hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2018. december 11. kedd 
Árpád

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 541 oldal

Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-05 18:47:07
ezeket azzal kizárnám (ha jól gondolom),hogy amikor a gyertyapipákat megcseréltem, na meg persze az alaplapnál a megszakítók vezetékeit és beindítottam akkor is ugyan ez a jelenség állt fenn és nem módosult a jobb hengerre.
sorszám: 26491 (141611)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-05 18:00:45)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-05 18:00:45
Lehet gyújtás (megszakító, trafó stb. ..) hiba is.
sorszám: 26490 (141610)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-02-05 17:47:41)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-05 17:47:41
Holnap megnézem menetközben,de tutira jobban mert a kipufobó vége olajosabb. mi lehet még a gubabc amúgy pl. ??
sorszám: 26489 (141608)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-05 17:21:27)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-05 17:21:27
Lehet más is de ez a legvalószínűbb, főleg akkor ha a bal kipufogó jobban füstöl mint a jobb.
sorszám: 26488 (141606)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-02-05 17:15:04)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-05 17:15:04
Ja azt elfelejtettem mondani,írni ,hogy a bal henger mind ezek mellett alapjáraton kb 1/3 vagy 1/4 ed annyit pöffen mint a jobb henger. Mintha kimaradna pár ütem,de gáz húzásra felzárkózik a másikhoz. Ha pedig megyek vele gáz húzásra egy pillanatra megtorpan aztán megindul és közben van,hogy lő egyet a puffancs.
Kérdés? Még így is úgy gondoljátok,hogy a szimeringel van probléma,vagy lehet még más is?
sorszám: 26487 (141605)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-05 11:44:34)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-05 14:33:32
Ma már vettem is Brisk n17c típusú gyertyát, a szimering cserét pedig hamarosan beiktatom ,már csak egy szakit kell keresni hozzá.
Köszönöm a segítséget!!!
sorszám: 26486 (141600)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-05 11:44:34)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-05 11:44:34
Persze,hogy érdemes. A dinamó oldali könnyen hozzáférhető, a kis lánckerék alatti szintén ezekhez még lehúzó sem kell.
sorszám: 26485 (141596)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-02-05 11:37:33)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-05 11:37:33
Akkor gondolom érdemes lenne az összes szimeringet cserélni? jól gondolom?!
sorszám: 26484 (141595)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-02-05 09:36:32)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-05 09:36:32
Nem kell széthúzni a blokkot, csak a teljes kuplung szerkezetet és a lánckereket kell levenni (lehúzó!) a főtengely végéről.
sorszám: 26483 (141594)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-02-05 09:24:13)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-05 09:26:21
És ti mien arányú keveréket használtok?
sorszám: 26482 (141593)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-05 09:24:13
És ahoz szét kell húzni az egész blokkot, vagy elég csak a bal oldaldeknit leszedni és kicserélni a szimeringet??? Nagy meló???
sorszám: 26481 (141592)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-04 22:28:38
Ha csak a bal henger "eszi", "köpi le" a gyertyát az simering hibára utal, olajat szív a váltóból.
sorszám: 26480 (141585)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-02-04 21:37:44)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2014-02-04 22:19:10
Kopott keverőcső (vagyis benzinben dús keverék)kinyirja a gyertyát, a jobb oldalit nem, mert kompenzál a falsoló főtengelyszimering :-)
sorszám: 26479 (141584)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-02-04 21:47:41)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-04 21:47:41
De az elozo tulaj is ezel kuszkodott. O azt mondta mindig csak a bal henger eszi es vétel után láttam,hogy a bal hengerben NGK gyertya van amiről úgy tudom nem bírja ezt a motort a jobbosban pedig brisk volt.
Akkor alacsonyabb hőérték a titok nyitja ebben az időben,és mien típust vegyek pontosan?
sorszám: 26478 (141583)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-04 21:37:44
De az elozo tulaj is ezel kuszkodott. O azt mondta mindig csak a bal henger eszi es vétel után láttam,hogy a bal hengerben NGK gyertya van amiről úgy tudom nem bírja ezt a motort a jobbosban pedig brisk volt.
Akkor alacsonyabb hőérték a titok nyitja ebben az időben,és mien típust vegyek pontosan?
sorszám: 26477 (141582)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-04 21:14:23
"... de eszi a gyertyát mint kacsa a nokedlit. ..." majd ha nem hidegben és rövid távon fogod hajtani a gépet nem fogja "enni a gyertyát", addig is használj alacsonyabb hőértékűt.
sorszám: 26476 (141581)
(előzmény: Kanyuk Laci, 2014-02-04 20:30:58)

