hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 27. péntek 
János

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Lally
válasz erre | email2010-08-24 20:11:47
Gyárilag O-gyűrű van a könyök és a dob között. Tán 4 millis gumiból. A gyújtásnál én jobban szeretem egyenként állítani a megszakítókat -2,7-re, ami nem biztos, hogy pont 180 fok, mint a VAPE-nél! A megszakítók miatt soha nem prüszkölt a gép 9000 km óta, persze nem szabad túlolajozni a filcet
sorszám: 21470 (123955)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-24 16:15:13)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-08-24 19:02:54
egy-két koppintás a lemezre, és máris befér a szovjet kombájnlánc: széles, combos, és a szalonnazsírt sem dobja le magárol olyan hamar, mint a castrol o-ring weiss kenőcsöt... (valahol kombánynak írják/ejtik)
sorszám: 21469 (123953)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-08-24 17:57:46)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-08-24 17:57:46
Nekem konkrétan blokkolt a hátsó kerék, mikor elszakadt a lánc, mert felgyűrte magát a fém láncvédőre. Még a rendszámtáblát is leverte. Nem volt szép látvány és érdekes, hogy lassításkor történt, nem előtte 5 másodperccel, mikor húztam neki rendesen. Persze az sem megoldás, hogy leveszed a védőt, csak karban kell tartani, mert olyan szépen be van csomagolva, hogy az ember hajlamos elfeledkezni róla.
sorszám: 21468 (123951)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-24 12:47:06)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-24 16:15:13
En is csak lestem, hogy ket kulon gyertya van benne. :) hamarosan megjon egy kis csomag, tomitesek, legszuro, gyertyak, ilyesmi. Akkor majd tobbet tudok mondani.
IFA hengerfejtomites??? Azt gondoltam Azbesztszal mint a kalyhahoz, de erre nem gondoltam. hogyan, mi, miert? :D
sorszám: 21467 (123948)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-24 15:59:29
ha a motort két különböző gyertyával vetted,akkor a tulaj egy "zseni volt"
ha én mondjuk eladó lennék,akkor az egyik lábára egy számmal nagyobb cipőt adnék,csak azért,mert az a bal lába,és nem a jobb.Bár ugyanahhoz a testhez tartozik,és álltalában ugyanolyan méretűek is szoktak lenni.Szóval egyazon motorba ILLIK UGYANOLYAN gyertyát tenni minden egyes hengerbe,mert ha az nem így van,akkor egy csomó problémA jöhet elő.Mint például,már a motorod akarom szétszedetni veled,amikor tudatod,hogy nem is egyforma a gyertya benne.Talán az egyiknek a hőértéke jóval nagyobb mint a másiké.Vagy az egyik csak melegen működik megfelelően,a másik meg már alapjáraton is.És amíg bemelegszik,addig szépen az el nem égetett 2 T olaj nagy része ott landol A GYERTYÁN,AMI AZTÁN NAGYON NEHEZEN tud csak eltünni onnan.
A vape gyújtás minden holtpoton ad szikrát.De ne próbáld javítgatni,állítgatni,mert azt valaki kitalálta,és kész.tedd el emlékbe,ha esetleg lecseréled.
Ha másikat akarnál rá,akkor a fórumon nézz körül,kérj tanácsot,ki mit ajánl,és hogy kell megcsinálni.
Én méretekben még mindig tudok segíteni ésazt kell hogy mondjam,hogy ha nem sajnálsz 3-4 E Ft ot akkor cseréld le,vagy tarts magadnál egy tartalék megszakítós gyújtást.Atrabi gyújtásnál csak alkatrészeket kell magadnál tartani,és nem kell full cserélni az út szélén.
A kipufogóhoz tudsz csinálni tömtést IFA hengerfej tőmítésből.Vagy valami ilyesmi amiből én csináltam.
Sárga színű,és félkör keresztmetszetű.
el kell vágni,éspillanatragasztóval összeragasztani.
sorszám: 21466 (123947)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-24 15:18:22)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-24 15:24:47
Ha a jobb henger eszi az olajat, akkor hol szihat olajat?
sorszám: 21465 (123946)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-24 15:18:22
Koszonom, ez volt a tervem, ha megjon a ket uj gyertya, akkor tesztelgetek. Ha jol sejtem, a Vape minden holtponton gyujt (csak 1 jelado van) igy felcserelhetem. Talan ez is vezet majd valamire. Kulonbozo gyertyak vannak a hengerekben, talan az is lehet.
Kipucolni a kipufogokat ki kellene, de sajna en tarsashazban lakom, nem tudom megoldani... :/ Azt lattam, hogy a konyokben vastagon all a korom. A kipufdobnak kellene valami tomitogyuru, amivel letomiti a csatlakozast, nem? Mibol van?
Es latom, hogy a Vape kap hideget meleget. Adjam el es tegyek be egy tranzisztorost? Nem akarok (es nem tudok) alkatreszeket esztergaltatgtni, szoval siman megszakitos tranzisztorost epitenek. ugyanolyan jo lesz, megfejeleve, hogy allithato a ket henger kulon-kulon?
sorszám: 21464 (123945)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-24 15:02:15
helló!

