:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
A talicskakerék tetszik.:)
Kívámcsi lennék, a zssruk mit szolnának az eredményül kapott négykerekűhöz.:D Pedig tényleg stabilizálná valamennyire a jószágot. Persze ha kól tenném fel a segédkerekeket. :D
A trike-osokat enné a sárga irigység. :D
Komolyra fordítva szót, lehet hogy tényleg jól jönne telente két plussz kerék hátra, ha rendesen rugoznának, és még lengés csillapítva is lennének. Biztos szarabb lenne a fordulás, de valamit valamiért.
A jawa még istenes, de az ETZ-k csúszós foltra azonnal kidobják a hátsójukat.
Az első ETZ-mnek tökéletesek voltak a hátsó rugóstagjai, még egyforma rugóerejű, csillapítású is volt a pár, mégis farolt a jégfoltokon, még csak fékeznem vagy gyorsítanom se kellett.
Tudom, a legjobb megoldást most alkalmazom. A ponyva alatt nem tud rám esmi a motor. :D
szogvas meg talicskakerek a Praktikerbol! :D Vagy oldalkocsi.
Hello, tudna valaki segiteni szimmering merettel 360-ashoz? Az utolso feljegyzesem alapjan a kovetkezo meretekre emlekszem, erre kellene megerosites:
gyujtas oldal D52 x d25 x 8.5
kuplung oldal D62 x d25 x 8
Ha mar szetszedem legyen meg a csere.
koszi
Tamas
Az alkohol kis mértékben orvosság, nagy mértékben gyógyszer, ha nincs akkor meg méreg. :DDDDD
De legalább van mire fogni,látod milyen nehéz az alkoholisták élete.
Addig meg fog buggyanni. Igaz, az utolsó pillanatban legalább lesz okod inni. Szivecském én csak azért iszom, mert megromlana... :D
sorszám: 22065 (125695)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-05 18:42:41)
Pesszimistámak jó lenni. A pesszimistát csak kellemes meglepetés érheti
A sör elfogyott, de ezért van sok doboz. Tehát téma lenne. :D
Így tél közepén nem sok téma van. Az átlag ember még csak szerelni sem szereli a motorját. Még ha hómotorjaink lennének...
Jut eszemne, csekély 4000 dollárért lehet kapni átalakítószettet ami crosmotorból hómotort csinál.régebben én is kiagyaltam egy féllánctalpas, Rommel féle megoldást, csak a gumi láctalpat nem tudtam volna megoldani. Most két kis öcsi keréken töröm a fejem hátra , hátha úgy nem borulnék fel a jeges úton. :D
Én most hűtöm a sört a legközelebbi szoci túrára.
Tudom, a pesszimista, az egy jól értesült optimista! :-D
Egyébként nagyon leült itt a hangulat, mi van itt elfogyott a sör? :-)
Mi az abszolút hamis egy úthenger alol előkerülő ember mosolya.
Erről jut eszembe egy vicc.
Két szellemi fogyatékost elküldenek IQ tesztre.
Bemegy az első idegeskedve, majd fél óra múlva felszabadult mosollyal jön ki.
Kérdezi a kint lévő:
-Na mi volt, mesélj!
-Hál'istennek negatív!
:))))
sorszám: 22060 (125669)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-04 13:31:41)
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_talalkozo/?dr=6865&p=5
ott van középtájon
Hogy másra tereljem a szót én a 634est 1981-ben vettem(15000 ft ér) első tulaj vagyok úgy,hogy már elég sokat javítgattam és ami gyárilag nem tetszett azt át alakítottam a kedvemre.
sorszám: 22058 (125665)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-04 13:31:41)
Én arra,hogy pozitiv vagyok nem lennék olyan büszke.
Fordítva dugtad be a madzagokat a multiba. Én pozitív vagyok
De legalábbis realista.
Ne légy ilyen negatív Árpi!
Hacsak gyújtásokat gyártanék így. De utoljára már búvárszivattyúhoz csináltam valami vackot, hogy levegősen is beinduljon. :D
Már olyan sok időm nincs hátra, valószínüleg már így is fogok meghalni.
De mentségemre legyen mondva, érdekes módon még többet kapok az emberektől mint amit kapok. PL az ETZ-m. Jó, vannak vele gondok, de arról nem igazán az ajándékozók tehetnek. A lényeg az, hogy 2008ban kaptam ajándékba egy 250es ETZ-t, elintézték az átiratást, a biztosítást is, csak rá kellett ülnöm. 2009ben ha nem is ekkora összegben, de kaptam rendesem segítséget sok embertől. A 2010es év nem volt ennyire jó, de azért pár ezet forintnyi segítség így is összejött. Szóval csinálhatok pár gyújtást anyag áron míg veszteséges lesz az életem ebből a szempontbol. :D
Amúgy belátom hogy hülye vagyok, de úgy néz ki, szeretek ilyen hülyének lenni. :D
Tudom ez megint nem volt jawa téma, hanem offolás.
Mégis hozzáteszem, pont az a bajom mostanság hogy idén még nem tudom mi hasznossal tudnám eltölteni az időmet a meló melett(állítólag kapok melót.) A közösségi életemet sikerült nullára redukálnom.Mindegy, van két hónapom gondolkozni a dolgon, most úgyis szobafogságban vagyok mert motor nélkül sehova nem tudok menni.
Tavasszal az első pár héten el leszek foglalva a saját dolgaimmal, megpróbálok életet verni a jawába. Félek, túl sokat állt már a ponyva alatt.De megpróbálkozom a dologgal.
Még valami, és már tényleg jawa. Végre letisztult tökéletesn a gyújtásom. Jelenleg áll egy hallból, egy fetből, vagy egy darlingtonból, a megrendelő izlése szerint, egy ellenállatból, három zenerből. Ujdonság a hall. Találtam ilyan tipust ami bírja ga 240 ohmal van felhúzva 12 voltra. A mésik ujdonság a harmadik zener. Kiderült a fet ugyan lekorlátotta 400 voltra a feszt a kimeneten, de feszlökéseket átengedi a gatera, így előfordulhat hogy hibás trafó visszarúgásakor elszáll a meghajtó fokozat. A lényeg, az új kapcsolás kevesebb elemből áll, de még megbízhatóbb.
Jelenleg mágnes gyűrűt is lehet kéthelyen is kapni megfelelőt.Öröm az élet. :D
Igazából nem tudok válaszolni, még nem szedtem szét, amióta golyókat cseréltem. De lehetséges, hogy csak az alsó, vagy csak a felső kotyog... Egyelőre jegeljük a témát, akadt egy nagyobb problémám a papírozással.
Ezen nincs mit tanulni.Ahány ház annyi szokás.Erre nincs bevált házi praktika.
Ha látom a bajt,akkor tudom megmondani mit lehet vele kezdeni.
MZ-m van azzal nincs ilyen gond :)
tényleg csak tanulni akarok.
Felrakó hegesztésre gondoltam. Maga a hegesztés biztos jó is lenne, de félek kilágyulna mellette az anyag, bár amilyen lágy volt az én Jawamon az a rész, lehet hogy rontani már nem lehetett rajta :)
Olyan embernek magyarázod a kapitalizmust, aki haveri alapon gyártja a gyújtásokat, és elnézést kér mert nincs pénze alkatrészt venni :))
Én is mondtam már neki hogy hülye, de nem megy neki a kufárkodás, pedig megtudna élni a szakmájából főnök nélkül is.
Ezt igazából látni kellene.Az biztos hogy vágni,és hegeszteni kell.Az alsó is kottyan??
Na ezaz kíváncsi vagyok mivel rakná fel.
Nem baszogatok, csak tanulni akarok.
http://www.szocimotoros.hu/galeria/m1/m5/m28/m33/1008o.jpg
Hol az ötödik oldalon? Nem találom sehol. Itt a szocimotoroson? Lehet vak vagyok nem látom a csemői képeket sem.
sorszám: 22043 (125628)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-03 17:44:57)
Tényleg, erről el is felejtkeztem. Tényleg nem lehet használt vázat berakni, nagyon úgy emlékszem.
Abban is igazad van, hogy ha nás sörös doboz helyett speciális alúminium hiánypotló lemezt írt volna, símán elment volna a dolog. Esetemben valszeg nem, mertha azt írom lézerrek beheggesztett platina pótlással oldom meg a dolgot, arra is az let vona a válsz hogy kókányolás. sőt, arra is aut írták volna hogy hülye, kivitelezhetetlen megoldás, ha tévedésből üres hozzászólást küldenék el, és megváltozna a forummotor és elfogadná úgy. elég ha a nevem szerepel...
Annak viszont örülök hogy a lemezesek tábora megfelelő méretűre bővült.
Persze én is leírom, nem végleges megoldás, de többször megismételve kibír még vagy százezer kilométert. Ha csak valami extrém nagy torzulás nincs. De olyan motorral nem nagyon járhattak. A javítható ovalitás határain belül már nagyon szarul tud viselkedni a motor.
A kormánycsapágyhoz annyit, hogy az enyémnek az előző tulaja betonra összehúzatta, a golyónyomok elég jól láthatók és erezhetők voltak a csészén, cserélhettem is ki őket. Még jó hogy volt tarcsiban. Ugye oldalason kell kormányszorító, de mivel nem volt, azt a csapágy összehúzatásával oldotta meg. A szakbarbár..... De szerencsére a nyakkal nincs gond.
Az a baj, hogy lassan romlik és megszokod, mire feltűnik hogy szar, addigra általában akkora ovál van benne, hogy kenhetsz oda bármilyen ragasztót, nem ér semmit.
A vázcserével meg az a baj, hogy vagy átütöd a számot, vagy új vázat kell venni, mert használt váz hivatalosan már nem beépíthető.
Nem azt kellett volna mondanod, hogy sörös dobozzal hézagolja ki, hanem azt, hogy a NASA által külön erre a célra fejlesztett alumínium hézagolólemezkével!
És nem háborgott volna senki!
Sőt jó pénzért vállalhattad volna a szállítását is a Soproni feliratú űrtechnikás hézagolólemezkéknek is. :-D
Csak sör kell, egy olló, meg hülye szöveg és már dől is a pénz! :-D
Jó az a doboz, nem végleges, de simán kibír 10 évet is.
Szerencsére nekem nincs ilyen problémám, de már volt és a lustaság meg az olcsóság győzött. Meg sem moccant, gyakorlatilag addig bírja míg szét nem kell valamiért szedni.
Furfaragot ismerve korrektül felrakná valami anyaggal és utána kimunkálná méretre. Ha kell levágná az egész kormány nyakat és komplett újat esztergálna a helyére, de akkor már kúpgörgős csapágyakkal!
Csalódnék benne, ha nem ezt tenné! :-D
Megnézném a gyertyát hogy milyen, nem-e lucskos kicsit, gyújtáskimaradás előfordulhat a megszakítótól kezdve a gyertyapipán át, át kell nézni a rendszert. Cseréld meg a gyertyákat, akkor is így marad-e. Aztán pipa, kábel, stb. cserével próbálkozz.
Nekem mindegy mi lesz belőle, a hangsúly az üres sörös doboz előállításán van :)))
Furfarag, te hogy oldanád meg ezt a váznyak kiverődést?
Fémszórás nálam úgy működött, a Hondám főtengelyénél, hogy 2 hónapig könyörögtem "mesternek", és akkor nagy kegyesen egy Jawa áráért megcsinálta.
Na ezek után jó nekem a sörösdoboz ;-)
sorszám: 22036 (125613)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-03 17:48:07)
Igen egy rúgásra indul, bár garázsban olyan 10 fok van. Egyenletesen jár annyi a hiba hogy a jobb henger mintha kihagyna ütemet és néha pöffen. A dobnál érezhetően hidegebb a jobb mint a bal.
Szerintem betársulok hozzá és elvállalom a sörök fogyasztását.
Kozel s távol.:-)))
sorszám: 22033 (125610)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-03 17:48:07)
Vázjavítás Suzuki, Kawasaki, Honda, HD. stb motorok egyedi átalakítása, törött vázak, tankok javítása
név: János
város: Dorog
mobil: 06-30-825-90
A sörösdoboz is jó én abból csináltam furulyát a dobba.
Az 5.oldalon a 3.sorban 3kép.
sorszám: 22030 (125607)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-03 17:40:16)
Látod ezért nem nagyon szólok hozzá más nyűgjéhez.Nem tudni,hogy kinek mire van lehetősége.Van akinek a sörös doboz is megfelel,van akinek nem.Én mivel lakatos vagyok,és megvannak a lehetőségeim én másképpen oldanám meg a problémát.
Aki nem szakmabeli annak nehéz a pénztárcájához alkalmazkodó megoldást ajánlani.Hozzáteszem, jó megoldás a sörös doboz is,de nem végleges megoldás:-)
a 2008 Csemői JAWA találkozón készültek képek egy grafit szürke JAWA ott lehet látni a hűtőt,szivattyút és a vasat.
A vizes jawa képekről egy linket kérhetek. Nem találom.
Nem érdemes vitatkozni. Ugyanis jórészt nekem szóltak a válaszok, nem a problémának. lásd nem verődik ki a nyak, illetve ha kiverődik, te még nem láttál olyant.
Illetve a másik hozzászólás tipus az, hogy láttam egy jawát, az nem volt olyan, de beszéltem is vagy három emberrel, azok sem vették észre a dolgot. Az ilyen hozzászólások mellett lehetetlen megvitatni a valós megoldásokat. De legyen neked igazad, próbálkozzunk.
