hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 27. péntek 
János

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-03 08:11:41
Találtam egy ilyet.JAWA 250 FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ "+" * 150-20-052/+-CZ
Szerintetek ez mőködne az én motromban? Godolom azert van a neveben "+" mert pozitiv testelésű.
http://www.e-motorparts.addel.hu/search.php?searchtext=fesz%FClts%E9g%20szab%E1lyz%F3
sorszám: 21520 (124102)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-03 08:01:24
És hol birok olyat szerezni?elektromos?
sorszám: 21519 (124101)
(előzmény: Matya, 2010-09-03 05:33:51)

 
 
Matya
válasz erre | email2010-09-03 05:33:51
Van lengyel a pozitív testelésűhöz is...nem kell kapcsolási rajzzal szarakodni....Meg ez 100%, hogy működik is....
sorszám: 21518 (124097)
(előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-02 17:27:28)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-09-02 22:00:40
Nekem a 15-ös, gps-em nincs, így csak az óra alapján tudom mondani hogy a 4000-es fordulatot cirka 84 körül van. Valahol ekörüli max tempóval menve utas és csomag nélkül, oldalkocsin plexi, 6,5 literre jön ki a fogyasztás. Elég sok ahhoz, hogy tartósan érdemes legyen használni. Ezen a fordulaton még kényelmesen megy, 90 táján már kicsit forszírozottnak érzem. Óra szerint a 100-at is tudja, de 90-nél is már nem érzem a fogatot stabilnak, sokkal fárasztóbb is vezetni. Sajna a 90 nem utazó nála, emiatt a kamionok és buszok is utolérnek.
sorszám: 21517 (124096)
(előzmény: Ze78, 2010-09-02 21:41:41)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-02 21:41:41
Hosszútávon GPS szerint 80- nal szoktam menni, akkor a fordulatszámmérőm 3900-4100 közt remeg. De 14 -es fogaskerekem van elől.Fogyasztásom legutolsó túrán 6,6 liter körül volt, de az oldalkocsin nagy plexi van és volt utas meg cucc.Én többre gondoltam. Régen szólóban 80-90 es tempónál 4,2-4,7 között mozgott. a 250 ETZ -m 5 liter körül evett gyári álapotpan.
sorszám: 21516 (124095)
(előzmény: Powerarc, 2010-09-02 21:14:56)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-09-02 21:14:56
Szerinted akkor semmit. :)
Akkor nyugodtan mehet ugye nyélgázon 6000-7000-es fordulattal, nem lesz semmi gond? Az üzemanyagfogyasztáson kívül? :DDD
sorszám: 21515 (124094)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-02 20:42:24)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-02 20:42:24
Szerinted milyen gondokat okozhat, ha 5ezer fölé pörgeti? (nehogy azt írd, hogy gyorsabban elkopik.. :)
sorszám: 21514 (124093)
(előzmény: Powerarc, 2010-09-02 20:24:24)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-09-02 20:24:24
Ha hosszútávon jót akarsz, ne pörgesd 5000 fölé. Persze alkalmasint nem okoz gondot, de rendszeresen okozhat, meg ugye az oldalas miatt amúgy is nagyobb terhelést kap a blokk.
sorszám: 21513 (124090)
(előzmény: Ze78, 2010-09-02 19:44:13)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-02 19:54:48
Értem, és azt megtudnad modami hogyan kell átpolarizálni?és akkor melyik feszültség szabályzót kell beépíteni?
sorszám: 21512 (124089)
(előzmény: bodnár, 2010-09-02 19:14:15)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-02 19:44:13
Fogyasztásom nem mérvadó, mivel oldalkocsival járok, és dúsra van állítva a keverék.
Viszontt a motor nagyon szépen és egyenletesen jár teljes foldulatszám tartományban. Sokkal jobban ugrik ,és a nagyon kilehet forgatni. A megszakítók órával voltak beállítva,de nem lehet összehasonlítani. Egy probléma van csak,
egyre jobban forgatom, és nem tudom hogy fogja bírni a 6-7000 pörgetéseimet.
Megjegyzem 5000 felé nem nagyon forgattam régen ,mivel nem igazán szerette.
sorszám: 21511 (124088)
(előzmény: Mahonee, 2010-09-02 14:31:39)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-09-02 19:14:15
korábban magam is csereberélgettem feszültségvarázslót, nyilván a helyes testeléshez át kell polarizálni, sztem egyéb teenő nincs is
sorszám: 21510 (124085)
(előzmény: Gyula-bá, 2010-09-02 17:50:57)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-09-02 17:50:57
Pozitív testeléssel az eredetileg negatív testelésű elektronikus fesz szab nagy valoszinűséggel nem működik, pozitív testeléshez (6V) tudok kapcs. rajzot küldeni reruamalugy@freemail.hu
Üdv: Gyula-bá
sorszám: 21509 (124084)
(előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-02 17:27:28)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-09-02 17:32:55
Biztosan sok múlik a gyújtáson, DE most volt egy utam, ahol 240km-en 6 liter fogyott(2 tanúm is van),aztán 220 km/7l,ma pedig 220km/6l. Tegnapelőtt pedig csúcsfogyasztásmérés: 43km/2 liter.
100-as fúvőka, 638 TS, 17 és 19-es lánckerék is,70-110 km/h, megszakítóval.

Tehát a román srác nem állít valótlant.
sorszám: 21508 (124083)
(előzmény: Mahonee, 2010-09-02 14:31:39)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-02 17:27:28
én nem találtam olyan változatot ami pozitiv testelésű lenne.biztos hogy ez igy működne?(szigetelten felhelyezve) meg milyet ajánlatok? Van valakinek kapcsolási rajza az elektronikus feszültség szabályzóról?van aki már épített otthon ilyet,6 voltos rendszerre?
sorszám: 21507 (124082)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-02 16:42:34)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-02 16:42:34
Szerintem ha a mukodesi elve ugyan az, mint a mechanikus dinamo fesszabnak, akkor nem nagy problema, csak szigetelten kell felszerelned es megfeleloen bekotni. nincs a te motorodhoz is elektronikus?
sorszám: 21506 (124081)
(előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-02 16:21:16)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-02 16:21:16
Sziasztok.
Nekem van egy jawa 175cc motrom,(356) és a feszültség szabályzója bemondta az unalmast. Mit javasoltok? láttam van már elektronikus feszültség szabályzó, de pozitiv testelésű a motor. Hogy kell átpolarizálni? köszi
sorszám: 21505 (124079)

 
 
Matya
válasz erre | email2010-09-02 16:21:11
Minden csak fúvókázás meg gázkar-állás kérdése :D
sorszám: 21504 (124078)
(előzmény: Mahonee, 2010-09-02 14:31:39)

 
 
Mahonee
válasz erre | email2010-09-02 14:31:39
szevasz Z!

Milyen tapasztalatok vannak a GoTronic-al?
Nekem romániában a srác aki ajánlotta, állította hogy azóta 3,5 literrel jár mióta fenn van a cucc!
Ilyen jellegű "méréseid" vannak e?
sorszám: 21503 (124077)
(előzmény: Ze78, 2010-08-30 17:57:23)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-08-31 13:03:37
Ravasz módon ütvecsavarozónak hívják :)
sorszám: 21502 (124054)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-30 13:29:51)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-08-30 17:57:23
Megrendeled mailben. én úgy csináltam.
www.gotronic.ro

53 Euró volt
sorszám: 21501 (124053)
(előzmény: matifu1, 2010-08-28 19:28:05)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-30 15:31:14
Sehol nem talalom a berugokar o gyurujenek a meretet. Mekkora?

Koszonom!
sorszám: 21500 (124052)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-30 13:29:51
ez bizony igaz! szereztem az itteni praktiker-szerubol egy impakt-csavarhuzot. ahogy utod a tetejet egy kalapaccsal, mindig egy kicsit mozdit a fejen, es persze csak akkor ad neki forgatonyomatekot, mikor nagy erovel megy a csavar fejebe, igy nem fog kifele leugrani, szetmetelve a kersztfeju csavart. Remek cucc, asszem olyan 2000 korul fizettem erte, es rendes 1/2 collos fejjel van szerelve, es bitek is voltak benne imbuszhoz, meg keresztcsavarhoz, vagottcsavarhoz. lassu, de kiszedi.
sorszám: 21499 (124049)
(előzmény: Keri, 2010-08-30 13:25:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-30 13:25:54
Légkulcs, vagy egy üthető csavarhúzó ilyen esetekben praktikus tud lenni. Teló szétszedésre nem jó, de az alu blokkba belegyógyult acél csavarokat könnyedén és sérülés mentesen lehet kiszedni velük.
sorszám: 21498 (124048)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-30 12:32:00)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-30 12:32:00
Ez ilyen. nekem mindig oreg motorjaim, autoim voltak es sajna ha valami nem volt megbontva hosszu evekig (esetleg tipikus keleti-blokkos karbantartas) akkor egy szenvedes az egesz... :D
sorszám: 21497 (124047)
(előzmény: -ricsi-, 2010-08-30 12:21:35)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2010-08-30 12:21:35
naaa...

közel 3 órás műtét után lejött az egész sértetlenül... a zéger kicsit meghajlott, de az pótolható...

minden miliméterért megszenvedtem... :D
sorszám: 21496 (124046)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-30 07:12:29
A robbantott ábra alapján csak az a zéger tartja, szóval azt ki kell szedni.

Hegyes valamivel alá kell nyúlni a végénél és ki lehet azt tolni a vájatból. Ha elforog akkor támaszd meg egy csavarhúzóval a másik végét.
sorszám: 21495 (124045)
(előzmény: -ricsi-, 2010-08-30 07:07:08)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2010-08-30 07:07:08
találtam legalul egy zeeger gyűrű szerűséget (fülek nélkül), de az úgybe van oda szorulva, hogy még a vályatban sem fordul el... ha megfeszítem, tuti eltörik, nagyon vékonyka...

azt hittem, hogy ez a gyűrű csak támasztja az alu karikákat, és mondjuk egy csavarral van felhuzatva a villaszár belsejébe...
sorszám: 21494 (124044)
(előzmény: Keri, 2010-08-30 06:47:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-30 06:47:23
Ja bocs, erre nyilván magadtól is rájöttél, csak reflexből okoskodom.
A módját nem tudom.
sorszám: 21493 (124043)
(előzmény: -ricsi-, 2010-08-29 22:20:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-30 06:45:57
Az alatta lévő dolgokat le kell húzni róla óvatosan. Az alu csúszógyűrűk nagyon sérülékenyek.
sorszám: 21492 (124042)
(előzmény: -ricsi-, 2010-08-29 22:20:49)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2010-08-29 22:20:49
sziasztok...

S.O.S.

a képen látható 634 első villaszárat hogyan tudom tovább "bontani", hogy szimeringházat levegyem a szárról?...

http://www.postimage.org/image.php?v=Tsxd_fA

meg egy robbantott:

http://www.postimage.org/image.php?v=aVINt4i
sorszám: 21491 (124041)

 
 
matifu1
válasz erre | email2010-08-28 22:02:44
Hihi" Megvan még a Jawaja? Egyszer mentem vele, na az nagyon állat, ahogy megy...
sorszám: 21490 (124034)
(előzmény: R.A., 2010-08-28 21:48:24)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-08-28 21:48:24
Na, csak összejövünk :) Képzeld, Szakállal is beszéltem pénteken :)
sorszám: 21489 (124033)
(előzmény: matifu1, 2010-08-28 19:17:11)

 
 
matifu1
válasz erre | email2010-08-28 19:28:05
Nagyon tuti a dolog, és ami fő kiszűri a VAPE hibáját, de hol lehet ilyet beszerezni?
sorszám: 21488 (124032)
(előzmény: Ze78, 2010-08-28 16:17:56)

 
 
matifu1
válasz erre | email2010-08-28 19:17:11
Szia R.A.! Hiányoltál. Itt vagyok-:)
sorszám: 21487 (124029)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-08-28 16:17:56
Javaslom a Gotronic gyujtast.
Nem reklamozni akarom de nekem nagyon bevalt:
http://www.youtube.com/watch?v=-u97ZPQ9YL8
kulon kulon van minden / henger. es 2 ev garancia van ra.
sorszám: 21486 (124026)
(elözmény: Lally, 2010-08-24 12:55:48)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-27 23:23:26
engem nem bántottál meg,csak nem egy dologról beszélünk,vagy beszéltünk!
És ezek a poénok,nagyon nem kellenének ide.Nem igazi motoros emberhez(baráthoz) való,vagy méltó az ilyen dolog.
Na jók legytek!

sorszám: 21485 (124022)
(előzmény: Lally, 2010-08-27 17:46:12)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-27 23:22:06
engem nem bántottál meg,csak nem egy dologról beszélünk,vagy beszéltünk!
És ezek a poénok,nagyon nem kellenének ide.Nem igazi motoros emberhez(baráthoz) való,vagy méltó az ilyen dolog.
Na jók legytek!

sorszám: 21484 (124021)
(előzmény: Lally, 2010-08-27 17:46:12)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-08-27 17:46:12
Azt hittem átmegy a humorom. Bocs,nem akartalak megbántani :(
sorszám: 21483 (124012)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 23:38:39)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-27 10:53:02
en szemely szerint koszonom JAWAvsRENAULT tanacsat, mert tenyleg nem jutott eszembe, hogy mi van, he egy hozzaerto rendor nez bele a vasba. Szoval kosz. Szeretnem azt a tarcsafeket, mert sokat megyunk hosszu utra az asszonnyal, csomagokkal es azert egy jo fek nem art. Majd megprobalok szerezni Jawat.
sorszám: 21482 (124010)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 23:40:51)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-26 23:40:51
igy van!
ezert kell mindenestol cserelni,es nem csak a teleszkopszarakat!
De en hagyom kibontakozni innentol kezdve a fiatalabb generaciot.
Rajottem hogy ha nem segitek,akkor nem kotnek belem.
Igy hat ezutan csak olvasok majd.
sorszám: 21481 (124007)
(előzmény: Matya, 2010-08-26 22:41:47)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-26 23:38:39
Sracok!

ne kotoszkodjunk,mert en segiteni akartam.Maradjunk abban,mindenki a sajat boret viszi a vasarra,ha atalakitja a vasat,vagy olyan alkatreszt hasznal benne,ami nem ahhoz a tipushoz valo.

Es en ezzel be is fejeztem a segedkezes mindenkinek.
Foleg itt a forumon!
Ha valakinek kell valami,majd emailben megkeres.

Es nem haragudtam meg,termeszetesen.
Csak nem egy a gondolkodasunk!

Udv:Gyuri
sorszám: 21480 (124006)
(előzmény: Lally, 2010-08-26 16:47:32)

 
 
Matya
válasz erre | email2010-08-26 22:41:47
Meg például a villahídban a furatok távolsága se egészen mindegy......Ugyehogy ugye?
sorszám: 21479 (124005)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 03:51:46)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-08-26 16:47:32
Szóval, ha a Hondán(pl.) meglátja a rend őre a Nissin feliratot, akkor leszedi a rendszámot? :)))
Erre mondta TyerCorp01 kolléga : "legittelem,feketére festem, Jawa matricát ráragasztom...
sorszám: 21478 (123998)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 03:51:46)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-26 09:10:28
Hat, a teleszkop egy Suzuki GS450-bol valo. :D kb egy 20-al nehezebb vas, teljesitmeny kb ugyan az. A feknyergen nincs rajta semmilyen iras, Se Jawa, se MZ, se Suzuki, de azert ez elgondolkodtatott. Majd utanakerdezek itt Lengyelben, hogy mennyire harap ra a rendor.
sorszám: 21477 (123982)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 03:51:46)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-08-26 03:51:46
36 mm.
Egesz pontosan.
Igy csak 2 db perselyt kell esztergaltatnod,melynek 1,5 mm falvastagsagunak kell lennie,es mar tudod is hasznalni azokat a szarakat.
Bar hozzateszem,en nem tennek bele "virsli" teleszkopszarakat,tarcsafekkel.
Foleg nem olyat nem,ami mondjuk egy 125 ccm valamilyen motorban volt.
Nem veletlen olyan vekony a szara!!!
es 3 mm az nagyon sok egy ilyen helyen!
En mint esztergalyos mondom neked.
De vannak nalam nagyobb muszaki emberek itt a forumon,akik mar bark\csoltak,aztan a rendor kerdezgette oket,hogy mi az ott elol,meg stb.Mert ha megfogsz egz motoros rendort,es az elso feknyeregre nem jawa felirat van irva,akkor bizony rab@szas van.
Azonnali hatallyal a rendszam ugrik lefele a geprol,es KPM muszaki vizsgara fognak kotelezni,egz szep sarga csekkel mely minimum 10-15 E Ft rol fog szolni.En is gondolkodtam benne,mert en meg is tudtam volna csinalni.Volt MZ is,meg Jawa is.Csak parositani kellett volna.
De nem eri meg muszakira cserelgetni a dolgokat.Vagz ha annyira szeretsz szerelgetni egy tomblakasban,akkor rajta!
A megoldas a gyari tarcsafek!
De teljesen felesleges ennyit beruhazni,ugyanis nem az fogja megmenteni az eleted,hanem ha hasznalod azt ami a nyakadon van.
sorszám: 21476 (123975)
(előzmény: hzoltaan, 2010-08-25 14:16:07)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-08-25 14:16:07
Megmondana nekem valaki, hogy mekkora a jawa elso teleszkop atmeroje? Van egy par 33mm-es teleszkopom tarcsafekkel, kerekkel...
sorszám: 21475 (123969)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-24 23:47:44
Egyetértek. A hideg hengeren rajtamaradt hideg olaj valóban kiváló tömítést eredményez...
...egészen addig amíg be nem indítod.

Tehát a véleményeink nem egyeznek :)

Én a sajátomat sok henger elkoptatásával szerzett tapasztalataimra alapoztam.

Karburálási hibát és szimmering hibát észre szoktam venni.
sorszám: 21474 (123965)
(előzmény: R.A., 2010-08-24 21:15:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-08-24 23:18:28
Nekem 90-nél blokkolt, láncszakadás miatt. Azt hittem megragadt, nyomtam ki a kuplungot, de továbbra is blokkot. Hát megtanultam jégen motorozni, pedig nyár volt :)
sorszám: 21473 (123964)
(elözmény: Lally, 2010-08-24 17:57:46)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-08-24 21:15:39
Laci, nincs igazad. A hideg olaj besegít a kompressziónak, melegen pedig elmegy az ereje. Ha melegen nem indul, az inkább karburálási probléma, vagy tönkrement főtengely-szimering.
sorszám: 21472 (123957)
(elözmény: Lally, 2010-08-24 07:56:43)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-08-24 20:19:49
Én nemrég totóztam mit lehet beletenni, a végén sikerült 40x4,5-es vitonos o-gyűrűvel megoldani hogy tömítsen.
sorszám: 21471 (123956)
(elözmény: Lally, 2010-08-24 20:11:47)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu