:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Elsőre a karburátor beállítás, fúvóka méreteket ellenőrizném. Aztán a fals levegőt nézném meg a szimmeringeknél, vagy a szívócsonknál.
Emiatt ne aggódj, mi Árpival bárkitől függetlenül, bármin tudunk vitatkozni :D
BUÉK! minden motorosnak! Segitséget kérnék. Van egy 42-éves Velorex-em 350-es JAWA blokkal. A felújítás a vége felé jár. a problémám a motor indítása. Nehezen indul és csak felmelegített gyújtógyertyákkal. több mint 12-évet állt. (új megszakítók, gyertyák, )Minden ötletnek és segítségnek örülnék. Tisztelettel Jenő
Van tiszta nikkel pálcám is :)
De nem is ez a lényeg.
Amit te vasnak ismersz az mind acél.
A lágyvas kifejezetten puha anyag, és szerkezeti anyagnak sehol nem használják.
Meg azt ne felejtsed el, hogy a varrat minősége a bevonattól nagyban függ.
Tehát a pálcához képest változhat a varrat minősége, és még edződik is némileg, az alap pálcák esetén is.
(a fúróm tudja :)
Általában ki kell ereszteni lánggal ha nem akarsz kemény varratot, vagy AWI-val kell hegeszteni, az is kilágyítja a sima acél varratot.
Más. Amit Obiban kapsz az a leg gagyibb biliacélból való pálca, de olyan szinten, hogy Esab pálcát vettem obiban, majd vettem még hegesztéstechnikai boltban pontosan ugyan azt a típust.
Mindkettő légmentes csomagolásban.
Az obis ragadt, nehezen gyulladt, és állandóan kialudt. A másik pedig, mint a kisangyal úgy lehetett vele varni, hogy a végén magától felkunkorodott a salak és leesett.
A soder a legjobb csak vizesen! Sokat ráztam én is gázolajjal, csak hogy az olajnak jó a kenőhatása. A vizes soder ami inkább csak nedves, olyam mint a drotkefe leszed mindent és és elég gyorsan. Majd ha végeztél és kimostad belőlele vizzel, utánna jöhet a gázolaj ásztatni.
Nemcsak hangzik, hanem hatásos is. :)
Nekem sajna rázogatnom kellett jobb híján, a viszonylag kevés rozsda eltávolítása elég sokáig tartott. Igaz, nem kellett konditerembe járnom. :DDDD
Köszi ez q...va jól hangzik!
Az éles kavics, sóder teljesen jó, de kézzel rázogatni elég sokáig is eltarthat. Hatékonyabb ha bebugyolálod egy rongyba, beleteszed egy betonkeverőbe, a dobban legyen lerögzítve a keverőlapátokhoz, oszt hadd menjen pár órát. Tuti fémtiszta lesz. :)
Sziasztok. Rozsdás tankra van valakinek ötlete? De nem egyszerűen az!!! Gyufáskatulya méretű 2-3mm vastag lapok estek ki. Érdekes hogy úgy érzem igy is maradt elég anyagvastagság. Lehet hogy azok a vastag lapok nem is rozsda volt, pedig nagyon úgy nézett ki. Két hete gázolaj van benne meg sóder, azt rázogatom ha épp nem fagy le a kezem.
Szerintem nem a fogazatra gondolt, hanem a kapcsolókörmökre, amelyek sarkai elég rendesen le vannak gömbölyödve.
A 16-os fogakeréknek amik a képen vannak kopottak a kapcsolókörmei. Ez miatt kopott el a léptető villád,mivel a fokozatban nem birta bentartani rendesen a köröm és ezért a villát terhelte. A 4 -es azért szokott még rossz lenni, mert megkopik az a fogaskerék amire a lánfogaskereket húzod.A váltó oldalról szokott a tengelynél lekopni és ilyenkor a kapcsoló körmöknek /a 16 os kerék 4 db os része /csak a hegye ér bele és gyorsan elkopik.
Üdv!
Kösz mindenkinek, hogy hozzászólt a témához! Kifejtenéd mi a baj a 16-os fogaskerekekkel? Melyik fogaskerékre gondolsz(láncfog)? Előre is köszi, Peti
Pff.:) Anyagszerkóból nem vagyok phd-s, cementálni a lánckereket dobtam be, az készült legutóbb egyediben. Egyébként ezeket a magánszám-megoldásokat nyilván nem hadüzenet jelleggel teszem, kizárólag a saját, illetve egybevágó szabadidős elfoglaltság nyomán... Talán itt zajlott korábban az ugyancsak általam felvetett felső keménykróm kompressziógyűrű gyakorlati jelentősége, ami aztán nagyon komoly, mások önérzetét súlyosan szántó vitabombává alakult... Ezt én sohasem kívánom,
Egyébként a hegesztéshez klassz dinamót használok, kiváló mutatói vannak,
üdv
Ha jársz mifelénk, Neszmélyen, adok egy jó állapotú lemez léptetővillát.
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Mit nem mondasz.... :D
Azért acéltól nem vártam olyan viselkedést mint az átlag pálcáké.Ugyan nem néztem a széntartalmát, de azért tulzás ahogy némelyik hajlik vagy törik. :) Persze tudom, a bevonat rajtuk csalókává teszi a dolgot.
Én örülök, hogy annyit tudok, hogyha fordítva adom rá a delejt, akkor jobban ragad a pálca. :D (az egyenáramú) Meg annak, hogy volt már olyan eset is, hogy nem vált le a varrat amikor megütögettem.:D
Én már csak maradok a forrasztásnál és a ragasztásnál.
Még valami: Azért nem minden pálca alu vagy acél. Láttam már rezet is. De hallottam ezüstről is. Sajnos csak halottam. :D
Nem jobb...hogy is lenne jobb?? Szinte javíthatatlan...ha megsérül, onnan alárohad az egész..
OT-s vizsgán meg joggal buktató, mivel eredetileg nem azzal készültek...
Cementálásnak nevezik, amikor szenet diffundálnak a felső rétegbe.
Lényegében ha felizzítja és olajban hűti le hasonló hatása lesz, csak nem olyan mélyen.
Ismerek pár szakit, aki csinál fogaskereket is, a boltban kaphatónál lényegesen jobb minőségben. Nehogy azt hidd hogy nagyon elbonyolítják :)
Másik megoldás a felület edzésére ilyen jellegű alkatrészek esetén, a kéreg edzés, amit nagyfrekvenciás indukciós elven lehet megoldani. Erre is vannak szép házi megoldások.
FET-es önrezgő oszcillátort használnak (sok FET-el és indukció szegény kondival) a tápellátást pedig inverteres hegesztő adja mert ott pontosan áramra lehet szabályozni.
A frekvenciával pedig az edzési mélységet is szépen be lehet állítani.
http://www.cnctar.hunbay.com/Vbody/2010.10.04/DSCF3313.jpg
Persze a tekercsben víz kering hűtésnek.
Pedig acél az összes pálca, az alu pálcát leszámítva :)
Azért a rozsdamentesnek is több fajtája van. Van abból is kifejezetten puha, ami a sima C45-ös acélhoz képest olyan mint a gyurma. A lábtartó végi koptatókat csináltam ebből.
De nem is elsősorban a keménysége miatt nehéz megmunkálni, hanem simán azért mert kenődik, nem forgácsolódik olyan jól mint az acél. A flex is ezért viszi nehezebben. A flex ugye a puha alut sem szereti.
Erre van nekem HSS cobalt fúróm, ami jobban "siklik" a rozsdamentesben, és persze az alut is jobban lehet vele fúrni, pedig a frissen kihűlt sima hegesztési varratban ugyan úgy kimegy ennek is az éle, mint a HSS fúrónak.
Én a munkagépem kanalának belépő élére kaptam valami spéci felrakó pálcát. Olyan kemény a varrat hogy kicsorbult a pontozó rajta.
A rozsdamentes pálca varata csak kicsivel keményebb a pontozó szerint a sima acélnál.
Persze léptető villának jó lesz, mert a rozsdamentes anyag szívós és kopásálló.
Ha lehűtötte akkor elvileg nekeményedhetett. De azt kétkedve fogadom hogy acél lenne az elektróda.
