hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 27. péntek 
János

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Szabbensz
válasz erre | email2010-09-13 22:52:15
Illetve a bal kémény füstöl jobban mint a jobb...s a jobb jár elnyújtottan... XD elírtam:)
sorszám: 21570 (124248)
(előzmény: Szabbensz, 2010-09-13 22:50:57)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2010-09-13 22:50:57
Szewasztok!

Továbbra is szenvedek azzal a problémával, hogy ha a motorom (Jawa 638 TS) áll 3 napig, akkor hiába szivatóznám, nem indul be. Egy gramm benzint sem kap a gyertya... beöntéssel meg azonnal röffen. A karbit már 66x kitakarítottam, a gyújtás indikátorórával be van lőve, szimering a jobb oldalt cserélve, balon még nem. A jobb kémény jobban füstöl mint a bal, meg szebben is pöfög, a bal kicsit elnyújtottan, de jár... Mi lehet a hiba oka szerintetek? Hogy hidegen nem kap benzint, meg hogy a bal hengerem nem úgy jár mint a jobb?
sorszám: 21569 (124247)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2010-09-13 21:39:34
Fellazult a középső csap, ez sok mindentől lehet.Szedtem szét hasonlót, de az nem volt eltolódva ilyen mértékben, "mindössze" a gyújtást nem lehetett beállítani sehogyan sem a meglévő hornyokkal.A jobb oldali főtengely előresietett vagy 30-40 fokot.
Egy másik (jó méretű) középső csappal összerakva minden ment tovább.

üdv.: R
sorszám: 21568 (124244)
(előzmény: Ze78, 2010-09-13 19:19:04)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-09-13 20:32:19
Nekem nem állt meg 6 liter alatt még egy személlyel, csomag nélkül sem, ahol meg tudtam 80-85-el mentem.
sorszám: 21567 (124234)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-13 19:19:04
Ma szétszedtem egy 638 -as blokkot,amiben elvan csavarodva a főtengely nem 180 -ra van a két hajtókar, hanem 60-70 -re.
Látatok már ilyet ?
sorszám: 21566 (124233)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-13 19:10:44
Egyetértek a gyujtás max 1 fél litert szól bele a történetbe szerintem ,azzal hogy kihagyás mentesen jár a motor. Jól beállított kalapácsos is tudja ez. Gyári PAL megszakítókkal nincs is probléma.
sorszám: 21565 (124232)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-12 20:53:15)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-13 09:36:20
Volt mar 4 liter korulim a 634-essel (rosszabb karbi, 6V megszakito) amikor a tetu idojaras miatt csak 40 korul mertem menni. (en minden evben szarra aztam legalabb egyszer Veszprem mellett a 8-ason. ;) )
sorszám: 21564 (124230)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-12 20:53:15)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-12 20:53:15
Nem azért, hogy kötözködjek, de szerintem a hangsúly itt a 60-65-ön van, nem pedig a gyújtáson.
sorszám: 21563 (124223)
(előzmény: Ze78, 2010-09-12 18:42:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-12 18:42:56
Nem ma volt róla szó de, most mértem pontos fogyasztás jawa 638 GoTronic gyujtással , oldalkocsi 2fő + cucc kb. 200-210 Kg. Dimbes dombos terepen 60-65 Km/h sebességgel.4,4L /100 Km lett a fogyasztásom.Agtelek és környékén.Egyeneskben volt 80 is dombon pedig 40 meg 30 is 2 sel. Pontosan mértem, sokkal többre gondoltam én is.
sorszám: 21562 (124220)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-02 14:31:39)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-09-11 21:05:30
Ha arra jársz, ne hagyd ki! Sőt, ha nem jász arra, akkor járj arra :)
sorszám: 21561 (124212)
(előzmény: matifu1, 2010-09-04 19:14:05)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-09 13:10:26
helló!

