:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Köszönöm a gyors választ! Azt nem írtam meg, hogy hajtóműolaj nélkül is próbáltam. Lehet hogy ez durva, de kipróbáltam, tökéletesen stabilan járt 1000-1200 fordulaton vagy 30 percig. Utána lehűlés után. Olajfeltöltés és a hiba jelentkezett ismét.
Próbálom összerakni a dolgokat:
1. Hidegen beindul rendesen és szépen jár.
2. 20-30 perc után, mikor bemelegszik rendesen elkezd felpörögni.
Pontosan milyen típus? A jelenséget a keverék elszegényedése szokta okozni. Nekem anno mikor dugult a karbi alapjárati része, akkor csinált ilyeneket. Persze szívhat fals levegőt is valahonnan.
Szerintem ott, hogy egy léghűtéses motort fél óráig járattál egy helyben. Az olaj pedig simán lehet 2t olaj is a benzinből.
Sziasztok! Segítségre van szükségem! Váltóvillacsere után alapjáraton , állványom teszteltem a motort , pontosabban a váltót. Hozzávetőlegesen kb 20-30 percet működtettem a motor , közel alapjárati fordulatszámon, időnként viszont felpörgettem 2-3 fordulatig. Nagyjából 230-30 perc elteltével a motor felpörgött 4-5 ezer fordulatig. Nem tudtam leállítani sem a gyújtáskapcsolóval, sem a pipák lehúzásával, a kipufogókból fekete füst áramlott ki. A motor leállítása a motor ( karburátor lefojtásával sikerült. Újra szétszedtem a motor, s forgattyúsházban nagyon sok megfeketedett olajat találtam. Átvizsgáltam a blokkot , repedést nem találtam. Újra összeszereltem , szerelőpasztával, a felületeket gondosan megtisztítottam, ellenőriztem sík mivoltukat. Összeszerelés után teszt... és ugyanaz a hiba! Ismét szétszedtem, arra gyanakodtam , hogy a középrésznél engedi át az olajat, miután felhevült a motor. A középrészt papír tömítéssel és szerelőpasztával szereltem újra. Természetesen a váltót hézagoltam a papír miatt szükség volt rá. Teszt, ugyanaz a hiba, olaj kerül a forgattyúsházba. Bármilyen ötletet szívesen fogadok! Hol hibáztam szerintetek? Válaszotok előre is köszönöm!
Ze78, hogyhogy eladtad? Oldalkocsistól? Csak kiváncsi vagyok.
Én anno átépítettem az új blokk belsejét a régi blokkfelembe. igaz 2 nap volt mire kész lett, de nem kellet a papírokkal szarakodni.Nem kis meló elismerem de legalább tudod min ülsz.
Legjobb tudomásom szerint semmi gond.
A bloknak jó papírokkal kell rendelkeznie. El kell vinni a motort, a papírokat a blokk csere után vizsgázni. A vizsga után kapott papírral ki lehet váltani a forgalmit. Esetleg még eredet vizsgálat is kell valamikor.
Ami szinte biztos az az, ha bemész az önkormányzatra, ott mindent elmondanak, szóval szerintem csak pénz kérdése a dolog.
Sziasztok ! Lenne egy olyan kerdesem ,... JAWA 638-as motoron szeretnek blokkcseret , tipusazonost 638-ast , csak az utolso szamok nem egyeznek a donor motorblokkszamon ,...milyen hercehurcaval jar ez jogilag ,mi a teendo ?
Üdv! Jawa vagy CZ első lámpa eladó!
Sziasztok!
Eladtam a jawa-mat/638, maradt egy csomó alkatrészem . Ha valakinek szüksége van valamire írjon bátran.
-teleszkóp,kuplung, váltó, generátor, henger,váz, tank, lámpák, kerekek stb.
Ha már unod a megszakító által okozott gondokat cseréld le Hall jeladós tranzisztoros rendszerre!
Bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Sziasztok!
