hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 27. péntek 
János

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás

Összesen: 543 oldal

Tibi2T
válasz erre | email2010-09-28 10:56:44
A 634 főtengelye nem passzol a 638 blokkba, sok ponton eltér, de nem lehetetlen beépiteni.
sorszám: 21670 (124491)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-27 20:08:44)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-09-27 21:16:34
A 638 és a 634 főtengelye nem egyforma (a középső rész) méretű.

Üdv: Gyula-bá
sorszám: 21669 (124486)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-27 20:08:44)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-09-27 20:46:26
Ööööö az rémlik, hogy a generátor miatt a 638-as tengelyvége más. Volt itt róla szó korábban, próbálj visszakeresni.
sorszám: 21668 (124485)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-27 20:08:44)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-09-27 20:08:44
Van különbség a 6V-os és a 12V-os blokkba lévő főtengely között? Úgy értem hogy a 634-es 6V-os blokkom főtengelyét bele lehetne rakni másik blokkba ami 12V-os? Nem tudom hogy 634-esek között van-e 12V-os egyáltalán. Van egy 638-as TS -em is, az 12V-os. Ez számít valamit?
sorszám: 21667 (124483)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-09-27 20:08:29
Van különbség a 6V-os és a 12V-os blokkba lévő főtengely között? Úgy értem hogy a 634-es 6V-os blokkom főtengelyét bele lehetne rakni másik blokkba ami 12V-os? Nem tudom hogy 634-esek között van-e 12V-os egyáltalán. Van egy 638-as TS -em is, az 12V-os.
sorszám: 21666 (124482)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-09-27 19:41:46
Köszi a válaszokat, sikerült minden :)
sorszám: 21665 (124481)
(előzmény: Ze78, 2010-09-27 16:36:56)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-27 16:36:56
"A forgórész nem olyan vészes,csak kocogtatni kell,és megindul."

Bele kell csavarni egy 8as hosszú csavart és szépen letolja magát a főtengelyről,nem kell kocogtatni kivan ez találva rendesen.
sorszám: 21664 (124479)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-27 14:32:06)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-27 14:32:06
ezeket mégaz előtt kellett volna csinálni,mielőttnekiállsz szétszedni.
Persze így sem lehetetlen.
A fogaskerékhez célszerszám kell,a forgórészhez csak egy műanyag,vagy gumikalapács.
A fogaskerék kúpon illeszkedik,és nem tudod normálisan levenni úgy,hogy nincs célszerszámod hozzá,mertnem érdemes feszegetni,meg alátenni mindenféle holmit,ésúgy ütni-verni.A forgórész nem olyan vészes,csak kocogtatni kell,és megindul.
sorszám: 21663 (124478)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-27 14:23:46)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-09-27 14:23:46
Köszi szerintem most már menni fog :)
Van még egy kis probléma.
Szétkaptam egy 634-es blokkot, de itt elakadtam. Hogy szedjem le a forgórészt a főtengelyről, és a másik oldalról a fogaskereket?
sorszám: 21662 (124477)
(előzmény: R.A., 2010-09-26 21:56:03)

 
 
R.A.
válasz erre | email2010-09-26 21:56:03
Többféle célszerszám és fényképek:

http://www.ocskavas.hu/image/index.php?Jawa%2FC%C3%A9lszersz%C3%A1mok

Ha van párszáz forintod és fél órád a dologra, itt a pontos rajz is:

http://www.ocskavas.hu/image/index.php?Jawa%2FC%C3%A9lszersz%C3%A1mok%2FJAWA+f%C5%91tengelykinyom%C3%B3.png
sorszám: 21661 (124474)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-26 14:54:11)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-09-26 19:00:56
Köszi mindenkinek a választ. Próbálkozom.
sorszám: 21660 (124472)
(előzmény: Lally, 2010-09-26 17:08:03)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-26 17:32:57
Kb az 1800 as évek elején.
de csak saccolom. :-)
sorszám: 21659 (124471)
(előzmény: Hurka, 2010-09-26 11:13:43)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-26 17:32:08
Ha nem akarsz csinálni,akkor az enyémet olcsón megkapod.
De csak jövő évben tudom odaadni,mert akkor megyek haza újra.
(két keréken természetesen) -Csak most kicsit más útvonalon,mint amerre kijöttem Angliába.

Addig meg kérsz egyet kölcsönbe,úgyis csak néhány perc az egész.
sorszám: 21658 (124470)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-26 14:54:11)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-09-26 17:09:17
Na, így már csak kijön az a főtengely :)))
sorszám: 21657 (124468)

 
 
Lally
válasz erre | email2010-09-26 17:08:03
Fogsz egy darab vasat/zártszelvényt, szögvasat/, fúrsz rá két 8-as lyukat, hogy fel tudd csavarozni a blokk oldalára, a közepére meg egy 10-es furatot, amiben hosszú M10-es csavarral-ellenanyával (ha nem akarsz menetet fúrni) kinyomod a főtengelyt...a Szerelési leírásban benne van a gyári célszerszám képe.
sorszám: 21656 (124467)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-26 14:54:11)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2010-09-26 17:07:30
Üdv!A lényeg,hogy a generátor helyére kell felcsavarozni,és a főtengelyt nyomja ki.Szerintem egy jó menetes orsó anyával, vagy akár nagyobb csavar megteszi.Amit fölcsavarozol (laposvas) legyen jó vastag! Ihletnek olvasd el a szakirodalmat.Úgy emlékszem onnan másoltam le én is az enyémet.Fecó
sorszám: 21655 (124466)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-26 14:54:11)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-09-26 14:54:11
Köszi, és hogy csináljam?
sorszám: 21654 (124465)
(előzmény: erdeifeco, 2010-09-26 12:29:56)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2010-09-26 12:29:56
Nem egy nagy ügy egyet összedobni...Üdv:Fecó
sorszám: 21653 (124463)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-26 12:12:01)

 
 
erdeifeco
válasz erre | email2010-09-26 12:29:31
Nem egy nagy ügy egyet összedobni...Üdv:Fecó
sorszám: 21652 (124462)
(előzmény: ThomasPeet, 2010-09-26 12:12:01)

 
 
ThomasPeet
válasz erre | email2010-09-26 12:12:01
Üdv.
Egy kis segítség kellene hogy vegyem ki a főtengelyt a blokkból ha nincs blokk széthúzóm? Előre is köszi
sorszám: 21651 (124461)

 
 
Hurka
válasz erre | email2010-09-26 11:13:43
Igen? Mikor? -:)
sorszám: 21650 (124460)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-26 06:40:53)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-26 06:40:53
időközben feltalálták a rugós alátétet....elég hatékony a csavar lazulással szemben.
sorszám: 21649 (124458)
(előzmény: Hurka, 2010-09-25 18:59:15)

 
 
Hurka
válasz erre | email2010-09-25 18:59:15
Ok! Kösz a tippet! Nekem is sikerült menet közben elhagynom a csavart. A csomagtartóból szedtem ki egyet, amivel az út szélén pótoltam. Persze már sötétedett.
Jawa-s élmények -:)
sorszám: 21648 (124456)
(előzmény: furfarag, 2010-09-24 20:46:20)

 
 
furfarag
válasz erre | email2010-09-24 20:46:20
Szerintem 20-as laposvasból csináld,hogy ne rezonáljon.Gyárilag 5-ös csavart adnak
hozzá,de én felfúrtam 6-os ra mert eltört a csavar.Jó a gyári hely,csak ne legyen előtte duda vagy ilyesmi,mert rontja a hűtését menet közben.
sorszám: 21647 (124449)

 
 
Hurka
válasz erre | email2010-09-23 21:13:44
köszi a linket. Úgy látom, a tartólemez meg van hajlítva, hogy ráfeküdjön a vázra, ugye? Szerintetek jó lesz, ha egy 2 mm-es lemezből hajlítok egyet?
Eddig nekem is a régi trafók helyén volt, tudtok ennél jobb helyet? A váz is ott van kifúrva. Egyébként nekem a csehek kifelejtették a csomagból a tartót, nem adtak hozzá.
sorszám: 21646 (124430)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-23 14:31:30
Mi lenne a legjobb elhelyezes? Nekem pont a hengerek folott all ahol a regi trafok is fel voltak szerelve...
sorszám: 21645 (124422)

 
 
furfarag
válasz erre | email2010-09-23 11:34:45
Azt nem tudom,de figyelj oda,hogy legyen természetes hűtése a Vape trafónak.A meleg szokta hazavágni őket.
sorszám: 21644 (124418)
(előzmény: Hurka, 2010-09-22 21:18:56)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-22 21:24:26
A kép linkjéből vedd ki a pontot (.) a szoci.motoros -ból így:
http://szocimotoros.hu/cikkek/jawagyarigyujtas/pic05.jpg
sorszám: 21643 (124412)
(előzmény: Hurka, 2010-09-22 21:18:56)

 
 
Hurka
válasz erre | email2010-09-22 21:18:56
Helló!