ne feledd!a fórumon mindig jó helyen jársz.Itt akár a motorod is elkészülhet,bár csak elméletben.
Amúgy a vape gyújtással kapcsolatosan kérdezd MAGUSH kollégát,ő tudróla mondani néhány nem tetsző dolgot.Ő már túl van a drága tanulópénzen.
Vagy azt is mondhatnám a cseh csodagyújtáson.

Olajfolyás megbeszélve.Nincs mit tenni.Egy darab rongy,aztán feledve a dolog.
Gyertya?
Hát az kicsit bajosabb,mert a blokkból álltalában az olaj.
Valami átenged,nem tömít rendesen,stb.
És a gyertya előbb utóbb megellik.Magyarán nincs meg a megfelelő élettartam.Kb 10-12000 km.
A kipufogó az már csak hab a tortán.
Érdemes és nem nehéz kipucolni.Sokszor elég a törölgetés,de van hogy égetni kell.
Azzal viszont vigyázni kell,mert könnyen elszineződhet ha az ember túl nagy tüzet akar rakni.
Érdemes a belsejét kicsit átalakítani,(ha kell leírom hogyan)így kicsit nagyobb hangja lesz,(de a vadak biztosan nem jönnek ki eléd)Előbb meghallják hogy egy Jawa közeledik,Sportosabban fog kinézni,(mínusz 20 cm a hosszból) és nem utolsó sorban ha a gyújtásod jó,az olaj nem fog lerakódni a kipufogó felénél,és könnyebben vagy nagy valószínűséggel több fog elégni abból az olajból,ami a blokkból elszabadul.Persze a kipufogót így is meg kell törölgetni 1000 km-ént.
A láncvédőt meg rakd vissza,annak ott a helye ahova készült!
És talán műszaki vizsga követelmény is!

És még valami gyertya ügyben!

cseréld meg a két gyertyádat,aztán nézd meg mennyi idő után feketedik el az amúgy barna gyertya.Érdemes a szikra színét is megnézni,mert ha nem ugyanolyan (természetesen a jó gyertyával vizsgálva) akkor biztosan gyújtás baj van.Ha ugyanolyan,akkor csakis üzemanyag probléma lehet.Vagyis,az a henger,NEM CSAK BENZINT ÉS 2 T OLAJAT KAP,hanem váltóolajat is!
sorszám: 21463 (123944)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-24 12:55:48)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-24 12:55:48
Jol sejtem, hogy a gyari VAPE ami benne van az nem szabalyozhato es igy nem biztos hogy mindket hengerem jol dolgozik? Ettol lehet a jobb gyetyam olajos fekete, nem? A bal szep. tud valaki egy szerelesi leirast a Vape-hoz, en nem talaltam. Koszi.
sorszám: 21462 (123941)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-24 12:47:06
Koszi, asszem hagyom a fenebe, kap egy darab rongyot. :D a 634-esem is folyamatosan csepegtette. Legfeljebb megnezem lanckerek mogott. Ugyis le kell szednem, az elozo tulaj leszerelte, mondvan valaki azt mondta neki, hogy ha elszakad a lanc, komoly baleset lehet belole. :D Szoval rakhatom vissza a lancvedot.
sorszám: 21461 (123940)