Megválnék tőle:http://www.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Jawa_350_638_Oldalkocsis_17185635.htm?ma=1
http://www.hasznaltauto.hu/motor/jawa/jawa_350_typ_638-7985086
Sajna, eladó....:( De érthető okból.
Teknőc
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy gyárilag az 559-es típus 1969. júliusi változatát milyen tankkal, illetve első sárvédővel szerelték? Létezik a nagy, szoknyás első sárvédő, a kis keskeny sárvédő, valamint tankban is kétféle: az oldalára csavarozható krómozott lemez, illetve a tank anyagában krómozott kivitel... Ezek közül melyik jellemző az én évjáratomra, tudja valaki? A kérdés azért adekvát, mert nem akarok tévedésbe esni, az pedig, hogy „úgy jó, ahogy vetted” magyar viszonylatban sokszor nem épp a célravezető (ld. gánymesterek csere-berére hajlamos magatartása). Eredeti állapotot szeretnék, amely az iménti okok miatt sokszor félrevezető lehet. Köszönöm a választ. (Ha lenne esetleg valami kép erről az évjáratról, külön köszönném.)
Továbbá 250-eshez milyen gyártmányú dugattyút-hajtókart-csapszeget-gyűrűt ajánlotok? Nem akarok szar minőséget venni.
Köszönöm!
Krisztián
Üdv mindenkinek!
Valaki mondjon nekem legyen szíves Pécsett egy szakit, aki beállítaná a gyújtásomat a 350-es Jawa-mon. Oldalkocsis, emiatt kissé nehezen férek hozzá, és az istennek se sikerül jól belőnöm. Előre is köszönöm.
nna, hasonló, csak én közel vittem egymáshoz a két szárat, az alján meg egy nagyobb hurkot hagytam, hogy kanyarodjon.
http://www.snowmobilefanatics.com/forums/attachments/161992-how-diy-carb-vaccuum-tester-20092286336842_10687.jpg
csak eszembe jutott a szinkronteszter amit egy haverom leírása alapján csináltam. ;) nem egy bonyolult cucc. Veszel 3-4m benzincsövet és a közepét felszögeled egy deszkára, úgy, hogy egy U-t alkosson, az U két szára közel fusson egymáshoz.
ezt feltöltöd 2 ütemű olajjal és a két csövet rá lehet kötni a karbi szinkronizáló csöcseire.
Mert mit is akarunk, hogy a vákuum egyenlő legyen, ügye? Ha a nyomás/vákuum egyenlő a 2 csőben akkor az U aljában az olaj egyenlő magasságra fut fel. Ha valamelyik oldal jobban szív, akkor azon az oldalon az olaj szintje szépen megy felfelé, míg a másikon lefelé. Úgy csavargasd a szinkroncsavart, hogy az olajszintek ne mozogjanak. (vagy ne túl sokat, ha problémás... nehéz 30 éves mikunin belőni, hogy alapjáraton és mondjuk 3000-nél is jó legyen a szinkron) Én ezzel szinkronoztam a GS450-emet, egész jó eredménnyel. ;)
Remélem érthető volt, valahol van képem megpróbálom betenni ide...
Üdvözlet! keresek jawa 350 es mellé oldalkocsit ! komplett kéne de ha csónak van akkor az is jó! köszönöm! 06704291430
Sziasztok!
Igen, közben én is megtaláltam ezt az oldalt, illetve van még egy, de nem tudom a képet ide becsatolni sajnos, pedig az gyári karbis. Időközben találtam egy dupla 26-os pillangó szepeles Mikunit a neten, szóval holnap megnézem, a marós cimbora meg majd készíti a közdarabot. Addig is lehet számolni a szívócső méreteket, stb. Jaj, mennyi munkám lesz ezzel a mocival. 1-2 év és kész is lesz...
Üdv JawaZoli!
Lehet,hogy nem ismered ezt a cseh oldalt,itt van 2 porlasztós 638-as.
http://jawaklub.wz.cz/main/index.php?stranka=uvod&width=1152
Azért lehet ennek gyakorlati haszna is.
