:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
elhiszem...
sorszám: 21970 (125476)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-12-30 18:28:36)
Igaz sikló csapágyakról írtam.
sorszám: 21969 (125463)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-12-30 18:28:36)
Nekem föld gépekbe van berakva és ott megfelelő ha valahol ez megmutatja,hogy mit tud az ott van,hiddel.
nálam pedig pont ellenkezőleg...
sorszám: 21967 (125461)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-12-30 12:11:54)
Ha látnád azt a motort.... :) Egy csodagép, az biztos.
Nem irtam el vízhűtéses a 634-JAWAm még 1983ban csináltam.
vizpumpaszivattyu?
Oilmastered van es elirtad? :D
sorszám: 21963 (125453)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-12-30 12:17:19)
Át kell alakítani,egy közbetét kell a blokk és a generátor közé valamint más a két főtengely kÚp foka oda is kell egy betét és a deklit meg kell toldani azt már majdnem kész is.
Én kb 30000km tettem meg azóta és a gyujtás lett kicserélve a gyári elektronikusra csehre és a vízpumpaszivattyu tengely csapágya.
Ha! Nekem meg nem hittek el, hogy van "regi" 350-es blokk 12V-al. :D Olyat szerettem volna, de eleg ritka.
Nekem van pár munkagépem és az skf csapágyak majd nem 3szor annyiba kerülte mind a cseh élet tartamban pedig csak pár héttel tudtak többet.
Az enyémet 2006-ban újítottam fel, gyári cuccokkal. Igaz még 5000 sincs benne, de a csapágyazás okés még. Viszont a gyári szimeringekkel hamar megszívtam, hamar falsot kezdtek szívni, így jobb minőségűre lettek cserélve.
sorszám: 21957 (125447)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-12-29 18:17:58)
A két blokk a főtengelycsapágyakban vagy a váltócsapágyakban különbözött egymástól?
Tudomásom szerint sok garanciális probléma volt a 638 -as blokkokal eleinte, ezért adta ki a gyár a 632 verziót amit a 634 és blokk + 12 V generátor kombinációja. Tény ,hogy aminek rossz a váltója abban szinte mindig rossz a csapágy.
Én kizárólag 360 modelben "utazom", és minden körülmények között skandináv termékeket vásárolok, illetve építek be, ha (esetleg) nincs a vegyesboltban skf, üsse kavics, elbírja a japcsi golyóbisokat is...
sorszám: 21954 (125443)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2010-12-29 18:17:58)
Én annak idején utoljára 2002ben újitottam fel a vasat koyo japán csapágyakkal és még most is jó.
Ja a Jawa szerelési könyvet? kösz, de azzal kezdtem a szerelést, hogy letöltöttem és átlapoztam :)
http://www.szocimotoros.hu/download/jawaszkk.zip
Nálunk csak -12, de az is elég hideg.:) Én hőmérséklet-különbségen azt értem, hogy üzem közben a keletkező hő egy részét a főtengely vezeti el, így hőtágulást szenved, megnő az átmérője a "hideg" átmérőhöz képest, így egy normál hézagú csapágy esetén nehezen lenne biztosítható a megfelelő radiális hézag. C3-as csapágy esetén azonban így is elegendő hézag lesz a gördülőtestek, valamint a külső, belső gyűrű között, mivel alapvetően meg van növelve. Legalábbis én így gondolom :) (Ezért szokták egyesek mondani, hogy hidegen nagyobb a C3-as csapágyak hangja, hidegen "zörög" :) Powerarc melyik szerelési könyvet említetted?
A csapágy külső gyűrűje van előfeszítve a szerelésből adódóan. Pont az, amit látom, kérdezel is. A normál hézagú csapágy már nehezen futna ilyenkor, melegedne stb.
És te mit értesz hőmérséklet különbség alatt? :) Tegnap -16 volt nálunk, ez tény. Elég nagy volt a "hőmérséklet különbség".
Ha a gyári hamar szétmenne, akkor a sok felháborodott tulaj megrugdosná a gyárat nem? Biztos hogy egy SKF csapágy tovább eltart mint egy ZKL, de nekem ezekkel még semmi bajom sincs. Ha rendes olaj ott van a váltóban meg a benzinben, kiszolgálják a csapágyak a motort normális ideig.
Aki a főtengelyre teszi rá előbb a csapágyat és utána az egészet a blokkfélbe, annak gratulálok. :)
Töltsd le szépen innen a Szakirodalomból a szerelési könyvet, nagyon részletes, ábrás leírás van az összeszerelésről. Olvasd, tanulmányozd át, tartsd be az abban leírtakat. Pl. fontos hogy a blokkfél megfelelően fel legyen melegítve, hogy a csapágyat könnyebben bele lehessen rakni.
Üdv újra!
Még annyi kérdésem lenne, hogy mikor szerelitek össze a blokkot, először a blokkfelekbe helyezitek a csapágyakat és utána a csapágyakba toljátok bele a főtengelyt, igaz? Csak mert ezzel kapcsolatban is sokféle álláspontot hallottam már,(főtengelyre a csapágyakat előbb és úgy a házba)kíváncsi vagyok :)
Ezen én is gondolkodtam, hogy a csapágy is közrejátszhat a váltó tönkremenetelében...kicsit elkezd lógni a csapágy...kicsit megkopik a bronzpersely...elkopnak a fogaskerekek kapcsolókörmei...hopp és már oda is vannak a léptetővillák és nincs 4.fokozatom...ráérzek mostmár hogy sok minden közrejátszik...:)
A megnövelt csapágyhézag alkalmazása (C3): "Amennyiben az adott üzemi viszonyok miatt a csapágy belső és külső gyűrűi között komoly lökésszerű erők hatnak, valamint az üzemi fordulatszám magas, jelentősek a hőmérséklet-változások a rendszerben, ami egyben komoly illesztési túlfedésekhez is vezet, a csapágyat C3 csapágyhézaggal, vagy ezt meghaladó értékkel alkalmazzuk."(Confidenza)
Esetünkben a lökésszerű erők és a hőmérséklet-különbség a döntő, vagyis nem írtam az előbb hülyeséget...:)Nem tudom, mire gondoltál az "előfeszítésnél" :) Minden jót!
Sima csapágy jó oda. csak valami márkás legyen. A gyári minden blokkban, hamar szétmegy. Lehet, hogy ez miatt mennek szét a váltók.Élkezd lógni és lekopnak a fogak,mert nem érnek össze rendesen? Érdekes
Én azt gondolom, hogy nem kell gondolkodni ilyeneken. Főként azért, mert a kiváló csehszlovák mérnökök már 30 éve megálmodták a konstrukciót és hidd el... nem voltak azok olyan hülyegyerekek!
A szerelési könyvben is csak 6303 van. Hol látod azt az A betűt? (bal oldalon!)
A C3 meg nagyobb radiális csapágyhézagot jelent, de az az előfeszítés miatt kell, nem a hőmérséklet különbség miatt. A szerelés után fog beállni a normál csapágyhézag.
De a jobb oldalon valóban C3 van, csak éppen kétsoros és teljesen más méret. A főtengelyre is C3-as kell mindenhova. Ja és még valami: tapasztalat szerint a jól összerakott motorok jól működnek :))
Normál csapágy jó lesz oda.
Holnap kiszaladok Palika :D
Sziasztok!
Ezen agyalok most: a 638-as tengelykapcsoló tengelyénél gyárilag egy 6303A jelölésű csapágy található. Na nekem ezt a csapágyat cserélnem kell. A szakirodalmak alapján arra jutottam, hogy az A jelölés a nem szabványos axiális csapágyhézagra utal. Arra gondoltam, hogy ide egy szimpla 6303-as csapágyat helyezek csereként, C3-asra nincs szükség, mivel optimális esetben nincs akkora hőmérséklet-különbség, mint a főtengelynél. Tapasztalatok? Ti mit gondoltok erről? Előre is köszönöm a választ, maximális tisztelet :)
Na akkor eleve felesleges telibefújt tankon, meg szinteren gondolkozni.....meg fényezőn....első lépés, homokfújatni MINDENT...Utána a fényezés, csíkozás....Krómozás...elektromos rendszer....Gumialkatrészek....Blokk...Miután GYÁRI állapotnak megfelelő minőségben kell megjelenni a vizsgán....Hát kösd fel a gatyát....
Kedves Ze78!
Valami elérhetőséget tudnál adni? :) Msn vagy e-mail cím...csak egy kis további okfejtés céljából :)
Előre is köszi!
Megint a gyakorlat nélküli észosztás, bazz...
OK 12.51 hegesztőhuzal, 0,8 mm, 150 A hegesztőráammal hibátlan eredményt ad.
Jah...OT-s vizsgát akarsz rá, vagy sima műszakit?
Nagy zseni lehetett az is....Túlkrómozták...Persze...Szeretem, ha valaki úgy magyaráz dolgokat, hogy fogalma sincs a háttérről....
Vagy mártott krómozásúak vagy csavarral rögzített krómbetéttel rendelkezőek voltak....Évjáratfüggő...
Szerintem először olvass utána a szériáknak meg merülj el képekben....Évjáratok, típusok, stb...
Így nehéz lesz.....
Azt hiszem meg van a megoldás, veszek egy tankot, talán jobb így. Igaz hogy kívülről az enyém is makulátlan, még a fényezés is karcmentes, de belülről elég gáz, mint már írtam. A régi tankom telibe festett kívülről, eredetileg króm borításút szerettem volna de örülök ennek is. Tegnap viszont találtam egy tankot ami le van krómozva, azt mondta az eladó hogy oldalait túlkrómozták a többi részén eléggé matt. ezt tényleg majd a fényező ki tudja takarni????!!! És tényleg volt olyan 559-es amin nem króm borítás volt oldalt hanem maga a tank volt krómozva? Esetleg tudtok budapesten vagy a környékén ajánlani egy ügyes fényezőt aki nem rabló? Köszönöm. Üdv
Pedig acél az, csak a bevonatok másak, amik szépen felúsznak a varrat felszínére és mindenféle okos tulajdonságot adnak a varratnak. Illeszkedő alkatrészeknél pedig más dolog köszörülni, mint mondjuk egy fúró élét, ahol nem számít a pontos méret. Diszkréten mindent lehet.. mélyebbre hatol az a réteg, mint ahogy köszörűvel te leszeded azt a pár század millimétert. Ha meg többet kell leforgácsolni, akkor már rég kuka az alkatrész.... :)
Egyébként jól gondolod, nem lehet, hanem biztos:) És semmi sem örök életű. De mondom... én kapcsolókörmöt nem köszörültetnék, szerintem nem is célszerű.
Hát én meg az ország nyugati vége felé, elég messze...
Szerintem előbb még csináld meg azokat, amelyeket írtak, ha azok után sem akar normálisan indulni, akkor megbontás fog kelleni.
Viszont még meg kellene figyelni a hangját a blokknak amikor jár. A nagyon erős, surrogó hang bizony a csapágyak végét jelenti, de ez majd ki fog derülni, csak jól kell fülelni.
Merre laksz? :D ha nem vagy messze, szívesen segítek,amiben tudok :)
Ok. Most már csak 1-megbízható szaki kéne!!!
Én is a szimeringre tippelnék első körben, ennyi állás után már nagyon kikeményednek. Mégha nem is öt perc alatt lehet kicserélni őket, de mindenképp érdemes, és vitonosat belerakni. Nem akarok vészmadár lenni, de az enyém 10 év állás után került hozzám, száraz helyen volt, de a főtengelycsapágyak tönkre is mentek. Elég hamar aztán a középső csapágy be is állt.
Csak az pénzbe kerül, a kavics meg ingyen van. :DDDD Egyébként csavarokkal, anyákkal is próbáltam, az is tud pucolni.
Jobb a 4X50-es önmetsző pozdorjacsavar...Azt ki tudod szedni mágnessel utána ....a követ ugyanis aránylag nehezen fogja meg a rohadék :D
Üdv!
Köszi a magyarázatot, mostmár értem mi a baj :) Tettem fel képeket arról a fogaskerékről is, amely tengelyére a lánckerék megy...a homlokfelületének síknak kell lennie, igaz? azért mondtad, hogy lehet alátét kell...ha van kedved arra is ránézhetsz...minden jót!
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|