 
 
Kanyuk Laci
válasz erre | email2014-02-04 20:30:58
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Pár hónapja vettem egy jawa 350 /634-est gyönyörűre megcsináltam,de eszi a gyertyát mint kacsa a nokedlit. :-( a használt típus brisk n15yc v. brisk n15c, úgy tudom ez neki a legjobb.
Előre is köszi mindenkinek!!!
sorszám: 26475 (141580)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-02-01 18:49:19
Nem tudom, szerintem a Veterán fórumon érdemes ezt a kérdést feltenni.
sorszám: 26474 (141528)
(előzmény: nagykarú, 2014-02-01 17:25:05)

 
 
nagykarú
válasz erre | email2014-02-01 17:25:05
Sziasztok!

Nagy sárvédős Jawa 250/559-eset bitorlok.
Az lenne a kérdésem hogy melyik oldallemez való rá? Az egyik fajtán mind a két lemez alján van "csík" a másik fajtán csak az egyik oldalt van csík.

Válaszokat előre is köszönöm!
sorszám: 26473 (141526)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-01-27 18:35:45
Magvas gondolat volt! :D)
Szerintem azzal magyarázható a dolog, hogy a Jawasok többsége a medvék családjába tartozik és téli álmot alszik.:)
sorszám: 26472 (141492)
(előzmény: Ze78, 2014-01-26 08:37:15)

 
 
Ze78
válasz erre | email2014-01-26 08:37:15
1 hónapja nem járt itt senki:-(
Gondoltam írok VALAMIT.
sorszám: 26471 (141475)

 
 
Bohumil250
válasz erre | email2013-12-23 18:07:26

Üdv Jawafan!

Az 559-es tankja 13,5 literes,ebből 1,5 liter tartalék.

Kellemes Karácsonyt!
sorszám: 26470 (141261)
(előzmény: Jawafan, 2013-12-23 16:28:54)

 
 
Jawafan
válasz erre | email2013-12-23 16:28:54
Sziasztok!

559-esnek hány literes tankja van?
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket%

Üdv: Bazsi
sorszám: 26469 (141259)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-12-21 13:03:48
Ha tudok segíteni nyugodtan keressen meg ismerek egy pár megbizható szakit Bpn. Pl fém csiszolás, főtengely javítás stb.
sorszám: 26468 (141243)
(előzmény: Teknőc, 2013-12-21 04:01:29)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-12-21 04:01:29
Felújítás alatt van..
Újra krómoztatja, újra építi a gépet...
Szeretné totál jól megcsinálni, hogy utána ne legyen gond. S a szocitúra is érdekli..:)
Teknőc
sorszám: 26467 (141233)
(előzmény: tpapp, 2013-12-20 20:58:16)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-12-20 20:58:16
Nem is lehet. Miért is szeretnéd levenni?
sorszám: 26466 (141232)
(előzmény: nagykarú, 2013-12-14 20:21:24)

 
 
lajos
válasz erre | email2013-12-19 11:19:24
Nézz szét a jawaold.su oldalon a garázs vagy elektrika füleknél. a forditó segít ha nem tudsz oroszul. Más ötlet: valamilyen robogó villamos rnndszerét vagy amit én tettem a 477-re egy Zasztava generátort Trabi gyújtással(nincs hely a megszakítónak).Visszatérve a garázsra találsz 634-re 638-as generátor beépítést műhely rajzzal. Esetleg adaptálható.
sorszám: 26465 (141228)
(előzmény: decz, 2013-12-18 17:50:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2013-12-19 09:38:45
Síman nem építhető be. A 12 voltos tengelyében más a kúpossága, de az átmérőlye miatt se fér be ha minden igaz. De a tengely másságát a nagyobb gond köztes darab kellene, plussz a blokkot is flexxelni kellene , úgy emlékszem.

A 6 voltosság hibáit jelentősen lehet csökkenteni. Jó aksi kell é ledes hatsólampa, féklámpa.
Bár én a belvárosban is elaraszolgatok hagyományos izzókkal, mióta teljesen rendbe tettem a dinamót.sokat jelent a felszabályzott, tiszta kommutátor.
Ha az a gond hogy a 6 voltos hoz nehezebb cuccokat venni, a legkönnyebben járható út a dinamo attekercselése. Elvileg elég a forgórészt áttekertetni fele keresztmetszetű huzallal dupla menet számmal. Az allorész elé attekerés nélkül akkor egy soros ellenállást kell bekötni,
A forgórész attekerése olyan ötezer forint körül mozog, ha nem szabadultak el az árak az utóbbi pár hónapban.
sorszám: 26464 (141226)
(előzmény: decz, 2013-12-18 17:50:26)

 
 
decz
válasz erre | email2013-12-18 17:50:26
Sziasztok!

Szeretném átalakítani cz 472.4-es típusú motorom 6v-ról 12v-ra.
Az lenne a kérdésem, hogy a 12v-os Jawa generátor beépíthető az eredeti helyére?

Esetleg van valami ötlete, hogy milyen típusú generátort lehet viszonylag könnyen beépíteni?

előre is köszönöm!
Üdv.
sorszám: 26463 (141216)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2013-12-18 10:46:20
Üdv itt! Lassan több jáwás lesz körülöttem, mint mz-és..DDDD
Sőt, a tárolóban nem is látok már mz-ét a sajátomon kívül..:( Grat a géphez,jó gép, nyomatékos jószág ekkora embernek kell is...Virág András még jáwás... ;) Tényleg, szocitúrára várható a megjelenésed?:)
Teknőc
sorszám: 26462 (141215)
(előzmény: nagykarú, 2013-12-14 20:21:24)

 
 
kokoga
válasz erre | email2013-12-15 22:26:00
Igen már nézegettem a gépeket és Én is erre a következtetésre jutottam, vagyis inkább arra, hogy nem e típusszámot kell néznem, hanem a blokk kialakítását az újakon a két oldalsó dekni másképp néz ki ki van könnyítve. Erre gondoltál Te is? De van ilyen blokkal szerelt motor, amit 634/5-ösnek hirdetnek, de szerintem ezek mind 638-asok?!
Köszönöm a jó tanácsot igyekszem megfogadni!
sorszám: 26461 (141212)
(előzmény: Miklósbácsi, 2013-12-14 21:22:47)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2013-12-14 21:22:47
Csakis 638-as legyen, a 6V-ost felejtsd el. (olvass kicsit vissza, mennyi nyűg van vele)
sorszám: 26460 (141209)
(előzmény: kokoga, 2013-12-07 09:11:08)

 
 
nagykarú
válasz erre | email2013-12-14 20:21:24
Sziasztok!

Szétszedtem a 250/559- es nagy sárvédős Jawa-m első teleszkópját festés és felújítás miatt. De a teleszkóp száron lévő sárvédő felfogató lemezeket nem tudom leszedni. Erőltetni nem merem nehogy beletörjön.