Szerintetek lehet valahol Magyarországon vape gyújtáshoz gyári trafó tartót venni? Vagy nincs valakinek egy fényképe róla, hogy néz ez ki?
A tuning, fejlesztés rovatban lévő cikkben nem jönnek be a képek.

üdv.
sorszám: 21642 (124411)

 
 
Keri
válasz erre | email2010-09-22 14:46:23
...és így találták fel a röpsúlyos feszültség szabályzót :D
Esetleg ha a gyújtást is rákötöd akkor pedig fordulatszám korlátozód is lehet :)
sorszám: 21641 (124406)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2010-09-22 14:30:58)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-22 14:30:58
helló!

velem ugyanilyen történt amikor még Jawa-m volt.Sokáig kerestem a bajt,mert a villamosság nem egyszerű dolog.
Már majdnem mindent kicseréltem,(fesszab,forgórész,relé,stb) amikor felötlött bennem a nagy dolog,mi van ha a generátor betegeskedik?Persze erre gondolna az ember utoljára.Mert a generátor vagy jó,vagy nem jó!Szóval inkább gondol az ember kisebb hibára,mintsem egy nagyobb,de egyszerűbben cserélhető drágább hibára.
A törtéet a következő.
mivel volt tartalék generátoris,azt is lecseréltem.
Megjavult a dolog!
eltűnt a hiba!
Már csak a kérdőjel maradt ott,akkor most mégis mi a baj vele?
alapjárat,minden ok,magasabb fordulat meg semmi töltés.
tehát a hibás alkatrész ugyan a kezemben volt,de nem tudtam mi a bibi vele.Persze nagy kérdezősködés,stb,meg egy csomó ajánlatkérés tekercselésre.
Aztán a dolog abbamaradt.
mivel a gép működött.Bíztam benne ami rajta van,nem romlik el.Így is volt.Állta a "frontot" rendesen.
Aztán nekiálltam elektromos gyújtásokat szerelni,és közben ahogy forgattam a kezemben a "rossz" generátort,(amikor törpöltem a dolgokon)megláttam a hibát.
A generátorba három darab szürke vezeték megy be,amelyek aztán mennek fel a feszültségszabályozóhoz.illetve van még egy sárga vezeték is.
ha jól emlékszem a sárga van bal oldalon,a szürkék pedig attól jobbra egymás mellett.
Szóval a legelső szürke vezeték amely tűzősaruval illeszkedett a generátorba valami oknál fogva a forrasztás megadta magát.(valószínűsítem,hogy egy korábbi alkalommal túlságosan jó kontaktot akartamcsinálni spray vel,és amikor a motor járt,ez az egész megmelegedett,és mivel a kontaktspray gyúlékony,ezért egy kisebb "tűz" keletkezhetett ott,amielégette nekem egyszerűen a forrasztásomat.Így a tűzősaru belső oldalán egyértelműen lehetett látni,a "cafogó" vezetéket,ami egyszer hozzáért egyszer nem ért hozzá a generátorhoz,és így nem adott töltést megfelelően.
Ez a generátorom azóta is megvan otthon,csupán egy forrasztás hiányzik róla,és valósznűsítem,hogy a későbbiekben tökéletesen fog majd működni.
Már ha lesz ezután Jawa-m.
remélem tudtam segíteni,és a hiba oka ismeglesz.
Üdv:Gyuri

ha valamikérdésed lenne még:horgasz78@citromail.hu
sorszám: 21640 (124405)
(előzmény: Jawa mocis, 2010-09-20 21:50:57)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-09-22 13:05:10
Üdv László
Részletes infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa lapon, ott megtalálod az email címet is.
Üdv: Gyula-bá
sorszám: 21639 (124402)
(előzmény: csöves, 2010-09-22 11:50:10)

 
 
csöves
válasz erre | email2010-09-22 11:50:10
Gyula-bá és mibe kerül az a tranzisztoros gyújtás amit csak fel kel tenni a 634-es jawara és lehet menni vele?Üdv: László.
sorszám: 21638 (124401)
(elözmény: hzoltaan, 2010-09-16 11:38:15)

 
 
Szumó
válasz erre | email2010-09-22 08:29:02
Eladók az alábbi alkatrészek jawa634-638-csepptankos 350-hez.

638 Hengerpár alapméretes,jó állapotú dugattyúval:10.000ft
638 Hengerfej:3500ft/db.
638 komplett váltó:10.000ft
638 komplett kuplung komplett:8000ft.
638 Blokköntvény párban:7000ft
638 Főtengely (középső csapágy cserére szorul(hajtókarok jók.):5000ft.
638 gyújtás forgórész:6000ft
638 Álló rész(új):4000ft.
638 Diódahíd:2500.
638 Blokk oldaldeklik 634-638:2000/db.
634 komplett kuplung:5000ft
634 komplett gyújtás:8000ft.
634 komplett karburátor:4000ft.
634 komplett váltó:7000ft.
634 hengerfej:2500ft/db
634-638 üzemanyagtank:4000ft
Twin sport tank:5000ft
638 hátsó lámpa:2000ft
638 első lámpa:3000ft.
hátsó sárvédő krómozott:3500ft.
oldalkocsishoz lábtartó pár:4000ft
hátsó lábtartó pár:2500ft
638 váz:5000ft
634-638 fehér ráfos gyári szép állapotú ülés:12000ft.
634-638 középsztender:3500ft
634-638 Hátsó lánckerék gyári jó állapotú:2000ft.
634-638Láncvédő lemez:1500ft
kormánykifli:
634-638 légszűrőház:3000ft
CSEPPTANKOS 350:kipufogók:szép krómozható állapotban,nem horpadtak,könyökkel:10000ft/pár.
középállvány:3500ft
Hátsó teleszkóp:5000ft/pár
váz:8000ft
Komplett eleje szép krómozással:12000ft
Kerék fékekkel tengellyel kompletten:5000ft/db
hátsó sárvédő:4000ft
Tank:5000ft
fesszabályzó (gyári) 3500ft.

Az alkatrészek átvehetők Albertirsán személyesen,vagy postai úton.

TeL:06209813916
motorsokk@citromail.hu





sorszám: 21637 (124397)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2010-09-22 04:34:21
én sejtem a hiba okát.de épp mostkészülök azágyikóba.Holnapviszont,illetve amikor felkeltem,szívesen megírom a véleményem.
sorszám: 21636 (124395)
(előzmény: Jawa mocis, 2010-09-20 21:50:57)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-21 20:05:14
Ha égett szagot éreztél érdemes lenne megnézni a gerjesztőrelét. A jobb oldali dekli alatt találod, egy csavarral van felfogatva a ferde műanyag tartóhoz. A régieknek még le lehet pattintani a műanyag házát és megnézni a tekercset, az újaknak azt hiszem, már nem.
sorszám: 21635 (124391)
(előzmény: Jawa mocis, 2010-09-20 21:50:57)

 
 
Powerarc
válasz erre | email2010-09-21 19:52:18
Hát megfogod és megmozgatod nem biztos hogy érezhető eredményt ad. Kéne szerezned egy mágnestalpas mérőórát, azzal meg lehet mérni a lógását.
sorszám: 21634 (124390)
(előzmény: Jawa mocis, 2010-09-21 19:02:08)

 
 
Jawa mocis
válasz erre | email2010-09-21 19:02:08
A főtengely csapágyazását hogyan is tudom ellenőrizni?
jólenne ha nemkéne a motrot bontanom,nemsok humorom van hozzá...
sorszám: 21633 (124386)
(előzmény: Tibi2T, 2010-09-21 15:17:34)

 
 
horex
válasz erre | email2010-09-21 18:02:33
http://horex.uw.hu/kepek/java2.jpg

http://horex.uw.hu/kepek/java.jpg
Átmérő kb. 78mm
sorszám: 21632 (124384)
(előzmény: horex, 2010-09-21 17:59:52)

 
 
horex
válasz erre | email2010-09-21 17:59:52
Üdv. Urak
Van egy kipuf.végződésem
Azt mondják Java
Ha igen és valakinek kell emilezzen
Bp.V.ker
sorszám: 21631 (124383)

 
 
Tibi2T
válasz erre | email2010-09-21 15:17:34
Ellenőrizd a főtengely csapágyazását, a generátor forgórész nem ér-e hozzá az állórészhez.
sorszám: 21630 (124382)
(előzmény: Jawa mocis, 2010-09-20 21:53:08)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2010-09-20 22:32:51
Üdv. Mindenkinek
Olvasókat, írásokat várok a JAWA-CZ tuning oldalon.
Címe: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=BMhWQYIEQj

Gyula-bá
sorszám: 21629 (124375)
(előzmény: Jawa mocis, 2010-09-20 21:53:08)

 
 
Jawa mocis
válasz erre | email2010-09-20 21:53:08
jawa 350 639
sorszám: 21628 (124373)

 
 
Jawa mocis
válasz erre | email2010-09-20 21:50:57
Szevasztok!
Már rég nemirtam ide-mert a gépnek hál' istennek nagyonrég nemvolt baja,de most valami influenza kerülgeti... kéne egykis segitség...
Az egész lengyelországban kezdődött amikor is a jól felpakolt motor(két személy alatt) dombnak felfele lefulladt!- Folyamatosan elgyengült,csörgött-zörgött valami a motorban majd kb.2000 fordulat környékén bevillogott a töltés kontroll égő és megállt a gép ,ja az égett szagot még nemis említettem!
Utána hagytuk kicsit hülni majd meglepő módon beindult-bár eléggé fuladt az elején ,de végülis gond nélkül megtett 250 km-t!
Most is kicsit zörög valami benne ,de nemtünik vészesnek!Ma 3ason kicsit jobban meghúzattam mint szoktam és kb 4000 fordulat felett elkezd villogni a töltés kontroll égő! Mi lehet a bibi?
A motorban 4000 km van,teljesen fel volt újítva!
Röviden ennyi! Aki tud kérem segitsen
sorszám: 21627 (124372)

 
 
Ze78
válasz erre | email2010-09-20 21:04:14
Érdekes kérdés ez a hang. Az eredeti 21 000 Km futott hengereimet lecserétem, felfurt hengerre és új dugóra. A utángyártott dugók könyebbek mint a régiek,tügörgöt kosarasat tettem bele, a motor bivaj erőslett, de csőrög . Jóval hagosabban jár mint régen,igaz a járatás valamit segíthet raja ,de hangosabb lett. Mindent megmértem becsületesen semmi nem lóg.
sorszám: 21626 (124369)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-20 19:58:27)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-20 19:58:27
Értelek. Nekem akkor jön elő a hang, mikor bemelegszik. Egyébként én is fel akarom újítani, de csak azért, mert tömítést akarok cserélni középen, utána viszont 300 évig nem kívánom széthúzni.
sorszám: 21625 (124367)
(előzmény: Szabbensz, 2010-09-20 19:49:13)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2010-09-20 19:49:13
Ahhoz képest, mint ahogyan a múlt heti 100 km es túra előtt pöfögött. Akkor nagyon szép hangja volt. Most erőteljesen a főtengely felől hallani. Alapjáraton nem, de 2000 res fordulat felett borzalmas a hangja. S ma akárhányszor próbáltam hidegen indítani, szépen röffen 3 szivató után:) Köszönöm mindenkinek aki segített!!! Jah meg előbb utóbb ugyis fel akartam újítani a blokkját, mielőtt az oldalkocsit rákötöm, legyen rendben maga a motor.
sorszám: 21624 (124366)
(előzmény: Miklósbácsi, 2010-09-20 19:16:28)

 
 
Miklósbácsi
válasz erre | email2010-09-20 19:16:28
Mihez képest csörög. Nekem két éve is csörgött már. Azóta mentem vele majd 9 ezer kilométert és cseréltem egy láncot, meg kétszer kuplungbovdent. Addig jó, míg csak tankolni kell...:))
sorszám: 21623 (124365)
(előzmény: Szabbensz, 2010-09-20 15:09:19)

 
 
Szabbensz
válasz erre | email2010-09-20 15:09:19
Jah, mostmár erőteljesen nekiesek a blokknak felújítani. Eddig nem volt baja, múlt heti 2 személyes 100 km es túra után valami elfáradt benne, mert borzalmasan csattog, csörög azóta... szerintem a főtengelycsapágy lessz.
sorszám: 21622 (124362)
(előzmény: hzoltaan, 2010-09-20 14:48:29)

 
 
hzoltaan
válasz erre | email2010-09-20 14:48:29
szivatoval alltalaban jobban porognek a vasak. :D jo hallani, hogy sikerrel jartal! Uj gyertya csodakra kepes! :D
sorszám: 21621 (124361)

 
  Összesen: 543 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu