:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
Jawa - új hozzászólás Összesen: 543 oldal
Emigyen raktam ossze a blokkfeleket: Kerem, ha mar lathato, hogy elba**tam, akkor szoljatok.
a kezikonyv irta, hogy ha nincs behuzoszerszam, akkor melegitsuk fol a primer oldali 2 csapagy belso gyurujet. Neki is durrantam langgal, es 2 masodperc mulva felotlott bennem a ketely... vajon a kis szimmering a 2 csapagy kozott mit szol ehhez?
Elegettem-e vajon?
A fotengely becsuszott vagy 2 centit, majd alatetekkel, gyurukkel, mindenfele meretben passzolo vashengerekkel szepen behuztam ugy, hogy az alatetekkel a csapagy gyurujere tamasztva, 3-5mm-t mindig tudtam huzni rajta a fotengely vegen levo menettel, anyaval. Az eredmeny szep lett, a fotengely utes, nyoszogatas, nyomkodas nelkul belement a helyere, es a csapagyat sem terheltem.
A masik fele:
A bal oldal fekszik, felfele merednek a valto tengelyei, a villavezeto, a fotengely. A gepkonyv szerint eljarva megtuzeltem a dinamo feloli csapagy belso gyurujet es racsusszantottam a fotengelyre. kb 2 centi meg kellett neki. Ovatosan kocogtatva gumikalapaccsal es piszklagatva a valto tengelyeit hogy beletalaljanak a lyukakba sikerult osszeverni.
De itt mar kepben volt a kalapacs, igy szerintem terhelve lett a csapagy es a fotengely. Ezt vajon kibirja-e?
Mellesleg az elozo szaki tomitessel rajta ossze, en csak fekete pasztaval, miutan fenokovel gyonyorure sikaltam a ket feluletet es osszeprobaltam oket. Meglehetosen jol nez ki.
Volt egy kb 3mm szeles centi hosszu hianyzo darab a karbi alatti reszen, amit a maszatos ujjak a vodkas lehellet segedelmevel megszadiztak, talan egy nagy csavarhuzoval.
Ezt kireszeltem (mikor meg csak a blokkfel volt a kezemben) es 'kigletteltem' 2 komponensuvel.
Kivancsian varom, mi lesz belole. Alulrol tamasztja egy csavarfurat hengere, meg V alakra reszeltem, szoval csak nem esik bele, de ez azert hatalmas mokolas.
Igerem, osszerakom a fotokat egy hasznalhato szerelesi fotomontazsba...
Szoval, osszerakodott a gep.
Kulonos gondom volt, hogy a kezikonyvem a 477-hez valo es nem teljesen reszletes. Ezenfelul peldaul a szimmering-csapagy szett kuldott nekem ketto 52-es nagy szimmeringet, de csak 1 kicsit. Az egy kicsi az a 477-tol elteroen a ket primer oldali csapagy koze megy be egy alu tavatroba.
egy ugyanakkora kis szimmering megy bele egy lecsavarozott alu burkolatba, a dinamo oldalan. Ha belelgondolok, akkor oda az alu nelkul be tudnek tenni egy 52-es szimmeringet is... bar ott egy olajozo (illetve keverekezo) furat, amit igy be kellene tomni.
De ez a legkevesebb gondom.
2 motorbol igyekeztem osszerakni a jobbat. Az egyiknek, amit eddig hasznlatam, relative kulturalt kinezete volt, nem barbarkodtak szet olajmaszatos kezek, homalyosan vilagitott tyukszaros feszerekben kalapaccsal es nagycsavarhuzoval... de ki volt torve a lanckerek-dinamo kozotti fal, gondolom egy szakadt lanc miatt... (hogyan szabunk el egy lancot??)
A masik sajnos, az agyon volt kalapalva pont ott, ahol a csapagyhaz van. gondoltam en, mikor epp mostam a blokkfelet, hogy azt ott le kellene reszelni egyenletesre, hogy az alu haz a kis szimmeringgel rendesen felfekudjon.
De vegul is csak a blokkfelek osszehuzasa utan jottem ra, hogy ezt meg kellett volna tenni.
Szerencsere az alu haz bele megy a csapagy furatjaba vagy 7mm-et (mint a 52/20/7 -es szimmering) igy jol kinyomva fekete pasztaval talancsak jo lesz... de azt a barbart...