Egyébbként ha jól emlékszem, talán metánnal keményítik a villa adott felületét.Ha minden igaz, megmunkálás után, hogy a köszürülés ne lágyítsa fel újra. Jelen esetben is ez a gyanús. Ha lehűtötte a varratot és megfelelő volt az elektróda széntartalma, bekeményedett. Aztán a köszüröléssel ki is lágyította a felületet. Ha csak nem hűtötte közben. De kevés embernek van otthon olyan cucca ami spriccel megmunkálás közben.Bár van olyan ötvözési arány ami beég köszörüléskor és qva kemény lesz. Még valami: Lehet, hogy azért a metános keményítést választják, mert a hirtelen lehűtött öntötvas kemény, de rideg, hirtelen hőhatásra hajlamos repedni, az acél pedig talán nem elég kemény.A rozsdamentes acélt szépen viszi a szerszámacél reszelő, még csak nem is megy túl gyorsan tönkre.
De mint modtam, ezek csak gyanúk, a vsa-szén állapot ábrától kifordult annak idején a gyomrom. :D
Majd valamelyik főgépészünk elárulja az igazságot.:D
Én mindenesetre inkább kifizetem az új villát. 634hez lehet szerezni egész jókat pár forintért. Valszeg a többihez is létezik jóminőségű.Ha nem, valami szaki csak felkeméyíti, de akkor már drágább.
Jut eszembe: A fogaskereket is lehet hogy felület edzik, vagy felület keményítik. akkor a kapcsolóköröm köszörülés sem lesz örökéletű.
Ha csak abból indulsz ki, hogy a rozsdamentes acélt fúrni is nehezen lehet, akkor könnyen belátod, hogy a keményebb anyagok közé tartozik. De ha bármilyen varratot húz és vízzel gyorsan lehűti, akkor is irdatlanul beedződik. Meg se lehet munkálni, mert megzabálja reggelire a köszörűkorongot :)
Kérdés, meddig lesz jó. Eredetileg ha minden igaz, az összes jawa léptetővillának keményítették a felületét. A 634ét biztosan. Egy roszdamentes pálca anyaga nem lehet túl kemény.Persze az én anyagismereti tudásom igen csekély, akár tévedhetek is.
Ja, a villák...
nemrég 360 blokkrepair volt a program,
a kétséges villákat abban a váltóban feljavítottam némi rozsdamentes elektróda segítségével. Egy-egy finom varrat került a "belépőélekre", amit aztán tökéletesre vissza tudtam munkálni, kiválóan szuperál... A bronperselyeket is újragyártottam, szóval minden klassz...
Én is tettem föl még régebben :)
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/veteran/?dr=42794
Szomorú látvány , villák kuka és a 2 16 -os fogaskerekek is. A többit látni kellene. A körmök köszörőlésével
menthető lehet ,de nem kockáztatnám.Az a fogakerék menyire van megkopa amire a láncfog megy? Lehet alátét kell alá majd.
Szépen megégtek a léptetővillák.
Ja, a kövér macsek durva.:))))
Sziasztok!
Először is nagyon boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
Másodszor tettem fel pár képet a Jawa-mról, ha valakit érdekel, nézzen körül :)
http://sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=45257
Bohumil! Majd otthonról válaszolok. Tiszta ciki, vendégségben vagyunk.
Szabbensz! Felnit szereztél már?
Bohumil250! Nagyon messze laksz tőlem?
Mia baj a szinterrel? Szerintem jobb ha a vázat inkább festés helyett szinterezik, mondjuk hallottam már olyat hogy azért nem engedték át az OT-és vizsgán mert szinterezve volt. ???????
