:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A rángatás jó nekünk, mert a csúszáshatáron a folytonos megcsúszás-tapadással elmossa az éles határt a csúszás és a tapadás között! Ettől lesz kontrollálhatóbb a motor.
Nem az áttétellel kell játszani, hanem a főtengely elékelésével. Pl TDM900, ahol nem 180, meg nem is 360 fokban, hanem 90 fokban állnak a hengerek. (Azaz két gyors munkaütem után hosszú szünet következik a teljesítmény leadásban.)
A sornégyeseket is el szokták ékelni, hogy ne legyen annyira egyenletes.
A sorkettesek már "rángatnak" annyit amennyi kell, így azokat nem, ezért nem értem, hogy minek bohóckodtak a TDM-el.
Tehát arra gondolsz, hogy teszem azt 4000-es fordulaton a kerék forogjon csak 1000-et (80km/h-ra, 16"kerékkel kijött nekem 1049,9 fordulat). Vagyis négyüteműnél (egy henger esetében) minden fél kerékfordulatra jut egy munkaütem. És minél kisebb az áttétel, annál kevesebb munkaütem jut egy kerékfordulatra. Jól gondolom?
No de a másik felét nem értem, hogy nincsen éles határvonal. Ha minden munkaütemnél feltételezek egy csúszást, akkor mitől lesz jobban kontrollálható? Szerintem pont ekkor jön elő az említett "rángatás", ami nem jó nekünk. Más kérdés, hogy ilyen sebességnél kerékfordulatnyi felbontást venni teljesen fölösleges.
A keréken mért forgatónyomatékra gondol, ami ha pár (vagy egy) kerékfordulaton nézed mondjuk grafikonon megjelenítve, akkor hullámos.
Így a motor "rángat" nem egyenletes. A kerék meg-meg csúszik. Ezért nincs éles határvonal a csúszás és a tapadás között, jól lehet kontrollálni és lehet vele akár keresztben haladni. (Mint supermoto)
Ha tök egyenletes lenne (Az elképzelt grafikonon sima egyenes vonal.) Akkor sokkal jobban tapadna, elméletileg gyorsabban lehetne kanyarodni. Gyakorlatban viszont nem lehet, mert ha megcsúszna a kerék, akkor nincs vissza út, csak a palánk vagy a szembejövő kamion állítana meg.
Ezt tudom, de a TDM900 sorkettes, rángat az magától is, minek azt még elékelni.
Az a szakasz, amikor "nincs tolóerő" (de mit tol?) pontosan egy főtengelyfordulat. De nem is ez a problémám.... hanem, hogy mi az a pulzáló nyomaték???
Hondának volt egy olyan sor4-es versenymotorja, amiben a 4 henger pár fokon belül gyújtott egymás után. Akkoriban a Ducattik voltak a versenypályák királyai az L motorjukkal, de ez a Honda elkente a vigyort az arcukon.
A titok nyitja az, hogy a pulzáló nyomaték leadás miatt ha meg is csúszik a hátsókerék gyorsításkor, mindig van egy olyan szakasz, amikor nincs tolóerő, így meg is tud tapadni. Ezért sokkal jobban kontrollálható a gázzal történő csúsztatás.
A 4 hengerrel pedig elég finoman el tudták osztani a nyomatékot, jobban mint egy 1hengeresnél, vagy egy V motornál, miközben a 4 henger az alkatrészek perdületi nyomatékát is csökkenti az 1 vagy 2 nagyobb hengerhez képest, tehát magasabb fordulaton is jól húz.
Jawanal azonban nincs értelme ilyesminek. Ott jó a 180 fokos ékelés :)
Salak vagy jégmotornak jobb lenne a pulzáló nyomatékleadása miatt.
Szerintem sok értelme nincsen az ilyen átalakitásnak. Előnyök: Különleges lenne, talán határozottabban elforogna végfordulatra. Hátrányok: Eltűnne a szép Jawa hang (bár ez szubjektiv), el lehetne felejteni a 40-el 4.ben csordogálást, Jobban rázna, nehezebb lenne beinditani (sokkal). Esetleg kellene rá egy "elég nagy" karburátor, olyan 35mm körüli saccra.
Egyébként akkor már kéne a Jawa-ra egy közös égésterű hengerfej is! (és felfedeztük az ikerdugattyút)
A TDM meg 90 fokban van elékelve.
Nem tudom miért, elég beteg ötlet. Az alapjáratnak nevezett sántikálás közben jönnek is belőle érdekes hangok! :-D
Csak a gyújtással kéne utána menned :)))
Nem tudom, hogy jobb lenne-e a hatásfoka, mint ha egyhengeres 350-es volna...Olyan ETZ-s hangulata lenne.
Ki próbálja ki?
Van egy ilyen 20-30 fokkal elforgott blokkom így vettem.A főtengely szinte új csak középen elvan mászva. Vissza akarom forgatni a közepét, ezér informálódok hogy lenne a jobb.
:) semmi gond, én meg azt hittem az összes soros 2 hengeres 4T-ben együtt mozog, de mostmár tudom miért van olyan förtelem hangja a GS-nek :D
A 350-es Jawa 2T, annál tényleg furcsa lenne együtt mozgó dugattyú, de egy elcseszett gyújtás után szerintem magától is be tud rendeződni így, ha lazább a csapolás :)))
Ok, a CB-t beneztem. :D mentsegemre legyen, soha nem szereltem a blokkjat, csak kipofoztam es eladtam. Erdekes lenne a Jawat osszerakni egyutt mozgo dugokkal. Szerintem barmelyik fotengeyles muhely osszerakja ugy. (ha mar gyarilag van benne par fok elteres 180-rol, akkor miert ne? :D )
A remegés valószínű,
-Egyszerűbb lenne a gyújtás.
-Kevesebbet kapna főtengely /csavarodás/
-A karbi elég lenne biztos.
-Alpjáraton sokkal erősebb lenne.
Kiváncs vagyok csinálni kellene egy ilyet.
Amúgy a CB250-esben egyszerre mozog...mint a kispolszkiban ;-)))
http://www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp?section=120747&category=MOTORCYCLES&make=HONDA&year=1999&fveh=2892
A kispolszki pedig kiváló példa arra mennyire ugrál egy ilyen motor :)
Az együtt mozgásnak azonban van egy olyan értelme hogy minden fordulatra jut egy munkaütem, tehát egyenletesebb a járása, az egyhengeres motorhoz képest pedig nincs hátránya.
Nekem a Yamahában mind a NÉGY dugattyú fel-le megy :D
A dugattyúk már csak ilyenek.... fel-le mennek :) A polszki azért etalon, mert két kivezetése van a gyújtótrafónak, így egyszerre gyújt. Laikusok összetéveszthetik a hangját egy 30éves hajdú mosógéppel, ami épp centrizni készül.
http://www.youtube.com/watch?v=1KWoKKzmmmQ&feature=related
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy nem tudtok-e eladó lehetőleg restaurálás előtt lévő jawa 350 ohv vagy 500 ohc motorokat. Vagy esetleg milyen külföldi honlapon érdemes keresni.
Hat, a Kispolszkit ne tartsuk etalonnak. :D A GS 450-emben fel-le ment a ket dugattyu. Igy volt a CB250-ben is.
4T motoroknál többnyire így szokott lenni.
Lásd kispolszki ami rázkódik is rendesen :)
A jobb gépekben azonban van egy kiegyenlítő tengely ami kiegyensúlyozza a rázkódást.
Gondolom raz, mint az allat. Mit okozhat a kozos karburatorban? Igy is kaotikus gazlengesek vannak benne. De gondolom, ott mar inkabb ket kulon karbi van. :D
Egyszer járó 2 hengeres jawa főtengelyt láttatok már. A Veterán egyik cikke szerint az öszes verseny jawa ilyen volt??
Mz ETS 250 trophy sportra tudnál nekem matricát csinálni?
Van egy eladó 634-es jawam. Papírja nincs. motorozható állapotban van. Kérésre küldök képet róla.Iá:40.000ft.
motorsokk@citromail.hu 06209813916
Ugyanitt 634 és 638 alkatrészek. Komplett váltó,gyújtás,hengerek,hengerfejek,vázelemek,tankok,lámpa stb... Írj hogy mi kell,küldök képet és árat.
Gabi Rigától vettem riga matricát,szerintem jó minőségő.Jawa-t nem tudom
Na akkor ilyet gyártsál le, mert ezt nem kapni és nem találni már sehol hasonlót!
http://www.motorszaki.hu/matrica/s50n.jpg
Aztán arra a matricára locsold rá a lakkot fényezéskor.......
Szitázva kell azt....Rétegesen sosem lesz olyan, mint amilyen volt.....
Veteránt nem festünk...festeni a szobát meg a kerti budit max...Motort meg autót FÉNYEZNI illenék....
Mellesleg megnézném azt a felelősségteljes szakembert, aki egy fotó alapján legyárt JÓL egy tankra való matricát.... Kérdezz meg bárkit, azt fogja mondani, hogy kell az alkatrész, a pontos méretezéshez....egyébként sosem lesz tökéletes....
"márkaemblémályát,matricályát" áááááááááááááá
Szikrázó megszakító jelenthet kondihibát, próbálj berakni egy másikat.
Vagy cseréld át a kettőt, egyből kiderül az a ludas vagy sem.
Sziasztok ! Tudnatok otleteket adni , hogy mi a teendo vagyis hol kezdjem,,,,,,a felso megszakitom szikrazik es az utobbi alkalommal ketszer is leallt-lefulladt a mocim (350 Jawa/638 ) Koszonom elore is az otleteket .....
helló!
én alapvetően Riga és Verhovina mániás vagyok.(van is pár eladásra vett hobbirestaurálás előtt álló motorom a sajátjaimon kívül).tapasztaltam hogy nagy probléma a veteránmotoroknál hogy pl:festés után nem lehet beszerezni a motor márkaemblémályát,matricályát.ezért kidolgoztam egy rendszert aminek a segítségével olcsón jó minőségű matricákat lehet előállítani(begyűjtés,tervezés,gyártás...)ami nincs fent a neten csak az én matricáimból :Komár matrica(az ujabb fajta ezüst aljú tankmatrica)valamint a nagy kockatankú Jawa Mustang matrica(az újabb fajta)ez drága mert minden megegyezik az eredetivel(a mérete is)de akkorsem kerül annyiba mint amit az ismerősöm mondott hogy nyomdászismerőssel 1600 ért csináltatott.én 1db ot adok650 ft-ért(1 pár a duplája)minőségi cucc 4rétegű:egy átlátszó felvivőréteg egy fekete matrivaréteg egy fehér matricaréteg a Jawa felirat pirossal rá van nyomtatva ,valamint egy felhordóréteg a tetejére(ez azért van hogy nem tud így felrakásnál nyúzódni... a matrica(több rétegnél mindig tesznek rá).ha valakit érdekel ,vagy van olyan matrica amit többen hiányolnak,nem beszerezhető(minimum 10 db os megrendelés esetén(akár 5 külön biztos megrendelő esetén)használhatóbb képet a d motorról...pontos méreteket,használhatószínű matricával.azt kidolgoztatom,legyártatom. mail címem:margab@windowslive.com,további jó csetelést kívánok.
Mar szejjelszedtem es nem volt nagyon tele leszamitva, hogy friss olaj csillogott benne. A ket pipat megcseretem, gondolvan hatha jobb, es a garazsban uggy tunt, kevesbe fustol... majd megnezem jobban jovo heten.
Megnyertem a CZ kipufugokat, ugyhogy hamarosan ugyis lecserelem a meglevoket...
Hahó! Ugyanúgy ki lehet centírozni, mint egy bicikli kereket. Nekem is üt, 50-60-nál elég zavaró, de majd télen megcsináltatom. A kipufogódra is van egy jó megoldásom: sz4rd le.... :) Különben lehet a vape miatt is, hogy aszimmetrikus a két oldal. Jellemzően a nagyon kicsi előgyújtású oldal füstöl. De ha előtted már valaki teleköpülte a kipufogódat, akkor csinálhatsz bármit, örökké füstölni fog. Esetleg szedd szét és kukkants bele. Az enyémből múltkor kiváló minőségű, diónyi kokszdarabokat szedtem ki :)
Bocsanat ez az info tenyleg kimaradt: 638-as. A remeges sebessegfuggo.
ÜDV csehek! van egy eladó projektem! CZ 472-350 típus. a szett tartalma: 1db minimális hiánnyal rendelkező komplett motorkerékpár. ami különleges: nagyon szép horpadás, és rohadás mentes kipufogók, felnik, és egy hasonlóan szép krómozott első sárvédő. ezen kívül, sok CZ alkatrész: komplett kormány, gyári szektorokkal, stb...stb. A leglényegesebb dolog: van külön egy FORGALMI ENGEDÉLLYEL RENDELKEZŐ váz, és blokk.közvetlenül a tulajdonostól, adásvételivel, új forgalmi rendszámmal. két gyönyörű krómú első teleszkóppal. CSAK ÉS KIZÁRÓLAG ÁTÍRATÁSSAL, VAGY FORGALOMBÓL VÉGLEG KIVONATÁSSAL! az egésznek az ára pedig két rekesz sör(lehetőleg arany ászok). de mindez alkuképes, a fentiek fejében. képet kérésre tudok küldeni. kopottas állapot, teljes felújítást igényel. a donor motor indítható. érdeklődni: 06 20 239 6920 pest megye, tök település
Látni és hallani kéne. Milyen tipus mer a 638 sok hangosabbak, mint az elődeik.A kormány remegés fordulatszám vagy sebesség függő?
Meg egy baj, eszrevettem, hogy remeg a kormany. Nezem a gumit, a felnit, es ugy neznem meg van utve a felnim egy kicsit es van benne egy 1-1.5mm-es nyolcas. Ezeket ki lehet szakemberrel javittatni, vagy vegyek inkabb uj felnit? Koszi
Erdekes a motorom. A jobb kipufogo baromira fustol, es a fust nem eros lokesekben jon ki belole, inkabb csak ugy "jon" A masik kevesben fustol es es erosebben "uti" a kezem a kiaramlo gaz. Sajna mokoltak a kipufogokat, szoval nem vagyok benne biztos, hogy egyenloen folytottak-e. A motor jol megy, ket szemellyel is siman visz 100-110-et ennel tobbet meg nem probaltam a helyi utakon. De szerintem menne.
Ezen felul eleg hangos a blokkja... persze hallanotok kellene, de hat nincs a kornyekemen masik Jawas... Szoval hangosan "kerreg" es van egy femes csattogo hang. Fotengely es dugattyucsapszeg-csapagy? Hogyan ellenorizhetem e kettot? Otlet a fustolesre? Elore is koszonom. (Ja, a gyujtasom Vape, szoval allitani nem lehet rajta, konnyen indul es jol megy.)
A CZ 350-ről rajzot és leírást a "Szakirodalom"-ban találsz
:D Koszi. Az elado azt mondja CZ175-e, de 2-t arul... :D Szoval az 350-es lehet. A Kep szerint egy par. A felfogatasa nem ugy, sima lemezzel megoldom es akkor olyan szogbe rakom, amibe akarom. Kosz az infot!
Csak "miheztartás végett" :D ;)
Ha a felfogatást meg tudod oldani akkor alkalmas. A cz175-ön 1 db a cz350 2 db hengerenként egy) van ugyanabból a tompítóból.
Igazad van:-), de ne kostolgass vazze! :-)
Valaki meg tudja mondani nekem, hogy ez a kipufogo jo lehet-e 350TS-re? Az elado a leirasban cz175-ot, a cimben cz350-et ir. A felfogatasok egy picit masok, de azt megoldom. tetszik ez a kipufogo dizajn es az enyemek szet lettek vagva es le szeretnem cserelni oket.
http://allegro.pl/ladny-tlumik-tlumiki-kolanka-jawa-cz-350-ts-i1299408796.html
Cm az ácsoknál van :D Gépészek mm-ben gondolkoznak :D Egyébként egy 75-80mm hosszú hatlapfejű M8-as csavar elég hozzá...nem kell 100mm-es :)
8 -as kb. 10cm hosszú és sokat kell tekerni .:-).
Vedd le az állórészt, a megszakitó bütykét a forgórészről, és a forgórészbe hajts bele egy hosszú 8-as (A csavar méretében nem vagyok teljesen biztos, de majd látni fogod) csavart. Ez nekitámaszkodik a fötengely végének, és lenyomja a rotort a főtengely kúpról.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|