A tanácsokat előre is köszönöm!
sorszám: 26459 (141208)

 
 
kokoga
válasz erre | email2013-12-09 14:25:31
Köszönöm meggyőztetek szerintem nem sok ,mivel nem egy új konstrukció és a 125-ös Piaggióm is megette a 3-3,5-et 80-90 között.
sorszám: 26458 (141176)

 
 
VisegrádiMotoros
válasz erre | email2013-12-09 13:01:39
A 634-esem beéri 4-4,5 literrel. Ilyenkor télen még gazdaságosabb :)
sorszám: 26457 (141175)
(előzmény: kokoga, 2013-12-07 09:11:08)

 
 
Ze78
válasz erre | email2013-12-08 12:26:24
80-90 -nel használva 5 liter körül van. Felette eszegetnek jobban. Emberfüggő nagyon. 634 talán egy kicsit kevesebbet eszik.
sorszám: 26456 (141171)
(előzmény: kokoga, 2013-12-07 09:11:08)

 
 
kokoga
válasz erre | email2013-12-07 09:11:08
Sziasztok!
Arra az elhatározásra jutottam, hogy veszek egy JAWA-t régebben már volt egy 559-es gépem, de most 350-est szeretnék, ha lehet 634/5 vagy 638-ast , ha valaki tud eladót (Komárom-Esztergom megye) ide jelezze:kgt@citromail.hu . Egyébként tud valaki segíteni abban mi ennek a típusnak, típusoknak(bár, ha jól tudom a blokk egyforma 86-tól) a fogyasztása, mert igen sokféle adatot olvastam 4-10literig, persze tudom ez a jobb csuklótól is függ, de egy normál átlag érdekelne!?
Köszönöm!
Gábor
sorszám: 26455 (141167)

 
 
nagykarú
válasz erre | email2013-12-04 17:48:57
Sziasztok!

Pénteken érkezik a vas és életet kellene lehelnem bele. Milyen arányú üzemanyagot keverjek a Jawa 559-esembe?
sorszám: 26454 (141156)

 
 
Tibi Cz
válasz erre | email2013-12-02 19:25:59
Haveromnak is ilyen tipus van hogy bowdenes de lehet használni felusztatást is
sorszám: 26453 (141150)
(elözmény: kferi, 2013-10-11 19:55:12)

 
 
Tibi Cz
válasz erre | email2013-12-02 19:20:55
Hellosztok keresnék Jawa ts 12 v állórészt
sorszám: 26452 (141149)

 
 
tpapp
válasz erre | email2013-11-29 08:04:40
Nincs különbség. A szám a jobb oldalon a tank alatt a nyakrész bekötőben
sorszám: 26451 (141147)
(előzmény: nagykarú, 2013-11-25 18:22:47)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2013-11-26 10:11:23
:) erről eszembe jutott... Megoldható, hogy legyen egy ilyen tipp a lap alján, hogy hogyan keressen az ember a domainen belül. Itt írtátok nekem, az tutti, de elfelejtettem. Kereső nélkül sajna a rengeteg infó ami összegyűlött az évek során csak ül itt, és ha nincs kereső (mert nem várom el senkitől, hogy megcsinálja) akkor lehetne egy tipp a főoldalon, hogy miképp keressünk...
Pl, megtaláltam google segítségével, de ez időbe került ("keresőszó" site:szocimotoros.hu)
Talán, ha ez ott van alul, akkor nem jönnek elő ugyan azok a kérdések folyton. :D
sorszám: 26450 (141146)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2013-11-25 20:32:56
"... a vázon hol találom a vázszámot. .." - lásd a 26434 sz.-ú hsz.-t.
sorszám: 26449 (141145)
(előzmény: nagykarú, 2013-11-25 18:22:47)

 
 
nagykarú
válasz erre | email2013-11-25 18:22:47
Sziasztok!

Jawa 250-es vásárlása előtt állok és kérdezni szeretném hogy van e különbség a nagy sárvédős jawa váza és a kis sárvédős jawa váza között illetve a vázon hol találom a vázszámot.
A segítségeteket előre is köszönöm!
sorszám: 26448 (141144)

 
 
kapas74
válasz erre | email2013-11-24 08:21:58
Sziasztok!NÓgrád megyében lakom és érdeklödnék hogy valakinek nincs-e 67-es 05-ös jawa alkatrész,elsö lámpa,tanksapka,benzincsap,netán ülés :)nem vagyok milliomos de megoldjuk valahogy.Ja és azis érdekelne hogy miért indulhat nehezen a motor,szikra van ,benzint kap mégis megkell küzdeni némi élményért :) kapas74@citromail.hu
sorszám: 26447 (141139)

 
 
gabesz2008
válasz erre | email2013-11-23 17:02:53
Sziasztok!

Jawa 350 Twin Sport motorom van, és nagyon szeretem.
Elég sok alaktrészem van eladó.
Pl: Jobb és bal aluhenger (bezsírozva),
főtengely, első és hátsó lánc fogaskerék.

Hogy megtarthassam szeretett motoromat, most muszály egy kis pénzhez jutnom, ezért eladóak. Sok minden van még.
Akit érdekel valami, kérem kérdezzen, gyorsan válaszolok.
sorszám: 26446 (141136)

 
 
kokoga
válasz erre | email2013-11-20 18:46:01
Sziasztok!
Van néhány ingyen elvihető 250/559-es Jawa alkatrészem, ha valakit érdekel írjon:kgt@citromail.hu!
-váz
-teleszkópok
-akksi tartó
-egyéb apróságok
-tank
Üdv!
kokoga
sorszám: 26445 (141135)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-11-10 22:29:12
Pár alkalommal ugyanígy jártam, volt köztük robogó is (de esetünkben ez mindegy), a végén azt találtam, hogy a forgattyúsházban folyékony anyag volt, többnyire persze olajban dús, mert a benzin elpárolgott már belőle.A folyamat az, hogy "lé" van a karterben, beindul, röffen párat, aztán amikor az átömlők felküldik a "nyálat" az elmossa a szikrát, akármilyen jó.
Egy dolog segített: vékony csővel a szívócsatornán kiszippantottam a "nyálat" a karterből, azután indult nehezen, nagy gázzal kitisztult, utána ment szépen.
Ha valami miatt maradt üzemanyag a karterban, ez is előfordulhat a nagyon sok ok között.
A gyújtás folyamatosságát is kell ellenőrizni, ahogy Tibi2T ajánlotta.
Néhány célirányos ellenőrzés után kiderül a hiba és menni fog rendesen.

üdv.: R
sorszám: 26444 (141127)
(elözmény: kferi, 2013-11-09 22:35:18)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2013-11-10 22:17:23
Vagy éppen 18-al, nagyon attól függött, milyen országba exportálták.Nem értem én sem, hogy pl. a dél-angliai export modelleken miért volt 18?Ezt Mike barátomtól tudom, akivel levelezek, új motort vett 18 volt rajta eredetileg.
Aztán, egy csehországi (magyar) haver említette, hogy az iráni és török exportra küldött gépeken 17-es kerék volt.
A fene sem érti ezt, nyilván a gyártónak voltak tapasztalatai, vagy éppen aznap olyan volt a szerelősoron.
A mi esetünkben ez nem annyira érdekes, hanem inkább a tény, hogy mennyi is az a lánckerék, mert valaki cserélhette is, amit nem tudunk, ezért ellenőrizni kell, a gyári adat csk egy információ, nem több.
Persze, mint említettem,számos más hiba is előfordulhat, (van-e ekonosztát a porlasztóban, működik-e stb.)de az ellenőrzés kiderít mindent.

üdv.: R
sorszám: 26443 (141126)
(elözmény: kferi, 2013-11-09 07:50:00)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2013-11-10 06:55:27
Valószínű, hogy gyújtáshiba. Dobj rá egy sztroboszkópot és rögtön meglátod.
sorszám: 26442 (141125)
(elözmény: kferi, 2013-11-09 22:35:18)

 
  Összesen: 541 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Jawa (27041)
Izs (610)
Motoros túra (17660)
MZ (48890)
police (1763)
Simson (3404)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu