helytálló, bizonyos körülmények fennállása esetén.
Hívd inkább alacsony anyáknak, azt legfeljebb törpének fogják nézni, nem tetűnek.:DD
Igen van olyan is. Anno egy szelepfedélnél találkoztam ilyennel, akkor azt hittem, hogy valami nincsen rendben vele, olyan oválisan nézett ki az egész. :))
Egyébiránt vannak ugye lapos anyák is...Ezek, a félreértések elkerülése végett, nem a lapostetvek nőnemű szülői...
Lásd Danuvia hátsó rugóstag felső rögzítési pontját...GYÁRI állapotban...mert sok csoda megfordult már itt is :D
És akkor a deformált önzáróról nem is beszéltünk :D
Ja még valami, ha nem is pont a hengerfej anyához tartozik. Vannak ezek az önbiztosítós (műanyag betétgyűrűs) anyák, amelyek nagyon frankók. Csakhogy találkoztam olyannal, amely annyival magasabb a sima anyához képest, mint amekkora a betétgyűrű. De láttam olyat is, hogy az egész anya volt akkor mint egy sima, vagyis bőven kevesebb menet volt csupán benne.
Eh, 1,25 , akkor elő kellett volna a menetszabványt, hogy az 1-es emelkedés az M6-os meneté.:)
Persze hogy megfelel ez az anya a Jawa hengerfejcsavarjaihoz, a konstruktőrök megszámolták anno.
Ha érdekel és neked nincs ilyen táblázatod, elő tudom bányászni, hogy a folyáshatár 70%-ának megfelelő nyomatékkal meghúzva mekkora előfeszítési erőt ad. Aki meg akarja, ezek után kiszámolhatja az égési csúcsnyomást, oszt leellenőrizheti. :)))
Jójó, tudom én is....A woodoo mindenre jó :D
Előrebocsájtom, sértés szándéka nélkül, de némi élccel élve:
Na nézzük: M8 normál métermenet emelkedése 1.25mm.....menetenként...szorozva 3.5=4.37mm
Legyen az általad nagyon pontosan behatárolt ;) " leveszek egy keveset" érték mondjuk oldalanként 0.3mm....az ugye összesen 0.6mm
4.37mm+0.6mm=4.97mm ezt mondjuk az egyszerűség kedvéért 5mm-nek :)
M8 anya magassága tolómérővel mérve: 6.2mm
Tehát van cirka plusz egy menetünk az anyában....Ami körülbelül 25%-os ráhagyás....Én úgy gondolnám, hogy ez, figyelembe véve ezeknek a csúcsminőségű anyáknak az anyagminőségét, pont megfelel egy valamiféle biztonsági tényezőnek....
Egyébként tudom, egy olyan utolsó utáni intézményben végezve, mint a BME, és a műszaki élethez annyira távol élve, mint gépipari minőségellenőr, nem találkozhatok fizikai valójukban menetekkel....Whitworth, metrikus, NPT,G, Trapéz és társai ;)
Hát egy M8-as normál anya magassága valahol 6-6.5mm körül van. Ha leveszek mindkét végéből egy keveset, mert a magfurat szélei le vannak törve, és a menetemelkedés 1mm, így többnek kell kijönni mint 3-3.5 menet. Az adatok most fejből vannak, ha valaki pontosabbat tud, jelezze. :)
Matya, az ezen a fórumon nem érvényes. Mint ahogy általában a gyári előírások, méretek és kenőanyagok sem, OK? És különben is, ne legyél megint ilyen maradi, a ráolvasás már sok motort megjavított.
Valami hiteltelen BME-s gépelemek tankönyvben volt.....
Normál esetben valóban így van, de vannak szituk amikor jók ezek a trükkök.
Ezt a 3 menetes infót honnan szedted?
Csak mert az én könyvemben nem ez az adat.
A 8-as anyagminőségű anya az megfelelő, ha rendesen van meghúzva, nem fog lelazulni, nem kell sem kontraanya, sem magas vagy más.
Akkor nézd meg jó alaposan a hengerfejet, nincs-e ráragadva egy régebbi tömítés, mert többször is találkoztam ilyesmivel. Onnan fogod észrevenni, hogy nem teljesen simának látod a hengerfej tömítőfelületét, hanem olyan lesz, mintha körbefutna egy vékony, kb. fél mm-es kitüremkedés.
A tiszta hengerfej alulról így néz ki:
http://www.ocskavas.hu/image/Jawa/Henger-hengerfej/634%20hengerfej.jpg
A hengerek felső része pedig ilyen:
http://www.ocskavas.hu/image/Jawa/Henger-hengerfej/634%20hengerek.jpg
A hosszabb anya használata kétséges...Mivel általában a dolgozó menetek száma 3-3.5 egy csavarnál.. :)
A hengerfejet, meg ha elkezd kifújni az új tömítés ellenére is, fel kell szabályoztatni egy esztergályossal...Hajlamosak eldeformálódni, ha úgy használják, hogy nem megfelelően vannak lehúzva.....Utána ember nincs, aki eltömítse rendesen...