Koszonom Urak,
Megvan a fotengely meg a homokfuvott cilinder is. (mondjuk a jaratokat is kifujhattak volna. :D ) laza 500zl-ba fajt. x) vettem keszletben tomitest, csapagyat, fityferet, SKF mind. az kb 170zl, meg bonuszkent egy csomag mindenfele blokkcsavart. Ami benne volt, az kb arra jo, hogy oruljek, hogy kijott. (fillerekert vehet az ember gyereke utvecsavarozot, akkor meg minek all neki a nagypapa vesojevel szetbarmolni a csavarokat? ) Egyszer azert szivesen szerelnek olyan blokkot ami nem volt megbontva elotte. :D
Jovo heten nekilatok osszerakni, es meglatjuk.
Az otlet az, hogy ha siker koronazta a munkalatokat, akkor elviszem a zlombol nevu oruletre. zlombol.pl, jotekonysagi rally, iden Irorszagba.
Köszönöm, hogy kitúrtad nekem:-)
Valóban nem. Az olaj leginkább a kuplung pálca mellett jön ki, mivel a bordó műanyag mögötti filc korong vagy tömít vagy nem. Következő megoldást találtam ki. Vettem egy szimeringet belső mérete a kuplungpálca átmérője, külső a láckeréken levő furat átmérője, szélessége amilyen van. Ha jól emlékszem 5x18x7. Erre ragasztottam univerrapiddal (kétkomponensű) sörös doboz anyagából egy hézagoló lemezt. Így már szorosan illeszkedik a furatban. Az eredetit is benne hagytam. És hab a tortán ha tömítő pasztával vékonyan bekened a lánckerék hátulját. Ezek után nem szabad , hogy szórja az olajat.
Ilzesmivel nem erdemes szorakozni, hogy egyik oldalon lezart csapagyat tenni pl a lanckerekhez? tudom van ott szimmering, de talan kevesebb olaj jon ki, ha 2 lezaras van? Vagy a szimmering meg megdoglik akkor kenez nelkul?
sajna nincs a neten teljes felujito csomag, mint soka mas motorhoz, igy vadaszhatom ossze a dolgokat.
Koszononm a tippeket!
Valoban C3-as az odavalo. ;)
Az SKF nagyon bevált, de elég drága. Bár ritkán kell felújítani, akkor meg már legyen rendes.
Ha ez drága, akkor egyébként a gyári ZKL is jó, még gyártják.
A lényeg, hogy kínai szart ne vegyél!
És bármilyen csábító és halk a műanyag kosaras csapágy, az sem bírja olyan jól mint a fém. Bármit is állítanak a gyártók főleg a benzin/hő kombót nem szeretik.
A növelt hézagú csapágy sem árt, tovább bírja, ha nem szorul folyton a hőtől. :-)
Nem én vagyok a nagy CZ guru, de mintha C3-as lenne a gyári. (MZ-t tudom, az C4-es) De ezt majd a CZ szakik megmondják, ha vannak még itt olyanok. :-)
Még egy tipp: ne szegecselt kosarú csapágy legyen, mert az tud olyat, hogy mikor már kopott, nem csak morogni kezd, hanem bónuszként kiszakad a szegecs és az a főtengelynél nem tesz jót. Én ezért nem tennék blokkon belülre sehova szegecseltet. De azt is tudom, hogy ez már azért perverzió. :-)
Koszonom a valaszokat. Idokozben szetszedtem egy masikat is, es valoban a 477-es es a 487-es kozott van kulonbseg. A 487-ben kivul vannak a szimmeringek. (a 477 ugye kulonolajozasu... talan az az oka?)
Beadtam a fotengelyt es a hengert egy muhelybe, kivancsi leszek, mit es mennyiert csinalnak rajtuk.
Tanacsot szeretnek kerni:
Mely csapagyak azok, amelyek jok? (marmint mely marka). Erdemes szorakozni alacsony surlodasu csapaggyal? Eddig helyi gyartasu lengyel csapagyak voltak benne. Jobb-e ha valami markasat teszek bele? (nem ertek hozza... SKF?)
Koszonom,
Szia, ugy latszik, hogy ahhoz is van.
https://www.olx.pl/oferta/zaplon-elektroniczny-cdi-mz-250-150-ts-etz-251-150-trophy-mz-rt-CID5-IDgsorW.html#b11a0ec03c
ha 70ft egy zloty, akkor kb 20000huf postaval.