Szinte nincs kéthengeres nyugati motor ami ne két karbival működne.
A Jawan is sokszor az egyik hengerben világos, mig a másikban sötétbarna a gyertya. Ha már annyira össze lehet hangolni hogy a két hengerben egyforma színű legyen a gyertya már az is érne valamit.
Ha belegondol az ember nincs két egyformára fúrt/kopott henger.
Haszna lehet nincs, de nekem inkább a kinézet a fontos most. Café Raceren jól nézne ki...
Köszi a válaszokat!
Egy újabb kérdés... ismertek olyan szakit aki képes / tud készíteni az elképzelésem szerinti kipufogót. 4 ütemüre sokan szakosodtak, de a 2 ütem az merőben más tervezést igényel...
sorszám: 26598 (142348)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2014-05-08 06:26:25)
Üdv Csápisti-vizes!
A Jawa 638-as hengerenként külön szívócsatornával készül,megoldható a külön porlasztó,csak van-e haszna?
sorszám: 26597 (142347)
( előzmény: Csápisti-vizes, 2014-05-08 06:26:25)
Nagyon sok felesleges munka,mivel közösített szívótorok van és a két karbit össze hangolni nagyon nehéz de ha sikerül is,szinte érezhetetlen a változás.
Szia! Pár éve dumáltam socialistik dragster-es cseh sráccal, ő azt mondta, hogy ha jól van összehangolva a 2 karbi (ami kicsit problémás olyan karbiknál, amik másként koptak, különböző motoron szolgáltak) akkor széria motoron 2-3 Le teljesitménynövekedés várható a gyári fúvókákkal. de 2 airbox is kell. Megfelelő beállitáshoz szerintem szükséged lesz üveggyertyákra és szinkronórákra is. Üdv
Szombaton bemértem multiméterrel a gy.trafót és csak 3 v jut el hozzá. Elméletileg meg is van a hiba. Már meg is rendelte, új kábelköteg,gyújtáskapcsoló ,gyertyapipa és hozzá kábel. Nem zsákbamacskázok kicserélek mindent,végül is minden 30 éves. Ja meg egy karbi felújító készlet, azt mondták azt is érdemes mivel kitudja az előző gazdik tisztításnál mivel piszkálhatták a fúvókát,lehet még anyagot is sokat kap és még ehez adódik hozzá a nem 100 % os erősségű szikra. Remélem ez így már hibátlan lesz. Remélem!!!
Sziasztok!
Jó régen jártam itt az oldalon, leginkább akkor amikor az első 638-asomat vettem, ami ma is garázsban pihen és várja, hogy motorozzak vele. Viszont tegnap ismét vettem 2 és fél 638-ast, egyet egészben másfelet dobozban. Szóval ezekből 2 szép átalakított masina lesz. Gondolat, terv van bőven és ami most felvetődött bennem, hogy 2 karbit fel lehet-e szerelni. Nyilván átalakításra szükség lesz, stb. és lehet semmivel sem lesz jobb..., de valakinek van esetleg infója, tapasztalata ezzel kapcsolatban?? Cseh oldalakon nem találtam sok mindent.
Üdv.
Jawám ugyan sosem volt, csak mz-khez és szimóhoz volt szerencsém, de nem nagyon hiszek ebben a gyertyahalálban. 10 év alatt talán kettőt dobtam el, az egyik a elektródái a használattól teljesen legömbölyödtek, a másik esőben hagyott ki rendszeresen, és volt is hajszálrepedés a porcelánján. Volt megszakítós, tirisztoros és tranzisztoros gyújtásom is (a megszakítós sosem volt tökéletes, a tirisztoros kimondottan jó volt, de 2 év után szétégett egy forró augusztusi napon, a tranzisztoros viszont korrekt). A gyertyákat cserélgetem azért ha kéri a gép, de gázrezsón jól lehet regenerálni őket. Másféle tisztítás nekem nem vált be.
