:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Búék.Uraim,2011-t írunk.Biztos hogy van már jobb megoldás is a csapágy problémára,mint a sörös doboz:-)
El lehet vinni szemcse szórásra is, ahol pótolni tudják az anyagot.Vagy átalakítani
megbiztatóbb megoldásra,gondolok itt például kosaras csapágy beépítésere.
Én az utóbbit ajánlanám.Van valakinek ez irányú tapasztalata??
Ebben gyári tárcsafék van,az öntöttvas hengereknek elég rossz a hőleadása és ha meghajtod öngyulladással jár tovább,így viszont a hengerfej hőleadása jobb lett egyenletesebb lett a járása.Jobban bírja a terhelést a Szlovákiai túrán Fúrfarag képei közt a metál ezüst JAWA dobozok tele plussz amit még rá tudtam pókozni.
Hőgomba, ventilátor és viszont látásra :) Egyébként az nem baj, ha nagyon alacsony a hőmérséklet (60-70°C)? A termosztátok is jóval 80 felett szoktak nyitni.
sorszám: 22018 (125585)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-03 13:18:56)
Azért jó fej vagy. Kényeskedsz a ragasztással, hogy hogyan lesz egytengelyű, meg csiszolgatni akarod... de a szupervékony, legalább egy-két tized vastag sörös dobozt meg simán begányolod kalapáccsal, ami persze garantáltan jó. Útszéli javításnak maximum.... Egyébként azt csinálsz, amit akarsz. De miáltal ez egy fórum, ne sértődj meg, ha a többiek esetleg megszólnak a láthatólag barbár megoldásod miatt. A kérdező meg majd maga eldönti, hogy kinek hisz és végül melyik megoldást választja. A végén úgyis a saját kárán, vagy sikerén fog tanulni, mint mindenki. Viszont az sem árthat, ha tisztában van vele, hogy te kérdés nélkül mindenhez tudsz 3oldalas litániát írni. Ezek alapján már erősen megkérdőjelezem, hogy pusztán anyagi okai lennének annak, hogy még műszaki vizsga sincsen a motorodon. Azért ezt a kontrasztot nem nehéz észrevenni, ne haragudj.... Majd ha lesz egy árpád topik, ott megbeszéljük, de itt a jawaban egyelőre fejezzük ezt be.
Megkerdezhetem, hogy mit kellett alalkitani, hogy az MZ fek benne legyen? Erre meg soha nem sikerult egyertelmuen fenyt deritenem. :D
Miben nyilvanul meg a vizhutes elonye? 40 fokban is stabilabban jar?
Városi használatra még felkéne rá rakni hűtőventillátort de én már csak túrázásra használom az öreg vasat.
Minden elismeresem a vizes Jawahoz! Gratulalok.
Ha már egy nyakcsapágy 0.2et lötyög azt lapáttal rakták össze.
A sörös doboz, azért jó mert az egy nagyon kemény húzott alu lemez, és elképesztően vékony.
Kipróbált működő megoldás.
A trombita lemez is hasonló okokból jó, hiszen alakítható mégis kemény szívós lemez, és az vastagabb hézagkora megfelelő.
De tökéletesen funkcionál a ragasztós megoldás is. Cégnél van direkt ilyen Loktite csapágyragasztó, ami egyébként állagra hasonlít a menetrögzítőre, viszont az is meg van adva hogy maximum mekkora hézagot lehet áthidalni vele.
Ha jól emlékszem 0,2mm a mi ragasztónk esetében.
A fémragasztó is jó lehet, de túl nagy hézagra az sem megfelelő szerintem.
Minden megoldásnak megvan az előnye, hátránya, alkalmazhatósága. Így a körülmények függvényében kell alkalmazni.
Optimális esetben azt szokták csinálni a kiverődött csapágyfészekkel, hogy felfúrják nagyobb méretre és egy vékony szűkítő perselyt sajtolnak bele, de itt erre nincs hely.
Ne érezd kellemetlenül magad!
R.A. és Árpi bármilyen téma kapcsán képes egymásnak esni.
Engem már nem izgat. Nagyfiúk már, és ha hozzászólok én vagyok a nagy csúnya, önkényeskedő moderátor.
Majd ha túlságosan teli szemetelik a fórumot, akkor törlöm a felesleges hozzászólásokat.
Talán meglehet úszni a cserét egy dörzsárazással plussz persely.
Szóval váznyak cseréje. Ha már megcsinálom, akkor legyen rendesen. Újonnan ugyebár már úgyse kapok váznyakat? Tehát néznem kell bontott Jawa-t. Egyelőre megnézem, hogy honnan kocog, ha ezen túl leszek írok.
Addig kérek mindenkit, ne vitázzunk!
Köszönöm!
Na látom hogy kissé elszabadulóban vannak az indulatok kormánycsapágy ügyben. A trombitalemez elég régóta használatos ilyen kiverődések miatti hézagok eltüntetésére. Nem kemény anyag, de azért többre tartom holmi alumíniumnál. Szerintem nincs különösebb akadálya, hogy a kormánycsapágy csésze kotyogását is megszüntesse a nyakban. Persze ez nem tökéletes megoldás, de nem mondanám hogy balesetveszélyt okozna. Maga a kiverődés előfordulhat, de leginkább oldalas fogatoknál van rá esély, fékezéskor elég nagy terhelést tud kapni. Vagy sokat volt használva laza csapágyakkal és az okozza a kiverődést. Viszont a kiverődés nem lesz körkörös, így pontosan nem lehet a folyamatos illesztést biztosítani. Illetve nem biztos, hogy a két csapágy teljesen egy tengelyű lesz. Ha ezzel a javítási móddal szépen akadás mentesen elfordul, akkor azért használható, de tudni kell azért azt, hogy mennyi idő alatt is verődött szét a nyak? Biztos jól volt beállítva a hézag? Meg az is fontos, hogy már megnyúlt a nyak, további nyúlás, kiverődés már nem lesz megengedhető, nagyon oda kell figyelni a megfelelő hézagolásra és a rendszeres ellenőrzésre. Szóval ez a fajta javítás megfelelő odafigyeléssel elmegy, de inkább csak szükségből, a legkorrektebb megoldás a váznyak cseréje.
Túrázásra tökéletes 70 80c fölé csak akkor ment ha csurig pakoltam és két személlyel hegyet másztam.2006 ban 10000km tettem meg úgy,hogy nem nyúltam hozzá.
Simán, könnyen elindul ebben a hidegben? Egyébként egyenletesen jár vagy sem?
Hol nem meleg a kipufogó? A dobnál?
Rögtön indítás után nézd meg, egyformán kezd-e melegedni mindkét leömlőcső.
Köszönöm. Szép munka, gratulálok, mi a tapasztalat ezzel "félig vizes" megoldással?
sorszám: 22005 (125568)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-02 18:27:19)
Ne érezd magad kellemetlenül de sokkal olcsóbb ha így jönnek a hozzászólások mint ha ki próbálod és ott nem jön be.
Sokáig nem is szóltam, mert a kontár tanácsaid legfeljebb bosszúságot okoznak annak, aki megfogadja. Most viszont mások életével játszol, ez pedig már hadd ne maradjon szó nélkül.
Na most én érzem magam kellemetlenül, mert a vita kiváltó oka az én kérdésem volt.
Igazad van ki nem próbált dolgot nem szabad elsőre használni én azért írtam ezt mert több mint 20éve használom igaz nem a kormány nyakban ha nem a víz szivattyú alatt.
Mi lenne, ha nem szólnál hozzám? Hozzászólásaidnak ha hozzám intézed, sosincs köte a valósághoz. Fontosabb hogy ellentmondj nekem.De ha karod, vákaszolhatok neked a te stílusodban is.
Persze hogy felhúzo magam, ha tapasztalat nélkül bírálnak. Mondok elég hülyeséget, nem kel hogy akkor is beszóljamak ha igazam van.
A kiverődés pedig hiába nem hallottál még róla, nagyin gyakori. Talán nem rulzás ha azt mondom, háromból legalább egy öreg jawa ilyen.
A fémragasztóra írtam, hogy lehet hogy jó. De teljesen nem vagyok meggyőzve. Ha feltételezem hogy elég kemény, akkor ott a gyanú hogy nem túl rideg e. Beragasztásnál el kell érni hogy a csapágy megfelelő szögven áljon. Ragasztás és utánna formára csiszolás szerintem nem egy egyszerű dolog. Mivel lehetne pontos likat köszörülni bele? Ha rögtön beragasztod a csapágyat mivel tartod a helyén a száradásig, hogy tudod beállítani a megfelelőpoziciót?
Tudod száz százalék biztonsággal zsirtalanítani a felületet? Fog e így eléggé kapaszkodni a ragacsm vagy leválok a rázkódástól?
Ha akut püfölsz be megfelelő tömörséget tudsz elérni. Ha ráhúzod érzéssel a csavrt, garantáltan a helyére megy. Utánna a kellő mértékig fellazíthatid a csabar. Esetleg bizonyos idő után után húzod a csabrt, az egy picit megint fig tömöríteni az alun.Gyakorlatilag minden szaktudás nélkül elfigadható lesz a végeredmény. Ha mégse, a hiba nem hirten fog jelentkezni, vagy azonnal, vagy csak lassan. Nincs balesetveszély, nem fog megszorulni hirteken a kormány, vagy nem kezd el kóni a teló a kanyar közbem.Ezért mert javasolni. Nert elméletben megmagyarázva is jó, a gyakorlatban is bevált már sokaknál.
De ha kísérletezni akarsz.. Csak szerintem másnak nem célszerű ki nem próbált dolgot javasolni.
Én viszont rengeteget láttam, szereltem - sőt, sajátom is van több -, mégsem mondok olyanokat, hogy kormánycsapágyat javítson bárki sörösdobozzal. (Az már csak hab a tortán, hogy életszerűtlen, hogy pont nálad, pont három Jawan, pont ugyanez volt a probléma, és pont ugyanúgfy tudtad javítani.)
Gondolkozz már el egy kicsit, miféle tanácsokat adsz, ok?
Jó is az nap végén jóhideg sör a bogrács mellett.
Lehet a kipuff is eltömődve. De lehet szimering hiba is.Ha melegen vagy nagyibb fordulaton magéhoz tér a jobboldal, akkor szimering az esélyesebb. Poci levegőt szív a generátor gelől.
De találkoztam egy 638al amiről sose derült ki mitől csinál ilyent. Talán a hengernél lehetett valami, vagy a szívótoroknál, de nem derült ki.A többi esetbem ha a gyújtás jó volt, akkor a szimering volt a ludas. De elvileg lehet a kipuff is.Memj el egy kihalt helyre, szedd le a kiouffokat és úgy figyel a két oldal egyformaságát.Meglepően zajos lesz. :D
Azért ennyire ne húzd fel magad. De kezd érdekes lenni, hogy te bármire képes vagy egy sörös dobozzal. Biztosító alátét, távtartók, kormánycsapágy, hengerfejtömítés.... nincs akadály. Lassan az egész motorod egy nagy sörös doboz lesz és öntheted bele sört. Túrára majd feltétlen szerezz be egy zárható tanksapkát :D
Amúgy jól gondolod... A sajátomon kívül másét nem szereltem soha, ellenben jó pár tulajjal szakértettem már. Ahhoz képest, hogy mennyire gyakori ez a kiverődés, még senkitől nem hallottam és a sajátomon se tapasztaltam. Na de visszatérve, István már említette is neked, hogy fémragasztót kell használni. Úgy megköt, hogy utána reszelni is tudod.
De ilyen hidegben ez lehetetlen,majd tavasszal.
menni kell vele,hogy elérje az üzemi hőfokot.
Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni, abból az okból kifolyólag, hogy 360/00-ás jáwámnak a jobb oldali kipufogója jóval ritkábban pufog és hidegebb is mint a bal. A gyújtótrafó ki lett cserélve, új a gyújtás része, a megszakítók, a gyertyák.A kipufogó nem volt kiégetve eredeti állapotú. Tudtok valamit javasolni, mit kéne ellenőrizni, megvizsgálni? Lehetséges, hogy a kipufogó van eltömődve? Köszi a segítséget.
A 2008 as Csemői JAWAs találkozón az 5.sorozatban egy grafitszürke vizes JAWA levan fotózva ott látni lehet az átalakítát.
A 2008 as Csemői JAWAs találkozón az 5.sorozatban egy grafitszürke vizes JAWA levan fotózva ott látni lehet az átalakítát.
Talán az jó. Utána kellene nézni, kipróbálni. A sörösdoboz egy mások által is kipróbált, bevált módszer. De ettől persze lehet még jobb megoldás is.Csak nem én leszek az, aki elsőnek kipróbálom. :D
sorszám: 21989 (125546)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-02 18:08:50)
van olyan műgyanta ami alumínium alapú.
Tuti hogy nem körkörössen nyúlok, de még csak nem is azonos prifillal az egész hosszon.
A műgyantának a keménységétől félek, meg hogy elporlik az ütögetéstől, amit az út ad neki.
A sörösdoboz alu, az szépen beletömörödik a hézagba. Persze idővel biztosan cserélni kell, pár évente. De nem egy akkora munka.
De egy biztos, a cső ovalitását a csavar állítgatásával sose fogja kompenzálni. Ha nnyira meghúzza hogy a csésze ne tudjon mozogni, akkor már meg is szorul a csapágy.
sorszám: 21987 (125543)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-02 17:54:58)
Boldog Új Évet mindenkinek!
Nemrég említetted, hogy "vizes" a Jawád, érdekelne hogyan oldottad meg (rövid ismertető esetleg fotók), mivel én is töröm a fejem a vizesítésen.
sorszám: 21986 (125542)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-02 17:26:31)
Műgyantával lehet,hogy könnyebb be illeszteni mert a váznyak nem körkörösen nyúlik ki.
Ha nem jön össze a csavarrak való veállítás, halgass rám, és ellenőrizd hogy nem tudod e a csészét mozgatni a nyakban előre hátra. Szerintem moziogni fog. Edig hárimmal találkoztam már nehezen beállíthatóval, és mint írtam, mindegyiknél ez volt a baj.De ha jó a szemed, még szétszedés nélkül is láthatod a csésze elmozdulását, ha nagyin rossz már a helyzet.
Kezdek gyanakodni, hogy neked csak a szád nagy, nem láttál túl sok jawát. Aki találkozott már pár darabbal, mind ismeri a kiverődést a kormány csapágy melett. Aki pedig kiverődést próbált helyrehozni, az tudja, semmit nem lehet vele normális módin kezdeni.Talán valami szerszámmal ki lehetne kerekíteni a csövet, aztán valami köztes darab. De valszeg az a tudományossága ellenére jobban gyengítené a nyakat mint a sörösdobozos megoldás.Az új csapágy semmit se segít, tekintve hogy az se tölti ki az ovalitást.
Szóval ha ilyen okos vagy, áruld el, te mit szoktál csinálni ilyen esetben, illetve hányat láttál már ilyent. De arra is kíváncsi lennék ezek után, hány jávával volt már dolgod.
Az enyém eléggé át lett alakítva 634-es re,felett rakva a 638 első villa,kapott tárcsaféket és a szár 0,3keménykrómot,o gyűrüs tömítést meg egy kompresszort és így tudok a rugón előfeszíteni mert a gyári 160kg már 220kg önsúly.
Az ellenőrzés az már megy! Oké, megpróbálok még húzni rajta!
Egyébként 634-esről van szó. :)
sorszám: 21981 (125535)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-02 15:31:37)
Urunk irgalmazzon minket az új esztendőben az általad szerelt motoroktól... Vazze! :(
Egy picit húzz utána és kormányon ellenőrizd hogy könnyen fordul-e azt pedig hogy lóg-e a teló szárat mozgasd meg.
Jawákon maga a váz is ki szokott verődni. azaz nem a csapágy lötyög ilyenkor, hanem a csapágy a vázban. Ha ez van, a csapágy ha meghuzod a csavart az elbillenés miatt valahol, általában közép környékén akad. Ha lazább a csavar előre hátra lóg a villa.
Elfigadható megoldás konzervdoboz, de méginkább sörösdoboz beépítése. :D Vágsz egy megfelelő darabot rátekered a csapágy nyakára és gumikalapáccsal beütögeted. Nekem három javánál is ez segített. A sajátom így ment három évet a mostani pihenőjéig.
Ez persze csak akkor ez a megoldás, ha olyan a kormánycsapágy mint a jawa 634, 638, CZ475. Ebből a szempontból csak ezeket a típusokat boncoltam még.
Hát igazából semmi se látszott a csészén. Csak annyira húztam meg a csavart, amennyire megvolt, mert ugye a gyújtáskapcsoló tartója pont a csavarhoz van kialakítva, nem mindegy, hogy hová kerül a "pöcök". (Bocsi, ezt nem tudtam szebben leírni. :D) Próbáljak akkor még húzni rajta?
Az előző üzenetemben elfelejtettem:
Boldog Új Évet! :)
Akkor utána kell húzni de csak akkor ha lötyög. Hogy ha a sztenderen áll és bárhol meglehet állítani akkor kell csapágy fészket cserélni.
Ahoj!
Amikor kivetted a régi golyókat, a csapágycsészéken mi látszott? Olyannal találkoztam, hogy az esetleges szitálás elkerülése végett túl lett húzva, a golyók benyomódtak a csészébe, ez okozhatja az említett jelenséget. A csészét ekkor cserélni kell. Az sem segít ha egy kicsit elfordítod a csészét, mert akkor egyenesmenet az okés lesz, de fordítás közben már nem.
Üdv Motortársak!
Már említettem ezt a problémát, hogy beállt a kormány középre, a motoromon. Na ez a hiba orvosolva, viszont most már lötyög az egész és 80-90-nél berezonál a motor, kicsit veszélyes és úgy tudom, hogy ezt vizsgán is ellenőrzik. Zsírt kapott, meg csapágygolyó csere volt. A csapágyházat is cserélnem kéne, vagy mi a megoldás?
Köszönöm!
Krisztián
Mindenkinek boldog új évet kívánok!No meg:Benzintavat,gumifákat,hátszelet.erdeifeco
Mindenkinek boldog új évet kívánok!No meg:Benzintavat,gumifákat,hátszelet.erdeifeco
Nagyon boldog új évet kívánok minden kedves fórumozónak! :)
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|