 
 
magush
válasz erre | email2010-08-24 10:52:23
szekunder lanckereked alol folyik az olaj?
Megoldas nem egyszeru, de legalabb ganyolos.
1. ellenorizd az uresvisszajelzo gombat. csavard ki, zsirtalanitsd, aztan tomitopasztaval tedd vissza.
2. Csereld ki a szimmeringet a szekunder lanckerek alatt
3. Csereld ki a (eloszor probald meg megforditani) a kuplung kinyomo tengelyt
4. csereld ki a kuplung kinyomo tengelyen talalhato mini tomitogyurut (egy fekete+egy feher), akar hazilag keszitettre, amin van belul-kivul is gumigyuru

Na, nekem meg ezek utan is folyt az olaj a kuplung kinyomo tengely mellett, ugyhogy hagytam a francba az egeszet. Tudod mi lett a megoldas? Egy kis darab rongyot ala kell tenni a szekunder lanckereknek, az felszivja a cseppeket, felevente kicsereled.

Amugy Miklosbacsi, igazan megmondhattad volna, hogy mikent kell eljarni olajugyben! CSAK ASVANYI, 1:33-ba! Vagy CSAK SZINTETIKUS, de az eleg 1:60-ba is!

:D
sorszám: 21460 (123936)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-24 08:46:38)

 
 
LeviMS
válasz erre | email2010-08-24 10:03:05
Hello. Alapjaratom jo, gyujtas jo,gyertyak vilagos barnak.. DE megneztem a karburatort es ujra be alitottam ,foleg a benzin szint volt tul magas.. ugynezki most hidegen melegen is nagyon jol huz ..koszi
sorszám: 21459 (123935)
(előzmény: Keri, 2010-08-24 07:56:43)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-24 08:46:38
Ok, koszi, az ngk-t mar kifizettem, ugyhogy csak legkozelebb lesz brisk. :D (de erdekes, az ngk 5zl, a brisk 7... ) pont elfer a vasban egy 600ml-es flakon, annak fele megy 10 liter benzinhez, fustol, bar nem olyan durva. Megprobalok szerezni shell spiraxot, koszonom a tippet. Szoval a lanckerek szimmeringjevel nem erdemes semmit sem csinalni?
sorszám: 21458 (123934)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-08-23 23:35:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-24 07:56:43
Fordítva szokott lenni.
A kopott motor jellegzetessége, hogy hidegen nehezen indul, fél melegen még nehezebben, de ha bemelegszik akkor megy mint a veszedelem, főleg a magas fordulatokon.

Több hiba is lehet.
kopott szimmering, gyújtás beállítás, túl sok benzin.

Alapjáratod van rendes?
sorszám: 21457 (123933)
(előzmény: LeviMS, 2010-08-23 13:59:14)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-08-23 23:35:13
Lehet attól is sok füst, hogy korábban az egyik henger teletaknyolta a kipufogót. Mikor szimeringes volt baloldalt a főtengelyem, utána a balos sokáig okádta a füstöt. A váltóműbe nemrég shell spiraxot raktam, mert ajánlották, hogy a váltóm talán a rossz minőségű olajtól csattog. Most valamivel jobb, de szerintem más is lesz még itt, úgyhogy télen valószínűleg szétugrik a blokkom. Mondjuk ez egyéni szociális probléma...
Gyertyából brisket érdemes venni n15c vagy yc jelzéssel, ezek általában beválnak mindenkinek és nem mellesleg harmad annyiba kerülnek, mint mondjuk egy ngk. A benzin keverésről meg mindenkinek más a véleménye, nem is érdemes belemenni. Én omw-s 2t olajat rakok bele, de hogy a flakonon a vonal felé, vagy alá sikerül-e kimérni az olajat, szerintem teljesen mindegy. Azért 1:20-as keveréket talán ne rakj bele :) Ja, és szerintem ilyet se:
http://www.barkacsonline.hu/termek.php?termek_ID=164
Ajándékba kaptam egy fél doboz ilyen csodát, de már azon gondolkodtam, hogy leengedem az egész tank benzint, mert olyan iszonyatos kék füstködöt hagytam magam után, hogy nyugodtan lehetett volna riasztani a tűzoltókat :)
sorszám: 21456 (123929)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-23 16:31:47)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-08-23 21:47:33
Pontosan.
sorszám: 21455 (123927)
(előzmény: LeviMS, 2010-08-23 13:59:14)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-08-23 17:28:21
Hát igen, ezek az ún. forgalmazott dolgok, azonban manapság MINDENT le lehet gyártani, illetve gyártatni, mindez tőke kérdése, nyilván nem két hetes ciklusról van szó. De ha kevés a lé, kipufogót lehet készíteni hurkatöltőből, tartály helyett pedig tökéletes az átalakított hátipermetező. Ilyesmi...
sorszám: 21454 (123922)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-08-22 19:10:35)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-23 16:31:47
Par info kimaradt: Igen, a jobb kipuf lathatoan jobban fustol. (nomeg az sem hasznal, hogy 1:33-at adok neki, de nincs gond eddig a gyetyakkal. Gondolom a VAPE ad nekik) Olajat meg nem csereltem ki benne, az elado adott egy fel doboz 80w90-es hajtomuolajat, valszeg azt toltogette bele, en megneztem az olajszintet es folyt a lukon ki. bughat a tul sok olajtol is? Valami olajtipus ami alltalaban jo neki?
sorszám: 21453 (123921)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-23 16:28:38)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-23 16:28:38
Koszonom a tippet az ogyurure, veszek is, mert lattam a neten. (meg gondolkodtam is, hogy mi a csocsnek oda o-gyuru). A bal hengerem szep barna, a jobb pedig fekete, nem is csodalom. Kap egy uj gyertyat NGK b8hs-t, meglatjuk azzal.
Az az o gyuru mit csinal, amitol ilyen hangja lesz?
sorszám: 21452 (123920)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-08-23 16:05:12