Szinterezést felejtsd el....Mindent fényezni, krómozni....Szép feladat :D
Köszönöm nektek. Csupán arról van szó hogy a régi vágyam teljesülhet, egy öreg gép! Eddig kb húsz éven át új és újszerű olasz és japán gépeken ültem, persze egy most is van. De végre hozzájutottam egy papíros 559-hez, a papír história nem volt egyszerű! Mindenki úgy hírdeti hogy szürke meg mittudomén milyen forgalmival, csak azt felejtik el mondani a telefonban hogy nem ők szerepelnek a forgalmiban, és az eredeti tulaj? Kérdem én? Hát őt nem is ismerem!!!!! Köszi, mondják ezt nekem Szatymazon, Szeged mellett!!! Nembaj másnap úton vagyok Csorna felé, ott a tuti gép, de Tatabányai kijárónál csöng a telóm, ne gyere a nyitott adás-vételiben mégsem az a név van ami a forgalmiban! Ez a két nap kb 25000-ben volt. Aztán végre Siófokon kikapartunk egy szépséget a fészerből, több éve nem volt indítva, de egy lemerült 12-es!!!! Akksival és egy fecsi benzinnel pöccent!!! Kipróbálni még nem tudtam mert a gumik szét vannak repedve de ezen kívül gyönyörű! Persze a felni hőálló ezüst meg ilyenek. A tervem a teljes generál. A szülinapom meg a Jézuska és persze a saját zsebem sorban hozta az új dolgokat hozzá. Komplett kerekek, gumik,könyök, szűrő, búra. stb... Szóval csak egy kis tapasztalat cserére, infó gyűjtésre, akár találkozókra, gondoltam. Ehhez előbb el kell jönnie egy kis tavasznak, addigra remélhetőleg meg lesz minden, és már csak szinterezés, fényezés marad hátra. Üdv.
Áldott Karácsonyt Kívánok!
Áldott Karácsonyt Kívánok!
Üdv duti!
A típus OK.,de távol vagyok a XVIII. ker. től. Miben segíthetek?
Nekem a kerület nem stimmel :D Túl nagy követelményeket támaszt az Úr az oldal látogatóival szemben :D
A XVIII stimmelne, de 634em van.
Sziasztok! Végre sikerült! Van esetleg a XVIII ker környékén aki 250/559 tulajdonos? Üdv. Boldog Karácsonyt mindenkinek.
Kíváncsi vagyok hogy röpke egy hónap alatt végre sikerült e regisztrálnom a fórumra?
Én 16 éve meg köszörültem a váltó fogaskerekeit és azóta nem kellett hozzá nyúlni,egy sima flexel történt a dolog.
Én a újpesti motorcentertől rendeltem ,remélem jól írom a nevét. tavaly előtt 3500Ft volt darabja azthiszem,villa tengelyt is kell cserélni mert erősebb a 640 -sé ugyanogyan méretre csak nem bírod elhajtani olyan könyen.í 16 fogaskerekeket is meg kell nézni és minimum mecserélni a ketőtt egymással, ha kopott. Azér mert a körmök másik oldala fog ezután fogni.
Nem volt az a kuplung jobb.....Bár sokaknak szent meggyőződése....Rájuk bízom....Én a 638-astól használt kuplungban is megbízok teljesen...kis odafigyeléssel, és nem ész nélküli barkácsolással ugyanolyan megbízható, mint a régebbiek....
A csepptankos 350-es....Illetve a csepptankosokban volt olyan váltó, amiben fogaskerék párokat mozgatott a mechanika, nem szóló fogaskerekeket....
Hali!
Csak azért kérdeztem a kuplungcserét, mert több helyen is olvastam, hogy a 634-es kuplungja jobb volt és szokás kicserélni...azt tudom, hogy a 640-es villája erősebb, de nem arra gondoltam most...időközben utánanéztem és a korábbi típusoknál van ez a kétágú villa...nem tudjátok hol lehet egyszerűen, olcsón 640-esbe való léptetővillát szerezni? előre is köszi
szerintem nem.
A 640 nél van erősebb villa,ez jó a 638 -ba is ,de nem tudom hogy erre godoltál-e. http://www.cutter.hu/valto.htm
Sziasztok!
Érdemes a 638-as Jawa kuplungszerkezetét lecserélni a 634-esére (kisebb kosár...)? Ha igen, miért? Nem tudjátok véletlenül, melyik 350-es típuson volt ilyen kétoldalas, majdnem háromszög alakú léptetővilla, ami egyszerre mindkét tengelyt érinti? (nem az a félkarú villa, amit lehet a netről is venni) Előre is köszi
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|