MZ TS-en nekem is átfújt. Ott üveglapra rakott finom vizes csiszolópapíron síkba csiszoltam a hengert és a hengerfejet is, majd sörösdobozzból kivágott tömítést raktam be. 8,8-as anyát raktam be mert a sima anyát hamar letolta magárol a megnövelt kompresszió.
Szoktak még olyat is, hogy ráhúznak még egy anyát hogy ne lazuljon le, illetve a szokásosnál hosszabb anyát használnak, hogy több menetben kapaszkodjon. Ez neked is megoldás lehet.
A menetes szár szerencsére jó kemény anyagból van, általában. Előbb szakad ki tőből, mint hogy a menet szakadjon meg rajta :)
Az anyák szoktak szétmenni, cseréld azt, és próbáld meg folyáshatár alatt tartani.
Ha mégis sérült a tőcsavar, ki lehet azt cserélni, de azért legyen menetjavító készlet a közeledben.
Rendben, nem ismerem az összes típust, haver 12V-os Jawaja 4 tő csavaros volt, az én 6V-osom volt 3-al.
Ha ráhúzod picit az új tömítésre, utána rögtön vedd le, és nézd meg hol nem nyomódott bele a felületbe.
A tömítősík görbesége és hibái okozzák leggyakrabban a kifújást, meg persze ha 3-ból nem tudod lehúzni valamelyik csavart elegendő nyomatékkal.
A kenceficés megoldásokkal már felhagytam. Próbáltam azokat is, de nem mennek. A gyári alu tömítés meg nekem nem volt az igazi sosem... Illetve a tőcsavarokat lehet túlhúztam, hőtágulás miatt még nagyobb pofont kaptak, és ez elég lehetett nekik, hogy elérjék a folyáshatárukat, amitől kezdve bukó az egész.
Átlósan... 3 csavarban nincs átló :D
Azért remélem érzed hogy megfelelő szerszám nélkül nem érdemes szerelni, vagy ha mégis, akkor ne várj csodát.
Persze a nyomatékra elég érzéketlenek ezek a motorok. Azaz csuklóból érzésre jól lehúzod és annak jónak kell lennie.
Ha mégis átereszt akkor a tömítő él szokott sérülni.Jawanak van egy vékony kis perem körbe, az szokott elkenődni.
Vastag puha tömítést kell boltban venni, letakarítani a felületet, a timítő élen athúzódó karcokat eltüntetni és átlósan, többszöri fokozatos feszítéssel lehúzni, akkor nem fog kifújni.
A karcok ugyanis áteresztik a nagy nyomásu gázt, mivel nem folyik bele az alu rendesen, és az kiinduló pontja lehet a kifújásnak.
Tömítésből pedig mindig csak egyett és sérülés menteset tegyél rá. Ha kettő van rajta akkor esetleg a két tömítés között fog kifújni.
A ragasztós trutyikat, felejtsed el, nem működnek, csak útszéli vészmegoldásnak jó.
Tömítésnek egyébként nem kell extra hőállónak lenni. Kartonpapír is kiválló hengerfej tömítés, nem ég el, csak az túl vastag és nem veszi fel olyan jól a felületi hibákat mint az alu.
Persze ezek MAGÁNVÉLEMÉNYEK és ebből kifolyólag SZUBJEKTÍVEK.
Egyébként meg mindenki azt csinál amit akar :D
Jobb egy fenét....Ha rendben van tartva, a 12V-os keresztbe-hosszába megeszi.....
Azbesztszalag..... Két kört behajtogatsz a hengerfejbe, bekened zsírral, hogy ki ne essen amíg felteszed és ráhúzod...
Csak példaként:
http://www.vatera.hu/epitkezes_otthon/muhely_szerszam/nyomatekkulcs_178164147.html
Arra, amire neked otthon kellhet, szerintem pont hibátlan.....
Tud valaki egy jó homokfúvót?
Esetleg fehérvár környékén?
Üdv!
Az eredeti csavarok vannak benne. A nyomatékról meg annyit, hogy sajna nincs pénzem egy nyomatékkulcsra.
Sajna a blokkot szét kell bontanom, mert úgy érzem, a váltó csapágyazása ment tönkre, és azért ad ki fura hangot. Na meg a váltás is nehéz néha.
Kulio
a csattogasrol. egy cimboram szerint a felso tugorgocsapagy keret nelkuli es eleg ramaty megoldas. Ki lehet cserelni hazilag egy jobb minosegure, vagy inkabb a blokkot csereljem ki egy 6V-osra. (az allitolag jobb. Teny, olyannal mentem angliaba, semmi komoly gondom nem volt vele 10000km-en at.)
Ilyent akkor szokott csinálni, ha nem az eredeti hengerfejcsavarokat használod, vagy azok nem a megfelelő nyomatékkal vannak meghúzva. A csodaszerek helyett egyébként normális hengerfejtömítés is kapható, utoljára 50 Ft-ért vettem a Futár Motorosboltban. Elküldi postán is, ha megrendeled.