Én is voltam így, váltva mentek tönkre a gyertyák mindent cseréltem kondi alaplap,megszakítok gyertya pipa kábel és nem volt jó …Megelégeltem,tranzisztorosra kicseréltem,a gyújtás,és így már működik rendesen kb20 gyertya.. ment tönkre… és 80 -10 napot foglalkoztam vele… A Gyulábá gyújtásával működik rendesen. .már két éve..
Gyertya csere nélkül….
Én először kiiktatnám a gyertyapipát , rá kötném direktbe a kábelt. Majd ha ez sem segít megnézném a megszakító környékét jók e csatlakozások. Neme lóg a kondi vezetéke, stb. A 6 V nagyon érzékeny a jó érintkezésekre.
Akkor szerinted is a gy.trafóval lehet a gond. Ma kaptam még egy tippet: mérjem meg hogy eljut-e a 6 v a trafóig mindezt nyitott ill. zárt megszakító állásban, mert lehet csak a töredéke jut el odáig mert pl. kötéseknél ill. gyújtáskapcsolónál elveszlik egy része és ez kihathat a szikraképződésre illetve a gyertya élettartalmára.
Szerintem ha nem Pal a trafó, akkor is csak az döglik meg állandóan nem a gyertya.
Ez a gyertya belső halál ami nem tetszik nekem. Az elektroda szokott leégni inkább róla. A belső zavarvédelem inkább csak tul hosszú szikra idő vagy tul nagy áramnál megy ki. Ilyesmivel én csak cdi gyujtálnál találkoztam. Normál gyujtásnál én csak mechanikusan tönkremenöt tapasztaltam.
Kezd egy gyanú éledni bennem. Mi van ha nem is mentek tönkre a gyertyák?
Ha gyenge a gyújtás, egy pici benzin is elég a gyertya belsejében ahhoz hogy ne legyen szikra.
Lehet hogy torolgetés, szárítgatás után a halott gyertyák életre kelnének.
Trafó kábel stimm,de a pipa felől nem tudok nyulatkozni,de szerintem szürés mentes.
A tü poziciója nem befolyásolja az inditást. Ez is lehet a tünete valaminek. Én mindenképpen kimérném a fúvókákat kaliberrel, és megnézném sztroboszkóppal a gyújtást. Feltételezem, hogy gyári Pal trafókat és rezes gyertyakábelokat használsz zavarszűrésmentes pipákkal! Olyan nincs, hogy minden jó és mégsem jó.
A túlmelegedést szerintem azért nem lehet mert van,hogy beindítást követő 5-10. percen belül is megadja magát valamelyik gyertya. De legutóbb indítást követően két puffantás egy szusszantás gyertya minusz. Azt nem tudom mekkora rázkódást bír ki,de nem rázkódik ez szerintem relatív szinte semmit.
Én inkább gyanakodnék a túlmelegedésre, vagy a rázkódásra.. Bár nagyon kellene rázkódnia. Tehát inkább a melegedés, igaz, akkor meg a dugók is megszorulhatnának azt hiszem. Nem tudom.... Mindent át kellene vizsgálni. A trafóknál mind a kettőnek primer menetzárlatosnak kellene lennie. Ami még egynél is ritka, de kettőnél gyakorlatilag nulla az esély, Inkább szekunder zárlat szokott lenni. A menetzárlatosnak trafók egyébbként se szokták túl sokáig húzni.
Igen kettő,de nálam a motor tavaj szeptember óta van és jóformán felújítással indítottam ,és most kellene élveznem a munkám eredményét. Az előző tulaj mondta,hogy csipegeti a gyertyát,hogy mikor kezdődött neki ez a jelenség azt nem tudom tehát lehet most akár mind a kettő rossz.. A fesz.szabályzót kb 3 órája cseréltem ki elektronikusra, mert a régi nemadott elég töltést, aztán próbakanyar és egy gyertya minusz.
Trafóból viszont kettő van alighanem. :D Egyszerre nemigen szarik be mindkettő.:)
Lehetne rossz a feszultsegszabályzód, de az forralná az aksit és még így se nagyon lenne akkora fesz ami ilyen gyakori gyertya halált eredményezne,
Ha eggy helyen vetted a gyertyákat akkor lehet széria hiba, gyenge a belsejük, mégis razkódastol mennek tönkre, vagy a melegedéstől.
Megnézem,a tengely egy picit sem üt. A megszakító egyszer nyit és zár körbefordulásonként.
A gyújtást kislámpával állítottam be,gondolom ha a tengely vagy ha az excenter ütne akkor máshol is nyitna a megszakító azaz világítana a kis lámpa amikor odaér a forgáspont?! Ezt holnap megfigyelem. Ha ez lenne bár nem valószínű akkor mit lehet vele kezdeni?
Esetleg olyan nem lehetséges,hogy a gyújtó trafó ment tönkre és attól romlanak sorra a gyertyák? A gyertyák elektródáján semmi változás nem látszik, és nem fehér a gyertya.
Tud gyertyát égetni akkor is ha a gyújtás nagyon rosszul van beállítva. Ilyen történhet olyankor is amikor üt az excenter vagy a főtengely és többször is gyújt. Nem mindig veszi eszre az ember a rossz gyújtást pontot mert a jo környékét figyeli. De szerintem ilyenkor nem őz barna a gyertya, hanem fehér. Ha jó színű a gyertya és mégis tönkre megy, az a razkódastol szokott lenni vagy tul nagy feszültsegtől . Viszont a tul feszültség szintén látszódnék a gyertyán mert előbb megy tönkre az elektroda kint mint a gyertya bélése. Kint azt lehetne látni hogy elfogy az elektroda.
Razkodni nem hiszem hogy razkodik ennyire Jawa. Tehát nem tudom mi lehet a hiba. Minennek latszódnia kellene az elektródán. Nekem ilyesmi csak ETZ-n volt és csak NGK gyertyákkal, Megszakadtak a rázkódástól. De jawán briskkel?!!
A gyertya őzbarnára kiégve,nem kormos. És a subertű minden állásában, kivolt már próbálva a moci az elmult 2 hétben és minden állásban, kivéve a legmagasabb pozíció mert ott már be sem indult annyira kevés volt neki a benga. röpködtek a gyertyák a kukába.
Sziasztok!
A beszélt szimering csere megvolt még a múltkor,de a füstölésen kívül más panaszom nem múlt el. A gyertyákat ugyan úgy kajolja mint eddig,de álltalánosítani nem lehet,hogy csak a bal henger. Csinálja mind a kettő elég takarosan. Az elmult 3 hétben 8 db brisk n15c típusú gyertyát tett tönkre. A pénteken vásárolt 4db-ból már indításnál kicsinált egyet. Azóta meg be sem tudtam röffenteni. Benzin szikra van és még jó időben is csinálja. Segítséget kérnék.
Sziasztok,
A Pionirral kapcsolatban volna annyi kérdésem, hogy ez mennyire gyakori cucc magyarban? Megyek a jövő héten, és heccből meglátogatom a polgárdi börzét. (megéri? nagy?) itt gyártottak motort Romet Ogar néven (ritka ronda jármű)ami a Mustáng-Pionir blokkjával ment. Ezért annyi a cucc mint a tenger. De hátha megérné készülnöm, hogy veszek pár apróságot magyarban....
Igen jól emlékszel :)
Csak annyi a különbség hogy azóta a hajtókarok és a henger is ki lett cserélve. De ugyanannyi km után ugyan az a hang jött elő. A főtengelyt és a hengereket is más műhelyben csináltattam, és másik hengereket is furattam meg.
De most már hadd menjen.
Sziasztok
Nekem is ugyan ez a bajom elektronikus gyújtás és kihagy a bal henger
Segítsen valaki légyszi Vagy ha van eladó működő gyújtás vevő vagyok rá
Igen azon már azóta vettem vissza.
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|