Hali, a lánckereket már leírták előttem, úgy látom. Az olajszívást honnan veszed, jobban füstöl a jobb? Ha vape van rajta, akkor ez lehet az asszimmetrikus beállítás miatt is. Állítani nem lehet, ez tény, de nem szokása elromlani. Ha meg működik, minek vennéd ki...
Amúgy inkább a baloldal hajlamos hajtóműolajat szívni. Meg kéne nézni a gyertyákat, azok mindent elárulnak. Búgás lehet olaj miatt is, vagy éppen amiatt, hogy nincsen benne elegendő. De ezt is meg kéne nézni. Az indulásnál fellépő remegés általában a 638-as faintos kuplungja miatt van. Ha leveszed a baloldali deklit és kiszeded az összes tárcsát, akkor legalul van egy gumigyűrű, ami ha 4szögprofilra szét van lapulva teljesen, akkor szokott a gép ilyen iszonyú rángató módon elindulni. Kell oda venni egy új O-gyűrűt.
sorszám: 21451 (123919)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-23 08:46:39)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-23 15:36:44
Nna, most azert megijedtem... volt mar egy jawam, 634-es, azzal megtettem kb 12000km-t, benne egy 1600km-es tura angliaba, azzal nem voltak komoly gondjaim. Persze hallottam mar olyat, hogy a TS az sokkal silanyabb verzio. Sajna A Jawa utan vezettem par japan vasat es persze mind kulturaltabb volt, de jelen helyzetben nem akartam keves penzert egy rozoga (es igazan penztemeto) japan vasat venni. Ellenben ott van a regi 6V-os blokkom, noha szerintem furasra, gyuruzesre es csapagyazasra szorul. elkepzelheto, hogy ez a 638-as semmivel sem rosszabb, mint az, de mar elfelejetettem, hogy milyen zorgest rendezett a 6V-os...
Gondolod, hogy sikerult kifognom egy rommahajtott blokkot?
Erdemesebb lenne felujitanom a 634-es es beletenni a vazba?
(a VAPE gyakran hal be? Eddig csak azt hallottam, hogy jo...) Koszonom a segitseget.
sorszám: 21450 (123918)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-23 15:26:40
Az eladó nagyon jól járt,te meg meglehetősen rosszul.Ha a motort nem volt lehetőséged teljes egészében kipróbálni,add tudtára az eladónak,és talán vissza tudod csinálni.
Ha EZ A TÉNY NEM ÁLL FENN,akkor szerintem hamarosan meg fogsz ismerkedni "újra" (feltételezem hogy már tudod milyen) a belsejével a motornak,és egy csomó pénzkiadással tetőződ majd a vételt.
A lánckerék szimering betegsége a típusnak,akármilyen drágát,jót teszel bele,nem lesz jó.És nem csak a szimering a probléma ott,hanem a persely is,aminek szintén tömíteni kellene,de nagyon hamar tönkremegy az is.Talán egy megfordítást megér a dolog,de sokat nem fog segíteni.Talán pár 100 km-t.A jáwak,és legtöbb szocimotor amúgy sem arról híres,(főleg az idősebbek) hogy ne legyen alattuk olajfolt.
Ha kérdésed van még,csak kérdezz nyugodtan.Amiben tudok segítek!
A gyújtásod ugyan tök jó,hogy gyári,de ha elromlik,nincs alkatrész hozzá,és ott maradhatsz az úton.Érdeklődj a fórumon,ki járt így vele.
A Trabi gyújtás egyszerűbb,könnyen kivitelezhető,viszonylag olcsó,jól működik,és ha elromlik,javítható,akár egy fekete doboz cserével.
Az enyémen is az volt,én csináltam rá,meg még egy néhány embernek itt a fórumon.Mára már abbahagytam,nincs energiám rá,de szívesen adok ötletet,mit hogyan kell eldugni,vagy megcsinálni,stb.
Üdv:Gyuri

