:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Itten vagyok! :) Állítgattam a porlasztón, tekergettem jobbra balra, kifújtam 66x, tettem bele 2 Brisk N15YC s gyertyát, s most 5-6 gyújtás nélkül szivató, majd gyújtás s indul :)Vééééégre :) A levegőt beállítottam mert sok volt neki, meg alapjáratot meleg motornál 1000-1100 as fordulatszámra. De az jó ha hidegen szivatót felhúzva 2000-2500 között bőg a motor?
sorszám: 21620 (124359)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-19 16:45:44)
Feltéve, hogy vasárnap tudott valahol szerezni új gyertyákat. Reménykedjünk! :)
sorszám: 21619 (124338)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-19 16:45:44)
Szabbensz meg elveszett!
most vagy jó lett a motor,és élvezi a jó időt,vagy még mindig szerel.....
Pedig már jó volna tudni,mi van a gépével...
Az én motorjaimban (360) Champion gyertya dolgozik, igazi csúcs szikravetők ezek, kiváló hővezetők, kormozódási tartományuk szinte zérus.
1 pár Jawa első teleszkóp eladó csepptankosból származik. Krómján apróbb felületi hibák. 7000Ft/pár. Kérésre képet küldök. fcsaba76@gmail.com
NGK katalógus:
http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&t=motorrad&lmf=JAWA&h=JAWA&m=350
http://www.brisk.biz/catalog.php
Pedig n15c a javasolt 0,6mm-es hézaggal.
Hézagra érzékeny lehet. Lehetséges hogy a tiedbe az y-os a jobb, annak jobban benyúlik az elektródája, könnyebben gyújt.
Persze ha van egy bevált típus akkor nem kell vele szórakozni. 632-es blokkhoz én a Densot szerettem, az Izolátorral viszont alig jutottam el a következő benzinkútig.
Persze, mert neked oldalasod van :)
Az enyémben NGK B8HS-ek vannak, nincs velük gondom, viszont BRISK-ből több garnitúra N15C is kidobtam mert nem voltak jók. A sima 225-ös Isolatorral is jól ment.
sorszám: 21612 (124323)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-18 12:07:01)
ez csak egy tanács,és tapasztalat persze!
NGK W5 BC vagy NGK W6 BC ha jól emlékszem ami az enyémben volt.Ezek nemaz olcsó fajtából valók,de tökéletesek!
A pál gyertyák,és az isolator ideje lejárt.tökéletesen jók voltak akkor amikor ezek a motorok megszülettek a gyártósoron.Mára katalógusban minden hőértéknek megfelelőt tudnak már egy autós boltban azonnal a polcról leemelni.
És ez azért egy kicsit nevetséges,hogy hengerfúrás után,kísérletezel vagy próbálgatod a két különféle gyertyát.
Ez persze mondanom sem kell,nem tesz jót a motornak,így friss állapotában.
Csak egy hasonlat!
A két külön gyertya valami olyan mintha egyik lábadon lakkcipő,a másikon meg edzőcipő lenne.
Szóval szegény motor ugyanezt érezhette amikor indítgatni próbáltad.
Jó szerelést!
Azért vigyázz, az n15c és az n15yc teljesen különböző hőértékű gyertya.
A katalógus alapján Jawaba inkább a sima N15C való, de nekem legjobban a DENSO V elektródásat szerette. Furcsa, hogy a Champion, NGK méregdrága gyertyái nem voltak jobbak mint a BRISK.
Sokan nem hiszik el hogy mennyire fontos a megfelelő gyertya. Versenyre nekem két különböző hőértékű gyertyám van, hideg és meleg időre, esetenként pedig melegítésre is külön használok.
Persze menni és indulni mindegyikkel szokott, utcán észre sem lehet venni a különbséget, egy amúgy jól beállított motorral, de forszírozott üzemben nagyon kijönnek ezek.
R.A.! Üdv!
Sajnos egyéb elfoglaltságaim miatt csak most volt időm megnézni egy 12V-os 632-es blokkszámot, de jobb későn mint soha :D
Ha feltűnik valamilyen eltérés, kérlek, tudasd. szám: 632 202005239
A Jawa-ba való gyertya: eredetileg Pal gyertya való, ennek a megfelelője amit lehet kapni :
Brisk N15 (N15C, N15YC).
Az isolator nem igazán jó bele, erre eddig nem gondoltunk rendesen bekavarhat a történetbe.
Köszönöm szépen! És milyen hőértékű gyertya a leg ideálisabb a 350 esbe? Most 2db 125 ös van benne, hogy őszinte legyek az egyik izolator a másik brisck. Nem volt itthon 2 egyforma. De a gyertyára nem is gondoltam, hogy e miatt nem indulna be. A gyújtás tutira jónak kell lennie, mert indikátorórával állítottuk be a szerelési könyvben előírt 3mm re! Na ezt amit leírtál mindet megteszem ma, s estefele jelentkezem mire jutottam.
sorszám: 21607 (124315)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-18 00:46:45)
helló!
most olvasom,hogy mindenféle karbit akarsz próbálgatni a 638 as Jawa-n?Igazán nagy ötlet mondhatom!Valami olyannak tűnik az én szememben,,mintha egy edzőnek azt mondaná egy sportoló,hogy egy kínai cipőben világrekordot tudok futni 400 m-en. :-) Az Addig használt NIKE-t pedig tegyék félre.
Már ne haragudj,de mindkét motort más országban gyártották,és a hengerürtartalmuk sem egyforma.Ezáltal a karburátor sem fog működni megfelelően.
Én azt gondolom sejtem a hibád okát.És az nem a karburátornál van egyértelműen.
Szinte biztosan állíthaton,hogy a gyújtás,és a gyertyák ugyanannyira befojásolják az indulást hideg állapotban,mint a karburátor beállítás.
Továbbá:Ha egyszer már elindult miért indul másodjára könnyen??
Elmondom neked!
mert a 30 sec járatási idő(első alkalommal) éppen annyira melegíti fel a gyertyát,hogy amikor másodjára indítod,a benzin,(AZ A KIS MENNYISÉGŰ BENZIN!!!!!!)AMIT KAP A MOTOR,éppen elég,hogy elinduljon,mivel a GYERTYA KÖNNYEBBEN ELROBBANTJA A BENZINT.
Tanuld meg:A MELEG MOTOR,MINDIG KÖNNYEBBEN KELL HOGY INDULJON!ezért indul el a tiéd is!A te motorodnál a következő problémák lehetnek:nem megfelelő hőértékű gyertya,túl kicsi,vagy túl nagy előgyújtás,(a meleg motornál ez szinte észrevehetetlen)
(nem megfelelő időben való benzin szívás) MERT BENZIN BIZTOSAN VAN OTT,HA KESERVESEN IS,DE ELINDUL!CSAK NEM JÓKOR,ÉS NEM JÓ HELYEN!
ÉS hát ugye a karburátor gondok.
ez egyszerű!ÚSZÓSZINT!egyszer beállítod,és nem kell hozzányúlni.lehet visszarakni!ezután,már csak a levegő csavarral kell játszanod,és azzal.hogy a súber milyen magasan legyen.ha ez is megvan,indulni fog a motor!
Az lenne az utolsó, hogy más karbit teszek rá. Szerintem szedd szét megint, vedd le az úszóházat és próbáld meg egy pohár vízben nézegetni, hogy egyáltalán működik-e, megfelelő-e a bezin szintje stb.
Hát jártam úgy hogy a benzin oldal rendben volt, de a gyenge akksi miatt cseszett elindulni. És a gyertyán sem látszott, hogy benzinben úszott volna a kimaradt szikrák miatt.
A karbiról húzd le az összekötő gumit, nézd meg hogy érezhetőn szív-e indításkor.
Ahham, de az akksinak nemsok köze van ahhoz, hogy nem kap benzint :)Amúgy egy 12V os zselés fexik az ülés alatt.
Akksi milyen állapotban van? nyugalmi fesz. ok?
Egy gramm gázt nem húzok. Ahogy a simsonokat, meg az ETZ ket inditom, gyújtás/gázadás nélkül 3-4 szivatós rárugás, gyújtás, majd rug, röffen, s kb fél perc elteltével visszaengedem a szivatót. De a poen, hogy ez nem röffen. Most kaptam egy jó ötletet Ze78 barátunktól, a 250 es ETZ karbi jó rá, lehet rárakok egyet, s kipróbálom.
Vagy egyáltalán hogy indítod hidegen? Én ha felhúzom a szívatót, ráadom a gyújtást és elkezdem rugdosni, akkor szerintem napokig is szenvedhetnék, akkor se indulna. Tudod, mi a mágia? Gyújtás _nélkül_ szívatóval pár rúgás, utána gyújtás rá és azonnal(!) pöffen. Volt, hogy nagyon dúsra állítottam, akkor már 1 rúgás után le is nyomtam a szívatót, gyújtás rá és ment. Gyulabá meg szerintem arra akart kilyukadni, hogy ne húzd a gázt, ha rajta van a szívató, mert azzal pont az ellentettjét éred el, mert nem tud eldúsulni a keverék.
Egy banális kérdés, milyen gázállással indítod a hideg motort?
A forgalmiban az van írva hogy 16KW. Hát a karbi típusát már nem tudom megmondani, egy jobban hozzáértő szerintem a képről megállapítja.
Megértem, én is szívtam vele eleget, sőt rendeltem egy másik karbit is.De mind a ketővel szívtam úgy mint te,bicikli punpával fujkáltam .
Az a baj, hogy nem egyforma minden 638- son a karbi a 20Kw verziókon van ez ami neked is valószínőleg egyformán néz ki,de ez televan kis hülye furatokkal. Labiritot is akartam cserélni. Majd egy börzén vettem 634 esre való karbit 800Ft ért, csinálta hozzá egy egycenti vastag rézlapból egy közdarabott. Majd felraktuk emlékszem az öcsém és a faterom várták hogy mi lesz.Szivatás után rögtön beindult! És azóta is mindig több ezer kilométer óta nem nyultam a karbihoz. Kicsit talán lustább de tökéleten működik. Hány kilowatt van aforgalmidban? Mi a karbid pontos tipusa?
Ilyen karbim van ha ez segít valamit. Ez a kar amit bekarikáztam, a hidegindító, ha jól tudom.
http://kepfeltoltes.hu/view/100917/ikov_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Igen Miklósbácsi, mikor rugdosom is fél óráig, vagy tologathatnám is, a gyertyát kivéve csont száraz. kb 1000 km óta lett fúrva = +1es új dugó+gyűrűk, szóval még járatós. A gyújtás indikátorórával pontosan be lett állítva, a gyári megszakítós gyujtás van rajta. Csak beöntéssel indul hidegen, s az az érdekes, ha 1x beindítottam, akkor utánna bármelyik pillanatban 1 fél rugásra indul. Ez nem fér a fejembe miért...
Mire kiveszed a gyertyát, addigra nem biztos, hogy úszni fog a benzinben, de kicsit mindenképpen nedvesnek kell lennie. Mit jelent az, hogy nem kap benzint? Ezer oka lehet, karburálási probléma (ez a legvalószínűbb), 20 éves légszűrő, zéró kompresszió. Tényleg, gyújtást állítottál már? A túl nagy előgyújtás nem kedvez a hidegindításnak. Nem is mondtad, hogy milyen gyújtásod van... Mérjél kompressziót is! De látatlanban elég nehézkesen megy...
Sőt, reggel sem indul be... menni megy mint a mérgezett egér, csak indulni nem szeret. Miben különbözik a 634 es karbija?
Az a gond, hogy nem indul be, ha reggel megyek vele, s este ismét mennék... a benzin szint az előírt, jól van beállítva. Jó ötlet, ha lecsavarom a szivatót belefújok, utánna rugok rá... Ez jó és szép, de ezt pl egy túra alkalmával nem kéne minden indítás előtt eljátszani. Múlt 7 vasárnap a debreceni veterán börzéről való induláskor égetett le, hogy baxik beindulni...
Még az jutott eszembe,hogy ha lecsavarod a szivatót mikor nem indul, és egy pumpával belefujsz erősen a szivató részbe akkor a fúvóka amire gyanakszom kidugul. És utána 4-5 rárugsz gyujtás nélkül akkor gyujtás rá és bekellene indulni.
Az a baj virtuálisan nehéz motort szerelni.Azt írtad szárazak a gyertyák teljesen hiába rugdosod,ha jól értettem. Ha modjuk reggel motoroztál akkor este vagy másnap gond nélkül beindul?
Karbi azt mondtad rendben mekkora az úszó szint?
1 par nap alatt a karbiból elpárolog az üzemanyag.
A labirin , ha rossz lenne akkor nem birnád beidítani egyáltalán.
helló!
ha gondolod mailben adj egy telszámot,amin el tudlak érni,aztán segítek megoldani a gondodat,akár akkor is,amikor a géppel szenvedsz indítás közben,valamely reggelen.
üdv:Gyuri
mail:horgasz78@citromail.hu
Szerintem be kellene állítani a karbit.Az alapjárati csavart kitekerni ameddig csak van alapjárat,ha megáll meg kell próbálni a levegőcsavart beljebb tekerni.Nekem a levegőcsavar kb.teljes betekeréstől kifele kb.1 fordulat.Minnél kevésbé emeled fel a súbert,annál jobban fog működni a szívató.Ha így sem fog indulni ...az gáz.Üdev:Fecó
A karbi teljes kinyalásán már túl vagyok... na meg egy zsír új karbi van rajta, még az úszója fehér, nem sárgult ki a benzintől. Tömítéseket is cseréltem (hengertealp, hengerfej, karbi torok) mégis ugyanazt produkálja. Nagyobb fúvókát meg biztos nem kapok a környéken.:( Mol 95 ös benzin van most benne Arol 2T olajjal. A labirintgyűrű/ház nak nincs ebben jelentősége?