Amatörök :)) sörösdoboz a legjobb HF tömítő anyag, és az előkészítés is élvezetes :)
Szia
Vegyél Grill tálcát,jó vastag alu. Kivágod és örök darab.
mikor angliaban nem tudtam rendes hengerfejtomitest szerezni, akkor alufoliabol sodortam, hajtogattam. :D Alltalaban kibirt olyan 500km-t, es mondjuk fel ora volt a csere. :D multkor lattam egy tomitopasztat ami 1300 fokig jo, esetleg ha azzal bekened?
Üdv!
Ha csattog örülj, mert még megy :D:D
Én a hengerfejtömítéssel szopok mindig. Most egy jó 1000km-t lementem vele, de most, ha megmelegszik a blokk, azonnal kifúj, és rémes hangja van.
Ok, koszonom. Ereznem kellene valamifele gyengeseget vagy az csak kesobb jelentkezik? A 634-esem komolyan legyengult 30000km korul, bar asszem megadtam neki a pofont a KN szurovel. :/ nem olvastam utana, hogy fujnom kellene 250km-kent, szoval szerintem romma koptattam a blokkot. Hallottam, hogy sokszor elofordult tomitetlensegi problema ket henger kozott a 638-asokban. Ez miben nyilvanul meg? (lehet ezert huztak szet a blokkot? ki tudja mar...)
Szerintem vedd le a hengerfejet, nézd meg hogy a henger felül nem vállas-e. mert ha érezhető és a csapszeg is kotyog már valamelyest, akkor az adhatja ezt a hangot.
Amúgy van hangja egy pöpec állapotú blokknak, a primer lánc is hamar nyúlik annyit, hogy alapjáraton csattog, zörög.
Kissebb kiteru utan ujra Jawas lettem. Egy 634-essel par eve rengeteget mentem, most egy Vape-gyujtasos 638-ast vettem. Kicsit restellem, de miota kulfodon elek, nem igen talalkozom masik motorosokkal es mostnaban 4 utemu motorjaim voltak. Normalis, hogy elesebb, csattogo hang jon a hengerfej felol? (nyilvan nem belole :D ) Sajna teljesen elfelejtettem, hogy milyen volt a 634-es zaja. A blokk meg volt bontva, noha az elado allitja, hogy nem nala, es kb 20000km van benne. (Aha...) Szoval elszurhattak valamit, ami nem jott elo az utolso par ezer kilometeren? Koszi!
Pénzszempontból nem biztos: jawa primerlánc 3ezer Ft
suzuki vezérműlánc 25ezer Ft.
Bocsi, igazad van:)
primer láncot cseréltem.
De szívesebben problémáznék vezérműláncos gépel
Üdv!
Mi a különbség a jawa 350 és a CZ között?
Abban sincs, királytengelyes.
sorszám: 21381 (123764)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-08-17 07:38:06)
Primér lánc, hacsak nem 500 jawad van. Bocs az okoskodásért.
Sziasztok
JAWA CZ 250-re, azaz JAWA 485-RE KERESEK BERUGÓ RUGÓT, akinek van, az kérem írjon a muller_szabolcs@citromail.hu e-mail címre, vagy hívjon a 06/20/224-7288-as számon.
Köszönöm!
Üdv!
Vezérmű láncot nem rég cseréltem. Egyébként olyan, mintha a hátam mögül jönne a csattanás, mikor megdobja. De most, hogy kicseréltem a láncot, mintha jobb lenne. szekunder láncot. Majd elválik
Jah, te a szekunder láncról beszélsz. Hát a kislánckerék csak nincs nagyon elkopva. De mi a primer láncra gondoltunk a dekli alatt. Szerintem érdemes volna levenni, belenézni nem-e ott romlott el valami. Amúgy mindkét lánc beszerezhető, ha jól tudom a primer lánc megegyezik a régi Skodák vezérműláncával.
igaz, elég laza a lánc, ahogy ma néztem, és már nem igazán lehet ráfeszíteni. Meg nem is akarok, nehogy szakadás legyen a vége. De ezért rángatna a motor? esetleg megugrik a lánc?
Lehet-e láncot kapni itthon?
Hirtelen így ennyi villant át a buksimon
Kulio
Dehogynem, minden lánc kidolgozza a helyét, hamar megnyúlik.:D
Akkor sztenderen forgasd meg a kereket, próbáld belőni honnan jön ez a hang.
na, most mentem vele egy keveset. Mikor üresben gurul, kaparó hangot ad ki néha. De a lánc nem érintkezik sehová...
Egyre furcsább nekem :D
Kuplungautomata nem támaszthat ki?
minimális holtjátéka van a kinyomószerkezetnek, a többi szorosan van feltéve ahogy kell.
Kislánckerék, kuplungagy szorosan van fennt? Holtjátéka van a kinyomószerkezetnek?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|