:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A megelőző 5 hozzászólással kapcsolatban abban egyet érünk, hogy a 2 és 4 üteműek különböző előgyújtási karakterisztikával rendelkeznek. Azzal is tisztában vagyok, hogy a kétüteműek karakterisztikája (visszahajló) is függ a töltéstől (a fojtószelep állás közelítőleg jellemi), ami a valós estben, a kettő redőjeként az ábrákon látható jellegű görbét eredményez.
A Vape-val kapcsolatban viszont nem erről van szó, ugyanis a töltést (terhelést) nem érzékeli csak a fordulatszámot. Ezért úgy kellene működnie mint a Trabi szabályozó vagyis alacsony fordulatszámról indulva folyamatosan növelni az előgyújtást (kb a max nyomaték fordulatszámáig) majd onnantól állandó értéken tartani (esetleg csökkenteni)gondolva a terhelés szerepére is. Ezzel szemben amiről a kérdés szólt: miért csökkenti folyamatosan a Vape az 1500-6000 f/min tartományban az előgyújtást? A válasz most sem tudom.
Hát igen, erősen motorfüggő a karakterisztika, de az egyértelműen látszik, hogy nem úgy működik mint a 4T esetén.
Jawahoz nem értek, meg nincs is róla semmim, de 2hengeres 2T van itt:
http://img286.imageshack.us/img286/8894/hpi20062curvesbx7.gif
Vagy itt:
http://www.imfsoft.com/software/products/ignition-control/advance-curve.png
Mint látható a használható tartományban, 2e és 6e között nem sok minden történik, azután egyre kisebb előgyújtás kell.
Hirtelen ezt találtam:
http://frmpic.sportmotor.hu/p/373/297901/1
2T motorok esetén visszahajló karakterisztikájú az előgyújtás görbe.
Eleinte növelni kell a fordulatszámmal együtt, aztán csökkenni kezd, amíg be nem áll egy fix szögértékre.
Ezért sem annyira lényeges az előgyújtás szabályzás.
Persze nem árt ha van.
Ez négyüteműnél igaz, ott is csak körülbelül, mert a terhelés is belejátszik.
Lásd a Lada egyszerre röpsúlyos és vákumos állítóját.
Kétüteműnél más a helyzet!
Hacsak nem extrém fordulatszámorról van szó (az 5-6000 f/min nem ilyen)az elgyújtás értékének a fordulatszám (nem a fojtószelep állás)függvényében igenis nőnie kell (lásd pl. Trabi röpsúlyos szabályozó). Az előgyújtás szögét a fordulatszám függvényében ábrázolva egy enyhén domború, folyamatosan "emelkedő" görbét kapunk.
Egy jó minőségű megszakítóhoz 5000 km-ig nem kell/kellett nyúlnom.Ellenőrizgettem, 2000-enként kopott két tizedet az előgyújtás. Tiszta Doxa.
Sok nyűgös dolgot olvastam a Vape gyújtásról itt is, meg a Jawa fórumon is. Ezért is drágállom. Akkor már Trabi, vagy Gyula-bá féle megoldás.
Novelni kell. A keverek egesehez mindig ugyan annyi ido kell de a megnovekedett dugattyusebesseg miatt a dugattyu mar lefele menne (holtponton tul) ha a gyujtas idopontja nem valtozna, illetve kissebb lenne. Gyorsabban er fel a felso holtpontba a dugattyu, igy az elogyujtasnak nagyobbnak kell lennie 5000-es fordulaton, mint 1000-en.
http://www.socalsacc.com/Ignition%20Timing.htm
Akkor a Trabanton miért növeli a röpsúlyos bütyök?
Tudtommal a fordulatszám növelésekor csökkenteni kell az előgyújtást. A tapasztalataim is ezt mutatják.
Tovább gondolkodtam a Vape furcsa tulajdonságán, hogy a fordulatszám növekedésével 4 fokos (kb. 1mm-nek felel meg)előgyújtás csökkenést, (és nem növelést ahogy lennie kellene) produkál. Nem találtam megoldást, hacsak nem az, hogy kispórolták a vezérlésből a nullátmenet kapcsolót. Kíváncsi lennék a véleményetekre.
Eroben semmi kulombseget nem fogsz erezni, talan majd erezni velsz valamit. Nekem azert van, mert a motort ezzel vettem, ha nem lenne benne, akkor egy sima tranzisztoros gyujtas lenne benne amit hazilag epitek. A Jawanal az egy nagy segitseg, hogy nem kell 600km-enkent beallitani, illetve stabilabban, konnyebben indul. A normal hasznalat mellett, ugysem hajtod maximumon a motort, ez nem repulogep. Az ero kb 20-50%-aval kozlekedsz az uton, ettol tobbet csak ritkan-ritkan hasznalsz. (itt jon be a nagy autok problemaja, cipelni kell a nagy erohoz tarsulo vasat akkor is, amikor a dugoban 20LE-vel elmenne)
Gondolom nem két fillérbe kerül a cucc, megéri ár/érték arányban? Hogy erősebb tőle az oké, de számszerűleg mennyivel fogyaszt kevesebbet, mi a megtérülése?
Nem akarlak lebeszélni róla, de egy kétütemű motorkerékpáron ha van egy stabil megbízható gyújtás, szerintem az bőven elég. Próbálj ki egy motort amiben benne van (Jawa), hasonlítsd a tiédhez és érezd meg hogy erőben mi a különbség.
Ok! De miért? Haveromnak tök jól műxik az mzéjébe és erősebb a gépe, meg kevesebbet hörpöl! Én is díjaznám, ha tudná ezeket a gépem!
Mégha jó is a VAPE-hoz, szerintem erre ne költsd a pénzed.:)
Hogy érdekesebb legyen a dolog a Vape kb. 1500 és 6000fod/min között 4 fokkal csökkenti az előgyújtást lásd: http://szocimotoros.hu/cikkek/jawagyarigyujtas/pic07.jpg
Akkor ezt beneztem, Szoval tennem kellene valami jeleket a fotengelyre es a generatorhazra, aztan strobival lehet nezegetni. Jol van. Otletek a jelolesre?
A leírtakból az következik, hogy a Vape induktív jeladót használ(nem Hall kapcsolót)ami lehetetlenné teszi a statikus (mérőóra)beállítást, ebben az esetben csak olyan sztroboszkóp jöhet számításba amelyik a bemenő jelet a gyújtó kábelről kapja.
Sziasztok! Valaki mondja már meg nekem, h az igc jó e a vape gyújtáshoz?? Mert venni szeretnék igc-ét a motoromhoz! Köszi!
Hello,
a kocsimnál a gyújtás stroboszkóppal állította a szerelőm, szerintem Vapenél is működik. Hol és mennyiért vetted a technikát? Ill milyen a típusa? Engem is érdekelne.
Akkor gondolom keszitenunk kellene egy kis LED-es cuccot, ami ki-be kapcsolgatja a ledet amikor a Hall elem kapcsol. Nem lehet tul bonyolult. Van valakinek egy kapcsolasi rajza a VAPE-rol?
Tehát a menet (elvileg) magában a teleszkópszárban van? Akkor érdekes, hogy miért nem tudom kihúzni a csavart...?
Nem fog menni vape gyújtásnál a mérőórázás, tolómérőzés...
Nem tudom miért, de olyan konstrukció, hogy lassan, óvatosan tekerve a főtengelyt, nem ad szikrát, csak lendületből.
Próbáltam én is mérni rajta előgyújtást, esélytelen.
sorszám: 21697 (124558)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-10-01 10:25:07)
Ennek menetfúrás lesz a vége.
Sziasztok!
Volna egy problémám: az egyik első teleszkópom a 634-es Jawamban engedi az olajat, de az alsó (leeresztő, vagy nem tudom milyen) csavarnál. A csavar csak lóg, próbáltam meghúzni, de csak forog. Ahogy a teleszkópot a tetejét lefogva összenyomom - széthúzom, a csavart felszívja, kitolja. Még nem szedtem szét, szeretném tudni, hogy kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
Előre is köszönöm!
Krisztián
Én is ezt mondom. Millió egy oka lehet, minimális tömítetlenség, nem egyforma kopások, gyújtás satöbbi. Nem érdemes lovagolni rajta. Soha nem lesz két egyforma henger... csak ahol közösítve vannak a kipufogók, ott nem tűnik fel annyira.
Akkor érdemes először kezdeni az előgyújtás megmérésével. Indikátoróra a legpontosabb erre a célra. Esetleg tolómérő, ebből is jobb a digitális mert akkor ki lehet nullázni és akkor tényleges elmmozdulást mutat attól az értéktől ahol lenulláztad, én így szoktam mérni az enyémen. 180fokra van fokolva a főtengely akkor nincs gond de ez nem minden estben fordul elő. Ekkor már jön a hiba is. Trabi gyújtás ennyivel komolyabb mert azon a hall ic a mágnestől való mozgatással lehet állítani a különbséget.
Hm. A gyujtasom Vape, ami ugye magan hordozza azt, hogy nem tuti, hogy mindket henger pont akkor gyujt amikor mikrometerrel belove kellene. A ket kipuf is lehet eltero, ki tudja. Valaki egyszer szetszedte oket es kicsit megtorve felfele van osszehegesztve. Akar a furulya is lehet eltero.
Szet kellene szednem meg kipucolnom a kipufogokat, osszehasonlitanom oket, letomiteni rendesen, aztan akkor mar csak n-1 dolog lenne kerdeses. De teny, indul, megy, egy hat allas utan is elfogadhato rugdosas utan mar rofog. :D
Egyetértünk. A porlasztó csak egy ötlet a sok lehetőség közül.
Kipufogó és gyújtás/gyertya is okozhatja.
Az asszimetria rendben is van, amit n+1 dolog okozhat, a porlasztón kívül.
igen, szinkronban van, az esetleges asszimetriát leszámolva :) mert ugye jelen helyzetben világos, hogy valamiféle asszimetria okozza a henngerek eltérő működését.
Rosszul gondolod mert a Jawa egyetlen egy porlasztója önmagával mindig "szinkronban" van.
Bolcselet! :D
gondolom, ha nem 1:30-al hasznalnam, nem lenne olyan fustos, bar bemelegedve igy is csak kover gaznal tolja a keket. :D
Több hengeres 4T motorok is füstölhetnek ha nincs szinkonban a karburátor sor.
De ezen felül egyenetlen alapjáratot, és nagyobb fogyasztást okoz.
Jawan nem tudom mit okoz, de gyanítom hasonlókat.
Valaki mondta nekem, hogy ha a szivócsatornákba nem egyenletes az áramlás akkor lehet olyan hogy az egyik henger kicsit többet kap.
De ha az egyik kipufogó erősebben folyt akkor is lehet ilyen.
Nem emlékszem hogy van Jawan, de szerintem ha lehet cseréld meg a kipufogókat.
Nem akarok nagy nepi igazsagoszto lenni, de ha szepek a gyertyak, jol megy, jol fogyaszt, minden szep, akkor a fustje az legyen a mogotted kozlekedo problemaja! :)
Avagy ne nezegessed, hasznaljad!
meg mindig egy rejtely szamomra, hogy miert a jobb kipuffom fustol jobban (a balbol szinte nem is latni fustot)
A vas megy, indul szepen, gyertyak ujak, es azonosan barnak. Vape gyujtasom van. Honnan szedne olajat?? Miert fustol? :D Lehet, hogy le kellene cserelnem a dobokat? :D
http://www.youtube.com/watch?v=8LiACwu4ZWQ&feature=related
-25 indítás
Oldalkocsival pont fordítva működik, a jobb henger 10-15 fokkal hidegebb. Oldalkocsit nélkül tényleg a bal volt a hidegebb. Utánna olvasva a dolgoknak 120-130 fok lehet a henger felső részén a hűtőborda, Mz nél és simsonnál ezt olvastam a neten. A Jawa pedig mindig kicsit melegebben üzemelt nekem mindig mint az ETZ.
igazad van!Bocsánat az esetleges félrevezetésért!Már régen volt Jawa-m.Erre nem emlékeztem.Pedig néhányszor én is csináltam.Ésmég nincs kizárva,hogy a jövőben nem fogom.
Szerintem azt mérd meg, hogy oldalkocsis használatnál mekkora eltérés van a 2 henger között. Általában szóló használatban is hamarabb elhasználódik a jobb oldali henger és hajtókar. Egyesek szerint a jó állapotú szimering mellett is beszivott kevés fals levegő miatt erősebb, és szegényebb keveréket kap, mások szerint a bal henger a szembejövő forgalom miatt folyamatosan hűvösebben üzemel.
Szoci kétüteműkön maximum 120-130 fokot mértem eddig a hengerfejen hőgombás hőmérővel mivel a hőgombát hozzászoritva sosem veszi át teljesen a hőmérsékletet, a mérésed teljesen rendben van. A henger-hengerfej kb. 60:40 százalék eloszlásban vannak hővel terhelve kétüteműnél, szóval nagyjából stimmelnek a dolgok.
Ez teljesen igaz, én nem is csinálnék ilyet, gondolom akié valamikor az ominózus gép volt, sajnált a motorra költeni amikor lerongyolódtak a hajtókarjai, ezért az otthon lévő alkatrészeiből ilyen módon megtákolta a főtengelyt. A paraszt hihetetlenül leleményes tud lenni, ha gányolásról van szó.
sorszám: 21677 (124501)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-09-28 16:38:38)
Hány fokon üzemel a Jawa Hengere? Mi a normális szerintetek?
Infrás hőmérővel méregettem az enyémet,a henger felső 2 hűtőbordáján 140-145 fokot mértem. A hengerfej oldaról mérve ekkor 105-110 fok között volt.
Viszont nincs szétbarmolva a motorblokk.
sorszám: 21675 (124497)
( előzmény: Jawa350speed, 2010-09-28 16:38:38)
Ha egyszer ki kell cserélni a csapokat középen és a két végén akkor már csak a sonka 634-es jawaé. Szóval felesleges kör mert a legrosszab esetben mennek csak tönkre a sonkák furatai.
Ez kb olyan lenne mint a kőleves. Teszel bele követ zöldséget húst vizet fűszereket és kész. A követ kivéve kész a húsleves:-).
Szerintem egyszerűbb a hajtókarokat és a hajtókarcsapokat cserélni vagy a két oldalsó csapot, természetesen a középső résszel együtt.
Én még nem csináltam ilyet, csak javitottam olyan 638-ast, amiben 634 tengely folt. Ha jól emlékszek a középső főtengelycsap volt a 638-é a labirintgyűrűvel és házzal együtt. A kuplungoldalon a csapágyházból le volt körben köszörülve, mert a 634 kúpja rövidebb, és a duplasoros lánckerék beleért volna a csapágyházba. A kuplung is beljebb volt hozva, hogy egy vonalban fussanak. A generátornál le volt keskenyitve a gyűrű, ami a szimeringnél van, máskülönben nem fekszik fel a rotor a kúpra, mivel ez az oldal is rövidebb mint a 638-é.
Kíváncsivá Tettél! Hogy építenéd be?
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|