Üdv minden Barátnak itt a Jawa-s oldalon is.
sorszám: 21449 (123916)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-23 08:46:39)

 
 
LeviMS
válasz erre | email2010-08-23 13:59:14
Kopott a motor es hidegen jobba kompresszio?
sorszám: 21448 (123915)
(előzmény: LeviMS, 2010-08-23 13:58:01)

 
 
LeviMS
válasz erre | email2010-08-23 13:58:01
Hello !! Egy erdekes kerdes: Hideg,motorral ha szivaton ha nelkule ,persze vele jobb ,sokkal erosebnek tunik a motor,mikor uzemmeleg akkor is jol megy de hidegen mind ha mas motor lenne..?
sorszám: 21447 (123914)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-23 08:46:39
Jo reggelt,
Ahogy penteken mondtam, vettem egy 638-ast. Haat, a par ev GS450 utan eleg furcsa elemeny volt. :D Ime az eredmenye a vasarnapi Krakko turanknak: mintha eresztene az olajat a lanckerek mogul. (a 634-esem is csinalta...) gondolom szimmering. Aztan, a jobb kipuff vagy olajat sziv valahonnan, vagy nem egeti el. VAPE gyujtas van rajta (ezert vettem ezt) es nincs kulon allitasi lehetoseg. A ket hengert egyutt allitom. Otletek? Aztan, a valto. haaat. kezdjuk azzal, hogy amig hideg elindulni vele brutal, kerreg, remeg, mintha valami vesztene a fogakat rendesen, de aztan 10 perc utan mar ok. (csak ugye, varosba addig is van vagy 5 elindulas...)
3-asban elegge bugo hangot ad, mint a diffi az oreg buszokon, a tobbi ok. Es baromira rezonal, bar lehet, hogy csak elszoktam a Jawatol... :D Koszonom az otleteket.
sorszám: 21446 (123904)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-08-22 22:48:04
Nekem van egy nagyfékdobos kerekem, ha kell.
sorszám: 21445 (123897)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-08-22 19:10:35)

 
 
Matya
válasz erre | email2010-08-22 21:45:01
Ez az ipar nem is arról szól, hogy bemegyek egy boltba és megveszem polcról az összes alkatrészt.....
sorszám: 21444 (123896)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-08-22 19:10:35)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-08-22 19:10:35
Köszi megnéztem de ahhoz hogy egy 500-ast fel tudjak teljesen újítani, vagy(legalább a blokját) elég kevés alkatrészük van.
sorszám: 21443 (123892)
(előzmény: bodnár, 2010-08-22 18:32:56)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-08-22 18:32:56
www.jawapower.de
sorszám: 21442 (123891)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-08-22 16:17:17)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-08-22 16:17:17
Tud valaki egy olyan helyet vagy boltot ahol jawa 500-as hoz lehet alkatrészeket venni? A neten nem nagyon találtam
sorszám: 21441 (123889)

 
 
Matya
válasz erre | email2010-08-22 11:38:21
Az utálat dologban egyetértek :D

De szerintem igencsak félreértetted az előző hozzászólásaimat, ha az az előtt leírtakat vetted le belőle :D Főleg annak fényében, amivel kezdtem :) Én már csak ilyen vagyok...de majd megszokod :D

Mellesleg tényekkel és logikával kezdtem én is....De sokan vannak akiknek ez édeskevés, mert akkora műszaki zsenik, hogy a tények ellenére, ha be is bizonyítottad az igazadat, jön a "igen, de akkor sem igaz mert......" kezdetű szöveg....
Én inkább az "én ezt másképp látom" kezdetűeket szeretem, mert az után vélhetőleg ÉRVELÉS következik, nem vagdalkozás...

A "nem egyetlen hibára gondolok..."-ra visszatérve: én viszont szeretek az éppen felmerülő problémára koncentrálni....Kifúj a hengerfej..ok..lehúzzuk...ok...még mindig kifúj...leveszem és felszabályoztatom... Nem pedig a "húzok még rajta" jön :D ;)
sorszám: 21440 (123887)
(előzmény: Keri, 2010-08-22 07:52:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-22 07:57:16
Repülőgép modell motorom volt ilyen :)
De annyira azért nem vészes a megoldás.
Ha rendesen le tudod húzni, jó a tömítés felülete, akkor tényleg le kell síkolni és utána nem lesz több gondod.
sorszám: 21439 (123884)
(előzmény: Kulio, 2010-08-22 02:15:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-22 07:52:38
Ez igaz.
Csak így fórumon keresztül, hogy nem látjuk a témát sok minden hiba lehet, amitől kifúj a hengerfej, ezért szeretem elé tárni a lehetőségeket a kérdezőnek, hátha valamelyik ötlet segít neki.

Persze így előfordulhat, hogy olyan hiba esetén amire te gondolsz, az én ötletem hülyeség, vagy gányolás, de én ilyenkor nem egyetlen hibára gondolok.

De olyan megoldást, ami visszafordíthatatlan károsodást okoz, nem szokásom javasolni, inkább az egyszerűbb megoldásoktól szeretek a bonyolultabbak felé menni, ami esetleg segít a hiba okát is behatárolni.