Rossz a benzin vagy az olaj,eldugul a szivató fúvóka és nem kap benzit a motor.Ezzel szívtam én is aztán kidobtam a karbit és felraktam egy 634 -sé. A probléma azóta megszünt. Főleg akkor volt, ha 1 hétig állt a motor. Az a baj, hogy az a fúvóka a karbi legaljában van,és minden trutyi oda folyik le.Nagyon tiszta tankkal és karbival biztos jó, de ritka szerintem a makulátlan 20 éves tank és karbi. Javasolták rakjak oda nagyobb fúvókát de nem foglalkoztam már vele.
Nincs még, végig kell menni az üzemanyagrendszeren először. Tanksapka szellőző, tankszűrő, benzincsap, tűszelep, úszó, úszóház alján az indítófúvóka, de az egész karbi dugulásmentessége. Ha ez megvan és nincs eredmény, fals levegő lesz a ludas, karbi alatt, szívótorok, stb.
Továbbra is szenvedek azzal a problémával, hogy ha a motorom (Jawa 638 TS) áll napokig, akkor hiába szivatóznám, nem indul be. Egy gramm benzint sem kap a gyertya... beöntéssel meg azonnal röffen. Mi lehet a hiba? Valaki irjon már rá valamit, plííííz.
Nem kell annyira túlbonyolítani a közdarab kérdését.
A megszakító bütyökkel egyforma végú tengelyt kell esztergáltatni, majd amikor már ki lehet mérni a pontos hosszt akkor oda meg a mágnes kell illeszteni egy kis vállal és egy kis csonkal ami nem engedi elfordulni. Esztergályosa válogatja mennyi idő után érti meg mit akarsz csináltatni vele. A munka az már gyorsabb. Trabant gyújtásásánál egyszerűbb és beváltabb és legfőképp olcsóbb nincs a 12 voltos jawahoz. Én 6 voltoson használom és működik vele tökéletesen.
Elkészült a tranzisztoros gyújtás "csak tedd fel és menj" változata (nincs szükség esztergályos munkára.Bővebben reruamalugy@gmail.com on.
Üdv: Gyula-bá
Sziasztok.
Van egy csepptankos 350-es jawam blokk nélkül,és a burkolatok is hiányoznak.
Ami megvan:
kerekek az összes szerelvénnyel.
Kipufogók,váz,tank...hátsó sárvédő.első teló,hátsó teló... kb ennyi.
ha valakinek kell,egyben is, és darabokban is vihető.Írj vagy hívj,megegyezünk. tel:06209813916
motorsokk@citromail.hu
Kb ennyi.
Köszi szépen...az nagyon jó lenne!!
hunkpapa[kukac]freemail.hu
és nem elképzelhetetlen, h kikérem a véleményed, vagy véleményetek egy optimális beállításra is!
Köszi a segítséget!
sorszám: 21581 (124276)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-15 15:32:17)
én tudok neked segíteni!
és szívesen segítek!
dobj egy mailt,aztán holnap ha kialudtam magam,a meló után,akkor leírom az adatokat.
Email:horgasz78@citromail.hu
Köszi szépen!
Itt nekem sem engedi megnyitni!
De ha haza értem, ránézek!
Köszi megint
talan itt:
http://peti74.atw.hu/gyujtas/gyujtas.html
ceges neten nem tudom megnyittani, szoval nem tudom, mi van benne...
Sziasztok!
Tud valaki segíteni nekem olyanban, hogy ha trabi gyújtást szeretnék tenni a 12V-os Jawaba...akkor mi a "paramétere" annak a közdarabnak amit esztergáltatni kell hozzá?
Köszi előre is!
Az én motoromon még a gyári lánc van,pedig 1979-es cz jawa 350-634-es 33000km van benne.
Az én motoromon még a gyári lánc van,pedig 1979-es cz jawa 350-634-es 33000km van benne.
Izehoze, milyen a merete a regi 250-es Jaffa fekpofainak? Belemegy a 350-es pofaja? (nem igen talalok mar uj pofat a neten...)
nekem meg mindig a jobb hengerem fustol mint allat. A bal meg alig... Ezeknek ellenere, pocc-roff egy het utan is. Otlet, mitol lehet?
sorszám: 21573 (124252)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-09-14 07:11:06)
Üdv.
Én is csavartam el főtengelyt egyszer.
Az egyik gyertya tönkre ment, gyertya kulcsom nem volt és így csak a jobb oldali henger hajtott. Mire hazaértem meg is volt a baj max 3-4 km volt a táv. Szétszedtem a főtengelyt majd 180 fokra ismét összeraktam és nem volt vele semmi gond. Esteleg középső csapot érdemes cserélni ha már szét van szedve és az miatt fordult el.
ez nem egy hathengeres Jawa??
:-)))
na ez csak vicc volt.
a 60-70 fok az biztosan nem ok!
Ennek erzesem szerint valamifele szakmuhely lesz a vege.
Es tenyleg nem artana kideriteni mi miatt fordulhatott elo ilyen?
(talan a fotengely kidobando allapotba kerult)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|