:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A 634 főtengelye nem passzol a 638 blokkba, sok ponton eltér, de nem lehetetlen beépiteni.
A 638 és a 634 főtengelye nem egyforma (a középső rész) méretű.
Üdv: Gyula-bá
Ööööö az rémlik, hogy a generátor miatt a 638-as tengelyvége más. Volt itt róla szó korábban, próbálj visszakeresni.
Van különbség a 6V-os és a 12V-os blokkba lévő főtengely között? Úgy értem hogy a 634-es 6V-os blokkom főtengelyét bele lehetne rakni másik blokkba ami 12V-os? Nem tudom hogy 634-esek között van-e 12V-os egyáltalán. Van egy 638-as TS -em is, az 12V-os. Ez számít valamit?
Van különbség a 6V-os és a 12V-os blokkba lévő főtengely között? Úgy értem hogy a 634-es 6V-os blokkom főtengelyét bele lehetne rakni másik blokkba ami 12V-os? Nem tudom hogy 634-esek között van-e 12V-os egyáltalán. Van egy 638-as TS -em is, az 12V-os.
Köszi a válaszokat, sikerült minden :)
"A forgórész nem olyan vészes,csak kocogtatni kell,és megindul."
Bele kell csavarni egy 8as hosszú csavart és szépen letolja magát a főtengelyről,nem kell kocogtatni kivan ez találva rendesen.
sorszám: 21664 (124479)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-27 14:32:06)
ezeket mégaz előtt kellett volna csinálni,mielőttnekiállsz szétszedni.
Persze így sem lehetetlen.
A fogaskerékhez célszerszám kell,a forgórészhez csak egy műanyag,vagy gumikalapács.
A fogaskerék kúpon illeszkedik,és nem tudod normálisan levenni úgy,hogy nincs célszerszámod hozzá,mertnem érdemes feszegetni,meg alátenni mindenféle holmit,ésúgy ütni-verni.A forgórész nem olyan vészes,csak kocogtatni kell,és megindul.
Köszi szerintem most már menni fog :)
Van még egy kis probléma.
Szétkaptam egy 634-es blokkot, de itt elakadtam. Hogy szedjem le a forgórészt a főtengelyről, és a másik oldalról a fogaskereket?
Többféle célszerszám és fényképek:
http://www.ocskavas.hu/image/index.php?Jawa%2FC%C3%A9lszersz%C3%A1mok
Ha van párszáz forintod és fél órád a dologra, itt a pontos rajz is:
http://www.ocskavas.hu/image/index.php?Jawa%2FC%C3%A9lszersz%C3%A1mok%2FJAWA+f%C5%91tengelykinyom%C3%B3.png
Köszi mindenkinek a választ. Próbálkozom.
Kb az 1800 as évek elején.
de csak saccolom. :-)
Ha nem akarsz csinálni,akkor az enyémet olcsón megkapod.
De csak jövő évben tudom odaadni,mert akkor megyek haza újra.
(két keréken természetesen) -Csak most kicsit más útvonalon,mint amerre kijöttem Angliába.
Addig meg kérsz egyet kölcsönbe,úgyis csak néhány perc az egész.
Na, így már csak kijön az a főtengely :)))
Fogsz egy darab vasat/zártszelvényt, szögvasat/, fúrsz rá két 8-as lyukat, hogy fel tudd csavarozni a blokk oldalára, a közepére meg egy 10-es furatot, amiben hosszú M10-es csavarral-ellenanyával (ha nem akarsz menetet fúrni) kinyomod a főtengelyt...a Szerelési leírásban benne van a gyári célszerszám képe.
Üdv!A lényeg,hogy a generátor helyére kell felcsavarozni,és a főtengelyt nyomja ki.Szerintem egy jó menetes orsó anyával, vagy akár nagyobb csavar megteszi.Amit fölcsavarozol (laposvas) legyen jó vastag! Ihletnek olvasd el a szakirodalmat.Úgy emlékszem onnan másoltam le én is az enyémet.Fecó
Köszi, és hogy csináljam?