A trombita lemez, azaz a puha réz jó lehet. Csak hosszas rágódás után lehetne eldönteni milyen puhaságú anyag tömörödik bele úgy a résbe, hogy elég kemény ahhoz hogy tartson is. Ha túl puha jól betölti a rést, de gyorsan kinyomódik újra. Ha túl kemény, nem tölti ki a rést jól, lötyöghet a csapágy.
A ragasztóval kapcsolatban leírtam aggályaimat, de kiemelem a legnagyobbat. Ha leválik, vagy összetörik, hirtelen lesz a csapágy elmozdulása. Nagy a balesetveszély. A lemeznél ez nincs, a romlás fokozatos.
Az anyagfelhordás jó lenne, tutira birná a kiképzést, csak mivel lehetne ls hogyan belemarni, köszörükni a lukat. Legfeljebb valami cnc-vel.Flexxel, hasonlóval a furat görbe lesz.
A vázcsere jó, csak fél évszázadig lehet keresni a tuti cserét, és horor áron lesz a javítás.
Lehet bontóba is vinni a motort. Az is szakszerű megoldás.
De vegyük fogyelembe, hogy úgy néz ki, a 634ek harmadát érinti legalább ez a probléma. A kiverődés nagyrészt azért van, amit már leírtak. A dolgozó még nem is érzékeli igazán a lógást, de a csésze már eleget tud mozogni a kiverődéshez. Ha azt vesszük figyelemne, hányunk motorja mástól vett, esetleg sokadik tukajtól, szinte biztos az, hogy volt a motornak figyekmetlen tulaja is.
De tudom, ezeket a dolgokat is feleslegessen írtam le, mert nekem nem lehet igazam.
Sziasztok!
Abban szeretnék segítséget kérni hogy egy elektromos feszültségszabályozót hogy kell bekötni 350-es jawaba.
Ezt a típust vettem bele:
http://e-motorparts.addel.hu/product_picture.php?product=JAWA%20250%20FESZ%DCLTS%C9GSZAB%C1LYZ%D3%20%22+%22%20*%20150-20-052/+-CZ&url=http://www.addel.hu/store/termekfotok/2178/nagyarufotok/453680_nagyarufoto.jpg
Van hozzá rajz is de nem merek nekifogni, nem akarok bajt csinálni. Szóval van 2 szál ami az akksitól jön , és van 2 szál(valójában 2x2 mert egyben vannak) ami a dinamóból. A feszültségszabályozón 51, 61, M, és egy testkábel van.
Ha minden igaz az akksiból jövő fázis az 51-es a 61-es pedig a dinamó szénkeféjével van összekötve. Tudna valaki segíteni mit hogyan tovább? Előre is köszi.
Pedig Árpádnak most tényleg igaza van, az egy elég tartós megoldás, csak az úri közönség ízlését bántja, hogy sörösdoboz van beépítve a motorjukban. :-D
Valójában egy alaposan kinyúlt kormánnyakkal nem sokat lehet kezdeni.
Nincs jó megoldás, nagy szívás a dolog.
Bármelyik másik csapágyfészek könnyen javítható a motoron.
Mert a ragasztók akkora hézaghoz és terheléshez nem jók.
Felrakás után marógépen ki lehet szedni újra méretre, csak a lehetetlent súrolja az oválisra nyúlt nyakat rendesen központosítani és rögzíteni, mivel ferdén össze van nőve azzal a nagy dög alaktalan vázzal. :-)
Ezért a persely/felrakás felejtős, levágni az egész nyakat, megmunkálni majd sablon alapján visszahegeszteni szintén felejtős.
Kényesebb ízlésűeknek lehet kapni méretre hézagoló acél szalagokat, az kevésbé olcsó mint a sörösdoboz, de sokkal pontosabb munka.
Hézagolóval megméred mekkora a hézag, rátekered az adott vastagságú acélszalagot, benyomod a helyére csapágyastól, ami kilóg azt meg egy késsel levágod. Lehet kombinálni ragasztóval is.
Teljesen jó megoldás, a csapágy fog hamarabb tönkremenni, mint kiverődni a hézagoló szalag.
Gányolás? Lehet, de aki ezt mondja az mondjon valami jobbat a vázcsere, vagy egy a motor értékét meghaladó javítás kivételével.
Szia Pisti:-)
sorszám: 22023 (125591)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2011-01-03 14:17:33)
Szia BUÉK rég nem hallotalak.
Amikor csináltam még nem volt 6v-os ventillátor ami befért volna,most már át lett alakítva 12v-osra de még kevés az ihlet.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|