24.-n vasárnap.....Pestlörinc...
holnap......25.én vasárnap. pestlörinci börze---
Az nagyon jó lenne.Én Ts 250/1 hez keresek. A Jawa-mon vape van.
Mindenképpen a szimmering van legkívül, bármelyik oldalt is nézed. Az egyik oldalt a hajtóműolajat, a másikon pedig a levegőt nem szeretnéd, hogy bejusson a forgattyús házba.
Még valami eszembe jutott. Első motorom CZ 175 450 volt. Abban a kuplung felöl a főtengelyen labirint tömítés volt a két csapágy között.
Kedves Hzoltán! Járt a kezemben 487-es dinamó felöli szimering ház. Az olyan vastag, hogy lezárja az olajcsatornát amelyen keresztöl kap kenést a csapágy. Sajnos a másik oldalról nincs információm.
kerdes a sokat latott szerelo urakhoz:
CZ 487-est ujitok epp fel es a blokkban a fotengelyen a dolgok rendje mas, mint amit sok szerelesi konyvben latok.
Ami konyvem van, illetve amibol robbantott rajzok vannak, az a 477-es modell es annal a fotengely mellett vannak a szimmeringek.
Az enyemben meg a fotengely mellett a csapagyak vannak, es tobb youtube videoban is ugy lattam, hogy a 487-nel a benzin-olaj keni a csapagyat is.
Ez rosszabb mnegoldasnak tunik, noha igy a szimmering cserelheto a blokk szethuzasa nelkul. (emlekezetem szerint csereltem en a 632-es Jawan primer oldali szimmeringet, telen a feszerben blokk a vazban. )
a 487 az kb a 632-es blokk fele. :D
Szoval, mivel nem talaltam egen-foldon 487-es szerelesi konyvet, hogyan is kellene lennie a csapagyaknak, szimmeringeknek, tomiteseknek?
Ugyan ilyen van feltéve a jófogáson,erről a fajtáról beszélek !
Kicsit lejjebb feltetem a linket,másold be és a jófogáson megtalálod,youtubon van feltéve videó a felszerelésről is,jó a 360-ashoz és a 634-eshez is !
A CZ felujitasarol:
Van nekem egy masik motorbol egy fotengelyem, amin nem erzem, hogy kottyanna a halytorud. A csapagyak halottak voltak rajta.
Mikepp lehet ezt a fotengelyt letesztelni, hogy valoban jo-e? Erdemes otthon epitenem ilyen allvanyt amiben merooraval megmerem, hogy ut-e a tengely ket vege? Vagy a legjobb elvinni egy esztergalyoshoz?
En ezt vettem:
https://www.olx.pl/oferta/zaplon-cdi-jawa-cz-175-250-350-vape-bezawaryjny-elektroniczny-CID5-IDf45az.html#fc46667061
Tudnátok adni egy linket az alkatrészekről?
Itt lengyelben arulnak egy lendkerekes stratoros gyujtast egyben. 12V kb 80W-ot ad le. A dinamo helyere kell tenni. En tavaj elott vettem, es teljesen jol mukodott, napi hasznalatban munkabajarasra egy CZ 487-esen.
Egyben lendkerek, generatortekercsek, feszab, minden. En kb 15000-t fizettem erte.
Ranezesre valami kinai motorbol valo cucc, csak valaki ta;an megesztergalja, hogy passzoljon a jawa fotengelyre, meg gyart hozza alaplapot. Rengeteg fele motorra van. A minap lefotozom, mert ugyis ki van bontfa, fotengelyezem a CZ-t.
Van 250-eshez is (cdi) elektronikus gyujtás!
Sziasztok .Lenne nekem is egy hasonló kérdésem csak a megszakitót szeretném kicserélni ,jeladós gyújtásra van lehetőség erre,vagy valamilyen alternatív megoldásra? 250 es motorról lenne szó.
Erről beszélek !
https://auto.jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Jawa_es_Izs_mkp_hoz_cdi_gyujtas_elado_87658254.htm
Kedves Lajos ! Amiről én is beszélek az is kész gyújtás,csak fel kel rakni,de 12 voltos,az enyém pedig 6 voltos,1979-es CZ 350-634-es! Ez nem cseh gyártmány hanem valami más,talán a ferdeszemüek készítik,nem tudom,majd megpróbálok egy videót feltenni róla.Ezt a gyújtást viszont nem aranyáron árulják 32 ezer a 200 vattos verzió !
Kedves Csöves! Rögös útra tévedtél. Ha járatos vagy a gépjármű villamosságban, gyújtás fajtákban(AC-CDI DC-CDI), alkatrészek rögzítésnek módozataiban(új alaplap készítés) akkor talán érdemes gondolkodni rajta. Kész megoldás a cseh VAPE. Csak föl kell szerelni (mindent adnak hozzá) majdhogy nem arany áron. Az egyhengeresekkel kevesebb a gond. Most éppen azzal játszok.
Azzal a kérdéssel fordulnák a hozzáértő Úrakhoz hogy adott egy CZ 350 634-es 6 voltos megszakitós gyújtással,olvastam egy cdi gyújtásról ami állítólag jó hozzá,de 12 voltos renszer,érdemes vele foglalkozni,vagy nagy meló az átalakitás,csak hozzáértő tudja megoldani,ehhez kérném a véleményeteket!
Ezt sajnos en sem tudom megmondani. Tudok egy embert, aki hobbizik es javittat valahol, de emlekeim szerint o is aggodva emlegetett egy oreg bacsit, aki remek munkat tudott vegezni fotengelyekkel... Nem lakom Magyarorszagon, igy hallomasbol sem tudok muhelyeket mondani, de talan valaki mas igen...
Kösz, azóta sikerült szereznem egy német nyelvűt. Már csak a német tanfolyam van hátra :)
Szerencsére pont 634-5 verziós, 1980-81-es géphez, mint az enyém.
Évek óta nem jáwáztam, a tervezett felújításhoz kéne némi infó. Honnan érdemes most használható minőségű alkatrészeket rendelni? És főleg, hol van BP-en olyan gépműhely, ahol kimérik, és ha kell rendbe teszik a főtengelyemet, ha kell megfúrják a hengereimet?
asszem 632-hoz. (CZ-hez) volt czeh nyelven. :D :P Erdekel? talan angolul is akad valami, de az a CZ350-es lesz, azaz a 632-es blokk.
Sziasztok!
Van valakinek elérhető 634-5 kezelési/ szerelési kézikönyve magyarul vagy angolul? Ha kölcsönadná, szívesen beszkennelném.
sziasztok!, ha kellene valakinek, komplett jawa 350-eshez gyári gyújtás és generátor szett, van 2 garnitúra is eladó, olcsón!15000 1 szett ára! komplett alaplap, forgórésszel, megszakítókkal, csak fel kell rakni! érdeklődni sunesz55@freemail.hu
A megoldás érdekében jobb, ha veszel egy lengyel elektronikus szaályzót, megbízható és nem kell állítani!
Jawa 559 összeszerelésnél tartunk és a gáz és szívató bowdeneket nem igazán tudjuk jól vezetni, nagyon feszülnek.Mi lehet a helyes kivezetésük a lámpafejből? Középen alul azon a lyukon ahol a km.meghajtó spirál bejön, vagy a kicsit feljebb (motor bal oldalán) lévő lyukon?
Üdv Kedves Gábor!
Elviekben lehet de nagyon macerás és nem biztos, hogy érdemes. A Jawa, CZ dinamók negatív szabályozású míg az MZ pozitív szabályozású. Ez azt jelenti, hogy az MZ gerjesztő tekercsének egyik vége a testen van míg a másik végére a fesz.szab pozitív feszültséget kapcsolgat. A CZ esetében a gerjesztő tekercs egyik vége a kimenő pozitív feszültségre van kötve a másik végére a fesz.szab negatív feszültséget kapcsolgat.
Üdv érdeklődnék hogy jawa cz 6v 50w dinamót őssze lehet-e hozni mz ts 6v elektromos feszültség szabályzóval?
dinamó:
http://cezeta477.wz.cz/data/cz-175-477/rozlomax.jpg
szabályzó:
https://www.mofaker.hu/termek/pix/30040.jpg
Még nézd meg a benzicsapot is (állás után kézzel is érzed a fémrészem, mivel azbban is csak sima gumi tömítés van, ami öregszik... Ha ott szivárog, az tényleg kimossa a sarat a dekni alatt!
Széles utat a veteránoknak is!
Asszem a benzincso szivargott, aztan kimosott nemi olajsarat a lanckerekdekli alol. Valami ilyesmi. Egy uj benzincsovel mintha jobb lenne...
Lehet hogy a fedelek alól szivárog, vagy a kihajtás szimmeringnél.
Vedd le a lánckerék oldali feelet, talán ott látsz valamit, meg persze alulról is nézd meg a blokkot állás után.
Szia!
A levétel egyszerű: lelazítod a megszakító bütyök rögzítő csavarját (miután a megszakító alaplapot levetted) és szelíd erőszakkal mögé feszítesz legalább két helyen egyszerre a forgórésznek. A felszereléshez pedig ajánlottam a videót..
Üdv!
Valami dzsuvesz mindig marad a motor utan, mikor parkol. Mintha behugyozna. Ugy vettem észre, hogy a karbi környékérol szivárog benzin levefelé, de valószínűleg csak menet közben, melegen, aztan parkolaskor a lecsorogo keves benzin lemossa a retket es hagy egy sötét foltot... Nem olaj, nem benzin csak... retek.
Honnan szivároghat ott benzin? Csak nem a karbi tulfolyóján? (472-es CZ175, tehat a regi fajta karbival)
Ez nálam is igy vala. Melegben valahogy kevesbe húzza meg a kupplungot, és úgy hallom ez gyakori. Nálam müködik, csak a fogaspontja máshová kerül.
Köszi a segítséget! Az enyémben is 10W40 van, vettem 80W90-et, megpróbálom.
Igazából minden váltó, hajtómű olaj jó aminek a vége W90. Kivéve az automatikus váltókba valók. De azok általában úgy se W90ek. Saját tapasztalatom hogy minél közelebb van az első szám is a 90hez, annál jobb. Utoljára egy ismerősnek kissé kopott lamellájú jawájába szintetikus 80W90et töltöttem, már egy éve a kopás ellenére is tökéletesen müxik. Legalábbis még nem siránkozott az illető. De ez könnyű választás volt, az autójába ugs ilyet töltött és maradt. De a sajátom új lamellákkal 20W80 al töltve is kiváló volt. Persze. miután normális bowdent raktam fel.Pár ezret eldöcögött így a mostani hosszú pihenőig. A legelején szívtam sokat. Úgy vettem hogy 10W40es volt benne. Mivel sose szerette az ürest pörgés közben bevenni, mindig behúzott kuplungal várakoztam. Lámpánál istenes volt, de sorompónál tuti elindult egy idő után a motor. :)
Egyébbként volt baj elég a jawámal az első évben. Én se értettem hozzá, ő is beteg volt kissé. Rossz váltóolaj, rossz főtengely szimering, lógó főtengely csapágy, test zárlatos dinamó, szar vezetékezés, kopott megszakítók. Viszont amikor két három év múlva szétbontottam a blokkot, elcsodálkoztam. Szinte új fogaskerekek a váltóban, alig kopott alapméretes hengerek, szóval alig pár kilométert ment előttem. Hogy tudták ennyire leharcolni ezalatt?!!
Jawa 634-es váltóját milyen olajjal célszerű feltölteni? Ti mit használtok? Alább valaki 90-es olajat ír, pontosan milyen fajta? Nálam is az a helyzet, hogy melegen mintha nyúlott lenne a bowden és keményebb a kuplung, 1-est kicsit recsegve veszi. Hidegen minden OK. Köszi!
Szia,
Ez lenne az, kozepes szogletes gumi ize... 😉
Https://molnarmotor.hu/termek/jawa_350_6v_-_benzintank_tarto_gumi_elso.html
Ezaz?
https://www.jawaparts.com/Stopper-under-the-tank-Jawa-350-634-639-d3687.htm
Erre tuti vennék megfelelő gumilemez darabot, és kivágnám magamnak, ha nagyon nem kapható.
Hogy néz az ki?
Ha nem is Jawahoz, de elég sok féle gumi alkatrész kapható náluk. Ha nincs messzi neked, nézz körül. Én a Hondámban a darabonként 2000 forintos gumi izéket kiváltottam itt kapható filléres dolgokkal és már legalább 10 éve jobban teszik a dolgukat mint a gyári.
http://www.tauril.hu/
Összesen: 543 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|