ugyanaz mint a váltótengelyen lévő perselynek.
Csak ez értelemszerűen "o" gyűrű.
sorszám: 21560 (124197)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-09 11:06:42)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-09 11:06:42
Hello, mi a merete a valtotengely tomitogyurujenek? Eleg ramaty allapotban van, de nem talaltam a meretet meg a szerelesi konyvben sem.
sorszám: 21559 (124195)

 
 
tenfergo
válasz erre | email2010-09-07 13:44:52
Eladó egy jó állapotú JAWA CZ 125-ÖS,törzskönyvel,leját műszakival.
sorszám: 21558 (124177)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-07 10:53:34
ne is mondd a mesterek idejet! GRRR A kupplungom tokeletes, ma reggel probaltam ki, koszi a gumigyurus tippet!
sorszám: 21557 (124176)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 23:49:26)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-06 23:49:26
en azt gondolom minden mester autoszerelonek van ilyen eszkoze,csak nem mindeggyik all neki ilyet csinalni,par 100 forintert!
mert a mesterembereknek draga az idejuk.
en is megfizettem anno az arat!
sorszám: 21556 (124174)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-06 15:56:09)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-06 23:47:50
en tudok egy embert akinek van ilyen szerszama!
o csinalta nekem is!
sorszám: 21555 (124173)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-06 15:56:09)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-09-06 19:56:22
tehát: konszolidáltabb
sorszám: 21554 (124169)
(előzmény: bodnár, 2010-09-06 19:54:46)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-09-06 19:54:46
a 10 mm szerintem határeset, inkább legyen max. 0,05 mm, a futása is sokkal konszoldiltáltabb, mint egy kinyúlt primernek, ami szinte lobog, persze a power átcsörgedezik akkor is.
sorszám: 21553 (124168)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 12:20:21)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-06 19:52:26
Simán szétszedtem és összeraktam, többször is cseréltem ezzel a módszerrel. Kalapács 2-3 8as anya és egy acél amivel kiütöd.
sorszám: 21552 (124167)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-06 15:56:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-06 18:02:10
Attól nem kell félned.
Nem a kapocsszem miatt szakad el a lánc.

Akkor szakad el, ha már szénné kopott minden a szekunder hajtásban és eldarálja a láncszemet.
Jellemzően előbb görgők kezdenek törni.

A bontószemet ha újat teszel bele és helyesen összerakod nem éri olyan terhelés amitől szét kellene esnie.

A CZ lánc kiválló. Minden MZ-men az van, és a Jawamon is az volt.
sorszám: 21551 (124166)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-06 16:19:50)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-09-06 16:38:27
A rezonancia csökkentésére bevált a rezgéscsillapítós/műanyag/ első motortartóbak. A felsorolt alkatrészárak reálisak. A 66 szemes primer lánc 3200 Ft. A pontos gyújtás sokat számít a rezgések csökkentésében.
sorszám: 21550 (124165)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-06 12:31:57)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-06 16:19:50
egyebkent az erdekes dolog az az, hogy ami lanc benne van, az kapocsszemes...
gondolom, ha elszolja magat, akkor rakhatok bele egy uj blokkot... :/
sorszám: 21549 (124164)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-06 15:56:09)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-06 15:56:09
Hát igen... csak kinek van olyan készüléke, amivel kétsoros láncot lehet szétszedni?
sorszám: 21548 (124163)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-06 15:50:21)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-06 15:50:21
Itt van minden Jawahoz, kupplungtarcsa az olyan 2000 forint postaval, hasznalt kupplung, lanc, minden egyben olyan 4-5000. Szal itt nem problema, de a Zsigulis megoldas az tetszik! :D
sorszám: 21547 (124162)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-06 15:29:53)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-06 15:29:53
Az a baj a csiszolással, hogy csak tüneti kezelés, mert mind nagyobb játéka lesz a fogaknak és ugyanúgy szétveri majd a kosarat, szerencsére hamarabb. Egyébként mzb-n durván 6 ezerért adnak komplett lemez szettet, ami szerintem nem horror. http://www.mz-b.com/638/638-g4usd.htm Az emotorparts-on is láttam régebben. Te hol nézted?
sorszám: 21546 (124161)
(előzmény: Lally, 2010-09-06 11:37:42)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-06 15:06:40
gumigyurut mar vettem, szepen illeszkedik, a neten kaptam egy zsak masik alkatresszel egyutt. (Pl NGK kodu, de nem NGK gyertyakkal egyutt. Lattatok mar ilyet??? B8ES (vagy HES) es nem NGK gyartmany. :/ )
sorszám: 21545 (124160)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 12:17:58)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-06 14:44:40
rezonanciát kétféleképpen tudsz csökkenteni egy Jawa-nál.
Bocs,de ez egy kicsit vicces lesz! :-)

1. NEM INDÍTOD EL.
2.LECSERÉLED EGY SOR 4 ES 4 ÜTEMŰ MOTORRA.

A Jawa az mindig Jawa marad! És ne akard állandóan szétszedni!NEM LEGÓ EZ A MOTOR!
Majd amikor a váltótengelyed eltörik(mint nekem) akkor majd érdemes megbontanod.Addig csak használd.
sorszám: 21544 (124159)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-06 12:31:57)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-06 12:31:57
Ok, nem erhozza a hazhoz, csak soknak tunt. Akkor nem cseres. :D Marad a hajtokarcsapagy a csattogas okakent. :/
van ra valami mod, hogy csokkentsem a rezonanciakat? (kengyelt kene feltennem labtarto helyett, na? :D )
sorszám: 21543 (124158)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 12:20:21)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-06 12:20:21
amúgy az egy cm es lógás szerintem nem sok.

azt nézd meg,a dekli belsejében látszik e karcolás?
Ha igen,akkor cserés a lánc!
Ha nem,akkor nem kell cserélni!
sorszám: 21542 (124157)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-06 09:42:18)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-06 12:17:58
helló!

én megmondom mit csinálj!
nekem voltak majdnem hasonló gondjaim.
A teendőd a következő!
Szerzel egy kuplungkosarat ami használható,(vagy veszel egy újat).Aztán megnézed a kicsi lánckeréknek az állapotát ami a főtengely végére megy rá.
Amikor ezek megvannak,elmész egy autósboltba,és veszel egy ZSIGULI vezérműláncot.EZ NEM VICC!!!UGYANAZ A LÁNCSZEM NAGYSÁG,ÉS UGYANAZ A SZÉLESSÉG!!!!
Ez kb 3-4000 ft magassága lehet most.
Ezután elviszed a láncot,egy hozzáértő szakemberhez,aki szét tudja szedni,és a megfelelőhelyen,össze is tudja rakni szakszerűen,jól!
Így lesz egy vadonatúj láncod,aminek szinte nem is lesz lógása,és pontosan úgy illeszkedik majd ott,"mint Katiban a Gyerek" ! szokták mondani... :-)
A gumigyűrűre nem tudok verziót,de ha a régi oktatómat (motoros) megkérdezem,biztosan adna jó tippet.
Neki is 638 as van.És a vezérműlánc is az ő tapasztalata alapján készült nekem is.

És még valami!
Ha ügyes vagy,és kettőt Zsiguli láncot veszel,akkor nem egy,hanem pontosan három darab láncod lesz,amiből ugyan neked csak egy kell,de a másik kettő piacképes természetesen.
És a Jawa azért elég szépen használja az ilyen alkatrészeket.
Szóval ha van mit befektetni,akkor előbb utóbb megtérül a tiéd,és még akár ingyen is lehet.
Üdv:Gyuri
sorszám: 21541 (124156)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-06 09:42:18)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-09-06 11:37:42
Egy komplett TS kuplung ára még bontva is elég húzós. A lamella/lemez szett újonnnan horror. O-gyűrűt ragasztottam,kosarat csiszoltam, most jó.
Az én primer láncomban 10 000 km van -Favorit- és ott is megvan ez a lógás. De az előző lánc vastagon beleért az alumíniumba.
sorszám: 21540 (124155)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-06 09:42:18)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-06 09:42:18
Nos, szejjelkaptam a kupplungot es kicsierltem benne a gumigyurut. el volt szakadva vagy vagva, ugy nezett ki, mintha az ember aki valaha osszerakta kicsit vett volna es ez azzal hidalta at, hogy elvagta...
Egyebkent a kupplung eleg szarul nez ki a kupplungkosar vagasai ki vannak verodve es a kupplungtarcsak fogai is elkopva. Megvan (talan) a nagy csattogas okozoja is, kb 1 centi logasa van a primer lancnak. Mennyinek kellene lennie? En kevesebbre gondoltam...
Jol tudom, hogy a 634-es kupplungja ramegy? Erdemes kicserelni, vagy vegyek egy uj TS kupplungot?
Koszi
sorszám: 21539 (124154)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-09-05 23:36:48
Én is használtam 16-ossal, de azzal pláne gyenge volt, pedig felújított a blokk. A 15-össel is az a gondom, hogy 4.-ben 3000-3200-as fordulat alatt gyenge, ott kezd nőni érezhetően az erő. Viszont üresen is elég jól észreveszi a kisebb emelkedőket. Akkor harap viszont igazán, amikor a tű nem a középső, hanem az alsó rovátkában van.
Nálam is kifelé dől, de nincs két egyforma út, valamerre mindig el akar menni, fogni kell rendesen a kormányt, ami azért 1-1,5 óra után elég fárasztó. Még akkor is, ha ballasztot teszek a csónakba, hogy ne pattogjon annyit.
sorszám: 21538 (124153)
(előzmény: Ze78, 2010-09-03 20:42:55)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-04 20:25:44
Értem, és szerintetek ez működne az én 175ös jawammal is?Nem épp olcsó, ezért nem akarom vaktában szórni a pénzem. Meg ezt hogy kell bekötni?nemigazán látok jelöléseket rajta.Ez beférhet a mostani helyére?(egyoszlopos van benne, szoval a gyári helyére)
sorszám: 21537 (124137)
(előzmény: 150esRolleres, 2010-09-04 09:10:10)

 
 
matifu1
válasz erre | email2010-09-04 19:14:05
Sose voltam a műhelyében, csak a motorjával mentem, meg egyszer küldtem neki egy hátsó tengelyt, ahhoz a motorjához amivel először nyert a Devils motorkiállításon, amihez ő készítette a rézből a tankot.
sorszám: 21536 (124135)
(előzmény: R.A., 2010-09-03 23:30:07)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2010-09-04 09:10:10
http://etbike.com/index.php?productID=3950
Az ismerősöm ezt vette meg 250-es "parasztjawához", + testelésű, és működik vele.
sorszám: 21535 (124129)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-03 08:11:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-04 07:44:53
Csak érdeklődnék, mennyibe kerül mostanában egy tűrhető állapotú 632-es blokkszámú 6V-os Jawa ami 634-es?

Annyi a lényeg nekem, hogy ne legyen szétbarmolva.
sorszám: 21534 (124128)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-09-03 23:30:07
Megvan még :) Érdemes lenne meglátogatnod, teljesen megváltozott a műhelye is.
sorszám: 21533 (124126)
(elözmény: hzoltaan, 2010-08-28 22:02:44)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-03 20:42:55
Én próbáltam 16 -os sal is, ha jol be van állítva a fogat /döl kifelé / akkor szerintem 100-as tempónál is stabil. A probléma a megállással van. 70-80 ról még csak csak, de felett már nagyon nehéz, ha lesatuznak előttem. Nem azért mert rossza a fék, hanem nagyon kapaszkodni kell:-).
sorszám: 21532 (124121)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-02 22:00:40)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-09-03 19:46:58
A kofferes alatt én az alukupakos feszejmachinátort értem, manapság talán a legnépszerűbb eszköz, igaz, nem is lehet többnyire felhajtani mást.(persze van más is) Szóval le kell rámolni a burkolatot, aztán felülnézetben ott lesz előtted a két tekercs, ha a kapcsok lefelé néznek, a bal oldali tekerccsel és szerelvényeivel lehet a töltőáramot szabályozni, és ott a jobbos, annak az elején lévő rézveretes lemezkéket kell egy pillanatra összeérintened, ezek után használhatod mindenféle testeléssel oda-vissza, csak a megfelelő testhez kell igazítani az eszközt. Manapság a kofferes 6v holmi az üzletből megvásárolva alapból negatív testhez van tolva. Tehát kösd be azt a néhány vezetőt a kapcsokra, pöccints össze az érintkezőket, és kész! Max. 1-2 secundum időtartamig tartsd össze, különben fekszik minden,
cső
sorszám: 21531 (124119)
(előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-03 19:28:33)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-03 19:28:33
Hát nemigazán értem amit mondasz...:-(
Leírnád érthetőbben ?köszi.
sorszám: 21530 (124118)
(előzmény: bodnár, 2010-09-03 19:14:39)

 
 
bodnár
válasz erre | email2010-09-03 19:14:39
Nem nagy szám: (a kofferes) csak az érintkezőket kell rövidre zárni 1-2 sec. időtartamra, aztán kész is. Az akksid legyen kondis, és nem a fegyverzetes gurigát, hanem a másikat nyegtesd. Lesz némi szikra is. Hanem a másik, az a lengyel cucc, azt a "félrekötöd", annyi neki, nem lehet aztán babrálni, mert öntött kasztnis, egyébként 7 matykó az ára, és bármelyik szociboltban kapható.
sorszám: 21529 (124117)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-02 19:14:15)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-03 15:51:04
Néztem már a 250-es elektromos rajzát és nemigazán tér el a 175-ös rajzától, sőt.
sorszám: 21528 (124116)
(előzmény: Matya, 2010-09-03 13:45:21)

 
 
arpad.jawa175
válasz erre | email2010-09-03 15:49:55
Szóval, szerinted ez jó lenne az én motromba?
sorszám: 21527 (124115)
(előzmény: Matya, 2010-09-03 13:45:21)

 
 
Matya
válasz erre | email2010-09-03 13:45:21
Hát ez jó kérdés....Esetleg Futár motorosbolt.....Zichy Jenő utca....Szólj, hogy pozitív testelésűhöz kéne...A jelzések mások, mint a PAL fesszabin....Azt ki kell bogozni....
sorszám: 21526 (124112)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-03 08:01:24)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-03 13:25:01
Gond lehet, ha a világ végén kifogy az üzemanyag, az biztos. :)
sorszám: 21525 (124111)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-02 21:14:56)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-09-03 11:53:00
Tisztázd az ügyfélszolgálatnál, hogy a"+" testet jelent e, kereskedőknél nem lehet tudni, különben jó lesz, csak drága.
Üdv: Gyula-bá
sorszám: 21524 (124108)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-03 08:11:41)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-03 11:17:21
a buktató annyi,hogy kell egy lánckerék lehúzó (ami elég speciális,(nekem van) és ha barkácsolni szeretnél,akkor több esetben törik valami,mint hogy engedne.
19 es CR-VA kulcs,jó erőscsavarhúzó,kombinált fogó,és egy csipesz,vagy jó aprócska ujjak,amivela stifteket meg tudod fogni,amikor arugót benyomtad a kuplung tányéron,(hogy ne vesszen el). Jó szerelést
sorszám: 21523 (124107)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-03 09:18:48)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-09-03 10:45:35
Ha van berágódás a kuplungagyon és a kosáron azt próbáld elsimítani.
sorszám: 21522 (124106)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-03 09:18:48)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-03 09:18:48
Sziasztok, megjott a gumigyurum a kupplunghoz. Van valami buktato a kupplung szetszereleseben, vagy csak csinalom a konyv szerint?
sorszám: 21521 (124104)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu