:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Illetve a bal kémény füstöl jobban mint a jobb...s a jobb jár elnyújtottan... XD elírtam:)
Szewasztok!
Továbbra is szenvedek azzal a problémával, hogy ha a motorom (Jawa 638 TS) áll 3 napig, akkor hiába szivatóznám, nem indul be. Egy gramm benzint sem kap a gyertya... beöntéssel meg azonnal röffen. A karbit már 66x kitakarítottam, a gyújtás indikátorórával be van lőve, szimering a jobb oldalt cserélve, balon még nem. A jobb kémény jobban füstöl mint a bal, meg szebben is pöfög, a bal kicsit elnyújtottan, de jár... Mi lehet a hiba oka szerintetek? Hogy hidegen nem kap benzint, meg hogy a bal hengerem nem úgy jár mint a jobb?
Fellazult a középső csap, ez sok mindentől lehet.Szedtem szét hasonlót, de az nem volt eltolódva ilyen mértékben, "mindössze" a gyújtást nem lehetett beállítani sehogyan sem a meglévő hornyokkal.A jobb oldali főtengely előresietett vagy 30-40 fokot.
Egy másik (jó méretű) középső csappal összerakva minden ment tovább.
üdv.: R
Nekem nem állt meg 6 liter alatt még egy személlyel, csomag nélkül sem, ahol meg tudtam 80-85-el mentem.
Ma szétszedtem egy 638 -as blokkot,amiben elvan csavarodva a főtengely nem 180 -ra van a két hajtókar, hanem 60-70 -re.
Látatok már ilyet ?
Egyetértek a gyujtás max 1 fél litert szól bele a történetbe szerintem ,azzal hogy kihagyás mentesen jár a motor. Jól beállított kalapácsos is tudja ez. Gyári PAL megszakítókkal nincs is probléma.
Volt mar 4 liter korulim a 634-essel (rosszabb karbi, 6V megszakito) amikor a tetu idojaras miatt csak 40 korul mertem menni. (en minden evben szarra aztam legalabb egyszer Veszprem mellett a 8-ason. ;) )
Nem azért, hogy kötözködjek, de szerintem a hangsúly itt a 60-65-ön van, nem pedig a gyújtáson.
Nem ma volt róla szó de, most mértem pontos fogyasztás jawa 638 GoTronic gyujtással , oldalkocsi 2fő + cucc kb. 200-210 Kg. Dimbes dombos terepen 60-65 Km/h sebességgel.4,4L /100 Km lett a fogyasztásom.Agtelek és környékén.Egyeneskben volt 80 is dombon pedig 40 meg 30 is 2 sel. Pontosan mértem, sokkal többre gondoltam én is.
Ha arra jársz, ne hagyd ki! Sőt, ha nem jász arra, akkor járj arra :)
helló!
ugyanaz mint a váltótengelyen lévő perselynek.
Csak ez értelemszerűen "o" gyűrű.
Hello, mi a merete a valtotengely tomitogyurujenek? Eleg ramaty allapotban van, de nem talaltam a meretet meg a szerelesi konyvben sem.
Eladó egy jó állapotú JAWA CZ 125-ÖS,törzskönyvel,leját műszakival.
ne is mondd a mesterek idejet! GRRR A kupplungom tokeletes, ma reggel probaltam ki, koszi a gumigyurus tippet!
sorszám: 21557 (124176)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 23:49:26)
en azt gondolom minden mester autoszerelonek van ilyen eszkoze,csak nem mindeggyik all neki ilyet csinalni,par 100 forintert!
mert a mesterembereknek draga az idejuk.
en is megfizettem anno az arat!
en tudok egy embert akinek van ilyen szerszama!
o csinalta nekem is!
a 10 mm szerintem határeset, inkább legyen max. 0,05 mm, a futása is sokkal konszoldiltáltabb, mint egy kinyúlt primernek, ami szinte lobog, persze a power átcsörgedezik akkor is.
sorszám: 21553 (124168)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 12:20:21)
Simán szétszedtem és összeraktam, többször is cseréltem ezzel a módszerrel. Kalapács 2-3 8as anya és egy acél amivel kiütöd.
Attól nem kell félned.
Nem a kapocsszem miatt szakad el a lánc.
Akkor szakad el, ha már szénné kopott minden a szekunder hajtásban és eldarálja a láncszemet.
Jellemzően előbb görgők kezdenek törni.
A bontószemet ha újat teszel bele és helyesen összerakod nem éri olyan terhelés amitől szét kellene esnie.
A CZ lánc kiválló. Minden MZ-men az van, és a Jawamon is az volt.
A rezonancia csökkentésére bevált a rezgéscsillapítós/műanyag/ első motortartóbak. A felsorolt alkatrészárak reálisak. A 66 szemes primer lánc 3200 Ft. A pontos gyújtás sokat számít a rezgések csökkentésében.
egyebkent az erdekes dolog az az, hogy ami lanc benne van, az kapocsszemes...
gondolom, ha elszolja magat, akkor rakhatok bele egy uj blokkot... :/
Hát igen... csak kinek van olyan készüléke, amivel kétsoros láncot lehet szétszedni?
Itt van minden Jawahoz, kupplungtarcsa az olyan 2000 forint postaval, hasznalt kupplung, lanc, minden egyben olyan 4-5000. Szal itt nem problema, de a Zsigulis megoldas az tetszik! :D
Az a baj a csiszolással, hogy csak tüneti kezelés, mert mind nagyobb játéka lesz a fogaknak és ugyanúgy szétveri majd a kosarat, szerencsére hamarabb. Egyébként mzb-n durván 6 ezerért adnak komplett lemez szettet, ami szerintem nem horror. http://www.mz-b.com/638/638-g4usd.htm Az emotorparts-on is láttam régebben. Te hol nézted?
gumigyurut mar vettem, szepen illeszkedik, a neten kaptam egy zsak masik alkatresszel egyutt. (Pl NGK kodu, de nem NGK gyertyakkal egyutt. Lattatok mar ilyet??? B8ES (vagy HES) es nem NGK gyartmany. :/ )
sorszám: 21545 (124160)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 12:17:58)
rezonanciát kétféleképpen tudsz csökkenteni egy Jawa-nál.
Bocs,de ez egy kicsit vicces lesz! :-)
1. NEM INDÍTOD EL.
2.LECSERÉLED EGY SOR 4 ES 4 ÜTEMŰ MOTORRA.
A Jawa az mindig Jawa marad! És ne akard állandóan szétszedni!NEM LEGÓ EZ A MOTOR!
Majd amikor a váltótengelyed eltörik(mint nekem) akkor majd érdemes megbontanod.Addig csak használd.
Ok, nem erhozza a hazhoz, csak soknak tunt. Akkor nem cseres. :D Marad a hajtokarcsapagy a csattogas okakent. :/
van ra valami mod, hogy csokkentsem a rezonanciakat? (kengyelt kene feltennem labtarto helyett, na? :D )
sorszám: 21543 (124158)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-06 12:20:21)
amúgy az egy cm es lógás szerintem nem sok.
azt nézd meg,a dekli belsejében látszik e karcolás?
Ha igen,akkor cserés a lánc!
Ha nem,akkor nem kell cserélni!
helló!
én megmondom mit csinálj!
nekem voltak majdnem hasonló gondjaim.
A teendőd a következő!
Szerzel egy kuplungkosarat ami használható,(vagy veszel egy újat).Aztán megnézed a kicsi lánckeréknek az állapotát ami a főtengely végére megy rá.
Amikor ezek megvannak,elmész egy autósboltba,és veszel egy ZSIGULI vezérműláncot.EZ NEM VICC!!!UGYANAZ A LÁNCSZEM NAGYSÁG,ÉS UGYANAZ A SZÉLESSÉG!!!!
Ez kb 3-4000 ft magassága lehet most.
Ezután elviszed a láncot,egy hozzáértő szakemberhez,aki szét tudja szedni,és a megfelelőhelyen,össze is tudja rakni szakszerűen,jól!
Így lesz egy vadonatúj láncod,aminek szinte nem is lesz lógása,és pontosan úgy illeszkedik majd ott,"mint Katiban a Gyerek" ! szokták mondani... :-)
A gumigyűrűre nem tudok verziót,de ha a régi oktatómat (motoros) megkérdezem,biztosan adna jó tippet.
Neki is 638 as van.És a vezérműlánc is az ő tapasztalata alapján készült nekem is.
És még valami!
Ha ügyes vagy,és kettőt Zsiguli láncot veszel,akkor nem egy,hanem pontosan három darab láncod lesz,amiből ugyan neked csak egy kell,de a másik kettő piacképes természetesen.
És a Jawa azért elég szépen használja az ilyen alkatrészeket.
Szóval ha van mit befektetni,akkor előbb utóbb megtérül a tiéd,és még akár ingyen is lehet.
Üdv:Gyuri
Egy komplett TS kuplung ára még bontva is elég húzós. A lamella/lemez szett újonnnan horror. O-gyűrűt ragasztottam,kosarat csiszoltam, most jó.
Az én primer láncomban 10 000 km van -Favorit- és ott is megvan ez a lógás. De az előző lánc vastagon beleért az alumíniumba.
Nos, szejjelkaptam a kupplungot es kicsierltem benne a gumigyurut. el volt szakadva vagy vagva, ugy nezett ki, mintha az ember aki valaha osszerakta kicsit vett volna es ez azzal hidalta at, hogy elvagta...
Egyebkent a kupplung eleg szarul nez ki a kupplungkosar vagasai ki vannak verodve es a kupplungtarcsak fogai is elkopva. Megvan (talan) a nagy csattogas okozoja is, kb 1 centi logasa van a primer lancnak. Mennyinek kellene lennie? En kevesebbre gondoltam...
Jol tudom, hogy a 634-es kupplungja ramegy? Erdemes kicserelni, vagy vegyek egy uj TS kupplungot?
Koszi
Én is használtam 16-ossal, de azzal pláne gyenge volt, pedig felújított a blokk. A 15-össel is az a gondom, hogy 4.-ben 3000-3200-as fordulat alatt gyenge, ott kezd nőni érezhetően az erő. Viszont üresen is elég jól észreveszi a kisebb emelkedőket. Akkor harap viszont igazán, amikor a tű nem a középső, hanem az alsó rovátkában van.
Nálam is kifelé dől, de nincs két egyforma út, valamerre mindig el akar menni, fogni kell rendesen a kormányt, ami azért 1-1,5 óra után elég fárasztó. Még akkor is, ha ballasztot teszek a csónakba, hogy ne pattogjon annyit.
Értem, és szerintetek ez működne az én 175ös jawammal is?Nem épp olcsó, ezért nem akarom vaktában szórni a pénzem. Meg ezt hogy kell bekötni?nemigazán látok jelöléseket rajta.Ez beférhet a mostani helyére?(egyoszlopos van benne, szoval a gyári helyére)
sorszám: 21537 (124137)
( előzmény: 150esRolleres, 2010-09-04 09:10:10)
Sose voltam a műhelyében, csak a motorjával mentem, meg egyszer küldtem neki egy hátsó tengelyt, ahhoz a motorjához amivel először nyert a Devils motorkiállításon, amihez ő készítette a rézből a tankot.
http://etbike.com/index.php?productID=3950
Az ismerősöm ezt vette meg 250-es "parasztjawához", + testelésű, és működik vele.
Csak érdeklődnék, mennyibe kerül mostanában egy tűrhető állapotú 632-es blokkszámú 6V-os Jawa ami 634-es?
Annyi a lényeg nekem, hogy ne legyen szétbarmolva.
Megvan még :) Érdemes lenne meglátogatnod, teljesen megváltozott a műhelye is.
Én próbáltam 16 -os sal is, ha jol be van állítva a fogat /döl kifelé / akkor szerintem 100-as tempónál is stabil. A probléma a megállással van. 70-80 ról még csak csak, de felett már nagyon nehéz, ha lesatuznak előttem. Nem azért mert rossza a fék, hanem nagyon kapaszkodni kell:-).
A kofferes alatt én az alukupakos feszejmachinátort értem, manapság talán a legnépszerűbb eszköz, igaz, nem is lehet többnyire felhajtani mást.(persze van más is) Szóval le kell rámolni a burkolatot, aztán felülnézetben ott lesz előtted a két tekercs, ha a kapcsok lefelé néznek, a bal oldali tekerccsel és szerelvényeivel lehet a töltőáramot szabályozni, és ott a jobbos, annak az elején lévő rézveretes lemezkéket kell egy pillanatra összeérintened, ezek után használhatod mindenféle testeléssel oda-vissza, csak a megfelelő testhez kell igazítani az eszközt. Manapság a kofferes 6v holmi az üzletből megvásárolva alapból negatív testhez van tolva. Tehát kösd be azt a néhány vezetőt a kapcsokra, pöccints össze az érintkezőket, és kész! Max. 1-2 secundum időtartamig tartsd össze, különben fekszik minden,
cső
sorszám: 21531 (124119)
( előzmény: arpad.jawa175, 2010-09-03 19:28:33)
Hát nemigazán értem amit mondasz...:-(
Leírnád érthetőbben ?köszi.
Nem nagy szám: (a kofferes) csak az érintkezőket kell rövidre zárni 1-2 sec. időtartamra, aztán kész is. Az akksid legyen kondis, és nem a fegyverzetes gurigát, hanem a másikat nyegtesd. Lesz némi szikra is. Hanem a másik, az a lengyel cucc, azt a "félrekötöd", annyi neki, nem lehet aztán babrálni, mert öntött kasztnis, egyébként 7 matykó az ára, és bármelyik szociboltban kapható.
Néztem már a 250-es elektromos rajzát és nemigazán tér el a 175-ös rajzától, sőt.
Szóval, szerinted ez jó lenne az én motromba?
Hát ez jó kérdés....Esetleg Futár motorosbolt.....Zichy Jenő utca....Szólj, hogy pozitív testelésűhöz kéne...A jelzések mások, mint a PAL fesszabin....Azt ki kell bogozni....
Gond lehet, ha a világ végén kifogy az üzemanyag, az biztos. :)
Tisztázd az ügyfélszolgálatnál, hogy a"+" testet jelent e, kereskedőknél nem lehet tudni, különben jó lesz, csak drága.
Üdv: Gyula-bá
a buktató annyi,hogy kell egy lánckerék lehúzó (ami elég speciális,(nekem van) és ha barkácsolni szeretnél,akkor több esetben törik valami,mint hogy engedne.
19 es CR-VA kulcs,jó erőscsavarhúzó,kombinált fogó,és egy csipesz,vagy jó aprócska ujjak,amivela stifteket meg tudod fogni,amikor arugót benyomtad a kuplung tányéron,(hogy ne vesszen el). Jó szerelést
Ha van berágódás a kuplungagyon és a kosáron azt próbáld elsimítani.
Sziasztok, megjott a gumigyurum a kupplunghoz. Van valami buktato a kupplung szetszereleseben, vagy csak csinalom a konyv szerint?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|