Nem egy nagy ügy egyet összedobni...Üdv:Fecó
Nem egy nagy ügy egyet összedobni...Üdv:Fecó
Üdv.
Egy kis segítség kellene hogy vegyem ki a főtengelyt a blokkból ha nincs blokk széthúzóm? Előre is köszi
Igen? Mikor? -:)
sorszám: 21650 (124460)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-26 06:40:53)
időközben feltalálták a rugós alátétet....elég hatékony a csavar lazulással szemben.
Ok! Kösz a tippet! Nekem is sikerült menet közben elhagynom a csavart. A csomagtartóból szedtem ki egyet, amivel az út szélén pótoltam. Persze már sötétedett.
Jawa-s élmények -:)
Szerintem 20-as laposvasból csináld,hogy ne rezonáljon.Gyárilag 5-ös csavart adnak
hozzá,de én felfúrtam 6-os ra mert eltört a csavar.Jó a gyári hely,csak ne legyen előtte duda vagy ilyesmi,mert rontja a hűtését menet közben.
köszi a linket. Úgy látom, a tartólemez meg van hajlítva, hogy ráfeküdjön a vázra, ugye? Szerintetek jó lesz, ha egy 2 mm-es lemezből hajlítok egyet?
Eddig nekem is a régi trafók helyén volt, tudtok ennél jobb helyet? A váz is ott van kifúrva. Egyébként nekem a csehek kifelejtették a csomagból a tartót, nem adtak hozzá.
Mi lenne a legjobb elhelyezes? Nekem pont a hengerek folott all ahol a regi trafok is fel voltak szerelve...
Azt nem tudom,de figyelj oda,hogy legyen természetes hűtése a Vape trafónak.A meleg szokta hazavágni őket.
A kép linkjéből vedd ki a pontot (.) a szoci.motoros -ból így:
http://szocimotoros.hu/cikkek/jawagyarigyujtas/pic05.jpg
Helló!
Szerintetek lehet valahol Magyarországon vape gyújtáshoz gyári trafó tartót venni? Vagy nincs valakinek egy fényképe róla, hogy néz ez ki?
A tuning, fejlesztés rovatban lévő cikkben nem jönnek be a képek.
üdv.
...és így találták fel a röpsúlyos feszültség szabályzót :D
Esetleg ha a gyújtást is rákötöd akkor pedig fordulatszám korlátozód is lehet :)
sorszám: 21641 (124406)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-22 14:30:58)
helló!
velem ugyanilyen történt amikor még Jawa-m volt.Sokáig kerestem a bajt,mert a villamosság nem egyszerű dolog.
Már majdnem mindent kicseréltem,(fesszab,forgórész,relé,stb) amikor felötlött bennem a nagy dolog,mi van ha a generátor betegeskedik?Persze erre gondolna az ember utoljára.Mert a generátor vagy jó,vagy nem jó!Szóval inkább gondol az ember kisebb hibára,mintsem egy nagyobb,de egyszerűbben cserélhető drágább hibára.
A törtéet a következő.
mivel volt tartalék generátoris,azt is lecseréltem.
Megjavult a dolog!
eltűnt a hiba!
Már csak a kérdőjel maradt ott,akkor most mégis mi a baj vele?
alapjárat,minden ok,magasabb fordulat meg semmi töltés.
tehát a hibás alkatrész ugyan a kezemben volt,de nem tudtam mi a bibi vele.Persze nagy kérdezősködés,stb,meg egy csomó ajánlatkérés tekercselésre.
Aztán a dolog abbamaradt.
mivel a gép működött.Bíztam benne ami rajta van,nem romlik el.Így is volt.Állta a "frontot" rendesen.
Aztán nekiálltam elektromos gyújtásokat szerelni,és közben ahogy forgattam a kezemben a "rossz" generátort,(amikor törpöltem a dolgokon)megláttam a hibát.