Ja és végezetül műszaki téren nem szeretek a pozícióimmal és eredményeimmel érvelni, inkább tényekkel és logikával, amit mástól is elvárok :)

Vannak olyanok akik személyes sértésnek veszik, hogy nem fogadok el dolgokat csak azért mert ilyen olyan végzettsége van és mindenféle jól hangzó állást betölt. Ők utáljanak csak nyugodtan, az értelmes emberek pedig meg tudnak győzni kiabálás nélkül is.
sorszám: 21438 (123883)
(előzmény: Matya, 2010-08-22 03:40:05)

 
 
Matya
válasz erre | email2010-08-22 03:40:05
Azért egy hengerfej deformálódást nem neveznék apró sérülésnek :) miután a motor üzemét befolyásolja, abszolút nem az a kategória...Apró sérülés egy karcolás...
sorszám: 21437 (123882)
(előzmény: Keri, 2010-08-21 21:45:44)

 
 
Kulio
válasz erre | email2010-08-22 02:15:22
Uhhh... úgy látom, egyszerűbb, ha aluból öntök egy zsákhengert... meg van oldva a jobb hűtés, és a hengerfejtömítés is :D

A csavarok nem lazultak ki nekem, én is egyből erre gondoltam, de nem. Szorítanak, minta veszedelem.
Ma sajnos hajnalig dolgoztam, így nem volt időm ezzel foglalkozni, de holnap megnézem. Igaz, most a kaparó hang a blokkból, illetve e nehéz váltás jobban izgat.

Kulio

u.i: Műegyetemisták... én az igazira járok :D
sorszám: 21436 (123881)

 
 
sub-ee
válasz erre | email2010-08-21 22:58:42
Sziasztok, van pár eladó alkatrészem JAWA CZ 125, 175, és 250-hez.

Az alkatrészekről itt találtok képeket a hozzájuk tartozó árakkal:

https://sites.google.com/site/muellerelectronics/jawa-alkatreszek

E-mail címem: muller_szabolcs@citromail.hu
sorszám: 21435 (123879)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-08-21 22:41:55
Persze, de van aki az apróval sem tud könnyen boldogulni, másnak gépe is van hozzá.
De alapvetően fontos, hogy az ember be tudja lőni, hogy mekkora a gond, utána lehet agyalni hogyan legyen megoldva.
sorszám: 21434 (123877)
(előzmény: Keri, 2010-08-21 21:45:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-21 21:45:44
MEg ugye az ember nem rohangál minden apró sérüléssel az gépműhelybe.
Az enyémen sem volt hibátlan a felület. Az elején rendesen összeraktam, rendes tömítéssel, nem volt vele többet bajom.
sorszám: 21433 (123875)
(előzmény: Powerarc, 2010-08-21 21:24:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-21 21:38:53
Igen. De az emberünk az anyát is túl húzta.
sorszám: 21432 (123874)
(előzmény: Powerarc, 2010-08-21 21:24:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-21 21:31:45
Te összetévesztesz valakivel.
sorszám: 21431 (123873)
(előzmény: R.A., 2010-08-21 20:46:43)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-08-21 21:24:31
Oké, így stimmt.
Ha deformálódott, akkor szerintem érdemesebb leszabályoztatni, nem egy nagy összeg, és gépműhely elég sok helye akad.
sorszám: 21430 (123872)
(előzmény: Keri, 2010-08-21 21:19:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-21 21:19:10
Úgy hogy vagy hosszabb az anya, vagy finom menetet alkalmazol. Pont ahogy eredetileg javasoltam, és amivel le lettem hurrogva :)

Persze normál esetben hibátlan hengerfejjel nem kellenek ezek a trükkök, de emelt kompresszió esetén, sérült, deformálódott hengerfej esetén, azért a leszorító erő növelésével még lehet jó az a motor, elvégre nem mindenkinek van otthon esztergája amivel visszaállíthatja a síkot.
sorszám: 21429 (123871)
(előzmény: Powerarc, 2010-08-21 20:39:48)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-08-21 21:15:40
Tovább bonyolódik a helyzet.:)
Valóban M10-es, ez van a szerelési könyvben, és emlékszem rá, hogy 14-es kulcs kell hozzá. Hm, normál M10 vagy finommenet? Most már vesézzük ki végig. :)
Enyémen a gyári sima anya van, alatta egy lapos alátét, nyomatékkulcs nélkül meghúzva és nem lazult le.
sorszám: 21428 (123870)
(előzmény: erdeifeco, 2010-08-21 21:09:18)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2010-08-21 21:09:18
Hali! Csak hogy okoskodjak:A jaffa Hengerfejcsavar a638-on10-es.Igaz a gyári csavar 14-es kulcsnyillású.Nekem dupla vastag anya van fennt,rozsdamentes(hogy jól ragadjon),és nem lazul!
sorszám: 21427 (123869)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-08-21 20:46:43
...egyébként, ha erre jársz, gyere majd be, mutatok egy kalapáccsal szétszedett, utána összerakott 634-es blokkot. De az is lehet, hogy írok róla egy cikket, mert ránézésre is tele volt típusgányolással, úgyhogy végigfényképeztem az egészet. Mellé fogom tenni azoknak a szerszámoknak a képét és rajzát is, amelyekkel normális minőségű munkát lehet végezni. Egyik sem nagy durranás, egy főtengelykinyomó elkészítése mintegy negyedórás munka, mégis üti-veri mindenki a tengelyt és a blokkot.
sorszám: 21426 (123868)
(előzmény: Keri, 2010-08-21 18:38:01)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-08-21 20:42:27
Nem, nem muszáj... csak megint azt látom, hogy nem a megoldást keressük. Akinek nem inge, ne vegye magára.
sorszám: 21425 (123867)
(előzmény: Keri, 2010-08-21 18:38:01)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-08-21 20:39:48
Minden gyártott alkatrésznek vannak gyártási tűrései, tehát nem fog teljesen végig egybefüggően érintkezni a csavar és az anya menetfelülete, de ez is bele van kalkulálva.
Így van, nagyobb nyomatékhoz lehet alkalmazni finom menetet, és megfelelő anyagminőséget, mondjuk 10-est.
Nem értem ezt a nagyobb terhelés alatt sokkal nagyobb menetszámot. Az anyában nincs fizikailag több menet, hogy lesz ebből nagyobb menetszám?
sorszám: 21424 (123866)
(előzmény: Keri, 2010-08-21 18:42:49)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-08-21 19:35:09
Ha veszek egy olyan motort, aminek nincsenek papírjai azért írjak egy adásvételit az eladóval? Pl: a vázszám, motorszám szerepeljen benne?
sorszám: 21423 (123865)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-21 18:42:49
Abban igaza van Matyának, hogy a csavar és anya menetemelkedése 100% hogy nem pontosan azonos, ezért a felfekvő felület 3-3,5 menet lehet jó esetben.

Én viszont azt mondom hogy amikor lehúzzuk, terhelés alatt bekövetkező deformáció miatt ez sokkal nagyobb menetszámon fog eloszlani.

Rég tanultam, de emlékeim szerint acélban ajánlott minimális menetszám, 5 menet, aluban 7, műanyagban pedig sokkal több. ha nagyobb terhelésre van szükség, akkor a menet kiosztásának sűrétésével vagy keményebb anyag alkalmazásával lehetséges.
sorszám: 21422 (123864)
(elözmény: R.A., 2010-08-21 16:13:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-21 18:38:01
Biztos muszály keltened a hangulatot?
sorszám: 21421 (123863)
(elözmény: R.A., 2010-08-21 15:40:22)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu