:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Találtam egy ilyet.JAWA 250 FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ "+" * 150-20-052/+-CZ
Szerintetek ez mőködne az én motromban? Godolom azert van a neveben "+" mert pozitiv testelésű.
http://www.e-motorparts.addel.hu/search.php?searchtext=fesz%FClts%E9g%20szab%E1lyz%F3
És hol birok olyat szerezni?elektromos?
Van lengyel a pozitív testelésűhöz is...nem kell kapcsolási rajzzal szarakodni....Meg ez 100%, hogy működik is....
sorszám: 21518 (124097)
( előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-02 17:27:28)
Nekem a 15-ös, gps-em nincs, így csak az óra alapján tudom mondani hogy a 4000-es fordulatot cirka 84 körül van. Valahol ekörüli max tempóval menve utas és csomag nélkül, oldalkocsin plexi, 6,5 literre jön ki a fogyasztás. Elég sok ahhoz, hogy tartósan érdemes legyen használni. Ezen a fordulaton még kényelmesen megy, 90 táján már kicsit forszírozottnak érzem. Óra szerint a 100-at is tudja, de 90-nél is már nem érzem a fogatot stabilnak, sokkal fárasztóbb is vezetni. Sajna a 90 nem utazó nála, emiatt a kamionok és buszok is utolérnek.
Hosszútávon GPS szerint 80- nal szoktam menni, akkor a fordulatszámmérőm 3900-4100 közt remeg. De 14 -es fogaskerekem van elől.Fogyasztásom legutolsó túrán 6,6 liter körül volt, de az oldalkocsin nagy plexi van és volt utas meg cucc.Én többre gondoltam. Régen szólóban 80-90 es tempónál 4,2-4,7 között mozgott. a 250 ETZ -m 5 liter körül evett gyári álapotpan.
Szerinted akkor semmit. :)
Akkor nyugodtan mehet ugye nyélgázon 6000-7000-es fordulattal, nem lesz semmi gond? Az üzemanyagfogyasztáson kívül? :DDD
Szerinted milyen gondokat okozhat, ha 5ezer fölé pörgeti? (nehogy azt írd, hogy gyorsabban elkopik.. :)
Ha hosszútávon jót akarsz, ne pörgesd 5000 fölé. Persze alkalmasint nem okoz gondot, de rendszeresen okozhat, meg ugye az oldalas miatt amúgy is nagyobb terhelést kap a blokk.
Értem, és azt megtudnad modami hogyan kell átpolarizálni?és akkor melyik feszültség szabályzót kell beépíteni?
Fogyasztásom nem mérvadó, mivel oldalkocsival járok, és dúsra van állítva a keverék.
Viszontt a motor nagyon szépen és egyenletesen jár teljes foldulatszám tartományban. Sokkal jobban ugrik ,és a nagyon kilehet forgatni. A megszakítók órával voltak beállítva,de nem lehet összehasonlítani. Egy probléma van csak,
egyre jobban forgatom, és nem tudom hogy fogja bírni a 6-7000 pörgetéseimet.
Megjegyzem 5000 felé nem nagyon forgattam régen ,mivel nem igazán szerette.
korábban magam is csereberélgettem feszültségvarázslót, nyilván a helyes testeléshez át kell polarizálni, sztem egyéb teenő nincs is
Pozitív testeléssel az eredetileg negatív testelésű elektronikus fesz szab nagy valoszinűséggel nem működik, pozitív testeléshez (6V) tudok kapcs. rajzot küldeni reruamalugy@freemail.hu
Üdv: Gyula-bá
sorszám: 21509 (124084)
( előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-02 17:27:28)
Biztosan sok múlik a gyújtáson, DE most volt egy utam, ahol 240km-en 6 liter fogyott(2 tanúm is van),aztán 220 km/7l,ma pedig 220km/6l. Tegnapelőtt pedig csúcsfogyasztásmérés: 43km/2 liter.
100-as fúvőka, 638 TS, 17 és 19-es lánckerék is,70-110 km/h, megszakítóval.
Tehát a román srác nem állít valótlant.
én nem találtam olyan változatot ami pozitiv testelésű lenne.biztos hogy ez igy működne?(szigetelten felhelyezve) meg milyet ajánlatok? Van valakinek kapcsolási rajza az elektronikus feszültség szabályzóról?van aki már épített otthon ilyet,6 voltos rendszerre?
Szerintem ha a mukodesi elve ugyan az, mint a mechanikus dinamo fesszabnak, akkor nem nagy problema, csak szigetelten kell felszerelned es megfeleloen bekotni. nincs a te motorodhoz is elektronikus?
sorszám: 21506 (124081)
( előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-02 16:21:16)
Sziasztok.
Nekem van egy jawa 175cc motrom,(356) és a feszültség szabályzója bemondta az unalmast. Mit javasoltok? láttam van már elektronikus feszültség szabályzó, de pozitiv testelésű a motor. Hogy kell átpolarizálni? köszi
Minden csak fúvókázás meg gázkar-állás kérdése :D
szevasz Z!
Milyen tapasztalatok vannak a GoTronic-al?
Nekem romániában a srác aki ajánlotta, állította hogy azóta 3,5 literrel jár mióta fenn van a cucc!
Ilyen jellegű "méréseid" vannak e?
Ravasz módon ütvecsavarozónak hívják :)
Megrendeled mailben. én úgy csináltam.
www.gotronic.ro
53 Euró volt
Sehol nem talalom a berugokar o gyurujenek a meretet. Mekkora?
Koszonom!
ez bizony igaz! szereztem az itteni praktiker-szerubol egy impakt-csavarhuzot. ahogy utod a tetejet egy kalapaccsal, mindig egy kicsit mozdit a fejen, es persze csak akkor ad neki forgatonyomatekot, mikor nagy erovel megy a csavar fejebe, igy nem fog kifele leugrani, szetmetelve a kersztfeju csavart. Remek cucc, asszem olyan 2000 korul fizettem erte, es rendes 1/2 collos fejjel van szerelve, es bitek is voltak benne imbuszhoz, meg keresztcsavarhoz, vagottcsavarhoz. lassu, de kiszedi.
Légkulcs, vagy egy üthető csavarhúzó ilyen esetekben praktikus tud lenni. Teló szétszedésre nem jó, de az alu blokkba belegyógyult acél csavarokat könnyedén és sérülés mentesen lehet kiszedni velük.
Ez ilyen. nekem mindig oreg motorjaim, autoim voltak es sajna ha valami nem volt megbontva hosszu evekig (esetleg tipikus keleti-blokkos karbantartas) akkor egy szenvedes az egesz... :D
naaa...
közel 3 órás műtét után lejött az egész sértetlenül... a zéger kicsit meghajlott, de az pótolható...
minden miliméterért megszenvedtem... :D
A robbantott ábra alapján csak az a zéger tartja, szóval azt ki kell szedni.
Hegyes valamivel alá kell nyúlni a végénél és ki lehet azt tolni a vájatból. Ha elforog akkor támaszd meg egy csavarhúzóval a másik végét.
találtam legalul egy zeeger gyűrű szerűséget (fülek nélkül), de az úgybe van oda szorulva, hogy még a vályatban sem fordul el... ha megfeszítem, tuti eltörik, nagyon vékonyka...
azt hittem, hogy ez a gyűrű csak támasztja az alu karikákat, és mondjuk egy csavarral van felhuzatva a villaszár belsejébe...
Ja bocs, erre nyilván magadtól is rájöttél, csak reflexből okoskodom.
A módját nem tudom.
Az alatta lévő dolgokat le kell húzni róla óvatosan. Az alu csúszógyűrűk nagyon sérülékenyek.
sziasztok...
S.O.S.
a képen látható 634 első villaszárat hogyan tudom tovább "bontani", hogy szimeringházat levegyem a szárról?...
http://www.postimage.org/image.php?v=Tsxd_fA
meg egy robbantott:
http://www.postimage.org/image.php?v=aVINt4i
Hihi" Megvan még a Jawaja? Egyszer mentem vele, na az nagyon állat, ahogy megy...
Na, csak összejövünk :) Képzeld, Szakállal is beszéltem pénteken :)
Nagyon tuti a dolog, és ami fő kiszűri a VAPE hibáját, de hol lehet ilyet beszerezni?
Szia R.A.! Hiányoltál. Itt vagyok-:)
Javaslom a Gotronic gyujtast.
Nem reklamozni akarom de nekem nagyon bevalt:
http://www.youtube.com/watch?v=-u97ZPQ9YL8
kulon kulon van minden / henger. es 2 ev garancia van ra.
engem nem bántottál meg,csak nem egy dologról beszélünk,vagy beszéltünk!
És ezek a poénok,nagyon nem kellenének ide.Nem igazi motoros emberhez(baráthoz) való,vagy méltó az ilyen dolog.
Na jók legytek!
engem nem bántottál meg,csak nem egy dologról beszélünk,vagy beszéltünk!
És ezek a poénok,nagyon nem kellenének ide.Nem igazi motoros emberhez(baráthoz) való,vagy méltó az ilyen dolog.
Na jók legytek!
Azt hittem átmegy a humorom. Bocs,nem akartalak megbántani :(
sorszám: 21483 (124012)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 23:38:39)
en szemely szerint koszonom JAWAvsRENAULT tanacsat, mert tenyleg nem jutott eszembe, hogy mi van, he egy hozzaerto rendor nez bele a vasba. Szoval kosz. Szeretnem azt a tarcsafeket, mert sokat megyunk hosszu utra az asszonnyal, csomagokkal es azert egy jo fek nem art. Majd megprobalok szerezni Jawat.
sorszám: 21482 (124010)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 23:40:51)
igy van!
ezert kell mindenestol cserelni,es nem csak a teleszkopszarakat!
De en hagyom kibontakozni innentol kezdve a fiatalabb generaciot.
Rajottem hogy ha nem segitek,akkor nem kotnek belem.
Igy hat ezutan csak olvasok majd.
Sracok!
ne kotoszkodjunk,mert en segiteni akartam.Maradjunk abban,mindenki a sajat boret viszi a vasarra,ha atalakitja a vasat,vagy olyan alkatreszt hasznal benne,ami nem ahhoz a tipushoz valo.
Es en ezzel be is fejeztem a segedkezes mindenkinek.
Foleg itt a forumon!
Ha valakinek kell valami,majd emailben megkeres.
Es nem haragudtam meg,termeszetesen.
Csak nem egy a gondolkodasunk!
Udv:Gyuri
Meg például a villahídban a furatok távolsága se egészen mindegy......Ugyehogy ugye?
sorszám: 21479 (124005)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 03:51:46)
Szóval, ha a Hondán(pl.) meglátja a rend őre a Nissin feliratot, akkor leszedi a rendszámot? :)))
Erre mondta TyerCorp01 kolléga : "legittelem,feketére festem, Jawa matricát ráragasztom...
sorszám: 21478 (123998)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 03:51:46)
Hat, a teleszkop egy Suzuki GS450-bol valo. :D kb egy 20-al nehezebb vas, teljesitmeny kb ugyan az. A feknyergen nincs rajta semmilyen iras, Se Jawa, se MZ, se Suzuki, de azert ez elgondolkodtatott. Majd utanakerdezek itt Lengyelben, hogy mennyire harap ra a rendor.
sorszám: 21477 (123982)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-08-26 03:51:46)
36 mm.
Egesz pontosan.
Igy csak 2 db perselyt kell esztergaltatnod,melynek 1,5 mm falvastagsagunak kell lennie,es mar tudod is hasznalni azokat a szarakat.
Bar hozzateszem,en nem tennek bele "virsli" teleszkopszarakat,tarcsafekkel.
Foleg nem olyat nem,ami mondjuk egy 125 ccm valamilyen motorban volt.
Nem veletlen olyan vekony a szara!!!
es 3 mm az nagyon sok egy ilyen helyen!
En mint esztergalyos mondom neked.
De vannak nalam nagyobb muszaki emberek itt a forumon,akik mar bark\csoltak,aztan a rendor kerdezgette oket,hogy mi az ott elol,meg stb.Mert ha megfogsz egz motoros rendort,es az elso feknyeregre nem jawa felirat van irva,akkor bizony rab@szas van.
Azonnali hatallyal a rendszam ugrik lefele a geprol,es KPM muszaki vizsgara fognak kotelezni,egz szep sarga csekkel mely minimum 10-15 E Ft rol fog szolni.En is gondolkodtam benne,mert en meg is tudtam volna csinalni.Volt MZ is,meg Jawa is.Csak parositani kellett volna.
De nem eri meg muszakira cserelgetni a dolgokat.Vagz ha annyira szeretsz szerelgetni egy tomblakasban,akkor rajta!
A megoldas a gyari tarcsafek!
De teljesen felesleges ennyit beruhazni,ugyanis nem az fogja megmenteni az eleted,hanem ha hasznalod azt ami a nyakadon van.
Megmondana nekem valaki, hogy mekkora a jawa elso teleszkop atmeroje? Van egy par 33mm-es teleszkopom tarcsafekkel, kerekkel...
Egyetértek. A hideg hengeren rajtamaradt hideg olaj valóban kiváló tömítést eredményez...
...egészen addig amíg be nem indítod.
Tehát a véleményeink nem egyeznek :)
Én a sajátomat sok henger elkoptatásával szerzett tapasztalataimra alapoztam.
Karburálási hibát és szimmering hibát észre szoktam venni.
Nekem 90-nél blokkolt, láncszakadás miatt. Azt hittem megragadt, nyomtam ki a kuplungot, de továbbra is blokkot. Hát megtanultam jégen motorozni, pedig nyár volt :)
Laci, nincs igazad. A hideg olaj besegít a kompressziónak, melegen pedig elmegy az ereje. Ha melegen nem indul, az inkább karburálási probléma, vagy tönkrement főtengely-szimering.
Én nemrég totóztam mit lehet beletenni, a végén sikerült 40x4,5-es vitonos o-gyűrűvel megoldani hogy tömítsen.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|