A generátorba három darab szürke vezeték megy be,amelyek aztán mennek fel a feszültségszabályozóhoz.illetve van még egy sárga vezeték is.
ha jól emlékszem a sárga van bal oldalon,a szürkék pedig attól jobbra egymás mellett.
Szóval a legelső szürke vezeték amely tűzősaruval illeszkedett a generátorba valami oknál fogva a forrasztás megadta magát.(valószínűsítem,hogy egy korábbi alkalommal túlságosan jó kontaktot akartamcsinálni spray vel,és amikor a motor járt,ez az egész megmelegedett,és mivel a kontaktspray gyúlékony,ezért egy kisebb "tűz" keletkezhetett ott,amielégette nekem egyszerűen a forrasztásomat.Így a tűzősaru belső oldalán egyértelműen lehetett látni,a "cafogó" vezetéket,ami egyszer hozzáért egyszer nem ért hozzá a generátorhoz,és így nem adott töltést megfelelően.
Ez a generátorom azóta is megvan otthon,csupán egy forrasztás hiányzik róla,és valósznűsítem,hogy a későbbiekben tökéletesen fog majd működni.
Már ha lesz ezután Jawa-m.
remélem tudtam segíteni,és a hiba oka ismeglesz.
Üdv:Gyuri
ha valamikérdésed lenne még:horgasz78@citromail.hu
Üdv László
Részletes infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa lapon, ott megtalálod az email címet is.
Üdv: Gyula-bá
Gyula-bá és mibe kerül az a tranzisztoros gyújtás amit csak fel kel tenni a 634-es jawara és lehet menni vele?Üdv: László.
Eladók az alábbi alkatrészek jawa634-638-csepptankos 350-hez.
638 Hengerpár alapméretes,jó állapotú dugattyúval:10.000ft
638 Hengerfej:3500ft/db.
638 komplett váltó:10.000ft
638 komplett kuplung komplett:8000ft.
638 Blokköntvény párban:7000ft
638 Főtengely (középső csapágy cserére szorul(hajtókarok jók.):5000ft.
638 gyújtás forgórész:6000ft
638 Álló rész(új):4000ft.
638 Diódahíd:2500.
638 Blokk oldaldeklik 634-638:2000/db.
634 komplett kuplung:5000ft
634 komplett gyújtás:8000ft.
634 komplett karburátor:4000ft.
634 komplett váltó:7000ft.
634 hengerfej:2500ft/db
634-638 üzemanyagtank:4000ft
Twin sport tank:5000ft
638 hátsó lámpa:2000ft
638 első lámpa:3000ft.
hátsó sárvédő krómozott:3500ft.
oldalkocsishoz lábtartó pár:4000ft
hátsó lábtartó pár:2500ft
638 váz:5000ft
634-638 fehér ráfos gyári szép állapotú ülés:12000ft.
634-638 középsztender:3500ft
634-638 Hátsó lánckerék gyári jó állapotú:2000ft.
634-638Láncvédő lemez:1500ft
kormánykifli:
634-638 légszűrőház:3000ft
CSEPPTANKOS 350:kipufogók:szép krómozható állapotban,nem horpadtak,könyökkel:10000ft/pár.
középállvány:3500ft
Hátsó teleszkóp:5000ft/pár
váz:8000ft
Komplett eleje szép krómozással:12000ft
Kerék fékekkel tengellyel kompletten:5000ft/db
hátsó sárvédő:4000ft
Tank:5000ft
fesszabályzó (gyári) 3500ft.
Az alkatrészek átvehetők Albertirsán személyesen,vagy postai úton.
TeL:06209813916
motorsokk@citromail.hu
én sejtem a hiba okát.de épp mostkészülök azágyikóba.Holnapviszont,illetve amikor felkeltem,szívesen megírom a véleményem.
Ha égett szagot éreztél érdemes lenne megnézni a gerjesztőrelét. A jobb oldali dekli alatt találod, egy csavarral van felfogatva a ferde műanyag tartóhoz. A régieknek még le lehet pattintani a műanyag házát és megnézni a tekercset, az újaknak azt hiszem, már nem.
Hát megfogod és megmozgatod nem biztos hogy érezhető eredményt ad. Kéne szerezned egy mágnestalpas mérőórát, azzal meg lehet mérni a lógását.
A főtengely csapágyazását hogyan is tudom ellenőrizni?
jólenne ha nemkéne a motrot bontanom,nemsok humorom van hozzá...
http://horex.uw.hu/kepek/java2.jpg
http://horex.uw.hu/kepek/java.jpg
Átmérő kb. 78mm
Üdv. Urak
Van egy kipuf.végződésem
Azt mondják Java
Ha igen és valakinek kell emilezzen
Bp.V.ker
Ellenőrizd a főtengely csapágyazását, a generátor forgórész nem ér-e hozzá az állórészhez.
Üdv. Mindenkinek
Olvasókat, írásokat várok a JAWA-CZ tuning oldalon.
Címe: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=BMhWQYIEQj
Gyula-bá
Szevasztok!
Már rég nemirtam ide-mert a gépnek hál' istennek nagyonrég nemvolt baja,de most valami influenza kerülgeti... kéne egykis segitség...
Az egész lengyelországban kezdődött amikor is a jól felpakolt motor(két személy alatt) dombnak felfele lefulladt!- Folyamatosan elgyengült,csörgött-zörgött valami a motorban majd kb.2000 fordulat környékén bevillogott a töltés kontroll égő és megállt a gép ,ja az égett szagot még nemis említettem!
Utána hagytuk kicsit hülni majd meglepő módon beindult-bár eléggé fuladt az elején ,de végülis gond nélkül megtett 250 km-t!
Most is kicsit zörög valami benne ,de nemtünik vészesnek!Ma 3ason kicsit jobban meghúzattam mint szoktam és kb 4000 fordulat felett elkezd villogni a töltés kontroll égő! Mi lehet a bibi?
A motorban 4000 km van,teljesen fel volt újítva!
Röviden ennyi! Aki tud kérem segitsen
Érdekes kérdés ez a hang. Az eredeti 21 000 Km futott hengereimet lecserétem, felfurt hengerre és új dugóra. A utángyártott dugók könyebbek mint a régiek,tügörgöt kosarasat tettem bele, a motor bivaj erőslett, de csőrög . Jóval hagosabban jár mint régen,igaz a járatás valamit segíthet raja ,de hangosabb lett. Mindent megmértem becsületesen semmi nem lóg.
Értelek. Nekem akkor jön elő a hang, mikor bemelegszik. Egyébként én is fel akarom újítani, de csak azért, mert tömítést akarok cserélni középen, utána viszont 300 évig nem kívánom széthúzni.
Ahhoz képest, mint ahogyan a múlt heti 100 km es túra előtt pöfögött. Akkor nagyon szép hangja volt. Most erőteljesen a főtengely felől hallani. Alapjáraton nem, de 2000 res fordulat felett borzalmas a hangja. S ma akárhányszor próbáltam hidegen indítani, szépen röffen 3 szivató után:) Köszönöm mindenkinek aki segített!!! Jah meg előbb utóbb ugyis fel akartam újítani a blokkját, mielőtt az oldalkocsit rákötöm, legyen rendben maga a motor.
Mihez képest csörög. Nekem két éve is csörgött már. Azóta mentem vele majd 9 ezer kilométert és cseréltem egy láncot, meg kétszer kuplungbovdent. Addig jó, míg csak tankolni kell...:))
Jah, mostmár erőteljesen nekiesek a blokknak felújítani. Eddig nem volt baja, múlt heti 2 személyes 100 km es túra után valami elfáradt benne, mert borzalmasan csattog, csörög azóta... szerintem a főtengelycsapágy lessz.
szivatoval alltalaban jobban porognek a vasak. :D jo hallani, hogy sikerrel jartal! Uj gyertya csodakra kepes! :D
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|